フレキシブル包装の世界市場 - 2023-2030Global Flexible Packaging Market - 2023-2030 市場概要 フレキシブル包装の世界市場は、2022年に2,310億米ドルに達し、2030年には3,010億米ドルに達するという有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は4.1%である。 フレキシブル包... もっと見る
サマリー市場概要フレキシブル包装の世界市場は、2022年に2,310億米ドルに達し、2030年には3,010億米ドルに達するという有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は4.1%である。 フレキシブル包装の世界市場は近年、いくつかの要因によって大きな成長を遂げている。まず、便利で持ち運びに便利な製品への需要により、軽量で持ち運びが容易で、効率的な製品保護を提供するフレキシブル・パッケージング・ソリューションへのニーズが高まっている。 さらに、持続可能性が重視されるようになったことで、硬い包装形式よりも環境に優しいとされる軟包装材料の採用が加速している。フィルム&ラップ製品分野は世界の軟包装市場を支配すると予想され、市場全体の45%以上を占めている。 市場ダイナミクス 持続可能性への注目の高まりが市場成長を促進 軟包装は通常、硬包装に比べて生産に必要な資源が少ない。製造や輸送時に使用する材料、エネルギー、水も少なくて済む。また、軟包装は軽量であるため、自動車に関連する二酸化炭素排出量全体の削減にも役立つ。 軟包装は優れたバリア特性を持ち、湿気、光、酸素から製品を保護し、賞味期限を延ばすのに役立ちます。腐敗や食品廃棄を防ぐことで、フレキシブル包装は廃棄食品の量を減らし、関連する環境への影響を最小限に抑えることで、持続可能性に貢献している。 規制上の課題とインフラの限界 軟包装材の効果的な回収、選別、処理に必要なリサイクルおよび廃棄物管理インフラは、地域によっては不十分な場合がある。適切な施設やシステムの不足はリサイクルの妨げとなり、軟包装のリサイクル可能性を制限し、廃棄物の増加と環境への懸念につながる可能性がある。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界のフレキシブルパッケージング市場は、素材、製品、印刷技術、エンドユーザー、地域によって区分される。 調理済み食品、冷凍食品、スナック菓子、ケーキミックスなどの需要拡大 消費者の嗜好は進化し、利便性、味、バラエティが重視されるようになっている。調理済み食品、冷凍食品、スナック食品は、さまざまな嗜好や食事要件に合った幅広い選択肢を提供することで、こうした嗜好に対応している。メーカー各社は、増大する需要を満たすために生産能力を拡大することで、こうした嗜好に対応している。 調理済み食品の入手可能性は、従来の食料品店だけでなく、コンビニエンス・ストア、オンライン・プラットフォーム、食品宅配サービ スにまで拡大している。こうしたチャネルは、さまざまな調理済み食品の選択肢に簡単にアクセスできるため、消費者が調理済み食品を日 常食に取り入れることを促す。サプライヤーは、さまざまな小売チャネルからの需要を満たすために生産能力を拡大しなければならない。 化粧品用ジャー、チューブ、その他の包装材料に対する需要の高まりは、パーソナルケア包装の需要を強化し、世界のフレキシブル包装市場のニーズを後押ししている。パーソナルケアエンドユーザーセグメントは、2022年までに世界市場シェアの20%以上を占めている。 地理的分析 アジア太平洋地域の包装食品需要の高まりと食品・飲料産業の活発化 アジア太平洋地域の食品・飲料産業は力強い成長を遂げている。急速な経済発展、都市化、中間層の人口増加が業界の繁栄に寄与している。その結果、食品・飲料メーカーは消費者の需要増に対応するため、生産能力を拡大している。 フレキシブル包装は、幅広い食品・飲料製品を包装するための汎用性が高くコスト効率の高いソリューションを提供するため、業界関係者にとって好ましい選択肢となっている。インドもフレキシブル・パッケージングの潜在的なプレーヤーであり、地域市場シェアの約30%を占め、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されている。 競争状況 世界の主要プレーヤーには、Mondi Group、CLONDALKIN GROUP、Berry Global Inc、Amcor、Reynolds、Bemis Company, Inc、Sonoco、Constantia Flexibles Group GmbH、Huhtamaki Group、Coveris Holdings S.A.などが含まれる。 レポートを購入する理由 - 材料、製品、印刷技術、エンドユーザー、地域に基づく世界のフレキシブルパッケージング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。 - フレキシブル包装市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 フレキシブル包装の世界市場レポートは、約69の表、70の図と204ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Material 3.2. Snippet by Product 3.3. Snippet by Printing Technology 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. A rising focus on sustainability majorly propels the market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Regulatory challenges and infrastructure limitations 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The growing demand for flexible plastic packaging among different end-users 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. During COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Material 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material 7.2. Plastic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Paper 7.4. Aluminum 7.5. Others 8. By Product 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 8.2. Pouches* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Films & Wraps 8.4. Bags 8.5. Others 9. By Printing Technology 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Printing Technology 9.2. Digital Printing* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Flexography 9.4. Others 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Food & Beverages* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Personal Care 10.4. Pharmaceuticals 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Mondi Group* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. CLONDALKIN GROUP 13.3. Berry Global Inc 13.4. Amcor 13.5. Reynolds 13.6. Bemis Company, Inc 13.7. Sonoco 13.8. Constantia Flexibles Group GmbH 13.9. Huhtamaki Group 13.10. Coveris Holdings S.A. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Material 3.2. Snippet by Product 3.3. Snippet by Printing Technology 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. A rising focus on sustainability majorly propels the market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Regulatory challenges and infrastructure limitations 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The growing demand for flexible plastic packaging among different end-users 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. During COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Material 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material 7.2. Plastic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Paper 7.4. Aluminum 7.5. Others 8. By Product 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 8.2. Pouches* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Films & Wraps 8.4. Bags 8.5. Others 9. By Printing Technology 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Printing Technology 9.2. Digital Printing* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Flexography 9.4. Others 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Food & Beverages* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Personal Care 10.4. Pharmaceuticals 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Mondi Group* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. CLONDALKIN GROUP 13.3. Berry Global Inc 13.4. Amcor 13.5. Reynolds 13.6. Bemis Company, Inc 13.7. Sonoco 13.8. Constantia Flexibles Group GmbH 13.9. Huhtamaki Group 13.10. Coveris Holdings S.A. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ケミカル)の最新刊レポート
DataM Intelligence社のパッケージング分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |