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アジア太平洋地域の新興国におけるモバイル決済とコマース:消費者調査


Mobile payments and commerce in emerging Asia–Pacific: consumer survey

本レポートは、アジア太平洋地域の新興市場(EMAP)の消費者がモバイル金融サービスをどのように利用しているかに焦点をあてています。モバイル決済、モバイルコマース、デジタルエコノミーを含む様々... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2022年3月24日 US$1,499
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サマリー

本レポートは、アジア太平洋地域の新興市場(EMAP)の消費者がモバイル金融サービスをどのように利用しているかに焦点をあてています。モバイル決済、モバイルコマース、デジタルエコノミーを含む様々なサービスプロバイダーによるデータ収集に対する消費者の態度に関するデータを紹介しています。
 
分析対象
  • 消費者がオンラインで商品を購入する際に使用するデバイスの種類や、さらなるMコマースの普及を阻むものなど、アジア太平洋地域の新興市場における主なEコマースの傾向
  • 消費者がEコマースとフィジカルコマースで好む決済メカニズム
  • 消費者のフィジカルコマースにおけるm-walletsの利用状況
  • この地域で最も普及しているMウォレットソリューション
  • この地域の消費者が最も信頼したいと思う組織
 
調査データ範囲
本調査は、2021年8月から9月にかけて、Dynata社と共同で実施したものです。調査グループは、アジア太平洋地域の新興国におけるモバイル・インターネット利用者を代表するようなグループを選びました。そのために年齢、性別、地理的な広がりにクォータを設定しました。回答者数は1カ国あたり1000人以上。
 
調査対象地域
  • インドネシア
  • マレーシア
  • フィリピン
  • タイ

 



 

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Summary

この調査レポートは、アジア太平洋地域の新興市場(EMAP)の消費者がモバイル金融サービスをどのように利用しているかにについて詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"96% of respondents own an m-wallet, but only 35% use m-wallets when shopping online, thereby suggesting that m-wallet providers are failing to stimulate the use of m-wallets in e-commerce."
 
This report focuses on how consumers in emerging Asia–Pacific (EMAP) engage with mobile financial services. It presents data on mobile payments, mobile commerce and consumer attitudes towards data harvesting by various service providers including digital economy players.
 
Topics analysed
  • Main e-commerce trends in emerging Asia–Pacific, including the type of devices that consumers use to purchase goods online and the barriers to further m-commerce penetration
  • Payment mechanisms favoured by consumers for e-commerce and physical commerce
  • Consumers' use of m-wallets for physical commerce
  • Most popular m-wallet solutions in the region
  • Organisations that consumers in the region are most willing to trust
 
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata between August and September 2021. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population in emerging Asia–Pacific. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country.
 
Geographical coverage
  • Indonesia
  • Malaysia
  • Philippines
  • Thailand



 

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