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サービスとしてのモビリティ市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、サービスタイプ別(カーシェアリング、バスシェアリング、電車、ライドヘイリング、バイサイクルシェアリング、自動運転車、その他)、ソリューション別(ナビゲーションソリューション、チケットソリューション、テクノロジープラットフォーム、保険サービス、通信接続プロバイダー、決済エンジン)、交通機関別(公共および民間)、アプリケーションプラットフォーム別(IOS、Android、その他)、地域別、競合別、2019-2029F


Mobility As a Service Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Service Type (Car Sharing, Bus Sharing, Train, Ride Hailing, Bi-Cycle Sharing, Self-Driving Cars, and Others), By Solution (Navigation Solutions, Ticketing Solutions, Technology Platforms, Insurance Services, Telecom Connectivity Providers and Payment Engines), By Transportation (Public and Private), By Application Platform (IOS, Android, and Others), By Region, By Competition, 2019-2029F

モビリティ・アズ・ア・サービスの世界市場規模は2023年に1,690億8,000万米ドルとなり、2029年までの年平均成長率(CAGR)は20.19%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。 Mobility as a Service(MaaS... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2024年4月3日 US$4,900
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サマリー


モビリティ・アズ・ア・サービスの世界市場規模は2023年に1,690億8,000万米ドルとなり、2029年までの年平均成長率(CAGR)は20.19%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。
Mobility as a Service(MaaS)とは、様々な交通手段をユーザー中心の統一プラットフォームに統合する、交通業界における変革的コンセプトを指す。MaaS市場では、利用者は公共交通機関、ライドシェアリング、バイクシェアリング、カーシェアリング、その他の交通手段を含む包括的なモビリティ・オプションにアクセスすることができ、これらはすべて単一のデジタル・インターフェースを通じて便利に調整される。この革新的なアプローチは、全体的な旅行体験を簡素化し、向上させることを目的としており、ユーザーはさまざまな交通手段を利用して、シームレスに旅行の計画、予約、支払いを行うことができる。
MaaSの中核にあるのは、都市モビリティの課題に対する総合的かつ相互接続的なソリューションを提供するという目的だ。利用者は、リアルタイムのデータに基づいてルートを最適化し、多様な交通手段から選択し、統一された決済システムの利便性を享受することができる。MaaSは効率性と利便性を優先するだけでなく、持続可能で環境に優しい交通手段を推進することで、環境問題への対応にも努めている。交通事情における破壊的な力として、MaaS市場は、統合された柔軟でユーザー中心のモビリティ・ソリューションへのパラダイム・シフトを象徴している。
主な市場促進要因
都市化と渋滞の課題
都市化は世界的な現象となっており、より多くの人々がより良い機会を求めて都市部に移住している。その結果、都市部は人口密度の増加と交通渋滞に直面している。世界のモビリティ・アズ・ア・サービス(MaaS)市場は、こうした混雑した都市環境における効率的な交通ソリューションの必要性によって牽引されている。従来の交通手段では需要の増大に対応できず、MaaSプラットフォームの開発と導入が促されている。
人口密度の高い都市では、MaaSは、バス、電車、ライドシェア、さらには電動スクーターや自転車のようなマイクロモビリティ・オプションなど、さまざまな交通手段を統合することで包括的なソリューションを提供する。この統合は、既存のインフラの利用を最適化するだけでなく、通勤客にシームレスで便利かつ柔軟な移動手段を提供する。都市が成長し続けるにつれ、混雑を緩和し都市のモビリティを向上させる必要性から、MaaSの需要は増加すると思われる。
技術の進歩とコネクティビティ
テクノロジーの急速な進歩は、世界のMaaS市場を形成する重要なドライバーである。スマートフォン、高速インターネット、モノのインターネット(IoT)の普及により、輸送サービスのシームレスな統合が可能になった。MaaSプラットフォームは、こうした技術的進歩を活用して、ユーザーにリアルタイムの情報、予約オプション、支払い設備を提供している。
さらに、自律走行車とスマートインフラの開発が、MaaSの成長にさらに貢献している。スマートシティ構想との統合により、MaaSプラットフォームはルートを最適化し、混雑を緩和し、全体的な輸送効率を高めることができる。テクノロジーと交通の融合は、MaaSが単なる利便性ではなく、現代の都市生活における必需品となる環境を育んでいる。
環境への懸念と持続可能性
環境意識の高まりと持続可能な交通ソリューションへのニーズが、MaaSの採用を世界的に後押ししている。気候変動や大気質への懸念が強まるにつれ、環境に優しい代替交通手段への需要が高まっている。MaaSプラットフォームは、公共交通機関、ライドシェア、その他の環境に優しい移動手段の利用を促進することで、持続可能性の促進に重要な役割を果たしている。
MaaSプロバイダーは、低公害車や電気自動車を優先することが多く、従来の交通手段に伴う二酸化炭素排出量の削減に貢献している。政府や規制機関も、持続可能な交通手段を優遇するインセンティブを提供し、政策を推進することで、こうした取り組みを支援している。その結果、環境の持続可能性に向けた世界的な後押しが、MaaS市場の成長を後押しする重要な原動力となっている。
消費者の行動と嗜好の変化
消費者の嗜好と行動は進化しており、世界のMaaS市場のダイナミクスに影響を与えている。現代の消費者、特に若年層では、所有よりも体験を重視する傾向が強まっている。このような考え方の変化は、従来の自動車所有よりも、オンデマンドで柔軟な交通ソリューションを好むことに反映されている。
MaaSは、必要に応じて利用できるさまざまな交通手段を提供することで、このような消費者の変化に対応している。サブスクリプション・ベース・モデル、ペイ・パー・ライド・オプション、交通手段をシームレスに切り替えられる機能は、利便性、柔軟性、費用対効果を重視する世代の嗜好に合致している。この傾向が続くと、MaaS市場は持続的な成長が見込まれる。
規制支援と官民パートナーシップ
政府の支援と規制イニシアチブは、MaaS市場の状況を形成する上で極めて重要な役割を果たしている。多くの政府は、都市交通の課題に対処し、交通渋滞を緩和し、持続可能性を促進する上で、MaaSの潜在的な利点を認識している。その結果、政策の枠組み、資金提供、民間企業との協力を通じて、MaaSへの支援が増加している。
官民パートナーシップはMaaS市場の重要な推進力として台頭しており、政府機関、交通事業者、テクノロジー企業間の協力を促進している。こうしたパートナーシップは、規制のハードルを乗り越え、インフラを改善し、MaaSソリューションの導入と成長を成功させるための環境づくりに役立っている。
経済的要因とコスト効率
コスト効率や手頃な価格といった経済的な考慮は、モビリティ・アズ・ア・サービスの採用に拍車をかける重要な原動力となっている。マイカー所有のような従来の交通手段は、燃料費、メンテナンス費、駐車場代、保険料などを考慮すると、経済的に負担が大きい。従量課金やサブスクリプション・モデルのMaaSは、より費用対効果の高い代替手段を提供する。
さらに、MaaSは交通システムを最適化し、交通渋滞を緩和し、全体的なインフラコストを下げることで、より大規模な経済効果につながる可能性がある。企業や個人が交通費を効率的に管理する方法を模索する中、MaaSが提供する経済的メリットはますます魅力的になり、世界市場の成長に寄与している。
世界のモビリティ・アズ・ア・サービス市場は、都市化、技術の進歩、持続可能性への懸念、消費者の嗜好の変化、規制による支援、経済的要因の組み合わせによって推進されている。これらの要因が相まって、MaaSは都市部内および都市部間の移動方法に変革をもたらし、交通の未来における重要なプレーヤーとなっている。
政府の政策が市場を促進する可能性が高い
モビリティ・アズ・ア・サービス(MaaS)統合のための規制枠組み
Mobility as a Service(MaaS)を既存の交通システムにシームレスに統合するためには、包括的な規制枠組みの確立が不可欠である。政府は、MaaSプロバイダーの運営を管理する規則や基準を定め、市場における安全性、効率性、公正な競争を確保する上で、極めて重要な役割を果たす。
よく練られた規制の枠組みは、データのプライバシー、責任、異なる交通手段間の相互運用性、消費者保護などの問題に対処する。明確なガイドラインを示すことで、政府はMaaSプロバイダーと利用者の双方に信頼を与え、MaaS市場の成長に資する環境を醸成することができる。さらに、規制の枠組みは、技術革新と公共の安全のバランスを取りながら、進化する技術や市場力学に適応できる柔軟性を持つべきである。
持続可能で低排出の交通手段へのインセンティブ
環境問題が深刻化する中、世界各国の政府はMaaSエコシステムの中で持続可能で低排出ガスな交通手段の採用を奨励する政策を策定している。減税、補助金、電気自動車やその他の環境に優しい選択肢に対する優遇措置といったインセンティブは、MaaSプロバイダーが環境に配慮した選択肢を優先する動機付けとなっている。
こうした政策は、二酸化炭素排出量の削減に貢献するだけでなく、気候変動と闘うための世界的な取り組みとも一致する。政府は、MaaSの中でグリーンモビリティソリューションを積極的に推進することで、よりクリーンで責任ある交通手段の選択肢を市民に提供すると同時に、より広範な持続可能性目標に貢献するよう業界に影響を与えることができる。
MaaSインフラを強化する官民パートナーシップ
官民パートナーシップ(PPP)は、強固なMaaSインフラを開発する上で重要な役割を果たす。政府は、MaaSの運用に必要な物理的・デジタル的インフラに投資し、強化するために民間企業と協力することで、促進的な役割を果たすことができる。これには、スマートシティ・イニシアチブの開発支援、公共交通ネットワークのアップグレード、5GやIoTなどの新興テクノロジーの統合などが含まれる。
PPPを通じて、政府は民間企業の専門知識やリソースを活用し、MaaSソリューションの導入を加速させることができる。このようなパートナーシップは、公共部門と民間部門の双方に利益をもたらす、十分に接続された効率的かつ技術的に高度な交通システムの構築に貢献する。
データガバナンスと標準化
データガバナンスは、リアルタイム情報、ルート最適化、ユーザーエクスペリエンス向上のためのデータへの依存を考えると、MaaSの重要な側面である。政府は、MaaSエコシステム内でのデータの収集、共有、保護に関する明確なポリシーを確立する必要がある。データ・フォーマットとプロトコルの標準化は、異なるMaaSプロバイダーや交通手段間の相互運用性を確保するために極めて重要である。
包括的なデータ・ガバナンス・ポリシーを導入することで、政府はイノベーションの促進とユーザー・プライバシーの保護のバランスを取ることができる。さらに、標準化されたデータフォーマットは、様々な利害関係者間のシームレスなコラボレーションを可能にし、よりまとまりのある効率的なMaaS環境を促進する。
手頃なアクセスと社会的公平性
モビリティ・アズ・ア・サービス(MaaS)が、あらゆる層の人々にとって利用しやすく、手頃な価格で維持されるようにすることは、社会的公平性を促進するための重要な政府政策である。政府は、MaaSを包括的で公平な交通手段とするために、低所得者向けの補助金、運賃の上限設定、特定層向けの割引などの施策を実施することができる。
また、手頃な料金に対応する政策は、多様な個人が自家用車の所有よりもMaaSを選択するよう促すことで、交通渋滞の緩和にも貢献する。アクセシビリティを優先することで、政府はMaaSの可能性を活用し、全体的な交通の公平性を向上させ、モビリティにおける社会的格差に対処することができる。
研究とイノベーション支援
政府は、研究開発イニシアチブを支援することで、MaaS分野のイノベーションを促進する上で極めて重要な役割を果たす。MaaS関連の研究に従事する企業や組織に資金、税制優遇措置、助成金を割り当てる政策は、業界の進化に貢献する。
政府はイノベーション・ハブを設立し、学術機関と協力し、MaaS研究への民間投資を奨励することで、技術的進歩や斬新なソリューションを推進することができる。イノベーションの文化を積極的に支援することで、政府は自国を世界のMaaSの最前線に位置づけ、経済的利益を享受し、業界の持続的成長を確保することができる。
このような政府の政策が総合的に、世界のMaaS市場の導入と成長を成功に導く環境を作り出している。規制の枠組みから持続可能性のインセンティブに至るまで、これらの政策は、MaaSが世界中の人々の移動手段と交通システムの体験方法を変革する未来を形作る上で不可欠である。
主な市場課題
統合の複雑性と相互運用性の問題
世界のモビリティ・アズ・ア・サービス(MaaS)市場が直面する最大の課題のひとつは、多様な交通手段を統合し、さまざまなサービス・プロバイダー間のシームレスな相互運用性を確保するという複雑な性質である。MaaSは、バス、電車、ライドシェア、超小型モビリティなどの交通手段を簡単に切り替えられるようにし、統一された相互接続された体験をユーザーに提供することを目的としている。しかし、このレベルの統合を実現するのは容易ではない。
大きな障壁は、既存の交通システムが多様で、それぞれが独自の技術標準、データ・プロトコル、運用慣行を持っていることに起因する。MaaSプロバイダーは、これらの異質な要素を調和させ、まとまりのあるユーザーフレンドリーなプラットフォームを構築するという課題に取り組まなければならない。ユーザーがリアルタイムの情報にアクセスし、ルートを計画し、異なるサービス間でシームレスに支払いを行えるようにするには、高度な技術的調整と標準化が必要だ。
相互運用性の問題は、技術的な領域にとどまらず、公共交通機関や民間交通機関など、さまざまな利害関係者間の協力も必要となる。協定の交渉、ビジネスモデルの調整、統一されたガバナンスの枠組みの確立は、さらなるハードルとなる。政府や規制機関は、MaaSが繁栄できる環境を作るために標準を設定し、協力を促進することによって、これらの課題に対処する上で重要な役割を果たしている。
この課題を克服するためには、業界関係者と政策立案者が協力して、共通の基準、データ共有プロトコル、相互運用性の枠組みを確立する必要がある。さらに、API(Application Programming Interfaces)やデータ分析などの先端技術に投資することで、統合プロセスを合理化し、よりユーザー中心の効率的なMaaSエコシステムを構築することができる。
規制と法的ハードル
世界のMaaS市場を阻害している2つ目の大きな課題は、複雑な規制環境と、明確で適応性のある法的枠組みの必要性である。MaaSは伝統的な輸送モデルを破壊するため、統合されたマルチモーダルなモビリティ・ソリューションがもたらす斬新なダイナミクスに対応するために、既存の規制を再評価する必要がある。
規制上の課題は、データプライバシー、責任、安全基準、MaaSプロバイダーの分類に関する問題など、さまざまな形で顕在化している。例えば、複数の交通手段が関与する事故が発生した場合の責任の決定や、ユーザーのプライバシーを確保しながらデータ共有の境界を定義することは、思慮深く適応性のある法律を必要とする複雑な法的問題である。
さらに、MaaSは多くの場合、タクシー、バス、鉄道といった特定の交通手段を想定して交通規制が策定された環境で運用される。MaaSがこれらの境界を曖昧にするにつれて、規制の枠組みは、統合されたモビリティ・ソリューションによってもたらされるユニークな課題と機会に対処するために進化しなければならない。そのためには、技術の進歩や消費者の嗜好の変化に対応できるよう、政府や規制当局が積極的に取り組む必要がある。
地域によっては、規制があいまいであったり、既存の交通関係者からの抵抗があったりして、MaaSの成長を阻害することもある。イノベーションを奨励し、公共の安全と公正な競争を確保する間のバランスを取ることは、かなりの困難を伴う。政府は、合法的な懸念に対処しつつ、MaaSの発展を促進する柔軟で先見性のある規制を策定するために、業界関係者、擁護団体、一般市民との継続的な対話に取り組まなければならない。
こうした規制上の課題を乗り切るためには、政府、業界関係者、擁護団体を含むMaaSエコシステムの利害関係者が協力して、イノベーションと安全性・公平性のバランスを取る規制の枠組みを確立しなければならない。これには、パイロット・プログラム、規制のサンドボックス、MaaSの状況の進展に伴う規制の反復的な調整などが含まれる。モビリティ・アズ・ア・サービスの可能性を世界規模で最大限に引き出すには、透明で包括的な規制アプローチが不可欠である。
主な市場動向
複合輸送サービスの統合
世界のMaaS(Mobility as a Service)市場を形成する顕著なトレンドの1つは、マルチモーダル交通サービスの単一プラットフォームまたはアプリケーションへの統合である。都市人口が増え続け、世界の多くの都市で交通渋滞が悪化する中、シームレスで便利な交通手段に対する需要が高まっている。MaaSプラットフォームは、公共交通機関、ライドヘイリング、バイクシェアリング、カーシェアリング、さらには電動スクーターのようなマイクロモビリティサービスなど、さまざまな交通手段を集約することで、このニーズに対応している。MaaSソリューションは、複数の交通手段を利用した全旅程の計画、予約、支払いを行うための統一されたインターフェースをユーザーに提供することで、利便性、柔軟性、効率性を高め、最終的にはより持続可能で効率的な都市モビリティの実現に貢献する。
セグメント別インサイト
ソリューション別インサイト
2023年に最大の市場シェアを占めたのはテクノロジー・プラットフォーム・セグメントであった。技術プラットフォームはMaaSのバックボーンとして機能し、多様な交通サービスをシームレスに統合する集中ハブを提供する。これらのプラットフォームにより、ユーザーは単一のユーザーフレンドリーなインターフェースを通じて、ライドシェア、公共交通機関、バイクシェアリングなど、さまざまな交通手段にアクセスし、組み合わせることができる。統一された相互接続されたエクスペリエンスを実現できるため、利便性が向上し、より広範な導入が促進される。
MaaS技術プラットフォームは、ルート、スケジュール、交通機関の利用可能性に関する情報をリアルタイムで提供する。ユーザーは分刻みのデータにアクセスできるため、効率的でタイムリーな旅行計画を立てることができる。このリアルタイム機能は、正確で最新の情報を求めているユーザーにとって、交通手段の選択について十分な情報に基づいた意思決定を行う上で極めて重要である。
テクノロジー・プラットフォームはユーザー体験を優先し、直感的なインターフェイス、簡単なナビゲーション、シームレスなトランザクションを提供する。旅行計画を簡素化し、全体的な利便性を向上させるMaaSソリューションは、個人にも受け入れられやすいため、こうしたプラットフォームのユーザーフレンドリーな性質は、普及率の向上に貢献している。
MaaS市場の技術プラットフォームには、統合された決済システムが含まれることが多く、ユーザーは単一のプラットフォームを通じて様々な交通サービスの支払いを行うことができる。この合理化された支払いプロセスは、取引の摩擦を減らし、MaaSの全体的な利便性を高め、ユーザーにとってより魅力的なものとなる。
テクノロジー・プラットフォームは、拡張性があり、進化する市場ニーズに適応できるように設計されている。MaaSの展望が発展し続け、新たな交通手段が組み込まれるにつれて、テクノロジー・プラットフォームはこれらの変化を容易に統合することができ、ユーザーは拡大する移動手段の選択肢にアクセスできるようになる。
テクノロジー・プラットフォームに組み込まれた高度な分析機能は、交通サービスの最適化を可能にする。利用者の行動、交通パターン、需要を分析することで、MaaSプラットフォームは交通ネットワークの効率を高め、混雑を緩和し、システム全体のパフォーマンスを向上させることができる。
テクノロジー・プラットフォームは、公共交通機関、ライドシェア・プロバイダー、その他のモビリティ・サービス事業者など、交通エコシステムにおける様々な利害関係者間のコラボレーションやパートナーシップを促進することが多い。このコラボレーションは、利用者に幅広い選択肢を提供する包括的なMaaSネットワークを構築するために不可欠である。
地域別インサイト
2023年の世界MaaS市場は、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めている。
中国、日本、韓国、シンガポールなど、アジア太平洋地域の多くの国々は、交通渋滞、公害、非効率な交通システムに関する課題に直面している人口密度の高い都市部を有している。このため、従来の交通手段に代わる便利で効率的な手段を提供できるMaaSのような革新的なモビリティ・ソリューションに対する強い需要が生まれている。
アジア太平洋地域の各国政府は、持続可能な交通ソリューションの推進と都市モビリティの課題への対応に積極的である。多くの国が、MaaSプラットフォームやサービスの開発・導入を支援するイニシアティブ、政策、資金提供プログラムを立ち上げている。例えば、シンガポールは、MaaSのパイロットやトライアルを含むスマートモビリティ・イニシアチブの実施におけるリーダー的存在である。
アジア太平洋地域には、世界有数のテクノロジー・ハブや企業があり、モビリティ分野のイノベーションを推進している。中国、日本、韓国などの国々の技術大手や新興企業は、MaaSエコシステムを強化し、ユーザー体験を向上させる高度なデジタルプラットフォーム、IoTデバイス、データ分析ソリューションを開発している。
アジア太平洋地域の多くの国々では、高いインターネット普及率、スマートフォンの普及、高度な決済システムなど、デジタルインフラが十分に整備されている。このため、サービス提供、予約、決済処理にデジタル技術を多用するMaaSプラットフォームが採用される土壌が整っている。
アジア太平洋地域の消費者は、交通手段を含む生活のさまざまな場面で、デジタル技術やオンデマンド・サービスをますます受け入れるようになっている。自動車の所有に代わる便利で費用対効果の高い選択肢として、シェアモビリティサービス、ライドヘイリングアプリ、その他のMaaSサービスが受け入れられつつある。
アジア太平洋地域には、既存の交通会社、ハイテク新興企業、国際的なプレーヤーなど、多様なモビリティ・プロバイダーが混在している。このような競争環境がイノベーションを促進し、地域市場特有のニーズや嗜好に合わせたMaaSプラットフォームの開発を後押ししている。
主要市場プレイヤー
MaaSグローバル
ウーバー・テクノロジーズ
ムービット
トランスデブ・グループ
スケッドゴー社
PT GoTo Gojek Tokopedia Tbk
ビーライン・モビリティ
ディディ・グローバル
株式会社リフト
バードライド
レポートの範囲
本レポートでは、Mobility As a Serviceの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、業界動向についても詳述しています:
サービスとしてのモビリティ市場、サービスタイプ別
カーシェアリング
oバスシェアリング
o電車
oライドヘイリング
oバイサイクルシェアリング
自動運転車
その他
サービスとしてのモビリティ市場, ソリューション別:
oナビゲーションソリューション
oチケットソリューション
oテクノロジープラットフォーム
o保険サービス
oテレコム接続プロバイダー
o決済エンジン
サービスとしてのモビリティ市場、交通機関別
o公共
o民間
サービスとしてのモビリティ市場:アプリケーションプラットフォーム別
oIOS
oアンドロイド
その他
サービスとしてのモビリティ市場:地域別
北米
§米国
§カナダ
§メキシコ
欧州
§フランス
§イギリス
§イタリア
§ドイツ
§スペイン
アジア太平洋
§中国
§インド
§日本
§オーストラリア
§韓国
o 南米
§ブラジル
§アルゼンチン
§コロンビア
o 中東アフリカ
§南アフリカ
§サウジアラビア
§クウェート
§クウェート
§トルコ
競合他社の状況
企業プロフィール:サービスとしてのモビリティの世界市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社は、所定の市場データを使用した世界のサービスとしてのモビリティ市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.サービス概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.3.主要市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査目的
2.2.ベースライン方法論
2.3.調査範囲の設定
2.4.前提条件と限界
2.5.調査ソース
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップアプローチ
2.6.2.トップダウンアプローチ
2.7.市場規模市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データ三角測量の検証
3.エグゼクティブサマリー
4.顧客の声
5.サービスとしてのモビリティの世界市場展望
5.1.市場規模予測
5.1.1.金額別
5.2.市場シェア予測
5.2.1.サービスタイプ別(カーシェアリング、バスシェアリング、電車、ライドヘイリング、バイサイクルシェアリング、自動運転車、その他)
5.2.2.ソリューション別(ナビゲーション・ソリューション、チケット・ソリューション、テクノロジー・プラットフォーム、保険サービス、通信接続プロバイダー、決済エンジン)
5.2.3.交通機関別(公共交通機関、民間交通機関)
5.2.4.アプリケーションプラットフォーム別(IOS、Android、その他)
5.2.5.地域別
5.2.6.企業別(2023年)
5.3.市場マップ
6.北米モビリティAs a Service市場展望
6.1.市場規模予測
6.1.1.金額別
6.2.市場シェア予測
6.2.1.サービスタイプ別
6.2.2.ソリューション別
6.2.3.輸送手段別
6.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
6.2.5.国別
6.3.北米国別分析
6.3.1.米国のモビリティ・アズ・ア・サービス市場展望
6.3.1.1.市場規模予測
6.3.1.1.1.金額別
6.3.1.2.市場シェア予測
6.3.1.2.1.サービスタイプ別
6.3.1.2.2.ソリューション別
6.3.1.2.3.輸送別
6.3.1.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
6.3.2.カナダMaaS市場の展望
6.3.2.1.市場規模予測
6.3.2.1.1.金額別
6.3.2.2.市場シェア予測
6.3.2.2.1.サービスタイプ別
6.3.2.2.2.ソリューション別
6.3.2.2.3.輸送別
6.3.2.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
6.3.3.サービスとしてのメキシコモビリティ市場の展望
6.3.3.1.市場規模予測
6.3.3.1.1.金額別
6.3.3.2.市場シェア予測
6.3.3.2.1.サービスタイプ別
6.3.3.2.2.ソリューション別
6.3.3.2.3.輸送別
6.3.3.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
7.欧州モビリティAs a Service市場展望
7.1.市場規模予測
7.1.1.金額別
7.2.市場シェア予測
7.2.1.サービスタイプ別
7.2.2.ソリューション別
7.2.3.輸送手段別
7.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
7.2.5.国別
7.3.ヨーロッパ国別分析
7.3.1.ドイツ Mobility As a Service市場の展望
7.3.1.1.市場規模予測
7.3.1.1.1.金額別
7.3.1.2.市場シェア予測
7.3.1.2.1.サービスタイプ別
7.3.1.2.2.ソリューション別
7.3.1.2.3.輸送別
7.3.1.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
7.3.2.イギリスのサービスとしてのモビリティ市場展望
7.3.2.1.市場規模予測
7.3.2.1.1.金額別
7.3.2.2.市場シェア予測
7.3.2.2.1.サービスタイプ別
7.3.2.2.2.ソリューション別
7.3.2.2.3.輸送別
7.3.2.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
7.3.3.イタリアのサービスとしてのモビリティ市場の展望
7.3.3.1.市場規模予測
7.3.3.1.1.金額別
7.3.3.2.市場シェア予測
7.3.3.2.1.サービスタイプ別
7.3.3.2.2.ソリューション別
7.3.3.2.3.輸送別
7.3.3.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
7.3.4.フランス Mobility As a Service市場の展望
7.3.4.1.市場規模予測
7.3.4.1.1.金額別
7.3.4.2.市場シェア予測
7.3.4.2.1.サービスタイプ別
7.3.4.2.2.ソリューション別
7.3.4.2.3.輸送別
7.3.4.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
7.3.5.サービスとしてのスペインモビリティ市場の展望
7.3.5.1.市場規模予測
7.3.5.1.1.金額別
7.3.5.2.市場シェア予測
7.3.5.2.1.サービスタイプ別
7.3.5.2.2.ソリューション別
7.3.5.2.3.輸送別
7.3.5.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
8.アジア太平洋地域のサービスとしてのモビリティ市場の展望
8.1.市場規模予測
8.1.1.金額別
8.2.市場シェア予測
8.2.1.サービスタイプ別
8.2.2.ソリューション別
8.2.3.輸送手段別
8.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
8.2.5.国別
8.3.アジア太平洋地域国別分析
8.3.1.中国モビリティ・アズ・ア・サービス市場の展望
8.3.1.1.市場規模予測
8.3.1.1.1.金額別
8.3.1.2.市場シェア予測
8.3.1.2.1.サービスタイプ別
8.3.1.2.2.ソリューション別
8.3.1.2.3.輸送別
8.3.1.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
8.3.2.サービスとしてのインドモビリティ市場の展望
8.3.2.1.市場規模予測
8.3.2.1.1.金額別
8.3.2.2.市場シェア予測
8.3.2.2.1.サービスタイプ別
8.3.2.2.2.ソリューション別
8.3.2.2.3.輸送別
8.3.2.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
8.3.3.日本のサービスとしてのモビリティ市場展望
8.3.3.1.市場規模予測
8.3.3.1.1.金額別
8.3.3.2.市場シェア予測
8.3.3.2.1.サービスタイプ別
8.3.3.2.2.ソリューション別
8.3.3.2.3.輸送別
8.3.3.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
8.3.4.サービスとしての韓国モビリティ市場の展望
8.3.4.1.市場規模予測
8.3.4.1.1.金額別
8.3.4.2.市場シェア予測
8.3.4.2.1.サービスタイプ別
8.3.4.2.2.ソリューション別
8.3.4.2.3.輸送別
8.3.4.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
8.3.5.オーストラリア Mobility As a Service市場の展望
8.3.5.1.市場規模予測
8.3.5.1.1.金額別
8.3.5.2.市場シェア予測
8.3.5.2.1.サービスタイプ別
8.3.5.2.2.ソリューション別
8.3.5.2.3.輸送別
8.3.5.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
9.南米のサービスとしてのモビリティ市場展望
9.1.市場規模予測
9.1.1.金額別
9.2.市場シェア予測
9.2.1.サービスタイプ別
9.2.2.ソリューション別
9.2.3.輸送手段別
9.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
9.2.5.国別
9.3.南アメリカ国別分析
9.3.1.ブラジルのモビリティ・アズ・ア・サービス市場展望
9.3.1.1.市場規模予測
9.3.1.1.1.金額別
9.3.1.2.市場シェア予測
9.3.1.2.1.サービスタイプ別
9.3.1.2.2.ソリューション別
9.3.1.2.3.輸送別
9.3.1.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
9.3.2.サービスとしてのアルゼンチンモビリティ市場の展望
9.3.2.1.市場規模予測
9.3.2.1.1.金額別
9.3.2.2.市場シェア予測
9.3.2.2.1.サービスタイプ別
9.3.2.2.2.ソリューション別
9.3.2.2.3.輸送別
9.3.2.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
9.3.3.サービスとしてのコロンビアのモビリティ市場展望
9.3.3.1.市場規模予測
9.3.3.1.1.金額別
9.3.3.2.市場シェア予測
9.3.3.2.1.サービスタイプ別
9.3.3.2.2.ソリューション別
9.3.3.2.3.輸送別
9.3.3.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
10.サービスとしてのモビリティ:中東・アフリカ市場展望
10.1.市場規模予測
10.1.1.金額別
10.2.市場シェア予測
10.2.1.サービスタイプ別
10.2.2.ソリューション別
10.2.3.輸送手段別
10.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
10.2.5.国別
10.3.中東・アフリカ国別分析
10.3.1.南アフリカ Mobility As a Service市場の展望
10.3.1.1.市場規模予測
10.3.1.1.1.金額別
10.3.1.2.市場シェア予測
10.3.1.2.1.サービスタイプ別
10.3.1.2.2.ソリューション別
10.3.1.2.3.輸送別
10.3.1.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
10.3.2.サウジアラビアのモビリティ・アズ・ア・サービス市場展望
10.3.2.1.市場規模予測
10.3.2.1.1.金額別
10.3.2.2.市場シェア予測
10.3.2.2.1.サービスタイプ別
10.3.2.2.2.ソリューション別
10.3.2.2.3.輸送別
10.3.2.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
10.3.3.UAEモビリティ・アズ・ア・サービス市場の展望
10.3.3.1.市場規模予測
10.3.3.1.1.金額別
10.3.3.2.市場シェア予測
10.3.3.2.1.サービスタイプ別
10.3.3.2.2.ソリューション別
10.3.3.2.3.輸送別
10.3.3.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
10.3.4.クウェートのサービスとしてのモビリティ市場展望
10.3.4.1.市場規模予測
10.3.4.1.1.金額別
10.3.4.2.市場シェア予測
10.3.4.2.1.サービスタイプ別
10.3.4.2.2.ソリューション別
10.3.4.2.3.輸送別
10.3.4.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
10.3.5.トルコ Mobility As a Service市場の展望
10.3.5.1.市場規模予測
10.3.5.1.1.金額別
10.3.5.2.市場シェア予測
10.3.5.2.1.サービスタイプ別
10.3.5.2.2.ソリューション別
10.3.5.2.3.輸送別
10.3.5.2.4.アプリケーションプラットフォーム別
11.市場ダイナミクス
11.1.促進要因
11.2.課題
12.市場動向
13.企業プロファイル
13.1.MaaSグローバル
13.1.1.事業概要
13.1.2.主な収益と財務
13.1.3.最近の動向
13.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.1.5.提供する主要製品/サービス
13.2.Uber Technologies Inc.
13.2.1.事業概要
13.2.2.主な収益と財務
13.2.3.最近の動向
13.2.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.2.5.提供する主要製品/サービス
13.3.ムービット・インク
13.3.1.事業概要
13.3.2.主な収益と財務
13.3.3.最近の動向
13.3.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.3.5.主要製品/サービス
13.4.トランスデブ・グループ
13.4.1.事業概要
13.4.2.主な収入と財務
13.4.3.最近の動向
13.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.4.5.主要製品/サービス
13.5.SkedGo Pty Limited
13.5.1.事業概要
13.5.2.主な収入と財務
13.5.3.最近の動向
13.5.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.5.5.提供する主要製品/サービス
13.6.PT GoTo Gojek Tokopedia Tbk
13.6.1.事業概要
13.6.2.主な収入と財務
13.6.3.最近の動向
13.6.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.6.5.主要製品/サービス
13.7.ビーライン・モビリティ
13.7.1.事業概要
13.7.2.主な収入と財務
13.7.3.最近の動向
13.7.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.7.5.主要製品・サービス
13.8.ディディ・グローバル社
13.8.1.事業概要
13.8.2.主な収入と財務
13.8.3.最近の動向
13.8.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.8.5.主要製品/サービス
13.9リフト社
13.9.1.事業概要
13.9.2.主な収入と財務
13.9.3.最近の動向
13.9.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.9.5.主要製品/サービス
13.10バードライド社
13.10.1.事業概要
13.10.2.主な収入と財務
13.10.3.最近の動向
13.10.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.10.5.主要製品/サービス
14.戦略的提言
15.会社概要 免責事項

 

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Summary


Global Mobility As a Service Market was valued at USD 169.08 billion in 2023 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 20.19% through 2029.
Mobility as a Service (MaaS) refers to a transformative concept in the transportation industry that integrates various modes of transportation services into a unified, user-centric platform. In the MaaS market, users gain access to a comprehensive range of mobility options, including public transit, ridesharing, bike-sharing, car-sharing, and other modes, all conveniently orchestrated through a single digital interface. This innovative approach aims to simplify and enhance the overall travel experience, allowing users to plan, book, and pay for their journeys seamlessly across different transportation modes.
At the core of MaaS is the objective to offer a holistic and interconnected solution to urban mobility challenges. Users can optimize their routes based on real-time data, choose from a diverse array of transportation options, and enjoy the convenience of a unified payment system. MaaS not only prioritizes efficiency and convenience but also strives to address environmental concerns by promoting sustainable and eco-friendly modes of transportation. As a disruptive force in the transportation landscape, the MaaS market represents a paradigm shift towards integrated, flexible, and user-centric mobility solutions.
Key Market Drivers
Urbanization and Congestion Challenges
Urbanization has become a global phenomenon, with more people migrating to cities in search of better opportunities. As a result, urban areas are facing increased population density and traffic congestion. The Global Mobility as a Service (MaaS) market is being driven by the need for efficient transportation solutions in these congested urban environments. Traditional modes of transportation struggle to cope with the growing demand, prompting the development and adoption of MaaS platforms.
In densely populated cities, MaaS offers a comprehensive solution by integrating various transportation modes, such as buses, trains, ridesharing, and even micro-mobility options like electric scooters and bikes. This integration not only optimizes the use of existing infrastructure but also provides commuters with seamless, convenient, and flexible travel options. As cities continue to grow, the demand for MaaS is likely to increase, driven by the necessity to alleviate congestion and improve urban mobility.
Technological Advancements and Connectivity
The rapid advancement of technology is a key driver shaping the Global Mobility as a Service market. The proliferation of smartphones, high-speed internet, and the Internet of Things (IoT) has enabled the seamless integration of transportation services. MaaS platforms leverage these technological advancements to provide users with real-time information, booking options, and payment facilities.
Additionally, the development of autonomous vehicles and smart infrastructure further contributes to the growth of MaaS. Integration with smart city initiatives allows MaaS platforms to optimize routes, reduce congestion, and enhance overall transportation efficiency. The convergence of technology and transportation is fostering an environment where MaaS becomes not just a convenience but a necessity in modern urban living.
Environmental Concerns and Sustainability
Growing environmental awareness and the need for sustainable transportation solutions are driving the adoption of Mobility as a Service globally. As concerns about climate change and air quality intensify, there is a growing demand for eco-friendly transportation alternatives. MaaS platforms play a crucial role in promoting sustainability by encouraging the use of public transportation, ridesharing, and other green mobility options.
MaaS providers often prioritize low-emission and electric vehicles, contributing to the reduction of carbon footprints associated with traditional transportation modes. Governments and regulatory bodies are also supporting these initiatives by offering incentives and promoting policies that favor sustainable transportation. Consequently, the global push towards environmental sustainability is a significant driver propelling the growth of the MaaS market.
Changing Consumer Behavior and Preferences
The preferences and behaviors of consumers are evolving, influencing the dynamics of the Global Mobility as a Service market. Modern consumers, especially in younger demographics, are increasingly valuing experiences over ownership. This shift in mindset is reflected in the preference for on-demand, flexible transportation solutions rather than traditional car ownership.
MaaS caters to this changing consumer landscape by offering a range of transportation options that can be accessed as needed. The subscription-based models, pay-per-ride options, and the ability to seamlessly switch between modes of transportation align with the preferences of a generation that values convenience, flexibility, and cost-effectiveness. As this trend continues, the MaaS market is expected to witness sustained growth.
Regulatory Support and Public-Private Partnerships
Government support and regulatory initiatives play a pivotal role in shaping the landscape of the MaaS market. Many governments recognize the potential benefits of MaaS in addressing urban transportation challenges, reducing traffic congestion, and promoting sustainability. As a result, there is increasing support for MaaS through policy frameworks, funding, and collaboration with private sector entities.
Public-private partnerships are emerging as a key driver for the MaaS market, fostering collaboration between government bodies, transportation providers, and technology companies. These partnerships help in overcoming regulatory hurdles, improving infrastructure, and creating an enabling environment for the successful implementation and growth of MaaS solutions.
Economic Factors and Cost-Efficiency
Economic considerations, including cost-efficiency and affordability, are significant drivers fueling the adoption of Mobility as a Service. Traditional modes of transportation, such as personal car ownership, can be economically burdensome when factoring in fuel, maintenance, parking, and insurance costs. MaaS, with its pay-as-you-go and subscription models, provides a more cost-effective alternative.
Moreover, MaaS can lead to economic benefits on a larger scale by optimizing transportation systems, reducing traffic congestion, and lowering overall infrastructure costs. As businesses and individuals seek ways to manage transportation expenses effectively, the economic advantages offered by MaaS become increasingly attractive, contributing to its global market growth.
The Global Mobility as a Service market is being propelled by a combination of urbanization, technological advancements, sustainability concerns, shifting consumer preferences, regulatory support, and economic factors. These drivers collectively contribute to the transformative impact of MaaS on the way people move within and between urban areas, making it a key player in the future of transportation.
Government Policies are Likely to Propel the Market
Regulatory Framework for Mobility as a Service (MaaS) Integration
The establishment of a comprehensive regulatory framework is essential to facilitate the seamless integration of Mobility as a Service (MaaS) into existing transportation systems. Governments play a crucial role in defining the rules and standards that govern the operation of MaaS providers, ensuring safety, efficiency, and fair competition in the market.
A well-crafted regulatory framework addresses issues such as data privacy, liability, interoperability between different transportation modes, and consumer protection. By providing clear guidelines, governments can instill confidence in both MaaS providers and users, fostering a conducive environment for the growth of the MaaS market. Moreover, regulatory frameworks should be flexible enough to adapt to evolving technologies and market dynamics, striking a balance between innovation and public safety.
Incentives for Sustainable and Low-Emission Transportation Modes
In the face of escalating environmental concerns, governments worldwide are formulating policies to encourage the adoption of sustainable and low-emission transportation modes within the MaaS ecosystem. Incentives such as tax breaks, subsidies, and preferential treatment for electric vehicles and other eco-friendly options motivate MaaS providers to prioritize environmentally conscious alternatives.
These policies not only contribute to the reduction of carbon emissions but also align with global efforts to combat climate change. By actively promoting green mobility solutions within MaaS, governments can influence the industry to contribute to broader sustainability goals while providing citizens with cleaner and more responsible transportation choices.
Public-Private Partnerships to Enhance MaaS Infrastructure
Public-Private Partnerships (PPPs) are instrumental in developing robust MaaS infrastructure. Governments can play a facilitative role by collaborating with private sector entities to invest in and enhance the necessary physical and digital infrastructure required for MaaS operations. This includes supporting the development of smart city initiatives, upgrading public transportation networks, and integrating emerging technologies like 5G and IoT.
Through PPPs, governments can leverage the expertise and resources of private companies to accelerate the implementation of MaaS solutions. These partnerships contribute to the creation of a well-connected, efficient, and technologically advanced transportation system that benefits both the public and private sectors.
Data Governance and Standardization
Data governance is a critical aspect of MaaS, given the reliance on data for real-time information, route optimization, and user experience enhancement. Governments need to establish clear policies regarding the collection, sharing, and protection of data within the MaaS ecosystem. Standardization of data formats and protocols is crucial to ensure interoperability among different MaaS providers and transportation modes.
By implementing comprehensive data governance policies, governments can strike a balance between fostering innovation and protecting user privacy. Additionally, standardized data formats enable seamless collaboration between various stakeholders, promoting a more cohesive and efficient MaaS environment.
Affordable Access and Social Equity
Ensuring that Mobility as a Service remains accessible and affordable for all segments of the population is a key government policy to promote social equity. Governments can implement measures such as subsidies for low-income individuals, fare capping, and discounts for specific demographics to make MaaS an inclusive and equitable transportation option.
Policies addressing affordability also contribute to reducing traffic congestion by encouraging a diverse range of individuals to choose MaaS over private car ownership. By prioritizing accessibility, governments can harness the potential of MaaS to improve overall transportation equity and address social disparities in mobility.
Research and Innovation Support
Governments play a pivotal role in fostering innovation within the MaaS sector by providing support for research and development initiatives. Policies that allocate funding, tax incentives, or grants to companies and organizations engaged in MaaS-related research contribute to the evolution of the industry.
Governments can establish innovation hubs, collaborate with academic institutions, and incentivize private investment in MaaS research to drive technological advancements and novel solutions. By actively supporting a culture of innovation, governments can position their countries at the forefront of the global MaaS landscape, reaping economic benefits and ensuring sustained growth in the industry.
These government policies collectively create an environment conducive to the successful implementation and growth of the global Mobility as a Service market. From regulatory frameworks to sustainability incentives, these policies are integral to shaping a future where MaaS transforms the way people navigate and experience transportation systems worldwide.
Key Market Challenges
Integration Complexity and Interoperability Issues
One of the foremost challenges confronting the global Mobility as a Service (MaaS) market is the intricate nature of integrating diverse transportation modes and ensuring seamless interoperability among various service providers. MaaS aims to provide users with a unified and interconnected experience, allowing them to effortlessly switch between modes of transportation such as buses, trains, ridesharing, and micro-mobility options. However, achieving this level of integration is far from straightforward.
A significant barrier arises from the diversity of existing transportation systems, each with its own set of technological standards, data protocols, and operational practices. MaaS providers must contend with the challenge of harmonizing these disparate elements to create a cohesive and user-friendly platform. Ensuring that users can access real-time information, plan routes, and make payments seamlessly across different services requires a high degree of technical coordination and standardization.
Interoperability issues extend beyond the technical realm and also involve collaboration among various stakeholders, including public and private transportation entities. Negotiating agreements, aligning business models, and establishing a unified governance framework present additional hurdles. Governments and regulatory bodies play a crucial role in addressing these challenges by setting standards and fostering collaboration to create an environment where MaaS can thrive.
To overcome this challenge, industry players and policymakers must work collaboratively to establish common standards, data-sharing protocols, and interoperability frameworks. Additionally, investments in advanced technologies such as Application Programming Interfaces (APIs) and data analytics can help streamline integration processes, creating a more user-centric and efficient MaaS ecosystem.
Regulatory and Legislative Hurdles
The second major challenge impeding the global Mobility as a Service market revolves around the complex regulatory landscape and the need for clear, adaptive legislative frameworks. MaaS disrupts traditional transportation models, requiring a reevaluation of existing regulations to accommodate the novel dynamics introduced by integrated, multi-modal mobility solutions.
Regulatory challenges manifest in various forms, including issues related to data privacy, liability, safety standards, and the classification of MaaS providers. For instance, determining responsibility in the event of an accident involving multiple modes of transportation or defining the boundaries of data sharing while ensuring user privacy are complex legal questions that demand thoughtful and adaptable legislation.
Moreover, MaaS often operates in an environment where transportation regulations were designed for specific modes, such as taxis, buses, or railways. As MaaS blurs these boundaries, regulatory frameworks must evolve to address the unique challenges and opportunities presented by integrated mobility solutions. Achieving this requires a proactive approach from governments and regulatory bodies to keep pace with technological advancements and changing consumer preferences.
In some regions, regulatory ambiguity or resistance from established transportation stakeholders can impede the growth of MaaS. Striking a balance between encouraging innovation and ensuring public safety and fair competition poses a considerable challenge. Governments must engage in ongoing dialogue with industry players, advocacy groups, and the public to develop flexible, forward-thinking regulations that foster the development of MaaS while addressing legitimate concerns.
To navigate these regulatory challenges, stakeholders in the MaaS ecosystem, including governments, industry players, and advocacy groups, must collaborate to establish regulatory frameworks that balance innovation with safety and fairness. This may involve pilot programs, regulatory sandboxes, and iterative adjustments to regulations as the MaaS landscape evolves. A transparent and inclusive regulatory approach is essential to unlock the full potential of Mobility as a Service on a global scale.
Key Market Trends
Integration of Multimodal Transportation Services
One prominent trend shaping the global Mobility as a Service (MaaS) market is the integration of multimodal transportation services into single platforms or applications. As urban populations continue to grow and traffic congestion worsens in many cities worldwide, there is a growing demand for seamless and convenient transportation options. MaaS platforms address this need by aggregating various modes of transport, including public transit, ride-hailing, bike-sharing, car-sharing, and even micro-mobility services like electric scooters. By providing users with a unified interface to plan, book, and pay for their entire journey across multiple modes of transport, MaaS solutions offer enhanced convenience, flexibility, and efficiency, ultimately contributing to more sustainable and efficient urban mobility.
Segmental Insights
Solution Insights
The Technology Platforms segment held the largest Market share in 2023. Technology platforms serve as the backbone of MaaS, providing a centralized hub that integrates diverse transportation services seamlessly. These platforms enable users to access and combine various modes of transport, such as ridesharing, public transit, bike-sharing, and more, through a single, user-friendly interface. The ability to create a unified and interconnected experience enhances convenience and encourages broader adoption.
MaaS technology platforms deliver real-time information on routes, schedules, and transport availability. Users can access up-to-the-minute data, ensuring efficient and timely travel planning. This real-time functionality is crucial for users who want accurate and current information to make informed decisions about their transportation choices.
Technology platforms prioritize user experience, offering intuitive interfaces, easy navigation, and seamless transactions. The user-friendly nature of these platforms contributes to increased adoption rates, as individuals are more likely to embrace MaaS solutions that simplify their travel planning and enhance overall convenience.
Technology platforms in the MaaS market often include integrated payment systems, allowing users to pay for various transportation services through a single platform. This streamlined payment process reduces friction in transactions and adds to the overall convenience of MaaS, making it more attractive to users.
Technology platforms are designed to be scalable and adaptable to evolving market needs. As the MaaS landscape continues to develop and incorporate new modes of transportation, technology platforms can easily integrate these changes, ensuring that users have access to an expanding array of mobility options.
Advanced analytics capabilities embedded in technology platforms enable the optimization of transportation services. By analyzing user behavior, traffic patterns, and demand, MaaS platforms can enhance the efficiency of transportation networks, reducing congestion, and improving overall system performance.
Technology platforms often facilitate collaboration and partnerships between various stakeholders in the transportation ecosystem, including public transit agencies, rideshare providers, and other mobility service operators. This collaboration is essential for creating a comprehensive MaaS network that offers a wide range of options to users.
Regional Insights
Asia Pacific held the largest market share in the Global Mobility As a Service Market in 2023.
Many countries in the Asia Pacific region, such as China, Japan, South Korea, and Singapore, have densely populated urban areas facing challenges related to traffic congestion, pollution, and inefficient transportation systems. This creates a strong demand for innovative mobility solutions like MaaS that can offer convenient and efficient alternatives to traditional transportation modes.
Governments in the Asia Pacific region have been proactive in promoting sustainable transportation solutions and addressing urban mobility challenges. Many countries have launched initiatives, policies, and funding programs to support the development and adoption of MaaS platforms and services. For example, Singapore has been a leader in implementing smart mobility initiatives, including MaaS pilots and trials.
The Asia Pacific region is home to some of the world's leading technology hubs and companies, driving innovation in the mobility sector. Tech giants and startups in countries like China, Japan, and South Korea are developing advanced digital platforms, IoT devices, and data analytics solutions that power MaaS ecosystems and enhance the user experience.
Many countries in Asia Pacific have well-developed digital infrastructure, including high internet penetration rates, widespread smartphone usage, and advanced payment systems. This provides a fertile ground for the adoption of MaaS platforms, which rely heavily on digital technologies for service delivery, booking, and payment processing.
Consumers in the Asia Pacific region are increasingly embracing digital technologies and on-demand services in various aspects of their lives, including transportation. There is a growing acceptance of shared mobility services, ride-hailing apps, and other MaaS offerings as convenient and cost-effective alternatives to car ownership.
The Asia Pacific region hosts a diverse mix of mobility providers, including established transportation companies, tech startups, and international players. This competitive landscape fosters innovation and drives the development of MaaS platforms tailored to the unique needs and preferences of local markets.
Key Market Players
MaaS Global
Uber Technologies Inc.
Moovit Inc.
Transdev Group
SkedGo Pty Limited
PT GoTo Gojek Tokopedia Tbk
Beeline Mobility
Didi Global Inc.
Lift Inc.
Bird Rides Inc.
Report Scope:
In this report, the Global Mobility As a Service Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
Mobility As a Service Market,By Service Type:
oCar Sharing
oBus Sharing
oTrain
oRide Hailing
oBi-Cycle Sharing
oSelf-Driving Cars
oOthers
Mobility As a Service Market,By Solution:
oNavigation Solutions
oTicketing Solutions
oTechnology Platforms
oInsurance Services
oTelecom Connectivity Providers
oPayment Engines
Mobility As a Service Market,By Transportation:
oPublic
oPrivate
Mobility As a Service Market, By Application Platform:
oIOS
oAndroid
oOthers
Mobility As a Service Market, By Region:
oNorth America
§United States
§Canada
§Mexico
oEurope
§France
§United Kingdom
§Italy
§Germany
§Spain
oAsia-Pacific
§China
§India
§Japan
§Australia
§South Korea
oSouth America
§Brazil
§Argentina
§Colombia
oMiddle East Africa
§South Africa
§Saudi Arabia
§UAE
§Kuwait
§Turkey
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Mobility As a Service Market.
Available Customizations:
Global Mobility As a Service Market report with the given Market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
Detailed analysis and profiling of additional Market players (up to five).



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Table of Contents

1.Service Overview
1.1.Market Definition
1.2.Scope of the Market
1.2.1.Markets Covered
1.2.2.Years Considered for Study
1.3.Key Market Segmentations
2.Research Methodology
2.1.Objective of the Study
2.2.Baseline Methodology
2.3.Formulation of the Scope
2.4.Assumptions and Limitations
2.5.Sources of Research
2.5.1.Secondary Research
2.5.2.Primary Research
2.6.Approach for the Market Study
2.6.1.The Bottom-Up Approach
2.6.2.The Top-Down Approach
2.7.Methodology Followed for Calculation of Market Size Market Shares
2.8.Forecasting Methodology
2.8.1.Data Triangulation Validation
3.Executive Summary
4.Voice of Customer
5.Global Mobility As a Service Market Outlook
5.1.Market Size Forecast
5.1.1.By Value
5.2.Market Share Forecast
5.2.1.By Service Type (Car Sharing, Bus Sharing, Train, Ride Hailing, Bi-Cycle Sharing, Self-Driving Cars, and Others)
5.2.2.By Solution (Navigation Solutions, Ticketing Solutions, Technology Platforms, Insurance Services, Telecom Connectivity Providers and Payment Engines)
5.2.3.By Transportation (Public and Private)
5.2.4.By Application Platform (IOS, Android, and Others)
5.2.5.By Region
5.2.6.By Company (2023)
5.3.Market Map
6.North America Mobility As a Service Market Outlook
6.1.Market Size Forecast
6.1.1.By Value
6.2.Market Share Forecast
6.2.1.ByService Type
6.2.2.BySolution
6.2.3.ByTransportation
6.2.4.ByApplication Platform
6.2.5.By Country
6.3.North America: Country Analysis
6.3.1.United States Mobility As a Service Market Outlook
6.3.1.1.Market Size Forecast
6.3.1.1.1.By Value
6.3.1.2.Market Share Forecast
6.3.1.2.1.ByService Type
6.3.1.2.2.BySolution
6.3.1.2.3.ByTransportation
6.3.1.2.4.ByApplication Platform
6.3.2.Canada Mobility As a Service Market Outlook
6.3.2.1.Market Size Forecast
6.3.2.1.1.By Value
6.3.2.2.Market Share Forecast
6.3.2.2.1.ByService Type
6.3.2.2.2.BySolution
6.3.2.2.3.ByTransportation
6.3.2.2.4.ByApplication Platform
6.3.3.Mexico Mobility As a Service Market Outlook
6.3.3.1.Market Size Forecast
6.3.3.1.1.By Value
6.3.3.2.Market Share Forecast
6.3.3.2.1.ByService Type
6.3.3.2.2.BySolution
6.3.3.2.3.ByTransportation
6.3.3.2.4.ByApplication Platform
7.Europe Mobility As a Service Market Outlook
7.1.Market Size Forecast
7.1.1.By Value
7.2.Market Share Forecast
7.2.1.ByService Type
7.2.2.BySolution
7.2.3.ByTransportation
7.2.4.ByApplication Platform
7.2.5.By Country
7.3.Europe: Country Analysis
7.3.1.Germany Mobility As a Service Market Outlook
7.3.1.1.Market Size Forecast
7.3.1.1.1.By Value
7.3.1.2.Market Share Forecast
7.3.1.2.1.ByService Type
7.3.1.2.2.BySolution
7.3.1.2.3.ByTransportation
7.3.1.2.4.ByApplication Platform
7.3.2.United Kingdom Mobility As a Service Market Outlook
7.3.2.1.Market Size Forecast
7.3.2.1.1.By Value
7.3.2.2.Market Share Forecast
7.3.2.2.1.ByService Type
7.3.2.2.2.BySolution
7.3.2.2.3.ByTransportation
7.3.2.2.4.ByApplication Platform
7.3.3.Italy Mobility As a Service Market Outlook
7.3.3.1.Market Size Forecast
7.3.3.1.1.By Value
7.3.3.2.Market Share Forecast
7.3.3.2.1.ByService Type
7.3.3.2.2.BySolution
7.3.3.2.3.ByTransportation
7.3.3.2.4.ByApplication Platform
7.3.4.France Mobility As a Service Market Outlook
7.3.4.1.Market Size Forecast
7.3.4.1.1.By Value
7.3.4.2.Market Share Forecast
7.3.4.2.1.ByService Type
7.3.4.2.2.BySolution
7.3.4.2.3.ByTransportation
7.3.4.2.4.ByApplication Platform
7.3.5.Spain Mobility As a Service Market Outlook
7.3.5.1.Market Size Forecast
7.3.5.1.1.By Value
7.3.5.2.Market Share Forecast
7.3.5.2.1.ByService Type
7.3.5.2.2.BySolution
7.3.5.2.3.ByTransportation
7.3.5.2.4.ByApplication Platform
8.Asia-Pacific Mobility As a Service Market Outlook
8.1.Market Size Forecast
8.1.1.By Value
8.2.Market Share Forecast
8.2.1.ByService Type
8.2.2.BySolution
8.2.3.ByTransportation
8.2.4.ByApplication Platform
8.2.5.By Country
8.3.Asia-Pacific: Country Analysis
8.3.1.China Mobility As a Service Market Outlook
8.3.1.1.Market Size Forecast
8.3.1.1.1.By Value
8.3.1.2.Market Share Forecast
8.3.1.2.1.ByService Type
8.3.1.2.2.BySolution
8.3.1.2.3.ByTransportation
8.3.1.2.4.ByApplication Platform
8.3.2.India Mobility As a Service Market Outlook
8.3.2.1.Market Size Forecast
8.3.2.1.1.By Value
8.3.2.2.Market Share Forecast
8.3.2.2.1.ByService Type
8.3.2.2.2.BySolution
8.3.2.2.3.ByTransportation
8.3.2.2.4.ByApplication Platform
8.3.3.Japan Mobility As a Service Market Outlook
8.3.3.1.Market Size Forecast
8.3.3.1.1.By Value
8.3.3.2.Market Share Forecast
8.3.3.2.1.ByService Type
8.3.3.2.2.BySolution
8.3.3.2.3.ByTransportation
8.3.3.2.4.ByApplication Platform
8.3.4.South Korea Mobility As a Service Market Outlook
8.3.4.1.Market Size Forecast
8.3.4.1.1.By Value
8.3.4.2.Market Share Forecast
8.3.4.2.1.ByService Type
8.3.4.2.2.BySolution
8.3.4.2.3.ByTransportation
8.3.4.2.4.ByApplication Platform
8.3.5.Australia Mobility As a Service Market Outlook
8.3.5.1.Market Size Forecast
8.3.5.1.1.By Value
8.3.5.2.Market Share Forecast
8.3.5.2.1.ByService Type
8.3.5.2.2.BySolution
8.3.5.2.3.ByTransportation
8.3.5.2.4.ByApplication Platform
9.South America Mobility As a Service Market Outlook
9.1.Market Size Forecast
9.1.1.By Value
9.2.Market Share Forecast
9.2.1.ByService Type
9.2.2.BySolution
9.2.3.ByTransportation
9.2.4.ByApplication Platform
9.2.5.By Country
9.3.South America: Country Analysis
9.3.1.Brazil Mobility As a Service Market Outlook
9.3.1.1.Market Size Forecast
9.3.1.1.1.By Value
9.3.1.2.Market Share Forecast
9.3.1.2.1.ByService Type
9.3.1.2.2.BySolution
9.3.1.2.3.ByTransportation
9.3.1.2.4.ByApplication Platform
9.3.2.Argentina Mobility As a Service Market Outlook
9.3.2.1.Market Size Forecast
9.3.2.1.1.By Value
9.3.2.2.Market Share Forecast
9.3.2.2.1.ByService Type
9.3.2.2.2.BySolution
9.3.2.2.3.ByTransportation
9.3.2.2.4.ByApplication Platform
9.3.3.Colombia Mobility As a Service Market Outlook
9.3.3.1.Market Size Forecast
9.3.3.1.1.By Value
9.3.3.2.Market Share Forecast
9.3.3.2.1.ByService Type
9.3.3.2.2.BySolution
9.3.3.2.3.ByTransportation
9.3.3.2.4.ByApplication Platform
10.Middle East and Africa Mobility As a Service Market Outlook
10.1.Market Size Forecast
10.1.1.By Value
10.2.Market Share Forecast
10.2.1.ByService Type
10.2.2.BySolution
10.2.3.ByTransportation
10.2.4.ByApplication Platform
10.2.5.By Country
10.3.Middle East and Africa: Country Analysis
10.3.1.South Africa Mobility As a Service Market Outlook
10.3.1.1.Market Size Forecast
10.3.1.1.1.By Value
10.3.1.2.Market Share Forecast
10.3.1.2.1.ByService Type
10.3.1.2.2.BySolution
10.3.1.2.3.ByTransportation
10.3.1.2.4.ByApplication Platform
10.3.2.Saudi Arabia Mobility As a Service Market Outlook
10.3.2.1.Market Size Forecast
10.3.2.1.1.By Value
10.3.2.2.Market Share Forecast
10.3.2.2.1.ByService Type
10.3.2.2.2.BySolution
10.3.2.2.3.ByTransportation
10.3.2.2.4.ByApplication Platform
10.3.3.UAE Mobility As a Service Market Outlook
10.3.3.1.Market Size Forecast
10.3.3.1.1.By Value
10.3.3.2.Market Share Forecast
10.3.3.2.1.ByService Type
10.3.3.2.2.BySolution
10.3.3.2.3.ByTransportation
10.3.3.2.4.ByApplication Platform
10.3.4.Kuwait Mobility As a Service Market Outlook
10.3.4.1.Market Size Forecast
10.3.4.1.1.By Value
10.3.4.2.Market Share Forecast
10.3.4.2.1.ByService Type
10.3.4.2.2.BySolution
10.3.4.2.3.ByTransportation
10.3.4.2.4.ByApplication Platform
10.3.5.Turkey Mobility As a Service Market Outlook
10.3.5.1.Market Size Forecast
10.3.5.1.1.By Value
10.3.5.2.Market Share Forecast
10.3.5.2.1.ByService Type
10.3.5.2.2.BySolution
10.3.5.2.3.ByTransportation
10.3.5.2.4.ByApplication Platform
11.Market Dynamics
11.1.Drivers
11.2.Challenges
12.Market Trends Developments
13.Company Profiles
13.1.MaaS Global
13.1.1.Business Overview
13.1.2.Key Revenue and Financials
13.1.3.Recent Developments
13.1.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.1.5.Key Product/Services Offered
13.2.Uber technologies inc.
13.2.1.Business Overview
13.2.2.Key Revenue and Financials
13.2.3.Recent Developments
13.2.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.2.5.Key Product/Services Offered
13.3.Moovit Inc.
13.3.1.Business Overview
13.3.2.Key Revenue and Financials
13.3.3.Recent Developments
13.3.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.3.5.Key Product/Services Offered
13.4.Transdev Group
13.4.1.Business Overview
13.4.2.Key Revenue and Financials
13.4.3.Recent Developments
13.4.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.4.5.Key Product/Services Offered
13.5.SkedGo Pty Limited
13.5.1.Business Overview
13.5.2.Key Revenue and Financials
13.5.3.Recent Developments
13.5.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.5.5.Key Product/Services Offered
13.6.PT GoTo Gojek Tokopedia Tbk
13.6.1.Business Overview
13.6.2.Key Revenue and Financials
13.6.3.Recent Developments
13.6.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.6.5.Key Product/Services Offered
13.7.Beeline Mobility
13.7.1.Business Overview
13.7.2.Key Revenue and Financials
13.7.3.Recent Developments
13.7.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.7.5.Key Product/Services Offered
13.8.Didi Global Inc.
13.8.1.Business Overview
13.8.2.Key Revenue and Financials
13.8.3.Recent Developments
13.8.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.8.5.Key Product/Services Offered
13.9Lift Inc.
13.9.1.Business Overview
13.9.2.Key Revenue and Financials
13.9.3.Recent Developments
13.9.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.9.5.Key Product/Services Offered
13.10Bird Rides Inc.
13.10.1.Business Overview
13.10.2.Key Revenue and Financials
13.10.3.Recent Developments
13.10.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.10.5.Key Product/Services Offered
14.Strategic Recommendations
15.About Us Disclaimer

 

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