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固定サービスとモバイルサービスを同じ事業者から受けている顧客は、より高いサービス満足度を得ている


Customers that take fixed and mobile services from the same operator have higher levels of service satisfaction

M&Aの動きや卸売料金の改善により、欧州ではほとんどの事業者が固定とモバイルの両方のサービスを提供しています。しかし、消費者が固定サービスと携帯サービスを同じ事業者から受けることに何らかのメリ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2022年1月14日 US$499
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サマリー

M&Aの動きや卸売料金の改善により、欧州ではほとんどの事業者が固定とモバイルの両方のサービスを提供しています。しかし、消費者が固定サービスと携帯サービスを同じ事業者から受けることに何らかのメリットを感じているか、また、固定サービスと携帯サービスを同じ事業者から受けることによって、消費者行動に大きな変化が生じるかどうかは不明である。本稿では、顧客満足度とチャネル利用に関する当社の2021年消費者調査のデータを用いて、固定サービスとモバイルサービスを同じ事業者から受けることが、消費者の体験と行動に具体的な影響を与えるかどうかを評価する。


 

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Summary

この調査レポートでは、固定サービスとモバイルサービスを同じ事業者から受けることが、顧客満足度とチャネル利用に関する当社の2021年消費者調査のデータを用いて、消費者の体験と行動に具体的な影響を与えるかどうかを詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"If we consider just the satisfied mobile consumer base, we see that the percentage of customers that are also satisfied with their fixed broadband service is higher among those that take both services from the same operator."
 
M&A activity and improving wholesale rates mean that most operators in Europe offer both fixed and mobile services. However, it is unclear whether consumers perceive any benefit in taking fixed and mobile services from the same operator and whether taking fixed and mobile services from the same operator results in any significant changes in consumer behaviour. In this article, we use data from our 2021 consumer survey related to customer satisfaction and channel usage to assess whether taking fixed and mobile services from the same operator has a tangible effect on consumer experience and behaviour.


 

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2024/10/04 10:27

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