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トライク市場:推進力別(ICエンジン、電動、人力)、用途別(ヘルスケア、レジャー、その他)、タイプ別(リバース、デルタ):世界の機会分析と産業予測、2023-2032年


Trike Market By Propulsion (IC Engine, Electric, Human Powered), By Application (Helthcare, Leisure, Others), By Type (Reverse, Delta): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

トライクとは、子供や大人が移動やレクリエーションに使う3輪の乗り物のこと。トライクには、デルタトライクとリバーストライクの2種類がある。デルタトライクは、2つの車輪が車体の後部にあり、1つの車輪が車体... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年12月30日 US$5,730
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379 英語

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サマリー

トライクとは、子供や大人が移動やレクリエーションに使う3輪の乗り物のこと。トライクには、デルタトライクとリバーストライクの2種類がある。デルタトライクは、2つの車輪が車体の後部にあり、1つの車輪が車体の前部にある三角形の形をした3輪車の一種である。デルタ・トライクは、運動機能に障害のある人や、安定した乗り心地を好む人が、個人的な移動手段としてよく使用する。一方、リバース・トライクは、前部に2つの車輪があり、後部に1つの車輪がある。
トライク・イベントは、特定の目的のために三輪車に乗るエキサイティングで魅力的なアクティビティであり、多くの場合、慈善活動の支援、心身の健康促進、コミュニティへの参加促進を目的としている。このようなイベントは、楽しく有意義な体験のために人々を集めるものであり、参加者にはさまざまな参加理由がある。人々がトライク・イベントに参加するのは、慈善活動を支援するためである。そのため、これらのイベントは、困っている団体や個人のために資金を集めるための募金活動として企画されることが多い。集められた資金は、困っている人々の生活に大きな影響を与えることができる。トライク・イベントのこのような側面により、人々はイベントのスリルを楽しみながら、より大きな大義に貢献することができる。2023年8月、オハイオ州ブレックスビルで、トライクと自転車に乗り、小児がん研究を支援するイベントが開催された。

トライクは個人の健康とフィットネスに有益である。トライクに乗ることで、ストレスが軽減され、筋力の発達にも役立つ。魅力的なアクティビティなので、認知機能を高め、心臓血管の健康を促進することができる。トライクは、3つの車輪がサポートと快適さを提供し、楽しく幸福感を向上させるため、高齢者にも利用されている。
慈善活動や健康に関連する機能だけでなく、多くの人が、単に乗る楽しみやレクリエーション活動の一部になることを求めて、トライクのイベントに参加している。トライク・アクティビティは、あらゆる年齢層の人々にユニークで楽しい体験を提供する。このようなアクティビティは、ライディングの興奮であれ、他の人と一緒に参加する仲間意識であれ、善意の活動を支援する喜びであれ、参加者全員に楽しくユニークな体験を提供する。例えば、2023年、ハーレーダビッドソンは、ライダーがハーレーダビッドソンの仲間と出会い、一緒に走ることができる世界規模のH.O.Gラリーを組織した。H.O.Gラリーでは、年齢を問わずトライクライダーも招待される。このようなラリーはライダーにユニークな経験を提供し、ライダーがレクリエーション活動の一部となるのを助ける。

トライクは、内燃エンジン、電気モーター、人間の力で推進することができる。内燃エンジンのトライクは、多様な交通手段と娯楽を提供する。これらの乗り物は、レジャーライド、ツーリング、通勤に利用されることが多く、ユーザーにエキサイティングで独特な体験を提供する。小型で機動性があるため、広い道路の自由を提供しながらも、都市部の状況を横断するのに最適です。さらに、その安定性と荷物運搬能力から、ICエンジントライクは宅配便や観光など、さまざまな商業用途で頻繁に使用されている。ICエンジントライクは、個人的な楽しみであれ、実用的なニーズであれ、ダイナミックで効率的な移動・探索手段である。一方、電動トライクは、都市部での通勤、配送サービス、レクリエーション用として、持続可能で効率的な移動手段を提供する。Eトライクは環境にやさしく、排気ガスゼロで騒音公害も少ない。Eトライクは、移動が困難な人に安定した利用しやすい代替手段を提供し、混雑した市街地でのラスト・マイル・デリバリー・サービスや旅客輸送に理想的である。さらに、Eトライクは、二酸化炭素排出量を削減しながら都市環境を移動する楽しく実用的な方法を求める、環境意識の高い消費者の間で人気がある。人力トライクは、推進力を人間のペダリングに頼る。健康愛好家やエコ意識の高い通勤客に好まれている。人力トライクは、観光やレジャーにも利用されている。また、運動機能に障害を持つ人々の移動用としても好まれている。
トライク市場は、推進力、用途、タイプ、地域に区分される。推進力別では、ICエンジン式、電動式、人力式に分類される。用途別では、ヘルスケア、レジャー、その他に分類される。タイプ別では、リバース・トライクとデルタ・トライクに二分される。地域別では、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。
トライク市場の主要プレーヤーには、Harley Davidson Inc.、Piaggio & C. SpA、KWANG YANG MOTOR CO., LTD.、BRP、YAMAHA MOTOR CO., LTD.、Polaris Inc.、Campagna Motors Inc.、Arcimoto、Electric Bike Technologies Inc.、Boss Hoss Cycles, Inc.

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までのトライク市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、トライク市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
トライク市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別のトライク市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
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レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
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本レポートで可能なカスタマイズ(別途費用とスケジュールが必要です。)
新製品開発/主要メーカーの製品マトリックス
ブランドシェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
推進力別
電動
人力
ICエンジン
用途別
ヘルスケア
レジャー
その他
タイプ別
リバース
デルタ
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イタリア
イギリス
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
ピアッジオ&C.
ポラリス
アルシモト
カンパニアモータース
光陽モーター(株
BRP
ヤマハ発動機
ハーレーダビッドソン
ハーレーダビッドソン ○ ボス・ホス・サイクルズ
エレクトリック・バイク・テクノロジーズ

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.レジャー・娯楽用トライクへの関心の高まり
3.4.1.2.運動器の不自由な人が利用しやすいこと
3.4.2.拘束具
3.4.2.1.他の移動手段との競合
3.4.2.2.トライクの高価格
3.4.3.機会
3.4.3.1.電動トライクの成長
3.4.3.2.トライクのカスタマイズとパーソナライゼーション
第4章 トライク市場:推進力別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.ICエンジン
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.電気
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.人力
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
第5章 トライク市場:用途別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.医療
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.レジャー
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.その他
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
第6章 トライク市場:タイプ別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.逆
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.デルタ
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 トライク市場:地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.推進力別の市場規模と予測
7.2.3.市場規模・予測:用途別
7.2.4.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:推進力別
7.2.5.1.2.市場規模・予測:用途別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測、推進器別
7.2.5.2.2.市場規模・予測:用途別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:推進力別
7.2.5.3.2.市場規模・予測:用途別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:タイプ別
7.3.欧州
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.推進力別の市場規模と予測
7.3.3.市場規模・予測:用途別
7.3.4.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.ドイツ
7.3.5.1.1.市場規模・予測:推進力別
7.3.5.1.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.2.フランス
7.3.5.2.1.市場規模・予測:推進剤別
7.3.5.2.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.3.イタリア
7.3.5.3.1.市場規模・予測:推進力別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.4.イギリス
7.3.5.4.1.市場規模・予測:推進力別
7.3.5.4.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.5.その他のヨーロッパ
7.3.5.5.1.市場規模および予測:推進力別
7.3.5.5.2.市場規模および予測:用途別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:タイプ別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.推進力別の市場規模と予測
7.4.3.市場規模・予測:用途別
7.4.4.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:推進力別
7.4.5.1.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測:推進力別
7.4.5.2.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.3.韓国
7.4.5.3.1.市場規模および予測:推進器別
7.4.5.3.2.市場規模および予測:用途別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.4.オーストラリア
7.4.5.4.1.市場規模・予測:推進力別
7.4.5.4.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.5.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.5.1.市場規模・予測:推進力別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:用途別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:タイプ別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.推進力別の市場規模および予測
7.5.3.市場規模・予測:用途別
7.5.4.市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ラテンアメリカ
7.5.5.1.1.市場規模・予測:推進力別
7.5.5.1.2.市場規模および予測:用途別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.2.中東
7.5.5.2.1.市場規模・予測:推進力別
7.5.5.2.2.市場規模および予測:用途別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:推進力別
7.5.5.3.2.市場規模・予測:用途別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:タイプ別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第9章 企業プロフィール
9.1.ハーレーダビッドソン
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.ピアッジオ&C.スパ
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.2.7.主な戦略的動きと展開
9.3.光陽モーター(株
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.主な戦略的動きと展開
9.4.BRP
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.4.7.主な戦略的動きと展開
9.5.ヤマハ発動機株式会社
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.5.7.主な戦略的動きと展開
9.6.ポラリス
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.6.7.主な戦略的動きと展開
9.7.Campagna Motors Inc.
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.8.アルシモト
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.8.7.主な戦略的動きと展開
9.9.エレクトリック・バイク・テクノロジーズ・インク
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.10.ボス・ホス・サイクルズ社
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

A trike is a three wheel vehicle used by children and adult for transportation and recreational purpose. There are two basic types of trikes, which are delta trikes and reverse trikes. A delta trike is a type of three-wheeled vehicle where the two wheels are present at the back of the vehicle and the single wheel is present at the front of the vehicle, forming a triangular shape. Delta trikes are commonly used in personal transportation by the people who have locomotor disability or prefer a stable and comfortable ride. Whereas, in reverse trike the two wheels are present at the front and a single wheel is present at the back of the trike.
Trike events are exciting and engaging activities that involve riding tricycles for a specific purpose, often to support charitable causes, promote physical and mental well-being, and foster community engagement. These events bring people together for a fun and meaningful experience, and participants have various reasons for taking part. People participate in trike events is to support charitable causes. Therefore, these events are often organized as fundraisers to raise money for organizations or individuals in need. The funds raised can make a significant impact on the lives of those in need. This aspect of trike events allows people to contribute to a greater cause while enjoying the thrill of the event. In August 2023, an event in Ohio Brecksville was successfully occurred where people rode trike and bicycle to fund and support pediatric cancer research.

Trikes are beneficial for the health and fitness of an individual. Riding a trike can reduce stress and helps in to develop muscle strength. It is an engaging activity therefore it can enhance cognitive function and promote cardiovascular health. Trikes are also used by the elderly people as the three wheels provide support and comfort with fun and enjoyable way to improve their well-being.
Aside from the philanthropic and health-related features, many people join in trike events simply for the enjoyment of riding and being a part of a recreational activity. Trike activities provide a unique and enjoyable experience for individuals of all ages. These activities provide a fun and unique experience for everybody engaged, whether it is the excitement of the ride, the camaraderie of participating with others, or the delight of supporting a good cause. For instance, in 2023, Harley Davidson organized global H.O.G rallies where riders can meet fellow Harley Davidson members and can ride together. In H.O.G rallies trike riders are also invited regarding of any age. As these rallies provide unique experience to the riders and helps riders to be a part of recreational activity.

Trikes can be propelled with internal combustion engines, electric motors, and human strength. Internal combustion engine trikes provide a diverse form of transportation and entertainment. These vehicles are often utilized for leisurely rides, touring, and commuting, and they provide users with an exciting and distinctive experience. Because of their small size and mobility, they are great for traversing urban situations while still providing the freedom of the wide road. Furthermore, due to their stability and cargo-carrying capabilities, IC engine trikes are frequently used in a variety of commercial applications such as delivery services and tourism. IC engine trikes are a dynamic and efficient mode of travel and exploration, whether for personal fun or utilitarian needs. Whereas, the electric trike offers a sustainable and efficient mode of transportation for urban commuting, delivery services, and recreational use. E-trikes are eco-friendly, producing zero emissions and reducing noise pollution. They provide a stable and accessible alternative for individuals with mobility challenges, making them ideal for last-mile delivery services and passenger transport in congested city centers. Additionally, e-trikes are popular among eco-conscious consumers seeking a fun and practical way to navigate urban environments while reducing their carbon footprint. The human powered trikes rely on human pedaling for the propulsion. It is preferred by health enthusiast, and eco conscious commuters. The human powered trikes are used for tourism, and leisure activity. They are also preferred by people with locomotor disability for the transportation purpose.
The trike market is segmented into propulsion, application, type, and region. By propulsion, the market is classified into IC engine, electric, and human powered. By application, the market is classified into healthcare, leisure, and others. By type, the market is bifurcated into reverse trike and delta trike. By region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The key players in the trike market include Harley Davidson Inc., Piaggio & C. SpA, KWANG YANG MOTOR CO., LTD., BRP, YAMAHA MOTOR CO., LTD, Polaris Inc., Campagna Motors Inc., Arcimoto, Electric Bike Technologies Inc., Boss Hoss Cycles, Inc.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the trike market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing trike market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the trike market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global trike market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Brands Share Analysis
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Propulsion
● Electric
● Human Powered
● IC Engine
By Application
● Helthcare
● Leisure
● Others
By Type
● Reverse
● Delta
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ Italy
○ UK
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ South Korea
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Piaggio & C. SpA
○ Polaris Inc.
○ Arcimoto
○ Campagna Motors Inc.
○ KWANG YANG MOTOR CO., LTD.
○ BRP
○ Yamaha Motor Co., Ltd.
○ Harley Davidson, Inc.
○ Boss Hoss Cycles, Inc.
○ Electric Bike Technologies Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rising interest in leisure and recreational trikes
3.4.1.2. Accessible to people with locomotor disability
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Competition from other mobility options
3.4.2.2. High price of trikes
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Growth of electric trikes
3.4.3.2. Customization and Personalization in trikes
CHAPTER 4: TRIKE MARKET, BY PROPULSION
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. IC Engine
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Electric
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Human Powered
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: TRIKE MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Helthcare
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Leisure
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Others
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: TRIKE MARKET, BY TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Reverse
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Delta
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: TRIKE MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Propulsion
7.2.3. Market size and forecast, by Application
7.2.4. Market size and forecast, by Type
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Type
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Type
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Type
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Propulsion
7.3.3. Market size and forecast, by Application
7.3.4. Market size and forecast, by Type
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Type
7.3.5.2. France
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Type
7.3.5.3. Italy
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Type
7.3.5.4. UK
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Type
7.3.5.5. Rest of Europe
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Type
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Propulsion
7.4.3. Market size and forecast, by Application
7.4.4. Market size and forecast, by Type
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Type
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Type
7.4.5.3. South Korea
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Type
7.4.5.4. Australia
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Type
7.4.5.5. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Type
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Propulsion
7.5.3. Market size and forecast, by Application
7.5.4. Market size and forecast, by Type
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Type
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Type
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Propulsion
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Type
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Harley Davidson, Inc.
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. Piaggio & C. SpA
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. KWANG YANG MOTOR CO., LTD.
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Key strategic moves and developments
9.4. BRP
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.4.7. Key strategic moves and developments
9.5. Yamaha Motor Co., Ltd.
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.5.7. Key strategic moves and developments
9.6. Polaris Inc.
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.6.7. Key strategic moves and developments
9.7. Campagna Motors Inc.
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.8. Arcimoto
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.8.7. Key strategic moves and developments
9.9. Electric Bike Technologies Inc.
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.10. Boss Hoss Cycles, Inc.
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio

 

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