ワイヤレスオーディオデバイスの世界市場 - 2023-2030Global Wireless Audio Devices Market - 2023-2030 市場概要 世界のワイヤレスオーディオデバイス市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は18.2%である。 ワ... もっと見る
サマリー市場概要世界のワイヤレスオーディオデバイス市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は18.2%である。 ワイヤレス・オーディオ・デバイスは、スマートフォン、タブレット、その他のオーディオ・ソースから、ブルートゥースまたはWi-fiを使用したパワード・サウンド・システム(ラジカセ、ステレオ・レシーバー、カー・システムなど)へのステレオ信号伝送を容易にする。スピーカー、ヘッドフォン、マイク、サウンドバー、その他のオーディオ機器のニーズは非常に高まっており、それが市場を支えている。オーディオ・システムの販売が増加し、オーディオ・ビジネスが消費者の嗜好の変化に対応できるようになった。 市場ダイナミクス モビリティ機器へのニーズの高まり 近年、シームレスな接続性と情報やリソースへの容易なアクセスにより、モビリティ・サービスに対する消費者の需要が高まっている。クラウド・サービス、BYOD運動、モバイル・デバイス、ワイヤレス・サービス、その他のモビリティ・ソリューションは、人々の間でますます普及している。携帯性、管理のしやすさ、音声通信のための遠隔アクセス性など、ワイヤレスオーディオデバイスの強化された機能は、その普及を拡大している。ワイヤレス操作、迅速で簡単なオーディオ伝送、ワイヤレスオーディオ機器の簡単な設置により、顧客の体験は向上している。その結果、ワイヤレス・オーディオ機器市場は、モバイル・サービスに対する消費者の需要の高まりによって牽引されている。 業務用分野でもワイヤレスオーディオ機器の用途が拡大 ビジネスの世界では、ワイヤレス・オーディオ機器は、会議、ミーティング、スポーツ・イベント、ニュース放送、オークションなどのイベントや、メディア・エンターテイメント、教育、企業分野で頻繁に活用されています。市場には、ワイヤレス・スピーカー・システム、ヘッドフォン、マイクなどのワイヤレス製品があふれている。ワイヤレスオーディオデバイス市場拡大の大きな原動力となっている。 COVID-19インパクト分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界のワイヤレスオーディオデバイス市場は、タイプ、技術、用途、地域によって区分される。 汎用性と費用対効果の高さから、グルコン酸ナトリウム製品 ブルートゥースの使用は広く認知された規格である。実質的にすべてのガジェットで動作するという事実が、この技術が市場の他の製品と比較して優れた性能を持つ主な要因である。Bluetooth 2020 Reportによれば、94%のスピーカーがBluetooth技術を搭載しており、消費者がワイヤレス・オーディオに大きな信頼を寄せていることがわかる。Bluetoothスピーカーは、2021年の3億5,000万台から2025年には約4億2,300万台が供給されると予想されている。そのほとんどがスマートスピーカーになると考えられている。オーディオ素材をワイヤレスで放送し、有線・無線のリスニング体験を向上させる消費者向けスピーカーの能力は、消費者向けスピーカーの普及を促進する主な要因である。 地理的分析 アジア太平洋地域で成長する自動車メーカー 同地域における電気自動車需要の高まりは、予測期間中にワイヤレス・オーディオ・デバイスの普及を促進すると予想される。例えば、IEAの報告によると、2021年にアジア太平洋地域で最も多くの電気自動車を販売したのは中国である。(333万台以上)。比較的、ニュージーランドでは2021年に10,3000台の電気自動車が販売された。同地域の市場は、電気自動車の販売により急成長が見込まれている。同国のワイヤレス・オーディオ・デバイスに対する需要の高まりは、主に、拡大する経済、高い一人当たり所得、高品質でグローバルなワイヤレス・オーディオ・システムの採用とそれを支えるエコシステムによるものである。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、Apple Inc.(Beats)、Bose Corporation、Harman International Industries(JBL)、LG Electronics、Philips Electronics、Samsung、Sennheiser Electronic GmbH & Co.、Sonos Inc.、Sony Corporation、Vizio, Inc.などが含まれる。 レポートを購入する理由 - 世界のワイヤレスオーディオデバイス市場をタイプ、技術、用途、地域別に可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - ワイヤレスオーディオデバイスの市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界のワイヤレスオーディオデバイス市場レポートは約61の表、59の図、205ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet By Type 3.2. Snippet By Technology 3.3. Snippet By Application 3.4. Snippet By Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The increasing demand for smartphones 4.1.1.2. The growing need for mobility devices 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The rising penetration of infotainment devices 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Bluetooth Speakers* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Wireless Multiroom Audio Systems 7.4. Sound-bars 7.5. Others 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. Bluetooth* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Wi-Fi 8.4. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Automotive* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Consumer 9.4. Commercial 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.3. Market Attractiveness Index, By Region 10.4. North America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. U.S. 10.4.6.2. Canada 10.4.6.3. Mexico 10.5. Europe 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. Germany 10.5.6.2. UK 10.5.6.3. France 10.5.6.4. Italy 10.5.6.5. Spain 10.5.6.6. Rest of Europe 10.6. South America 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.6.6.1. Brazil 10.6.6.2. Argentina 10.6.6.3. Rest of South America 10.7. Asia-Pacific 10.7.1. Introduction 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.7.6.1. China 10.7.6.2. India 10.7.6.3. Japan 10.7.6.4. Australia 10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.8. Middle East and Africa 10.8.1. Introduction 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Apple Inc. (Beats) 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Bose Corporation 12.3. Harman International Industries (JBL) 12.4. LG Electronics 12.5. Philips Electronics 12.6. Samsung 12.7. Sennheiser Electronic GmbH & Co. 12.8. Sonos Inc. 12.9. Sony Corporation 12.10. Vizio, Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet By Type 3.2. Snippet By Technology 3.3. Snippet By Application 3.4. Snippet By Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The increasing demand for smartphones 4.1.1.2. The growing need for mobility devices 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The rising penetration of infotainment devices 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Bluetooth Speakers* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Wireless Multiroom Audio Systems 7.4. Sound-bars 7.5. Others 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. Bluetooth* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Wi-Fi 8.4. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Automotive* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Consumer 9.4. Commercial 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.3. Market Attractiveness Index, By Region 10.4. North America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. U.S. 10.4.6.2. Canada 10.4.6.3. Mexico 10.5. Europe 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. Germany 10.5.6.2. UK 10.5.6.3. France 10.5.6.4. Italy 10.5.6.5. Spain 10.5.6.6. Rest of Europe 10.6. South America 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.6.6.1. Brazil 10.6.6.2. Argentina 10.6.6.3. Rest of South America 10.7. Asia-Pacific 10.7.1. Introduction 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.7.6.1. China 10.7.6.2. India 10.7.6.3. Japan 10.7.6.4. Australia 10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.8. Middle East and Africa 10.8.1. Introduction 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Apple Inc. (Beats) 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Bose Corporation 12.3. Harman International Industries (JBL) 12.4. LG Electronics 12.5. Philips Electronics 12.6. Samsung 12.7. Sennheiser Electronic GmbH & Co. 12.8. Sonos Inc. 12.9. Sony Corporation 12.10. Vizio, Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(スマートフォン・タブレット)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の消費者向け製品・サービス分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |