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AR/VRヘッドセットの住宅需要:消費者調査


Residential demand for AR/VR headsets: consumer survey

この調査レポートは、拡張現実(XR)デバイス(拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、複合現実(MR)を含む)および関連アプリケーションに対する消費者の関心に焦点を当てている。XRに関心を持つ消費者の層、これ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2024年11月8日 US$1,649
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サマリー

この調査レポートは、拡張現実(XR)デバイス(拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、複合現実(MR)を含む)および関連アプリケーションに対する消費者の関心に焦点を当てている。XRに関心を持つ消費者の層、これらの消費者が通信事業者にとって関心を持つ理由、そして彼らの要望やニーズに応える最善の方法を探っている。
 
分析対象
  • どの消費者層がXRヘッドセットと関連サービスおよびアプリケーションに最も関心があるか、またその程度はどの程度か。
  • XRに関心を持つ消費者が通信事業者にとって特に価値がある理由についての議論
  • 消費者にとってゲームとXRはどのような関係にあるのか
  • 通信事業者は、XRデバイスやアプリケーションに関心のある消費者のニーズを満たすために、どのような優先順位をつけるべきか。
 
調査データ範囲
本調査は、Dynata社と共同で2024年7月に実施した。調査対象は、世界各国のインターネット利用者を代表するグループとした。そのため、年齢、性別、地理的な広がりについて割当を設定した。回答者は1カ国あたり1000人以上(中東を除く)。
 
対象地域
  • 西ヨーロッパ(WE): フランス、ドイツ、アイルランド、イタリア、ノルウェー、スペイン、スウェーデン、英国
  • 中東欧(CEE): ポーランド、トルコ
  • 北米(NA) カナダ、アメリカ
  • アジア太平洋先進国(DVAP):オーストラリア、ニュージーランド オーストラリア、ニュージーランド
  • 新興アジア太平洋地域(EMAP) マレーシア
  • 中東・アフリカ(MENA): サウジアラビア、アラブ首長国連邦
  • サハラ以南アフリカ(SSA):南アフリカ


 

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Summary

この調査レポートは、拡張現実(XR)デバイス(拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、複合現実(MR)を含む)および関連アプリケーションに対する消費者の関心に焦点を当てています。
 
Report Summary
"Our survey of 18 500 consumers around the world reveals a high interest in XR devices among consumers, with 41% expressing interest in purchasing a headset in the next 2 years."
 
This survey report focuses on consumers’ interest in extended reality (XR) devices (which includes augmented reality (AR), virtual reality (VR) and mixed reality (MR)) and related applications. It explores the demographic of consumers that are interested in XR, why these consumers are of interest to telecoms operators and how to best cater to their wants and needs.
 
Topics analysed
  • Which consumer demographics are most interested in XR headsets and associated services and applications and to what degree
  • A discussion on why consumers that are interested in XR are particularly valuable to telecoms operators
  • What the relationship is between gaming and XR to consumers 
  • How telecoms operators might prioritise satisfying the needs of consumers interested in XR devices and applications
 
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata between July 2024. The survey groups were chosen to be representative of the internet-using population in selected countries around the world. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country (except in the Middle East).
 
Geographical coverage
  • Western Europe (WE): France, Germany, Ireland, Italy, Norway, Spain, Sweden and the UK
  • Central and Eastern Europe (CEE): Poland and Turkey
  • North America (NA): Canada and the USA
  • Developed Asia–Pacific (DVAP): Australia and New Zealand
  • Emerging Asia–Pacific (EMAP): Malaysia 
  • Middle East and Africa (MENA): Saudi Arabia, UAE
  • Sub-Saharan Africa (SSA): South Africa


 

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