サウジアラビアの小売市場:タイプ別(食品小売vs非食品小売)、小売店舗タイプ別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、バカラ店、百貨店、専売店、コンビニエンスストア、その他(専門店、ドラッグストア/薬局など))、地域別、競争予測機会、2018-2028FSaudi Arabia Retail Market By Type (Food Retail v/s Non-Food Retail), By Retail Store Type (Supermarkets/Hypermarkets, Online, Baqala Stores, Departmental Stores, Exclusive Stores, Convenience Stores, Others (Specialty Stores, Drugstores/Pharmacies, etc.)), By Region, Competition Forecast Opportunities, 2018-2028F サウジアラビアの小売市場は、観光客の増加、オンライン・プラットフォームでのプレゼンス拡大、全国的な小売店舗数の増加など、いくつかの要因により、予測期間中に力強い成長が見込まれている。 小売業は、... もっと見る
サマリーサウジアラビアの小売市場は、観光客の増加、オンライン・プラットフォームでのプレゼンス拡大、全国的な小売店舗数の増加など、いくつかの要因により、予測期間中に力強い成長が見込まれている。小売業は、少量の商品やサービスを実店舗やオンラインチャネルを通じて顧客に販売するビジネスである。小売業の例としては、食料品店、アパレル・ショップ、ドラッグストアなどがある。このカテゴリーには、オンライン小売チャネルも含まれる。ただし、美容院やクリーニング店のようなサービス型小売業は含まれない。 湾岸協力会議地域の小売企業は、インフレ率の上昇と必需品への消費支出の増加に牽引され、回転率の上昇を目の当たりにしている。サウジアラビアの小売セクターは、今年前半のコヴィッ ド 19 規制緩和を受け、店舗面積の拡大と内需の力強い回 復に見舞われた。2022年4月と5月のPOS取引額は前年同期比16%増となり、王国全体で合計247億9000万米ドルに達した。2022年上半期、リヤドの小売ストックは総賃貸可能面積(GLA)で5万5,000平方メートル拡大し、ジッダの小売スペースは1万6,000平方メートル拡大して170万平方メートルに達し、マッカの小売スペースは1万7,500平方メートル拡大して140万平方メートルに達した。 さらに、国内の大手小売チェーンは2022年に大きな成長を遂げている。例えば、今年第1四半期にAbdullah Al Othaim Markets Co.は9つの支店を新設し、支店網を7.31%増強した。さらに、Al Othaimの2022年第1四半期の利益は、2021年同期の1,557万米ドルから約2,457万米ドルに増加した。同様に、サウジアラビアの小売業者であるBinDawoodは、2022年の第1四半期の利益が5.4%増加したと報告したが、これは増収によるものであった。 同業界の企業は、サービスを向上させ、より幅広い消費者層を取り込むために戦略を強化している。例えば、Abdullah Al-Othaim Markets Company は2022年、サウジアラビアの小売事業の戦略的計画を発表し、様々な販売拠点、スーパーマーケット、開発コーナー、卸売チャネル、オンラインプラットフォームを通じて、買い物客に多様な選択肢を提供し、ユニークな体験を提供することを目指した。 さらに、投資省の調査によると、サウジアラビアへの純外国直接投資は2021年に257.2%急増したと、サウジアラビアの公式報道機関が報じている。さらに、SPAによると、卸売・小売部門は、2021年下半期に発行された1,481件のライセンスを占め、外資許認可において引き続き圧倒的な強さを誇っている。 結論として、サウジアラビアの小売市場は、観光客の増加、オンライン・プレゼンスの拡大、全国的な小売施設の急増など、さまざまな要因によって力強い成長軌道に乗っている。 観光客の増加が市場成長を後押し さらに、サウジアラビア王国(KSA)は2022年、2年間の中断の後、100万人以上の巡礼者がハッジ巡礼に参加することを許可した。この動きは、外国人観光客を3倍の1,200万人に増やすという王国の目標達成を支援し、同時にマッカの小売セクターを押し上げると予測されている。全体として、観光客の流入増加はサウジアラビアの小売業界にプラスの影響を与えると予想される。特に、サウジアラビアの国際観光客の入国者数は、2021年の数字と比較して約575%という著しい伸びを示し、2022年第2四半期には360万人に達した。さらに、世界旅行ツーリズム協議会(WTTC)によると、サウジアラビアは今後10年間、中東諸国の中で観光セクターが最も急速に拡大する見通しだ。その結果、サウジアラビアの観光部門の急成長は、同国の小売市場の拡大に拍車をかけると予測される。 市場プレーヤーによる新店舗展開が市場成長を後押し 数多くの小売チェーンが、サウジアラビア全土に新しい小売店舗を導入することで、サウジアラビア国内での存在感を高めることに重点を置いている。その一例として、ドバイを拠点とする食料品小売業 Spinneys は 2022 年、Abdul Mohsen Al Hokair Holding Group とパートナーシップ契約を締結し、2023 年にサウジアラビアに初出店する予定である。同様に同年、Lulu Groupはサウジアラビアのアル・ルワイス地区に29店舗目を開店した。さらに2020年、BinDawoodはジッダのFayfa通り、Prince Mohammed Bin Abdulaziz通り沿いに戦略的に位置するDanubeの新店舗計画を発表した。その結果、この傾向は予測期間中、市場の成長軌道のさらなる拡大に寄与すると予想される。 独自のマーケティング戦略が市場成長を後押し 多様な小売企業は、利益を最適化する手段としてマーケティング戦略を強化している。例を挙げると、2022年にAbdullah Al-Othaim Marketsは、複数週間に及ぶ大規模なマーケティングキャンペーンを開始した。忠実な顧客に報い、より親密なつながりを育むことを意図して、同社は "65年間想像してください、アル・オサイムはあなたの一部です "をテーマに8週間のキャンペーンを実施した。このキャンペーンでは、マンデースペシャルと費用対効果の高い料金を提供した。このキャンペーンを成功させるため、160万米ドルを超える投資が行われた。さらに同年、Majid Al Futtaimはサウジアラビア国内でエンターテインメントに特化した革新的なロイヤリティ・プログラムを導入した。SHARE」プログラムの登録会員は、Majid Al Futtaimが提供するサウジアラビア全土のLECポートフォリオを利用することができ、ポイントを貯めたり交換したりすることができる。これらの要因は、サウジアラビアの小売市場全体の拡大に好影響を与えると予想される。 市場区分 サウジアラビアの小売市場は、タイプ、小売店舗タイプ、地域、競争環境に基づいて区分される。タイプ別では、市場はさらに食品小売と非食品小売に細分化される。小売店のタイプに基づき、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、Baqalaストア、デパート、高級店、コンビニエンスストア、その他(専門店、ドラッグストア/薬局など)に区分される。また、この市場分析では、地域区分も調査し、西部、東部、北部・中部、南部の各地域に分けて、地域別市場セグメンテーションを考案している。 企業プロフィール Lulu Group International (EMKE Group)、Abdullah Al Othaim Markets Co.、Panda Retail Co. (Savola Group)、Fawaz Abdul Aziz Al Hokair & Co.、Majid Al Futtaim Retail LLC、Choithram LLC、Balsharaf Group、Bin Dawood Holding Company SJSC、Al-Raya Foot Stuff LTD.、AL-Sadhanは、サウジアラビアの小売市場の成長をリードするサウジアラビアプラットフォームの主要市場プレイヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、サウジアラビアの小売市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - サウジアラビアの小売市場:タイプ別 o 食品小売 o 非食品小売 - サウジアラビアの小売市場:小売店タイプ別 o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o オンライン o バカラ店舗 o 百貨店 o 排他的店舗 o コンビニエンスストア o その他 - サウジアラビアの小売市場:地域別 o 西部 o 東部 o 北部・中部 o 南部 競合状況 企業プロフィール:サウジアラビアの小売市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By End User 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Factors Influencing Purchase Decision 4.4. Sources of Information 5. Saudi Arabia Retail Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Food Retail v/s Non-Food Retail) 5.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Online, Baqala Stores, Departmental Stores, Exclusive Stores, Convenience Stores, Others (Specialty Stores, Drugstores/Pharmacies, etc.)) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. Southern Market Share Analysis 5.2.3.2. Western Market Share Analysis 5.2.3.3. Eastern Market Share Analysis 5.2.3.4. Northern & Central Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Saudi Arabia Retail Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Retail Store Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Western Saudi Arabia Retail Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis 7. Eastern Saudi Arabia Retail Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis 8. Northern & Central Saudi Arabia Retail Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis 9. Southern Saudi Arabia Retail Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. New Store Launches by Market Players 10.1.2. Rising Tourism 10.1.3. Increasing Number of Collaborations & Partnerships 10.2. Challenges 10.2.1. Dynamic Consumer Preference 10.2.2. High Competition 11. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Retail Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Growing Consumer Spending 12.2. Government Initiatives 12.3. Increasing Online Presence of Market Players 12.4. Growing Marketing Campaigns by Companies 12.5. Rising Construction Rate 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Saudi Arabia Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Lulu Group International (EMKE Group) 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As Per Availability) 17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Abdullah Al Othaim Markets Co. 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As Per Availability) 17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Panda Retail Co (Savola Group) 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As Per Availability) 17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Fawaz Abdulaziz AlHokair Co. 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As Per Availability) 17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Majid Al Futtaim Retail LLC 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As Per Availability) 17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Balsharaf Group 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As Per Availability) 17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. Bin Dawood Holding Company SJSC 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As Per Availability) 17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Alraya Foot Stuff LTD. 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As Per Availability) 17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. AL-Sadhan 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As Per Availability) 17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Choithram LLC 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As Per Availability) 17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Regions 18.3. Target Segment (Note 1: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe retail market of Saudi Arabia is poised for strong growth during the forecast period due to several factors, including the rise in tourism, the expanding presence on online platforms, and the increasing number of retail establishments across the nation. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By End User 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Factors Influencing Purchase Decision 4.4. Sources of Information 5. Saudi Arabia Retail Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Food Retail v/s Non-Food Retail) 5.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Online, Baqala Stores, Departmental Stores, Exclusive Stores, Convenience Stores, Others (Specialty Stores, Drugstores/Pharmacies, etc.)) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. Southern Market Share Analysis 5.2.3.2. Western Market Share Analysis 5.2.3.3. Eastern Market Share Analysis 5.2.3.4. Northern & Central Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Saudi Arabia Retail Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Retail Store Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Western Saudi Arabia Retail Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis 7. Eastern Saudi Arabia Retail Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis 8. Northern & Central Saudi Arabia Retail Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis 9. Southern Saudi Arabia Retail Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By Retail Store Type Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. New Store Launches by Market Players 10.1.2. Rising Tourism 10.1.3. Increasing Number of Collaborations & Partnerships 10.2. Challenges 10.2.1. Dynamic Consumer Preference 10.2.2. High Competition 11. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Retail Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Growing Consumer Spending 12.2. Government Initiatives 12.3. Increasing Online Presence of Market Players 12.4. Growing Marketing Campaigns by Companies 12.5. Rising Construction Rate 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Saudi Arabia Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Lulu Group International (EMKE Group) 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As Per Availability) 17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Abdullah Al Othaim Markets Co. 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As Per Availability) 17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Panda Retail Co (Savola Group) 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As Per Availability) 17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Fawaz Abdulaziz AlHokair Co. 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As Per Availability) 17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Majid Al Futtaim Retail LLC 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As Per Availability) 17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Balsharaf Group 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As Per Availability) 17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. Bin Dawood Holding Company SJSC 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As Per Availability) 17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Alraya Foot Stuff LTD. 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As Per Availability) 17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. AL-Sadhan 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As Per Availability) 17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Choithram LLC 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As Per Availability) 17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Regions 18.3. Target Segment (Note 1: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(retail)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|