世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ホスピタリティロボットの世界市場規模調査・予測、タイプ別(受付・フロントロボット、移動案内ロボット、宅配ロボット、清掃ロボット、その他)、エンドユーザー別(ホテル、バー・レストラン、旅行・観光、その他)、地域別分析、2023-2030年


Global Hospitality Robots Market Size study & Forecast, by Type (Reception/Front Desk Robots, Mobile Guidance Robots, Delivery Robots, Cleaning Robots, Others) End User (Hotels, Bars & Restaurants, Travel & Tourism, Others), and Regional Analysis, 2023-2030

世界のホスピタリティロボット市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて25.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ロボットシステムは、正確で再現性があり、他に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年6月27日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のホスピタリティロボット市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて25.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ロボットシステムは、正確で再現性があり、他に類を見ない特定の一連の活動を、最小限の人間の関与で迅速に実行するように設計されている。接客業におけるロボットの主な目的は、顧客体験全体を迅速化し改善することであるため、ロボットの導入は最近増加している。ロボットはいくつかのビジネスで導入されているが、これまでのところ、適切に評価されたことはない。完全に自動化された労働力を持つ世界初のホテルは、日本の変なホテルである。ロボットはホテル内で、案内業務、フロント業務、保管業務、音声・顔認識技術を使ったチェックイン・チェックアウト手続きなど、さまざまな業務に使われている。市場成長に影響を与える重要なドライバーは、人間による作業よりもロボットによる自動化作業の利点の増加、業務用電化製品への自動化の浸透、ホスピタリティ産業におけるロボットの有用性の増加である。

Statistaによると、北米市場の業務用厨房機器市場の売上は、2021年に315億米ドルと評価され、2025年には352億米ドルに達すると予想されている。さらに、国連世界観光機関(UNWTO)の報告によると、2022年1~3月の国際観光客数は前年同期比で182%増加した。さまざまな国や地域も同様の傾向に気づいている。例えば、英国の国家統計局の推計によれば、2022年6月に英国を訪れた外国人観光客は300万人で、2022年5月の280万人から増加した。同様に、カナダ統計局によると、カナダの観光支出は2022年第2四半期に約19.8%上昇した。さらに、ホテル、レストラン、バーにおける安全性と清潔さへの関心の高まりと、人間による作業よりもロボットによる自動化作業の利点の増加が、将来の市場成長を高める。しかし、初期コストの高さと認知度の低さが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。

ホスピタリティロボットの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。北米は、成長するホテル産業とホスピタリティロボットの採用により、世界市場シェアをリードしており、市場シェアを拡大するために様々な開発戦略を採用しています。しかし、アジア太平洋地域は、インフラ整備が進み、デジタル技術の受け入れが拡大している同地域の漕ぎ出し国により、最も急成長している地域になると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
オムロン株式会社
Relay Robotics Inc.
LG Electronics Co.Ltd.
ベア・ロボティクス
現代ロボティクス株式会社
コネクテッドロボティクス
エーソン
ソフトバンクロボティクスグループ株式会社
ナイトスコープ社
パイストリーム

市場における最近の動き:
 2022年6月、ホスピタリティ、ヘルスケア、不動産分野にサービスロボットを供給するRelay Robotics, Inc.は、フロリダ州オーランドのオレンジ・カウンティ・コンベンション・センターで開催される2022年ホスピタリティ産業技術博覧会・会議(HITEC)に、ホスピタリティサービス向けに開発されたロボット「Relay+サービスロボット」を出展すると発表した。
 2022年5月、Relayがロボット企業のSaviokeを買収して設立した新事業Relay Roboticsは、一連の資金調達ラウンドで1000万米ドルを確保した。この投資は、配送ロボットの開発と導入を急ぐために使われる。
ホスピタリティロボットの世界市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ, 最終用途地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:


タイプ別
受付/移動案内ロボット
配送ロボット
清掃ロボット
その他

エンドユーザー別
ホテル
バー&レストラン
旅行・観光
その他

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Hospitality Robots Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Hospitality Robots Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Hospitality Robots Market, by End User, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Hospitality Robots Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Hospitality Robots Market Dynamics
3.1. Hospitality Robots Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Penetration of automation in commercial appliances
3.1.1.2. Upsurge in utility for robots in hospitality industries
3.1.1.3. Growth of the Tourism Industry and Number of Tourists
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Initial Cost and Lower Awareness
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rise in concern for safety and cleanliness at hotels, restaurants, and bars
3.1.3.2. Growing benefits of robot automated work over human work
Chapter 4. Global Hospitality Robots Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Hospitality Robots Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Hospitality Robots Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Hospitality Robots Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Hospitality Robots Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Reception/Mobile Guidence Robots
5.4.2. Delivery Robots
5.4.3. Cleaning Robots
5.4.4. Others
Chapter 6. Global Hospitality Robots Market, by End User
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Hospitality Robots Market by End User, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Hospitality Robots Market Estimates & Forecasts by End User 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Hospitality Robots Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Hotels
6.4.2. Bars & Restaurants
6.4.3. Travel & Tourism
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Hospitality Robots Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Hospitality Robots Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Hospitality Robots Market
7.4.1. U.S. Hospitality Robots Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. End User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Hospitality Robots Market
7.5. Europe Hospitality Robots Market Snapshot
7.5.1. U.K. Hospitality Robots Market
7.5.2. Germany Hospitality Robots Market
7.5.3. France Hospitality Robots Market
7.5.4. Spain Hospitality Robots Market
7.5.5. Italy Hospitality Robots Market
7.5.6. Rest of Europe Hospitality Robots Market
7.6. Asia-Pacific Hospitality Robots Market Snapshot
7.6.1. China Hospitality Robots Market
7.6.2. India Hospitality Robots Market
7.6.3. Japan Hospitality Robots Market
7.6.4. Australia Hospitality Robots Market
7.6.5. South Korea Hospitality Robots Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Hospitality Robots Market
7.7. Latin America Hospitality Robots Market Snapshot
7.7.1. Brazil Hospitality Robots Market
7.7.2. Mexico Hospitality Robots Market
7.8. Middle East & Africa Hospitality Robots Market
7.8.1. Saudi Arabia Hospitality Robots Market
7.8.2. South Africa Hospitality Robots Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Hospitality Robots Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Omron Corporation
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Relay Robotics Inc.
8.3.3. LG Electronics Co. Ltd.
8.3.4. Bear Robotics, Inc.
8.3.5. Hyundai Robotics Co., Ltd.
8.3.6. Connected Robotics Inc.
8.3.7. Aethon Inc.
8.3.8. Softbank Robotics Group Corp.
8.3.9. Knightscope, Inc.
8.3.10. Pypestream Inc.
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Hospitality Robots Market is valued at approximately USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 25.2% over the forecast period 2023-2030. Robotic systems are designed to carry out a certain set of precise, repeatable, and unmatched activities quickly and with the least amount of human involvement. Robot adoption has increased recently since the primary goal of the robot in the hospitality industry is to expedite and improve the entire client experience. Robots have been introduced in several businesses, so far they have never been valued appropriately. The first hotel in the world with a fully automated workforce is the Henn-na Hotel in Japan. Robots are used around the hotel to do a variety of tasks, including informational tasks, front desk duties, storage duties, and check-in and check-out procedures using speech and facial recognition technology. The market has significant drivers to influence the market growth are increased advantages of robot automated work over human work, penetration of automation in commercial appliances and increase in utility for robots in hospitality industries.

According to Statista, the commercial kitchen appliances market revenue in the North America market was valued at USD 31.5 billion in 2021 and is expected to reach USD 35.2 billion in 2025. Furthermore, International tourism grew by 182% in the first three months of 2022, as reported by UNWTO, compared to the same period last year. Various nations and areas have also noticed a similar tendency. For instance, the Office of National Statistics in the UK estimates that 3 million international tourists visited the UK in June 2022, up from 2.8 million in May 2022. Similarly, according to Statistics Canada, Canadian tourism expenditure climbed by roughly 19.8% in the second quarter of 2022. Moreover, an increase in concern for safety and cleanliness at hotels, restaurants, and bars and increased advantages of robot automated work over human work enhance market growth in the future years. However, high Initial Cost and Lower Awareness stifle market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Hospitality Robots Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America is leading the global market share owing to the growing hotel industry and adoption of Hospitality Robots and adopted various developmental strategies to expand their market share. However, Asia Pacific is expected to be the fastest growing region due to rowing countries of the region wherein the infrastructural development, and growing acceptance of digital technologies.

Major market player included in this report are:
Omron Corporation
Relay Robotics Inc.
LG Electronics Co. Ltd.
Bear Robotics, Inc.
Hyundai Robotics Co., Ltd.
Connected Robotics Inc.
Aethon Inc.
Softbank Robotics Group Corp.
Knightscope, Inc.
Pypestream Inc.

Recent Developments in the Market:
 In June 2022, Relay Robotics, Inc., the supplier of service robots to the hospitality, healthcare, and real estate sectors, that it would be exhibiting its Relay+ Service Robot, a robot created for hospitality services, at the 2022 Hospitality Industry Technology Exposition and Conference (HITEC), at the Orange County Convention Centre in Orlando, Florida.
 In May 2022, Relay Robotics, a new business created after Relay acquired robotics firm Savioke, secured USD 10 million in a series of financing rounds. a round of funding that MK Capital led. The investment would be used by the business to hasten the creation and introduction of its delivery robots.
Global Hospitality Robots Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Type, End use Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:


By Type:
Reception/Mobile Guidance Robots
Delivery Robots
Cleaning Robots
Others

By End User:
Hotels
Bars & Restaurants
Travel & Tourism
Others

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Hospitality Robots Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Hospitality Robots Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Hospitality Robots Market, by End User, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Hospitality Robots Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Hospitality Robots Market Dynamics
3.1. Hospitality Robots Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Penetration of automation in commercial appliances
3.1.1.2. Upsurge in utility for robots in hospitality industries
3.1.1.3. Growth of the Tourism Industry and Number of Tourists
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Initial Cost and Lower Awareness
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rise in concern for safety and cleanliness at hotels, restaurants, and bars
3.1.3.2. Growing benefits of robot automated work over human work
Chapter 4. Global Hospitality Robots Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Hospitality Robots Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Hospitality Robots Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Hospitality Robots Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Hospitality Robots Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Reception/Mobile Guidence Robots
5.4.2. Delivery Robots
5.4.3. Cleaning Robots
5.4.4. Others
Chapter 6. Global Hospitality Robots Market, by End User
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Hospitality Robots Market by End User, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Hospitality Robots Market Estimates & Forecasts by End User 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Hospitality Robots Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Hotels
6.4.2. Bars & Restaurants
6.4.3. Travel & Tourism
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Hospitality Robots Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Hospitality Robots Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Hospitality Robots Market
7.4.1. U.S. Hospitality Robots Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. End User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Hospitality Robots Market
7.5. Europe Hospitality Robots Market Snapshot
7.5.1. U.K. Hospitality Robots Market
7.5.2. Germany Hospitality Robots Market
7.5.3. France Hospitality Robots Market
7.5.4. Spain Hospitality Robots Market
7.5.5. Italy Hospitality Robots Market
7.5.6. Rest of Europe Hospitality Robots Market
7.6. Asia-Pacific Hospitality Robots Market Snapshot
7.6.1. China Hospitality Robots Market
7.6.2. India Hospitality Robots Market
7.6.3. Japan Hospitality Robots Market
7.6.4. Australia Hospitality Robots Market
7.6.5. South Korea Hospitality Robots Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Hospitality Robots Market
7.7. Latin America Hospitality Robots Market Snapshot
7.7.1. Brazil Hospitality Robots Market
7.7.2. Mexico Hospitality Robots Market
7.8. Middle East & Africa Hospitality Robots Market
7.8.1. Saudi Arabia Hospitality Robots Market
7.8.2. South Africa Hospitality Robots Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Hospitality Robots Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Omron Corporation
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Relay Robotics Inc.
8.3.3. LG Electronics Co. Ltd.
8.3.4. Bear Robotics, Inc.
8.3.5. Hyundai Robotics Co., Ltd.
8.3.6. Connected Robotics Inc.
8.3.7. Aethon Inc.
8.3.8. Softbank Robotics Group Corp.
8.3.9. Knightscope, Inc.
8.3.10. Pypestream Inc.
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(ロボット)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社のその他分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る