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舶用プロパン市場


Marine Propulsions Market

市場概要 舶用推進エンジンの市場規模は、2022年にXX百万米ドルで、2030年にはXX百万米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)内にCAGR 3.8%で成長し、大きな伸びを示すと予測されている。 舶用推進エンジンは、... もっと見る

 

 

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2023年5月22日 US$4,350
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サマリー

市場概要
舶用推進エンジンの市場規模は、2022年にXX百万米ドルで、2030年にはXX百万米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)内にCAGR 3.8%で成長し、大きな伸びを示すと予測されている。
舶用推進エンジンは、世界で最も高価で最大のエンジンの1つである。今日、船舶の推進には、船舶を水上で動かすこと以上の意味がある。また、最も効率的な推進力を採用することで、コストを節約しながら海洋生態系に高い安全性を提供することも必要である。
より速く、よりクリーンで、より燃料効率の高いエンジンへの需要が、船舶用推進エンジン市場を牽引している。炭素排出量の少ない代替エンジンは、規則や規制に適合しているため、進化を続けている。現在、最も普及している推進システムはディーゼル・タイプである。効率という点では蒸気タービンを上回っている。ガスタービンエンジンは、スピードが要求される艦艇に多く採用されている。
ガスタービンは、他のエンジンと組み合わせて使用されることも多い。ガスタービンは、世界中に貨物を運ぶ巨大な船舶の動力源となっているため、船舶用推進システム/エンジン部門は牽引力を増している。
市場ダイナミクス
舶用推進エンジンの市場シェアを牽引しているのは、舶用セクターからの温室効果ガス削減需要である。
海洋部門からの温室効果ガス削減需要が、舶用推進エンジンの市場シェアを牽引している。
世界の物流の約90%が海上輸送であるため、世界の海運業はCO2排出量の3%近くを占めており、産業界はますますクリーン化を求められている。石油メジャーや港湾当局を含む複数の大手企業や団体は、世界の海運業界を2050年までに完全に脱炭素化するよう求め、各国政府に早急な対応を求めている。化石燃料の代わりに再生可能燃料を使用することで、船舶用エンジンからの温室効果ガス排出量を大幅に削減することができる。しかし、輸送用のバイオ燃料の供給は限られている。
有害なGHG排出を最小限に抑えることは、最優先事項である。さらに、船舶エンジンの性能と推進効率を犠牲にしないことも重要である。従って、船隊の将来の存続性を確保するため、運航会社や船主は、船舶の二酸化炭素排出量を最小限に抑える推進機関に取り組んでいる。船舶推進機関からの温室効果ガス排出を最小化するには、従来のエンジン開発だけでなく、適切な新技術を市場に投入することにより、すべての利害関係者が協調して取り組む必要があります。
ヴァンオールは、パリ協定に沿って、2050年までにカーボンニュートラルを実現することに専念している。2021年、ヴァンオールはフエルセーブと協力し、新造・既存船隊の二酸化炭素排出量を削減するための持続可能で実行可能なイニシアチブを促進した。2021年、ヴァンオールは、船舶用ディーゼルエンジンの燃料消費量と有害物質の排出量を削減する特許取得済みのソリューション、UELSAVE FS MARINEを導入した。このソリューションにより、ヴァンオールは既存の船舶で二酸化炭素、窒素酸化物、粒子状物質、ブラックカーボンの大幅な削減を達成することができる。
厳しい環境規制は、船舶用推進エンジンの成長にとって大きな挑戦的雰囲気を生み出す
海上輸送は世界貿易の基幹とみなされている。国際海運会議所(英国)によると、世界の商取引のおよそ90%が海上で行われている。海上輸送は、鉄道や道路よりも費用対効果が高い。手頃な価格で広範囲をカバーする航空輸送の出現にもかかわらず、貨物船は依然として、大量の商品を安全かつ確実に輸送する主要な手段である。
その結果、世界の海運業界は、運輸部門における温室効果ガス排出の最大要因となっている。増え続ける世界貿易と海上貨物輸送量の増加は、温室効果ガス排出量を増加させるばかりである。政府や国際機関は、温室効果ガスの排出を抑制するために厳しい環境規制を設けている。
SOx、NOx、CO2といった危険ガスの排出強度は船級によって異なる。例えば、国際海事機関(英国)は2005年にMARPOL Annex VI規則を発行し、NOx排出制限を定め、低硫黄燃料の使用を義務付けた。これらの規制は、北米排出規制海域(ECA) として知られる北米沿岸200海里以内の米国海域を航行す る船舶に適用される。EUは、EUの港に接岸する船舶についても同様の排出規制法を制定している。
舶用推進エンジンは主に化石燃料で稼働し、温室効果ガスを大量に排出する。厳しい環境規制は、市場の成長にとって重要な課題である。
COVID-19影響分析
世界の舶用推進エンジン市場は、COVID-19の影響により2020年に減少した。世界各国政府は、COVID-19パンデミックの拡大を抑制するため、2020年3月からさまざまな期間にわたって厳格なロックダウンと移動制限を課した。
パンデミックのため、2020年に世界の海運は完全に停止した。港は閉鎖され、国際的な船員に対して厳しい検疫措置が実施された。クルーズ産業はパンデミックによって完全に崩壊し、クルーズ船は世界中の港に停泊した。COVID-19パンデミックによる深刻な影響
世界の造船業界は、需要がほぼ完全に崩壊したためである。パンデミックによってもたらされた経済不安のため、多くの海運会社が大規模な設備投資を延期または中止した。建造中の船舶の竣工は、施錠やその他の移動制限のために遅れた。防衛造船だけは、国家安全保障の重要な一部であるため、規制の下で継続され、パンデミック期の市場成長に拍車をかけた。
セグメント分析
世界の舶用推進エンジン市場は、エンジンタイプ、船舶タイプ、用途、地域によって区分される。
ディーゼルエンジンは優れた燃費効率と出力により、世界の舶用推進エンジン市場で最も高い市場シェアを占める
舶用推進エンジンの世界市場は、従来型、ガスタービン、ディーゼルエンジン、その他に区分される。ディーゼルエンジンは、前述のエンジンタイプの中で市場を支配している。世界の貨物の70%以上を船舶が輸送しており、海運は最も燃料効率の高い貨物輸送である。最も燃料効率の高いディーゼル・エンジンは、そのほとんどを動かしている。
舶用動力技術で最も普及しているのはディーゼルで、小型船やレジャー・ボートを含む船舶に利用されている。ディーゼル推進エンジンは、小型船から巨大な外洋船まで、サイズも目的もさまざまな多くの船舶に搭載されている。最初の推進船以来、ディーゼル・エンジンは商船業界をリードしてきた(1912年)。2ストロークサイクルへの切り替え、掃気装置の追加、ターボ過給、プロペラとの直接連結、その他の構造変更など、時代とともに改良が加えられ、ディーゼルエンジン推進システムは、その経済性、簡便性、信頼性により、この分野での優位性を維持している。
経済的な理由から、エンジンは舶用軽油または硫黄含有率の高い重油で作動する。様々な海洋用途において、ディーゼルエンジン、電気モーター、バッテリーの組み合わせは、顧客にとって有益である。効率、環境適合性、推進システムの柔軟性が最も重要です。
4ストローク・サイクル・ディーゼル・エンジンは、中型から大型の商船で使用され、エンジン回転数は250~850RPMです。旅客フェリーやボートなど、ヘッドルームの限られた車両では、エンジンが好ましい推進モードである。
地理的分析
推進にディーゼル内燃機関を利用する貨物船の大半が欧州に存在することが、同地域の製品需要をエスカレートさせている。
欧州規則2016/1628は、舶用エンジンを含む非道路機械用のエンジンに関するこの地域の主要な基準となっている。NRMM規制の目的は、内陸水路からの大気排出を削減することである。NRMM規制は、内陸水路用エンジンの一酸化炭素排出、炭化水素、窒素酸化物の規制値を定めている。粒子状物質(PM)の重量要件に加え、固体粒子状物質の数の基準も設定することにした。PM排出量は92.5%、Nox排出量はCCR-IIエンジンの現行要件より70~84%低い。2019年、内水面航行船舶用の新型エンジンは、EUのNRMM排出規制であるステージVに適合する必要がありました。
バルチラは、EUのステージV基準に適合する船舶部門の商業認証を取得しました。ステージVの法規制は、ノンロードエンジンと機器の規制を強化しました。この認証は、排気後処理装置とバルチラ14エンジンシステムを含むトータルソリューションに適用され、バルチラは2021年に取得しました。
ステージV認証は約17,500隻の船舶に必要です。承認されたバルチラ14エンジンの最初の納入は、シップテック社がスイスのジェネラル・ナビゲーション社向けに建造した2隻の新造旅客フェリーになります。このフェリーはレマン湖を挟んでスイスとフランスを結ぶもので、2022年12月の運航開始を予定している。
競争状況
世界の舶用推進エンジン市場は、ローカルおよびグローバルな主要プレーヤーによる競争が激しい。ヤンマーホールディングス株式会社、Cummins Inc.、Wärtsilä、Caterpillar、DAIHATSU DIESEL MFGは、市場の成長に貢献している主要プレーヤーである。Ltd.、Hyundai Electric & Energy Systems Co.Ltd.、Scania、MAN Energy Solutions、Rolls-Royce Power Systems AG、三菱重工業グループなどが挙げられる。
主要企業は、製品発表、買収、提携など、いくつかの成長戦略を採用しており、舶用推進エンジン市場の世界的な成長に貢献している。
- 例えば、2021年11月29日、MAN Energy Solutions社は、4ストロークエンジンの製品レンジを改善し、顧客が船舶や発電所の運用において、合成的に生成された様々な気候ニュートラル燃料を使用できるようにした。
ヤンマーホールディングス株式会社
概要ヤンマーホールディングスは日本を拠点とする産業機器製造会社である。同社は、様々な用途で使用される空調制御システム、農業・建設機械、エンジンを製造している。同社は製品・サービスを農業機械・設備、建設機械、エネルギーシステム、産業用エンジン、大型エンジン、船舶・部品の8つのセグメントに分けて提供している。さらに、同社は舶用エンジンの下で舶用推進エンジンを提供している。さらに、ヤンマーホールディングス株式会社の2021年の連結純収入は0.75百万米ドル(90百万円)である。
製品ポートフォリオ推進エンジン(高速):GMシリーズ、YMシリーズ、JHシリーズ、CHEシリー ズ、HAシリーズ、LYシリーズ、CXBシリーズ、HYシリーズ、AYシリー ズ、AYEシリーズを提供している。出力は8.8kWから1,340kWまで。
主な展開
- 2022年1月28日、ヤンマーホールディングス株式会社の子会社であるヤンマーエンジンマニュファクチャリングインディア社は、インド・タミル・ナードゥ州のオリジン工業団地に産業用エンジンの新工場を建設し、生産を開始した。


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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Engine Type
3.2. Market Snippet by Ship Type
3.3. Market Snippet by Application
3.4. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Demand to reduce greenhouse gases from the marine sector is driving the market share for marine propulsion engines
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent environmental regulations create a huge challenging atmosphere for the growth of marine propulsion engines
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Engine Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Engine Type
7.2. Conventional Engine *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Gas Turbine
7.4. Diesel Engine
7.5. Others
8. By Ship Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Ship Type
8.2. Passenger Ship *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Tanker
8.4. Offshore Vessel
8.5. Bulk Carrier
8.6. Cargo
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Commercial *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Passenger
9.4. Defense
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. South Korea
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Yanmar Holdings Co., Ltd *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. End-User Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Cummins Inc
12.3. Wärtsilä
12.4. Caterpillar
12.5. DAIHATSU DIESEL MFG. CO., LTD.
12.6. Hyundai Electric & Energy Systems Co. Ltd
12.7. SCANIA
12.8. MAN Energy Solutions
12.9. Rolls-Royce Power Systems AG
12.10. Mitsubishi Heavy Industries Group(*LIST NOT EXHAUSTIVE)
13. Premium Insights
14. DataM Intelligence
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Marine Propulsion Engines Market size was worth US$ XX million in 2022 and is estimated to show significant growth by reaching up to US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of 3.8% within the forecast period (2023-2030).
Marine propulsion engines are one of the most expensive and biggest engines worldwide. Today, ship propulsion involves more than getting the ship to move on the water. It also entails employing the most efficient propulsion to offer a higher level of safety for the marine ecosystem while saving money.
The demand for faster, cleaner and more fuel-efficient engines drives the marine propulsion engine market. Less carbon-emitting alternatives are evolving since they comply with rules & regulations. Today, the most popular propulsion system is the diesel type. It outperforms the steam turbine in terms of efficiency. Gas turbine engines are mostly employed in naval ships where speed is essential.
Gas turbines are frequently utilized in conjunction with other engine types. Because they power enormous ships that convey freight worldwide, the marine propulsion systems/engine sector is gaining traction.
Market Dynamics
Demand to reduce greenhouse gases from the marine sector is driving the market share for marine propulsion engines.
Demand to reduce greenhouse gases from the marine sector is driving the market share for a marine propulsion engine
With almost 90% of global goods handled by sea, worldwide shipping contributes to nearly 3% of global CO2 emissions and industry is under increasing pressure to become cleaner. Several major corporations and organizations, including oil majors and port authorities, have urged the global shipping industry to be entirely decarbonized by 2050, asking governments to act quickly. By substituting renewable fuels for fossil fuels, major reductions in GHG emissions from marine engines can be accomplished. However, the supply of biofuels for transportation is limited.
Keeping hazardous GHG emissions to a minimum is a top priority. Moreover, it is also significant not to sacrifice ship engine performance and propulsion efficiency. Thus, to secure the future viability of their fleets, operators and ship owners are working on propulsion engines to minimize the carbon footprint of their vessels. Minimizing GHG emissions from marine propulsion needs a coordinated effort from all stakeholders, not only through the traditional development of its engines but also by bringing appropriate new technologies to the market.
Van Oord is devoted to becoming carbon-neutral by 2050, in line with the Paris Agreement. In 2021, Van Oord collaborated with FUELSAVE to facilitate a sustainable and viable initiative to lower the carbon footprint of the new and existing fleet. In 2021, Van Oord installed UELSAVE FS MARINE, a patented solution to reduce the fuel consumption of marine diesel-powered engines and toxic emissions. The solution enables Van Oord to achieve substantial carbon dioxide, nitrogen oxide, particulate matter and black carbon reduction on existing ships.
Stringent environmental regulations create a huge challenging atmosphere for the growth of marine propulsion engines
Maritime transportation is regarded as the backbone of global trade. According to the International Chamber of Shipping (UK), roughly 90% of the sea's global commerce trade is carried out. The marine mode of transportation is the most cost-effective than rail or road. Despite the advent of affordable and extensive air travel, cargo ships remain the primary mode of safe and reliable transport for large quantities of goods.
Consequently, the global marine shipping industry is the largest contributor to greenhouse gas emissions within the transportation sector. The ever-increasing global trade and rising marine freight transport volumes only increase greenhouse gas emissions. Governments and international organizations set strict environmental regulations to curb greenhouse gas emissions.
The intensity of emissions generated by dangerous gases such as SOx, NOx and CO2 varies by ship class. For example, the International Maritime Organization (UK) issued MARPOL Annex VI rules in 2005 that set NOx emission limitations and required the use of low-sulfur fuels. These regulations apply to vessels and ships operating on US seas and within 200 nautical miles of the North American coast, often known as the North American Emission Control Area (ECA). The EU has enacted similar emission laws for ships berthing in EU ports.
Marine propulsion engines mainly run on fossil fuels and cause significant greenhouse gas emissions. The stringent environmental regulations are a key challenge to the market's growth.
COVID-19 Impact Analysis
The global marine propulsion engines market experienced a decline in 2020 owing to COVID-19's impact. Governments globally imposed strict lockdowns and movement restrictions of varying durations starting from March 2020 to curb the spread of the emerging COVID-19 pandemic.
Due to the pandemic, global shipping came to a complete halt in 2020. Ports were closed and strict quarantine measures were implemented for international seafarers. The cruise industry completely collapsed due to the pandemic and cruise ships were berthed in ports worldwide. The COVID-19 pandemic severely impacted
The global shipbuilding industry is due to a near-complete collapse in demand. Many shipping companies postponed or canceled large capital expenditures due to the economic uncertainty brought on due to the pandemic. The completion of under-construction ships was delayed due to lockdowns and other movement restrictions. Only defense shipbuilding continued under restrictions since it is a critical part of national security, adding to the market growth during the pandemic phase.
Segment Analysis
The global marine propulsion engines market is segmented by engine type, ship type, application and region.
Diesel engine holds the highest market share in the global marine propulsion engine market due to excellent fuel efficiency and power
The global marine propulsion engines market is segmented into conventional, gas turbine, diesel engines and others. The diesel engine dominates the market of the mentioned engine types. With ships moving more than 70% of global freight, shipping is the most fuel-efficient freight transportation. Diesel engines, which are the most fuel-efficient, power most of them.
The most prevalent marine power technology is diesel, utilized in vessels, including small and leisure boats. The diesel propulsion engine can be found on many ships, ranging in size and purpose from small boats to massive oceangoing vessels. Since the first propelled ships, diesel engines have commanded the commercial ship industry (1912). Improvements over time, such as the switch to a two-stroke cycle, the addition of scavenging, turbocharging, direct coupling with the propeller and other structural changes, have allowed diesel engine propulsion systems to maintain their dominance in the field, owing to their economy, simplicity and dependability.
For economic reasons, the engines run on marine diesel oil or heavy fuel oil with high sulfur content. In various marine applications, customers benefit from the combination of diesel engines, electric motors and batteries. Efficiency, environmental compatibility and propulsion system flexibility are the most critical.
The four-stroke cycle diesel engine is used in medium to large merchant boats, with engine speeds ranging from 250 to 850 RPM. On vehicles with limited headroom, such as passenger ferries and boats, the engine is the preferred mode of propulsion.
Geographical Analysis
The presence of a majority of the cargo ships utilizing diesel combustion engines for propulsion in Europe escalates the product demand in the region
The European Regulation 2016/1628 has been a major standard in the region for engines intended for non-road machinery, including marine engines. The purpose of NRMM regulation is to reduce air emissions from inland waterways. The NRMM Regulation sets out limit values for carbon monoxide emissions, hydrocarbons and nitrogen oxides for inland waterway engines. In addition to the weight of particulate matter (PM) requirements, it has also been chosen to set standards for the number of solid particulate particles. PM emissions are 92.5% and Nox emissions by 70-84% lower than current requirements for CCR-II engines. In 2019, all-new engines for inland waterway vessels needed to comply with the Stage V emission requirements of the European Union for NRMM.
The Wärtsilä has received marine sector commercial certification for complying with the EU's Stage V standards. The Stage V legislation tightened non-road engines and equipment restrictions. The certification applied to the total solution, including the exhaust after-treatment and Wärtsilä 14 engine system and was received by Wärtsilä in 2021.
Stage V certification is required for approximately 17,500 ships. The first deliveries of the approved Wärtsilä 14 engine will be for 2 new passenger ferries built for the Swiss company General Navigation Company by Shiptec AG. The ferries will work between Switzerland and France across Lake Geneva, with the vessel expected to commence operations in December 2022.
Competitive Landscape
The global marine propulsion engine market is highly competitive with local and global key players. Yanmar Holdings Co., Ltd, Cummins Inc, Wärtsilä, Caterpillar, and DAIHATSU DIESEL MFG are key players contributing to the market's growth. CO., LTD., Hyundai Electric & Energy Systems Co. Ltd., Scania, MAN Energy Solutions, Rolls-Royce Power Systems AG, Mitsubishi Heavy Industries Group, among others.
The major companies are adopting several growth strategies, such as product launches, acquisitions and collaborations, contributing to the global growth of the Marine Propulsion Engines market.
• For instance, On November 29, 2021, MAN Energy Solutions improved its four-stroke engine range, allowing customers to use a variety of synthetically generated, climate-neutral fuels in the operation of ships and power plants.
Yanmar Holdings Co., Ltd
Overview: Yanmar Holdings Co., Ltd is a Japan-based company specializing in manufacturing industrial equipment. The company manufactures climate control systems, agricultural and construction equipment and engines used in different applications. The company serves its products and services into eight (8) segments: agricultural machinery and facilities, construction equipment, energy systems, industrial engines, large engines, and marine and components. Further, the company offers marine propulsion engines under its commercial marine engines. Moreover, Yanmar Holdings Co., Ltd has a consolidated net revenue of US$ 0.75 million (90 million yen) in 2021
Product Portfolio: Propulsion Engines (High Speed): The company offers GM Series, YM Series, JH Series, CHE Series, HA Series, LY Series, CXB Series, HY Series, AY Series and AYE Series under the category. The power ranges from 8.8 kW to 1,340 kW.
Key Development
• On January 28, 2022, Yanmar Engine Manufacturing India Pvt. Ltd., a Yanmar Holdings Co., Ltd subsidiary, began production at its new industrial engine manufacturing factory at the Origins Industrial Estate in Tamil Nadu, India.



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Engine Type
3.2. Market Snippet by Ship Type
3.3. Market Snippet by Application
3.4. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Demand to reduce greenhouse gases from the marine sector is driving the market share for marine propulsion engines
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent environmental regulations create a huge challenging atmosphere for the growth of marine propulsion engines
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Engine Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Engine Type
7.2. Conventional Engine *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Gas Turbine
7.4. Diesel Engine
7.5. Others
8. By Ship Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Ship Type
8.2. Passenger Ship *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Tanker
8.4. Offshore Vessel
8.5. Bulk Carrier
8.6. Cargo
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Commercial *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Passenger
9.4. Defense
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. South Korea
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ship Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Yanmar Holdings Co., Ltd *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. End-User Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Cummins Inc
12.3. Wärtsilä
12.4. Caterpillar
12.5. DAIHATSU DIESEL MFG. CO., LTD.
12.6. Hyundai Electric & Energy Systems Co. Ltd
12.7. SCANIA
12.8. MAN Energy Solutions
12.9. Rolls-Royce Power Systems AG
12.10. Mitsubishi Heavy Industries Group(*LIST NOT EXHAUSTIVE)
13. Premium Insights
14. DataM Intelligence
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

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