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ベビーモニター市場


Baby Monitors Market

市場概要 ベビーモニター市場規模は2022年に14億2,690万米ドルとなり、予測期間2023~2030年には年平均成長率(CAGR)6.70%で成長すると予測される。ベビーモニターは、ベビーアラームとしても知られ、乳児が発... もっと見る

 

 

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2023年5月22日 US$4,350
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サマリー

市場概要
ベビーモニター市場規模は2022年に14億2,690万米ドルとなり、予測期間2023~2030年には年平均成長率(CAGR)6.70%で成長すると予測される。ベビーモニターは、ベビーアラームとしても知られ、乳児が発する音を遠隔で聞くために使用される無線システムである。音声モニターは、マイクを備えた送信ユニットで構成され、子供の近くに置かれる。それは、幼児の世話をする人、またはその近くに運ばスピーカー付き受信ユニットに電波によって音を送信します。いくつかのベビーモニターは、親が赤ちゃんに戻って話すことができます(親のトークバック)双方向通信を提供します。いくつかは、子供に音楽を再生することができます。ビデオカメラと受信機を備えたモニターは、しばしばベビーカムと呼ばれる。
市場ダイナミクス:
ベビーモニター市場は、主にグローバル化、都市化、ライフスタイルの変化と相まって、両親の間で赤ちゃんや乳児のための技術的に高度な製品に関する意識の高まりに起因している。過去5年間、世界の様々な経済圏で働く親の数が急速に増加している。また、乳幼児の安全・安心に関する懸念の高まりも、ベビーモニター市場の成長に大きく寄与している。また、オンライン小売の急増もベビーモニター市場成長の大きな原動力となっている。しかし、出生率の低下とこれらの製品に関連する安全性への懸念は、市場成長の主な抑制要因として作用する可能性がある。出生率の低下は、ベビーモニター・メーカーが直面する主要な課題である。座りがちなライフスタイルと高いストレスレベルが出生率低下の主な原因である。都市化、世帯数の減少、ワークライフバランスの悪化が、人々のストレスレベルの上昇につながっている。少子化は特に西欧諸国、日本、カナダ、ロシア、ポーランドで見られ、これが市場成長を制限している。
市場区分
世界のベビーモニター市場は、タイプ別にオーディオベビーモニターとAV(オーディオ&ビデオベビーモニター)に区分される。2018年では、オーディオ・ビデオベビーモニター製品タイプがベビーモニター市場で最大のシェアを占め、スマートベビーモニターの需要増加により、予測期間中に市場を支配すると予想される。ベビーモニターには、親が赤ちゃんとコミュニケーションできるように双方向通信を提供するものもある。ベビーカムはまた、現在のシナリオでは、乳児の世話をするためにビデオディスプレイが装備されている結果として、市場で名声を得ている活況を呈している。現代の両親は今、遠くから自分の赤ちゃんを聞いたり見たりするためにベビーモニターを使用するオプションを持っている。例えば、iBaby Labs社によるiBabyモニターM6Sは、双方向オーディオスピーカー(あなたの赤ちゃんに話す&聞く)とフルHD 1080pビデオベビーモニターです。また、温度&湿度センサーと360°パン&110°チルト(あなたの赤ちゃんの子供部屋のあらゆる角度を表示するには)があります。さらに、2.4GHzのWi-Fi周波数を持ち、ほとんどのアップルやアンドロイドのスマートフォンやタブレットと互換性があります。また、MP3音楽を追加したり、iTunesやGoogleのライブラリに接続することもできる。流通チャネル別に見ると、世界のベビーモニター市場はオフライン流通チャネルとオンライン流通チャネルに区分される。2018年、オフライン流通は世界市場で〜90%の市場シェアを占めた。しかし、オンラインチャネルは予測期間中に2桁成長が見込まれる。
地域別シェア
- 地域別では、ベビーモニターの世界市場は北米、アジア太平洋(APAC)、欧州、南米、中東・アフリカ(MEA)に区分される。
- 北米が大きな市場シェアを占めているのは、主に核家族化傾向の高まり、人々の消費能力の増加、これらのデバイスが提供する利点に対する意識の高まりによるものである。市場シェアに関しては、成長トレンドは北米に続き、さらに欧州が続いている。この成長は主に、これらの機器の進歩と、欧州のエレクトロニクス分野に特化した個人資産投資の増加に起因している。さらに、アジア太平洋地域も、ライフスタイルの変化、育児に関する親の意識の高まり、一人当たり所得の増加、小売業の好調さにより、かなりの成長が見込まれている。
- 欧州では、過去5年間にオーディオ・ベビーモニターからビデオ・ベビーモニターへのトレンドの移行があった。これらのベビーモニターを使用することで、仕事を持つ親は職場からでも赤ちゃんの様子をモニターしたり、赤ちゃんの動きを追跡したりすることができる。また、いくつかのモデルは、そのような動きや呼吸センサーなどの高度な機能を備えており、また、任意の有害な状況の場合には警告信号を送信することができます。
- 製品発売は、市場で事業を展開するプレーヤーが採用する顕著な成長戦略のひとつである。例えば、欧州ベビーモニター市場の大手企業であるLuvion Premium Baby products(オランダ)は、室温表示、デジタルフルHDサウンド、5mの暗視機能付き高画質カメラなどの先進機能を備えたコンパクトサイズのビデオベビーモニターを発表した。
- インド、中国、ブラジル、南アフリカ、タイなどの新興国は、大規模な人口、女性の労働力の数の増加、教育水準の向上、可処分所得の上昇のおかげで、ベビーモニター市場に有利な機会を提供しています。さらに、中国の一人っ子政策の変更は、地域のベビーモニター市場を促進するだろう。
競争動向
- 主要プレイヤーは、市場で強力な競争相手として目立つために、M&A、パートナーシップ、地域拡大、製品発売などの戦略を採用しています。
- ベビーモニター世界市場は、様々な世界的・地域的プレーヤーが存在する競争市場である。主なプレーヤーには、Angelcare、Dorel Industries(Dorel Juvenile Group)、Koninklijke Philips、Lenovo(Motorola Mobility)、Samsung Electronics、VTech Holdingsなどがある。市場の他の主要プレーヤーには、iBaby Labs、NETGEAR、Summer Infant、Nanit、Hisense、Mayborn Group、Owlet Baby Care、Mattelなどが含まれる。
- 2018年、市場に新規参入したNanitは、壁掛けと自立型フロアスタンドの2つのバリエーションで利用可能なNanit Plusスマートベビーモニターを発売した。それは近くに取得するためのナイトビジョンとズームで24/7 HDライブストリーミングを提供しています。バックグラウンドオーディオは、お使いの携帯電話の画面がオフになっている場合でも、赤ちゃんを聞くことができます。また、柔らかな光を放つナイトライトや、リアルタイムで動きと音を通知するスマートセンサーも搭載されている。
- 2016年、カリフォルニア州セグンドを拠点とする玩具製造大手マテル社は、サンフランシスコを拠点とするスプラウトリング社を買収した。スプラウトリング社は、赤ちゃんの健康を感知するウェアラブル端末を開発している。


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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Distribution channel
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Introduction of technologically advanced and innovative products
4.1.1.2. Rising Penetration
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Declining birth rate
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
6. By Product Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type Segment
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type Segment
6.1.2.1. Audio Baby Monitors *
6.1.2.1.1. Introduction
6.1.2.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.1.2.2. AV Baby Video Monitors
7. By Distribution Channel
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
7.1.2.1. Offline *
7.1.2.1.1. Introduction
7.1.2.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.1.2.2. Online
8. By Region
8.1. Introduction
8.2. North America
8.2.1. U.S.
8.2.2. Canada
8.2.3. Mexico
8.3. Europe
8.3.1. Germany
8.3.2. U.K.
8.3.3. France
8.3.4. Rest of Europe
8.4. South America
8.4.1. Brazil
8.4.2. Argentina
8.4.3. Rest of South America
8.5. Asia Pacific
8.5.1. China
8.5.2. India
8.5.3. Japan
8.5.4. Rest of Asia Pacific
8.6. Middle East and Africa
9. Competitive Landscape
9.1. Competitive Scenario
9.2. Market Positioning/Share Analysis
9.3. Mergers and Acquisitions Analysis
10. Company Profiles
10.1. Angelcare*
10.1.1. Company Overview
10.1.2. Product Portfolio and Description
10.1.3. Key Highlights
10.1.4. Financial Overview
10.2. Dorel Industries (Dorel Juvenile Group)
10.3. Koninklijke Philips
10.4. Lenovo (Motorola Mobility)
10.5. Samsung Electronics
10.6. VTech Holdings
10.7. iBaby Labs
10.8. NETGEAR
10.9. Summer Infant
10.10. Nanit
10.11. Hisense
10.12. Mayborn Group
10.13. Owlet Baby Care
10.14. Mattel
11. DataM Intelligence
11.1. Appendix
11.2. About Us and Services
11.3. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Baby Monitors Market size was valued at USD 1,426.90 million in 2022 and is estimated to reach at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.70% over the forecast period 2023- 2030. A baby monitor, also known as a baby alarm, is a radio system used to remotely listen to sounds made by an infant. An audio monitor consists of a transmitter unit, equipped with a microphone, placed near to the child. It transmits the sounds by radio waves to a receiver unit with a speaker carried by, or near to, the person caring for the infant. Some baby monitors provide two-way communication which allows the parent to speak back to the baby (parent talk-back). Some allow music to be played to the child. A monitor with a video camera and receiver is often called a baby cam.
Market Dynamics:
The Baby Monitors Market is primarily driven due to growing awareness about technologically advanced products for babies and infants among parents coupled with the increasing globalization, urbanization, and changing lifestyle. In last five years, various economies in the world have witnessed a rapid growth in the number of working parents. Moreover, rising concerns regarding the safety and security of infants, are also contributing a lot to the growth of baby monitor market. In addition, rapidly increasing online retailing is also a major driving factor for the baby monitor market growth. However, declining birth rates and safety concerns associated with these products can act as major restraining factors to market growth. Declining birth rate is a key challenge faced by manufacturers of baby monitors. Sedentary lifestyle and high-stress levels are the main causes of the low birth rate. Urbanization, smaller household, and bad work-life balance have led to increasing in the stress level among people. Low fertility is observed especially in the Western European countries, Japan, Canada, Russia, and Poland which limits market growth.
Market Segmentation
By type, the global Baby Monitors Market is segmented into audio baby monitors and AV (Audio and video baby monitors). In 2018, audio and video baby monitors product type will account for the largest share in the baby monitors market and is expected to dominate the market during the forecast period, due to increased demand for smart baby monitors. There are some baby monitors which provide two-way communication in order to allow the parent to communicate with the baby. Baby cams are also booming in the current scenario which is getting fame in the market as a result of being equipped with a video displays in order to look after the infant. Modern parents are now having the option to use a baby monitor to listen to or even watch their babies from afar. For instance, iBaby Monitor M6S by iBaby Labs, Inc. is a Full HD 1080p video baby monitor with Two-Way Audio speakers (Talk & Listen to your baby). It also has temperature & Humidity sensors and a 360° pan & 110° tilt (To view every angle of your baby’s nursery). In addition, it has a 2.4 GHz Wi-Fi frequency and is compatible with most Apple and Android smartphones and tablets. Parents can also add MP3 music or connect to iTunes or Google library. By distribution channel, the global baby monitors market is segmented into offline distribution channels and online distribution channels. In 2018, offline distribution accounted for a market share of ~90% in the global market. However, online channel is expected to witness double-digit growth during the forecast period.
Geographical Share
• By geography, the global Baby Monitors market is segmented into North America, Asia-Pacific (APAC), Europe, South America, and Middle East and Africa (MEA).
• North America holds a significant market share, mainly due to rising trend of nuclear families, increasing spending capacity of people, and growing awareness of the advantages provided by these devices. The growth trend is followed by North America and further by Europe as far as market share is concerned. This growth is mainly attributed to the advancement of these devices and rising personal equity investment specifically in the electronics sector in Europe. Furthermore, Asia Pacific is also anticipated to witness considerable growth owing to changing lifestyles, increasing awareness in parents regarding childcare, rising per-capita income, and strong retailing.
• In Europe, there has been a shift in trend from audio baby monitors to video baby monitors in last five years. These baby monitors enable employed parents to monitor their baby or track baby’s movements, even from their workplace. Some models are also equipped with advanced features such as movement and breathing sensors and are also capable of sending warning signal in case of any adverse situation.
• Product launch is one of the prominent growth strategies adopted by the players operating in the market. For instance, Luvion Premium Baby products (Netherlands), a leading player in the Europe baby monitor market, introduced a compact size video baby monitor with advanced features such as room temperature display, digital full HD sound, and high image quality camera with 5m of night vision.
• Emerging countries, such as India, China, Brazil, South Africa, and Thailand, offer lucrative opportunities for baby monitors market, owing to the large population, increase in the number of women workforce, improved level of education, and rise in disposable income. Moreover, changes in the one-child policy in China would drive baby monitors market in the region.
Competitive Trends
• Key players are adopting strategies such as mergers and acquisitions, partnerships, regional expansion, and product launches to stand out as strong competitors in the market.
• Global Baby Monitors Market is a competitive market with the presence of various global and regional players in the market. The major players include Angelcare, Dorel Industries (Dorel Juvenile Group), Koninklijke Philips, Lenovo (Motorola Mobility), Samsung Electronics, and VTech Holdings. Other key players in the market include iBaby Labs, NETGEAR, Summer Infant, Nanit, Hisense, Mayborn Group, Owlet Baby Care, Mattel, and others.
• In 2018, Nanit, a new entrant in the market launched The Nanit Plus smart baby monitor which is available in two variants: wall mount and freestanding floor stand. It offers 24/7 HD live streaming with night vision and zoom to get in close. Background audio lets you hear baby, even when your phone's screen is off. It also has a soft glow nightlight and smart sensors with real-time motion and sound notifications.
• In 2016, Mattel, a toy manufacturing giant based in Segundo, California, acquired San Francisco-based Sproutling, which has developed a health-sensing wearable device for babies.



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Distribution channel
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Introduction of technologically advanced and innovative products
4.1.1.2. Rising Penetration
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Declining birth rate
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
6. By Product Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type Segment
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type Segment
6.1.2.1. Audio Baby Monitors *
6.1.2.1.1. Introduction
6.1.2.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.1.2.2. AV Baby Video Monitors
7. By Distribution Channel
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
7.1.2.1. Offline *
7.1.2.1.1. Introduction
7.1.2.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.1.2.2. Online
8. By Region
8.1. Introduction
8.2. North America
8.2.1. U.S.
8.2.2. Canada
8.2.3. Mexico
8.3. Europe
8.3.1. Germany
8.3.2. U.K.
8.3.3. France
8.3.4. Rest of Europe
8.4. South America
8.4.1. Brazil
8.4.2. Argentina
8.4.3. Rest of South America
8.5. Asia Pacific
8.5.1. China
8.5.2. India
8.5.3. Japan
8.5.4. Rest of Asia Pacific
8.6. Middle East and Africa
9. Competitive Landscape
9.1. Competitive Scenario
9.2. Market Positioning/Share Analysis
9.3. Mergers and Acquisitions Analysis
10. Company Profiles
10.1. Angelcare*
10.1.1. Company Overview
10.1.2. Product Portfolio and Description
10.1.3. Key Highlights
10.1.4. Financial Overview
10.2. Dorel Industries (Dorel Juvenile Group)
10.3. Koninklijke Philips
10.4. Lenovo (Motorola Mobility)
10.5. Samsung Electronics
10.6. VTech Holdings
10.7. iBaby Labs
10.8. NETGEAR
10.9. Summer Infant
10.10. Nanit
10.11. Hisense
10.12. Mayborn Group
10.13. Owlet Baby Care
10.14. Mattel
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