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自動車サブスクリプションの世界市場 - 2023-2030


Global Vehicle Subscription Market - 2023-2030

市場概要 世界の自動車サブスクリプション市場は、2022年に32億米ドルに達し、2030年には182億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは24.2%で成長する見込みである。 予測期間中、電気自動車(... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年8月22日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界の自動車サブスクリプション市場は、2022年に32億米ドルに達し、2030年には182億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは24.2%で成長する見込みである。
予測期間中、電気自動車(EV)生産台数の増加が世界の自動車サブスクリプション市場の成長を促進するとみられる。EVの年間生産台数は2022年に初めて1,000万台を突破した。EVの普及を拡大するため、メーカーはEV車両サブスクリプション・サービスを大幅に拡大する可能性が高い。
自動車所有にかかるコストが高いことから、予測期間中、車両サブスクリプション・サービスを採用する人が増えるだろう。車両サブスクリプションは、完全な所有権に比べ、加入者にはるかに低コストと柔軟性を提供する。サードパーティのサブスクリプション・プロバイダーの拡大は、市場の成長をさらに押し上げるだろう。2022年12月、オンデマンドレンタカーを専門とする米国の新興企業Kyteは、米国の一部都市で顧客向けに車両サブスクリプションサービスの提供を開始した。
市場ダイナミクス
消費者の嗜好の変化
消費者、特に若い世代は、所有することよりも利用することに価値を見出すようになり、メンタリティの変化を示している。車両所有モデルには、メンテナンス、保険、減価償却費など様々な費用がかかる。車両サブスクリプションは、消費者が所有に伴う長期的なコミットメントや経済的負担を負うことなく、自家用車のメリットを享受できる代替モデルを提供する。
車両サブスクリプションは、高い柔軟性と利便性を提供する。加入者は、ハッチバック、セダン、SUV、電気自動車など、幅広い車種の中から自分のニーズに合った車を選ぶことができ、サブスクリプション・サービスを利用することで、要求に応じてさまざまなモデルを乗り換えることができる。さらに、月額利用料にはメンテナンス、保険、ロードサイド・アシスタンスが含まれていることが多く、消費者は追加出費をしなくて済む。
高密度都市化の進展
高密度都市化の進展は、人々の移動行動を変化させ、柔軟な移動手段への嗜好が高まっている。高密度の都市部では、駐車スペースが不足しがちである。そのため、このような高密度の都市部では、利用できる駐車場が限られ、駐車場代が高いため、個人で自動車を所有することは困難である。
高密度の都市部は交通渋滞が激しいことでも知られ、通勤時間が長くなり、ストレスレベルが高まる。車両サブスクリプションを利用すれば、必要なときに車両を利用できるため、交通渋滞のピーク時間を避けたり、交通量が多いときに代替交通手段を利用したりすることができる。また、長期的な駐車スペースが不要になるため、駐車料金の節約にもつながる。
限られたインフラ
車両サブスクリプションは新興サービスであるため、インフラが十分に整備されていない。各社は事業を拡大しているが、サービスセンターやメンテナンス施設はまだその成長に追いついておらず、加入者の問題につながっている。適切な駐車スペースの不足も、サブスクリプション・プロバイダーが車両規模を拡大する際の課題となっている。
もうひとつの大きな問題は、電気自動車(EV)のサブスクリプションを提供する企業の充電インフラの不足である。十分な充電インフラがないため、企業は新しい地域に事業を拡大することができない。世界市場の成長を抑制するさまざまなボトルネックを解決するには、こうしたインフラの制約に対処することが極めて重要である。
COVID-19の影響分析
COVID-19の流行は、世界の車両サブスクリプション市場に機会と課題をもたらした。パンデミックがもたらした経済の不確実性に直面し、多くの顧客が車両サブスクリプションをキャンセルした。さらに、パンデミックは新車加入者の激減にもつながった。
パンデミックの間、電子商取引が急増したことで、車両定期購入プロバイダーにはビジネスチャンスが生まれた。デリバリーやギグ・エコノミーの企業や個人は、一時的またはフレキシブルに車両を利用することを求めたため、車両サブスクリプション・サービスの需要が短期的に急増した。
AIの影響分析
人工知能(AI)は世界市場に大きな影響を与えると予想される。AIを搭載したアルゴリズムは、顧客データと嗜好を分析して、パーソナライズされた車両推奨を提供するために使用できる。これにより、サブスクリプション企業は、個々の顧客に最適な車両を提供できるようになる。
AIベースのアルゴリズムはまた、価格戦略を最適化し、車両在庫を効率的に管理するために、市場動向、需要パターン、車両在庫状況を分析するために使用することができる。これにより、サブスクリプション・プロバイダーは、最適な車両稼働率と収益性を維持しながら、加入者に競争力のある価格を提供できるようになる。
セグメント分析
世界の車両サブスクリプション市場は、タイプ、サービスプロバイダー、サブスクリプション期間、車両タイプ、地域によって区分される。
電気自動車が消費者の間で人気の選択肢になる見込み
ICエンジン車は世界市場の半分以上を占めている。ICエンジン車にはハッチバック、セダン、MPV、SUVなど幅広い種類があるため、消費者は自分のニーズに合った車を選ぶことができる。EV充電インフラが十分に整備されていない可能性があるため、消費者はICエンジン車を好む。
しかし、予測期間中、電気自動車は世界市場で大きなシェアを獲得すると予想される。電気自動車の普及を拡大するため、メーカーはOEMやサードパーティ・ベースのサブスクリプション・サービスを展開しており、これにより顧客は、関連する高額な所有コストをかけずに電気自動車を利用できるようになる。
地理的分析
消費者心理の変化が欧州市場の成長を促進
欧州は世界市場の4分の1以上を占めると予想される。同地域における自動車販売の停滞に対抗するため、自動車メーカーや新興企業、既存のレンタル業者は、従来型車両や電気自動車を幅広く対象とした車両定額プランを展開するようになっている。
最近の分析によると、2022年には欧州で約21万~23万件のユニークなアクティブ車両契約が存在する。その数は2030年までに400万近くまで増加すると予測されている。欧州の自動車契約者の大半は自動車を所有していない。欧州では、自動車所有にまつわる消費者心理が大きく変化しており、完全所有が利便性と柔軟性への欲求に取って代わられている。
競争状況
世界の主要プレーヤーには、Sixt、Avis Budget Group、Lyft, Inc.、Arval BNP Paribas Group、The Hertz Corporation、ORIX Auto Corporation、Volvo Car Corporation、ALD Automotive、Carvolution、Mercedes Benzが含まれる。
レポートを購入する理由
- 世界の車両サブスクリプション市場を、タイプ、サービスプロバイダー、サブスクリプション期間、車両タイプ、地域に基づいて細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 車両サブスクリプション市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品からなる製品マッピング(Excel版)。
世界の車両サブスクリプション市場レポートは、約64表、64図、195ページを提供します。
対象読者
- 自動車メーカー
- 自動車サブスクリプション企業
- 自動車保険会社
- 業界投資家/投資銀行家
- リサーチ・プロフェッショナル
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Service Provider
3.3. Snippet by Subscription Period
3.4. Snippet by Vehicle Type
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Costs of Vehicle Ownership
4.1.1.2. Increasing Rollout of Electric Vehicles
4.1.1.3. Changing Consumer Preferences
4.1.1.4. Increasing Rates of High-Density Urbanization
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Legal and Regulatory Barriers
4.1.2.2. Limited Infrastructure
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Single Brand Subscription*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Multi Brand Subscription
8. By Service Provider
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Service Provider
8.2. OEM/Captives*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Third Party Providers
9. By Subscription Period
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Subscription Period
9.2. 1 to 6 Months*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. 6 to 12 Months
9.4. More than 12 Months
10. By Vehicle Type
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
10.2. IC Engine Vehicle*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Electric Vehicle
10.4. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Sixt*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Recent Developments
13.2. Avis Budget Group
13.3. Lyft, Inc.
13.4. Arval BNP Paribas Group
13.5. The Hertz Corporation
13.6. ORIX Auto Corporation
13.7. Volvo Car Corporation
13.8. ALD Automotive
13.9. Carvolution
13.10. Mercedes Benz
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Vehicle Subscription Market reached US$ 3.2 billion in 2022 and is expected to reach US$ 18.2 billion by 2030, growing with a CAGR of 24.2% during the forecast period 2023-2030.
Over the forecast period, increasing electric vehicle (EV) production will likely propel the growth of the global vehicle subscription market. Annual EV production surpassed 10 million for the first time in 2022. To increase EV adoption, manufacturers are likely to significantly expand EV vehicle subscription services
High cost of vehicle ownership will likely induce more people to adopt vehicle subscription services over the forecast period. Vehicle subscriptions offer far lower costs and flexibility to subscribers as compared to outright ownership. The expansion of third-party subscription providers will further boost market growth. In December 2022, Kyte, a U.S.-based startup specializing in on-demand car rentals, started offering vehicle subscription services for customers in select U.S. cities.
Market Dynamics
Changing Consumer Preferences
Consumers, particularly younger generations, are displaying a shift in mentality by valuing access over ownership. The vehicle ownership model comes with various expenses such as maintenance, insurance and depreciation costs. Vehicle subscription offers an alternative model that allows consumers to enjoy the benefits of a personal vehicle without the long-term commitment and financial burdens of ownership.
Vehicle subscription provides a high level of flexibility and convenience. Subscribers have the ability to choose from a wide range of vehicles to suit their needs, such as hatchbacks, sedans, SUVs, or electric vehicles and subscription services allows them to switch between different models as per their requirements. Furthermore, monthly subscription charges often include maintenance, insurance and roadside assistance, saving consumers from incurring additional expenses.
Increasing Rates of High-Density Urbanization
The rise of high-density urbanization has changed the mobility behaviour of people, with increasing preference towards flexible methods of transportation. High-density urban areas often face a shortage of parking spaces. Ownership of a personal vehicle in such high-density urban locations can therefore be challenging due to limited parking availability and high parking costs.
High-density urban areas are also known for heavy traffic congestion, leading to longer commute times and increased stress levels. Vehicle subscription allows individuals to use a vehicle when needed, enabling them to avoid peak traffic hours and use alternative modes of transportation when traffic is high. It also eliminates the need for long-term parking space, thereby leading to savings on parking costs.
Limited Infrastructure
Vehicle subscription is an emerging service and therefore does not have adequately developed infrastructure. Although companies are expanding their operations, service center and maintenance facilities have still not caught up with the growth, leading to problems for subscribers. A lack of adequate parking space also presents challenges for subscription providers in increasing their fleet size.
Another major problem is the lack of charging infrastructure for companies providing subscriptions of electric vehicles (EVs). Lack of adequate charging infrastructure prevents companies from expanding their operations to newer areas. Addressing these infrastructure limitations is crucial to resolving the various bottlenecks restraining the growth of the global market.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic created opportunities and challenges for the global vehicle subscription market. Faced with the economic uncertain brought on by the pandemic, many customers cancelled their vehicle subscriptions. Furthermore, the pandemic also led to a drastic reduction in new vehicle subscribers.
The surge in e-commerce during the pandemic created opportunities for vehicle subscription providers. Businesses and individuals in the delivery and gig economy sought access to vehicles on a temporary or flexible basis, thus creating a short-term surge in the demand for vehicle subscription services.
AI Impact Analysis
Artificial intelligence (AI) is expected to have a profound impact on the global market. AI-powered algorithms can be used to analyze customer data and preferences to offer personalized vehicle recommendations. It will help subscription companies to tailor their offerings to individual customers with the most suitable vehicles.
AI-based algorithms can also be used to analyze market trends, demand patterns and vehicle availability to optimize pricing strategies and manage fleet inventory efficiently. It will ensure that subscription providers can offer competitive pricing to subscribers while maintaining optimum fleet utilization and profitability.
Segment Analysis
The global vehicle subscription market is segmented based on type, service provider, subscription period, vehicle type and region.
Electric Vehicles are Expected to Become a Popular Choice Among Consumers
IC engine vehicles account for more than half of the global market. Due to the wide ranging variety of IC engine vehicles such as hatchbacks, sedans, MPVs and SUVs, consumers can choose a car best suited to their needs. Consumers prefer IC engine vehicles since the EV charging infrastructure might not be adequately developed.
However, during the forecast period, electric vehicles are expected to gain a significant share of the global market. To increase electric vehicle adoption, manufacturers are rolling out OEM or third party-based subscription services which enables customers to use an electric vehicle without the associated high ownership costs.
Geographical Analysis
Shifting Consumer Sentiment Propels Market Growth in Europe
Europe is expected to account for more than a quarter of the global market. To counter plateauing automobile sales in the region, automotive manufacturers, along with startups and established rental agencies are increasingly rolling out vehicle subscription plans for a wide range of conventional and electric vehicles.
According to a recent analysis, there are around 210,000 to 230,000 unique active vehicle contracts in Europe in 2022. It is forecasted that the number could rise to nearly 4 million by 2030. Most of the European vehicle subscribers do not own a car. Consumer sentiment around car ownership in Europe has undergone a profound shift with outright ownership being replaced by a desire for convenience and flexibility.
Competitive Landscape
The major global players include Sixt, Avis Budget Group, Lyft, Inc., Arval BNP Paribas Group, The Hertz Corporation, ORIX Auto Corporation, Volvo Car Corporation, ALD Automotive, Carvolution and Mercedes Benz.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global vehicle subscription market segmentation based on type, service provider, subscription period, vehicle type and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of vehicle subscription market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global vehicle subscription market report would provide approximately 64 tables, 64 figures and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Automotive Manufacturers
• Vehicle Subscription Companies
• Automotive Insurance Companies
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Service Provider
3.3. Snippet by Subscription Period
3.4. Snippet by Vehicle Type
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Costs of Vehicle Ownership
4.1.1.2. Increasing Rollout of Electric Vehicles
4.1.1.3. Changing Consumer Preferences
4.1.1.4. Increasing Rates of High-Density Urbanization
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Legal and Regulatory Barriers
4.1.2.2. Limited Infrastructure
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Single Brand Subscription*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Multi Brand Subscription
8. By Service Provider
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Service Provider
8.2. OEM/Captives*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Third Party Providers
9. By Subscription Period
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Subscription Period
9.2. 1 to 6 Months*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. 6 to 12 Months
9.4. More than 12 Months
10. By Vehicle Type
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
10.2. IC Engine Vehicle*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Electric Vehicle
10.4. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Sixt*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Recent Developments
13.2. Avis Budget Group
13.3. Lyft, Inc.
13.4. Arval BNP Paribas Group
13.5. The Hertz Corporation
13.6. ORIX Auto Corporation
13.7. Volvo Car Corporation
13.8. ALD Automotive
13.9. Carvolution
13.10. Mercedes Benz
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/11/22 10:26

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