サービスとしての照明の世界市場規模調査&予測:エンドユーザー(商業、自治体、産業)、設置(屋内、屋外)、コンポーネント(照明器具、ソフトウェア&通信システム、保守サービス)、地域別分析、2022-2029年Global Lighting as a Service Market Size study & Forecast, by End-User (Commercial, Municipal, and Industrial), Installation (Indoor, and Outdoor), Component (Luminaires, Software & Communication Systems, and Maintenance Services) and Regional Analysis, 2022-2029 世界のLighting as a Service市場は、2021年に約0.69億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には33.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。サービスとしての照明と呼ばれる包括的なサブスクリプシ... もっと見る
サマリー世界のLighting as a Service市場は、2021年に約0.69億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には33.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。サービスとしての照明と呼ばれる包括的なサブスクリプションベースの価格設定手法は、一度にすべてではなく、定期的に照明サービスの料金を請求するものです。これは、サービスプロバイダーが照明システムのオーバーホールに前もってお金をかけるのではなく、月々の支払いで長持ちする効率的な照明システムを作るという、費用対効果の高い選択肢です。照明の設計、施工、ファイナンスなど、必要なリソースを持つサードパーティーのサービスプロバイダーが、これらのシステムを扱います。照明サービスベンダーは、顧客に製品を渡すのではなく、契約期間中、製品の所有権を保持します。その結果、エネルギー使用量と二酸化炭素排出量を削減することができます。世界的な電力需要の増加、エネルギー効率の高い照明システムの普及、主要な市場関係者の戦略的な取り組みが、市場成長を加速させる主な要因となっています。住宅地での消費増加や工業化の進展による世界の電力需要の増加は、Lighting as a Serviceの世界市場の成長に寄与しています。例えば、国際エネルギー機関(IEA)の推計によると、2020年の世界の住宅用電力需要は7,000テラワット時と推定され、住宅用電力需要は2030年には8,000テラワット時、2040年にはさらに11,000テラワット時まで成長すると予測されています。また、モノのインターネットと照明システムの統合が進み、エネルギー効率の高い照明技術としてLEDの利用が急速に進んでいることも、予測期間中の市場の有利な成長見通しを生み出しています。しかし、Lighting as a Serviceの普及が進んでいないことが、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。 サービスとしての照明の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、およびその他の地域です。北米は、サービスとしての照明の導入が進んでいることと、この地域にサービスとしての照明の主要ベンダーが存在することから、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、中小規模組織の存在、省エネ型照明ソリューションの需要拡大などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: Koninklijke Philips N.V. ゼネラル・エレクトリック・ライティング(米国) Zumtobel Group(オーストリア) SIBライティング(米国) ルネラ・ライティング社(米国) Igor Inc.(米国) イテレコム(チリ) Cree Inc.(米国) エブリワットマターズ Enlighted, Inc. 市場における最近の動向 2020年2月、テキサス州ヒューストンを拠点とするLED照明ソリューションのプロバイダーであるUS LEDは、Light Nowと名付けられた新しいLighting as a Service(LaaS)プログラムを開始しました。さらに、この新しいサービスにより、US LEDは、顧客が初期費用なしで施設に新しいLED照明ソリューションを設置し、月々のサービス契約としてLED照明へのアクセスを得ることができるようになる。 世界のLighting as a Service市場レポートスコープ: 過去データ 2019年~2020年~2021年 推計基準年 2021年 予測期間2022年〜2029年 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド 対象セグメント エンドユーザー、インストール、コンポーネント、地域 地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: エンドユーザー別 商業用 都市部 産業用 設置場所別 屋内用 屋外用 部品別 ルミネール ソフトウェア・通信システム 保守サービス 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ RoLA その他の地域(Rest of the World 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Lighting as a Service Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Lighting as a Service Market, by End User, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Lighting as a Service Market, by Installation, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. Lighting as a Service Market, by Component, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Lighting as a Service Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Lighting as a Service Market Dynamics 3.1. Lighting as a Service Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing electricity demand worldwide 3.1.1.2. Growing Adoption of Energy-Efficient Lighting Systems 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of penetration of Service Oriented Model of Lighting 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing integration of Internet of Things with Lighting Systems 3.1.3.2. rapid utilization of LED as an energy-efficient lighting technology Chapter 4. Global Lighting as a Service Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Lighting as a Service Market, by End User 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Lighting as a Service Market by End User, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Lighting as a Service Market Estimates & Forecasts by End User 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Lighting as a Service Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Commercial 6.4.2. Municipal 6.4.3. Industrial Chapter 7. Global Lighting as a Service Market, by Installation 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Lighting as a Service Market by Installation, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Lighting as a Service Market Estimates & Forecasts by Installation 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Lighting as a Service Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Indoor 7.4.2. Outdoor Chapter 8. Global Lighting as a Service Market, by Component 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Lighting as a Service Market by Component, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Lighting as a Service Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Billion) 8.4. Lighting as a Service Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Luminaires 8.4.2. Software & Communication Systems 8.4.3. Maintenance Services Chapter 9. Global Lighting as a Service Market, Regional Analysis 9.1. Lighting as a Service Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Lighting as a Service Market 9.2.1. U.S. Lighting as a Service Market 9.2.1.1. End User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Installation breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. Component breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada Lighting as a Service Market 9.3. Europe Lighting as a Service Market Snapshot 9.3.1. U.K. Lighting as a Service Market 9.3.2. Germany Lighting as a Service Market 9.3.3. France Lighting as a Service Market 9.3.4. Spain Lighting as a Service Market 9.3.5. Italy Lighting as a Service Market 9.3.6. Rest of Europe Lighting as a Service Market 9.4. Asia-Pacific Lighting as a Service Market Snapshot 9.4.1. China Lighting as a Service Market 9.4.2. India Lighting as a Service Market 9.4.3. Japan Lighting as a Service Market 9.4.4. Australia Lighting as a Service Market 9.4.5. South Korea Lighting as a Service Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Lighting as a Service Market 9.5. Latin America Lighting as a Service Market Snapshot 9.5.1. Brazil Lighting as a Service Market 9.5.2. Mexico Lighting as a Service Market 9.5.3. Rest of Latin America Lighting as a Service Market 9.6. Rest of The World Lighting as a Service Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. Koninklijke Philips N.V. 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. General Electric Lighting (U.S.) 10.2.3. Zumtobel Group (Austria) 10.2.4. SIB Lighting (U.S.) 10.2.5. Lunera Lighting Inc. (U.S.) 10.2.6. Igor Inc. (U.S.) 10.2.7. Itelecom (Chile) 10.2.8. Cree Inc. (U.S.) 10.2.9. Every Watt Matters 10.2.10. Enlighted, Inc Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
SummaryGlobal Lighting as a Service Market is valued at approximately USD 0.69 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 33.1 % over the forecast period 2022-2029. Lighting as a Service, an all-inclusive subscription-based pricing approach called lighting as a service charge for light services on a recurring basis rather than all at once. It is a cost-effective alternative where service providers create long-lasting and efficient lighting systems with monthly payments rather than spending money upfront on a lighting system overhaul. Third-party service providers with the necessary resources, including lighting design, installation, finance, and other services handle these systems. Lighting service vendors retain ownership of the product throughout the subscription term rather than giving it to the customers. As a result, energy use and carbon emissions are reduced. The increasing electricity demand worldwide and growing Adoption of Energy-Efficient Lighting Systems as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Lighting as a Service Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Lighting as a Service Market, by End User, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Lighting as a Service Market, by Installation, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. Lighting as a Service Market, by Component, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Lighting as a Service Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Lighting as a Service Market Dynamics 3.1. Lighting as a Service Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing electricity demand worldwide 3.1.1.2. Growing Adoption of Energy-Efficient Lighting Systems 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of penetration of Service Oriented Model of Lighting 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing integration of Internet of Things with Lighting Systems 3.1.3.2. rapid utilization of LED as an energy-efficient lighting technology Chapter 4. Global Lighting as a Service Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Lighting as a Service Market, by End User 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Lighting as a Service Market by End User, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Lighting as a Service Market Estimates & Forecasts by End User 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Lighting as a Service Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Commercial 6.4.2. Municipal 6.4.3. Industrial Chapter 7. Global Lighting as a Service Market, by Installation 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Lighting as a Service Market by Installation, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Lighting as a Service Market Estimates & Forecasts by Installation 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Lighting as a Service Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Indoor 7.4.2. Outdoor Chapter 8. Global Lighting as a Service Market, by Component 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Lighting as a Service Market by Component, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Lighting as a Service Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Billion) 8.4. Lighting as a Service Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Luminaires 8.4.2. Software & Communication Systems 8.4.3. Maintenance Services Chapter 9. Global Lighting as a Service Market, Regional Analysis 9.1. Lighting as a Service Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Lighting as a Service Market 9.2.1. U.S. Lighting as a Service Market 9.2.1.1. End User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Installation breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. Component breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada Lighting as a Service Market 9.3. Europe Lighting as a Service Market Snapshot 9.3.1. U.K. Lighting as a Service Market 9.3.2. Germany Lighting as a Service Market 9.3.3. France Lighting as a Service Market 9.3.4. Spain Lighting as a Service Market 9.3.5. Italy Lighting as a Service Market 9.3.6. Rest of Europe Lighting as a Service Market 9.4. Asia-Pacific Lighting as a Service Market Snapshot 9.4.1. China Lighting as a Service Market 9.4.2. India Lighting as a Service Market 9.4.3. Japan Lighting as a Service Market 9.4.4. Australia Lighting as a Service Market 9.4.5. South Korea Lighting as a Service Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Lighting as a Service Market 9.5. Latin America Lighting as a Service Market Snapshot 9.5.1. Brazil Lighting as a Service Market 9.5.2. Mexico Lighting as a Service Market 9.5.3. Rest of Latin America Lighting as a Service Market 9.6. Rest of The World Lighting as a Service Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. Koninklijke Philips N.V. 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. General Electric Lighting (U.S.) 10.2.3. Zumtobel Group (Austria) 10.2.4. SIB Lighting (U.S.) 10.2.5. Lunera Lighting Inc. (U.S.) 10.2.6. Igor Inc. (U.S.) 10.2.7. Itelecom (Chile) 10.2.8. Cree Inc. (U.S.) 10.2.9. Every Watt Matters 10.2.10. Enlighted, Inc Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
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