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サウジアラビアの小売市場:タイプ別(食品小売vs非食品小売)、小売店舗タイプ別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、バカラ店、百貨店、専売店、コンビニエンスストア、その他(専門店、ドラッグストア/薬局など))、地域別、競争予測機会、2018-2028F


Saudi Arabia Retail Market By Type (Food Retail v/s Non-Food Retail), By Retail Store Type (Supermarkets/Hypermarkets, Online, Baqala Stores, Departmental Stores, Exclusive Stores, Convenience Stores, Others (Specialty Stores, Drugstores/Pharmacies, etc.)), By Region, Competition Forecast Opportunities, 2018-2028F

サウジアラビアの小売市場は、観光客の増加、オンライン・プラットフォームでのプレゼンス拡大、全国的な小売店舗数の増加など、いくつかの要因により、予測期間中に力強い成長が見込まれている。 小売業は、... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年9月5日 US$3,500
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83 英語

 

サマリー

サウジアラビアの小売市場は、観光客の増加、オンライン・プラットフォームでのプレゼンス拡大、全国的な小売店舗数の増加など、いくつかの要因により、予測期間中に力強い成長が見込まれている。

小売業は、少量の商品やサービスを実店舗やオンラインチャネルを通じて顧客に販売するビジネスである。小売業の例としては、食料品店、アパレル・ショップ、ドラッグストアなどがある。このカテゴリーには、オンライン小売チャネルも含まれる。ただし、美容院やクリーニング店のようなサービス型小売業は含まれない。

湾岸協力会議地域の小売企業は、インフレ率の上昇と必需品への消費支出の増加に牽引され、回転率の上昇を目の当たりにしている。サウジアラビアの小売セクターは、今年前半のコヴィッ ド 19 規制緩和を受け、店舗面積の拡大と内需の力強い回 復に見舞われた。2022年4月と5月のPOS取引額は前年同期比16%増となり、王国全体で合計247億9000万米ドルに達した。2022年上半期、リヤドの小売ストックは総賃貸可能面積(GLA)で5万5,000平方メートル拡大し、ジッダの小売スペースは1万6,000平方メートル拡大して170万平方メートルに達し、マッカの小売スペースは1万7,500平方メートル拡大して140万平方メートルに達した。

さらに、国内の大手小売チェーンは2022年に大きな成長を遂げている。例えば、今年第1四半期にAbdullah Al Othaim Markets Co.は9つの支店を新設し、支店網を7.31%増強した。さらに、Al Othaimの2022年第1四半期の利益は、2021年同期の1,557万米ドルから約2,457万米ドルに増加した。同様に、サウジアラビアの小売業者であるBinDawoodは、2022年の第1四半期の利益が5.4%増加したと報告したが、これは増収によるものであった。

同業界の企業は、サービスを向上させ、より幅広い消費者層を取り込むために戦略を強化している。例えば、Abdullah Al-Othaim Markets Company は2022年、サウジアラビアの小売事業の戦略的計画を発表し、様々な販売拠点、スーパーマーケット、開発コーナー、卸売チャネル、オンラインプラットフォームを通じて、買い物客に多様な選択肢を提供し、ユニークな体験を提供することを目指した。

さらに、投資省の調査によると、サウジアラビアへの純外国直接投資は2021年に257.2%急増したと、サウジアラビアの公式報道機関が報じている。さらに、SPAによると、卸売・小売部門は、2021年下半期に発行された1,481件のライセンスを占め、外資許認可において引き続き圧倒的な強さを誇っている。

結論として、サウジアラビアの小売市場は、観光客の増加、オンライン・プレゼンスの拡大、全国的な小売施設の急増など、さまざまな要因によって力強い成長軌道に乗っている。
観光客の増加が市場成長を後押し
さらに、サウジアラビア王国(KSA)は2022年、2年間の中断の後、100万人以上の巡礼者がハッジ巡礼に参加することを許可した。この動きは、外国人観光客を3倍の1,200万人に増やすという王国の目標達成を支援し、同時にマッカの小売セクターを押し上げると予測されている。全体として、観光客の流入増加はサウジアラビアの小売業界にプラスの影響を与えると予想される。特に、サウジアラビアの国際観光客の入国者数は、2021年の数字と比較して約575%という著しい伸びを示し、2022年第2四半期には360万人に達した。さらに、世界旅行ツーリズム協議会(WTTC)によると、サウジアラビアは今後10年間、中東諸国の中で観光セクターが最も急速に拡大する見通しだ。その結果、サウジアラビアの観光部門の急成長は、同国の小売市場の拡大に拍車をかけると予測される。
市場プレーヤーによる新店舗展開が市場成長を後押し
数多くの小売チェーンが、サウジアラビア全土に新しい小売店舗を導入することで、サウジアラビア国内での存在感を高めることに重点を置いている。その一例として、ドバイを拠点とする食料品小売業 Spinneys は 2022 年、Abdul Mohsen Al Hokair Holding Group とパートナーシップ契約を締結し、2023 年にサウジアラビアに初出店する予定である。同様に同年、Lulu Groupはサウジアラビアのアル・ルワイス地区に29店舗目を開店した。さらに2020年、BinDawoodはジッダのFayfa通り、Prince Mohammed Bin Abdulaziz通り沿いに戦略的に位置するDanubeの新店舗計画を発表した。その結果、この傾向は予測期間中、市場の成長軌道のさらなる拡大に寄与すると予想される。
独自のマーケティング戦略が市場成長を後押し
多様な小売企業は、利益を最適化する手段としてマーケティング戦略を強化している。例を挙げると、2022年にAbdullah Al-Othaim Marketsは、複数週間に及ぶ大規模なマーケティングキャンペーンを開始した。忠実な顧客に報い、より親密なつながりを育むことを意図して、同社は "65年間想像してください、アル・オサイムはあなたの一部です "をテーマに8週間のキャンペーンを実施した。このキャンペーンでは、マンデースペシャルと費用対効果の高い料金を提供した。このキャンペーンを成功させるため、160万米ドルを超える投資が行われた。さらに同年、Majid Al Futtaimはサウジアラビア国内でエンターテインメントに特化した革新的なロイヤリティ・プログラムを導入した。SHARE」プログラムの登録会員は、Majid Al Futtaimが提供するサウジアラビア全土のLECポートフォリオを利用することができ、ポイントを貯めたり交換したりすることができる。これらの要因は、サウジアラビアの小売市場全体の拡大に好影響を与えると予想される。
市場区分
サウジアラビアの小売市場は、タイプ、小売店舗タイプ、地域、競争環境に基づいて区分される。タイプ別では、市場はさらに食品小売と非食品小売に細分化される。小売店のタイプに基づき、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、Baqalaストア、デパート、高級店、コンビニエンスストア、その他(専門店、ドラッグストア/薬局など)に区分される。また、この市場分析では、地域区分も調査し、西部、東部、北部・中部、南部の各地域に分けて、地域別市場セグメンテーションを考案している。
企業プロフィール
Lulu Group International (EMKE Group)、Abdullah Al Othaim Markets Co.、Panda Retail Co. (Savola Group)、Fawaz Abdul Aziz Al Hokair & Co.、Majid Al Futtaim Retail LLC、Choithram LLC、Balsharaf Group、Bin Dawood Holding Company SJSC、Al-Raya Foot Stuff LTD.、AL-Sadhanは、サウジアラビアの小売市場の成長をリードするサウジアラビアプラットフォームの主要市場プレイヤーである。
レポートの範囲
本レポートでは、サウジアラビアの小売市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- サウジアラビアの小売市場:タイプ別
o 食品小売
o 非食品小売
- サウジアラビアの小売市場:小売店タイプ別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o オンライン
o バカラ店舗
o 百貨店
o 排他的店舗
o コンビニエンスストア
o その他
- サウジアラビアの小売市場:地域別
o 西部
o 東部
o 北部・中部
o 南部
競合状況
企業プロフィール:サウジアラビアの小売市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis
4.1. Sample Size Determination
4.2. Respondent Demographics
4.2.1. By End User
4.2.2. By Age
4.2.3. By Occupation
4.3. Factors Influencing Purchase Decision
4.4. Sources of Information
5. Saudi Arabia Retail Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (Food Retail v/s Non-Food Retail)
5.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Online, Baqala Stores, Departmental Stores, Exclusive Stores, Convenience Stores, Others (Specialty Stores, Drugstores/Pharmacies, etc.))
5.2.3. By Regional Market Share Analysis
5.2.3.1. Southern Market Share Analysis
5.2.3.2. Western Market Share Analysis
5.2.3.3. Eastern Market Share Analysis
5.2.3.4. Northern & Central Market Share Analysis
5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
5.3. Saudi Arabia Retail Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Retail Store Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Western Saudi Arabia Retail Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type Market Share Analysis
6.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis
7. Eastern Saudi Arabia Retail Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis
8. Northern & Central Saudi Arabia Retail Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis
9. Southern Saudi Arabia Retail Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type Market Share Analysis
9.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.1.1. New Store Launches by Market Players
10.1.2. Rising Tourism
10.1.3. Increasing Number of Collaborations & Partnerships
10.2. Challenges
10.2.1. Dynamic Consumer Preference
10.2.2. High Competition
11. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Retail Market
11.1. Impact Assessment Model
11.1.1. Key Segments Impacted
11.1.2. Key Regions Impacted
12. Market Trends & Developments
12.1. Growing Consumer Spending
12.2. Government Initiatives
12.3. Increasing Online Presence of Market Players
12.4. Growing Marketing Campaigns by Companies
12.5. Rising Construction Rate
13. Porter’s Five Forces Model
13.1. Competitive Rivalry
13.2. Bargaining Power of Buyers
13.3. Bargaining Power of Suppliers
13.4. Threat of New Entrants
13.5. Threat of Substitutes
14. SWOT Analysis
14.1. Strengths
14.2. Weaknesses
14.3. Opportunities
14.4. Threats
15. Policy & Regulatory Landscape
16. Saudi Arabia Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles
17.1.1. Lulu Group International (EMKE Group)
17.1.1.1. Company Details
17.1.1.2. Product & Services
17.1.1.3. Financials (As Per Availability)
17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.1.5. Recent Developments
17.1.1.6. Key Management Personnel
17.1.2. Abdullah Al Othaim Markets Co.
17.1.2.1. Company Details
17.1.2.2. Product & Services
17.1.2.3. Financials (As Per Availability)
17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.2.5. Recent Developments
17.1.2.6. Key Management Personnel
17.1.3. Panda Retail Co (Savola Group)
17.1.3.1. Company Details
17.1.3.2. Product & Services
17.1.3.3. Financials (As Per Availability)
17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.3.5. Recent Developments
17.1.3.6. Key Management Personnel
17.1.4. Fawaz Abdulaziz AlHokair Co.
17.1.4.1. Company Details
17.1.4.2. Product & Services
17.1.4.3. Financials (As Per Availability)
17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.4.5. Recent Developments
17.1.4.6. Key Management Personnel
17.1.5. Majid Al Futtaim Retail LLC
17.1.5.1. Company Details
17.1.5.2. Product & Services
17.1.5.3. Financials (As Per Availability)
17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.5.5. Recent Developments
17.1.5.6. Key Management Personnel
17.1.6. Balsharaf Group
17.1.6.1. Company Details
17.1.6.2. Product & Services
17.1.6.3. Financials (As Per Availability)
17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.6.5. Recent Developments
17.1.6.6. Key Management Personnel
17.1.7. Bin Dawood Holding Company SJSC
17.1.7.1. Company Details
17.1.7.2. Product & Services
17.1.7.3. Financials (As Per Availability)
17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.7.5. Recent Developments
17.1.7.6. Key Management Personnel
17.1.8. Alraya Foot Stuff LTD.
17.1.8.1. Company Details
17.1.8.2. Product & Services
17.1.8.3. Financials (As Per Availability)
17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.8.5. Recent Developments
17.1.8.6. Key Management Personnel
17.1.9. AL-Sadhan
17.1.9.1. Company Details
17.1.9.2. Product & Services
17.1.9.3. Financials (As Per Availability)
17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.9.5. Recent Developments
17.1.9.6. Key Management Personnel
17.1.10. Choithram LLC
17.1.10.1. Company Details
17.1.10.2. Product & Services
17.1.10.3. Financials (As Per Availability)
17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.10.5. Recent Developments
17.1.10.6. Key Management Personnel
18. Strategic Recommendations/Action Plan
18.1. Key Focus Areas
18.2. Target Regions
18.3. Target Segment
(Note 1: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

The retail market of Saudi Arabia is poised for strong growth during the forecast period due to several factors, including the rise in tourism, the expanding presence on online platforms, and the increasing number of retail establishments across the nation.

A retail business involves the sale of goods and services to customers in small quantities, either through physical stores or online channels. Examples of retail include grocery stores, apparel shops, and drugstores. This category also encompasses online retail channels. However, it does not encompass service-based retailers such as beauty salons or dry cleaners.

Driven by rising inflation and heightened consumer expenditure on essential items, retailers in the Gulf Cooperation Council region are witnessing higher turnover rates. Following the easing of Covid-19 restrictions in the first half of the year, Saudi Arabia's retail sector experienced an expansion in retail space and a strong recovery in domestic demand. The value of point-of-sale transactions grew by 16% year over year in April and May 2022, reaching a total of USD 24.79 billion across the kingdom. In the first half of 2022, Riyadh's total retail stock expanded by 55,000 square meters of gross leasable area (GLA), Jeddah's retail space grew by 16,000 square meters to reach 1.7 million square meters, and Makkah's retail space increased by 17,500 square meters to 1.4 million square meters.

Furthermore, major retail chains in the country have observed significant growth in 2022. For instance, during the first quarter of the year, Abdullah Al Othaim Markets Co. established nine new branches, enhancing its branch network by 7.31%. Additionally, Al Othaim's first-quarter profit for 2022 increased from USD 15.57 million in the same period of 2021 to approximately USD 24.57 million. Similarly, BinDawood, a Saudi Arabian retailer, reported a 5.4% increase in first-quarter profit in 2022, attributed to higher revenue.

Companies within the industry have been enhancing their strategies to improve their services and attract a wider consumer base. In 2022, for instance, Abdullah Al-Othaim Markets Company introduced a strategic plan for its Saudi Arabian retail business, aimed at offering a diverse range of options to shoppers and delivering a unique experience through various sales points, supermarkets, developed corners, wholesale channels, and online platforms.

Additionally, a study from the investment ministry indicates that net foreign direct investment in Saudi Arabia surged by 257.2% in 2021, as reported by the official Saudi Press Agency. Furthermore, the wholesale and retail sector continues to be a dominant force in foreign investment licensing, accounting for 1,481 licenses issued in the second half of 2021, according to SPA.

In conclusion, Saudi Arabia's retail market is on a trajectory of robust growth, bolstered by a combination of factors including the rise in tourism, expanded online presence, and the proliferation of retail establishments across the nation.
Rising Tourism Will Fuel the Market Growth
Furthermore, in 2022, the Kingdom of Saudi Arabia (KSA) permitted more than one million pilgrims to partake in the Hajj pilgrimage after a two-year hiatus. This move is projected to aid the kingdom in achieving its objective of tripling international visitors to 12 million, concurrently boosting the retail sector in Makkah. In totality, the augmented influx of visitors is anticipated to positively impact Saudi Arabia's retail industry. Notably, international tourist arrivals in the nation exhibited a remarkable increase of approximately 575% when compared to figures from 2021, culminating in 3.6 million visitors during the second quarter of 2022. Additionally, as per the World Travel & Tourism Council (WTTC), Saudi Arabia is poised to witness the most rapid expansion in its tourism sector among Middle Eastern countries over the next decade. Consequently, the burgeoning growth in Saudi Arabia's tourism sector is predicted to catalyze the expansion of the country's retail market.
New Store Launches by Market Players Aiding the Market Growth
Numerous retail chains have been placing a significant emphasis on enhancing their presence within Saudi Arabia by introducing new retail outlets across the country. As an illustration, in 2022, Spinneys, a Dubai-based grocery retailer, entered into a partnership agreement with Abdul Mohsen Al Hokair Holding Group to establish its inaugural store in Saudi Arabia, slated for a 2023 launch. Likewise, during the same year, the Lulu Group inaugurated its 29th store in the Al Ruwais district of Saudi Arabia. Additionally, in 2020, BinDawood unveiled plans for a new Danube store in Jeddah, strategically situated on Fayfa Avenue, along Prince Mohammed Bin Abdulaziz Street. Consequently, this trend is expected to contribute to the further expansion of the market's growth trajectory during the forecast period.
Unique Marketing Strategies Will Boost the Market Growth
Diverse retail enterprises have been enhancing their marketing strategies as a means to optimize their profits. To illustrate, in the year 2022, Abdullah Al-Othaim Markets initiated an extensive marketing campaign spanning multiple weeks. With the intention of rewarding their loyal customers and fostering closer connections, the company executed an 8-week campaign under the theme "Imagine for 65 years, and Al-Othaim is part of you." This initiative featured Monday specials and cost-effective rates. The campaign received an investment exceeding USD 1.60 million to ensure its successful execution. Furthermore, in the same year, Majid Al Futtaim introduced an innovative entertainment-focused loyalty program within Saudi Arabia. Enrolled members of the 'SHARE' program gain access to the complete LEC portfolio across the Kingdom, facilitated by Majid Al Futtaim, allowing them to accrue and redeem points. These factors are anticipated to have a favorable impact on the overall expansion of Saudi Arabia's retail market.
Market Segmentation
The Saudi Arabia retail market is segmented based on type, retail store type, region, and competitional landscape. Based on type, the market is further fragmented into food retail v/s non-food retail. Based on the retail store type, the market is segmented into supermarkets/hypermarkets, online, Baqala stores, departmental stores, exclusive stores, convenience stores, and others (specialty stores, drugstores/pharmacies, etc.). The market analysis also studies the regional segmentation to devise regional market segmentation, divided among western, eastern, northern & central, and southern regions.
Company Profiles
Lulu Group International (EMKE Group), Abdullah Al Othaim Markets Co., Panda Retail Co (Savola Group), Fawaz Abdul Aziz Al Hokair & Co., Majid Al Futtaim Retail LLC, Choithram LLC, Balsharaf Group, Bin Dawood Holding Company SJSC, Al-Raya Foot Stuff LTD., AL-Sadhan are among the major market players in Saudi Arabian platform that lead the market growth of the Saudi Arabia retail market.
Report Scope:
In this report, the Saudi Arabia retail market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Saudi Arabia Retail Market, By Type:
o Food Retail
o Non-Food Retail
• Saudi Arabia Retail Market, By Retail Store Type:
o Supermarkets/Hypermarkets
o Online
o Baqala Stores
o Departmental Stores
o Exclusive Stores
o Convenience Stores
o Others
• Saudi Arabia Retail Market, By Region:
o Western
o Eastern
o Northern & Central
o Southern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Saudi Arabia retail market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis
4.1. Sample Size Determination
4.2. Respondent Demographics
4.2.1. By End User
4.2.2. By Age
4.2.3. By Occupation
4.3. Factors Influencing Purchase Decision
4.4. Sources of Information
5. Saudi Arabia Retail Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (Food Retail v/s Non-Food Retail)
5.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Online, Baqala Stores, Departmental Stores, Exclusive Stores, Convenience Stores, Others (Specialty Stores, Drugstores/Pharmacies, etc.))
5.2.3. By Regional Market Share Analysis
5.2.3.1. Southern Market Share Analysis
5.2.3.2. Western Market Share Analysis
5.2.3.3. Eastern Market Share Analysis
5.2.3.4. Northern & Central Market Share Analysis
5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
5.3. Saudi Arabia Retail Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Retail Store Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Western Saudi Arabia Retail Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type Market Share Analysis
6.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis
7. Eastern Saudi Arabia Retail Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis
8. Northern & Central Saudi Arabia Retail Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis
9. Southern Saudi Arabia Retail Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type Market Share Analysis
9.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.1.1. New Store Launches by Market Players
10.1.2. Rising Tourism
10.1.3. Increasing Number of Collaborations & Partnerships
10.2. Challenges
10.2.1. Dynamic Consumer Preference
10.2.2. High Competition
11. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Retail Market
11.1. Impact Assessment Model
11.1.1. Key Segments Impacted
11.1.2. Key Regions Impacted
12. Market Trends & Developments
12.1. Growing Consumer Spending
12.2. Government Initiatives
12.3. Increasing Online Presence of Market Players
12.4. Growing Marketing Campaigns by Companies
12.5. Rising Construction Rate
13. Porter’s Five Forces Model
13.1. Competitive Rivalry
13.2. Bargaining Power of Buyers
13.3. Bargaining Power of Suppliers
13.4. Threat of New Entrants
13.5. Threat of Substitutes
14. SWOT Analysis
14.1. Strengths
14.2. Weaknesses
14.3. Opportunities
14.4. Threats
15. Policy & Regulatory Landscape
16. Saudi Arabia Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles
17.1.1. Lulu Group International (EMKE Group)
17.1.1.1. Company Details
17.1.1.2. Product & Services
17.1.1.3. Financials (As Per Availability)
17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.1.5. Recent Developments
17.1.1.6. Key Management Personnel
17.1.2. Abdullah Al Othaim Markets Co.
17.1.2.1. Company Details
17.1.2.2. Product & Services
17.1.2.3. Financials (As Per Availability)
17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.2.5. Recent Developments
17.1.2.6. Key Management Personnel
17.1.3. Panda Retail Co (Savola Group)
17.1.3.1. Company Details
17.1.3.2. Product & Services
17.1.3.3. Financials (As Per Availability)
17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.3.5. Recent Developments
17.1.3.6. Key Management Personnel
17.1.4. Fawaz Abdulaziz AlHokair Co.
17.1.4.1. Company Details
17.1.4.2. Product & Services
17.1.4.3. Financials (As Per Availability)
17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.4.5. Recent Developments
17.1.4.6. Key Management Personnel
17.1.5. Majid Al Futtaim Retail LLC
17.1.5.1. Company Details
17.1.5.2. Product & Services
17.1.5.3. Financials (As Per Availability)
17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.5.5. Recent Developments
17.1.5.6. Key Management Personnel
17.1.6. Balsharaf Group
17.1.6.1. Company Details
17.1.6.2. Product & Services
17.1.6.3. Financials (As Per Availability)
17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.6.5. Recent Developments
17.1.6.6. Key Management Personnel
17.1.7. Bin Dawood Holding Company SJSC
17.1.7.1. Company Details
17.1.7.2. Product & Services
17.1.7.3. Financials (As Per Availability)
17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.7.5. Recent Developments
17.1.7.6. Key Management Personnel
17.1.8. Alraya Foot Stuff LTD.
17.1.8.1. Company Details
17.1.8.2. Product & Services
17.1.8.3. Financials (As Per Availability)
17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.8.5. Recent Developments
17.1.8.6. Key Management Personnel
17.1.9. AL-Sadhan
17.1.9.1. Company Details
17.1.9.2. Product & Services
17.1.9.3. Financials (As Per Availability)
17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.9.5. Recent Developments
17.1.9.6. Key Management Personnel
17.1.10. Choithram LLC
17.1.10.1. Company Details
17.1.10.2. Product & Services
17.1.10.3. Financials (As Per Availability)
17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.10.5. Recent Developments
17.1.10.6. Key Management Personnel
18. Strategic Recommendations/Action Plan
18.1. Key Focus Areas
18.2. Target Regions
18.3. Target Segment
(Note 1: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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