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ベトナム化粧品市場:タイプ別(スキンケア、ヘアケア、バス&シャワー製品、メイクアップ&カラーコスメ、フレグランス&デオドラント、その他)、人口動態別(男性、女性、ユニセックス)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、薬局、オンライン、百貨店、多ブランド小売店、その他)、地域別、競争、予測、機会:2018-2028F


Vietnam Cosmetics Market, By Type (Skin Care, Hair Care, Bath & Shower Products, Makeup & Color Cosmetics, Fragrances & Deodorants, Others), By Demography (Men, Women, Unisex), By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Pharmacy, Online, Departmental Stores, Multi-Branded Retail Stores, Others) By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028F

ベトナム化粧品市場は、女性人口による化粧品需要の増加、ナチュラル&オーガニック化粧品への消費者嗜好の変化、国内の小売チャネルの増加などの要因により、予測期間中に成長すると予想される。 ベトナム化粧... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$3,500
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70 英語

 

サマリー

ベトナム化粧品市場は、女性人口による化粧品需要の増加、ナチュラル&オーガニック化粧品への消費者嗜好の変化、国内の小売チャネルの増加などの要因により、予測期間中に成長すると予想される。
ベトナム化粧品市場のスコープ
化粧品とは、皮膚、毛髪、爪、歯などを洗浄、修正、改良する目的で使用されるあらゆる製品を指す。化粧品には、化粧品、香水、スキンクリーム、マニキュア、コンディショナー、石鹸、シャンプー、シェービングクリーム、デオドラントなど様々な種類がある。化粧品は、天然または合成の化学化合物で構成されている。これらの化粧品は、個人の衛生、ヘアケア、男性の身だしなみ、女性の身だしなみなど、さまざまな目的で使用される。化粧品は、ラベルに従って使用された場合、汚染や消費者の皮膚に害を及ぼす可能性のある物質を含まないものでなければならない。
化粧品は、若々しく魅力的でありたいという多くの人々の願望などの要因により、ベトナムの若い世代の間でますます人気が高まっている。ユーザーのニーズに応えるため、化粧品はオーガニックとノンオーガニックの両方で製造されている。化粧品には、クリーム、口紅、香水など様々な形態がある。さらに、ファンデーションを塗った後の肌に輝きを与えるフェイスパウダーも消費者に使用されている。
ベトナム化粧品市場の概要
ベトナムの化粧品市場は近年大きく成長している。可処分所得の増加、都市化、消費者の嗜好の変化、美容と個人衛生に対する意識の高まりなどの要因が、予測期間中のベトナム化粧品市場の拡大に寄与している。
ベトナムの化粧品市場は、さまざまな流通チャネルに依存している。ベトナムの化粧品市場では、独立系美容室やデパートといった伝統的な小売チャネルが依然として重要な役割を果たしている。しかし、消費者がオンラインで便利に化粧品を購入できるEコマース・プラットフォームが人気を博している。ソーシャルメディア・プラットフォームやインフルエンサーも、購買決定に強い影響を与えている。
ベトナムでは持続可能で自然な化粧品への需要が高まっており、予測期間中の業界の成長に寄与している。消費者は化学ベースの美容製品が環境に与える影響をより強く意識しており、環境に優しい選択肢を探している。持続可能性を重視し、天然成分を使用するブランドはますます一般的になっている。
予測期間中、ベトナムの化粧品市場の成長を牽引するのは、主に女性人口からの化粧品需要の高まりである。進化する美の基準、ソーシャルメディアの影響、より良い美容製品への需要の高まり、これらすべてが予測される市場の成長につながっている。
ベトナムの化粧品市場の促進要因
化粧品市場は、若い世代、特に女性や女児の間で、美に対する意識の高まりや、様々なスキンケア、ヘアケア、美容製品の利用により、人気が急上昇している。化粧品を使うことで、自尊心や自信を高めることができる。ベトナムで人気のある化粧品には、口紅、香水、ローション、アイシャドウなどがある。さらに、ベトナムにおける韓国の化粧品ブランドの人気の高まりは、今後数年間のベトナムの化粧品市場の成長に貢献すると思われる。
さらに、同国における小売チャネルの拡大は、化粧品市場の拡大にさらに貢献すると思われる。ベトナムの化粧品市場では、モール、デパート、美容専門店などの近代的な小売業態を含め、小売チャネルが拡大している。この拡大により、ベトナムの様々な地域の消費者にとって化粧品がより身近な存在となり、売上を伸ばしている。
ベトナム化粧品市場の動向
ベトナム化粧品市場の主要トレンドは、同国におけるナチュラル&オーガニック化粧品への需要の高まりであり、予測期間中の市場拡大を牽引している。ベトナムの消費者は現在、美容・化粧品に使用される成分に対する意識が高まっており、より健康的でエコロジーな化粧品を選ぶようになっている。
また、ソーシャルメディアプラットフォームやデジタルマーケティングの人気が高まっていることも、予測期間中のベトナム化粧品市場の拡大を後押ししている。ソーシャルメディアプラットフォームとデジタルマーケティングの台頭は、ベトナムの化粧品市場に大きな影響を与えている。インフルエンサーや美容ブロガーは、化粧品のマーケティング、トレンドの創造、消費者行動の形成において重要な役割を果たしている。ベトナムの消費者はソーシャル・ネットワーキング・プラットフォームを積極的に利用し、美容のインスピレーションやおすすめ商品を探す傾向があるため、化粧品の需要が高まっている。
さらに、ベトナムにおけるeコマース部門の成長は、予測期間中のベトナム化粧品市場を活性化させる。オンラインプラットフォームやソーシャルメディアチャンネルは、化粧品を購入するための一般的な方法となっている。多くのブランドがオンラインプレゼンスを確立し、オンラインショッピングのニーズを満たしている。
さらに、男性の間でグルーミング人気が高まっていることも、予測期間中のベトナム化粧品市場の成長を後押ししている。男性は、スキンケア、ヘアケア、フレグランス製品など、パーソナルケアやグルーミング製品への関心を高めている。各ブランドはこうした需要の高まりに対応するため、男性用の特別な製品を投入し始めている。
ベトナム化粧品市場の課題
ベトナムの化粧品市場における主な課題は、国内における偽造化粧品の流通であり、これがベトナム化粧品市場の成長を阻害する可能性がある。ベトナム化粧品市場に存在する偽造品は、本物のブランドの評判を落とし、消費者の健康も危険にさらす傾向がある。偽造品の存在は企業の競争を困難にし、市場における消費者の信頼に影響を与える。
製品に関する持続可能性や倫理的な懸念も、予測期間中のベトナム化粧品市場の成長を妨げる可能性のある課題となっている。ベトナムの消費者は、化粧品の持続可能性と倫理的問題に対する意識が高まっている。消費者は、エコロジー、オーガニック、有害成分を含まない製品を求めるようになっている。こうした問題に対処しないブランドは、市場シェアを失う可能性がある。
さらに、国内だけでなく国際的な化粧品メーカーも進出しているため、企業間の競争が激化していることも、予測期間中のベトナム化粧品市場の拡大を妨げる要因となっている。
ベトナム化粧品市場の機会
ベトナム化粧品市場は予測期間中に大きく成長し、企業に様々な機会を提供している。予測期間中、ベトナムでは男性用グルーミングの人気が急上昇している。男性は現在、自分の外見をより意識するようになり、身だしなみや個人の衛生に投資することを好むようになっている。男性人口に特化した製品や、既存の製品ラインに男性用製品を導入する企業は、この成長市場を利用することができる。
化粧品に加えて、ベトナムでは美容とスキンケア・サービスの需要も伸びている。美容院、スパ、スキンクリニックは、ベトナムの消費者の間でますます人気が高まっている。製品とサービスの両方を提供する企業や、美容の専門家と協力する企業は、この傾向から恩恵を受け、市場シェアを拡大することができる。
ベトナムではスマートフォンの普及と利用が進んでおり、Eコマース分野の拡大を後押ししている。オンライン・プラットフォームやソーシャル・メディア・チャンネルは、ベトナムにおける化粧品の人気販売チャネルとなっている。企業は、オンラインでの存在感を高め、Eコマース・プラットフォームを活用することで、このトレンドに対応し、より幅広い顧客層にリーチすることができる。
市場細分化
ベトナムの化粧品市場は、タイプ、人口統計、流通チャネル、地域、競争環境に基づいてセグメント化される。タイプ別では、ベトナム化粧品市場はさらにスキンケア、ヘアケア、バス&シャワー製品、メイクアップ&カラー化粧品、フレグランス&デオドラント、その他に細分化される。人口動態に基づき、ベトナムの化粧品市場は男性、女性、ユニセックスに細分化される。流通チャネル別では、ベトナム化粧品市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、薬局、オンライン、デパート、マルチブランド小売店、その他に区分される。地域別では、ベトナム化粧品市場は北部、南部、中部に区分される。
企業プロフィール
L'Oréal Vietnam Co., Ltd., Unilever Vietnam International Company Limited, Estee Lauder (Vietnam) Limited, Beiersdorf Vietnam Co., Ltd., Procter & Gamble Vietnam Company Limited, Shiseido Cosmetics Vietnam Co., Ltd., Marico Limited, Chanel, Inc., MON Trading Co., Ltd (Vedette), YLV Company Limited (The Skinna) などが、ベトナム化粧品市場の主要な市場プレイヤーである。
レポートの範囲
本レポートでは、ベトナムの化粧品市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- ベトナムの化粧品市場:タイプ別
o スキンケア
o ヘアケア
o バス&シャワー製品
o メイクアップ&カラー化粧品
o フレグランス・デオドラント
o その他
- ベトナムの化粧品市場:人口動態別
o 男性
o 女性
o 男女兼用
- ベトナムの化粧品市場:流通チャネル別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o 薬局
o オンライン
o 百貨店
o マルチブランド小売店
o その他
- ベトナムの化粧品市場、地域別
o 北部
o 南部
中部
競合状況
企業プロフィール:ベトナムの化粧品市場に参入している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Sample Size Determination
4.2. Respondent Demographics
4.2.1. By Gender
4.2.2. By Age
4.2.3. By Occupation
4.3. Brand Awareness
4.4. Sources of Information
4.5. Factors Influencing Purchase Decision
4.6. Preferred Mode of Buying Cosmetic Product
4.7. Average Monthly Expenditure on Cosmetic Products
4.8. Challenges Faced Post Purchase
5. Vietnam Cosmetics Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (Skin care, Hair Care, Bath & Shower Products, Makeup & Color Cosmetics, Fragrances & Deodorants, Others)
5.2.2. By Demography Market Share Analysis (Men, Women, Unisex)
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Pharmacy, Online, Departmental Stores, Multi Branded Retail Stores, Others)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. Northern Vietnam Market Share Analysis
5.2.4.2. Southern Vietnam Market Share Analysis
5.2.4.3. Central Vietnam Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. Vietnam Cosmetics Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Demography Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Vietnam Skin Care Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Demography Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. Vietnam Hair Care Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Demography Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Vietnam Bath & Shower Products Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Demography Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. Vietnam Makeup & Color Cosmetics Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Demography Market Share Analysis
9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
10. Vietnam Fragrances & Deodorants Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Demography Market Share Analysis
10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.1.1. Rising product innovations
11.1.2. Increasing number of retail channels
11.1.3. Rapid urbanization
11.2. Challenges
11.2.1. Availability of counterfeit products
11.2.2. Rising competition among companies
12. Impact of COVID-19 on Vietnam Cosmetics Market
12.1. Impact Assessment Model
12.1.1. Key Segments Impacted
12.1.2. Key Regions Impacted
13. Market Trends & Developments
13.1. Rising popularity of men’s grooming
13.2. Growing demand from the female population
13.3. Increasing demand for natural & organic products
13.4. Rising consumer consciousness regarding personal care
13.5. Growing popularity of social media platforms
14. Porter’s Five Forces Model
14.1. Competitive Rivalry
14.2. Bargaining Power of Buyers
14.3. Bargaining Power of Suppliers
14.4. Threat of New Entrants
14.5. Threat of Substitutes
15. SWOT Analysis
15.1. Strength
15.2. Weakness
15.3. Opportunities
15.4. Threat
16. Vietnam Economic Profile
17. Policy & Regulatory Landscape
18. Competitive Landscape
18.1. Company Profiles
18.1.1. L'Oréal Vietnam Co., Ltd.
18.1.1.1. Company Details
18.1.1.2. Products & Services
18.1.1.3. Financial (As per availability)
18.1.1.4. Key Market Focus
18.1.1.5. Recent Development
18.1.1.6. Key Management Personnel
18.1.2. Unilever Vietnam International Company Limited
18.1.2.1. Company Details
18.1.2.2. Products & Services
18.1.2.3. Financial (As per availability)
18.1.2.4. Key Market Focus
18.1.2.5. Recent Development
18.1.2.6. Key Management Personnel
18.1.3. Estee Lauder (Vietnam) Limited
18.1.3.1. Company Details
18.1.3.2. Products & Services
18.1.3.3. Financial (As per availability)
18.1.3.4. Key Market Focus
18.1.3.5. Recent Development
18.1.3.6. Key Management Personnel
18.1.4. Beiersdorf Vietnam Co., Ltd
18.1.4.1. Company Details
18.1.4.2. Products & Services
18.1.4.3. Financial (As per availability)
18.1.4.4. Key Market Focus
18.1.4.5. Recent Development
18.1.4.6. Key Management Personnel
18.1.5. Procter & Gamble Vietnam Company Limited
18.1.5.1. Company Details
18.1.5.2. Financial (As per availability)
18.1.5.3. Key Market Focus
18.1.5.4. Recent Development
18.1.5.5. Key Management Personnel
18.1.6. Shiseido Cosmetics Vietnam Co., Ltd
18.1.6.1. Company Details
18.1.6.2. Products & Services
18.1.6.3. Company Details
18.1.6.4. Products & Services
18.1.6.5. Financial (As per availability)
18.1.6.6. Key Market Focus
18.1.6.7. Recent Development
18.1.6.8. Key Management Personnel
18.1.7. Marico Limited
18.1.7.1. Company Details
18.1.7.2. Products & Services
18.1.7.3. Financial (As per availability)
18.1.7.4. Key Market Focus
18.1.7.5. Recent Development
18.1.7.6. Key Management Personnel
18.1.8. Chanel, Inc.
18.1.8.1. Company Details
18.1.8.2. Products & Services
18.1.8.3. Financial (As per availability)
18.1.8.4. Key Market Focus
18.1.8.5. Recent Development
18.1.8.6. Key Management Personnel
18.1.9. MON Trading Co., Ltd (Vedette)
18.1.9.1. Company Details
18.1.9.2. Products & Services
18.1.9.3. Financial (As per availability)
18.1.9.4. Key Market Focus
18.1.9.5. Recent Development
18.1.9.6. Key Management Personnel
18.1.10. YLV Company Limited (The Skinna)
18.1.10.1. Products & Services
18.1.10.2. Financial (As per availability)
18.1.10.3. Key Market Focus
18.1.10.4. Recent Development
18.1.10.5. Key Management Personnel
19. Strategic Recommendations/Action Plan
19.1. Key Focus Areas
19.2. Target Type
19.3. Target Distribution Channel
20. About Us & Disclaimer
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

Vietnam Cosmetics market is expected to grow during the forecast period due to factors such as increasing demand for cosmetic products from the female population, shifting consumer preferences toward natural & organic cosmetic products, and rising number of retail channels in the country.
Vietnam Cosmetics Market Scope
Cosmetics refer to any product utilized for the purpose of cleansing, correcting, or modifying the skin, hair, fingernails, or teeth. There are various types of cosmetic products available in the market such as makeup, perfumes, skin creams, nail polishes, conditioners, soaps, shampoos, and shaving creams, as well as deodorants for enhancing the one's physical appearance. The cosmetic products are made up with either natural or synthetic chemical compounds. These cosmetic products are used for various purposes, which includes personal hygiene, hair care, men's grooming, women's grooming. The cosmetic products should be free from contamination and substances that may harm the skin of the consumers when used in accordance with the label.
Cosmetic products are increasingly popular among younger generation in Vietnam due to factors such as desire of many individuals to remain youthful and attractive. In order to meet the needs of users, cosmetic products can be manufactured in both organic and non-organic forms. Cosmetics are available in various forms which includes creams, lipsticks, as well as perfumes. Additionally, face powders are used by consumers that can add a luminous effect to the skin, after foundation application.
Vietnam Cosmetics Market Overview
Vietnam's cosmetics market has grown significantly in recent years. Factors such as rising disposable income, urbanization, changing consumer preferences, and increased awareness of beauty and personal hygiene, have all contributed to the Vietnam cosmetics’ market expansion during the forecast period.
Vietnam's cosmetic market depends on different distribution channels. Traditional retail channels such as independent beauty salons and department stores still play an important role in the Vietnam cosmetics market. However, e-commerce platforms that allow consumers to conveniently buy cosmetics online have gained popularity. Social media platforms and influencers also strongly influence purchasing decisions.
Demand for sustainable and natural cosmetics is growing in Vietnam, contributing in the industry’s growth during the forecast period. Consumers are more aware of the environmental impact of chemical-based beauty products and are looking for environmentally friendly options. Brands that emphasize sustainability and use natural ingredients are increasingly common.
The growing demand for cosmetic products from the female population will primarily drive the growth of the cosmetics market in Vietnam during the forecast period. Evolving beauty standards, social media influences, and increasing demand for better beauty products, are all linked to the projected growth of the market.
Vietnam Cosmetics Market Drivers
The cosmetics market has seen a surge in popularity among younger generations, particularly women and girls, due to a heightened awareness of beauty and the utilization of a variety of skin care, hair care, and beauty products. Through the use of cosmetic products, individuals can enhance their self-esteem and confidence. Popular cosmetic items in the Vietnam include lipsticks, fragrances, lotions, eye shadows, and more. Additionally, the increasing popularity of Korean cosmetic brands in Vietnam is likely to contribute to the growth of the Vietnamese cosmetics market over the next few years.
Furthermore, the expansion of retail channels in the country is likely to further contribute to the expansion of the cosmetics market. In the Vietnam cosmetics market, retail channels have expanded, including modern retail formats such as malls, department stores, and specialty beauty shops. This expansion made cosmetic products more accessible to consumers in different regions of Vietnam, thereby increasing sales.
Vietnam Cosmetics Market Trends
The major trend in the Vietnam cosmetics market is the rising demand for natural & organic cosmetic products in the country, driving the expansion of the market during the forecast period. Vietnamese consumers are now more conscious about the ingredients used in their beauty & cosmetic products and are choosing healthier and more ecological cosmetic products.
In addition, the rising popularity of social media platforms & digital marketing in the country drives the expansion of the Vietnam cosmetics market during the forecast period. The rise of social media platforms and digital marketing has greatly influenced the cosmetics market in Vietnam. Influencers and beauty bloggers play a vital role in marketing cosmetics, creating trends, and shaping consumer behavior. Vietnamese consumers tend to be very active on social networking platforms and look for beauty inspiration and product recommendations, increasing the demand for cosmetics.
Additionally, the growing e-commerce sector in Vietnam fuels the Vietnam cosmetics market during the forecast period. Online platforms and social media channels have become popular ways to buy cosmetics. Many brands have established their online presence to fulfill online shopping needs.
Furthermore, the increasing popularity of grooming among males also fuels the growth of the Vietnam cosmetics market during the forecast period. Men are increasingly interested in personal care and grooming products, including skin, hair, and fragrance products. Brands have started introducing special men's products to meet this growing demand.
Vietnam Cosmetics Market Challenges
A major challenge in Vietnam's cosmetics market is the availability of counterfeit cosmetic products in the country, which may impede the growth of Vietnam cosmetics market growth. The fake products present in the Vietnam cosmetics market tend to damage the reputation of genuine brands, also endangering the health of consumers. The presence of counterfeit products makes it difficult for the companies to compete, affecting consumer confidence in the market.
Sustainability and ethical concerns related to products also become a challenge that may hinder the growth of the Vietnam cosmetics market during the forecast period. Vietnamese consumers are increasingly conscious of the sustainability and ethical issues of cosmetics. Consumers are increasingly looking for products that are ecological, organic, and free of harmful ingredients. Brands that don't address these issues can face and lose market share.
Furthermore, increasing competition among companies due to the presence of domestic as well as international companies of cosmetic products in the country also impedes the expansion of Vietnam cosmetics market during the forecast period.
Vietnam Cosmetics Market Opportunities
The Vietnam cosmetics market has grown significantly during the forecast period and offers various opportunities for companies. The popularity of men’s grooming in Vietnam is booming during the forecast period. Men are now more aware of their appearance and prefer investing in grooming and personal hygiene. Companies that cater specifically to the male population or introduce men's products to their existing product line can take advantage of this growing market.
In addition to cosmetics, the demand for beauty and skincare services is growing in Vietnam. Beauty salons, spas, and skin clinics are increasingly popular among Vietnamese consumers. Companies that offer both products and services or work with beauty professionals, benefit from this trend and can increase their market share.
The increasing penetration & usage of smartphones in Vietnam fuels the expansion of the e-commerce sector. Online platforms and social media channels have become popular sales channels for cosmetic products in Vietnam. Businesses can cater to this trend by developing an online presence and leveraging e-commerce platforms to reach a wider customer base.
Market Segmentation
The Vietnam cosmetics market is segmented based on type, demography, distribution channel, region, and competitional landscape. Based on type, the Vietnam cosmetics market is further fragmented into skin care, hair care, bath & shower products, makeup & color cosmetics, fragrances & deodorants, and others. Based on demography, the Vietnam cosmetics market is segmented into men, women, and unisex. Based on the distribution channel, the Vietnam cosmetics market is segmented into supermarkets/hypermarkets, pharmacy, online, departmental stores, multi-branded retail stores, and others. Based on region, the Vietnam Cosmetics market is segmented into northern, southern, and central.
Company Profiles
L'Oréal Vietnam Co., Ltd., Unilever Vietnam International Company Limited, Estee Lauder (Vietnam) Limited, Beiersdorf Vietnam Co., Ltd, Procter & Gamble Vietnam Company Limited, Shiseido Cosmetics Vietnam Co., Ltd, Marico Limited, Chanel, Inc., MON Trading Co., Ltd (Vedette), YLV Company Limited (The Skinna), etc. are among the major market players in the Vietnam cosmetics market.
Report Scope:
In this report, the Vietnam cosmetics market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Vietnam Cosmetics Market, By Type:
o Skin Care
o Hair Care
o Bath & Shower Products
o Makeup & Color Cosmetics
o Fragrances & Deodorants
o Others
• Vietnam Cosmetics Market, By Demography:
o Men
o Women
o Unisex
• Vietnam Cosmetics Market, By Distribution Channel:
o Supermarkets/Hypermarkets
o Pharmacy
o Online
o Departmental Stores
o Multi-Branded Retail Stores
o Others
• Vietnam Cosmetics Market, By Region:
o Northern
o Southern
o Central
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Vietnam cosmetics market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Sample Size Determination
4.2. Respondent Demographics
4.2.1. By Gender
4.2.2. By Age
4.2.3. By Occupation
4.3. Brand Awareness
4.4. Sources of Information
4.5. Factors Influencing Purchase Decision
4.6. Preferred Mode of Buying Cosmetic Product
4.7. Average Monthly Expenditure on Cosmetic Products
4.8. Challenges Faced Post Purchase
5. Vietnam Cosmetics Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (Skin care, Hair Care, Bath & Shower Products, Makeup & Color Cosmetics, Fragrances & Deodorants, Others)
5.2.2. By Demography Market Share Analysis (Men, Women, Unisex)
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Pharmacy, Online, Departmental Stores, Multi Branded Retail Stores, Others)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. Northern Vietnam Market Share Analysis
5.2.4.2. Southern Vietnam Market Share Analysis
5.2.4.3. Central Vietnam Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. Vietnam Cosmetics Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Demography Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Vietnam Skin Care Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Demography Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. Vietnam Hair Care Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Demography Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Vietnam Bath & Shower Products Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Demography Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. Vietnam Makeup & Color Cosmetics Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Demography Market Share Analysis
9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
10. Vietnam Fragrances & Deodorants Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Demography Market Share Analysis
10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.1.1. Rising product innovations
11.1.2. Increasing number of retail channels
11.1.3. Rapid urbanization
11.2. Challenges
11.2.1. Availability of counterfeit products
11.2.2. Rising competition among companies
12. Impact of COVID-19 on Vietnam Cosmetics Market
12.1. Impact Assessment Model
12.1.1. Key Segments Impacted
12.1.2. Key Regions Impacted
13. Market Trends & Developments
13.1. Rising popularity of men’s grooming
13.2. Growing demand from the female population
13.3. Increasing demand for natural & organic products
13.4. Rising consumer consciousness regarding personal care
13.5. Growing popularity of social media platforms
14. Porter’s Five Forces Model
14.1. Competitive Rivalry
14.2. Bargaining Power of Buyers
14.3. Bargaining Power of Suppliers
14.4. Threat of New Entrants
14.5. Threat of Substitutes
15. SWOT Analysis
15.1. Strength
15.2. Weakness
15.3. Opportunities
15.4. Threat
16. Vietnam Economic Profile
17. Policy & Regulatory Landscape
18. Competitive Landscape
18.1. Company Profiles
18.1.1. L'Oréal Vietnam Co., Ltd.
18.1.1.1. Company Details
18.1.1.2. Products & Services
18.1.1.3. Financial (As per availability)
18.1.1.4. Key Market Focus
18.1.1.5. Recent Development
18.1.1.6. Key Management Personnel
18.1.2. Unilever Vietnam International Company Limited
18.1.2.1. Company Details
18.1.2.2. Products & Services
18.1.2.3. Financial (As per availability)
18.1.2.4. Key Market Focus
18.1.2.5. Recent Development
18.1.2.6. Key Management Personnel
18.1.3. Estee Lauder (Vietnam) Limited
18.1.3.1. Company Details
18.1.3.2. Products & Services
18.1.3.3. Financial (As per availability)
18.1.3.4. Key Market Focus
18.1.3.5. Recent Development
18.1.3.6. Key Management Personnel
18.1.4. Beiersdorf Vietnam Co., Ltd
18.1.4.1. Company Details
18.1.4.2. Products & Services
18.1.4.3. Financial (As per availability)
18.1.4.4. Key Market Focus
18.1.4.5. Recent Development
18.1.4.6. Key Management Personnel
18.1.5. Procter & Gamble Vietnam Company Limited
18.1.5.1. Company Details
18.1.5.2. Financial (As per availability)
18.1.5.3. Key Market Focus
18.1.5.4. Recent Development
18.1.5.5. Key Management Personnel
18.1.6. Shiseido Cosmetics Vietnam Co., Ltd
18.1.6.1. Company Details
18.1.6.2. Products & Services
18.1.6.3. Company Details
18.1.6.4. Products & Services
18.1.6.5. Financial (As per availability)
18.1.6.6. Key Market Focus
18.1.6.7. Recent Development
18.1.6.8. Key Management Personnel
18.1.7. Marico Limited
18.1.7.1. Company Details
18.1.7.2. Products & Services
18.1.7.3. Financial (As per availability)
18.1.7.4. Key Market Focus
18.1.7.5. Recent Development
18.1.7.6. Key Management Personnel
18.1.8. Chanel, Inc.
18.1.8.1. Company Details
18.1.8.2. Products & Services
18.1.8.3. Financial (As per availability)
18.1.8.4. Key Market Focus
18.1.8.5. Recent Development
18.1.8.6. Key Management Personnel
18.1.9. MON Trading Co., Ltd (Vedette)
18.1.9.1. Company Details
18.1.9.2. Products & Services
18.1.9.3. Financial (As per availability)
18.1.9.4. Key Market Focus
18.1.9.5. Recent Development
18.1.9.6. Key Management Personnel
18.1.10. YLV Company Limited (The Skinna)
18.1.10.1. Products & Services
18.1.10.2. Financial (As per availability)
18.1.10.3. Key Market Focus
18.1.10.4. Recent Development
18.1.10.5. Key Management Personnel
19. Strategic Recommendations/Action Plan
19.1. Key Focus Areas
19.2. Target Type
19.3. Target Distribution Channel
20. About Us & Disclaimer
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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