インドテレビ市場:画面サイズ別(50''~59''、40''~49''、39''以下、59''以上)、ディスプレイタイプ別(LED、OLED、その他(LCD、QLEDなど))、流通チャネル別(マルチブランドストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他(施設販売、専売店など)):地域別、競合、予測、機会、2018~2028FIndia Television Market, By Screen Size (50''-59'', 40''-49'', 39'' and Below, Above 59''), By Display Type (LED, OLED, Others (LCD, QLED, etc.)), By Distribution Channel (Multi Branded Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online, and Others (Institutional Sales, Exclusive Stores, etc.) By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028F インドのテレビ市場は現在旺盛な需要を目の当たりにしており、今後数年で急速に拡大する見通しである。この成長の主な要因は、大画面テレビや高度な機能を備えたスマートテレビの人気が高まっていることである。... もっと見る
サマリーインドのテレビ市場は現在旺盛な需要を目の当たりにしており、今後数年で急速に拡大する見通しである。この成長の主な要因は、大画面テレビや高度な機能を備えたスマートテレビの人気が高まっていることである。さらに、同国ではOTT(Over-The-Top)プラットフォームの需要が急増しており、大画面でOTTコンテンツを消費したいという嗜好がインドのテレビ市場を大きく後押ししている。現在、多数のスマートテレビ・メーカーがOTTコンテンツ・プロバイダーやデバイス・サプライヤーと密接に協力し、関連する内蔵機能を自社製品に組み込んでいる。これには、スマートテレビで利用可能な多様なOTTアプリが含まれる。これらの機能は、スマートテレビのユーザーエクスペリエンスを向上させるだけでなく、ミレニアル世代の消費者の共感を得る包括的な製品へと変貌させる。スマートテレビの統合は、その大半がAndroidまたはiOSプラットフォームで動作し、大手テクノロジー企業が開発した独自のオペレーティング・システムによっても強化されている。この統合により、最新のスマートテレビに複数のアプリを搭載することが容易になり、非常に順応性が高く、ダイナミックなものとなっている。 テレビ所有者の増加が市場成長を促進 Broadcast Audience Research Council(BARC)のデータによると、インドのテレビ世帯数は2021年に約2億1,000万となり、2018年の1億9,700万から6.9%増加した。興味深いことに、インドの農村部はテレビ所有の面で都市部を上回り、都市部のテレビ世帯は2018年の8,780万世帯から2020年には9,100万世帯へと4%増加した。これと連動して、農村部では9%の急増が見られ、2020年のテレビ世帯数は1億890万から1億1920万に達する。さらに、Mintの記事にあるように、約9,000万世帯がまだテレビを購入していないため、テレビメーカーには大きなチャンスが待ち受けている。 スマートテレビ需要の急増が市場拡大を牽引 テレビ画面の大型化は消費者の間で根強い人気を得ており、可処分所得の増加がスマートテレビの需要に拍車をかけている。スマートテレビはニッチ製品から主流製品へと変遷し、従来のテレビに匹敵する手頃な価格で、大都市圏だけでなく小さな町やTier II都市をも虜にしている。スマートテレビはインターネット接続を可能にし、豊富なオンラインコンテンツへのアクセスを提供する。インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)のデータでは、2025年までに、接続されたスマートTVの台数は4,000万台から5,000万台になると予測している。これらのスクリーンには、ゲーム、ソーシャル・メディア、ショート・ビデオ、さまざまなメディア・チャンネルがこの視聴者向けにカスタマイズしたコンテンツなど、さまざまなコンテンツが映し出されることになる。驚くべきことに、2021年第2四半期には、インドからのスマートTV輸出が前年同期比で65%増加した。 OTTプラットフォーム人気の急上昇が市場の勢いを促進 消費者のメディア消費習慣は変革期を迎えている。従来、視聴者は定期的に放送されるケーブルテレビや衛星放送を利用していた。しかし、Netflix、Amazon Prime、YouTubeのようなストリーミング・サービスに嗜好が移り、より柔軟でコンテンツへのアクセスがしやすくなっている。この傾向は、より大きなスクリーンで好みのコンテンツを視聴できる利便性が後押ししている。CII-BCGの報告書「Blockbuster Script for a New Decade」のデータによると、インドのOTTサービスの有料会員数は2018年の1,400万人から2021年末には7,000万~8,000万人に急増するという。この劇的な成長は、インドにおけるOTTプラットフォームの人気上昇に後押しされ、テレビ市場の高成長軌道をさらに強固なものにしている。 市場区分 インドのテレビ市場は、スクリーンサイズ、ディスプレイタイプ、流通チャネル、地域によって区分される。市場はさらに、画面サイズによって50''~59''、40''~49''、39''以下、59''以上に区分される。ディスプレイタイプはさらにLED、OLED、その他(LCD、QLEDなど)に細分化される。流通チャネルは、マルチブランドストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他(施設販売、専売店など)に区分される。地域別では、市場は北、南、東、西に分けられる。 市場プレイヤー Samsung India Electronics Pvt Ltd.、LG Electronics India Private Limited、Xiaomi Technology India Private Limited、Oneplus Technology India Private Limited、Sony India Private Limited、Hisense India Private Limited、TCL-India Holdings Private Limited、Intex Technologies (India) Limited、Panasonic Life Solutions India Private Limited、Haier Appliances India Private Limitedなどがインドテレビ市場の主要プレーヤーである。 報告書の範囲 本レポートでは、インドのテレビ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述している: - インドのテレビ市場:スクリーンサイズ別 o 50''-59'' o 40''-49'' 39インチ以下 59インチ以上 - インドのテレビ市場:ディスプレイタイプ別 o LED o OLED o その他(LED、OLED、その他(LCD、QLEDなど) - インドのテレビ市場:流通チャネル別 o マルチブランドストア o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o オンライン o その他(施設販売、専売店など) - インドのテレビ市場:地域別 o 北部 o 南部 東 西 競合状況 企業プロフィール:インドのテレビ市場に参入している主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Information 5. India Television Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Screen Size Market Share Analysis (50''-59'', 40''-49'', 39'' and Below, Above 59'') 5.2.2. By Display Type Market Share Analysis (LED, OLED, Others (LCD, QLED, etc.)) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Multi Branded Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online, Others (Institutional Sales, Exclusive Stores, etc.) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North India Market Share Analysis 5.2.4.2. South India Market Share Analysis 5.2.4.3. West India Market Share Analysis 5.2.4.4. East India Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Television Market Mapping & Opportunity Assessment 5.4. By Screen Size Market Mapping & Opportunity Assessment 5.5. By Display Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.6. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.7. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North India Television Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Screen Size Market Share Analysis 6.2.2. By Display Type Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. South India Television Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Screen Size Market Share Analysis 7.2.2. By Display Type Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. East India Television Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Screen Size Market Share Analysis 8.2.2. By Display Type Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. West India Television Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Screen Size Market Share Analysis 9.2.2. By Display Type Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increasing demand for smart televisions 10.1.2. Rising popularity of OTT content 10.1.3. Increasing television ownership 10.2. Challenges 10.2.1. Shortage of raw materials 10.2.2. Increasing prices of television 11. Impact of COVID-19 on India Television Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 11.1.3. Key Mode of Purchase Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Increasing popularity of 4K and 8K resolution televisions 12.2. Easy availability through e-commerce platforms 12.3. Rising demand of large size televisions 12.4. Surge in demand for live streaming 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Suppliers 13.3. Bargaining Power of Buyers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Policy & Regulatory Landscape 16. India Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Samsung India Electronics Pvt Ltd. 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As Reported) 17.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. LG Electronics India Private Limited 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As Reported) 17.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Xiaomi Technology India Private Limited 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As Reported) 17.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Oneplus Technology India Private Limited 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As Reported) 17.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Sony India Private Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As Reported) 17.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Hisense India Private Limited 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As Reported) 17.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. TCL-India Holdings Private Limited 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As Reported) 17.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Intex Technologies (India) Limited 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As Reported) 17.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Panasonic Life Solutions India Private Limited 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As Reported) 17.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Haier Appliances India Private Limited 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As Reported) 17.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Regions 18.3. Target Screen Size 19. About Us & Disclaimers (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe Indian television market is currently witnessing robust demand and is poised for rapid expansion in the forthcoming years. This growth is primarily attributed to the increasing popularity of large-screen televisions and smart TVs equipped with advanced features. Furthermore, the burgeoning demand for Over-The-Top (OTT) platforms in the country is significantly propelling the television market in India, driven by the preference for consuming OTT content on larger screens. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Information 5. India Television Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Screen Size Market Share Analysis (50''-59'', 40''-49'', 39'' and Below, Above 59'') 5.2.2. By Display Type Market Share Analysis (LED, OLED, Others (LCD, QLED, etc.)) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Multi Branded Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online, Others (Institutional Sales, Exclusive Stores, etc.) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North India Market Share Analysis 5.2.4.2. South India Market Share Analysis 5.2.4.3. West India Market Share Analysis 5.2.4.4. East India Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Television Market Mapping & Opportunity Assessment 5.4. By Screen Size Market Mapping & Opportunity Assessment 5.5. By Display Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.6. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.7. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North India Television Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Screen Size Market Share Analysis 6.2.2. By Display Type Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. South India Television Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Screen Size Market Share Analysis 7.2.2. By Display Type Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. East India Television Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Screen Size Market Share Analysis 8.2.2. By Display Type Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. West India Television Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Screen Size Market Share Analysis 9.2.2. By Display Type Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increasing demand for smart televisions 10.1.2. Rising popularity of OTT content 10.1.3. Increasing television ownership 10.2. Challenges 10.2.1. Shortage of raw materials 10.2.2. Increasing prices of television 11. Impact of COVID-19 on India Television Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 11.1.3. Key Mode of Purchase Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Increasing popularity of 4K and 8K resolution televisions 12.2. Easy availability through e-commerce platforms 12.3. Rising demand of large size televisions 12.4. Surge in demand for live streaming 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Suppliers 13.3. Bargaining Power of Buyers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Policy & Regulatory Landscape 16. India Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Samsung India Electronics Pvt Ltd. 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As Reported) 17.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. LG Electronics India Private Limited 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As Reported) 17.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Xiaomi Technology India Private Limited 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As Reported) 17.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Oneplus Technology India Private Limited 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As Reported) 17.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Sony India Private Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As Reported) 17.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Hisense India Private Limited 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As Reported) 17.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. TCL-India Holdings Private Limited 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As Reported) 17.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Intex Technologies (India) Limited 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As Reported) 17.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Panasonic Life Solutions India Private Limited 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As Reported) 17.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Haier Appliances India Private Limited 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As Reported) 17.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Regions 18.3. Target Screen Size 19. About Us & Disclaimers (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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