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ワイヤレスオーディオデバイスの世界市場 - 2023-2030


Global Wireless Audio Devices Market - 2023-2030

市場概要 世界のワイヤレスオーディオデバイス市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は18.2%である。 ワ... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年3月28日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のワイヤレスオーディオデバイス市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は18.2%である。
ワイヤレス・オーディオ・デバイスは、スマートフォン、タブレット、その他のオーディオ・ソースから、ブルートゥースまたはWi-fiを使用したパワード・サウンド・システム(ラジカセ、ステレオ・レシーバー、カー・システムなど)へのステレオ信号伝送を容易にする。スピーカー、ヘッドフォン、マイク、サウンドバー、その他のオーディオ機器のニーズは非常に高まっており、それが市場を支えている。オーディオ・システムの販売が増加し、オーディオ・ビジネスが消費者の嗜好の変化に対応できるようになった。
市場ダイナミクス
モビリティ機器へのニーズの高まり
近年、シームレスな接続性と情報やリソースへの容易なアクセスにより、モビリティ・サービスに対する消費者の需要が高まっている。クラウド・サービス、BYOD運動、モバイル・デバイス、ワイヤレス・サービス、その他のモビリティ・ソリューションは、人々の間でますます普及している。携帯性、管理のしやすさ、音声通信のための遠隔アクセス性など、ワイヤレスオーディオデバイスの強化された機能は、その普及を拡大している。ワイヤレス操作、迅速で簡単なオーディオ伝送、ワイヤレスオーディオ機器の簡単な設置により、顧客の体験は向上している。その結果、ワイヤレス・オーディオ機器市場は、モバイル・サービスに対する消費者の需要の高まりによって牽引されている。
業務用分野でもワイヤレスオーディオ機器の用途が拡大
ビジネスの世界では、ワイヤレス・オーディオ機器は、会議、ミーティング、スポーツ・イベント、ニュース放送、オークションなどのイベントや、メディア・エンターテイメント、教育、企業分野で頻繁に活用されています。市場には、ワイヤレス・スピーカー・システム、ヘッドフォン、マイクなどのワイヤレス製品があふれている。ワイヤレスオーディオデバイス市場拡大の大きな原動力となっている。
COVID-19インパクト分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
世界のワイヤレスオーディオデバイス市場は、タイプ、技術、用途、地域によって区分される。
汎用性と費用対効果の高さから、グルコン酸ナトリウム製品
ブルートゥースの使用は広く認知された規格である。実質的にすべてのガジェットで動作するという事実が、この技術が市場の他の製品と比較して優れた性能を持つ主な要因である。Bluetooth 2020 Reportによれば、94%のスピーカーがBluetooth技術を搭載しており、消費者がワイヤレス・オーディオに大きな信頼を寄せていることがわかる。Bluetoothスピーカーは、2021年の3億5,000万台から2025年には約4億2,300万台が供給されると予想されている。そのほとんどがスマートスピーカーになると考えられている。オーディオ素材をワイヤレスで放送し、有線・無線のリスニング体験を向上させる消費者向けスピーカーの能力は、消費者向けスピーカーの普及を促進する主な要因である。
地理的分析
アジア太平洋地域で成長する自動車メーカー
同地域における電気自動車需要の高まりは、予測期間中にワイヤレス・オーディオ・デバイスの普及を促進すると予想される。例えば、IEAの報告によると、2021年にアジア太平洋地域で最も多くの電気自動車を販売したのは中国である。(333万台以上)。比較的、ニュージーランドでは2021年に10,3000台の電気自動車が販売された。同地域の市場は、電気自動車の販売により急成長が見込まれている。同国のワイヤレス・オーディオ・デバイスに対する需要の高まりは、主に、拡大する経済、高い一人当たり所得、高品質でグローバルなワイヤレス・オーディオ・システムの採用とそれを支えるエコシステムによるものである。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Apple Inc.(Beats)、Bose Corporation、Harman International Industries(JBL)、LG Electronics、Philips Electronics、Samsung、Sennheiser Electronic GmbH & Co.、Sonos Inc.、Sony Corporation、Vizio, Inc.などが含まれる。
レポートを購入する理由
- 世界のワイヤレスオーディオデバイス市場をタイプ、技術、用途、地域別に可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- ワイヤレスオーディオデバイスの市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界のワイヤレスオーディオデバイス市場レポートは約61の表、59の図、205ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet By Type
3.2. Snippet By Technology
3.3. Snippet By Application
3.4. Snippet By Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The increasing demand for smartphones
4.1.1.2. The growing need for mobility devices
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The rising penetration of infotainment devices
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Bluetooth Speakers*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Wireless Multiroom Audio Systems
7.4. Sound-bars
7.5. Others
8. By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. Bluetooth*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Wi-Fi
8.4. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Automotive*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Consumer
9.4. Commercial
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.3. Market Attractiveness Index, By Region
10.4. North America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. U.S.
10.4.6.2. Canada
10.4.6.3. Mexico
10.5. Europe
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. Germany
10.5.6.2. UK
10.5.6.3. France
10.5.6.4. Italy
10.5.6.5. Spain
10.5.6.6. Rest of Europe
10.6. South America
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.6.6.1. Brazil
10.6.6.2. Argentina
10.6.6.3. Rest of South America
10.7. Asia-Pacific
10.7.1. Introduction
10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.7.6.1. China
10.7.6.2. India
10.7.6.3. Japan
10.7.6.4. Australia
10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.8. Middle East and Africa
10.8.1. Introduction
10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Apple Inc. (Beats)
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Bose Corporation
12.3. Harman International Industries (JBL)
12.4. LG Electronics
12.5. Philips Electronics
12.6. Samsung
12.7. Sennheiser Electronic GmbH & Co.
12.8. Sonos Inc.
12.9. Sony Corporation
12.10. Vizio, Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global wireless audio devices market reached US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 18.2% during the forecast period (2023-2030).
Wireless audio devices facilitate stereo signal transmission from smartphones, tablets or other audio sources to a powered sound system using Bluetooth or wi-fi (boombox, stereo receiver, car system, etc.). The need for speakers, headphones, microphones, sound bars and other audio equipment has grown tremendously, which has helped the market. Audio system sales have increased, enabling the audio business to adapt to shifting consumer tastes.
Market Dynamics
The growing need for mobility devices
In recent years, there has been a growth in consumer demand for mobility services due to seamless connectivity and easy access to information and resources. Cloud services, the BYOD movement, mobile devices, wireless services and other mobility solutions are becoming increasingly popular with people. The enhanced features of wireless audio devices, such as portability, ease of management and distant accessibility for audio communication, have expanded their uptake. Customers' experiences are improved by wireless operation, rapid & simple audio transmission and simple installation of wireless audio equipment. As a result, the market for wireless audio devices is driven by rising consumer demand for mobile services.
Applications for wireless audio equipment are expanding in the commercial sector
In the business world, wireless audio devices are frequently utilized for events, including conferences, meetings, sporting events, news broadcasts and auctions, as well as in the media and entertainment, educational and corporate sectors. The market is flooded with wireless products like wireless speaker systems, headphones and microphones. It is a significant driver of the market expansion for wireless audio devices.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global wireless audio devices market is segmented based on type, technology, application and region.
Owing to their versatility and cost-effectiveness, the sodium gluconate product
The use of Bluetooth is a widely recognized standard. The fact that it works with practically every gadget is the main factor in the technology's superior performance compared with other products in the market. 94% of speakers have Bluetooth technology, which indicates that consumers have a lot of faith in wireless audio, according to the Bluetooth 2020 Report. Approximately 423 million Bluetooth speakers are anticipated to be supplied in 2025, up from 350 million units in 2021. It's believed that most of them will be smart speakers. Consumer speakers' capacity to wirelessly broadcast audio material and improve wired and wireless listening experiences is the main factor driving consumer speaker adoption.
Geographical Analysis
The growing automakers in Asia-Pacific
The rising demand for electric vehicles in the region is expected to promote wireless audio devices over the forecast period. For instance, the IEA reports that China sold the most electric cars in Asia-Pacific in 2021. (more than 3.33 million units). Comparatively, 10,3000 electric vehicles were sold in New Zealand in 2021. The market in the area is anticipated to grow rapidly due to the sales of electric vehicles. The nation's rising demand for wireless audio devices is mostly due to its expanding economy, high per capita income, adoption of high-quality, global wireless audio systems and their supporting eco-system.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Apple Inc. (Beats), Bose Corporation, Harman International Industries (JBL), LG Electronics, Philips Electronics, Samsung, Sennheiser Electronic GmbH & Co., Sonos Inc., Sony Corporation and Vizio, Inc.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global wireless audio devices market segmentation based on type, technology, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of wireless audio devices market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global wireless audio devices market report would provide approximately 61 tables, 59 figures and 205 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet By Type
3.2. Snippet By Technology
3.3. Snippet By Application
3.4. Snippet By Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The increasing demand for smartphones
4.1.1.2. The growing need for mobility devices
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The rising penetration of infotainment devices
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Bluetooth Speakers*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Wireless Multiroom Audio Systems
7.4. Sound-bars
7.5. Others
8. By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. Bluetooth*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Wi-Fi
8.4. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Automotive*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Consumer
9.4. Commercial
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.3. Market Attractiveness Index, By Region
10.4. North America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. U.S.
10.4.6.2. Canada
10.4.6.3. Mexico
10.5. Europe
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. Germany
10.5.6.2. UK
10.5.6.3. France
10.5.6.4. Italy
10.5.6.5. Spain
10.5.6.6. Rest of Europe
10.6. South America
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.6.6.1. Brazil
10.6.6.2. Argentina
10.6.6.3. Rest of South America
10.7. Asia-Pacific
10.7.1. Introduction
10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.7.6.1. China
10.7.6.2. India
10.7.6.3. Japan
10.7.6.4. Australia
10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.8. Middle East and Africa
10.8.1. Introduction
10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Apple Inc. (Beats)
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Bose Corporation
12.3. Harman International Industries (JBL)
12.4. LG Electronics
12.5. Philips Electronics
12.6. Samsung
12.7. Sennheiser Electronic GmbH & Co.
12.8. Sonos Inc.
12.9. Sony Corporation
12.10. Vizio, Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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