小麦粉の世界市場 - 2023-2030Global Wheat Flour Market - 2023-2030 市場概要 世界の小麦粉市場は、2022年に2,122億米ドルに達し、2030年には3,087億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは4.8%で成長すると予測されている。 小麦には硬質小麦や軟質小麦といった... もっと見る
サマリー市場概要世界の小麦粉市場は、2022年に2,122億米ドルに達し、2030年には3,087億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは4.8%で成長すると予測されている。 小麦には硬質小麦や軟質小麦といった異なる品種がある。硬質小麦はタンパク質含有量が高く、パンを作るのに好まれ、軟質小麦はタンパク質含有量が低く、ケーキやペストリーを作るのに適している。グルテンとは、小麦や大麦、ライ麦などの穀物に含まれるタンパク質の一種。生地に弾力性を与え、焼成時にガスを閉じ込める構造の形成を助けるため、パンやその他の焼き菓子に軽くて空気を含んだような食感をもたらす。 伝統的な小麦粉に加え、アーモンド粉、ココナッツ粉、キヌア粉などの特殊粉や代替粉の需要も増えている。これらの小麦粉は、グルテンフリーや低炭水化物ダイエットなど、特定の食事嗜好を持つ消費者に対応している。例えば、European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition(EPIC)研究集団では、総炭水化物摂取量の27%がパンからのものであった。市場では、進化する消費者ニーズに対応するため、こうした特殊小麦粉の入手可能性と種類が増加している。 市場ダイナミクス グルテンフリーと特殊小麦粉の需要が小麦粉市場を牽引する グルテンフリー小麦粉の需要を牽引しているのは、セリアック病やグルテン過敏症といったグルテン関連疾患の増加である。セリアック病財団によると、世界人口の約1%がグルテンの摂取が引き金となる自己免疫疾患であるセリアック病を患っている。このようなグルテン関連疾患に対する認識と診断の高まりが、グルテンフリー小麦粉を含むグルテンフリー製品に対する需要の増加に繋がっている。 特殊小麦粉は、多様な食事の嗜好や制限に対応している。例えば、アーモンド粉、ココナッツ粉、その他のナッツ系小麦粉は、パレオダイエットや低炭水化物ダイエットを実践している人々に人気がある。米粉、タピオカ粉、ジャガイモ粉は、グルテンフリーのパン作りによく使われる。これらの特殊小麦粉は、特定の食事療法を必要とする消費者に選択肢を提供し、市場での需要を牽引している。 健康志向の高まりが顕著なチャンスをもたらす 健康志向の消費者は、全粒粉小麦を含む全粒穀物の健康効果をますます認識するようになっている。小麦全粒粉は、小麦穀粒のふすま、胚芽、胚乳を保持し、精製小麦粉に比べて高レベルの食物繊維、ビタミン、ミネラルを提供する。例えば、「Advances in Nutrition」誌に掲載された研究によると、全粒粉の摂取量が多いほど、心臓病、2型糖尿病、特定の癌を含む慢性疾患のリスクが低下するという。 健康志向の消費者は、摂取する食品の栄養価を優先する。小麦粉には、ビタミンB群、鉄分、食物繊維など、必須栄養素が豊富に含まれています。これらの栄養素は、全般的な健康と幸福を支える上で重要な役割を果たします。料理やお菓子作りに小麦粉を選ぶことで、健康志向の消費者はこれらの栄養素を食生活に取り入れることができます。 食品製造における代用品と代替品が小麦粉市場の足を引っ張る グルテンフリー食の増加により、グルテンフリーの小麦粉代替品の需要が高まっている。グルテン関連疾患を持つ消費者やグルテンフリーのライフスタイルを実践している消費者は、アーモンド粉、ココナッツ粉、米粉などの代替品を選ぶことが多い。こうした代替品はグルテンフリー製品を求める消費者に選択肢を提供し、従来の小麦粉の需要に影響を与える可能性がある。 植物ベースやビーガン食の人気の高まりは、動物性食品に由来しない代替小麦粉の開発につながった。例えば、ひよこ豆やレンズ豆のような豆類から作られた小麦粉は、特定の用途で小麦粉のタンパク質豊富な代替品として使用されている。こうした植物由来の選択肢は、菜食主義者やベジタリアンのライフスタイルを実践する消費者にアピールする。 COVID-19の影響 パンデミックは、小麦のサプライチェーンを含む世界のサプライチェーンに混乱をもたらした。輸送制限、労働力不足、物流の課題は、小麦と小麦粉のタイムリーな配達に影響を与えた。こうした混乱は、特定の地域における小麦粉の入手可能性と価格に影響を与えた。パンデミックは消費者の嗜好や購買行動に影響を与えた。健康と栄養への関心が高まり、精製小麦粉に代わる全粒粉や健康的な小麦粉への関心が高まった。また、健康上の懸念からグルテンフリーの選択肢を模索する消費者もいた。こうした嗜好の変化は、小麦粉市場における様々なタイプの小麦粉の需要に影響を与えた。 セグメント分析 世界の小麦粉市場は、タイプ、用途、地域によって区分される。 用途別では、パンが予測期間中に大きく成長すると予測される。 パンは世界人口のかなりの部分が消費する主食である。パン単体として消費することも、サンドイッチやその他の料理のベースとして使用することもできる、多用途で便利な食品である。パンの広範な消費は、小麦粉産業における大きな市場シェアの一因となっている。 パンは世界中の多くの地域で文化的な意義を持つ。パンは料理の伝統や習慣に深く根ざした伝統的な食品である。たとえば、フランスやイタリアなどのヨーロッパ諸国では、パンは毎日の食生活の基本的な部分であり、料理の伝統でもある。このようなパンの文化的意義は、パンの安定した需要と市場シェアに貢献している。 地理的分析 北米は小麦粉市場で急成長している市場 北米では、消費者の健康意識と食生活に対する意識が著しく高まっている。小麦を原料とする全粒粉や特殊小麦粉など、より健康的な食品への需要が高まっている。米国農務省によると、作付面積、生産量、農家総収入において、小麦は米国の畑作作物の中でトウモロコシと大豆に次いでいる。2022-2023年にアメリカの農家が収穫した小麦は推定3,550万エーカーで、冬小麦、春小麦、デュラム小麦を合わせて16億5,000万ブッシェルの収穫があった。この地域の小麦粉市場は、人々がより健康的な食習慣を取り入れることに重点を置くにつれて拡大している。 グルテンフリー小麦粉や特殊小麦粉の需要が北米で急増しているのは、グルテン関連疾患の増加や代替食の人気のためである。アーモンド、ココナッツ、米のような小麦以外の原料から作られたグルテンフリーの小麦粉は需要が高い。古代穀物や有機品種などの特殊な小麦粉も人気を集めている。このような消費者の嗜好に対応するメーカーが、小麦粉市場の成長に寄与している。 競争状況 小麦粉市場の主な世界的プレーヤーには、Ardent Mills、General Mills、Acarsan Flour、Hodgson Mills, Inc.、Allied Pinnacle Pty Ltd.、ADM Company、Korfez Flour Mill、Wudeli Flour Mill Group、Manildra Milling Pvt. Ltd.、George Weston Foods Ltd.などがいる。 レポートを購入する理由 - 小麦粉の世界市場をタイプ、用途、地域別に可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定する。 - 小麦粉市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したエクセルデータシート。 - このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。 - 製品マッピングは、すべての主要市場プレーヤーの主要製品で構成されるエクセルとして利用可能です。 世界の小麦粉市場レポートは、約53の表、47の図、190ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Type 3.2. Market Snippet, by Application 3.3. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Whole* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Refined 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Bread* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Bakery Products 8.4. Noodles & Pasta 8.5. Others 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K. 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.6.1. China 9.5.6.2. India 9.5.6.3. Japan 9.5.6.4. Australia 9.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Ardent Mills* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. General Mills 11.3. Acarsan Flour 11.4. Hodgson Mills, Inc. 11.5. Allied Pinnacle Pty Ltd. 11.6. ADM Company 11.7. Korfez Flour Mill 11.8. Wudeli Flour Mill Group 11.9. Manildra Milling Pvt. Ltd. 11.10. George Weston Foods Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Type 3.2. Market Snippet, by Application 3.3. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Whole* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Refined 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Bread* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Bakery Products 8.4. Noodles & Pasta 8.5. Others 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K. 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.6.1. China 9.5.6.2. India 9.5.6.3. Japan 9.5.6.4. Australia 9.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Ardent Mills* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. General Mills 11.3. Acarsan Flour 11.4. Hodgson Mills, Inc. 11.5. Allied Pinnacle Pty Ltd. 11.6. ADM Company 11.7. Korfez Flour Mill 11.8. Wudeli Flour Mill Group 11.9. Manildra Milling Pvt. Ltd. 11.10. George Weston Foods Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |