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イタリアの有料テレビとストリーミングビデオ:2023-2028年の動向と予測


Pay TV and streaming video in Italy: trends and forecasts 20232028

本レポートでは、イタリアにおける有料テレビサービスとストリーミングビデオサービスの普及について、5年間の詳細な予測を掲載しています。主要指標に関するデータ、主要な市場動向、事業者の戦略分析も含ま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2023年12月13日 US$7,999
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サマリー

本レポートでは、イタリアにおける有料テレビサービスとストリーミングビデオサービスの普及について、5年間の詳細な予測を掲載しています。主要指標に関するデータ、主要な市場動向、事業者の戦略分析も含まれています。
 
対象地域と主要指標
 
地理的カバレッジ
 
モデル国
  • イタリア
 
本レポートで取り上げている企業
  • DAZN
  • メディアセット
  • ネットフリックス
  • スカイ
  • TIM
  • ボーダフォン
 
主要指標
  • 収益発生ユニット(RGU)
  • 小売収入(支出)
  • RGUあたりの平均小売収入(ARPU)
 
有料テレビは以下のアクセス技術によって分割されている:
  • ケーブル(CATV)
  • 有料地上デジタルテレビ(DTT)
  • 衛星放送(DTH)
  • 事業者によるストリーミング・ビデオ
  • サードパーティ
 
ストリーミング・ビデオの内訳は以下の通り。
  • RGUと世帯
  • 小売収入
  • 事業者による消費者への直接販売(D2C)
  • 事業者の販売チャネル経由のサードパーティ
  • サードパーティのD2C
  • 広告層とフルプライス層の比較


 

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Summary

この調査レポートでは、イタリアにおける有料テレビサービスとストリーミングビデオサービスの普及について、5年間の詳細な予測を掲載しています。
 
Report Summary
"Traditional pay-TV services will account for just 10% of pay-TV and video spend in Italy by 2028."
 
This report provides detailed 5-year forecasts for the adoption of pay-TV and streaming video services in Italy. It includes data on key metrics, describes key market developments and analyses operators’ strategies.
 
Geographical coverage and key metrics
 
Geographical coverage
 
Country modelled:
  • Italy
 
Companies discussed in this report
  • DAZN
  • Mediaset
  • Netflix
  • Sky
  • TIM
  • Vodafone
 
Key metrics
  • Revenue generating units (RGUs)
  • Retail revenue (spend)
  • Average retail revenue per RGU (ARPU)
 
Pay TV is split by the following access technologies:
  • cable (CATV)
  • pay digital terrestrial TV (DTT)
  • satellite (DTH)
  • operator streaming video
  • third-party
 
Streaming video is split as follows
  • RGU and households
  • Retail revenue
  • Operator direct-to-consumer (D2C)
  • Third-party via operator sales channels
  • Third-party D2C
  • Ad-tier versus full-price tier


 

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