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パンとロールの世界市場 - 2023-2030


Global Bread and Rolls Market - 2023-2030

市場概要 世界のパンとロールパン市場は、2022年に1,945億米ドルに達し、2030年には2,483億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は3.1%と予測される。 パンと... もっと見る

 

 

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2023年6月12日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のパンとロールパン市場は、2022年に1,945億米ドルに達し、2030年には2,483億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は3.1%と予測される。
パンとロールパンは、小麦粉を使ってパンを焼く工程に従って作られることが多いが、アーモンド、トウモロコシ(コーン)、ソルガムなど、小麦以外の原料の粉砕粉を使って作ることもでき、消費者はグルテンフリーのパンを選ぶことができる。パンとロールパン市場の成長は、パンとロールパンの生産の多様化によってさらに進んでいる。
市場拡大に拍車をかけている主な要因は、中産階級の増加と彼らの加工食品志向の高まりである。サワードウ・パン、全粒粉パン、マルチグレイン・パン製品の健康上の利点と魅力的な外観が、これらの製品の人気を高めている。タンパク質含有量を高めるため、パンを焼く工程でレンズ豆やひよこ豆のような豆類を加えることが人気となっている。
市場ダイナミクス
すぐに食べられるスナック菓子の需要増加がパンとロールパン市場の成長を牽引している。
NPDグループの「Eating Patterns in America」レポートによると、米国人は過去5年間に食間の間食回数を1人当たり25回増やし、2015年の505回から2020年には530回になるという。世界の主要経済圏で都市化が進んだ結果、調理済み食品の人気が著しく高まっている。
人々は限られた自由時間を最大限に活用したいと考えている。グルテンフリーのパンやロールパンは、一般的に、栄養価の高いすぐに食べられるスナック菓子の主要材料のひとつである。加えて、製パン企業には、パンの醗酵やパンの成形技術を利用することで、革新的で健康的なスイーツを提供したいという大きな願望がある。その結果、パンとロールパンの市場は2021~2026年の予測期間中にさらに拡大するだろう。
パンとロールパンの過剰消費は肥満の原因となり、市場成長を阻害する。
世界心臓連盟の推定によると、世界中で約23億人の子供と成人が太りすぎと肥満に苦しんでいる。現在の傾向が続けば、2025年までに27億人の成人が過体重または肥満になる可能性がある。肥満の有病率は世界的に増加しており、現在世界が直面している最も重大な公衆衛生問題のひとつであると一般に認識されている。
北米やヨーロッパのような、パンやロールパンが各家庭の主食となっている地域では、消費者は時として、1日の推奨摂取量を超えるよう誘惑される。その結果、体重が増加し、肥満、高コレステロール、心筋梗塞などの問題につながる。消費者のパンとロールの摂取量が多ければ、市場の成長を妨げる可能性が高い。
COVID-19影響分析
COVID-19の分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行った取り組み)が含まれる。
セグメント分析
世界のパンとロールパン市場は、タイプ、流通チャネル、地域によって区分される。
パンとロールパンの世界市場では、職人セグメントが最大の市場シェアを占めている。
世界のパンとロールパン市場は、タイプ別に職人向け、店舗ベーカリー向け、業務用、トルティーヤ向けに区分される。パンとロールパンの市場分析レポートでは、2022年のパンとロールパンの市場シェアは、アルチザナル・セグメントが35.8%で最大を占めた。消費者は高級品にお金を使いたがるようになってきており、特にイーストや膨張剤などの原材料にこだわり、高品質で作られた商品にお金を使いたがるようになっている。
職人が作るパンやロールパンには、天然甘味料や高級小麦粉などの高級食材が使われ、よりおいしく栄養価の高いロールパンやパンができる。職人製品は、パン生地の効果的な発酵方法によって大量生産品とは一線を画し、品質をより重視することで、今後も人気が高まるだろう。
地理的分析
北米地域が2022年のパンとロールパン市場で最大のシェアを占める
北米のパンとロールパン市場は、2022年のパンとロールパン市場分析において42.6%の最大市場シェアを占めた。米国ベーカリー協会は、ベーカリー製品が米国の国内総生産の2.1%を占めると推定している。これは、かなりの数のパン食人口に相当する。
地元のベーカリーや専門ベーカリーでは、高品質なパンの需要が増加しており、新しいビジネスモデルやイノベーション、持続可能なラベリングやパッケージング、オーガニックパンの採用などが北米で起こっている。売上の大部分は、職人技が光る、新鮮でエスニックな、付加価値の高いパンやロールパンを好む消費者の増加によってもたらされている。
健康関連要因、人口の購買力に影響する金銭的要因、消費者のライフスタイルの変化が、北米のパン消費に影響を与える主な要因である。柔軟性、移動性、文化の多様性、異文化への理解といった現代人の生活もまた、パンの消費に影響を与えている。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、キャンベルズ・スープ・カンパニー、アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ・ピーエルシー、アルマライ・カンパニー、山崎製パン、フラワーズ・フーズ・インク、ザ・ピルズベリー・カンパニーLLC、カリフォルニア・ベイキング・カンパニー、オーランド・ベイキング・カンパニー、クロスターマン・ベイキング・カンパニー、メープルリーフ・フーズなどが含まれる。
世界不況/ウクライナ・ロシア戦争/COVID-19、人工知能の影響分析:
COVID-19の影響:
2020年の未曾有のCOVID-19パンデミックはパン・ロール業界に多大な影響を与えた。Covid-19は、様々な政府による封鎖や制限の結果、パンとロールパンの生産、加工、流通、消費に関わる世界のベーカリーサプライチェーンの各段階にかなりの影響を与えた。
インフォメーション・リソース社のデータによると、1月24日締めの52週間で、焼きたてパンの売上高は101億ドルに達した。これは前年同期比10%の増加である。販売個数は6%増加した。IRIが追跡調査している大手製パン会社はすべて、昨年1年間でブランド売上が増加し、売上金額が5%減少、売上個数が7%減少したプライベートブランドからシェアを奪った。
トップクラスのベーカリーであるマーティン・フェイマス・ペストリー・ショップ社は、売上高で34%増、売上個数で31%増と、最も大きな改善を見た。しかし、最大手のベーカリーでも二桁の伸びを示し、グルポ・ビンボの米国事業は13%増、フラワーズ・フーズは16%増、ペパリッジ・ファームは12%増であった。
レポートを購入する理由
- 世界のパンとロールパン市場をタイプ、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定します。
- パンとロールパン市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したエクセルデータシート。
- このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。
- 製品マッピングは、すべての主要市場プレーヤーの主要製品で構成されるエクセルとして利用可能です。
世界のパンとロールパン市場レポートは約93表、109図、190ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet, by Type
3.2. Market Snippet, by Distribution Channel
3.3. Market Snippet, by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Artisanal*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Industrial
7.4. In Store Bakery
7.5. Tortilla
8. By Distribution channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution channel
8.2. Online
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Offline
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The U.K.
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Spain
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Campbells Soup Company
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Associated British Foods Plc.
11.3. Almarai Company
11.4. Yamazaki Baking Co., Ltd
11.5. Flowers Foods, Inc.
11.6. The Pillsbury Company, LLC,
11.7. California Baking Company
11.8. Orlando Baking Company
11.9. Klosterman Baking Company
11.10. Maple Leaf Foods
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The Global Bread and Rolls market reached US$ 194.5 billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 248.3 billion by 2030. The market is expected to exhibit a CAGR of 3.1% during the forecast period (2023-2030).
Bread and rolls, which are often made by following bread baking process using wheat flour, can also be made using pulverized flours from several non-wheat sources, such as almond, maize (corn), sorghum, etc., giving consumers a gluten-free bread choice. The bread and rolls market growth is being further advanced by the diversification of bread and rolls production.
The main factors fueling the market's expansion are the growing middle class and their increased propensity for processed foods. The asserted health benefits and appealing appearance of sourdough bread, whole wheat bread, multigrain bread products are causing them to grow in popularity. To boost the protein content, the addition of legumes like lentils or chickpeas in the bread-baking process has become popular.
Market Dynamics
Increasing Demand for Ready-to-eat Snacks is Driving the Bread and Rolls Market Growth.
According to the NPD Group's Eating Patterns in America report, Americans increased their number of between-meal snacking events per person by 25 during the previous five years, going from 505 in 2015 to 530 in 2020. The popularity of ready-to-eat food products is rising significantly as a result of the increased urbanization that is occurring in all of the world's major economies.
People want to make the most of their limited free time because they have less time than ever before. Gluten-free bread & rolls are typically one of the main ingredients in ready-to-eat snacks that are nutrient-dense. Additionally, there is a huge desire for baking enterprises to innovate and provide healthful sweet treats by bread proofing and by using bread shaping techniques. Consequently, the market for bread and rolls would increase more during the forecast period of 2021–2026.
Over Consumption of Bread and Rolls Leads to Obesity, which Impedes the Market Growth.
World Heart Federation estimates that about 2.3 billion children and adults worldwide suffer from overweight and obesity. By 2025, 2.7 billion adults may be overweight or obese if current trends continue. The prevalence of obesity is increasing globally, and it is generally acknowledged as one of the most significant public health issues the world is now facing.
In regions like North America and Europe, where bread and rolls are now a staple in every household, consumers are sometimes enticed to go over the recommended daily intake. They disregard the serving sizes and overindulge, which leads to weight gain and the related issues of obesity, high cholesterol, and cardiac arrest. If consumers’ bread and rolls intake is more, it is likely to impede the market growth.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with pricing dynamics (including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), demand-supply spectrum (shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), government initiatives (initiatives to revive market, sector or industry by government bodies) and manufacturers strategic initiatives (what manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global bread and rolls market is segmented based on type, distribution channel, and region.
In the Global Market of Bread and Rolls, the Artisanal Segment Holds the Largest Market Share.
The global bread and rolls market has been segmented by type into artisanal, in store bakery, industrial, tortilla. The artisanal segment held the largest bread and rolls market share of 35.8% in 2022 in the bread and rolls market analysis report. Consumers are becoming more eager to spend money on high-end goods, and they are especially willing to do so for goods that are made with care and high-quality ingredients of yeast and leavening agents.
For creating artisan bread and rolls, ingredients such as natural sweeteners, premium flour, and other premium-grade ingredients are used, resulting in rolls and bread that are tastier and nutrient-dense. By valuing quality in a greater way, artisanal products set themselves apart from mass-produced goods by the method of effective bread dough fermentation and will likely continue to rise in popularity in the years to come.
Geographical Analysis
The North America Region Held the Largest Share in Bread and Rolls Market in 2022
The North America bread and rolls market held the largest market share of 42.6% in 2022 in the bread and rolls market analysis. The American Bakers Association estimates that bakery products represent 2.1 percent of the US gross domestic product. That is a sizable number of bread eaters.
Local and specialty bakeries are seeing an increase in demand for high-quality bread, and there are new business models and innovations, sustainable labeling and packaging, and the adoption of organic bread all happening in North America. Sales are mostly driven by consumers' growing preference for artisanal, fresh, ethnic, and value-added bread and rolls.
Health-related factors, monetary factors that affect population purchasing power, and changes in consumer lifestyle are the main factors influencing bread consumption across North America. Modern lives, which include flexibility, mobility, cultural diversity, and understanding of different cultures, are also having an impact on bread consumption.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Campbells Soup Company, Associated British Foods Plc., Almarai Company, Yamazaki Baking Co., Ltd., Flowers Foods, Inc., The Pillsbury Company, LLC, California Baking Company, Orlando Baking Company, Klosterman Baking Company, and Maple Leaf Foods.
Global Recession/Ukraine-Russia War/COVID-19, and Artificial Intelligence Impact Analysis:
Covid-19 Impact:
The unprecedented COVID-19 pandemic in 2020 had a profound effect on the Bread and Rolls industry. Covid-19 has had a considerable impact on the phases of the global bakery supply chain that involve bread and rolls production, processing, distribution, and consumption as a result of lockdowns and restrictions imposed by various governments.
According to Information Resources, Inc. data, fresh bread sales reached $10.1 billion in the 52 weeks that concluded on January 24. This is an increase of 10% from the same period last year. 6% more units were sold. The major baking firms tracked by IRI all saw an increase in branded sales over the last year, taking market share away from private labels, which saw a 5% decrease in dollar sales and a 7% decline in unit sales.
Martins Famous Pastry Shoppe Inc., one of the top bakeries, saw the biggest improvements, with a 34% increase in dollar sales and a 31% increase in unit sales. However, even the biggest bakers saw double-digit growth, with Grupo Bimbo's US business rising 13%, Flowers Foods rising 16%, and Pepperidge Farm, Inc. rising 12%.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global bread and rolls market segmentation based on type, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the market by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of bread and rolls market-level with all segments.
• The PDF report consists of cogently put-together market analysis after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
• Product mapping is available as Excel consists of key products of all the major market players.
The Global Bread and Rolls market report would provide approximately 93 tables, 109 figures and 190 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet, by Type
3.2. Market Snippet, by Distribution Channel
3.3. Market Snippet, by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Artisanal*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Industrial
7.4. In Store Bakery
7.5. Tortilla
8. By Distribution channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution channel
8.2. Online
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Offline
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The U.K.
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Spain
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Campbells Soup Company
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Associated British Foods Plc.
11.3. Almarai Company
11.4. Yamazaki Baking Co., Ltd
11.5. Flowers Foods, Inc.
11.6. The Pillsbury Company, LLC,
11.7. California Baking Company
11.8. Orlando Baking Company
11.9. Klosterman Baking Company
11.10. Maple Leaf Foods
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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