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主要家電製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(洗濯機、調理台、レンジ、電子レンジ&オーブン、食器洗い機、冷蔵庫)、タイプ別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年


Major Appliances Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Washing Machines, Cooktops, Cooking Ranges, Microwaves & Ovens, Dishwashers, Refrigerators), By Type, By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

主要アプライアンス市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の主要家電製品市場規模は2030年に5,101億8,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2030年にかけて年平均成長... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月28日 US$3,950
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サマリー

主要アプライアンス市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の主要家電製品市場規模は2030年に5,101億8,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2030年にかけて年平均成長率4.5%で拡大すると予測されている。世界の主要家電市場は、都市化の進展、技術の進歩、エネルギー効率化需要、可処分所得の増加、スマート家電やコネクテッド家電に対する消費者の嗜好の進化が原動力となり、著しい成長を遂げると予測されている。

都市化は世界的に上昇を続けており、特に農村から都市への移動が近代的な家電製品に対する需要を促進している新興国では顕著である。都市部の家庭は一般的にキッチンが小型で効率的であり、都市部の消費者はスペース、時間、エネルギーを節約する家電製品への投資をますます厭わなくなっている。

さらに、多忙なライフスタイルに伴い、消費者は日々の家事を簡素化し、時間を節約できる家電製品をますます求めるようになっている。多機能で自動化された家電製品は、利便性と使いやすさを提供するため、人気を集めている。例えば、自動洗浄機能付きの食器洗い機、ウォーター・ディスペンサーや製氷機付きの冷蔵庫、短時間で洗濯できる洗濯機などは、時間に追われる消費者の間で特に人気がある。また、モダンなインテリアデザインを引き立てる美的感覚に優れた家電製品への需要も高まっており、メーカー各社は、家庭のインテリアとシームレスに調和するさまざまな色、仕上げ、デザインの製品を提供している。

さらに、オンライン販売の重要性の高まりを認識し、多くのメーカーがDTCチャネルへの注力を強め、アマゾンのような大手eコマース・プラットフォームと提携している。この戦略により、メーカー各社はより広範な消費者にリーチし、消費者の嗜好や購買習慣に関する貴重なデータを収集することができる。このシフトにより、メーカー各社はより幅広い製品を消費者に直接提供できるようになり、オンライン・プラットフォームからのデータを活用して消費者の嗜好を理解し、製品をカスタマイズし、ターゲットを絞ったマーケティング・キャンペーンを展開できるようになった。

アジア太平洋地域の主要家電市場は、2024年の世界売上高の44.6%を占めた。これは、特に中国やインドといった国々で人口が増加し、高い需要を牽引しているためである。急速な都市化と可処分所得の増加が、同地域全体での家電製品購入の増加に拍車をかけている。近代的なライフスタイルを受け入れる中間層の拡大も、家電製品の普及につながっている。地元メーカーも重要な役割を果たしており、価格に敏感な消費者に応える手頃な価格の家電製品を生産している。

主要家電市場は、既存ブランドと新興プレーヤーの両方が市場シェアを争う激しい競争が特徴である。同市場の主要企業には、ワールプール社、サムスン電子社、ロバート・ボッシュGmbH、エプソン・エレクトロニクスLtd.Ltd.、Robert Bosch GmbH、LG Electronics Inc.、Electrolux AB、Haier Smart Home Co.KG、ミデアグループ、ダイキン工業株式会社、アイロボットコーポレーション、格力電器株式会社など、主要家電製品を幅広く提供している。これらの企業は、進化する消費者ニーズに対応するため、スマートテクノロジーとコネクテッドテクノロジーの統合に注力し、持続可能性とエネルギー効率を優先し、eコマースと消費者直販(D2C)チャネルを拡大している。

主要家電製品市場レポートハイライト

- 製品別では、冷蔵庫が2024年の市場シェア25.0%を占める。主要家電製品市場の動向は、エネルギー効率と先進技術への強い注力を強調し、冷蔵庫を主要セグメントにしている。冷蔵庫が注目される要因としては、スマート機能、食品保存機能の強化、省スペース設計に対する消費者の需要の高まりが挙げられる。さらに、より優れた冷却技術やホームオートメーションシステムとの統合といった技術革新が、冷蔵庫市場の存在感を高めている。

- タイプ別では、従来型の主要家電製品が2024年に約93.4%の市場シェアを占めた。これは、手頃な価格、シンプルさ、信頼性によるものである。スマート家電とは異なり、インターネット接続を必要としないため、特にテクノロジーへのアクセスが限られている地域では、幅広い消費者にとって使いやすくなっている。低価格帯は予算重視の購買層にアピールする一方、わかりやすい機能性と実証済みの耐久性は、信頼性が高く手間のかからないソリューションを求める人々を引き続き惹きつけている。

- 流通チャネル別では、家電量販店を通じた主要家電製品の販売が、2024年には約44.4%のシェアを占める。家電量販店では、豊富な品揃え、店内ディスプレイ、知識豊富なスタッフが、顧客が十分な情報を得た上で選択できるようサポートしている。店内ディスプレイは、買い物客が家電製品を見たり触ったりすることで、より良い情報に基づいた意思決定を助ける。知識豊富なスタッフが顧客を案内し、機能、価格、保証に関する質問に答える。このような店舗では、競争力のある価格設定や融資オプションを提供していることが多く、さまざまな予算で家電製品を購入しやすくなっている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場展望
2.2.製品の展望
2.3.タイプの展望
2.4.流通チャネルの展望
2.5.競争環境の展望
第3章 主要家電製品市場主要アプライアンス市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.家電製品の市場規模・成長率、2018年~2030年(百万米ドル)
3.1.2.主要家電製品の市場規模・成長率、2018年~2030年(百万米ドル)
3.2.普及・成長展望マッピング
3.3.産業バリューチェーン分析
3.3.1.原材料動向の見通し
3.3.2.製造・技術動向
3.3.3.販売・小売チャネル分析
3.3.4.利益率分析
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.市場促進要因分析
3.4.2.市場阻害要因分析
3.4.3.市場機会
3.4.4.市場の課題
3.5.業界分析-ポーターのファイブフォース分析
3.6.市場参入戦略
第4章 市場参入戦略世界の生産データ、2018年~2023年(百万台)
4.1.世界の主要アプライアンス別推定生産データ(2018年~2023年)(百万台
4.1.1.洗濯機
4.1.2.調理台
4.1.3.レンジ
4.1.4.食器洗い機
4.1.5.冷蔵庫
4.1.6.エアコン
4.1.7.電子レンジ&オーブン
4.1.8.掃除機
4.2.主要メーカー別生産台数予測(2023年)(百万台
4.2.1.ワールプール
4.2.2.エレクトロラックスAB
4.2.3.サムスン電子
4.2.4.LGエレクトロニクス
4.2.5.ハイアール・スマートホーム株式会社
4.2.6.パナソニック株式会社
4.2.7.ミーレ&Cie.KG
4.2.8.ボッシュ(BSH Hausgeräte)
4.2.9.ダイキン工業
4.2.10.シャープ株式会社
4.2.11. アイロボット株式会社
4.2.12.ミディアグループ
4.2.13.グリー電器株式会社
第5章.主要家電製品市場消費者行動分析
5.1.人口動態分析
5.2.消費者の動向と嗜好
5.3.購買行動に影響を与える要因
5.4.消費者のサービス導入傾向
5.5.主な考察と結果
第6章.主要アプライアンス市場製品推定とトレンド分析
6.1.主要アプライアンス市場:製品別主要なポイント
6.2.製品動向分析と市場シェア、2024年・2030年
6.3.2018〜2030年の製品別市場推定・予測(百万米ドル)
6.3.1.洗濯機
6.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.2.調理台
6.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.3.3.調理用レンジ
6.3.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
6.3.4.食器洗い機
6.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.5.冷蔵庫
6.3.5.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
6.3.6.エアコン
6.3.6.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
6.3.7.電子レンジ・オーブン
6.3.7.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.8.掃除機
6.3.8.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第7章.主要アプライアンス市場タイプ別推定と動向分析
7.1.主要アプライアンス市場:タイプ別主要なポイント
7.2.タイプ別動向分析と市場シェア、2024年・2030年
7.3.2018〜2030年のタイプ別市場推定・予測(百万米ドル)
7.3.1.従来型アプライアンス
7.3.1.1.市場の推定と予測、2018〜2030年(USD Million)
7.3.2.スマート家電
7.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第8章.主要アプライアンス市場流通チャネルの推定と動向分析
8.1.主要家電製品市場:流通チャネル別主要なポイント
8.2.流通チャネルの動向分析と市場シェア、2024年・2030年
8.3.2018年~2030年の流通チャネル別市場推定・予測(百万米ドル)
8.3.1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
8.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
8.3.2.電子店舗
8.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
8.3.3.専売ブランドアウトレット
8.3.3.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
8.3.4.オンライン
8.3.4.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
8.3.5.その他
8.3.5.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第9章.主要アプライアンス市場地域別推計と動向分析
9.1.主要アプライアンス市場地域別展望
9.2.地域別動向分析と市場シェア、2024年・2030年
9.3.地域別・国別の市場推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.1.北米
9.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
9.3.1.2.米国
9.3.1.2.1.主要国のダイナミクス
9.3.1.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.1.3.カナダ
9.3.1.3.1.主要国のダイナミクス
9.3.1.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.1.4.メキシコ
9.3.1.4.1.主要カントリーダイナミクス
9.3.1.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.2.欧州
9.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.2.2.ドイツ
9.3.2.2.1.主要国のダイナミクス
9.3.2.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
9.3.2.3.英国
9.3.2.3.1.主要国のダイナミクス
9.3.2.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.2.4.フランス
9.3.2.4.1.主要国のダイナミクス
9.3.2.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.2.5.イタリア
9.3.2.5.1.主要国のダイナミクス
9.3.2.5.2.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.2.6.スペイン
9.3.2.6.1.主要国のダイナミクス
9.3.2.6.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.3.アジア太平洋
9.3.3.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.3.2.中国
9.3.3.2.1.主要国のダイナミクス
9.3.3.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
9.3.3.3.日本
9.3.3.3.1.主要国のダイナミクス
9.3.3.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
9.3.3.4.インド
9.3.3.4.1.主要国のダイナミクス
9.3.3.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
9.3.3.5.オーストラリア・ニュージーランド
9.3.3.5.1.主要国の動態
9.3.3.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.3.6.韓国
9.3.3.6.1.主要国のダイナミクス
9.3.3.6.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
9.3.4.中南米
9.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.4.2.ブラジル
9.3.4.2.1.主要国のダイナミクス
9.3.4.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.5.中東・アフリカ
9.3.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
9.3.5.2.南アフリカ
9.3.5.2.1.主要国のダイナミクス
第10章 競争分析競合分析
10.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
10.2.企業分類
10.3.参入企業の概要
10.4.財務実績
10.5.製品ベンチマーク
10.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
10.7.企業ヒートマップ分析
10.8.戦略マッピング
10.9.企業プロフィール
10.9.1.ワールプール・コーポレーション
10.9.1.1.会社概要
10.9.1.2.業績
10.9.1.3.製品ポートフォリオ
10.9.1.4.戦略的イニシアティブ
10.9.2.サムスン電子Ltd.
10.9.2.1.会社概要
10.9.2.2.業績
10.9.2.3.製品ポートフォリオ
10.9.2.4.戦略的イニシアティブ
10.9.3.ロバート・ボッシュ GmbH
10.9.3.1.会社概要
10.9.3.2.業績
10.9.3.3.製品ポートフォリオ
10.9.3.4.戦略的イニシアティブ
10.9.4.LGエレクトロニクス
10.9.4.1.会社概要
10.9.4.2.業績
10.9.4.3.製品ポートフォリオ
10.9.4.4.戦略的イニシアティブ
10.9.5.エレクトロラックスAB
10.9.5.1.会社概要
10.9.5.2.業績
10.9.5.3.製品ポートフォリオ
10.9.5.4.戦略的イニシアティブ
10.9.6.ハイアール スマートホーム株式会社
10.9.6.1.会社概要
10.9.6.2.業績
10.9.6.3.製品ポートフォリオ
10.9.6.4.戦略的イニシアティブ
10.9.7.パナソニック株式会社
10.9.7.1.会社概要
10.9.7.2.業績
10.9.7.3.製品ポートフォリオ
10.9.7.4.戦略的イニシアティブ
10.9.8.シャープ株式会社
10.9.8.1.会社概要
10.9.8.2.業績
10.9.8.3.製品ポートフォリオ
10.9.8.4.戦略的イニシアティブ
10.9.9.ミーレ&Cie.KG
10.9.9.1.会社概要
10.9.9.2.業績
10.9.9.3.製品ポートフォリオ
10.9.9.4.戦略的イニシアティブ
10.9.10.ミデアグループ
10.9.10.1.会社概要
10.9.10.2.業績
10.9.10.3.製品ポートフォリオ
10.9.10.4.戦略的イニシアティブ
10.9.11.ダイキン工業
10.9.11.1.会社概要
10.9.11.2.業績
10.9.11.3.製品ポートフォリオ
10.9.11.4.戦略的イニシアティブ
10.9.12. アイロボットコーポレーション
10.9.12.1.会社概要
10.9.12.2.業績
10.9.12.3.製品ポートフォリオ
10.9.12.4.戦略的イニシアティブ
10.9.13.格力電器
10.9.13.1.会社概要
10.9.13.2.業績
10.9.13.3.製品ポートフォリオ
10.9.13.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Major Appliances Market Growth & Trends

The global major appliances market size is anticipated to reach USD 510.18 billion in 2030 and is projected to expand at a CAGR of 4.5% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The global major appliances market is projected to witness remarkable growth, driven by rising urbanization, technological advancements, energy efficiency demands, increased disposable income, and evolving consumer preferences toward smart and connected appliances.

Urbanization continues to rise globally, particularly in emerging economies where rural-to-urban migration is fueling demand for modern household appliances. Urban households typically have smaller, more efficient kitchens, and urban consumers are increasingly willing to invest in appliances that save space, time, and energy.

Furthermore, with busier lifestyles, consumers increasingly seek appliances that simplify daily chores and save time. Multi-functional and automated appliances are gaining traction as they offer convenience and ease of use. For instance, dishwashers with auto-clean functions, refrigerators with water dispensers and icemakers, and washing machines with quick wash cycles are particularly popular among time-pressed consumers. There is also a growing demand for aesthetically pleasing appliances that complement modern interior designs, leading manufacturers to offer products in a range of colors, finishes, and designs that blend seamlessly with home décor.

In addition, recognizing the growing importance of online sales, many manufacturers are increasing their focus on DTC channels and partnering with major e-commerce platforms like Amazon. This strategy allows them to reach a broader audience and gather valuable data on consumer preferences and buying habits.This shift has also enabled manufacturers to offer a wider range of products directly to consumers and allows them to leverage data from online platforms to understand consumer preferences, customize offerings, and develop targeted marketing campaigns.

The Asia Pacific major appliances market held a 44.6% share of the global revenue in 2024. This is due to its large and growing population, particularly in countries like China and India, which drive high demand. Rapid urbanization and rising disposable incomes have fueled an increase in household appliance purchases across the region. The expanding middle class embracing modern lifestyles is also leading to a greater adoption of appliances. Local manufacturers also play a significant role, producing affordable appliances that cater to price-sensitive consumers.

The major appliances market is characterized by intense competition, with both established brands and emerging players vying for market share. Leading companies in the market include Whirlpool Corporation; Samsung Electronics Co. Ltd.; Robert Bosch GmbH; LG Electronics Inc.; Electrolux AB; Haier Smart Home Co., Ltd.; Panasonic Corporation; Sharp Corporation; Miele & Cie. KG; Midea Group; Daikin Industries Ltd.; iRobot Corporation; and Gree Electric Appliances Inc., among others, all of which offer a wide range of major appliances. These companies are focusing on smart and connected technology integration, prioritizing sustainability and energy efficiency, and expanding e-commerce and direct-to-consumer (D2C) channels to meet the evolving needs of consumers.

Major Appliances Market Report Highlights

• Based on product, refrigerators accounted for a market share of 25.0% in 2024. Trends in the major appliances market highlight a strong focus on energy efficiency and advanced technology, making refrigerators a key segment. Factors driving their prominence include rising consumer demand for smart features, enhanced food preservation capabilities, and space-saving designs. In addition, innovations such as better cooling technologies and integration with home automation systems boost their market presence.

• Based on type, conventional major appliances constituted a market share of about 93.4% in 2024. This is due to their affordability, simplicity, and reliability. Unlike smart appliances, they require no internet connectivity, making them easier to use for a broad range of consumers, especially in regions with limited access to technology. Their lower price points appeal to budget-conscious buyers, while their straightforward functionality and proven durability continue to attract those seeking dependable, hassle-free solutions.

• Based on distribution channel, sale of major appliances through electronic stores accounted for a share of about 44.4% in 2024. These stores offer a wide range of products, in-store displays, and knowledgeable staff to help customers make informed choices. In-store displays let shoppers see and interact with appliances, helping them make better-informed decisions. A knowledgeable staff is available to guide customers, answering questions about features, pricing, and warranties. These stores often offer competitive pricing and financing options, making appliances more affordable for a range of budgets.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Product Outlook
2.3. Type Outlook
2.4. Distribution Channel Outlook
2.5. Competitive Landscape Outlook
Chapter 3. Major Appliances Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Home Appliances Market Size & Growth Rate, 2018 - 2030 (USD Million)
3.1.2. Major Appliances Market Size & Growth Rate, 2018 - 2030 (USD Million)
3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.3.1. Raw Material Trends Outlooks
3.3.2. Manufacturing and Technology Trends
3.3.3. Sales/ Retail Channel Analysis
3.3.4. Profit Margin Analysis
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Market Driver Analysis
3.4.2. Market Restraint Analysis
3.4.3. Market Opportunities
3.4.4. Market Challenges
3.5. Industry Analysis - Porter’s Five Forces Analysis
3.6. Market Entry Strategies
Chapter 4. Global Production Data, 2018 - 2023 (Million Units)
4.1. Global Estimated Production Data, by Major Appliances, 2018 - 2023 (Million Units)
4.1.1. Washing Machines
4.1.2. Cooktops
4.1.3. Cooking Ranges
4.1.4. Dishwashers
4.1.5. Refrigerators
4.1.6. Air Conditioners
4.1.7. Microwaves & Ovens
4.1.8. Vacuum Cleaners
4.2. Estimated Production Data, by Major Appliances, by Key Players, 2023 (Million Units)
4.2.1. Whirlpool Corporation
4.2.2. Electrolux AB
4.2.3. Samsung Electronics Co., Ltd.
4.2.4. LG Electronics Inc.
4.2.5. Haier Smart Home Co., Ltd.
4.2.6. Panasonic Corporation
4.2.7. Miele & Cie. KG
4.2.8. Bosch (BSH Hausgeräte)
4.2.9. Daikin Industries Ltd.
4.2.10. Sharp Corporation
4.2.11. iRobot Corporation
4.2.12. Midea Group
4.2.13. Gree Electric Appliances Inc.
Chapter 5. Major Appliances Market: Consumer Behavior Analysis
5.1. Demographic Analysis
5.2. Consumer Trends & Preferences
5.3. Factors Influencing Buying Behavior
5.4. Consumer Service Adoption Trends
5.5. Key Observations & Findings
Chapter 6. Major Appliances Market: Product Estimates & Trend Analysis
6.1. Major Appliances Market, by Product: Key Takeaways
6.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.3. Market Estimates & Forecasts, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.1. Washing Machines
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2. Cooktops
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.3. Cooking Ranges
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.4. Dishwashers
6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.5. Refrigerators
6.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.6. Air Conditioners
6.3.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.7. Microwave & Ovens
6.3.7.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.8. Vacuum Cleaners
6.3.8.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Major Appliances Market: Type Estimates & Trend Analysis
7.1. Major Appliances Market, by Type: Key Takeaways
7.2. Type Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
7.3. Market Estimates & Forecasts, by Type, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1. Conventional Appliances
7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. Smart Appliances
7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Major Appliances Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
8.1. Major Appliances Market, by Distribution Channel: Key Takeaways
8.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
8.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
8.3.1. Hypermarkets & Supermarkets
8.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
8.3.2. Electronic Stores
8.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
8.3.3. Exclusive Brand Outlets
8.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
8.3.4. Online
8.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
8.3.5. Others
8.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 9. Major Appliances Market: Regional Estimates & Trend Analysis
9.1. Major Appliances Market: Regional Outlook
9.2. Regional Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
9.3. Market Estimates & Forecasts, by Region & Country, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.1. North America
9.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.1.2. U.S.
9.3.1.2.1. Key country dynamics
9.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.1.3. Canada
9.3.1.3.1. Key country dynamics
9.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.1.4. Mexico
9.3.1.4.1. Key country dynamics
9.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.2. Europe
9.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.2.2. Germany
9.3.2.2.1. Key country dynamics
9.3.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.2.3. U.K.
9.3.2.3.1. Key country dynamics
9.3.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.2.4. France
9.3.2.4.1. Key country dynamics
9.3.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.2.5. Italy
9.3.2.5.1. Key country dynamics
9.3.2.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.2.6. Spain
9.3.2.6.1. Key country dynamics
9.3.2.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.3. Asia Pacific
9.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.3.2. China
9.3.3.2.1. Key country dynamics
9.3.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.3.3. Japan
9.3.3.3.1. Key country dynamics
9.3.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.3.4. India
9.3.3.4.1. Key country dynamics
9.3.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.3.5. Australia & New Zealand
9.3.3.5.1. Key country dynamics
9.3.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.3.6. South Korea
9.3.3.6.1. Key country dynamics
9.3.3.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.4. Central & South America
9.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.4.2. Brazil
9.3.4.2.1. Key country dynamics
9.3.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.5. Middle East & Africa
9.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.5.2. South Africa
9.3.5.2.1. Key country dynamics
Chapter 10. Competitive Analysis
10.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
10.2. Company Categorization
10.3. Participant’s Overview
10.4. Financial Performance
10.5. Product Benchmarking
10.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
10.7. Company Heat Map Analysis
10.8. Strategy Mapping
10.9. Company Profiles
10.9.1. Whirlpool Corporation
10.9.1.1. Company Overview
10.9.1.2. Financial Performance
10.9.1.3. Product Portfolios
10.9.1.4. Strategic Initiatives
10.9.2. Samsung Electronics Co. Ltd.
10.9.2.1. Company Overview
10.9.2.2. Financial Performance
10.9.2.3. Product Portfolios
10.9.2.4. Strategic Initiatives
10.9.3. Robert Bosch GmbH
10.9.3.1. Company Overview
10.9.3.2. Financial Performance
10.9.3.3. Product Portfolios
10.9.3.4. Strategic Initiatives
10.9.4. LG Electronics Inc.
10.9.4.1. Company Overview
10.9.4.2. Financial Performance
10.9.4.3. Product Portfolios
10.9.4.4. Strategic Initiatives
10.9.5. Electrolux AB
10.9.5.1. Company Overview
10.9.5.2. Financial Performance
10.9.5.3. Product Portfolios
10.9.5.4. Strategic Initiatives
10.9.6. Haier Smart Home Co., Ltd.
10.9.6.1. Company Overview
10.9.6.2. Financial Performance
10.9.6.3. Product Portfolios
10.9.6.4. Strategic Initiatives
10.9.7. Panasonic Corporation
10.9.7.1. Company Overview
10.9.7.2. Financial Performance
10.9.7.3. Product Portfolios
10.9.7.4. Strategic Initiatives
10.9.8. Sharp Corporation
10.9.8.1. Company Overview
10.9.8.2. Financial Performance
10.9.8.3. Product Portfolios
10.9.8.4. Strategic Initiatives
10.9.9. Miele & Cie. KG
10.9.9.1. Company Overview
10.9.9.2. Financial Performance
10.9.9.3. Product Portfolios
10.9.9.4. Strategic Initiatives
10.9.10. Midea Group
10.9.10.1. Company Overview
10.9.10.2. Financial Performance
10.9.10.3. Product Portfolios
10.9.10.4. Strategic Initiatives
10.9.11. Daikin Industries Ltd.
10.9.11.1. Company Overview
10.9.11.2. Financial Performance
10.9.11.3. Product Portfolios
10.9.11.4. Strategic Initiatives
10.9.12. iRobot Corporation
10.9.12.1. Company Overview
10.9.12.2. Financial Performance
10.9.12.3. Product Portfolios
10.9.12.4. Strategic Initiatives
10.9.13. Gree Electric Appliances Inc.
10.9.13.1. Company Overview
10.9.13.2. Financial Performance
10.9.13.3. Product Portfolios
10.9.13.4. Strategic Initiatives

 

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