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食品・飲料用スマートラベル市場。エンドユーザー別(小売、物流、製造、ヘルスケア、その他)、アプリケーション別(小売在庫、生鮮品、その他)、地域別に分類 ~2019~2020年の市場規模、シェア&トレンド、2030年までの予測をグローバルで分析


Smart Food and Beverage Label Market: Segmented By End User (Retail, Logistics, Manufacturing, Healthcare, and Others); By Application (Retail Inventory, Perishable Goods, and Others) and Region – Global Analysis of Market Size, Share & Trends for 2019–2020 and Forecasts to 2030

[179ページ以上の調査レポート】スマート食品・飲料ラベルの世界市場は、2020年の1102万米ドルから2030年には5480万米ドルを超え、今後数年間、すなわち2021年から30年にかけて年率18.05%で推移する見込みです。... もっと見る

 

 

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Fatpos Global
Fatpos グローバル
2022年4月1日 US$5,000
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161 英語

 

サマリー

[179ページ以上の調査レポート】スマート食品・飲料ラベルの世界市場は、2020年の1102万米ドルから2030年には5480万米ドルを超え、今後数年間、すなわち2021年から30年にかけて年率18.05%で推移する見込みです。スマートラベルは、小売業者や製造業者の主要な課題に対して効果的なソリューションを提供します。

製品概要
スマート食品ラベルは、消費者がバーコードのスキャンとオンライン検索の両方を行い、パッケージングされた食品に関する追加情報を得ることを可能にします。さらに、他の多くの食品ラベルも、色が変わるラベルを通じてセンシング技術を使用し、消費者がその食品が食べるのに適しているかどうかを知ることができる。インテリジェント食品ラベルの色調は、これらのラベル上の化学物質が食品パッケージ内で増殖するいかなる形態の微生物も検知するたびに変化する。スマートラベルは、体内にスリップとして組み込まれた電子機能デバイスとして機能します。チップ、アンテナ、ボンディングワイヤーを搭載し、物性や製品をリアルタイムで監視することができます。スマートラベルは、自動読み取り、高速検出、再プログラミング、耐性、エラー低減などの利点を提供する高度な技術を組み込んで設計されています。スーパーマーケット、FMCG、ロジスティクスの分野では、従来のバーコードシステムより支持されていることになる。これらは主にプラスチック、紙、繊維でできています。

市場ハイライト
スマート食品・飲料ラベルの世界市場は、2030年に18.05%という顕著なCAGRを予測されます。
盗難や万引きは、一般的に避けられるものです。企業は、ショッピングや盗難による収益の損失や在庫の害を避けるために、盗難防止スキームの改善に投資しています。その結果、予測される期間中の需要は増加すると予想されます。多くの産業において、業績の悪化やブランド力の低下、消費者保護の危機につながるもう一つの主な懸念は、偽造です。特に製造業や産業界では、模倣品がもたらす有害な結果に対する認識が高まっており、需要をさらに喚起することが期待されます。



スマート食品・飲料用ラベルの世界市場セグメント別
小売在庫分野が2020-30年に最も高いCAGRで成長する見込み
スマート食品・飲料ラベルの世界市場は、アプリケーション別に小売在庫、生鮮品、その他に分類されます。2020年のスマートラベル市場の主要アプリケーションは、世界産業の5分の1以上を占める小売在庫である。強盗や万引きを抑止するための小売業者保護の取り組みにより、予測期間中に大幅な需要の減少が予想されます。今後数年間は、生鮮製品分野がパートの中で最も急速に成長すると思われます。食品、飲料、医薬品などの生鮮品のインテリジェントマークは、一般的に閾値検出や賞味期限に使用されています。

ヘルスケア分野は2020~30年に最も高いCAGRで成長する
世界のスマート食品・飲料ラベルは、エンドユーザー別に小売、物流、製造、ヘルスケア、その他に分けられる。予測時代には、ヘルスケアセグメントが飛躍的に成長すると予測される。病院用品、テストサンプル、医療機器、薬剤の腐敗検出での利用が増加し、ヘルスケア&製薬業界での需要が高まると予測される。

マーケットダイナミクス
ドライバー
盗難行為の削減
インテリジェントラベルは、小売業者や製造業者が抱える大きな課題に対して効果的なソリューションを提供します。盗難や万引きは避けるのが普通です。企業は、ショッピングや盗難による収益の損失や在庫の損害を回避するために、盗難防止スキームの改善に投資しています。業績悪化、ブランド力の低下、消費者保護の危機につながる多くの業界のもう一つの主要な懸念は、偽造です。業界、特に製造業や産業界では、偽造品がもたらす有害な結果に対する認識が高まっており、需要をさらに喚起することが期待されます。

製品の詳細に関する透明性の向上
ラベルは、デジタル技術やインテリジェントデバイスのための創造的で明確なマークとして機能し、顧客が商品に関する正確な情報にアクセスすることを可能にします。世界のスマートラベル分野の成長により、顧客は購入した商品に関する知識をより可視化することができるようになります。新興技術商品とインテリジェントデバイスの正確な詳細を消費者に提供する機会があるため、世界のスマートラベル市場では、包装業界における広告の数が増加しています。

制約事項
統一性の欠如
成長する経済は、スマートラベルのトラッキングシステムの導入に関連するコストに阻まれる可能性が高い。さらに、標準化方法における統一性の欠如と脆弱性の低さが、期間予測中の市場成長の妨げになると予想されます。

世界のスマート食品・飲料ラベル市場。主要プレイヤー
CCL Industries, Inc.

会社概要, 事業戦略, 主要製品, 財務実績, 主要業績評価指標, リスク分析, 最近の開発状況, 地域的存在感, SWOT分析

エイブリィ・デニソン・コーポレーション
チェックポイント・システムズ
スマートラックN.V.
ゼブラテクノロジーズコーポレーション
エイリアン・テクノロジー・インク
サトーホールディングス株式会社
インターメック株式会社
その他の有力企業
スマート食品・飲料用ラベルの世界市場。地域別
スマート食品・飲料ラベルの世界市場は、地域分析に基づき5つの主要地域に区分されます。これらは、北米、ラテンアメリカ、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、中東・アフリカを含みます。

アジア太平洋地域のスマート食品・飲料ラベルの世界市場は、2020年にXX%の最大市場シェアを獲得しました。アジア太平洋地域は、2020年の世界需要のXX.X%以上を占め、世界最大の分野となった。この地域の小売、物流、FMCG産業の拡大が、発展途上地域の急速な都市化と相まって、利用可能な収益を増加させました。その結果、エンドユーザー産業におけるスマートラベルの需要が増加しています。アジア太平洋地域は最も速いペースで上昇し、2020年から2030年まで、中国、日本、インド、韓国、シンガポール、マレーシアで、数量ベースでXX.X%以上と予測されています。



スマート食品・飲料ラベルの世界市場は、さらに地域別に以下のように区分されています。
北米の市場規模、シェア、動向、機会、YoY成長率、CAGR - 米国、カナダ
中南米市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR - メキシコ、アルゼンチン、ブラジル、その他の中南米地域
欧州市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR-イギリス、フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、ベルギー、ハンガリー、ルクセンブルグ、オランダ、ポーランド、ノルディック、ロシア、トルコ、その他の欧州市場
アジア太平洋地域の市場規模、シェア、動向、機会、前年比成長率、CAGR - インド、中国、韓国、日本、マレーシア、インドネシア、ニュージーランド、オーストラリア、APACのその他地域
中東・アフリカ市場規模、シェア、動向、機会、YoY成長率、CAGR - 北アフリカ、イスラエル、GCC、南アフリカ、MENAのその他地域
スマート食品・飲料ラベルの世界市場に関する分析も掲載しています。
スマート食品・飲料ラベルの市場セグメント。
エンドユーザー別
小売
ロジスティクス
製造業
ヘルスケア
その他
アプリケーション別
小売在庫
生鮮品
その他
食品・飲料用ラベルの市場動向
スマート食品・飲料ラベルの市場規模
供給と需要
現在の動向/問題点/課題
競合・参入企業
市場のバリューチェーン
市場の促進要因と阻害要因
スマート食品・飲料ラベル市場のレポート範囲とセグメンテーション



よくある質問
スマート食品・飲料ラベルの市場規模は?
スマート食品・飲料ラベルの市場規模は?
スマート食品・飲料ラベル市場の最大のシェアを占めるセグメントは?
スマート食品・飲料ラベル市場のキープレイヤーは?
スマート食品・飲料ラベル市場を牽引する要因は何か?

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目次

Contents
1. Executive Summary
2. Global Smart Food and Beverage Label Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Global Smart Food and Beverage Label Market Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Global Smart Food and Beverage Label Market
11.1. Market Size & forecast, 2020A-2030F
11.1.1. By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
11.1.2. By Volume (Million Units) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12. Global Smart Food and Beverage Label Market: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.5. Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2. By Application: Market Share (2020-2030F)
12.2.1. Retail Inventory, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.2. Perishable Goods, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.3. Others, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.4. Services, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3. By End User: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. Retail, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.2. Manufacturing, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.3. Healthcare, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.4. Logistics, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.5. Others, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
Company Profile
1. CCL Industries, Inc.
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. Avery Dennison Corporation (U.S.)
3. CCL Industries, Inc. (Canada)
4. Checkpoint Systems, Inc. (U.S.)
5. Smartrac N.V. (The Netherlands)
6. Zebra Technologies Corporation (U.S.)
7. Alien Technology Inc. (U.S.)
8. Sato Holding Corporation (Japan)
9. Intermec Inc. (U.S.)
10. Other Prominent Players
Consultant Recommendation
**The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

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Summary

[179+ Pages Research Report] Global Smart Food and Beverage Label Market to surpass USD 54.8 million by 2030 from USD 11.02 million in 2020 at a CAGR of 18.05% in the coming years, i.e., 2021-30. The Smart label offers effective solutions for retailers and manufacturers' major challenges.

Product Overview
Smart food labels enable consumers both to scan a bar code and to perform an online search to obtain additional information about a packaged food product. In addition, many other food labels also use sensing technology through a color-changing label that allows consumers to know if the food is suitable for eating. The coloration of intelligent food labels changes every time the chemical on these labels detects any form of micro-organisms that grow within the food package. A smart label acts as an electronic functional device that is integrated as a slip in the body. They are equipped with chips, antennas, and bonding wires that help to monitor properties and products in real-time. A smart label is designed to incorporate advanced technology that provides advantages, including automatic reading, fast detection, re-programming, tolerance, and reduced error. In the supermarket, FMCG, and logistics sectors, this means it is favored over traditional bar code systems. These are mainly made of plastics, paper, and fibers.

Market Highlights
Global Smart Food and Beverage Label market is expected to project a notable CAGR of 18.05% in 2030.
Theft and shoplifting are commonly avoided. Companies are investing in improving their anti-theft scheme to avoid loss of revenue and harm in inventory from shopping and theft. In turn, the demand over the projected timeframe is anticipated to boost. Another main concern in many industries that contributes to poor results, degradation of branding, and endangered consumer protection is counterfeiting. Increased awareness of the harmful consequences of counterfeit products in the industry, particularly in the manufacturing and industrial industries, is expected to further stimulate demand.



Global Smart Food and Beverage Label Market: Segments
Retail inventory segment to grow with the highest CAGR during 2020-30
Global Smart Food and Beverage Label market is segmented by application into Retail Inventory, Perishable Goods, and Others. The retail inventory, representing more than one-fifth of the global industry, was the major application in the smart-label market in 2020. Retailer protection initiatives to deter robbery and shoplifting are expected to reduce significant demand during the forecast period. In the next few years, the perishable product segment will likely be the fastest-growing sector among the part. The intelligent mark of perishable products, such as food, drinks, and medicinal products, is commonly used for threshold detection and shelf life.

Healthcare segment to grow with the highest CAGR during 2020-30
Global Smart Food and Beverage Label is divided by end-user into retail, logistics, manufacturing, healthcare, and others. During the forecast era, the healthcare segment is expected to grow exponentially. Increasing use in spoil detection of hospital goods, test samples, medical equipment, drugs is predicted to bolster the demand in the healthcare & pharmaceutical industry.

Market Dynamics
Drivers
Reducing theft practices
The intelligent label offers effective solutions for retailers and manufacturers' major challenges. Theft and shoplifting is commonly avoided. Companies are investing in improving their anti-theft scheme to avoid loss of revenue and harm in inventory from shopping and theft. Another main concern in many industries that contributes to poor results, degradation of branding, and endangered consumer protection is counterfeiting. Increased awareness of the harmful consequences of counterfeit products in the industry, particularly in the manufacturing and industrial industries, is expected to further stimulate demand.

Increase transparency about product details
The labels serve as a creative, clear mark for digital technologies and intelligent devices enabling customers to access accurate information about their goods. The growth of the global smart label sector will enable customers to gain greater visibility of knowledge about the goods they buy. Due to the opportunity to provide the consumers with accurate details on emerging technology goods and intelligent devices, the global smart label market has seen an increasing number of adverts in the packaging industry.

Restraint
Lack of uniformity
Growing economies would likely be hampered by costs associated with the implementation of smart label tracking systems. Moreover, the absence of uniformity and low vulnerability in the standardization method is expected to hinder the market growth during the period forecast.

Global Smart Food and Beverage Label Market: Key Players
CCL Industries, Inc.

Company Overview, Business Strategy, Key Product Offerings, Financial Performance, Key Performance Indicators, Risk Analysis, Recent Development, Regional Presence, SWOT Analysis

Avery Dennison Corporation
Checkpoint Systems, Inc.
Smartrac N.V.
Zebra Technologies Corporation
Alien Technology Inc.
Sato Holding Corporation
Intermec Inc.
Other Prominent Players
Global Smart Food and Beverage Label Market: Regions
Global Smart Food and Beverage Label market is segmented based on regional analysis into five major regions. These include North America, Latin America, Europe, Asia Pacific, and the Middle East and Africa.

Global Smart Food and Beverage Label in Asia pacific held the largest market share of XX% in the year 2020. Asia Pacific represented over XX.X% of global demand in 2020 as the biggest global sector. The expansion of retail, logistics, and FMCG industries in the region has increased availability revenue combined with rapid urbanization in developing areas. That in turn has led to increased demand in the end-user industries for smart labels. Asia-Pacific is expected to rise at the fastest pace, projected to be over XX.X% percent in terms of volume in China, Japan, India, South Korea, Singapore, and Malaysia, from 2020 to 2030.



Global Smart Food and Beverage Label Market is further segmented by region into:
North America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United States and Canada
Latin America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – Mexico, Argentina, Brazil, and Rest of Latin America
Europe Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United Kingdom, France, Germany, Italy, Spain, Belgium, Hungary, Luxembourg, Netherlands, Poland, NORDIC, Russia, Turkey, and Rest of Europe
Asia Pacific Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – India, China, South Korea, Japan, Malaysia, Indonesia, New Zealand, Australia, and Rest of APAC
Middle East and Africa Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – North Africa, Israel, GCC, South Africa, and Rest of MENA
Global Smart Food and Beverage Label Market report also contains analysis on:
Smart Food and Beverage Label Market Segments:
By End-User
Retail
Logistics
Manufacturing
Healthcare
others
By Application
Retail Inventory
Perishable Goods
Others
Smart Food and Beverage Label Market Dynamics
Smart Food and Beverage Label Market Size
Supply & Demand
Current Trends/Issues/Challenges
Competition & Companies Involved in the Market
Value Chain of the Market
Market Drivers and Restraints
Smart Food and Beverage Label Market Report Scope and Segmentation



Frequently Asked Questions
How big is the Smart Food and Beverage Label market?
What is the Smart Food and Beverage Label market growth?
Which segment accounted for the largest Smart Food and Beverage Label market share?
Who are the key players in the Smart Food and Beverage Label market?
What are the factors driving the Smart Food and Beverage Label market?



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Table of Contents

Contents
1. Executive Summary
2. Global Smart Food and Beverage Label Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Global Smart Food and Beverage Label Market Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Global Smart Food and Beverage Label Market
11.1. Market Size & forecast, 2020A-2030F
11.1.1. By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
11.1.2. By Volume (Million Units) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12. Global Smart Food and Beverage Label Market: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.5. Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2. By Application: Market Share (2020-2030F)
12.2.1. Retail Inventory, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.2. Perishable Goods, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.3. Others, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.4. Services, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3. By End User: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. Retail, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.2. Manufacturing, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.3. Healthcare, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.4. Logistics, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.5. Others, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
Company Profile
1. CCL Industries, Inc.
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. Avery Dennison Corporation (U.S.)
3. CCL Industries, Inc. (Canada)
4. Checkpoint Systems, Inc. (U.S.)
5. Smartrac N.V. (The Netherlands)
6. Zebra Technologies Corporation (U.S.)
7. Alien Technology Inc. (U.S.)
8. Sato Holding Corporation (Japan)
9. Intermec Inc. (U.S.)
10. Other Prominent Players
Consultant Recommendation
**The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

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