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成型繊維包装の世界市場 - 2024-2031


Global Molded Fiber Packaging Market - 2024-2031

概要 世界の成型繊維包装市場は、2023年に76億米ドルに達し、2031年には98億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは3.2%で成長する見込みである。 市場拡大の背景には、持続可能で環境に優しい... もっと見る

 

 

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2024年5月2日 US$4,350
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サマリー

概要
世界の成型繊維包装市場は、2023年に76億米ドルに達し、2031年には98億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは3.2%で成長する見込みである。
市場拡大の背景には、持続可能で環境に優しい包装ソリューションに対するニーズの高まりや、食品包装、ヘルスケア、フードサービス、エレクトロニクスなどの最終用途分野からの需要の増加がある。メーカー各社は、市場全体で健全な競争環境を維持するために様々な手法を駆使している。
例えば、2023年7月、Tekni-Plex, Inc.はオハイオ州に専門成形パルプ製品、特に繊維ベースの卵カートンを製造する工場の開設を発表した。レストラン、ケータリング、カフェテリア、ファーストフード店、その他食品を調理、販売、提供する施設は、商業フードサービスの分野に属する。このような組織がカーボンフットプリントを最小限に抑えた斬新なパッケージングオプションに期待を寄せていることから、成型パルプパッケージング市場は今後数年間でかなりの成長が見込まれる。
2023年には、アジア太平洋地域が世界の成形繊維包装市場の約1/4を占めると予想されている。同地域の成長は、人口が多く可処分所得が増加している食品・飲料およびエレクトロニクス産業の成長に起因している。さらに、同国にはHuawei Technologies Co.Ltd.、Lenovo、Xiaomiなどの大手電子企業があり、壊れやすい電子製品を保存・輸送するための成形パルプ包装の需要が高まっている。
ダイナミクス
電子商取引の増加と持続可能性
利便性を求めてオンラインショッピングを利用する人が増えるにつれ、効率的で環境に優しい包装ソリューションへの需要が高まっている。成型繊維包装には、軽量構造、環境に優しい素材、さまざまな製品の形状やサイズに対応できる調整可能なデザインなど、いくつかの利点がある。また、衝撃を吸収する特性により、商品の安全な輸送が保証され、輸送中の破損の危険性が低くなります。
現代の顧客は、どこでどのようにお金を使うかを注意深く考えている。環境への関心が高まる現代では、その意識のほとんどが包装の持続可能性に集中している。トリビウム・パッケージングの最近のグローバル・バイイング・グリーン・リサーチによると、若い消費者(44歳以下)の83%以上が、持続可能な包装を使用した製品により高いお金を払うことを望んでいる。
技術の進歩
自動化、精密成形技術、強化された機械はすべて、生産コストとリードタイムの削減に貢献している。さらに、技術の進歩により、より複雑で適応性の高いパッケージング・デザインの開発が可能になり、幅広い製品ニーズやブランド要件に対応できるようになった。効率の向上は生産量の増加と安定した品質につながり、食品・飲料業界における持続可能なパッケージング・ソリューションに対する需要の高まりに応えている。
その結果、技術開発が成型繊維包装市場の成長を促進する大きな要因となっている。パルパックは、著名な食品・飲料パッケージングメーカーであるマトリックスパック社との提携により、持続可能なパッケージングソリューションへの戦略的転換を図る。Matrix Pack社は、PulPac社の画期的な技術を使用して、ホットとコールドの両方のテイクアウト飲料用の蓋を製造する予定であり、環境に優しいパッケージング・ソリューションに対する共通のコミットメントを示している。
高いコストと限られた賞味期限
小規模企業は、大規模企業と同様、スケールメリットがなく、生産量が少ないため、1個あたりの製造コストが高くなる可能性がある。さらに、中小企業は、繊維成形品の生産に必要な特殊な設備や技術への初期投資を行う余裕がないかもしれない。このような障害により、価格競争力と収益性を得ることが困難となり、中小企業の市場参入と拡大を妨げることが多い。
その結果、市場の潜在力にもかかわらず、大企業が成形繊維パッケージング・ビジネスを支配し続け、多様性とイノベーションを制限する可能性がある。成型繊維は生分解性があるため、特に湿気の多い場所や湿気の多い場所では経時劣化が起こり、構造的完全性や保護特性が損なわれる可能性がある。この制限は、特定の腐敗しやすい食品や医薬品など、製品の保存期間の延長や長距離輸送を必要とする分野を阻害する。
セグメント分析
世界の繊維成形品包装市場は、材料、製品、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。
オンライン食品配達の増加がセグメント成長を牽引
2024-2031年の予測期間中、食品・飲料が市場の30%以上を占め、支配的なセグメントになると予想される。成型繊維材料は、プラスチックに取って代わり、環境に優しく持続可能な製品に対する需要の高まりに対応するため、食品産業での採用が増加している。食品市場向けのアプリケーションは、厳しい基準を満たさなければならない。食品市場分野の材料には、引っ張りや熱能力といった基本的な強度基準に加え、バリア特性の向上が不可欠です。
人々が反プラスチックの傾向を強めているにもかかわらず、プラスチックは依然として世界的に清涼飲料の包装に最も広く利用されている素材である。しかし、成型繊維包装市場のいくつかの企業は、その足跡を増やしており、市場の調査領域を助けている。さらに、カナダ農業食糧省は、包装商品の販売額は2018年に10億米ドルであり、2023年には14億2000万米ドルに達すると推定している。このような食品業界の上昇は、繊維成形パッケージ市場を牽引するだろう。
地理的浸透
欧州における環境に優しい包装への需要の高まり
成型繊維包装の世界市場では、欧州が市場の約30%を占める主要地域になると予想されている。ドイツの包装分野は、食品製造に広く使用されていることで有名である。消費者は利便性、保護性、輸送の簡便性を与える製品を求めており、これが多様な包装、特に乳製品、食肉、惣菜などの食品におけるプラスチック代替品への需要を促進している。
ヨーロッパは型繊維包装の最も重要な市場の一つとして成長しており、イギリスのような先進国は都市人口が多く、可処分所得も高い。英国パッケージング連盟によると、英国のパッケージ製造業は毎年139億9000万米ドルの収益を上げている。85,000人以上の労働者を雇用しており、これは英国の製造業の3%に相当する。また、英国経済に大きく貢献しており、パッケージング・サプライチェーンの重要なリンクとなっている。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーは、UFP Technologies, Inc.、FiberCel Packaging LLC、Huhtamaki Oyj、Pactiv LLC、Henry Molded Products, Inc.、EnviroPAK Corporation、Spectrum Lithograph Inc.、ESCO Technologies Inc.、ProtoPak Engineering Corporation、Brodrene Hartmann A/Sなどである。
COVID-19の影響分析
パンデミックは消費者の環境持続可能性への意識を高め、その結果、繊維成形品のような環境に優しい代替包装をより好むようになった。顧客が環境への影響をより意識するようになったため、生分解性で堆肥化可能な繊維成形品の包装に対する需要が劇的に増加した。疫病の流行は、戸締まりや社会的距離を置く措置によって対面購入を制限することで、eコマースへの流れを加速させた。
オンライン・ショッピングの発展に伴い、商品を配送するための保護的で持続可能な包装オプションに対する需要が高まっている。成型繊維包装は、その保護機能と環境的信頼性により人気を博した。フードデリバリー・ビジネスは、この伝染病の流行中、飲食店の閉店や生産能力の縮小に伴い、需要が大幅に増加した。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシアとウクライナは、木材パルプや再生紙など、繊維成形パッケージに使用される原材料の主要輸出国である。輸送の途絶、輸出禁止、貿易制限など、紛争によって引き起こされた原料供給の途絶は、世界の繊維成形品包装業界における供給不足と価格変動をもたらした。戦争に起因する地政学的緊張と不確実性は、世界的な為替レート、商品価格、金融市場の動きを引き起こす可能性がある。
その結果、繊維成形品包装メーカーの原材料、生産、流通のコストに影響を与え、最終消費者の価格が上昇する可能性がある。繊維成形品包装メーカーは、ロシアやウクライナのサプライヤーに依存するリスクを減らすため、調達戦略を見直し、サプライチェーンを多様化する必要がある。そのためには、別の場所から原材料を入手するか、輸入への依存を減らすために自国の製造能力に投資する必要がある。
素材別
- 再生紙
- バージンペーパー
- 混合パルプ
製品別
- トレー
- 容器
- クラムシェル
- ボウル
- 皿
- その他
用途別
- 保護包装
- フードサービス包装
- エレクトロニクス包装
- 化粧品・パーソナルケア包装
- その他
エンドユーザー別
- 食品・飲料
- 家電製品
- 電子商取引および小売
- 農業
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2023年、中西部IDEAS投資家会議において、R. Jeffrey Bailly最高経営責任者(CEO)とRon Lataille最高財務責任者(CFO)が率いるUFPテクノロジーズ社は、医療分野向け繊維成形パッケージングの専門知識を披露する。UFPテクノロジーズは、持続可能性と性能に重点を置いており、高まる市場の期待に応えています。
- 2022年、ハタマキはインディアナ州ハモンドの事業所を拡張し、成型繊維包装市場における地位を強化します。この事業拡大は、環境への責任に対するフタマキのコミットメントを強化し、製品性能を向上させます。
レポートを購入する理由
- 材料、製品、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の繊維成形品パッケージング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 成形繊維包装の市場レベルの数多くのデータをすべてのセグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品からなるエクセルで利用可能なマテリアルマッピング。
世界の成形繊維包装市場レポートは、約70の表、69の図、207ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.素材別スニペット
3.2.製品別スニペット
3.3.用途別スニペット
3.4.エンドユーザー別スニペット
3.5.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.電子商取引の増加と持続可能性
4.1.1.2.技術の進歩
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.高いコストと限られた賞味期限
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID-19以前のシナリオ
6.1.2.COVID-19開催中のシナリオ
6.1.3.COVID-19後のシナリオ
6.2.COVID-19中の価格ダイナミクス
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.素材別
7.1.はじめに
7.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 素材別
7.1.2.市場魅力度指数(材料別
7.2.再生紙
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.バージンペーパー
7.4.混合パルプ
8.製品別
8.1.はじめに
8.1.1.製品別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(製品別
8.2.トレー
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.容器
8.4.クラムシェル
8.5.ボウル
8.6.皿
8.7.その他
9.用途別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
9.1.2.市場魅力度指数(用途別
9.2.保護包装
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.フードサービス包装
9.4.エレクトロニクス包装
9.5.化粧品・パーソナルケア包装
9.6.その他
10.エンドユーザー別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
10.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
10.2.食品・飲料*市場
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.コンシューマー・エレクトロニクス
10.4.電子商取引と小売
10.5.農業
10.6.その他
11.地域別
11.1.はじめに
11.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数、地域別
11.2.北米
11.2.1.はじめに
11.2.2.主な地域別ダイナミクス
11.2.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 素材別
11.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
11.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.2.7.1.米国
11.2.7.2.カナダ
11.2.7.3.メキシコ
11.3.ヨーロッパ
11.3.1.はじめに
11.3.2.地域別の主な動き
11.3.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 素材別
11.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
11.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.3.7.1.ドイツ
11.3.7.2.イギリス
11.3.7.3.フランス
11.3.7.4.イタリア
11.3.7.5.ロシア
11.3.7.6.その他のヨーロッパ
11.4.南米
11.4.1.はじめに
11.4.2.地域別主要市場
11.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 素材別
11.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
11.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.4.7.1.ブラジル
11.4.7.2.アルゼンチン
11.4.7.3.その他の南米地域
11.5.アジア太平洋
11.5.1.はじめに
11.5.2.主な地域別ダイナミクス
11.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%)、素材別
11.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、製品別
11.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.5.7.1.中国
11.5.7.2.インド
11.5.7.3.日本
11.5.7.4.オーストラリア
11.5.7.5.その他のアジア太平洋地域
11.6.中東・アフリカ
11.6.1.はじめに
11.6.2.地域別の主な動き
11.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%)、素材別
11.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、製品別
11.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.競争環境
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.UFPテクノロジーズ
13.1.1.会社概要
13.1.2.素材ポートフォリオと説明
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.ファイバーセル・パッケージング LLC
13.3.Huhtamaki Oyj
13.4.パクチブLLC
13.5.ヘンリーモールドプロダクツ
13.6.エンバイロパック・コーポレーション
13.7.スペクトラム・リソグラフ
13.8.ESCOテクノロジーズ
13.9.プロトパックエンジニアリング株式会社
13.10.ブロドレーン・ハルトマン A/S
リストは網羅的ではない
14.付録
14.1.会社概要と資料
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Molded Fiber Packaging Market reached US$ 7.6 billion in 2023 and is expected to reach US$ 9.8 billion by 2031, growing with a CAGR of 3.2% during the forecast period 2024-2031.
Market expansion is being driven by increased need for sustainable and eco-friendly packaging solutions, as well as increased demand from end-use sectors such as food packaging, healthcare, food service, electronics and others. Manufacturers use a variety of techniques to maintain a healthy competitive environment across the market.
For example, in July 2023, Tekni-Plex, Inc. announced the opening of a factory in Ohio to manufacture specialist molded pulp goods, specifically fiber-based egg cartons. Restaurants, caterers, cafeterias, fast-food restaurants and other establishments that prepare, sell and serve food fall under the area of commercial food services. With such organizations looking forward to novel packaging options with a minimum carbon footprint, the molded pulp packaging market is projected to see considerable growth in the coming years.
In 2023, Asia-Pacific is expected to be hold about 1/4th of the global molded fiber packaging market. The region's growth is attributable to a big food and beverage and electronics industry, which is driven by the country's high population and increasing disposable income. Furthermore, the country is home to major electronic enterprises such as Huawei Technologies Co., Ltd, Lenovo, Xiaomi and others, which increases the demand for molded pulp packing to preserve and transport fragile electronic goods.
Dynamics
Rising E-Commerce and Sustainability
As more people resort to online shopping for convenience, the demand for efficient and environmentally friendly packaging solutions increases. Molded fiber packaging has several advantages including lightweight construction, eco-friendly materials and adjustable designs to accommodate a variety of product shapes and sizes. Its shock-absorbing characteristics also ensure safe transportation of items, lowering the danger of damage during transit.
Modern customers think carefully about where and how they spend their money. The awareness is mostly focused on packaging sustainability in the modern day, as environmental concerns grow. According to Trivium Packaging's recent Global Buying Green research, more than 83% of younger consumers (aged 44 and under) are willing to pay more for products that use sustainable packaging.
Growing Advancements in Technologies
Automation, precision molding techniques and enhanced machinery have all contributed to a reduction in production costs and lead times. Furthermore, technical advancements have permitted the development of more complex and adaptable packaging designs, which cater to a wide range of product needs and branding requirements. Increased efficiency leads to increased production volumes and consistent quality, satisfying the growing demand for sustainable packaging solutions in the food and beverage industry.
As a result, technological developments are a major factor driving the growth of the molded fiber packaging market. PulPac's relationship with Matrix Pack, a prominent food and beverage packaging manufacturer, represents a strategic shift toward sustainable packaging solutions. Matrix Pack will use PulPac's revolutionary technology to create lids for both hot and cold takeout drinks, indicating a shared commitment to eco-friendly packaging solutions.
High Costs and Limited Shelf Life
Smaller firms, like larger counterparts, may lack economies of scale, resulting in higher per-unit manufacturing costs due to lower production quantities. Furthermore, smaller firms may be unable to afford the early investments in specialized equipment and technology required for molded fiber production. The obstacles frequently cause difficulty in obtaining price competitiveness and profitability, impeding smaller businesses' market entry and expansion.
As a result, despite the market's potential, larger firms may continue to dominate the molded fiber packaging business, limiting diversity and innovation. Molded fiber's biodegradability can cause degradation over time, especially in humid or damp conditions, compromising its structural integrity and protective properties. The restriction discourages sectors that need extended product shelf life or long-distance shipping, such as certain perishable foods or medications.
Segment Analysis
The global molded fiber packaging market is segmented based on material, product, application, end-user and region.
Rising Online Food Delivery Drives the Segment Growth
Food & beverages are expected to be the dominant segment with over 30% of the market during the forecast period 2024-2031. Molded fiber materials are increasingly being employed in the food industry to replace plastics and address the rising demand for environmentally friendly and sustainable products. Applications for the food market must meet tight standards. In addition to some basic strength standards, such as tensile and thermal capabilities, increased barrier properties are critical for materials in the food market sector.
Even though people are becoming more anti-plastic, it remains the most widely utilized material for soft drink packaging globally. However, several firms in the molded fiber packaging market are increasing their footprints, which is helping the investigated area of the market. Furthermore, Agriculture and Agri-Food Canada estimates that the sales value of packaged goods was US$ 1 billion in 2018 and will reach US$ 1.42 billion in 2023. Such rise in the food industry will drive the market for molded fiber packaging.
Geographical Penetration
Growing Demand for Eco-friendly Packaging in Europe
Europe is expected to be the dominant region in the global molded fiber packaging market covering about 30% of the market. Germany's packaging sector is well-known for its widespread use in food production. Consumers seek products that give convenience, protection and simplicity of transportation, which fuels demand for varied packaging, particularly plastic alternatives in food products such as dairy, meat and prepared meals.
Europe has grown as one of the most significant markets for mold fiber packaging, with industrialized nations like UK boasting a greater urban population and higher disposable income. According to the Packaging Federation of UK, the package manufacturing industry in UK earns US$ 13.99 billion in revenue each year. It employs more than 85,000 workers or 3% of UK manufacturing workforce. It also makes a significant contribution to UK economy and is a vital link in the packaging supply chain.
Competitive Landscape
The major global players in the market include UFP Technologies, Inc., FiberCel Packaging LLC, Huhtamaki Oyj, Pactiv LLC, Henry Molded Products, Inc, EnviroPAK Corporation, Spectrum Lithograph Inc., ESCO Technologies Inc., ProtoPak Engineering Corporation and Brodrene Hartmann A/S.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic raised consumer awareness of environmental sustainability, resulting in a greater preference for eco-friendly packaging alternatives such as molded fiber. As customers became more mindful of their environmental impact, the demand for biodegradable and compostable molded fiber packaging increased dramatically. The epidemic expedited the trend to e-commerce by limiting in-person buying through lockdowns and social distancing measures.
With the development of online shopping, there has been a greater demand for protective and sustainable packing options for delivering products. Molded fiber packaging became popular due to its protective features and environmental credentials. Food delivery businesses experienced a substantial rise in demand during the epidemic, as eateries closed or operated at reduced capacity.
Russia-Ukraine War Impact
Russia and Ukraine are major exporters of raw materials used in molded fiber packaging, including wood pulp and recycled paper. Disruptions in the supply of the materials caused by the conflict, such as transportation disruptions, export bans or trade restrictions, resulted in shortages and price volatility in the global molded fiber packaging industry. Geopolitical tensions and uncertainty emanating from the war might cause movements in currency exchange rates, commodity prices and financial markets globally.
It influenced the cost of raw materials, production and distribution for molded fiber packaging makers, potentially resulting to price hikes for end-users. Molded fiber packaging producers need to rethink their sourcing strategy and diversify their supply chains to reduce the risks associated with relying on Russian and Ukrainian suppliers. It entails acquiring raw materials from alternate places or investing in indigenous manufacturing capabilities to lessen dependency on imports.
By Material
• Recycled Paper
• Virgin Paper
• Mixed Pulp
By Product
• Trays
• Containers
• Clamshells
• Bowls
• Plates
• Others
By Application
• Protective Packaging
• Food Service Packaging
• Electronics Packaging
• Cosmetic & Personal Care Packaging
• Others
By End-User
• Food & Beverage
• Consumer Electronics
• E-Commerce & Retail
• Agriculture
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In 2023, during the Midwest IDEAS Investor Conference, UFP Technologies, Inc., led by CEO R. Jeffrey Bailly and CFO Ron Lataille, showcases its expertise in creating molded fiber packaging for the medical sector. Its emphasis on sustainability and performance matches with the increasing market expectations.
• In 2022, Huhtamaki strengthens its position in the molded fiber packaging market by expanding its Hammond, Indiana operation, emphasizing environmentally friendly, recyclable solutions made from 100% recycled North American resources. The expansion strengthens Huhtamaki's commitment to environmental responsibility and improves product performance.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global molded fiber packaging market segmentation based on material, product, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of molded fiber packaging market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Material mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global molded fiber packaging market report would provide approximately 70 tables, 69 figures and 207 pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Material
3.2. Snippet by Product
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising E-Commerce and Sustainability
4.1.1.2. Growing Advancements in Technologies
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Costs and Limited Shelf Life
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Material
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
7.2. Recycled Paper*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Virgin Paper
7.4. Mixed Pulp
8. By Product
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
8.2. Trays*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Containers
8.4. Clamshells
8.5. Bowls
8.6. Plates
8.7. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Protective Packaging*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Food Service Packaging
9.4. Electronics Packaging
9.5. Cosmetic & Personal Care Packaging
9.6. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Food & Beverage*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Consumer Electronics
10.4. E-Commerce & Retail
10.5. Agriculture
10.6. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. UFP Technologies, Inc.*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Material Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. FiberCel Packaging LLC
13.3. Huhtamaki Oyj
13.4. Pactiv LLC
13.5. Henry Molded Products, Inc
13.6. EnviroPAK Corporation
13.7. Spectrum Lithograph Inc.
13.8. ESCO Technologies Inc.
13.9. ProtoPak Engineering Corporation
13.10. Brodrene Hartmann A/S
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Materials
14.2. Contact Us

 

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