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向精神薬市場規模、シェア、動向分析レポート:形態別(カプセル/錠剤、粉末、ドリンク)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


Nootropics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Form (Capsules/ Tablets, Powder, Drinks), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

向精神薬市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の向精神薬市場規模は2030年に111億7000万米ドルに達すると推定され、2023年から2030年にかけて年平均成長率14.6%で成長す... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年12月7日 US$3,950
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90 英語

1~3営業日


 

サマリー

向精神薬市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の向精神薬市場規模は2030年に111億7000万米ドルに達すると推定され、2023年から2030年にかけて年平均成長率14.6%で成長すると予測されている。世界市場はここ数年で成長を遂げており、予測期間中も成長が続くと見られている。この成長の原動力は、向精神薬の認知的健康効果に関する消費者の意識の高まりと、精神的パフォーマンスを向上させたいという消費者の願望である。世界人口の高齢化に伴い、脳の健康をサポートする製品への関心が高まっており、向精神薬は有効な選択肢と考えられている。加えて、ストレスや精神衛生上の懸念が蔓延していることも、個人が認知増強剤を探求することを後押ししている。

向精神薬のカプセルは、摂取が簡単で、準備や混合の必要がないため、普及率が高い。消費者は単に水と一緒にカプセルを飲み込むことができ、忙しいライフスタイルの人にとって便利な選択肢となる。カプセルは正確で安定した量の向知性成分を提供します。これは認知増強剤に関しては特に重要なことで、正確な服用は望ましい効果を得るために極めて重要だからである。カプセルは医薬品や栄養補助食品の一般的な形態であり、向精神薬製品の信頼性を高めることができる。

向精神薬メーカーは、こうした製品に対する消費者の需要の高まりを受けて、天然成分を優先するようになってきている。例えば、2021年10月、向精神薬のエナジードリンク・ブランドであるXITEは、増大する健康志向の消費者層にアピールするため、向精神薬のビーガン・プロテイン・バーを発売した。このバーにはカフェイン、L-テアニン、アシュワガンダなどの向精神薬が詰め込まれており、認知機能、集中力、エネルギーレベルを向上させるとしている。同様に2019年4月、Gaia Herbsはバコパを使用した「Bacopa」、サフラン、レモンバーム、スペアミントを使用した「Nootropic Focus」、バコパ、イチョウ、ウコンを使用した「Agile Mind」という新しいビーガンサプリメントを発売した。

向精神薬市場レポートハイライト

- 形態別では、カプセル/錠剤の向精神薬セグメントが2022年に49.2%の最大シェアを占めた。カプセルや錠剤は、多くの向精神薬の不快な味を効果的にマスキングし、粉末サプリメントに比べて飲みやすくしている。さらに、カプセル化や錠剤化プロセスは、成分が空気や湿気にさらされるのを防ぎ、汚染のリスクを減らすことで保存期間を延ばす。

- 流通チャネルの面では、オンライン・セグメントが2023年から2030年にかけて年平均成長率16.2%で成長すると予想される。オンラインショッピングの利便性と人気、そしてこのチャネルを通じて多種多様な向精神薬を入手できることが、流通セグメントを牽引する主な要因である。

- 北米は2022年に世界市場の41.2%以上の主要シェアを占めた。これは、北米の人々の間で健康志向が高まり、健康的な食生活やライフスタイルを維持することへの関心が高まっていることに起因している。同地域はウェルネスと予防医療に重点を置いており、向精神薬の需要を牽引している。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Products & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Product Outlook
2.3. Distribution Channel Outlook
2.4. Regional Outlook
Chapter 3. Nootropics Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis - Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographics Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Key Observations & Findings
Chapter 5. Nootropics Market: Form Estimates & Trend Analysis
5.1. Form Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2. Capsules/Tablets
5.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
5.3. Powder
5.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
5.4. Drinks
5.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
5.5. Others
5.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Nootropics Market: Distribution Channel Range Estimates & Trend Analysis
6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2. Offline
6.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
6.3. Online
6.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Nootropics Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2. North America
7.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.4. U.S.
7.2.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.5. Canada
7.2.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.5.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.6. Mexico
7.2.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.6.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4. Germany
7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Italy
7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.5.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.4. China
7.4.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.5. India
7.4.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.5.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5. Central & South America
7.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.4. Brazil
7.5.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East & Africa
7.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.4. UAE
7.6.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Analysis
8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2022 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. List of key companies analyzed in this section include:
8.9.1. Onnit Labs, Inc. 
8.9.2. Reckitt Benckiser Group PLC
8.9.3. Mental Mojo, LLC
8.9.4. NooCube
8.9.5. Mind Lab Pro (Performance Lab Group Ltd)
8.9.6. TruBrain
8.9.7. Neu Mind, LLC
8.9.8. Nooflux LLC
8.9.9. Zhou Nutrition
8.9.10. Kimera Koffee

 

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Summary

Nootropics Market Growth & Trends

The global nootropics market size was estimated to reach USD 11.17 billion in 2030 and is expected to grow at a CAGR of 14.6% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The global market has witnessed increased growth in the last few years, which is expected to continue over the forecast period. This growth is driven by the increasing awareness among consumers regarding the cognitive health benefits of nootropics and their desire to improve mental performance. As the global population ages, there is a growing interest in products that support brain health, and nootropics are seen as a viable option. In addition, the prevalence of stress and mental health concerns is propelling individuals to explore cognitive enhancers.

Nootropic capsules have higher penetration as they are easy to take and do not require any preparation or mixing. Consumers can simply swallow a capsule with water, making it a convenient option for those with busy lifestyles. Capsules provide precise and consistent dosages of nootropic ingredients. This is particularly important when it comes to cognitive enhancers, as accurate dosing is crucial for achieving the desired effects. Capsules are a common form of pharmaceuticals and dietary supplements, which can enhance the perceived credibility of nootropic products.

Nootropics manufacturers are increasingly prioritizing natural ingredients in response to the growing consumer demand for such products. For instance, in October 2021, XITE, a nootropic energy drinks brand, launched a nootropic vegan protein bar to appeal to the growing consumer base of mind health-conscious consumers. The bars are packed with nootropics, such as caffeine, L-theanine, and ashwagandha, which are claimed to improve cognitive function, focus, and energy level. Similarly, in April 2019, Gaia Herbs launched new vegan supplements called Bacopa made using Bacopa; Nootropic Focus made with saffron, lemon balm, and spearmint; and Agile Mind made with Bacopa, gingko, and turmeric.

Nootropics Market Report Highlights

• Based on form, the capsule/ tablets nootropics segment held the largest share of 49.2% in 2022. Capsules and tablets effectively mask the unpleasant taste of many nootropics, making them easier to swallow compared to powdered supplements. In addition, the encapsulation or tableting process prolongs ingredients’ shelf life by shielding them from exposure to air and moisture, reducing the risk of contamination

• In terms of distribution channel, the online segment is anticipated to grow at a CAGR of 16.2% from 2023 to 2030. The convenience and popularity of online shopping and the availability of a wide variety of nootropics through this channel are key factors driving the distribution segment

• North America held a major share of over 41.2% of the global market in 2022. This can be attributed to the rising trend of health consciousness among North Americans, leading to a heightened interest in maintaining a healthy diet and lifestyle. The region's focus on wellness and preventive healthcare drives the demand for nootropics



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Products & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Product Outlook
2.3. Distribution Channel Outlook
2.4. Regional Outlook
Chapter 3. Nootropics Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis - Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographics Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Key Observations & Findings
Chapter 5. Nootropics Market: Form Estimates & Trend Analysis
5.1. Form Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2. Capsules/Tablets
5.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
5.3. Powder
5.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
5.4. Drinks
5.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
5.5. Others
5.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Nootropics Market: Distribution Channel Range Estimates & Trend Analysis
6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2. Offline
6.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
6.3. Online
6.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Nootropics Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2. North America
7.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.4. U.S.
7.2.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.5. Canada
7.2.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.5.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.6. Mexico
7.2.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.6.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4. Germany
7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Italy
7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.5.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.4. China
7.4.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.5. India
7.4.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.5.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5. Central & South America
7.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.4. Brazil
7.5.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East & Africa
7.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.4. UAE
7.6.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.4.2. Market estimates and forecast, by form, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Analysis
8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2022 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. List of key companies analyzed in this section include:
8.9.1. Onnit Labs, Inc. 
8.9.2. Reckitt Benckiser Group PLC
8.9.3. Mental Mojo, LLC
8.9.4. NooCube
8.9.5. Mind Lab Pro (Performance Lab Group Ltd)
8.9.6. TruBrain
8.9.7. Neu Mind, LLC
8.9.8. Nooflux LLC
8.9.9. Zhou Nutrition
8.9.10. Kimera Koffee

 

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