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世界の冷凍ポテト市場:製品タイプ別(フライドポテト、ハッシュブラウン、マッシュ、整形、トッピング/詰め物、衣付き/調理済み、その他)、エンドユーザー別(業務用、家庭用)、流通チャネル別(B2B流通、B2C流通)、COVID-19の影響による地域別規模・動向分析と2029年までの予測


Global Frozen Potato Market: Analysis By Product Type (French Fries, Hash Brown, Mashed, Shaped, Topped/Stuffed, Battered/Cooked, and Others), By End-User (Commercial and Residential), By Distribution Channel (B2B Distribution and B2C Distribution), By Region Size and Trends with Impact of COVID-19 and Forecast up to 2029

世界の冷凍ポテト市場の2023年の市場規模は672億7000万米ドルであった。市場価値は2029年までに895億1,000万米ドルに達すると予想されている。冷凍ポテトは、新鮮なポテトを加工し、部分的に調理した後、保存期間... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Daedal Research
デダルリサーチ
2024年7月17日 US$2,350
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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164 英語

 

サマリー

世界の冷凍ポテト市場の2023年の市場規模は672億7000万米ドルであった。市場価値は2029年までに895億1,000万米ドルに達すると予想されている。冷凍ポテトは、新鮮なポテトを加工し、部分的に調理した後、保存期間を延ばすために冷凍した多用途で便利な食品である。冷凍処理によってポテトの栄養分と品質が保たれる一方、保存が容易で素早く調理できる。

世界の冷凍ポテト市場は、レストラン、カフェ、ケータリング・サービスなどの外食産業の拡大が続いていることから、力強い成長が見込まれている。また、多くの発展途上国で食生活が欧米化する傾向にあることも、ポテトが多くの西洋料理の主食であることから、市場の成長を後押しすると予想される。さらに、業界の大手企業によるマーケティングや販促活動への投資の増加は、製品の認知度や消費者の関心を高め、売上を促進すると考えられる。さらに、電子商取引やオンライン食料品ショッピングの台頭により、消費者が冷凍ポテト製品を購入しやすくなっており、市場の成長をさらに後押ししている。同市場は、2024~2029年の予測期間中、年平均成長率約5%で成長すると予想される。

市場細分化分析:

製品タイプ別:本レポートでは、製品タイプに基づいて市場を7つのセグメントに二分している:フライドポテト、ハッシュブラウン、マッシュド、シェイプド、トッピング/スタッフィング、衣付き/調理済み、その他である。フライドポテトは同市場において最も高いシェアを占めており、予測期間において最も急成長するセグメントとなる見込みである。McDonald's、Burger King、KFCのようなファーストフードチェーンの世界的な拡大がフライドポテトの人気に大きく貢献している。これらのチェーンは、味と品質の一貫性を保つために冷凍フライドポテトに大きく依存している。さらに、冷凍フライドポテトは家庭で簡単かつ迅速に調理できるため、現代の消費者のペースの速いライフスタイルに対応している。さらに、オーブンで焼いたり空揚げしたりしたフライドポテトのようなヘルシー・バージョンが開発され、健康志向の消費者を引き付けている。オンライン・フード・デリバリー・サービスの台頭も需要を押し上げ、フライドポテトは多くのデリバリー注文で好まれているサイドメニューであり続けている。

エンドユーザー別:本レポートではさらに、以下のエンドユーザーに基づくセグメント分けを行っている:商業用と住宅用である。業務用セグメントは市場で最も高いシェアを占めており、予測期間において最も急成長するセグメントとなる見込みである。レストラン、ファーストフードチェーン、ケータリングサービスなどの業務用エンドユーザーにおける冷凍ポテトの需要は大幅に増加している。さらに、冷凍ポテトは生ポテトに比べて調理時間が短いため、業務用厨房はオペレーションを効率化し、人件費を削減することができる。この効率性は、スピードと一貫性がサービス提供の鍵となるファストフード・チェーンや大量生産レストランにとって特に重要である。もうひとつの原動力は、様々な料理や料理に使える冷凍ポテト製品の汎用性である。この汎用性により、冷凍ポテトはケータリング・サービスや多様なレストラン・メニューにとって貴重な食材となっている。

流通チャネル別:本レポートでは、以下の流通チャネル別に冷凍ポテト市場を概観している:B2BおよびB2C。B2B流通チャネルが市場で最も高いシェアを占めているのに対し、B2C流通チャネルは予測期間で最も急成長するセグメントとなる見込みである。冷凍ポテトのB2B(企業間)流通チャネルは、レストラン、ファーストフードチェーン、ケータリングサービス、業務用厨房などの業務用エンドユーザーの需要が増加しているため、大きく成長している。主な理由のひとつは、大量購入と安定供給の必要性である。マクドナルド、KFC、地元のファストフード店などの企業は、日々の業務ニーズを満たすために大量の冷凍ポテトを必要としており、B2Bディストリビューターは彼らが必要とする量と信頼性を提供することができる。一方、冷凍ポテトのB2C(企業対消費者)流通チャネルも、消費者のライフスタイルの変化や小売・電子商取引の進歩に後押しされ、大きな成長を遂げている。スーパーマーケット、ハイパーマーケット、オンライン食料品プラットフォームを通じて冷凍ポテトを購入できる利便性が大きな要因である。Amazon Fresh、Walmart、地元の食料品配達サービスのようなeコマース・プラットフォームの台頭により、消費者がこれらの製品にアクセスするのがさらに便利になった。

地域別:本レポートは、冷凍ポテト市場を地域別に洞察している:北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域である。北米が市場の主要シェアを占めている。米国は、コンビニエンス食品の消費の増加と、多忙なライフスタイルによる労働人口の需要の急増により、冷凍ポテトの顕著な市場となっている。さらに、間食傾向の高まりによる若年層の冷凍ポテト需要の増加が、米国の市場成長を後押ししている。ドイツは堅調な食品産業とコンビニエンス・フードに対する高い消費者需要により、欧州の冷凍ポテト市場で際立っている。同国には、冷凍ポテト製品に大きく依存する国際的なQSRチェーンと国内QSRチェーンの両方が大きな存在感を示している。例えば、冷凍ポテト製品の世界的リーダーであるマッケイン・フーズ社は、ドイツ市場で強い存在感を示しており、数多くのファストフード店や小売チェーンに製品を供給している。ドイツではファストフード・レストランやスナック・バーの数が増えており、冷凍ポテト、特にフライドポテトやポテト・スナックの需要が大幅に伸びている。

インドは、アジア太平洋地域の冷凍ポテト市場の主要プレーヤーのひとつであり、人口が多く若年層が多いこと、都市化が急速に進んでいること、可処分所得が増加していることがその要因となっている。インドのファーストフード業界は急成長しており、マクドナルド、ドミノ、バーガーキングといった世界的チェーンがインド全土で事業を拡大している。これらのチェーンは、メニューに冷凍ポテト製品を多用しており、大幅な需要増につながっている。さらに、地元ブランドや屋台料理業者も、インドの消費者の嗜好の変化に対応するため、冷凍ポテトを商品に取り入れている。インド政府がコールドチェーンのインフラ整備に力を入れていることも、冷凍ポテト市場の成長を促進している。

市場ダイナミクス

成長ドライバー:クイックサービスレストラン(QSR)の拡大、購買力の上昇、女性労働人口の増加、電子商取引の拡大、すぐに食べられる(RTE)スナックへの嗜好の高まり、積極的なマーケティング戦略と販促キャンペーン、効率的なサプライチェーンと流通網、その他多くの要因によって、世界の冷凍ポテト市場はここ数年成長を続けている。女性の社会進出に伴い、便利で時間を節約できる食事ソリューションへの需要が高まっている。多忙なスケジュールで食事の準備に費やす時間が少なくなっているため、働く女性の間では、フライドポテト、テイタートッツ、ポテトウェッジなど、準備や調理時間が最小限で済む冷凍ポテト製品への人気が高まっている。この傾向は、共働きの家庭で特に顕著で、仕事と家庭の責任を両立させるために、パートナー双方が手早く簡単な食事の選択肢を求めている。

課題しかし、市場の成長は、生鮮代替品との競争、規制やコンプライアンスの問題など、さまざまな課題によってマイナスの影響を受けるだろう。生鮮ポテトは冷凍ポテトに比べて味、食感、栄養価が優れていると多くの消費者に認識されている。このような認識は、新鮮な農産物は加工度が低く、添加物や保存料の含有量が少ないという信念によってもたらされている。健康志向の消費者は、ナトリウム含有量や冷凍製品の全体的な健康性への懸念から、新鮮なポテトを好むことが多い。

動向:健康志向の高まり、持続可能性と環境に優しい実践の高まり、植物性・菜食主義の人気の高まり、革新的な製品の提供、コールドチェーン・インフラの進歩など、様々な最新トレンドにより、予測期間中、市場は速いペースで成長すると予測される。冷凍ポテト・メーカーは、多様な消費者の嗜好に対応し、市場の成長を促進するために、様々な革新的な製品を発表している。注目すべきイノベーションのひとつは、ガーリック・パルメザン・フライドポテト、スパイシー・ウェッジ、ハーブ入りハッシュドポテトなど、味付け・調味された冷凍ポテトの導入である。こうした風味豊かな代替品は、冷凍食品の選択にレストラン並みの味とバラエティを求める消費者にアピールしている。さらに、健康志向の消費者トレンドに対応し、従来のフライドポテトの低脂肪バージョンや焼きバージョンなど、よりヘルシーな選択肢も増えている。有機・非遺伝子組み換え認証の冷凍ポテト製品も、天然素材と持続可能な農法を優先する環境・健康志向の消費者の間で人気を集めている。

COVID-19の影響分析と今後の方向性:

COVID-19パンデミックは2020年の世界の冷凍ポテト市場に大きな課題をもたらしたが、市場の成長を促進する傾向も加速させた。2021年には、外食産業の再開、便利な食品オプションに対する消費者の持続的需要、オンライン食料品ショッピングの継続的成長によって回復が見られた。COVID後の状況は、持続的な需要、製品の革新、サプライ・チェーン・ロジスティクスの改善、食品の安全性への関心の高まりによって特徴付けられる。こうした変化は、パンデミックによる混乱からの市場の回復を助けただけでなく、将来の成長と回復力のための舞台を整えた。

競争環境:

世界の冷凍ポテト市場は、製品イノベーション、戦略的パートナーシップ、地理的拡大を通じて市場シェア拡大に努める主要プレーヤー間の激しい競争が特徴である。世界の冷凍ポテト市場の主要プレーヤーは以下の通り:

ロイヤル・コスン(アビコ)
クラフト・ハインツ・カンパニー(Ore-Ida)
グリーンヤードNV
ヒマラヤ・フード・インターナショナル社
マッケイン・フーズ・リミテッド
J.R.シンプロット・カンパニー
アグラーフロスト・ホールディングGmbH & Co.KG
ダマコ・グループ
ラムウエストン社
ファームフリッツ
アグリストNV
バーツ・ポテト・カンパニー


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目次

1.エグゼクティブ・サマリー

2.はじめに

2.1 冷凍ポテト:概要
2.1.1 冷凍ポテトの紹介
2.1.2 冷凍ポテトのバリューチェーン

2.2 冷凍ジャガイモのセグメンテーション概要

3.世界市場分析

3.1 世界の冷凍ポテト市場:分析

3.1.1 冷凍ポテトの世界市場:概要
3.1.2 冷凍ポテトの世界市場:金額別
3.1.3 冷凍ポテトの世界市場:製品タイプ別(フライドポテト、ハッシュブラウン、マッシュド、シェイプド、トッピング/スタッフィング、衣付き/調理済み、その他)
3.1.4 冷凍ポテトの世界市場:エンドユーザー別(業務用、家庭用)
3.1.5 冷凍ポテトの世界市場:流通チャネル別(B2B流通、B2C流通)
3.1.6 冷凍ポテトの世界市場:地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他地域)

3.2 冷凍ポテトの世界市場製品タイプ別分析

3.2.1 冷凍ポテトの世界市場:製品タイプ別分析概要
3.2.2 冷凍フライドポテトの世界市場:金額別
3.2.3 冷凍ハッシュブラウンポテトの世界市場:金額別
3.2.4 冷凍マッシュポテトの世界市場:金額別
3.2.5 冷凍定形ポテトの世界市場:金額別
3.2.6 冷凍トッピング/スタッフドポテトの世界市場:金額別
3.2.7 衣付き/調理済み冷凍ポテトの世界市場(金額別
3.2.8 その他の冷凍ポテトの世界市場:金額別

3.3 冷凍ポテトの世界市場エンドユーザー分析

3.3.1 エンドユーザー別冷凍ポテト世界市場:概要
3.3.2 業務用冷凍ポテトの世界市場:金額別
3.3.3 家庭用冷凍ポテトの世界市場:金額別

3.4 冷凍ポテトの世界市場流通チャネル分析

3.4.1 流通チャネル別冷凍ポテト世界市場:概要
3.4.2 冷凍ポテトB2B流通の世界市場:金額別
3.4.3 冷凍ポテトB2C流通の世界市場:金額別

4.地域別市場分析

4.1 北米の冷凍ポテト市場分析

4.1.1 北米の冷凍ポテト市場:概要
4.1.2 北米の冷凍ポテト市場:金額別
4.1.3 北米冷凍ポテト市場:製品タイプ別(フライドポテト、ハッシュブラウン、マッシュ、整形、トッピング/詰め物、衣付き/調理済み、その他)
4.1.4 北米の冷凍ポテト市場 製品タイプ別金額
4.1.5 北米冷凍ポテト市場エンドユーザー別(商業用、家庭用)
4.1.6 北米冷凍ポテト市場エンドユーザー別金額推移
4.1.7 北米冷凍ポテト市場地域別(アメリカ、カナダ、メキシコ)
4.1.8 米国の冷凍ポテト市場(金額別
4.1.9 米国冷凍ポテト市場:製品タイプ別(フライドポテト、ハッシュブラウン、マッシュド、シェイプド、トッピング/スタッフィング、衣付き/調理済み、その他)
4.1.10 アメリカの冷凍ポテト市場:エンドユーザー別(業務用、家庭用)
4.1.11 カナダの冷凍ポテト市場:金額別
4.1.12 カナダの冷凍ポテト市場:製品タイプ別(フライドポテト、ハッシュブラウン、マッシュ、整形、トッピング/詰め物、衣付き/調理済み、その他)
4.1.13 カナダの冷凍ポテト市場:エンドユーザー別(業務用、家庭用)
4.1.14 メキシコの冷凍ポテト市場:金額別
4.1.15 メキシコ冷凍ポテト市場:製品タイプ別(フライドポテト、ハッシュブラウン、マッシュド、整形、トッピング/詰め物、衣付き/調理済み、その他)
4.1.16 メキシコ冷凍ポテト市場:エンドユーザー別(商業用、家庭用)

4.2 ヨーロッパの冷凍ポテト市場分析

4.2.1 欧州の冷凍ポテト市場概要
4.2.2 欧州冷凍ポテト市場:金額別
4.2.3 欧州冷凍ポテト市場:地域別(ドイツ、イギリス、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州)
4.2.4 ドイツの冷凍ポテト市場(金額ベース
4.2.5 イギリスの冷凍ポテト市場(金額ベース
4.2.6 フランスの冷凍ポテト市場(金額別
4.2.7 イタリアの冷凍ポテト市場:金額別
4.2.8 スペインの冷凍ポテト市場:金額別
4.2.9 その他のヨーロッパの冷凍ポテト市場:金額別

4.3 アジア太平洋地域の冷凍ポテト市場分析

4.3.1 アジア太平洋地域の冷凍ジャガイモ市場:概要
4.3.2 アジア太平洋地域の冷凍ポテト市場:金額別
4.3.3 アジア太平洋地域の冷凍ポテト市場:地域別(中国、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋地域)
4.3.4 中国の冷凍ポテト市場(金額ベース
4.3.5 インドの冷凍ポテト市場:金額別
4.3.6 日本の冷凍ポテト市場(金額別
4.3.7 韓国の冷凍ポテト市場:金額別
4.3.8 その他のアジア太平洋地域の冷凍ポテト市場:金額別

4.4 その他の地域の冷凍ポテト市場分析

4.4.1 その他の地域の冷凍ジャガイモ市場:概要
4.4.2 その他の地域の冷凍ポテト市場:金額別

5.COVID-19の影響

5.1 COVID-19の世界の冷凍ポテト市場への影響
5.2 ポストCOVID-19の世界の冷凍ポテト市場への影響

6.市場ダイナミクス

6.1 成長促進要因
6.1.1 クイックサービスレストラン(QSR)の拡大
6.1.2 購買力の上昇
6.1.3 女性労働人口の増加
6.1.4 Eコマースの拡大
6.1.5 RTEスナックへの嗜好の高まり
6.1.6 積極的なマーケティング戦略と販促キャンペーン
6.1.7 効率的なサプライチェーンと流通網

6.2 課題
6.2.1 生鮮代替品との競争
6.2.2 規制とコンプライアンスの問題

6.3 市場動向
6.3.1 健康志向の高まり
6.3.2 持続可能性と環境に優しい実践の高まり
6.3.3 植物性とビーガン食の人気の高まり
6.3.4 革新的な製品の提供
6.3.5 コールドチェーン・インフラの進歩

7.競争環境

7.1 世界の冷凍ポテト市場:競争環境
7.2 冷凍ポテトの世界市場プレイヤー製品比較

8.企業プロフィール

8.1 ロイヤル・コスン(アビコ)
8.1.1 事業概要
8.1.2 地域別売上高
8.1.3 事業戦略

8.2 クラフト・ハインツ・カンパニー(オレアイダ)
8.2.1 事業概要
8.2.2 事業セグメント
8.2.3 事業戦略

8.3 グリーンヤードNV
8.3.1 事業概要
8.3.2 事業セグメント
8.3.3 事業戦略

8.4 ヒマラヤ・フード・インターナショナル社
8.4.1 事業概要
8.4.2 地域別売上高

8.5 マッケイン・フーズ・リミテッド
8.5.1 事業概要
8.5.2 事業戦略

8.6 J.R.シンプロット・カンパニー
8.6.1 事業概要
8.6.2 事業戦略

8.7 ラム・ウェストン社
8.7.1 事業概要
8.7.2 事業戦略

8.8 ダマコ・グループ
8.8.1 事業概要

8.9 Agrarfrost Holding GmbH & Co.KG
8.9.1 事業概要

8.10 ファームフリッツ
8.10.1 事業概要

8.11 アグリストNV
8.11.1 事業概要

8.12 バーツ・ポテト社
8.12.1 事業概要

図表一覧

図1:冷凍ポテトのバリューチェーン
図2:冷凍ポテトのセグメンテーション
図3:冷凍ポテトの世界市場:金額ベース;2019年~2023年(10億米ドル)
図4:冷凍ポテトの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図5:冷凍ポテトの世界市場:製品タイプ別; 2023年 (割合, %)
図6:冷凍ポテトの世界市場:エンドユーザー別; 2023 (割合, %)
図7:冷凍ポテトの世界市場:流通経路別;2023年 (割合, %)
図8:冷凍ポテトの世界市場:地域別;2023年 (割合, %)
図9:冷凍フライドポテトの世界市場:金額別;2019年~2023年(10億米ドル)
図10:冷凍フライドポテトの世界市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図11:冷凍ハッシュブラウンポテトの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図12:冷凍ハッシュブラウンポテトの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図13:冷凍マッシュポテトの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図14:冷凍マッシュポテトの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図15:冷凍定形ポテトの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図16:冷凍定形ポテトの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図17:冷凍トッピング/スタッフィングポテトの世界市場:金額;2019-2023年(US$ Billion)
図18:冷凍トッピング/スタッフィングポテトの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図19:冷凍衣付き/調理済みポテトの世界市場:金額;2019-2023年(US$ Billion)
図20:衣付き/調理済み冷凍ポテトの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図21:その他の冷凍ポテトの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図22:その他の冷凍ポテトの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図23:業務用冷凍ポテトの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図24:商業用冷凍ポテトの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図25:業務用冷凍ポテトの世界市場家庭用冷凍ポテトの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図26:家庭用冷凍ポテトの世界市場家庭用冷凍ポテトの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図27:家庭用冷凍ポテトの世界市場冷凍ポテトB2B流通の世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図28:冷凍ポテトB2B流通の世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図29:冷凍ポテトB2C流通の世界市場:金額;2019年~2023年(10億米ドル)
図30:冷凍ポテトB2C流通の世界市場冷凍ポテトB2C流通の世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図31:北米の冷凍ポテト市場北米の冷凍ポテト市場:金額;2019年~2023年(10億米ドル)
図32:北米の冷凍ポテト市場北米の冷凍ポテト市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図33:北米の冷凍ポテト市場北米の冷凍ポテト市場:製品タイプ別; 2023 (割合, %)
図34:北米の冷凍ポテト市場製品タイプ別金額; 2019-2023 (億米ドル)
図35:北米の冷凍ポテト市場北米の冷凍ポテト市場製品タイプ別金額; 2024-2029 (億米ドル)
図36:北米の冷凍ポテト市場北米の冷凍ポテト市場:エンドユーザー別; 2023 (割合, %)
図37:北米の冷凍ポテト市場北米の冷凍ポテト市場エンドユーザー別金額; 2019-2023 (億米ドル)
図38:北米の冷凍ポテト市場北米の冷凍ポテト市場エンドユーザー別金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図39:北米の冷凍ポテト市場北米の冷凍ポテト市場地域別; 2023 (割合, %)
図40:米国の冷凍ポテト市場:金額ベース; 2019-2023 (10億米ドル)
図41:米国の冷凍ポテト市場米国の冷凍ポテト市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図42:米国の冷凍ポテト市場米国の冷凍ポテト市場:製品タイプ別; 2023年・2029年 (割合, %)
図43:米国の冷凍ポテト市場:エンドユーザー別; 2023年・2029年 (百分率, %)
図44:カナダの冷凍ポテト市場カナダの冷凍ポテト市場:金額ベース;2019年〜2023年(10億米ドル)
図45:カナダの冷凍ポテト市場カナダの冷凍ポテト市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図46:カナダの冷凍ポテト市場カナダの冷凍ポテト市場:製品タイプ別; 2023年・2029年 (割合, %)
図47:カナダの冷凍ポテト市場カナダの冷凍ポテト市場:エンドユーザー別; 2023年・2029年 (百分率, %)
図48:メキシコの冷凍ポテト市場メキシコの冷凍ポテト市場:金額;2019年~2023年 (10億米ドル)
図49:メキシコの冷凍ポテト市場メキシコの冷凍ポテト市場:金額; 2024-2029 (億米ドル)
図50:メキシコの冷凍ポテト市場:製品タイプ別; 2023年・2029年 (割合, %)
図51:メキシコの冷凍ポテト市場:エンドユーザー別; 2023年・2029年 (パーセンテージ, %)
図52:ヨーロッパの冷凍ポテト市場ヨーロッパの冷凍ポテト市場:金額;2019年〜2023年 (10億米ドル)
図53:ヨーロッパの冷凍ポテト市場ヨーロッパの冷凍ポテト市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図54:欧州冷凍ポテト市場ヨーロッパの冷凍ポテト地域別市場; 2023 (割合, %)
図55:ドイツの冷凍ポテト市場ドイツの冷凍ポテト市場:金額; 2019-2023 (US $ Billion)
図56:ドイツの冷凍ポテト市場ドイツの冷凍ポテト市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図57:イギリスの冷凍ポテト市場イギリスの冷凍ポテト市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図58:イギリスの冷凍ポテト市場イギリスの冷凍ポテト市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図59:フランスの冷凍ポテト市場フランスの冷凍ポテト市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図60:フランスの冷凍ジャガイモ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図61:イタリアの冷凍ポテト市場イタリアの冷凍ジャガイモ市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図62:イタリアの冷凍ポテト市場イタリアの冷凍ジャガイモ市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図63:スペインの冷凍ポテト市場スペインの冷凍ポテト市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図64:スペインの冷凍ポテト市場スペインの冷凍ポテト市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図65:スペインの冷凍ポテト市場その他のヨーロッパの冷凍ポテト市場:金額;2019年-2023年 (10億米ドル)
図66:スペインの冷凍ポテト市場その他のヨーロッパの冷凍ポテト市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図67:アジア太平洋冷凍ポテト市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図68:アジア太平洋地域の冷凍ポテト市場アジア太平洋地域の冷凍ポテト市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図69:アジア太平洋地域の冷凍ポテト市場アジア太平洋地域の冷凍ポテト市場地域別; 2023 (割合, %)
図70:中国の冷凍ポテト市場中国の冷凍ポテト市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図71:中国の冷凍ポテト市場中国の冷凍ポテト市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図72:インドの冷凍ポテト市場インドの冷凍ポテト市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図73:インドの冷凍ポテト市場インドの冷凍ジャガイモ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図74:日本の冷凍ポテト市場日本の冷凍ポテト市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図75:日本の冷凍ポテト市場日本の冷凍ジャガイモ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図76:韓国の冷凍ポテト市場韓国の冷凍ポテト市場:金額;2019年-2023年(百万米ドル)
図77:韓国の冷凍ポテト市場韓国の冷凍ジャガイモ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図78:韓国の冷凍ポテト市場アジア太平洋地域のその他の冷凍ポテト市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図79:アジア太平洋地域のその他の冷凍ポテト市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図80:その他の世界の冷凍ポテト市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図81:その他の地域の冷凍ポテト市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図82:クイックサービスレストランの世界市場規模;2022年・2023年(10億米ドル)
図83:世界の一人当たりGDP(現行価格);2018年~2023年(千米ドル
図84:世界の女性労働人口世界の総労働力人口に占める女性労働人口の割合;2016年〜2023年 (割合, %)
図 85:世界の食品Eコマース市場規模;2020年~2029年(10億米ドル)
図 86: Royal Cosun の地域別純売上高; 2023 (パーセント, %)
図 87: The Kraft Heinz Company の事業セグメント別売上高; 2023 (%)
図 88: グリーンヤード NV 事業セグメント別売上高; 2023 (パーセント)
図 89: Himalaya Food International Ltd.地域別売上高;2023年 (パーセント)
表1:世界の冷凍ポテト市場プレーヤー:製品比較

 

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Summary

The global frozen potato market was valued at US$67.27 billion in 2023. The market value is expected to reach US$89.51 billion by 2029. Frozen potatoes are a versatile and convenient food product made from fresh potatoes that are processed, partially cooked, and then frozen to extend their shelf life. The freezing process preserves the nutritional content and quality of the potatoes while allowing for easy storage and quick preparation.

The global frozen potato market is poised for robust growth, driven by the ongoing expansion of the foodservice industry, including restaurants, cafes, and catering services. The trend towards westernization of diets in many developing countries is also expected to support market growth, as potatoes are a staple in many western dishes. Furthermore, increased investments in marketing and promotional activities by major players in the industry are likely to enhance product visibility and consumer engagement, thereby driving sales. Additionally, the rise of e-commerce and online grocery shopping is making it easier for consumers to purchase frozen potato products, further boosting market growth. The market is expected to grow at a CAGR of approx. 5% during the forecasted period of 2024-2029.

Market Segmentation Analysis:

By Product Type: The report provides the bifurcation of the market into seven segments based on the product type: French Fries, Hash Brown, Mashed, Shaped, Topped/Stuffed, Battered/Cooked, and Others. The French fries segment held the highest share in the market and is expected to be the fastest-growing segment in the forecasted period. The global expansion of fast-food chains like McDonald's, Burger King, and KFC has significantly contributed to the popularity of French fries. These chains rely heavily on frozen French fries for consistency in taste and quality. Moreover, the convenience factor plays a crucial role; frozen French fries can be easily and quickly prepared at home, catering to the fast-paced lifestyles of modern consumers. Additionally, the development of healthier versions, such as oven-baked or air-fried French fries, has attracted health-conscious consumers. The rise of online food delivery services has also boosted demand, as French fries remain a favorite side dish for many delivery orders.

By End-User: The report further provides the segmentation based on the following end-users: Commercial and Residential. The commercial segment held the highest share in the market and is expected to be the fastest-growing segment in the forecasted period. The demand for frozen potatoes among commercial end-users, such as restaurants, fast-food chains, and catering services, has been increasing significantly. Moreover, frozen potatoes require less preparation time compared to fresh potatoes, allowing commercial kitchens to streamline their operations and reduce labor costs. This efficiency is especially important for fast-food chains and high-volume restaurants, where speed and consistency are key to service delivery. Another driving factor is the versatility of frozen potato products, which can be used in a variety of dishes and cuisines. This versatility makes them a valuable ingredient for catering services and diverse restaurant menus.

By Distribution Channel: The report provides the glimpse of the frozen potato market based on the following distribution channel: B2B and B2C. B2B distribution channel held the highest share in the market, whereas B2C distribution channel is expected to be the fastest-growing segment in the forecasted period. B2B (business-to-business) distribution channel for frozen potatoes have seen significant growth due to the increasing demands of commercial end-users such as restaurants, fast-food chains, catering services, and institutional kitchens. One of the primary reasons is the need for bulk purchasing and consistent supply. Businesses like McDonald's, KFC, and local fast-food outlets require large quantities of frozen potatoes to meet their daily operational needs, and B2B distributors can provide the volume and reliability they need. On the other hand, B2C (business-to-consumer) distribution channels for frozen potatoes have also seen significant growth, driven by changing consumer lifestyles and advancements in retail and e-commerce. The convenience of purchasing frozen potatoes through supermarkets, hypermarkets, and online grocery platforms is a major factor. The rise of e-commerce platforms like Amazon Fresh, Walmart, and local grocery delivery services has made it even more convenient for consumers to access these products.

By Region: The report provides insight into the frozen potato market based on the regions: North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World. North America held the major share of the market. The US is the prominent market for frozen potatoes due to the rising consumption of convenience food products and surging demand from the working population due to busy lifestyles. Moreover, increasing demand for frozen potatoes from the young age population due to the rising trend of snacking is propelling the market growth in the US. Germany stands out in the European frozen potato market due to its robust food industry and high consumer demand for convenience foods. The country has a significant presence of both international and domestic QSR chains, which heavily rely on frozen potato products. For example, McCain Foods, a global leader in frozen potato products, has a strong market presence in Germany, supplying to numerous fast-food outlets and retail chains. The increasing number of fast-food restaurants and snack bars in Germany has significantly driven the demand for frozen potatoes, particularly French fries and potato snacks.

India is one of the key player in the Asia Pacific frozen potato market, driven by its large and youthful population, rapid urbanization, and increasing disposable incomes. The fast-food industry in India has been growing at a rapid pace, with global chains like McDonald’s, Domino’s, and Burger King expanding their operations across the country. These chains rely heavily on frozen potato products for their menus, leading to a significant rise in demand. Furthermore, local brands and street food vendors are also incorporating frozen potatoes into their offerings, catering to the changing tastes and preferences of Indian consumers. The Indian government’s focus on improving the cold chain infrastructure is also facilitating the growth of the frozen potato market.

Market Dynamics:

Growth Drivers: The global frozen potato market has been growing over the past few years, due to factors such as expansion of quick-service restaurants (QSRs), rising purchasing power, increasing female working population, expansion of e-commerce, growing preference for ready-to-eat (RTE) snacks, aggressive marketing strategies and promotional campaigns, efficient supply chain and distribution networks, and many other factors. As more women join the workforce, the demand for convenient, time-saving meal solutions has increased. With busy schedules and less time for meal preparation, working women are increasingly turning to frozen potato products, such as French fries, tater tots, and potato wedges, which require minimal preparation and cooking time. This trend is particularly evident in dual-income households where both partners seek quick and easy meal options to balance work and home responsibilities.

Challenges: However, the market growth would be negatively impacted by various challenges such as competition from fresh alternatives, regulatory and compliance issues, etc. Fresh potatoes are perceived by many consumers as having superior taste, texture, and nutritional value compared to their frozen counterparts. This perception is driven by the belief that fresh produce is less processed and contains fewer additives or preservatives. Health-conscious consumers often prefer fresh potatoes due to concerns about sodium content and the overall healthfulness of frozen products.

Trends: The market is projected to grow at a fast pace during the forecast period, due to various latest trends such as growing health and wellness trend, rising sustainability and eco-friendly practices, rising popularity of plant-based and vegan diets, innovative product offerings, advancement in the cold chain infrastructure, etc. Frozen potato providers have introduced a range of innovative product offerings to cater to diverse consumer preferences and drive growth in the market. One notable innovation is the introduction of flavored and seasoned varieties of frozen potatoes, including options like garlic parmesan fries, spicy wedges, and herb-infused hash browns. These flavorful alternatives appeal to consumers seeking restaurant-quality taste and variety in their frozen food choices. Additionally, there has been a rise in healthier options such as low-fat or baked versions of traditional fried products, responding to the health-conscious consumer trend. Organic and non-GMO certified frozen potato products are also gaining traction among environmentally and health-conscious consumers who prioritize natural ingredients and sustainable farming practices.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

While the COVID-19 pandemic posed significant challenges to the global frozen potato market in 2020, it also accelerated trends that favored the growth of the market. The year 2021 saw a recovery driven by the reopening of the foodservice sector, sustained consumer demand for convenient food options, and continued growth in online grocery shopping. The post-COVID landscape is characterized by sustained demand, product innovation, improved supply chain logistics, and a heightened focus on food safety. These changes have not only helped the market recover from the pandemic's disruptions but have also set the stage for future growth and resilience.

Competitive Landscape:

The global frozen potato market is characterized by intense competition among key players who are striving to expand their market share through product innovation, strategic partnerships, and geographic expansion. The key players in the global frozen potato market are:

Royal Cosun (Aviko)
The Kraft Heinz Company (Ore-Ida)
Greenyard NV
Himalaya Food International Ltd.
McCain Foods Limited
J.R. Simplot Company
Agrarfrost Holding GmbH & Co. KG
Damaco Group
Lamb Weston, Inc.
Farm Frites
Agristo NV
Bart’s Potato Company



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Frozen Potato: An Overview
2.1.1 Introduction to Frozen Potato
2.1.2 Value Chain of Frozen Potato

2.2 Frozen Potato Segmentation: An Overview

3. Global Market Analysis

3.1 Global Frozen Potato Market: An Analysis

3.1.1 Global Frozen Potato Market: An Overview
3.1.2 Global Frozen Potato Market by Value
3.1.3 Global Frozen Potato Market by Product Type (French Fries, Hash Brown, Mashed, Shaped, Topped/Stuffed, Battered/Cooked, and Others)
3.1.4 Global Frozen Potato Market by End-User (Commercial and Residential)
3.1.5 Global Frozen Potato Market by Distribution Channel (B2B Distribution and B2C Distribution)
3.1.6 Global Frozen Potato Market by Region (North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World)

3.2 Global Frozen Potato Market: Product Type Analysis

3.2.1 Global Frozen Potato Market by Product Type: An Overview
3.2.2 Global Frozen French Fries Potato Market by Value
3.2.3 Global Frozen Hash Brown Potato Market by Value
3.2.4 Global Frozen Mashed Potato Market by Value
3.2.5 Global Frozen Shaped Potato Market by Value
3.2.6 Global Frozen Topped/Stuffed Potato Market by Value
3.2.7 Global Frozen Battered/Cooked Potato Market by Value
3.2.8 Global Other Frozen Potato Market by Value

3.3 Global Frozen Potato Market: End-User Analysis

3.3.1 Global Frozen Potato Market by End-User: An Overview
3.3.2 Global Commercial Frozen Potato Market by Value
3.3.3 Global Residential Frozen Potato Market by Value

3.4 Global Frozen Potato Market: Distribution Channel Analysis

3.4.1 Global Frozen Potato Market by Distribution Channel: An Overview
3.4.2 Global Frozen Potato B2B Distribution Market by Value
3.4.3 Global Frozen Potato B2C Distribution Market by Value

4. Regional Market Analysis

4.1 North America Frozen Potato Market: An Analysis

4.1.1 North America Frozen Potato Market: An Overview
4.1.2 North America Frozen Potato Market by Value
4.1.3 North America Frozen Potato Market by Product Type (French Fries, Hash Brown, Mashed, Shaped, Topped/Stuffed, Battered/Cooked, and Others)
4.1.4 North America Frozen Potato Market Product Type by Value
4.1.5 North America Frozen Potato Market by End-User (Commercial and Residential)
4.1.6 North America Frozen Potato Market End-User by Value
4.1.7 North America Frozen Potato Market by Region (The US, Canada, and Mexico)
4.1.8 The US Frozen Potato Market by Value
4.1.9 The US Frozen Potato Market by Product Type (French Fries, Hash Brown, Mashed, Shaped, Topped/Stuffed, Battered/Cooked, and Others)
4.1.10 The US Frozen Potato Market by End-User (Commercial and Residential)
4.1.11 Canada Frozen Potato Market by Value
4.1.12 Canada Frozen Potato Market by Product Type (French Fries, Hash Brown, Mashed, Shaped, Topped/Stuffed, Battered/Cooked, and Others)
4.1.13 Canada Frozen Potato Market by End-User (Commercial and Residential)
4.1.14 Mexico Frozen Potato Market by Value
4.1.15 Mexico Frozen Potato Market by Product Type (French Fries, Hash Brown, Mashed, Shaped, Topped/Stuffed, Battered/Cooked, and Others)
4.1.16 Mexico Frozen Potato Market by End-User (Commercial and Residential)

4.2 Europe Frozen Potato Market: An Analysis

4.2.1 Europe Frozen Potato Market: An Overview
4.2.2 Europe Frozen Potato Market by Value
4.2.3 Europe Frozen Potato Market by Region (Germany, The UK, France, Italy, Spain, and Rest of the Europe)
4.2.4 Germany Frozen Potato Market by Value
4.2.5 The UK Frozen Potato Market by Value
4.2.6 France Frozen Potato Market by Value
4.2.7 Italy Frozen Potato Market by Value
4.2.8 Spain Frozen Potato Market by Value
4.2.9 Rest of Europe Frozen Potato Market by Value

4.3 Asia Pacific Frozen Potato Market: An Analysis

4.3.1 Asia Pacific Frozen Potato Market: An Overview
4.3.2 Asia Pacific Frozen Potato Market by Value
4.3.3 Asia Pacific Frozen Potato Market by Region (China, India, Japan, South Korea, and Rest of the Asia Pacific)
4.3.4 China Frozen Potato Market by Value
4.3.5 India Frozen Potato Market by Value
4.3.6 Japan Frozen Potato Market by Value
4.3.7 South Korea Frozen Potato Market by Value
4.3.8 Rest of Asia Pacific Frozen Potato Market by Value

4.4 Rest of the World Frozen Potato Market: An Analysis

4.4.1 Rest of the World Frozen Potato Market: An Overview
4.4.2 Rest of the World Frozen Potato Market by Value

5. Impact of COVID-19

5.1 Impact of COVID-19 on Global Frozen Potato Market
5.2 Post COVID-19 Impact on Global Frozen Potato Market

6. Market Dynamics

6.1 Growth Drivers
6.1.1 Expansion of Quick-Service Restaurants (QSRs)
6.1.2 Rising Purchasing Power
6.1.3 Increasing Female Working Population
6.1.4 Expansion of E-commerce
6.1.5 Growing Preference for Ready-to-eat (RTE) Snacks
6.1.6 Aggressive Marketing Strategies and Promotional Campaigns
6.1.7 Efficient Supply Chain and Distribution Networks

6.2 Challenges
6.2.1 Competition from Fresh Alternatives
6.2.2 Regulatory and Compliance Issues

6.3 Market Trends
6.3.1 Growing Health and Wellness Trend
6.3.2 Rising Sustainability and Eco-friendly Practices
6.3.3 Rising Popularity of Plant-based and Vegan Diets
6.3.4 Innovative Product Offerings
6.3.5 Advancement in the Cold Chain Infrastructure

7. Competitive Landscape

7.1 Global Frozen Potato Market: Competitive Landscape
7.2 Global Frozen Potato Market Players: Product Comparison

8. Company Profiles

8.1 Royal Cosun (Aviko)
8.1.1 Business Overview
8.1.2 Net Turnover by Geographical Regions
8.1.3 Business Strategy

8.2 The Kraft Heinz Company (Ore-Ida)
8.2.1 Business Overview
8.2.2 Operating Segments
8.2.3 Business Strategy

8.3 Greenyard NV
8.3.1 Business Overview
8.3.2 Operating Segments
8.3.3 Business Strategy

8.4 Himalaya Food International Ltd.
8.4.1 Business Overview
8.4.2 Revenue by Geographical Region

8.5 McCain Foods Limited
8.5.1 Business Overview
8.5.2 Business Strategy

8.6 J.R. Simplot Company
8.6.1 Business Overview
8.6.2 Business Strategy

8.7 Lamb Weston, Inc.
8.7.1 Business Overview
8.7.2 Business Strategy

8.8 Damaco Group
8.8.1 Business Overview

8.9 Agrarfrost Holding GmbH & Co. KG
8.9.1 Business Overview

8.10 Farm Frites
8.10.1 Business Overview

8.11 Agristo NV
8.11.1 Business Overview

8.12 Bart’s Potato Company
8.12.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Value Chain of Frozen Potato
Figure 2: Frozen Potato Segmentation
Figure 3: Global Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 4: Global Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 5: Global Frozen Potato Market by Product Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 6: Global Frozen Potato Market by End-User; 2023 (Percentage, %)
Figure 7: Global Frozen Potato Market by Distribution Channel; 2023 (Percentage, %)
Figure 8: Global Frozen Potato Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 9: Global Frozen French Fries Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 10: Global Frozen French Fries Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 11: Global Frozen Hash Brown Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 12: Global Frozen Hash Brown Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 13: Global Frozen Mashed Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 14: Global Frozen Mashed Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 15: Global Frozen Shaped Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 16: Global Frozen Shaped Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 17: Global Frozen Topped/Stuffed Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 18: Global Frozen Topped/Stuffed Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 19: Global Frozen Battered/Cooked Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 20: Global Frozen Battered/Cooked Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 21: Global Other Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 22: Global Other Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 23: Global Commercial Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 24: Global Commercial Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 25: Global Residential Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 26: Global Residential Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 27: Global Frozen Potato B2B Distribution Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 28: Global Frozen Potato B2B Distribution Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 29: Global Frozen Potato B2C Distribution Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 30: Global Frozen Potato B2C Distribution Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 31: North America Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 32: North America Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 33: North America Frozen Potato Market by Product Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 34: North America Frozen Potato Market Product Type by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 35: North America Frozen Potato Market Product Type by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 36: North America Frozen Potato Market by End-User; 2023 (Percentage, %)
Figure 37: North America Frozen Potato Market End-User by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 38: North America Frozen Potato Market End-User by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 39: North America Frozen Potato Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 40: The US Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 41: The US Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 42: The US Frozen Potato Market by Product Type; 2023 & 2029 (Percentage, %)
Figure 43: The US Frozen Potato Market by End-User; 2023 & 2029 (Percentage, %)
Figure 44: Canada Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 45: Canada Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 46: Canada Frozen Potato Market by Product Type; 2023 & 2029 (Percentage, %)
Figure 47: Canada Frozen Potato Market by End-User; 2023 & 2029 (Percentage, %)
Figure 48: Mexico Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 49: Mexico Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 50: Mexico Frozen Potato Market by Product Type; 2023 & 2029 (Percentage, %)
Figure 51: Mexico Frozen Potato Market by End-User; 2023 & 2029 (Percentage, %)
Figure 52: Europe Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 53: Europe Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 54: Europe Frozen Potato Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 55: Germany Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 56: Germany Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 57: The UK Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 58: The UK Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 59: France Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 60: France Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 61: Italy Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 62: Italy Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 63: Spain Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 64: Spain Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 65: Rest of Europe Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 66: Rest of Europe Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 67: Asia Pacific Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 68: Asia Pacific Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 69: Asia Pacific Frozen Potato Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 70: China Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 71: China Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 72: India Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 73: India Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 74: Japan Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 75: Japan Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 76: South Korea Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 77: South Korea Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 78: Rest of Asia Pacific Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 79: Rest of Asia Pacific Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 80: Rest of the World Frozen Potato Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 81: Rest of the World Frozen Potato Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 82: Global Quick-Service Restaurant Market Size; 2022 & 2023 (US$ Billion)
Figure 83: Global GDP Per Capita at Current Prices; 2018-2023 (US$ Thousand)
Figure 84: Global Female Working Population as a Percentage of Total Labor Force; 2016-2023 (Percentage, %)
Figure 85: Global Food E-commerce Market Size; 2020-2029 (US$ Billion)
Figure 86: Royal Cosun Net Turnover by Geographical Regions; 2023 (Percentage, %)
Figure 87: The Kraft Heinz Company Net Sales By Operating Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 88: Greenyard NV Sales By Operating Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 89: Himalaya Food International Ltd. Revenue By Geographical Region; 2023 (Percentage, %)
Table 1: Global Frozen Potato Market Players: Product Comparison

 

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