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インドオンライン小売市場:製品カテゴリー別(食品・飲料、パーソナルケア、アパレル・履物、エレクトロニクス・家電、家庭・家具、その他)、地域別、競争、予測、機会、2019-2029F


India Online Retail Market, By Product Category (Food & Beverages, Personal Care, Apparel & Footwear, Electronics & Appliances, Home & Furniture, and Others), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2019-2029F

インドのオンライン小売市場は、スマートフォンの普及や、場所を選ばず日用品や高級品を購入できる利便性などから、予測期間中に2,500億米ドル以上に達すると予想されている。こうした要因が市場成長を牽引してい... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$3,500
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サマリー

インドのオンライン小売市場は、スマートフォンの普及や、場所を選ばず日用品や高級品を購入できる利便性などから、予測期間中に2,500億米ドル以上に達すると予想されている。こうした要因が市場成長を牽引している。
インドオンライン小売市場のスコープ
主にインターネットやその他のメディアを通じて、オンラインチャネルを利用した商品・サービスの購入・販売をオンライン小売市場と呼ぶ。小売業者がオンラインショッピングプラットフォームや、企業と消費者間の商品交換を促進するマーケットプレイスを通じて行う取引活動が含まれる。
商品の選択肢を提示し、顧客を惹きつけ、スムーズな取引を可能にするため、オンライン小売業者はウェブサイト、モバイルアプリ、ソーシャルメディア・プラットフォームなど、さまざまなチャネルを利用している。同市場では、電子機器、衣料品、化粧品、家庭用品、食料品など、数多くのカテゴリーで幅広い商品を提供している。
インドオンライン小売市場の概要
インドのオンライン小売市場の人気が高まっている背景には、インターネット利用の増加、スマートフォンの利用、利便性、幅広い商品、競争力のある価格設定、ソーシャルメディアの影響力など、さまざまな要因がある。
インドのeコマース業界はここ数年で著しい成長を遂げ、巨大な小売セグメントが出現した。拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、メタバース、体験型小売などの技術的進歩の発展は、顧客とのインタラクションに変革をもたらし、オンライン小売業者の増加に大きく寄与している。加えて、割引特典、アクセスの容易さ、単一プラットフォームでの製品入手の幅広さなど、オンライン小売の利点が市場成長を押し上げると予想される。
インドのオンライン小売業界は、電子機器、アパレル、化粧品、日用品、食料品など、多種多様な商品がeコマース・プラットフォーム上で入手可能であることに大きな影響を受けている。幅広い品揃えは、インドの消費者のニーズや嗜好を満たしている。さらに、オンライン小売業者は国内外 のブランドと提携していることが多く、消費者は地元の実店舗で は手に入らないような国内外の様々な商品を手に入れることが できる。
さらに、割引やお得な情報、魅力的な価格戦略は、インドのオンライン小売市場の促進に大きな役割を果たしている。eコマース・プラットフォームでは、割引、フラッシュセール、プロモーション・オファーが常に提供されており、価格に敏感な顧客を惹きつけている。こうした低料金は、宅配の利便性とともに、多くのインドの消費者にとってオンラインショッピングを魅力的なものにしている。さらに、キャッシュオンデリバリーのデジタルウォレットなど、数多くの支払い方法が利用可能なことも、オンラインショッピングでの商品購入のしやすさとアクセシビリティに貢献している。
インド・オンライン小売市場の促進要因
オンライン小売セクターの成長を支えるのは、スマートフォンの利用拡大とインターネットの普及であり、国全体でオンライン購入を行うインターネット利用者が増加していることが予想される。インドのインターネット・モバイル協会によると、インドの人口は13億人を超え、2022年時点で、都市部の3億4,100万人、農村部の3億5,100万人を含む6億9,200万人のインターネットアクティブユーザーがいるという。より多くの人々がインターネットにアクセスし、オンラインショッピングを利用できるようになったのは、手頃な価格の携帯電話とデータプランが普及したためである。例えば、RAI(インド小売業協会)によると、インドの小売市場全体に対するインドのオンライン小売市場の寄与率は、2019年の4.7%に対し、2024年には10.7%になると推定されている。
しかし、eコマース・プラットフォームが提供する利便性とアクセスのしやすさも、インドのオンライン小売業界の大きな原動力となっている。オンライン小売業者は、顧客が自宅にいながらにして商品を閲覧し、購入することを可能にしている。Eコマース・プラットフォームは、豊富な品揃え、魅力的な割引、安全な支払方法を提供することで、購買プロセスをよりシンプルにしている。例えば、インド・インターネット・モバイル協会(IAMAI)によると、2022年には約3億4,600万人のインド人消費者が、デジタル決済や電子商取引を含むオンライン取引に従事している。さらに、迅速なサービス・プロバイダーが利用可能なため、遠隔地にもタイムリーに配送され、オンライン小売業者のリーチが拡大している。
さらに、インド政府がデジタル化に注力し、「デジタル・インディア」や「スタートアップ・インディア」といったプログラムを実施していることも、オンライン小売業者にとって心強い環境となっている。さらに、規制の変更や物品サービス税(GST)の導入により、課税構造が合理化され、オンライン小売業者は州をまたいで事業を展開しやすくなった。その結果、政府のイニシアティブと政策改革が、インドのオンライン小売市場の成長を促進する重要な原動力となっている。
インドオンライン小売市場の動向
オムニチャネル戦略とは、複数のデジタルプラットフォームと物理的なタッチポイントを戦略的に統合し、一貫性のあるオーダーメイドのショッピング体験を提供する戦略である。そのため、このトレンドは市場や消費者の購買行動に大きな影響を与えている。現在進行中のファッション・トレンドは、消費者の嗜好の変化や利便性の高いショッピングへの需要を認識しつつ、ユーザーがウェブサイト、モバイル・アプリケーション、ソーシャルメディアなど、様々なプラットフォームを使って商品を閲覧・購入することを可能にしている。
さらに、ソーシャルメディアやデジタルマーケティングの急速な拡大が、インドのオンライン小売業界の発展に寄与している。リーチを拡大し、ブランド認知度を向上させるため、Eコマース・プラットフォームはソーシャルメディア・プラットフォーム、インフルエンサー、特定の広告を効果的に活用している。ソーシャル・メディア・プラットフォームでは、個人が自分のショッピング体験を共有したり、レビューを投稿したり、推薦したりすることができ、これらすべてが他の人々の購買決定に影響を与える。これらの要素は、予測期間を通じてインドオンライン小売市場の成長を加速させるだろう。
インドオンライン小売市場の課題
インドのオンライン小売市場は、インフラの未整備や郵便住所の標準化不足など、多くの課題に直面しており、注文対応の効率性や顧客満足度、配送の正確性に影響を及ぼしている。また、適切なインフラが整備されていないため、インドの物流コストは高い。その結果、FlipkartやAmazonのような一部のオンライン小売企業は、独自の物流部門を構築しなければならない。同様に、Flipkartは独自のe-kart物流会社を持っており、配送プロセスを管理している。同様に、他のオンライン小売業者の中には、顧客の注文を配送するために物流会社と提携しているところもある。航空路線の足のサイズが限られていることも、インドの物流会社が直面している課題であり、顧客への当日配送などの優先サービスの提供を妨げている。
さらに、インドの消費者の多くは代金引換(COD)での支払いを好むため、オンライン小売業者にとっては課題となっている。注文のキャンセル、返金、詐欺などはすべて、代金引換取引に関連する課題である。オンラインビジネスにとって、代金引換業務に関連するコストの管理は困難であり、収益性やキャッシュフロー管理に影響を及ぼす可能性がある。このように、これらすべての要因がインドのオンライン小売市場の成長を抑制する可能性がある。
インドのオンライン小売市場の機会
ソーシャルメディアへの露出と認知度の向上により、インドの消費者は国際的なファッションブランドへのアクセスを求めている。小規模都市では、ブランドの実店舗が限られているため、オンライン小売業者は、インド消費者の間で高まる国際ブランドへの需要に応えることができる。
また、ライフスタイルカテゴリーの中では、靴のオンラインプレゼンスが最も高いが、これは靴ブランド、特にスポーツブランドの間でオンラインプラットフォームが受け入れられつつあるためである。さらに、一部のスポーツブランドは、オンライン・プラットフォーム向けに独自の商品ラインを確立している。オンライン・プラットフォームは、プライベート・ブランドの間でも人気が高まっている。国内の有名オンライン小売業者による国際的ブランドとの独占的パートナーシップは、靴の需要を高め、インド・オンライン小売市場の拡大を支えている。
市場細分化
インドのオンライン小売市場は、製品カテゴリー、地域、競争環境に基づいて区分される。製品カテゴリーに基づくと、市場はさらに食品&飲料、パーソナルケア、アパレル&フットウェア、エレクトロニクス&家電、ホーム&家具、その他に細分化される。地域別に見ると、市場は北、南、東、西に分けられる。
企業プロフィール
Flipkart Internet Private Limited、Myntra Designs Private Ltd、Amazon Retail India Private Limited、Reliance Retail Limited、Snapdeal Private Limited、Tata UniStore Limited、Nykaa E-Retail Pvt Ltd、Brainbees Solutions Pvt Ltd (Firstcry.com)、Clues Network Private Limited (ShopClues)、Fashnear Technologies Private Limited (Meesho)などは、インドのオンライン小売市場の成長をリードするグローバルプラットフォームの主要市場プレイヤーです。
レポートの範囲
本レポートでは、インドのオンライン小売市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:
- インドオンライン小売市場:製品カテゴリー別
o 食品・飲料
o パーソナルケア
o アパレル&フットウェア
o エレクトロニクス&家電製品
o ホーム&家具
o その他
- インドオンライン小売市場:地域別
o 北部
o 南部
o 東
西
競合状況
企業プロフィール:インドのオンライン小売市場に参入している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Preferred Time Slots
4.2. Preferred Category
4.3. Challenges Faced
5. India Online Retail Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Category Market Share Analysis (Food & Beverages, Personal Care, Apparel & Footwear, Electronics & Appliances, Home & Furniture, Others)
5.2.2. By Region Market Share Analysis
5.2.2.1. North India Market Share Analysis
5.2.2.2. South India Market Share Analysis
5.2.2.3. East India Market Share Analysis
5.2.2.4. West India Market Share Analysis
5.2.3. By Company Market Share Analysis
5.3. India Online Retail Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Category Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Food & Beverages Online Retail Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type Market Share Analysis (Food, Beverage)
6.2.2. By Region Market Share Analysis
7. India Personal Care Online Retail Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type Market Share Analysis (Skin Care, Bath & Shower Products, Color Cosmetic Products, Perfumes & Deodorants, Others)
7.2.2. By Region Market Share Analysis
8. India Apparel & Footwear Online Retail Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type Market Share Analysis (Clothing, Footwear, Accessories)
8.2.2. By Region Market Share Analysis
9. India Electronics & Appliances Online Retail Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type Market Share Analysis (Home appliances, Audio & Visual, Personal Care Appliances, Kitchen Appliances)
9.2.2. By Region Market Share Analysis
10. India Home & Furniture Online Retail Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type Market Share Analysis (Kitchen Cookware & Serve ware, Furniture, Home Décor, Others)
10.2.2. By Region Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.1.1. Increasing smartphone usage
11.1.2. Ease of availability of products
11.1.3. Availability of discounted products
11.2. Challenges
11.2.1. Lack of standardized postal addresses
11.2.2. High competition
12. Market Trends & Developments
12.1. Changing consumer buying patterns
12.2. Expanding marketing and promotional activities
12.3. Increasing government initiatives
12.4. Rising influence of social media
12.5. Increasing number of online retailers
13. SWOT Analysis
13.1. Strengths
13.2. Weaknesses
13.3. Opportunities
13.4. Threats
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Flipkart Internet Private Limited
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Products & Services
16.1.1.3. Financial (As per availability)
16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.1.5. Recent Development
16.1.1.6. Key Management Personnel
16.1.2. Myntra Designs Private Ltd
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Products & Services
16.1.2.3. Financial (As per availability)
16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.2.5. Recent Development
16.1.2.6. Key Management Personnel
16.1.3. Amazon Retail India Private Limited
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Products & Services
16.1.3.3. Financial (As per availability)
16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.3.5. Recent Development
16.1.3.6. Key Management Personnel
16.1.4. Reliance Retail Limited
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Products & Services
16.1.4.3. Financial (As per availability)
16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.4.5. Recent Development
16.1.4.6. Key Management Personnel
16.1.5. Snapdeal Private Limited
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Financial (As per availability)
16.1.5.3. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.5.4. Recent Development
16.1.5.5. Key Management Personnel
16.1.6. Tata UniStore Limited
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Products & Services
16.1.6.3. Company Details
16.1.6.4. Products & Services
16.1.6.5. Financial (As per availability)
16.1.6.6. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.6.7. Recent Development
16.1.6.8. Key Management Personnel
16.1.7. Nykaa E-Retail Pvt Ltd
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Products & Services
16.1.7.3. Financial (As per availability)
16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.7.5. Recent Development
16.1.7.6. Key Management Personnel
16.1.8. Brainbees Solutions Pvt Ltd (Firstcry.com)
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Products & Services
16.1.8.3. Financial (As per availability)
16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.8.5. Recent Development
16.1.8.6. Key Management Personnel
16.1.9. Clues Network Private Limited (ShopClues)
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Products & Services
16.1.9.3. Financial (As per availability)
16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.9.5. Recent Development
16.1.9.6. Key Management Personnel
16.1.10. Fashnear Technologies Private Limited (Meesho)
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Products & Services
16.1.10.3. Financial (As per availability)
16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.10.5. Recent Development
16.1.10.6. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations/Action Plan
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target Product Category
17.3. Target Region
18. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

India Online Retail market is expected to reach over USD250 billion during the forecast period, due to the increasing usage of smart phone and convenience of purchasing daily essentials & luxury products from any location, among others. Such factors are driving market growth.
India Online Retail Market Scope
The purchasing and selling of goods & services using online channels, mostly through the internet and other media forms, is referred to as online retail market. It entails the transactional activities carried out by retailers through online shopping platforms, and marketplaces that facilitate the product exchange between businesses and consumers.
To present their product options, attract customers, and enable smooth transactions, online retailers use a variety of channels, including websites, mobile apps, and social media platforms. The market provides an extensive range of products in numerous categories, including electronics, clothing, cosmetics, household goods, groceries, and more.
India Online Retail Market Overview
The growing popularity of India online retail market is fueled by various factors including rising internet use, smartphone usage, convenience, a wide variety of products, competitive pricing, and social media influence.
Indian e-commerce industry has seen a significant growth in the past few years, which has resulted in the emergence of a huge retail segment. The development of technological advancement such as augmented reality (AR), virtual reality (VR), the Metaverse, and experiential retail, are transforming customer interactions, and has contributed significantly in the increase of the number of online retailers. Additionally, benefits of online retail, such as discount offers, easy access, range of availability of the product on a single platform, etc. are expected to boost the market growth.
The online retail industry in India is significantly influenced by the availability of a wide variety of products such as electronics, apparel, cosmetics, household goods, groceries, and other products available on e-commerce platform. The wide range of product selection meets the needs and preferences of Indian consumers. Furthermore, online retailers often collaborate with both local and international brands, giving consumers access to a wide variety of national and international products that may not be accessible in local physical stores.
Moreover, discounts, deals, and attractive pricing strategies play a substantial role in promoting the India online retail market. Discounts, flash sales, and promotional offers are constantly offered by e-commerce platforms, attracting price-conscious customers. These low rates, along with the convenience of home delivery, make online shopping attractive to many Indian consumers. Furthermore, the availability of numerous payment methods, such as cash-on-delivery digital wallets, contributes to the ease and accessibility of purchasing goods online.
India Online Retail Market Drivers
The growth of the online retail sector is expected to be supported by increasing usage of smartphones and internet penetration, along with rising internet users for making online purchases across the country. India has a population of more than 1.3 billion, and as of 2022, India has 692 million total internet active users, including 341 million from urban and 351 million from rural Indian, according to the Internet and Mobile Association of India. More and more people are able to access the internet and engage in online shopping because of the widespread availability of affordable mobile phones and data plans. For instance, according to RAI (Retailers Association of India), India’s online retail market contribution to the overall retail market in India, is estimated to be 10.7 percent by 2024, when compared to 4.7 per cent in 2019.
However, the convenience and accessibility provided by e-commerce platforms is another significant driver of the Indian online retail industry. Online retailers allow customers to browse and purchase things from the comfort of their own homes. The purchasing process has been made simpler by e-commerce platforms by providing a large selection of products, alluring discounts, and safe payment methods. For instance, in 2022, according to the Internet and Mobile Association of India (IAMAI), around 346 million Indian consumers are engaged in online transaction including digital payments, and e-commerce. Furthermore, the availability of quick service providers has assured timely delivery to some of the remote locations, allowing online retailers to expand their reach.
Additionally, the Indian government's focus on digitalization, as well as programmes like "Digital India" and “Start-up India," contributed to an encouraging environment for online retailers. Furthermore, regulatory changes and the implementation of the Goods and Services Tax (GST) have streamlined the taxation structure, making it easier for online retailers to operate across states. As a result, government initiatives and policy reforms are the significant driving factors for fostering the growth of the India online retail market.
India Online Retail Market Trends
Retailers are increasingly embracing omnichannel strategies, which involve the strategic integration of multiple digital platforms and physical touchpoints to provide a consistent and tailored shopping experience. Thus, this trend is having a significant impact on the market and consumer purchasing behavior. The ongoing fashion trends enable users to browse and purchase products using a variety of platforms, including websites, mobile applications, and social media, while also acknowledging the changing preferences of consumers and the demand for convenience shopping.
Moreover, the rapid expansion of social media and digital marketing, has contributed to the development of the Indian online retail industry. To increase their reach and improve brand recognition, e-commerce platforms are effectively utilizing social media platforms, influencers, and specific advertisements. Social media platforms allow individuals to share their shopping experiences, post reviews, and make recommendations, all of which have an impact on other people's purchasing decisions. These elements will accelerate the growth of the India Online Retail market throughout the course of the forecast year.
India Online Retail Market Challenges
The online retail market in India faces many challenges, including inadequate infrastructure and a lack of standardized postal addresses, affecting the effectiveness of order fulfillment and customer satisfaction, as well as delivery accuracy. Additionally, logistics cost in India are high due to the lack of proper infrastructure. As a result, some online retail players, such as Flipkart and Amazon, have to build up their own logistics departments. In a similar manner, Flipkart has its own e-kart logistics company to manage their delivery process. Similarly, some other online retailers are associated with logistics companies in order to deliver customer orders. Limited airline feet size is another challenge faced by logistics companies in India, hindering the delivery of priority services, such as same day delivery, to customers.
Moreover, many Indian consumers prefer to pay by cash on delivery (COD), which presents a challenge for online retailers. Order cancellations, refunds, and frauds are all challenges associated with COD transactions. For online businesses, managing COD operations associated costs can be difficult, affecting profitability and cash flow management. Thus, all these factors can restrain the growth of the online retail market in India.
India Online Retail Market Opportunities
With social media exposure and its rising awareness, Indian consumers are seeking access to international fashion brands. Limited reach of physical retail outlets of brands in smaller cities provides an opportunity for online retailers to cater to the rising demand for international brands among Indian consumers.
Additionally, the online presence of footwear is the highest among the lifestyle categories, due to the growing acceptance of the online platform among footwear brands, particularly sports brands. Furthermore, some sports brands have established a distinct line of products for the online platform. The online platform is also becoming increasingly popular among private labels. Exclusive partnerships with international brands by the country's well know online retailers, are resulting in the demand for footwear, supporting the expansion of India Online Retail market.
Market Segmentation
The India online retail market is segmented based on product category, region, and competitional landscape. Based on product category, the market is further fragmented into food & beverages, personal care, apparel & footwear, electronics & appliances, home & furniture, and others. Based on region, the market is divided into North, South, East, and West.
Company Profiles
Flipkart Internet Private Limited, Myntra Designs Private Ltd, Amazon Retail India Private Limited, Reliance Retail Limited, Snapdeal Private Limited, Tata UniStore Limited, Nykaa E-Retail Pvt Ltd, Brainbees Solutions Pvt Ltd (Firstcry.com), Clues Network Private Limited (ShopClues), Fashnear Technologies Private Limited (Meesho), are among the major market players in the global platform that lead the market growth of the India online retail market.
Report Scope:
In this report, the India Online Retail market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Online Retail Market, By Product Category:
o Food & Beverages
o Personal Care
o Apparel & Footwear
o Electronics & Appliances
o Home & Furniture
o Others
• India Online Retail Market, By Region:
o North
o South
o East
o West
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the India Online Retail market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Preferred Time Slots
4.2. Preferred Category
4.3. Challenges Faced
5. India Online Retail Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Category Market Share Analysis (Food & Beverages, Personal Care, Apparel & Footwear, Electronics & Appliances, Home & Furniture, Others)
5.2.2. By Region Market Share Analysis
5.2.2.1. North India Market Share Analysis
5.2.2.2. South India Market Share Analysis
5.2.2.3. East India Market Share Analysis
5.2.2.4. West India Market Share Analysis
5.2.3. By Company Market Share Analysis
5.3. India Online Retail Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Category Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Food & Beverages Online Retail Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type Market Share Analysis (Food, Beverage)
6.2.2. By Region Market Share Analysis
7. India Personal Care Online Retail Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type Market Share Analysis (Skin Care, Bath & Shower Products, Color Cosmetic Products, Perfumes & Deodorants, Others)
7.2.2. By Region Market Share Analysis
8. India Apparel & Footwear Online Retail Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type Market Share Analysis (Clothing, Footwear, Accessories)
8.2.2. By Region Market Share Analysis
9. India Electronics & Appliances Online Retail Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type Market Share Analysis (Home appliances, Audio & Visual, Personal Care Appliances, Kitchen Appliances)
9.2.2. By Region Market Share Analysis
10. India Home & Furniture Online Retail Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type Market Share Analysis (Kitchen Cookware & Serve ware, Furniture, Home Décor, Others)
10.2.2. By Region Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.1.1. Increasing smartphone usage
11.1.2. Ease of availability of products
11.1.3. Availability of discounted products
11.2. Challenges
11.2.1. Lack of standardized postal addresses
11.2.2. High competition
12. Market Trends & Developments
12.1. Changing consumer buying patterns
12.2. Expanding marketing and promotional activities
12.3. Increasing government initiatives
12.4. Rising influence of social media
12.5. Increasing number of online retailers
13. SWOT Analysis
13.1. Strengths
13.2. Weaknesses
13.3. Opportunities
13.4. Threats
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Flipkart Internet Private Limited
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Products & Services
16.1.1.3. Financial (As per availability)
16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.1.5. Recent Development
16.1.1.6. Key Management Personnel
16.1.2. Myntra Designs Private Ltd
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Products & Services
16.1.2.3. Financial (As per availability)
16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.2.5. Recent Development
16.1.2.6. Key Management Personnel
16.1.3. Amazon Retail India Private Limited
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Products & Services
16.1.3.3. Financial (As per availability)
16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.3.5. Recent Development
16.1.3.6. Key Management Personnel
16.1.4. Reliance Retail Limited
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Products & Services
16.1.4.3. Financial (As per availability)
16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.4.5. Recent Development
16.1.4.6. Key Management Personnel
16.1.5. Snapdeal Private Limited
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Financial (As per availability)
16.1.5.3. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.5.4. Recent Development
16.1.5.5. Key Management Personnel
16.1.6. Tata UniStore Limited
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Products & Services
16.1.6.3. Company Details
16.1.6.4. Products & Services
16.1.6.5. Financial (As per availability)
16.1.6.6. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.6.7. Recent Development
16.1.6.8. Key Management Personnel
16.1.7. Nykaa E-Retail Pvt Ltd
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Products & Services
16.1.7.3. Financial (As per availability)
16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.7.5. Recent Development
16.1.7.6. Key Management Personnel
16.1.8. Brainbees Solutions Pvt Ltd (Firstcry.com)
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Products & Services
16.1.8.3. Financial (As per availability)
16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.8.5. Recent Development
16.1.8.6. Key Management Personnel
16.1.9. Clues Network Private Limited (ShopClues)
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Products & Services
16.1.9.3. Financial (As per availability)
16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.9.5. Recent Development
16.1.9.6. Key Management Personnel
16.1.10. Fashnear Technologies Private Limited (Meesho)
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Products & Services
16.1.10.3. Financial (As per availability)
16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.10.5. Recent Development
16.1.10.6. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations/Action Plan
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target Product Category
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