インドオンライン小売市場:製品カテゴリー別(食品・飲料、パーソナルケア、アパレル・履物、エレクトロニクス・家電、家庭・家具、その他)、地域別、競争、予測、機会、2019-2029FIndia Online Retail Market, By Product Category (Food & Beverages, Personal Care, Apparel & Footwear, Electronics & Appliances, Home & Furniture, and Others), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2019-2029F インドのオンライン小売市場は、スマートフォンの普及や、場所を選ばず日用品や高級品を購入できる利便性などから、予測期間中に2,500億米ドル以上に達すると予想されている。こうした要因が市場成長を牽引してい... もっと見る
サマリーインドのオンライン小売市場は、スマートフォンの普及や、場所を選ばず日用品や高級品を購入できる利便性などから、予測期間中に2,500億米ドル以上に達すると予想されている。こうした要因が市場成長を牽引している。インドオンライン小売市場のスコープ 主にインターネットやその他のメディアを通じて、オンラインチャネルを利用した商品・サービスの購入・販売をオンライン小売市場と呼ぶ。小売業者がオンラインショッピングプラットフォームや、企業と消費者間の商品交換を促進するマーケットプレイスを通じて行う取引活動が含まれる。 商品の選択肢を提示し、顧客を惹きつけ、スムーズな取引を可能にするため、オンライン小売業者はウェブサイト、モバイルアプリ、ソーシャルメディア・プラットフォームなど、さまざまなチャネルを利用している。同市場では、電子機器、衣料品、化粧品、家庭用品、食料品など、数多くのカテゴリーで幅広い商品を提供している。 インドオンライン小売市場の概要 インドのオンライン小売市場の人気が高まっている背景には、インターネット利用の増加、スマートフォンの利用、利便性、幅広い商品、競争力のある価格設定、ソーシャルメディアの影響力など、さまざまな要因がある。 インドのeコマース業界はここ数年で著しい成長を遂げ、巨大な小売セグメントが出現した。拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、メタバース、体験型小売などの技術的進歩の発展は、顧客とのインタラクションに変革をもたらし、オンライン小売業者の増加に大きく寄与している。加えて、割引特典、アクセスの容易さ、単一プラットフォームでの製品入手の幅広さなど、オンライン小売の利点が市場成長を押し上げると予想される。 インドのオンライン小売業界は、電子機器、アパレル、化粧品、日用品、食料品など、多種多様な商品がeコマース・プラットフォーム上で入手可能であることに大きな影響を受けている。幅広い品揃えは、インドの消費者のニーズや嗜好を満たしている。さらに、オンライン小売業者は国内外 のブランドと提携していることが多く、消費者は地元の実店舗で は手に入らないような国内外の様々な商品を手に入れることが できる。 さらに、割引やお得な情報、魅力的な価格戦略は、インドのオンライン小売市場の促進に大きな役割を果たしている。eコマース・プラットフォームでは、割引、フラッシュセール、プロモーション・オファーが常に提供されており、価格に敏感な顧客を惹きつけている。こうした低料金は、宅配の利便性とともに、多くのインドの消費者にとってオンラインショッピングを魅力的なものにしている。さらに、キャッシュオンデリバリーのデジタルウォレットなど、数多くの支払い方法が利用可能なことも、オンラインショッピングでの商品購入のしやすさとアクセシビリティに貢献している。 インド・オンライン小売市場の促進要因 オンライン小売セクターの成長を支えるのは、スマートフォンの利用拡大とインターネットの普及であり、国全体でオンライン購入を行うインターネット利用者が増加していることが予想される。インドのインターネット・モバイル協会によると、インドの人口は13億人を超え、2022年時点で、都市部の3億4,100万人、農村部の3億5,100万人を含む6億9,200万人のインターネットアクティブユーザーがいるという。より多くの人々がインターネットにアクセスし、オンラインショッピングを利用できるようになったのは、手頃な価格の携帯電話とデータプランが普及したためである。例えば、RAI(インド小売業協会)によると、インドの小売市場全体に対するインドのオンライン小売市場の寄与率は、2019年の4.7%に対し、2024年には10.7%になると推定されている。 しかし、eコマース・プラットフォームが提供する利便性とアクセスのしやすさも、インドのオンライン小売業界の大きな原動力となっている。オンライン小売業者は、顧客が自宅にいながらにして商品を閲覧し、購入することを可能にしている。Eコマース・プラットフォームは、豊富な品揃え、魅力的な割引、安全な支払方法を提供することで、購買プロセスをよりシンプルにしている。例えば、インド・インターネット・モバイル協会(IAMAI)によると、2022年には約3億4,600万人のインド人消費者が、デジタル決済や電子商取引を含むオンライン取引に従事している。さらに、迅速なサービス・プロバイダーが利用可能なため、遠隔地にもタイムリーに配送され、オンライン小売業者のリーチが拡大している。 さらに、インド政府がデジタル化に注力し、「デジタル・インディア」や「スタートアップ・インディア」といったプログラムを実施していることも、オンライン小売業者にとって心強い環境となっている。さらに、規制の変更や物品サービス税(GST)の導入により、課税構造が合理化され、オンライン小売業者は州をまたいで事業を展開しやすくなった。その結果、政府のイニシアティブと政策改革が、インドのオンライン小売市場の成長を促進する重要な原動力となっている。 インドオンライン小売市場の動向 オムニチャネル戦略とは、複数のデジタルプラットフォームと物理的なタッチポイントを戦略的に統合し、一貫性のあるオーダーメイドのショッピング体験を提供する戦略である。そのため、このトレンドは市場や消費者の購買行動に大きな影響を与えている。現在進行中のファッション・トレンドは、消費者の嗜好の変化や利便性の高いショッピングへの需要を認識しつつ、ユーザーがウェブサイト、モバイル・アプリケーション、ソーシャルメディアなど、様々なプラットフォームを使って商品を閲覧・購入することを可能にしている。 さらに、ソーシャルメディアやデジタルマーケティングの急速な拡大が、インドのオンライン小売業界の発展に寄与している。リーチを拡大し、ブランド認知度を向上させるため、Eコマース・プラットフォームはソーシャルメディア・プラットフォーム、インフルエンサー、特定の広告を効果的に活用している。ソーシャル・メディア・プラットフォームでは、個人が自分のショッピング体験を共有したり、レビューを投稿したり、推薦したりすることができ、これらすべてが他の人々の購買決定に影響を与える。これらの要素は、予測期間を通じてインドオンライン小売市場の成長を加速させるだろう。 インドオンライン小売市場の課題 インドのオンライン小売市場は、インフラの未整備や郵便住所の標準化不足など、多くの課題に直面しており、注文対応の効率性や顧客満足度、配送の正確性に影響を及ぼしている。また、適切なインフラが整備されていないため、インドの物流コストは高い。その結果、FlipkartやAmazonのような一部のオンライン小売企業は、独自の物流部門を構築しなければならない。同様に、Flipkartは独自のe-kart物流会社を持っており、配送プロセスを管理している。同様に、他のオンライン小売業者の中には、顧客の注文を配送するために物流会社と提携しているところもある。航空路線の足のサイズが限られていることも、インドの物流会社が直面している課題であり、顧客への当日配送などの優先サービスの提供を妨げている。 さらに、インドの消費者の多くは代金引換(COD)での支払いを好むため、オンライン小売業者にとっては課題となっている。注文のキャンセル、返金、詐欺などはすべて、代金引換取引に関連する課題である。オンラインビジネスにとって、代金引換業務に関連するコストの管理は困難であり、収益性やキャッシュフロー管理に影響を及ぼす可能性がある。このように、これらすべての要因がインドのオンライン小売市場の成長を抑制する可能性がある。 インドのオンライン小売市場の機会 ソーシャルメディアへの露出と認知度の向上により、インドの消費者は国際的なファッションブランドへのアクセスを求めている。小規模都市では、ブランドの実店舗が限られているため、オンライン小売業者は、インド消費者の間で高まる国際ブランドへの需要に応えることができる。 また、ライフスタイルカテゴリーの中では、靴のオンラインプレゼンスが最も高いが、これは靴ブランド、特にスポーツブランドの間でオンラインプラットフォームが受け入れられつつあるためである。さらに、一部のスポーツブランドは、オンライン・プラットフォーム向けに独自の商品ラインを確立している。オンライン・プラットフォームは、プライベート・ブランドの間でも人気が高まっている。国内の有名オンライン小売業者による国際的ブランドとの独占的パートナーシップは、靴の需要を高め、インド・オンライン小売市場の拡大を支えている。 市場細分化 インドのオンライン小売市場は、製品カテゴリー、地域、競争環境に基づいて区分される。製品カテゴリーに基づくと、市場はさらに食品&飲料、パーソナルケア、アパレル&フットウェア、エレクトロニクス&家電、ホーム&家具、その他に細分化される。地域別に見ると、市場は北、南、東、西に分けられる。 企業プロフィール Flipkart Internet Private Limited、Myntra Designs Private Ltd、Amazon Retail India Private Limited、Reliance Retail Limited、Snapdeal Private Limited、Tata UniStore Limited、Nykaa E-Retail Pvt Ltd、Brainbees Solutions Pvt Ltd (Firstcry.com)、Clues Network Private Limited (ShopClues)、Fashnear Technologies Private Limited (Meesho)などは、インドのオンライン小売市場の成長をリードするグローバルプラットフォームの主要市場プレイヤーです。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのオンライン小売市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています: - インドオンライン小売市場:製品カテゴリー別 o 食品・飲料 o パーソナルケア o アパレル&フットウェア o エレクトロニクス&家電製品 o ホーム&家具 o その他 - インドオンライン小売市場:地域別 o 北部 o 南部 o 東 西 競合状況 企業プロフィール:インドのオンライン小売市場に参入している主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Preferred Time Slots 4.2. Preferred Category 4.3. Challenges Faced 5. India Online Retail Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Category Market Share Analysis (Food & Beverages, Personal Care, Apparel & Footwear, Electronics & Appliances, Home & Furniture, Others) 5.2.2. By Region Market Share Analysis 5.2.2.1. North India Market Share Analysis 5.2.2.2. South India Market Share Analysis 5.2.2.3. East India Market Share Analysis 5.2.2.4. West India Market Share Analysis 5.2.3. By Company Market Share Analysis 5.3. India Online Retail Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Category Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Food & Beverages Online Retail Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis (Food, Beverage) 6.2.2. By Region Market Share Analysis 7. India Personal Care Online Retail Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis (Skin Care, Bath & Shower Products, Color Cosmetic Products, Perfumes & Deodorants, Others) 7.2.2. By Region Market Share Analysis 8. India Apparel & Footwear Online Retail Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis (Clothing, Footwear, Accessories) 8.2.2. By Region Market Share Analysis 9. India Electronics & Appliances Online Retail Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis (Home appliances, Audio & Visual, Personal Care Appliances, Kitchen Appliances) 9.2.2. By Region Market Share Analysis 10. India Home & Furniture Online Retail Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type Market Share Analysis (Kitchen Cookware & Serve ware, Furniture, Home Décor, Others) 10.2.2. By Region Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Increasing smartphone usage 11.1.2. Ease of availability of products 11.1.3. Availability of discounted products 11.2. Challenges 11.2.1. Lack of standardized postal addresses 11.2.2. High competition 12. Market Trends & Developments 12.1. Changing consumer buying patterns 12.2. Expanding marketing and promotional activities 12.3. Increasing government initiatives 12.4. Rising influence of social media 12.5. Increasing number of online retailers 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Policy & Regulatory Landscape 15. India Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Flipkart Internet Private Limited 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financial (As per availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Development 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Myntra Designs Private Ltd 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financial (As per availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Development 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Amazon Retail India Private Limited 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financial (As per availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Development 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Reliance Retail Limited 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products & Services 16.1.4.3. Financial (As per availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Development 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Snapdeal Private Limited 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Financial (As per availability) 16.1.5.3. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.4. Recent Development 16.1.5.5. Key Management Personnel 16.1.6. Tata UniStore Limited 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Company Details 16.1.6.4. Products & Services 16.1.6.5. Financial (As per availability) 16.1.6.6. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.7. Recent Development 16.1.6.8. Key Management Personnel 16.1.7. Nykaa E-Retail Pvt Ltd 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financial (As per availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Development 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Brainbees Solutions Pvt Ltd (Firstcry.com) 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financial (As per availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Development 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Clues Network Private Limited (ShopClues) 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financial (As per availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Development 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Fashnear Technologies Private Limited (Meesho) 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products & Services 16.1.10.3. Financial (As per availability) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Development 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Product Category 17.3. Target Region 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryIndia Online Retail market is expected to reach over USD250 billion during the forecast period, due to the increasing usage of smart phone and convenience of purchasing daily essentials & luxury products from any location, among others. Such factors are driving market growth. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Preferred Time Slots 4.2. Preferred Category 4.3. Challenges Faced 5. India Online Retail Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Category Market Share Analysis (Food & Beverages, Personal Care, Apparel & Footwear, Electronics & Appliances, Home & Furniture, Others) 5.2.2. By Region Market Share Analysis 5.2.2.1. North India Market Share Analysis 5.2.2.2. South India Market Share Analysis 5.2.2.3. East India Market Share Analysis 5.2.2.4. West India Market Share Analysis 5.2.3. By Company Market Share Analysis 5.3. India Online Retail Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Category Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Food & Beverages Online Retail Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis (Food, Beverage) 6.2.2. By Region Market Share Analysis 7. India Personal Care Online Retail Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis (Skin Care, Bath & Shower Products, Color Cosmetic Products, Perfumes & Deodorants, Others) 7.2.2. By Region Market Share Analysis 8. India Apparel & Footwear Online Retail Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis (Clothing, Footwear, Accessories) 8.2.2. By Region Market Share Analysis 9. India Electronics & Appliances Online Retail Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis (Home appliances, Audio & Visual, Personal Care Appliances, Kitchen Appliances) 9.2.2. By Region Market Share Analysis 10. India Home & Furniture Online Retail Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type Market Share Analysis (Kitchen Cookware & Serve ware, Furniture, Home Décor, Others) 10.2.2. By Region Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Increasing smartphone usage 11.1.2. Ease of availability of products 11.1.3. Availability of discounted products 11.2. Challenges 11.2.1. Lack of standardized postal addresses 11.2.2. High competition 12. Market Trends & Developments 12.1. Changing consumer buying patterns 12.2. Expanding marketing and promotional activities 12.3. Increasing government initiatives 12.4. Rising influence of social media 12.5. Increasing number of online retailers 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Policy & Regulatory Landscape 15. India Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Flipkart Internet Private Limited 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financial (As per availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Development 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Myntra Designs Private Ltd 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financial (As per availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Development 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Amazon Retail India Private Limited 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financial (As per availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Development 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Reliance Retail Limited 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products & Services 16.1.4.3. Financial (As per availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Development 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Snapdeal Private Limited 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Financial (As per availability) 16.1.5.3. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.4. Recent Development 16.1.5.5. Key Management Personnel 16.1.6. Tata UniStore Limited 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Company Details 16.1.6.4. Products & Services 16.1.6.5. Financial (As per availability) 16.1.6.6. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.7. Recent Development 16.1.6.8. Key Management Personnel 16.1.7. Nykaa E-Retail Pvt Ltd 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financial (As per availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Development 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Brainbees Solutions Pvt Ltd (Firstcry.com) 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financial (As per availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Development 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Clues Network Private Limited (ShopClues) 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financial (As per availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Development 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Fashnear Technologies Private Limited (Meesho) 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products & Services 16.1.10.3. Financial (As per availability) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Development 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Product Category 17.3. Target Region 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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