サウジアラビアのオンライン食品注文・配達市場:事業タイプ別(食品アグリゲータ、レストランベース)、供給元別(モバイルアプリケーション、ウェブサイト)、決済別(モバイルウォレット、カード決済、代金引換、ネットバンキング)、地域別、企業別、2018-2028F予測・機会Saudi Arabia Online Food Ordering and Delivery Market By Operation Type (Food Aggregators, Restaurant-Based), By Source (Mobile Application, Website), By Payment (Mobile Wallet, Card Payment, Cash on Delivery and Net Banking), By Region, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F サウジアラビアのオンライン食品注文・配達市場は、予測期間を通じて驚異的な年間平均成長率(CAGR)で予測され、大幅な成長の態勢を整えている。この市場拡大の原動力となっているのは、オンライン・デリバリー... もっと見る
サマリーサウジアラビアのオンライン食品注文・配達市場は、予測期間を通じて驚異的な年間平均成長率(CAGR)で予測され、大幅な成長の態勢を整えている。この市場拡大の原動力となっているのは、オンライン・デリバリー・サービス特有の利便性であり、ユーザーは自宅やオフィスなどの好みの場所に居ながらにして、多様なレストランや料理の選択肢、料理を簡単に探索することができる。サウジアラビアのオンライン・フード・オーダー&デリバリー市場の成長を後押ししているのは、ユーザーに提供される多くのメリットである。オンライン食品注文・配達プラットフォームの概要 サウジアラビアのオンライン食品注文・配達プラットフォームは、消費者がレストランに直接注文を出すための窓口となる。このウェブベースの注文システムは、モバイル・アプリケーションとオンライン・ユーザー・インターフェースを活用して、シームレスなオンライン注文を促進する。食品注文を可能にするのは、食品アグリゲーターとレストラン・ベースのサービスという 2 つの主要な業務タイプである。食品アグリゲーターは注文プロセスを合理化し、顧客サポートを提供し、顧客と地元のレストランをつなぐ仲介者として機能する。代表的な例としては、Uber Eats や Foodboy が挙げられる。レストラン・ベースのモデルでは、レストランが独自に開発したモバイル・アプリやオンライン・インターフェイスを通じ て、レストラン自体から顧客に直接料理を提供する。 消費者の習慣と市場の可能性 最近のニュース記事によると、サウジアラビアの人口の約39%が午後6時以降に夕食を注文し、昼食と朝食の注文がそれに続くことが明らかになった。包括的なレポートでは、2019年から2023年の間にオンラインフードデリバリーから得られる年間所得が最大9.9%増加すると予測している。特筆すべきは、サウジアラビアがオンライン食品注文アプリケーション市場において他のGCC諸国を上回っていることで、同国が相当な市場潜在力を持っていることを裏付けている。この成長軌道は予測期間中も続くと予想され、オンライン食品注文・配達市場におけるサウジアラビアの地位はさらに強固なものとなる。 オンライン食品注文と配達の利便性が拡大を促進 オンライン配食サービス市場の拡大は、消費者に便利さを提供することに起因している。この利便性により、個人は自分の居住空間、職場、またはその他の好みの場所にいながら、多様なレストラン、料理、料理のセレクションをゆっくりと吟味することができる。さらに、オンライン注文では、ユーザーが総合的な食品情報にアクセスできるため、料理と価格の両面で選択肢を比較することができる。過去の顧客からのフィードバック、キャンペーン情報、配達追跡機能により、ユーザー・エクスペリエンスはさらに向上する。オンライン決済、電子財布、代金引換(CoD)など、さまざまな支払い方法が利用できることも利便性を高めている。結局のところ、オンライン食事デリバリー・サービスは、利用者に手間をかけずに食事を提供し、時間と労力を節約させるため、サウジアラビアのオンライン食事注文・デリバリー市場の成長を促進している。 技術の進歩が消費者体験を向上させ、市場成長を促進する オンライン食品注文・配達業界では、配達における時間効率と透明性が極めて重要な要素となっている。こうした期待に応えるため、企業は自動化、人工知能(AI)、機械学習を活用して配達を合理化している。これらのテクノロジーは、消費者が配達のタイミングや場所をコントロールできるようにし、利便性を促進する。スマートな物流管理システムは、SMS、WhatsApp、Eメールなど様々なチャネルを通じてリアルタイムの追跡機能を提供する。このダイナミックな関与は、透明性を確保するだけでなく、ユーザーの嗜好にも対応する。オンライン食品注文・配達分野への先端技術の統合は、市場の成長に大きく寄与している。 品質と配達における課題が市場の可能性に影響 オンライン食品注文・配達サービスの採用は増加傾向にあるが、一部の消費者を落胆させる欠点も浮上している。そのような欠点のひとつは食品の品質に関するもので、配達中に長距離を料理が通過することで、必須ビタミンやミネラルの保持が損なわれる可能性がある。加えて、食品はプラスチックで包装された状態で届くことが多く、伝統的なレストランでの食事に比べ、見栄えが損なわれる可能性がある。配達の遅配も懸念事項のひとつで、長時間の移動のために食事が冷めてしまうこともある。オンライン注文を取り巻くこうしたマイナス面は、市場の自由な拡大を妨げる可能性がある。 市場区分 サウジアラビアのオンライン食品注文・配達市場は、業務タイプ、ソース、決済、地域別に区分される。オペレーションタイプに基づき、市場はフードアグリゲーターとレストランに二分される。ソースに基づくと、市場はさらにモバイルアプリケーションとウェブサイトに二分される。決済に基づくと、市場はモバイルウォレット、カード決済、代金引換、ネットバンキングに区分される。市場はまた、西部、北部&中部、東部、南部を含む地域区分も研究している。 市場プレイヤー Talabat for Restaurants Company W.L.L.、Uber Technologies Inc.(Uber Eats)、HungerStation LTD.、Careem Networks FZ LLC、Mrsool Inc、Future Arrow Tech.Ltd.、Lugmety.(Lugmety)、Aram Meem LLC(ToYou)、Jahez International Company、Wssel、Incora LLC(Shadda)がサウジアラビアのオンライン食品注文・配達市場の主要市場プレイヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、サウジアラビアのオンライン食品注文・配達市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています: - サウジアラビアのオンライン食品注文・配達市場:事業タイプ別 o フードアグリゲーター o レストランベース - サウジアラビアのオンライン食品注文・配達市場:供給源別 o モバイルアプリケーション o ウェブサイト - サウジアラビアのオンライン食品注文と配達市場:支払い別 o モバイルウォレット o カード決済 o 代金引換 o ネットバンキング - サウジアラビアのオンライン食品注文・配達市場:地域別 o 西部 o 北部・中部 o 東部 o 南部 競合他社の状況 企業プロフィール:サウジアラビアのオンライン食品注文と配達市場に存在する主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Frequency of Spending 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Mode of Payment 5. Saudi Arabia Online Food Ordering and Delivery Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Operation Type Market Share Analysis (Food Aggregators, Restaurant-Based) 5.2.2. By Source Market Share Analysis (Mobile App, Website) 5.2.3. By Payment Market Share Analysis (Mobile Wallet, Card Payment, Cash on Delivery, Net Banking) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. Western Market Share Analysis 5.2.4.2. Northern & Central Market Share Analysis 5.2.4.3. Eastern Market Share Analysis 5.2.4.4. Southern Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Saudi Arabia Online Food Ordering and Delivery Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Operation Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Source Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Payment Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Saudi Arabia Food Aggregators Online Food Ordering and Delivery Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Source Market Share Analysis 6.2.2. By Payment Market Share Analysis 6.2.3. By Region Market Share Analysis 7. Saudi Arabia Restaurant-Based Online Food Ordering and Delivery Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Source Market Share Analysis 7.2.2. By Payment Market Share Analysis 7.2.3. By Region Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1.1. Increased Demand for Hassle Free Services 8.1.1.2. Convenience Offered by Online Food Ordering and Delivery Services 8.1.1.3. Emergence of Advanced Online Services 8.2. Challenges 8.2.1. Negative Impact of Online Food Services 8.2.2. High Competition 9. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Online Food Ordering and Delivery Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Enhancing Consumer Experience With Advance Technology 10.2. Expansion of Various Online Platforms 10.3. Boosting Purchasing Power of Consumers 10.4. Offer Convenience for Saving the Time 10.5. Rising Internet Penetration 11. SWOT Analysis 11.1. Strengths 11.2. Weaknesses 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. Competitive Landscape 12.1. Company Profiles 12.1.1. Talabat for Restaurants Company W.L.L 12.1.1.1. Company Details 12.1.1.2. Products & Services 12.1.1.3. Financials (As Per Availability) 12.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.1.5. Recent Developments 12.1.1.6. Key Management Personnel 12.1.2. Uber Technologies Inc. (Uber Eats) 12.1.2.1. Company Details 12.1.2.2. Products & Services 12.1.2.3. Financials (As Per Availability) 12.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.2.5. Recent Developments 12.1.2.6. Key Management Personnel 12.1.3. HungerStation LTD. 12.1.3.1. Company Details 12.1.3.2. Products & Services 12.1.3.3. Financials (As Per Availability) 12.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.3.5. Recent Developments 12.1.3.6. Key Management Personnel 12.1.4. Careem Networks FZ LLC 12.1.4.1. Company Details 12.1.4.2. Products & Services 12.1.4.3. Financials (As Per Availability) 12.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.4.5. Recent Developments 12.1.4.6. Key Management Personnel 12.1.5. Mrsool Inc 12.1.5.1. Company Details 12.1.5.2. Products & Services 12.1.5.3. Financials (As Per Availability) 12.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.5.5. Recent Developments 12.1.5.6. Key Management Personnel 12.1.6. Future Arrow Tech. Ltd. (Lugmety) 12.1.6.1. Company Details 12.1.6.2. Products & Services 12.1.6.3. Financials (As Per Availability) 12.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.6.5. Recent Developments 12.1.6.6. Key Management Personnel 12.1.7. Aram Meem LLC (ToYou) 12.1.7.1. Company Details 12.1.7.2. Products & Services 12.1.7.3. Financials (As Per Availability) 12.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.7.5. Recent Developments 12.1.7.6. Key Management Personnel 12.1.8. Jahez International Company 12.1.8.1. Company Details 12.1.8.2. Products & Services 12.1.8.3. Financials (As Per Availability) 12.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.8.5. Recent Developments 12.1.8.6. Key Management Personnel 12.1.9. Wssel 12.1.9.1. Company Details 12.1.9.2. Products & Services 12.1.9.3. Financials (As Per Availability) 12.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.9.5. Recent Developments 12.1.9.6. Key Management Personnel 12.1.10. Incora LLC (Shadda) 12.1.10.1. Business Overview 12.1.10.2. Company Details 12.1.10.3. Products & Services 12.1.10.4. Financials (As Per Availability) 12.1.10.5. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.10.6. Recent Developments 12.1.10.7. Key Management Personnel 13. Strategic Recommendations/Action Plan 13.1. Key Focus Areas 13.2. Target Operation Type 13.3. Target Payment 14. About & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements)
SummaryThe Saudi Arabia online food ordering and delivery market is poised for significant growth, projected at an impressive Compound Annual Growth Rate (CAGR) throughout the forecast period. This expansion is driven by the inherent convenience offered by online delivery services, allowing users to effortlessly explore a diverse array of restaurants, culinary options, and cuisines from the comfort of their homes, offices, or other preferred locations. The multitude of advantages presented to users is instrumental in propelling the growth of the Saudi Arabia online food ordering and delivery market. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Frequency of Spending 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Mode of Payment 5. Saudi Arabia Online Food Ordering and Delivery Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Operation Type Market Share Analysis (Food Aggregators, Restaurant-Based) 5.2.2. By Source Market Share Analysis (Mobile App, Website) 5.2.3. By Payment Market Share Analysis (Mobile Wallet, Card Payment, Cash on Delivery, Net Banking) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. Western Market Share Analysis 5.2.4.2. Northern & Central Market Share Analysis 5.2.4.3. Eastern Market Share Analysis 5.2.4.4. Southern Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Saudi Arabia Online Food Ordering and Delivery Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Operation Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Source Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Payment Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Saudi Arabia Food Aggregators Online Food Ordering and Delivery Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Source Market Share Analysis 6.2.2. By Payment Market Share Analysis 6.2.3. By Region Market Share Analysis 7. Saudi Arabia Restaurant-Based Online Food Ordering and Delivery Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Source Market Share Analysis 7.2.2. By Payment Market Share Analysis 7.2.3. By Region Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1.1. Increased Demand for Hassle Free Services 8.1.1.2. Convenience Offered by Online Food Ordering and Delivery Services 8.1.1.3. Emergence of Advanced Online Services 8.2. Challenges 8.2.1. Negative Impact of Online Food Services 8.2.2. High Competition 9. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Online Food Ordering and Delivery Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Enhancing Consumer Experience With Advance Technology 10.2. Expansion of Various Online Platforms 10.3. Boosting Purchasing Power of Consumers 10.4. Offer Convenience for Saving the Time 10.5. Rising Internet Penetration 11. SWOT Analysis 11.1. Strengths 11.2. Weaknesses 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. Competitive Landscape 12.1. Company Profiles 12.1.1. Talabat for Restaurants Company W.L.L 12.1.1.1. Company Details 12.1.1.2. Products & Services 12.1.1.3. Financials (As Per Availability) 12.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.1.5. Recent Developments 12.1.1.6. Key Management Personnel 12.1.2. Uber Technologies Inc. (Uber Eats) 12.1.2.1. Company Details 12.1.2.2. Products & Services 12.1.2.3. Financials (As Per Availability) 12.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.2.5. Recent Developments 12.1.2.6. Key Management Personnel 12.1.3. HungerStation LTD. 12.1.3.1. Company Details 12.1.3.2. Products & Services 12.1.3.3. Financials (As Per Availability) 12.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.3.5. Recent Developments 12.1.3.6. Key Management Personnel 12.1.4. Careem Networks FZ LLC 12.1.4.1. Company Details 12.1.4.2. Products & Services 12.1.4.3. Financials (As Per Availability) 12.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.4.5. Recent Developments 12.1.4.6. Key Management Personnel 12.1.5. Mrsool Inc 12.1.5.1. Company Details 12.1.5.2. Products & Services 12.1.5.3. Financials (As Per Availability) 12.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.5.5. Recent Developments 12.1.5.6. Key Management Personnel 12.1.6. Future Arrow Tech. Ltd. (Lugmety) 12.1.6.1. Company Details 12.1.6.2. Products & Services 12.1.6.3. Financials (As Per Availability) 12.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.6.5. Recent Developments 12.1.6.6. Key Management Personnel 12.1.7. Aram Meem LLC (ToYou) 12.1.7.1. Company Details 12.1.7.2. Products & Services 12.1.7.3. Financials (As Per Availability) 12.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.7.5. Recent Developments 12.1.7.6. Key Management Personnel 12.1.8. Jahez International Company 12.1.8.1. Company Details 12.1.8.2. Products & Services 12.1.8.3. Financials (As Per Availability) 12.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.8.5. Recent Developments 12.1.8.6. Key Management Personnel 12.1.9. Wssel 12.1.9.1. Company Details 12.1.9.2. Products & Services 12.1.9.3. Financials (As Per Availability) 12.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.9.5. Recent Developments 12.1.9.6. Key Management Personnel 12.1.10. Incora LLC (Shadda) 12.1.10.1. Business Overview 12.1.10.2. Company Details 12.1.10.3. Products & Services 12.1.10.4. Financials (As Per Availability) 12.1.10.5. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.10.6. Recent Developments 12.1.10.7. Key Management Personnel 13. Strategic Recommendations/Action Plan 13.1. Key Focus Areas 13.2. Target Operation Type 13.3. Target Payment 14. About & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(arabia online)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|