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玩具とゲームの市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別(0~8歳まで、9~15歳)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、製品別(幼児向け玩具、電子ゲーム)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


Toys And Games Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Up To 0-8 Years, 9-15 Years), By Distribution Channel (Online, Offline), By Product (Preschool Toys, Electronic Games), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

玩具・ゲーム市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の玩具・ゲーム市場規模は、2023年から2030年にかけて年平均成長率4.5%で成長し、2030年には4,399億1,000万米ドルに達す... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年7月20日 US$3,950
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110 英語

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サマリー

玩具・ゲーム市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の玩具・ゲーム市場規模は、2023年から2030年にかけて年平均成長率4.5%で成長し、2030年には4,399億1,000万米ドルに達する見込みである。パンデミックの広がりとともに売上が増加2020年には玩具の売上が増加し、ゲーム&パズル、人形&アクションフィギュア、外遊びが最も人気のあるカテゴリーとなった。天候に関連したアイテムの使用は、野外活動の大きな側面であった。そり、雪を着色するおもちゃ、インフレータブル、雪の構造物を作る道具などが飛ぶように売れた。アクセスのしやすさ、豊富な品揃え、競争力のある価格設定により、消費者はeコマース・チャネルを通じて玩具やゲームを購入することが増えている。さらに、インターネットのポータルサイトは、24時間365日体制で顧客をサポートし、幅広い商品から選ぶことができ、ブランド品の大幅な割引も提供している。

加えて、パンデミック(世界的大流行) の最中でも、家族連れは少しでも元気を出したいと考え たため、小売業者は2020年のホリデーシーズンを成功させた。スケートボードやスクーターなどのスポーツ玩具は、ファッション人形やアクセサリー、レゴなどの組み立てセットを上回った。2020年、ブラックフライデーにウェブサイトへのトラフィックが増加したため、レゴはオンライン消費者のためにバーチャルな待ち時間を設けなければならなかった。3Dや4Dパズルの人気は、業界に創造性と興奮を呼び起こした。これらのパズルは、より没入感のある体験を提供し、より高いレベルのエンゲージメントをもたらし、おそらく教育的な利点もある。カナダのWrebbit Puzzle Inc.という会社は3Dパズルに力を入れており、ハリー・ポッター、ゲーム・オブ・スローンズ、ロード・オブ・ザ・リングなど様々なテーマのパズルを作っている。

同社は2021年4月、テレビシリーズ「フレンズ」を題材にした440ピースの3Dジグソーパズル「セントラルパーク」を発表した。環境意識の高まりと消費者の関心、そして環境に優しく社会的責任のある製品を求める傾向の高まりにより、現在市場では持続可能なゲームやパズルの需要が高まっている。市場関係者は、環境に優しい製品を作り、宣伝し、持続可能な資源を利用し、環境に優しい製造・流通手順を実践することで、この傾向に対処している。例えば、米国に本社を置くマテル社は、環境への影響を軽減するため、常に資源利用の最適化を図っている。

玩具とゲーム市場レポートハイライト

- 電子ゲーム分野は、没入型かつインタラクティブな体験が可能で、テクノロジー主導のエンターテインメントを好む現代の消費者の嗜好にアピールできることから、2022年に最大のシェアを占めた。デジタルプラットフォームの成長とゲーム技術の進歩が電子ゲームの人気を押し上げ、業界を席巻している。

- 0~8歳向け玩具・ゲームの需要は、2023年から2030年にかけて最も速いCAGRで増加すると予測される。

- これは、この時期の幼児の認知能力と運動能力の急速な発達に起因する、遊びと探求への自然な傾斜によるものである。世界的な人口増加も需要を押し上げる

- オフライン・チャネル・セグメントが2022年に最大のシェアを占めたのは、消費者が体験型のショッピングを好むためである。

- 中東・アフリカ地域は、2023年から2030年にかけて最も速いペースで成長すると予測される。若年人口の増加、可処分所得の増加、急速な都市化、中間所得層の増加などの要因が、同地域の製品需要を促進する。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Product Outlook
2.3. Application Outlook
2.4. Distribution Channel Outlook
2.5. Region Insights
Chapter 3. Toys And Games Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Raw Material Outlook
3.2.2. Manufacturing & Technology Trends
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier Power
3.4.1.2. Buyer Power
3.4.1.3. Substitution Threat
3.4.1.4. Threat from New Entrant
3.4.1.5. Competitive Rivalry
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Toys And Games Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2. Toys And Games Market Estimates & Forecast, By Product (USD Billion)
5.2.1. Electronic Games
5.2.2. Outdoor & Sport Toys
5.2.3. Dolls
5.2.4. Preschool Toys
5.2.5. Games & Puzzles
5.2.6. Others
Chapter 6. Toys And Games Market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2. Toys And Games Market Estimates & Forecast, By Application (USD Billion)
6.2.1. Up to 0-8 Years
6.2.2. 9-15 Years
6.2.3. 15 Years and Above
Chapter 7. Toys And Games Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2. Toys And Games Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Billion)
7.2.1. Online
7.2.2. Offline
Chapter 8. Toys And Games Market: Regional Estimates & Trend Analysis
8.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
8.2. North America
8.2.1. North America toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.2.2. U.S.
8.2.2.1. Key country dynamics
8.2.2.2. U.S. toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.2.3. Canada
8.2.3.1. Key country dynamics
8.2.3.2. Canada toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3. Europe
8.3.1. Europe games and puzzles market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.2. UK
8.3.2.1. Key country dynamics
8.3.2.2. UK toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.3. Germany
8.3.3.1. Key country dynamics
8.3.3.2. Germany toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.4. France
8.3.4.1. Key country dynamics
8.3.4.2. France toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4. Asia Pacific
8.4.1. Asia Pacific toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.2. China
8.4.2.1. Key country dynamics
8.4.2.2. China toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.3. India
8.4.3.1. Key country dynamics
8.4.3.2. India toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.4. Japan
8.4.4.1. Key country dynamics
8.4.4.2. Japan toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.5. Central & South America
8.5.1. Central & South America toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.5.2. Brazil
8.5.2.1. Key country dynamics
8.5.2.2. Brazil toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.6. Middles East & Africa
8.6.1. Middles East & Africa toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.6.2. South Africa
8.6.2.1. Key country dynamics
8.6.2.2. South Africa toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
Chapter 9. Toys And Games Market: Competitive Landscape
9.1. List of key companies analyzed in this section includes:
9.1.1. Dream International Ltd.
9.1.2. VTech Holdings Ltd.
9.1.3. The LEGO Group
9.1.4. Sanrio Company, Ltd
9.1.5. Playmates Toys Ltd
9.1.6. JAKKS Pacific, Inc.
9.1.7. Mattel, Inc.
9.1.8. Hasbro
9.1.9. Konami Holdings Corp.
9.1.10. Bandai Namco Holdings Inc.
9.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.3. Company Categorization
9.4. Participant’s Overview
9.5. Financial Performance
9.6. Product Benchmarking
9.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
9.8. Company Heat Map Analysis
9.9. Strategy Mapping

 

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Summary

Toys And Games Market Growth & Trends

The global toys and games market size is expected to reach USD 439.91 billion by 2030, growing a CAGR of 4.5% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Sales increased as the pandemic spread. Toy sales increased in 2020, with games & puzzles, dolls & action figures, and outdoor plays being the most popular categories. The use of weather-related items was a big aspect of outdoor activity. Sleds, snow-coloring toys, inflatables, and tools for building snow structures flew off the shelves. Due to the ease of accessibility, a large range of products, and competitive pricing, consumers are increasingly purchasing toys and games through the e-commerce channel. Furthermore, internet portals assist customers 24 hours a day, seven days a week, and offer a wide range of products to choose from, as well as substantial discounts on branded products.

In addition, families wanted to spread a little extra cheer during the pandemic, thus retailers had a successful holiday season in 2020. Sports toys, such as skateboards and scooters, outperformed fashion dolls and accessories, as well as building sets like Lego. In 2020, due to increased traffic to its website on Black Friday, Lego had to construct a virtual wait for online consumers. The popularity of 3D and 4D puzzles has sparked creativity and excitement in the industry. These puzzles provide a more immersive experience, higher levels of engagement, and possibly even educational advantages. A Canadian company called Wrebbit Puzzle Inc. focuses on 3D puzzles and creates a wide variety of puzzles with different themes, such as Harry Potter, Game of Thrones, and Lord of the Rings.

The business introduced its Central Perk, a 440-piece 3D jigsaw puzzle, in April 2021, which was based on the television series, Friends. Due to the rising environmental awareness and consumer concern, as well as a growing trend toward eco-friendly and socially responsible products, the market is currently experiencing increased demand for sustainable games and puzzles. Market players have been addressing this trend by creating and promoting eco-friendly products, utilizing sustainable resources, and putting into practice eco-friendly manufacturing and distribution procedures. For instance, to reduce its impact on the environment, a U.S.-based corporation called Mattel, Inc. always attempts to optimize its resource use.

Toys And Games Market Report Highlights

• The electronic games segment accounted for the largest share in 2022 due to their immersive and interactive experiences, appealing to modern consumers' preferences for technology-driven entertainment. The growth of digital platforms and advancements in gaming technology has propelled the popularity of electronic games, making them a dominant force in the industry

• Demand for toys and games for the 0-8 years age group segment is forecasted to rise at the fastest CAGR from 2023 to 2030

• This is due to the natural inclination of young children to play and explore owing to their rapid cognitive and motor skill development during this period. The rising population globally will also push the demand

• The offline channel segment accounted for the largest share in 2022 due to consumers' preference for a hands-on shopping experience, allowing them to physically interact with the products and make immediate purchases

• The Middle East & Africa region is projected to rise at the fastest rate from 2023 to 2030. Factors, such as a growing young population, increasing disposable incomes, rapid urbanization, and rising middle-class segment will propel the product demand in the region



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Product Outlook
2.3. Application Outlook
2.4. Distribution Channel Outlook
2.5. Region Insights
Chapter 3. Toys And Games Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Raw Material Outlook
3.2.2. Manufacturing & Technology Trends
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier Power
3.4.1.2. Buyer Power
3.4.1.3. Substitution Threat
3.4.1.4. Threat from New Entrant
3.4.1.5. Competitive Rivalry
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Toys And Games Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2. Toys And Games Market Estimates & Forecast, By Product (USD Billion)
5.2.1. Electronic Games
5.2.2. Outdoor & Sport Toys
5.2.3. Dolls
5.2.4. Preschool Toys
5.2.5. Games & Puzzles
5.2.6. Others
Chapter 6. Toys And Games Market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2. Toys And Games Market Estimates & Forecast, By Application (USD Billion)
6.2.1. Up to 0-8 Years
6.2.2. 9-15 Years
6.2.3. 15 Years and Above
Chapter 7. Toys And Games Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2. Toys And Games Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Billion)
7.2.1. Online
7.2.2. Offline
Chapter 8. Toys And Games Market: Regional Estimates & Trend Analysis
8.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
8.2. North America
8.2.1. North America toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.2.2. U.S.
8.2.2.1. Key country dynamics
8.2.2.2. U.S. toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.2.3. Canada
8.2.3.1. Key country dynamics
8.2.3.2. Canada toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3. Europe
8.3.1. Europe games and puzzles market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.2. UK
8.3.2.1. Key country dynamics
8.3.2.2. UK toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.3. Germany
8.3.3.1. Key country dynamics
8.3.3.2. Germany toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.4. France
8.3.4.1. Key country dynamics
8.3.4.2. France toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4. Asia Pacific
8.4.1. Asia Pacific toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.2. China
8.4.2.1. Key country dynamics
8.4.2.2. China toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.3. India
8.4.3.1. Key country dynamics
8.4.3.2. India toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.4. Japan
8.4.4.1. Key country dynamics
8.4.4.2. Japan toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.5. Central & South America
8.5.1. Central & South America toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.5.2. Brazil
8.5.2.1. Key country dynamics
8.5.2.2. Brazil toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.6. Middles East & Africa
8.6.1. Middles East & Africa toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.6.2. South Africa
8.6.2.1. Key country dynamics
8.6.2.2. South Africa toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
Chapter 9. Toys And Games Market: Competitive Landscape
9.1. List of key companies analyzed in this section includes:
9.1.1. Dream International Ltd.
9.1.2. VTech Holdings Ltd.
9.1.3. The LEGO Group
9.1.4. Sanrio Company, Ltd
9.1.5. Playmates Toys Ltd
9.1.6. JAKKS Pacific, Inc.
9.1.7. Mattel, Inc.
9.1.8. Hasbro
9.1.9. Konami Holdings Corp.
9.1.10. Bandai Namco Holdings Inc.
9.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.3. Company Categorization
9.4. Participant’s Overview
9.5. Financial Performance
9.6. Product Benchmarking
9.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
9.8. Company Heat Map Analysis
9.9. Strategy Mapping

 

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