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インドとGCCの紙ストロー市場 - 2022-2029


India and GCC Paper Straws Market - 2022-2029

市場概要 インドとGCCの紙ストロー市場規模は、2021年にXX百万米ドルで、2029年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間(2022-2029年)の年平均成長率は31.5%である。 紙ストローは、飲料の内容物を口に... もっと見る

 

 

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2023年2月1日 US$3,175
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サマリー

市場概要
インドとGCCの紙ストロー市場規模は、2021年にXX百万米ドルで、2029年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間(2022-2029年)の年平均成長率は31.5%である。
紙ストローは、飲料の内容物を口に運ぶために使用される器具である。紙製ストローは通常、バージン材料から作られるが、環境問題や新たな規制により、再利用可能なストローの人気が高まっている。多くの場合、再生紙で作られています。紙ストローはもともと、1回限りの使用を想定して作られています。
紙製ストロー製造業者の多くがバージン紙を使用しているのは、バージン紙は信頼性が高く、丈夫で、吸収率や品質・効能に優れているためである。その結果、この分野はインドと湾岸協力会議で高い需要がある。インドと湾岸協力会議の紙ストロー市場が成長する主な要因の一つは、環境に優しく適切な製品を好む消費者である。消費者は常に、一度の使用で使い捨てにもなる魅力的な消耗品に惹かれる。そのため、紙ストローメーカーは、かわいいデザインの印刷紙ストローを提供し、より多くの顧客を市場に引き付けている。
3/4層の紙を型に巻き付け、様々な添加物を加えて製造された紙ストローは、標準的な紙ストローよりも耐久性がある。紙製ストローは、プラスチック製ストローに代わる安定的かつ持続可能な代替品として、予測期間を通じて大きな人気を獲得する可能性が高い。ここ2~3年、プラスチック製ストローの使用量は世界的に飛躍的に拡大している。
市場ダイナミクス
国際的なレストランやカフェチェーンの増加により、インドとGCCの紙製ストロー市場シェアが拡大している。
国際的なレストランやカフェチェーンの増加により、インドとGCCの紙製ストロー市場シェアが拡大している。
外食産業の台頭は、規制緩和によるインドの巨大な中産階級の台頭と並行している。急速な都市化、欧米のライフスタイルに対する意識の高まり、女性の社会進出、可処分所得の増加などにより、外食産業は成長してきた。
インド全国レストラン協会(NRAI)は調査の中で、インドにおけるキオスクやフードコートの急激な増加を予測している。NRAIによると、レストランスペースに比べて賃貸料が安いこと、投資収益率が高いこと、ブランドが浸透していること、新たな立地機会があることなどが、この急速な拡大を後押ししている。
特に企業環境では、施設セクターの需要拡大が有望視されている。さらに、生産者は、教育や医療業界において、より高いリターンが期待できるホワイト・エリアをターゲットにするかもしれない。
レストランのデリバリーやテイクアウトサービスは着実に人気を高めており、現在の経済状況で収益を維持するために不可欠である。特定の管轄区域では、レストランはダイン・インの選択肢を制限しており、収益を増やし、不況に対処するために、ピックアップ、配送、カーブサイド・ピックアップを提供するサービスを拡大し続けるだろう。
顧客は、待ち時間の短縮や注文の改善により、インフラやIT部門から恩恵を受ける。レストランにとって、インフラとITの発展は、経費を管理し、無駄を最小限に抑え、品質を維持し、収益を向上させるのに役立つ。
紙製ストローのコストが高いため、顧客は頻繁に紙製ストローを購入することができず、紙製ストロー市場の成長を抑制している。
プラスチックの使用を規制する政府の規則や規制が厳しいため、様々なフードチェーンのレストラン、カフェ、ホテルが紙ストローを好んで使用している。
紙製ストローはプラスチック製ストローよりかなり高価である。平均すると、プラスチック製ストローが0.5セントであるのに対し、紙製ストローはおよそ2.5セントで、5倍も高い。紙ストローはまだ完全に正規化されたわけではないが、いずれダイニング・サービスの通常の調達プロセスに組み込まれるかもしれない。
Clean Water Actionという団体によると、紙製ストローは1本あたり5~12セントであるのに対し、プラスチック製ストローは2セント以下である。紙製ストローの価格が高いため、人々の購買行動はあまり好ましくない。
しかし、環境問題への関心の高まりと、政府による強力なプラスチック禁止規制の導入の急増により、多くの国がプラスチック製ストローの使用を禁止している。
インド政府は2021年プラスチック廃棄物管理改正規則を通達し、2022年7月1日より、皿、コップ、ストロー、トレイ、ポリスチレンなど特定された使い捨てプラスチック製品の製造、販売、使用を禁止した。
紙製ストローは不要なため、プラスチック製ストローよりも高価なため、ほとんどの人が購入をためらっている。
COVID-19 影響分析
COVID-19により紙ストロー市場は打撃を受け、数カ国がロックダウンを余儀なくされた。紙ストローはホテル、バー、ラウンジ、レストラン、カフェ、映画館、モーテルなどで広く使用されているため、2020年4月以降、多くの国でこれらの外食産業が閉鎖された。その結果、2020年5月以降、ほとんどの紙ストローの売上は減少している。インド全国レストラン協会によると、インドでは人口が多いため、2019年のフードチェーンおよびレストラン事業全体の規模は577億米ドルと評価されている。
世界のほとんどの国でロックダウンが発生し、サプライチェーンと需要に影響を与えた。観光&ホスピタリティ産業は伝染病の流行中に打撃を受け、これは紙ストロー市場の成長に不可欠である。IMF 2020の報告書によると、2020年5月までに、飛行機の出発は2019年5月と比べて80%以上減少し、レストランの予約は90%以上、ホテルの予約は70%以上減少した。
しかし、COVID-19の発生が終息した後、紙ストローの市場は成長すると予測されている。消費者が環境に優しい製品を好むため、多くの企業がプラスチック製ストローの代わりに紙製ストローに移行している。
紙製ストロー、竹製ストロー、ガラス製ストロー、プラスチック製ストローに代わる様々なものが使用されている。このような新たな取り組みにより、環境に優しい製品が重視され、紙ストロー市場の需要が増加すると予想される。
セグメント分析
インドとGCCの紙ストロー市場は、素材、製品、エンドユーザー、地域によって区分される。
バージン紙は高級紙とされ、高い耐久性、湿度への容易な耐性、強度特性の向上により、ペーパーストロー製造に大きな需要を示した。
インドとGCCのペーパーストロー市場は、素材によってバージン紙と再生紙に区分される。インド・GCCペーパーストロー市場では、バージン紙セグメントが大きなシェアを占めている。バージン紙は再生紙成分を含まず、すべて樹木のパルプか綿から作られる。また、バージン紙は高品質とされ、ペーパーストロー製造に大きな需要を示している。
さらに、再生パルプから作られた紙は、リサイクルの過程で繊維が弱くなったり短くなったりするため、バージンパルプに比べて長持ちしない。その結果、再生パルプはバージン紙に比べて短期間しか使用できない。そのため、製紙メーカーは紙のサイクルを維持するためにバージンパルプを使用しなければならない。
高い耐久性、湿度に対する容易な耐性、強度特性の向上、廃棄物の発生量の少なさと相まって長持ちする紙質といった優れた特性は、ペーパーストロー部門におけるバージン紙の使用価値を高める主な要因である。
しかし、バージン紙の製造が環境に負担をかけ、地球から森林を奪っているという事実は、1960年代から徐々に浸透し始め、紙わら市場におけるバージン紙の市場成長は厳しい状況にあった。それ以来、環境へのダメージをゼロにする持続可能な素材が採用されるようになったことが、紙わら市場におけるバージン紙の成長にとって大きな障害となっている。
地理的分析
インドでは人口増加と都市化により甘味飲料の消費量が増加しており、甘味飲料用途でのペーパーストローの市場シェアを加速させている。
インドでは年間約1,300万トンの消費量に基づき、年間900万トンのプラスチック廃棄物が発生している。プラスチック廃棄物問題が深刻化するにつれ、科学者、起業家、エンジニアたちは、インドで増加するプラスチックの割合を減らすための方法を開発し始めている。
プラスチックをリサイクルする方法に取り組んでいる企業もあれば、安全で生分解性のある製品の製造を始めた企業もある。また、環境に優しく高品質な製品を設計する企業も出てきており、予測期間中にインド市場を拡大する紙ストローに絶大なチャンスをもたらしている。
さらに、インドは世界第2位の砂糖入り飲料メーカーである。一方、インドにおける一人当たりの砂糖入り飲料の販売量は、中国など他の国に比べて低い。そのため、インドでは人口の増加と都市化によって甘味のある砂糖入り飲料の消費が増加しており、砂糖入り飲料用途の紙製ストローの市場シェアが加速している。
また、インドでは様々なレストランがプラスチック製ストローの削減に取り組み、代替品よりも紙製ストローの採用を推進している。例えば、2018年にはコンノート・プレイスの中心にあるまともなレストラン、マザー・インディアもプラスチック製ストローをやめて紙製ストローを採用した。この飲食店では、プラスチック製ストローの悪影響が増大していることへの認識を高めるために「#refusetheplasticstraw」というハッシュタグを使用することで、少しでも変化を起こそうと環境に配慮している。
なお、紙ストロー・ビジネスには最低6,675~8,011米ドル(5~6ラーク)の資本金が必要で、これには店舗価格、ライセンス料、材料費、機械購入費などが含まれる。政府はまた、環境に優しい製品を製造するプロジェクトとして、新興企業に融資サービスや子会社を提供している。
このように、事業コストが低く、環境に優しい製品を推進する政府の計画が増加していることから、インドのペーパーストロー市場は拡大すると予想される。
競争環境
インドとGCCのペーパーストロー市場は、国内外の主要プレーヤーによる競争が激しい。市場の成長に貢献している主要企業は、Straw Express LLP、Dinearth Eco-Friendly Tableware、Tirth Print Pack (p) Ltd、Saattvic Ecocare Products LLP、GREEN INDYA ENTERPRISES、ARTTEK SOLUTION、Gulf East、PARTY CAMEL GIFTS LLC、Hello Straw、SNH Packing General Trading L.L.Cなどである。
主要企業は、製品投入、買収、提携などいくつかの成長戦略を採用しており、インドとGCCのペーパーストロー市場の成長に貢献している。
- 2019年10月31日、SIG社はカートン包装用のU字型紙ストローを初めて製造した。SIGは2019年2月に世界初のカートン包装用ストレート紙ストローを発表した後、合弁パートナーであるSIG Combibloc Obeikanと協業し、Gulfood Manufacturing期間中にU字型紙ストローを発売した。
ハローストロー
概要ハローストローは高品質の紙ストローをリーズナブルな価格で製造している。この生分解性ペーパーストローは、少なくとも12時間はしっかりとした防水性と耐液性を持ち、食品に安全なバイオインクで印刷されている。ハロー・ストローは、最高級の飲み心地を実現するため、最も安全で耐久性のあるペーパーストローを開発するために、3年間の研究とテストを重ねました。同社のストローは、BPAフリー、3-MCPDフリー、MOSH&MOAHフリーである。
同社は、プラスチック製ストローを、最も厳しい欧州環境基準を上回る紙製ストローに置き換えるため、100%環境にやさしい紙製ストローを製造・販売している。日産能力は600万本。
製品ポートフォリオ紙ストローハロー・ストローは、環境にやさしい紙製ストローの製造・販売に特化している。ホテル、ファーストフード、バーやテラス、ケータリング、イベントプランナー、食品メーカー、消費者向け小売店など、あらゆるビジネス向けに多様な紙ストローを提供している。ディスペンサーボックス入り250本から、様々なサイズ、フォーマット、色、柄、パッケージング・ソリューションを製造している。
主な展開
- 2021年6月9日、ハロー・ストローはU字型ペーパーストロー2018を発売し、現在、さまざまなグローバル企業や用品でジュースや無菌乳製品のパックに使用されている。ハロー・ストローは2021年6月にイノベーションを起こす。子供向けのグラフィックを印刷したU字型ストローを初めて提供し、パック上の紙ストローの殺風景な白色を一変させる。
レポートを購入する理由
- インドとGCCのペーパーストロー市場を素材、製品、エンドユーザー、地域別に細分化し、主要な商業資産とプレーヤーをハイライトする。
- トレンドや共同開発案件を分析することで、タイヤコード市場における商機を特定します。
- インドおよびGCCのペーパーストロー市場レベルの4/5区分ポイントを数千点収録したExcelデータシート。
- 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の結果、最も関連性の高い分析が冷静にまとめられたPDFレポート。
- 全主要市場プレイヤーの主要製品のエクセルによる製品マッピング
この調査レポートは、インドとGCCの紙製ストロー市場について市場データ表39件、図24件、204ページで構成されています。
対象読者
- サービスプロバイダー/バイヤー
- 住宅
- 研究所
- レストラン
- エネルギー・公益事業
- 流通業者

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目次

1. India and GCC Paper Straws Market Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. India and GCC Paper Straws Market – Market Definition and Overview
3. India and GCC Paper Straws Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Material
3.2. Market Snippet by Product
3.3. Market Snippet by End-User
3.4. Market Snippet by Region
4. India and GCC Paper Straws Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The rising Number of International Restaurants and Café Chains has escalated the India and GCC paper straws market share
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The high cost of paper straws restricts customers from frequent purchases and restricts the growth of the paper straws market
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. India and GCC Paper Straws Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. India and GCC Paper Straws Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. India and GCC Paper Straws Market – By Material
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
7.2. Virgin Paper *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Recycle Paper
7.4. Rayon
7.5. Aramid
7.6. Polyethylene Terephthalate (PET)
7.7. Steel
7.8. Hybrid
8. India and GCC Paper Straws Market – By Product
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
8.2. Printed *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Non-Printed
9. India and GCC Paper Straws Market – By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Radial *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Biased
10. India and GCC Paper Straws Market – By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Foodservice *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Institutional
10.4. Household
11. India and GCC Paper Straws Market – Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. India and GCC Paper Straws Market- Company Profiles
12.1. Straw Express LLP *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. End-User Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Dinearth Eco Friendly Tableware
12.3. Tirth Print Pack (p) Ltd.
12.4. Saattvic Ecocare Products LLP
12.5. GREEN INDYA ENTERPRISES
12.6. ARTTEK SOLUTION
12.7. Gulf East
12.8. PARTY CAMEL GIFTS LLC
12.9. Hello Straw
12.10. SNH Packing General Trading L.L.C
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. India and GCC Paper Straws Market – Premium Insights
14. India and GCC Paper Straws Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The India and GCC paper straws market size was worth US$ XX million in 2021 and is estimated to reach US$ XX million by 2029, growing at a CAGR of 31.5% within the forecast period (2022-2029).
Paper straw is a utensil used to transport beverage contents to one's lips. Paper straws are typically created from virgin materials; however, reusable straws are becoming more popular due to environmental concerns and new regulations. Often, these straws are constructed from recycled paper. Paper Straws were originally designed to be a one-time-use item.
Most paper straw manufacturers use Virgin paper because it is reliable, sturdy and has better absorbency rates and quality and efficacy, which lowers waste because users do not have to use numerous straws for single use. As a result, the segment is in high demand in India and the Gulf Cooperation Council. One of the primary factors for the growth of the India and GCC paper straw markets is consumer preference for environmentally friendly and appropriate products. Consumers are always drawn to enticing consumables that are also disposable after a single usage. As a result, paper straw producers offer printed paper straws with cute designs to attract more customers to the market.
Paper straws produced with 3/4 layers of paper wrapped around a mold and various additives are more durable than standard paper straws. Paper straws will most likely gain substantial popularity as a stable and sustainable alternative to plastic straws throughout the projection period. In the last two or three years, the global usage of plastic straws has expanded by leaps and bounds.
Market Dynamics
The rising Number of International Restaurants and Café Chains has escalated the India and GCC paper straws market share.
The rising Number of International Restaurants and Café Chains has escalated the India and GCC paper straws market share
The rise of the restaurant business paralleled the rise of India's vast middle class due to deregulation. The restaurant sector has grown due to rapid urbanization, more awareness of Western lifestyles, more women entering the workforce and increased disposable income.
In its research, the National Restaurant Association of India (NRAI) forecasted an exponential increase in kiosks and food courts in India. According to the NRAI, reduced rentals compared to restaurant space, stronger return on investment, brand penetration and new location opportunities are among the factors driving this rapid expansion.
Demand growth in the institutional sector appears promising, particularly in corporate environments. Furthermore, producers might target white areas for higher returns in the education and healthcare industries.
Restaurant delivery and take-out services are steadily increasing in popularity and are critical to maintaining earnings in the current economy. Under certain jurisdictions' restaurants are limiting dine-in options, which will continue to broaden offerings to provide pick-up, distribution and curbside pick-ups to increase revenue and manage the recession.
Customers benefit from the infrastructure and IT sector because of reduced wait times and improved ordering, which keeps them returning for more and propels the industry forward. For restaurants, infrastructure and IT development help them control expenses, minimize waste, maintain quality and boost their bottom line.
The high cost of paper straws restricts customers from frequent purchases and restricts the growth of the paper straws market
Due to stringent government rules and regulations regulating the use of plastic, various food chain restaurants, cafes and hotels prefer paper straws.
Paper straws are significantly more costly than plastic straws. On average, it costs roughly 2.5 cents to make a paper straw, compared to 0.5 cents for a plastic straw, which is five times more expensive. Although paper straws have not yet been fully normalized, they may eventually find their way into Dining Services' usual procurement process.
According to the Clean Water Action organization, paper straws cost between 5 and 12 cents per unit, whereas plastic straws cost less than 2 cents per unit. As a result of the high price of paper straws, people's purchasing behavior is less favorable.
However, due to rising environmental concerns and a surge in government adoption of strong plastic ban regulations, numerous countries have outlawed the use of plastic straws.
By notifying the Plastic Waste Management Amendment Rules, 2021, the Indian government has banned the manufacturing, sale and use of identified single-use plastic products such as plates, cups, straws, trays and polystyrene, effective July 1, 2022.
Because paper straws are unnecessary, most people are hesitant to purchase them because they are more expensive than plastic straws.
COVID-19 Impact Analysis
The market for paper straws has been harmed due to COVID-19, which saw several countries lockdown. Because paper straws are extensively used in hotels, bars, lounges, restaurants, cafes, movie theatres and motels, these food service businesses have been closed in numerous nations since April 2020. As a result, since May 2020, most paper straw sales have decreased. As per the National Restaurant Association of India, the whole food chain and restaurant operations in India were valued at US$ 57.70 billion in 2019 due to a large population.
Lockdowns in most of the world's countries have impacted the supply chain and demand. The tourism & hospitality industries took a hit during the epidemic, which is critical to the paper straw market growth. According to IMF 2020 report, by May 2020, airplane departures decreased by over 80% compared to May 2019, restaurant bookings decreased by over 90% and hotel bookings decreased by over 70%.
However, after the COVID-19 outbreak ended, the market for paper straws is projected to grow. Due to consumers' preference for environmentally friendly products, many businesses are transitioning to paper straws instead of plastic straws.
Paper straws, bamboo straws, glass straws and various alternatives to plastic straws are used. Such new initiatives are expected to emphasize environmentally friendly products, thereby increasing demand for paper straws in the market
Segment Analysis
The India and GCC paper straws market is segmented by material, product, end-user and region.
Virgin paper is considered a high-quality paper and showed significant demand in paper straw manufacturing due to its high durability, easy resistance to humidity and increased strength property
Based on material, the India and GCC paper straws market is segmented into virgin and recycled paper. The virgin paper segment holds a major share of the India and GCC paper straws market. Virgin paper has no recycled components and is created entirely from tree pulp or cotton. Virgin paper is also considered high-quality and shows significant demand in paper straw manufacturing.
Furthermore, Papers made from recycled pulp cannot be long-lasting compared to a virgin pulp because the fibers weaken and shorten throughout the recycling process. As a result, recycled pulp can only be used for a short period compared to virgin paper. So, paper manufacturers must use the virgin pulp to maintain the paper cycle.
Excellent characteristics such as high durability, easy resistance to humidity, increased strength property and longer-lasting paper quality coupled with less waste generation are the major factors adding value to virgin paper usage in the paper straw sector.
However, the fact that virgin paper manufacturing was burdening the environment and stripping the planet of its forest slowly started taking ground long back in the 1960s, leading to challenging market growth conditions for virgin papers in the paper straw market. Since then, growing adoption of sustainable materials offering zero damage to the environment has been the major hurdle for the growth of virgin paper in the paper straw market.
Geographical Analysis
Rising consumption of sweetened sugary beverages due to the growing population and urbanization in India has accelerated the market share for paper straws in the sugary beverage applications
India generates 9 million tons of plastic waste annually, based on its annual consumption of around 13 million tons. As the plastic waste problem grows, scientists, entrepreneurs and engineers have begun to develop ways to help reduce the growing percentage of plastic in India.
Some companies are working on ways to recycle plastics, while others started manufacturing safe and biodegradable products. Some businesses are starting to design environmentally friendly and high-quality items, creating immense opportunities for the paper straw to increase the Indian market during the forecast period.
Furthermore, India is the second-largest manufacturer of sugary beverages globally. In contrast, the per capita sale of sugary beverages in India is low compared to other countries such as China. Thus, the rising consumption of sweetened sugary beverages due to the growing population and urbanization in India has accelerated the market share for paper straws in sugary beverage applications.
In addition, in India, various restaurants have taken the initiative to reduce plastic straws and promote adopting paper straws over substitutes. For instance, in 2018, Mother India, a decent restaurant in the heart of Connaught Place, also ditched plastic straws in favor of paper straws. The eatery is going green to make a little difference by using the hashtag “#refusetheplasticstraw” to raise awareness about the growing negative effects of plastic straws.
In addition, the paper straw business requires a capital of a minimum of US$ 6,675-8,011 (5-6 lakhs), which includes the price of the shop, licensing, material, charge for machine purchasing and other charges. The government also offers loan services and subsidiaries to startup firms as the projects include manufacturing eco-friendly products.
Thus the low cost for the business and increasing government scheme towards promoting eco-friendly products is expected to escalate the paper straw market in India.
Competitive Landscape
The India and GCC paper straws market is highly competitive with local and global key players. The key players contributing to the market's growth are Straw Express LLP, Dinearth Eco-Friendly Tableware, Tirth Print Pack (p) Ltd, Saattvic Ecocare Products LLP, GREEN INDYA ENTERPRISES, ARTTEK SOLUTION, Gulf East, PARTY CAMEL GIFTS LLC, Hello Straw, SNH Packing General Trading L.L.C among others.
The major companies are adopting several growth strategies, such as product launches, acquisitions and collaborations, contributing to the growth of the India and GCC paper straws market.
• On October 31, 2019, SIG was the first to produce a U-shaped paper straw for carton packaging. SIG launched a U-shaped paper straw during Gulfood Manufacturing, collaborating with its joint venture partner SIG Combibloc Obeikan, after presenting the world's first straight paper straw for carton packaging in February 2019.
Hello Straw
Overview: Hello Straw produces high-quality paper straws at a reasonable price. The biodegradable paper straws are firm, watertight and liquid-resistant for at least 12 hours and are printed with food-safe bio-ink. Hello Straw spent three years researching and testing to develop the safest and most durable paper straws for the finest sipping experience. Its straws are BPA-free, 3-MCPD-free and MOSH- & MOAH-free.
The company produces and distributes 100% environmentally friendly paper straws to replace plastic straws with paper straws that exceed the most stringent European environmental standards. It has a daily manufacturing capacity of 6 million straws.
Product Portfolio: Paper Straws: Hello Straw specializes in producing and distributing environmentally friendly paper straws. It offers a diverse selection of paper straws for any business, including hotels, fast food, bars and terraces, caterers, event planners, food manufacturers and consumer retailers. From a minimum of 250 paper straws in a dispenser box, it manufactures various sizes, formats, colors, patterns and packaging solutions.
Key Development
• On June 09, 2021, Hello Straw launched a U-shape paper straw 2018, which is now used on juice and aseptic dairy packets by various global companies and supplies. Hello Straw has an innovation up its sleeve for June 2021: it will be the first to offer U-shape straws printed with child-friendly graphics, transforming the drab, white color of paper straws on packs.
Why Purchase the Report?
• Visualize the India and GCC Paper Straws market segmentation by material, product, end-user and region, highlighting key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the tire cord market by analyzing trends and co-development deals.
• Excel data sheet with thousands of India and GCC Paper Straws market-level 4/5 segmentation points.
• PDF report with the most relevant analysis cogently put together after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
• Product mapping in excel for the key product of all major market players
The India and GCC Paper Straws market report would provide approximately 39 market data tables, 24 figures and 204 pages.
Target Audience 2022
• Service Providers/ Buyers
• Residential
• Research Laboratory
• Restaurant Business
• Energy & Utilities Companies
• Distributors



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Table of Contents

1. India and GCC Paper Straws Market Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. India and GCC Paper Straws Market – Market Definition and Overview
3. India and GCC Paper Straws Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Material
3.2. Market Snippet by Product
3.3. Market Snippet by End-User
3.4. Market Snippet by Region
4. India and GCC Paper Straws Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The rising Number of International Restaurants and Café Chains has escalated the India and GCC paper straws market share
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The high cost of paper straws restricts customers from frequent purchases and restricts the growth of the paper straws market
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. India and GCC Paper Straws Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. India and GCC Paper Straws Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. India and GCC Paper Straws Market – By Material
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
7.2. Virgin Paper *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Recycle Paper
7.4. Rayon
7.5. Aramid
7.6. Polyethylene Terephthalate (PET)
7.7. Steel
7.8. Hybrid
8. India and GCC Paper Straws Market – By Product
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
8.2. Printed *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Non-Printed
9. India and GCC Paper Straws Market – By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Radial *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Biased
10. India and GCC Paper Straws Market – By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Foodservice *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Institutional
10.4. Household
11. India and GCC Paper Straws Market – Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. India and GCC Paper Straws Market- Company Profiles
12.1. Straw Express LLP *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. End-User Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Dinearth Eco Friendly Tableware
12.3. Tirth Print Pack (p) Ltd.
12.4. Saattvic Ecocare Products LLP
12.5. GREEN INDYA ENTERPRISES
12.6. ARTTEK SOLUTION
12.7. Gulf East
12.8. PARTY CAMEL GIFTS LLC
12.9. Hello Straw
12.10. SNH Packing General Trading L.L.C
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. India and GCC Paper Straws Market – Premium Insights
14. India and GCC Paper Straws Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

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