米国の機能性飲料市場:タイプ別(エナジードリンク、スポーツドリンク、栄養補助ドリンク)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店、Eコマース、その他)の分析とCOVID-19の影響による市場規模と動向、2028年までの予測The US Functional Drinks Market: Analysis By Type (Energy Drinks, Sports Drinks, and Nutraceutical Drinks), By Distribution Channel (Supermarket & Hypermarket, Specialty Stores, E-Commerce, and Others) Size and Trends with Impact of COVID-19 and Forecast up to 2028 機能性飲料とは、ビタミン、ミネラル、ハーブ、プロバイオティクスなど、健康増進に役立つ成分を強化した飲料の一種で、特定の健康効果をもたらすことを目的として設計されている。これらの飲料は、基本的な水分... もっと見る
サマリー機能性飲料とは、ビタミン、ミネラル、ハーブ、プロバイオティクスなど、健康増進に役立つ成分を強化した飲料の一種で、特定の健康効果をもたらすことを目的として設計されている。これらの飲料は、基本的な水分補給や栄養補給にとどまらず、エネルギー強化、消化改善、認知機能強化、免疫健康サポートなどの側面をターゲットとしている。機能性飲料は、機能的効果(腸の健康のためのプレ/プロバイオティクス)、低カロリー/低糖質、天然素材やオーガニック素材など、消費者に多くのものを提供している。2022年の米国の機能性飲料市場は453億2,000万米ドルで、2028年には718億4,000万米ドルに達する見込みであり、量的には、2022年の米国の機能性飲料市場は103億4,000万リットルで、2028年には153億2,000万リットルに達する見込みである。近年、消費者の健康意識の高まりを反映するように、栄養たっぷりの飲料の人気が高まっている。こうした消費者は、健康、パフォーマンス、認知能力を高める可能性に惹かれ、エネルギー飲料、スポーツ飲料、栄養補助飲料など、さまざまな食事の必要性や嗜好に対応する幅広いラインナップを高く評価している。米国の機能性飲料市場は、2023~2028年の予測期間中にCAGR 7.98%で成長すると予測されている。 市場細分化分析: タイプ別当市場レポートでは、米国の機能性飲料市場をエネルギー飲料、スポーツ飲料、栄養補助飲料の3つのセグメントに区分している。2022年には、その多用途性からエネルギー機能性飲料カテゴリーが市場を支配した。その広範な使用は、瞬時のエネルギー高揚、身体能力向上、集中力強化に起因する。これらの利点は、幅広い消費者を惹きつけている。学生は勉強のために、アスリートはパフォーマンス向上のために、専門職は仕事中の集中力を持続させるために利用する。この幅広い魅力が、この分野が大きな市場シェアを持つ主な要因である。 流通チャネル別:流通チャネル別に見ると、米国の機能性飲料市場は、スーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店、eコマース、その他の4つのセグメントに分けられる。流通チャネルでは、eコマース部門が最も急速に成長すると予測される。この傾向に拍車をかけているのは、デジタルの普及が加速していること、利便性と選択肢の広さから消費者がオンライン・ショッピングに傾倒していること、宅配サービスが急増していることである。特に後者は、ライフスタイルが在宅活動へと劇的に変化したパンデミック期に急増した。こうした変化に加え、オンライン・ショッピングの手軽さと効率性により、Eコマースは機能性飲料を含む広範な製品の購入チャネルとしてますます普及している。 米国の機能性飲料市場の動向: 成長の原動力:米国の機能性飲料市場は、ミレニアル世代とZ世代による健康とウェルネスへの関心の高まりが大きな推進力となっている。人口の40%近くを占めるこの層は、特定の健康効果を持つ飲料を好む。これらのグループは市場動向に大きな影響を与え、より健康的で目的にかなった飲料を好む彼らの嗜好に沿った製品革新とマーケティング戦略をもたらした。したがって、ミレニアル世代とZ世代の健康中心の価値観が機能性飲料業界を大きく形成し、需要を牽引して革新的な開発に拍車をかけている。さらに、近年の急速な都市化、高齢化、ソーシャルメディアの影響力、eコマースの台頭、運動能力と疲労回復、健康リスクに対する意識の高まりなどにより、市場の成長が見込まれている。 課題規制遵守は、米国の機能性飲料市場にとって注目すべき課題である。これらの飲料には革新的な成分が含まれ、健康上の利点が主張されることが多いため、FDAはその主張の正確さと科学的立証を厳しく審査し、複雑な規制の状況を作り出している。企業は、成分の透明性やトレーサビリティなど、コンプライアンスを確保するためにリソースを割かなければならない。コンプライアンス違反のリスクには、多額の罰金、製品回収、風評被害などが含まれるため、消費者の信頼と法的リスクの軽減を維持する上で、規制順守の重要性が強調される。さらに、消費者の信頼や教育など、その他の要因も市場の課題となっている。 市場動向:機能性飲料分野は、新たな提供形態と流通戦略で革新を続けている。ゼリー飲料、機能性飲料粉末、発泡性錠剤、食用フィルムなど、有益成分を摂取する新しい方法は、従来の形態に代わる魅力的な選択肢を提供している。同時に、定期購入をベースとした流通モデルが脚光を浴び、消費者にパーソナライズされた定期的な配送を提供することで、顧客ロイヤルティが育まれ、企業の経常収益が確保されるようになった。こうした配送・流通方法の進歩は業界を再定義し、競争上の優位性をもたらし、業界革命を促進する可能性がある。人工知能と機械学習の普及拡大、健康とウェルネスへの注目、メンタルヘルスへの意識、パッケージングの革新、摂取可能なセンサー、風味の革新、ブランディングとマーチャンダイジング、市場統合などを含む可能性がある。 COVID-19の影響分析と今後の展望: COVID-19の流行は、健康、ウェルネス、免疫に対する消費者の関心の高まりを誘発し、米国の機能性飲料市場にとって有利な環境を醸成した。この需要の急増は、パンデミックへの警戒感からオンライン・ショッピングへのシフトによってさらに増幅され、機能性飲料の重要な流通チャネルとしてのEコマース・セクターの地位を確固たるものにしている。したがって、世界的な健康危機にもかかわらず、米国の機能性飲料市場は顕著な回復力と適応力を示しており、健康意識の高まり、消費者行動の変化、製品の革新といった要因が市場の成長を維持し、パンデミック後の将来の軌道を形成すると予想される。 競争環境と最近の動向: 米国の機能性飲料市場は、技術革新、競争、戦略的提携のダイナミックな拠点として浮上し、統合された状況を特徴としている。ペプシコやコカ・コーラのような業界大手が主要な市場シェアを占めているが、市場には多数の地域的・国際的プレーヤーもひしめいている。市場の競争力を高めているのは、絶え間ないイノベーションの推進、より健康的な飲料オプションへの注力、戦略的提携である。各社は、価格、品質、パッケージング、評判、オンラインや消費者直販モデルへの移行が進む流通チャネルなど、さまざまな面で競い合っている。 さらに、米国の機能性飲料市場の主要企業は以下の通りである: コカ・コーラ社 ペプシコ社 グランビア社 モンデリーズ・インターナショナル(Clif Bar & Company) ネスレS.A. キューリグ・ドクター・ペッパー キャンベル・スープ・カンパニー ペイン・シュワルツ・パートナー (Suja Life, LLC) レッドブル社 GT'sリビングフード 米国の機能性飲料業界では、独自性の追求と市場シェアの拡大が重要なM&Aに拍車をかけており、2022年には食品・飲料取引の11%を非アルコール飲料が占めることになる。同時に、クリーンラベル、オーガニック、非遺伝子組み換え製品に対する消費者の嗜好の高まりが、市場を従来の炭酸飲料から機能性飲料へとシフトさせている。この市場力学は、業界全体に大きな変化をもたらしている。例えば、ペプシコのような大手企業が、自然飲料で知られるザ・マーリー・ビバレッジ・カンパニーを買収したことで、市場シェアが拡大しただけでなく、製品ラインアップも多様化した。この買収により、ペプシコは、より健康的で自然な飲料を求める消費者の嗜好の変化に、より効果的に対応できるようになった。同様に、コカ・コーラがモンスター・ビバレッジ・コーポレーションの少数株式を取得したことは、エナジードリンク市場への参入を意味し、ポートフォリオの多様化と競争の激化をもたらした。このような戦略的買収は、競争とイノベーションの拡大、製品の多様化、新市場への進出、収益性向上の可能性につながる。こうした買収は、米国の機能性飲料市場のダイナミックな性質を示すもので、既存のプレーヤーも新興プレーヤーも、この有利な業界でより大きなシェアを獲得するために、絶えず戦略を適応させている。 目次1. Executive Summary2. Introduction 2.1 Functional Drinks: An Overview 2.1.1 Definition of Functional Drinks 2.1.2 Target Consumers for Functional Drinks 2.2 Functional Drinks Segmentation: An Overview 2.2.1 Functional Drinks Segmentation 3. Market Analysis 3.1 The US Functional Drinks Market: An Analysis 3.1.1 The US Functional Drinks Market: An Overview 3.1.2 The US Functional Drinks Market by Value 3.1.3 The US Functional Drinks Market by Type (energy drinks, sports drinks, and nutraceutical drinks) 3.1.4 The US Functional Drinks Market by Distribution Channel (supermarket & hypermarket, specialty stores, e-commerce, and others) 3.1.5 The US Functional Drinks Market by Volume 3.2 The US Functional Drinks Market: Type Analysis 3.2.1 The US Functional Drinks Market by Type: An Overview 3.2.2 The US Energy Functional Drinks Market by Value 3.2.3 The US Sports Functional Drinks Market by Value 3.2.4 The US Nutraceutical Functional Drinks Market by Value 3.3 The US Functional Drinks Market: Distribution Channel Analysis 3.3.1 The US Functional Drinks Market by Distribution Channel: An Overview 3.3.2 The US Supermarket & Hypermarket Functional Drinks Market by Value 3.3.3 The US Specialty Stores Functional Drinks Market by Value 3.3.4 The US E-commerce Functional Drinks Market by Value 3.3.5 The US Other Functional Drinks Distribution Channel Market by Value 4. Impact of COVID-19 4.1 Impact of COVID-19 on the US Functional Drinks Market 4.2 Post-COVID-19 Impact on the US Functional Drinks Market 5. Market Dynamics 5.1 Growth Driver 5.1.1 Rapid Urbanization 5.1.2 Aging Population 5.1.3 Influenced Millennial and GenZ 5.1.4 Rising Social Media Influence 5.1.5 Rise of E-commerce 5.1.6 Athletic Performance and Recovery 5.1.7 Increased Awareness of Health Risks 5.2 Challenges 5.2.1 Regulatory Compliance 5.2.2 Consumer Trust and Education 5.3 Market Trends 5.3.1 Increasing Penetration of Artificial Intelligence and Machine Learning 5.3.2 Innovative Delivery Formats and Subscription-Based Distribution 5.3.3 Health and Wellness Focus 5.3.4 Mental Health Awareness 5.3.5 Innovation in Packaging 5.3.6 Ingestible Sensors 5.3.7 Plant-Powered Beverage 5.3.8 Flavor Innovation 5.3.9 Branding and Merchandising 5.3.10 Market Consolidation 6. Competitive Landscape 6.1 The US Functional Drinks Market: Competitive Landscape 6.2 The US Functional Drinks Players by Market Share 6.3 The US Energy Functional Drinks Players by Market Share 6.4 The US Functional Drinks Market Players: Brand Offerings by Category 7. Company Profiles 7.1 The Coca-Cola Company 7.1.1 Business Overview 7.1.2 Operating Segments 7.1.3 Business Strategy 7.2 PepsiCo, Inc. 7.2.1 Business Overview 7.2.2 Net Revenue by Division 7.2.3 Business Strategy 7.3 Glanbia Plc. 7.3.1 Business Overview 7.3.2 Operating Segments 7.3.3 Business Strategy 7.4 Mondelez International Inc. (Clif Bar & Company) 7.4.1 Business Overview 7.4.2 Operating Segments 7.4.3 Business Strategy 7.5 Nestlé S.A. 7.5.1 Business Overview 7.5.2 Total Sales by Product Category 7.5.3 Business Strategy 7.6 Keurig Dr Pepper Inc. 7.6.1 Business Overview 7.6.2 Operating Segments 7.6.3 Business Strategy 7.7 Campbell Soup Company 7.7.1 Business Overview 7.7.2 Segments 7.7.3 Business Strategy 7.8 Paine Schwartz Partners (Suja Life, LLC) 7.8.1 Business Overview 7.8.2 Business Strategy 7.9 Red Bull GmbH 7.9.1 Business Overview 7.10 GT's Living Foods 7.10.1 Business Overview List of Figures Figure 1: Target Consumers for Functional Drinks Figure 2: Functional Drinks Segmentation Figure 3: The US Functional Drinks Market by Value; 2018-2022 (US$ Billion) Figure 4: The US Functional Drinks Market by Value; 2023-2028 (US$ Billion) Figure 5: The US Functional Drinks Market by Type; 2022 (Percentage, %) Figure 6: The US Functional Drinks Market by Distribution Channel; 2022 (Percentage, %) Figure 7: The US Functional Drinks Market by Volume; 2018-2022 (Billion Liters) Figure 8: The US Functional Drinks Market by Volume; 2023-2028 (Billion Liters) Figure 9: The US Energy Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 10: The US Energy Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 11: The US Sports Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 12: The US Sports Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 13: The US Nutraceutical Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 14: The US Nutraceutical Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 15: The US Supermarket & Hypermarket Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 16: The US Supermarket & Hypermarket Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 17: The US Specialty Stores Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 18: The US Specialty Stores Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 19: The US E-commerce Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 20: The US E-commerce Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 21: The US Other Functional Drinks Distribution Channel Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 22: The US Other Functional Drinks Distribution Channel Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 23: The US Urban Population; 2016-2021 (Million) Figure 24: The US Total Population Aging 65 and above; 2017-2030 (Million) Figure 25: The US Total Population Aging Between 15-44 years; 2017-2030 (Million) Figure 26: The US Number of Active Social Media Users; 2017-2022 (Million) Figure 27: The US E-commerce Year-over-year Growth, 2019-2023 (Percentage, %) Figure 28: North America Artificial Intelligence (AI) Market Revenues; 2018-2028 (US$ Billion) Figure 29: The US Functional Drinks Players by Market Share; 2022 (Percentage, %) Figure 30: The US Energy Functional Drinks Players by Market Share; 2022 (Percentage, %) Figure 31: The Coca-Cola Company Net Operating Revenues by Operating Segment; 2022 (Percentage, %) Figure 32: PepsiCo, Inc. Net Revenue by Division; 2022 (Percentage, %) Figure 33: Glanbia Plc Revenues by Segments; 2022 (Percentage, %) Figure 34: Mondelez International Inc. Net Revenue by Segments; 2022 (Percentage, %) Figure 35: Nestlé S.A. Total Sales by Product Category; 2022 (Percentage, %) Figure 36: Keurig Dr Pepper Inc. Net Sales by Segment; 2022 (Percentage, %) Figure 37: Campbell Soup Company Net Sales by Segments; 2022 (Percentage, %) Table 1: Select Funding Activity in Functional Drinks Sector Table 2: Select M&A Activity in Functional Drinks Sector Table 3: Major Companies and Their Functional Drink Offerings in the US Market - Categorized by Energy Drinks, Sports Drinks, and Nutraceutical Drinks
SummaryFunctional drinks are a type of drink enriched with health-boosting elements such as vitamins, minerals, herbs, or probiotics, designed with the purpose of delivering specific health benefits. These drinks offer more than just basic hydration and nutrition, targeting aspects like energy enhancement, digestive improvement, cognitive function enhancement, or immune health support. Functional drinks offer consumers much more, including functional benefits (pre-/probiotics for gut health), low calories/ sugar, and all natural and organic ingredients. The US functional drinks market in 2022 stood at US$45.32 billion, and is likely to reach US$71.84 billion by 2028, while in terms of volume, the US functional drinks market in 2022 stood at 10.34 billion liters, and is likely to reach 15.32 billion liters by 2028. Table of Contents1. Executive Summary2. Introduction 2.1 Functional Drinks: An Overview 2.1.1 Definition of Functional Drinks 2.1.2 Target Consumers for Functional Drinks 2.2 Functional Drinks Segmentation: An Overview 2.2.1 Functional Drinks Segmentation 3. Market Analysis 3.1 The US Functional Drinks Market: An Analysis 3.1.1 The US Functional Drinks Market: An Overview 3.1.2 The US Functional Drinks Market by Value 3.1.3 The US Functional Drinks Market by Type (energy drinks, sports drinks, and nutraceutical drinks) 3.1.4 The US Functional Drinks Market by Distribution Channel (supermarket & hypermarket, specialty stores, e-commerce, and others) 3.1.5 The US Functional Drinks Market by Volume 3.2 The US Functional Drinks Market: Type Analysis 3.2.1 The US Functional Drinks Market by Type: An Overview 3.2.2 The US Energy Functional Drinks Market by Value 3.2.3 The US Sports Functional Drinks Market by Value 3.2.4 The US Nutraceutical Functional Drinks Market by Value 3.3 The US Functional Drinks Market: Distribution Channel Analysis 3.3.1 The US Functional Drinks Market by Distribution Channel: An Overview 3.3.2 The US Supermarket & Hypermarket Functional Drinks Market by Value 3.3.3 The US Specialty Stores Functional Drinks Market by Value 3.3.4 The US E-commerce Functional Drinks Market by Value 3.3.5 The US Other Functional Drinks Distribution Channel Market by Value 4. Impact of COVID-19 4.1 Impact of COVID-19 on the US Functional Drinks Market 4.2 Post-COVID-19 Impact on the US Functional Drinks Market 5. Market Dynamics 5.1 Growth Driver 5.1.1 Rapid Urbanization 5.1.2 Aging Population 5.1.3 Influenced Millennial and GenZ 5.1.4 Rising Social Media Influence 5.1.5 Rise of E-commerce 5.1.6 Athletic Performance and Recovery 5.1.7 Increased Awareness of Health Risks 5.2 Challenges 5.2.1 Regulatory Compliance 5.2.2 Consumer Trust and Education 5.3 Market Trends 5.3.1 Increasing Penetration of Artificial Intelligence and Machine Learning 5.3.2 Innovative Delivery Formats and Subscription-Based Distribution 5.3.3 Health and Wellness Focus 5.3.4 Mental Health Awareness 5.3.5 Innovation in Packaging 5.3.6 Ingestible Sensors 5.3.7 Plant-Powered Beverage 5.3.8 Flavor Innovation 5.3.9 Branding and Merchandising 5.3.10 Market Consolidation 6. Competitive Landscape 6.1 The US Functional Drinks Market: Competitive Landscape 6.2 The US Functional Drinks Players by Market Share 6.3 The US Energy Functional Drinks Players by Market Share 6.4 The US Functional Drinks Market Players: Brand Offerings by Category 7. Company Profiles 7.1 The Coca-Cola Company 7.1.1 Business Overview 7.1.2 Operating Segments 7.1.3 Business Strategy 7.2 PepsiCo, Inc. 7.2.1 Business Overview 7.2.2 Net Revenue by Division 7.2.3 Business Strategy 7.3 Glanbia Plc. 7.3.1 Business Overview 7.3.2 Operating Segments 7.3.3 Business Strategy 7.4 Mondelez International Inc. (Clif Bar & Company) 7.4.1 Business Overview 7.4.2 Operating Segments 7.4.3 Business Strategy 7.5 Nestlé S.A. 7.5.1 Business Overview 7.5.2 Total Sales by Product Category 7.5.3 Business Strategy 7.6 Keurig Dr Pepper Inc. 7.6.1 Business Overview 7.6.2 Operating Segments 7.6.3 Business Strategy 7.7 Campbell Soup Company 7.7.1 Business Overview 7.7.2 Segments 7.7.3 Business Strategy 7.8 Paine Schwartz Partners (Suja Life, LLC) 7.8.1 Business Overview 7.8.2 Business Strategy 7.9 Red Bull GmbH 7.9.1 Business Overview 7.10 GT's Living Foods 7.10.1 Business Overview List of Figures Figure 1: Target Consumers for Functional Drinks Figure 2: Functional Drinks Segmentation Figure 3: The US Functional Drinks Market by Value; 2018-2022 (US$ Billion) Figure 4: The US Functional Drinks Market by Value; 2023-2028 (US$ Billion) Figure 5: The US Functional Drinks Market by Type; 2022 (Percentage, %) Figure 6: The US Functional Drinks Market by Distribution Channel; 2022 (Percentage, %) Figure 7: The US Functional Drinks Market by Volume; 2018-2022 (Billion Liters) Figure 8: The US Functional Drinks Market by Volume; 2023-2028 (Billion Liters) Figure 9: The US Energy Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 10: The US Energy Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 11: The US Sports Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 12: The US Sports Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 13: The US Nutraceutical Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 14: The US Nutraceutical Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 15: The US Supermarket & Hypermarket Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 16: The US Supermarket & Hypermarket Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 17: The US Specialty Stores Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 18: The US Specialty Stores Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 19: The US E-commerce Functional Drinks Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 20: The US E-commerce Functional Drinks Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 21: The US Other Functional Drinks Distribution Channel Market by Value, 2018-2022 (US$ Billion) Figure 22: The US Other Functional Drinks Distribution Channel Market by Value, 2023-2028 (US$ Billion) Figure 23: The US Urban Population; 2016-2021 (Million) Figure 24: The US Total Population Aging 65 and above; 2017-2030 (Million) Figure 25: The US Total Population Aging Between 15-44 years; 2017-2030 (Million) Figure 26: The US Number of Active Social Media Users; 2017-2022 (Million) Figure 27: The US E-commerce Year-over-year Growth, 2019-2023 (Percentage, %) Figure 28: North America Artificial Intelligence (AI) Market Revenues; 2018-2028 (US$ Billion) Figure 29: The US Functional Drinks Players by Market Share; 2022 (Percentage, %) Figure 30: The US Energy Functional Drinks Players by Market Share; 2022 (Percentage, %) Figure 31: The Coca-Cola Company Net Operating Revenues by Operating Segment; 2022 (Percentage, %) Figure 32: PepsiCo, Inc. Net Revenue by Division; 2022 (Percentage, %) Figure 33: Glanbia Plc Revenues by Segments; 2022 (Percentage, %) Figure 34: Mondelez International Inc. Net Revenue by Segments; 2022 (Percentage, %) Figure 35: Nestlé S.A. Total Sales by Product Category; 2022 (Percentage, %) Figure 36: Keurig Dr Pepper Inc. Net Sales by Segment; 2022 (Percentage, %) Figure 37: Campbell Soup Company Net Sales by Segments; 2022 (Percentage, %) Table 1: Select Funding Activity in Functional Drinks Sector Table 2: Select M&A Activity in Functional Drinks Sector Table 3: Major Companies and Their Functional Drink Offerings in the US Market - Categorized by Energy Drinks, Sports Drinks, and Nutraceutical Drinks
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