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サウジアラビアのバス市場 バス長別市場シェア分析(小型(8mまで)、小型中型(8m~10m)、高級中型(10m~12m)、高級(12m以上))、燃料タイプ別市場シェア分析(ディーゼル、ガソリン、CNG、その他)、用途別市場シェア分析(インターシティ、イントラシティ、スクールバス、その他)、地域別、競争、予測、機会(2028F


Saudi Arabia Bus Market By Bus Length Market Share Analysis (Small (Up to 8 m), Small Medium (8m- 10m), High Medium (10m-12m), High (Above 12m), By Fuel Type Market Share Analysis (Diesel, Petrol, CNG, Others), By Application Type Market Share Analysis (Inter City, Intra City, School Bus & Others), By Region, Competition, Forecast and Opportunities, 2028F

サウジアラビアのバス市場は、2022年に6億6,631万米ドルとなり、2028年には年率7.38%で成長し10億2,932万米ドルに達すると予測されています。 バスは、原動機付車両の一形態で、他の車両に比べて大型のモーター... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年4月1日 US$3,500
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サマリー

サウジアラビアのバス市場は、2022年に6億6,631万米ドルとなり、2028年には年率7.38%で成長し10億2,932万米ドルに達すると予測されています。
バスは、原動機付車両の一形態で、他の車両に比べて大型のモーターを搭載し、全長が長い。バスには乗客用の座席やベンチがあり、通常、都市間および都市内移動のための定期便の一部として運行されています。サウジアラビア政府は、公共交通機関を利用して国民が気軽に国内を移動できるようにするため、国のバスネットワークの拡大に絶えず投資しています。同国の公共交通機関サプライヤーであるSAPTCOは、毎年バス車両を拡張しており、経済の施設部門の拡大により、バスの需要が高まっている。さらに、SAPTCOは全国で都市間バスサービスを展開しており、鉄道旅行よりも幅広いネットワークを提供しています。バスは一般的にコストが安く、運行期間も頻繁です。その結果、サウジアラビアのバス市場は、バスの利用によってさらに活性化されています。
サウジアラビアにおける観光の増加
毎年約2,000万人の観光客がサウジアラビアを訪れ、約59億6,000万米ドルの収益を上げています。また、サウジアラビアはメッカとメディナという2つの主要都市を持ち、礼拝のために多くの人々が訪れる宗教的な場所であるため、都市間や都市内を移動する観光客にはバスが適しています。サウジアラビア政府は、これらの都市を訪れる信者のために、バスサービスの観光客を支援し、国内のさまざまな都市を簡単に移動できるように、政府バスサービスを提供しています。観光部門の成長により、ここ数年、バスの売上が急増している。多くの企業が従業員に交通手段を提供しているため、企業部門はバスの需要が高い。移動のしやすさや乗り心地の良さから、国内では多くの人が交通手段としてバスを利用するようになりました。このようなバスは、無段変速機(CVT)、追加スペース、足置き場の快適さなどで占められているため、企業で働く女性や老人の使用に便利であることが分かっている。また、Mercedes-Benz AG、TATA Motors Limited、Zhongtong Bus Holding Co., Ltd、AB Volvoなどのバス製造ブランドがこのセグメントでモデルを発表しており、サウジアラビアのバス市場の成長を促進すると予想されます。
バスにおける電気・ハイブリッド技術の増加
電気およびハイブリッド技術の増加は、ゼロエミッションバスの需要を徐々に牽引しています。技術の進歩に伴い、世界の自動車メーカーは、電気自動車やハイブリッドバスなど、乗客が利用できるより良い機能や仕様を提供しています。メルセデス・ベンツAGやAnhui Ankai Automobile Co., Ltd., Scania ABなどのバスメーカーは、電気エンジンに投資して、バスで移動する毎日の乗客のために未来に対応するようにしています。バスの所有者は、より良い機能と低いメンテナンスコストのために、ICE(内燃機関)バスよりもゼロエミッションバスを徐々に好むようになりました。バス会社のオーナーは、ICエンジン搭載の古いバスを処分し、新しいゼロエミッション車を惜しみなく購入しており、この傾向は今後数年間、バスの需要を増加させると予想されます。
中国ブランドの普及が進む
サウジアラビアでは、中国ブランドが提供するバスは、サウジアラビアの他のバスブランドと比較して、すべての機能が同じで比較的安価に提供されています。現在では、中国ブランドの方が品質が良く、ステアリング調整、サンバイザー、モバイル充電ポイント、高速走行時の安定性など、バスが必要とする機能を備えており、道路での安全運転に必須となっている。中通客運股份有限公司、MAN SEなどの会社は、最新技術を搭載したバスを提供しており、多くの学校や企業のオフィスでは、これらのバスを興味深く大量に注文しています。さらに、中国のバスメーカーは国内に有力なディーラーを持ち、強力な顧客基盤を持っているため、国内では中国ブランドのバスの需要が高まっている。このようなブランドは国内で浸透し人気を集めているため、国内全体でサウジアラビアバス市場の成長を後押ししている。
市場区分
サウジアラビアのバス市場は、バスの長さ、燃料タイプ、用途、地域に基づいて細分化されています。バスの長さに基づき、市場は(小型(8mまで)、小型中型(8m~10m)、高中型(10m~12m)、高(12m以上)に細分化されます。燃料タイプに基づき、市場はディーゼル、ガソリン、CNG、その他に区分される。アプリケーションに基づき、市場は都市間、都市内、スクールバス、その他に分けられる。また、この市場分析では、地域別の市場区分も研究しており、北部・中部地域、西部地域、東部地域、南部地域に分けて、地域別の市場区分を考案しています。
会社概要
Mercedes-Benz AG (Juffali Commercial Vehicles), TATA Motors Limited (Manahil International Company), Hyundai Motors Company (Mohamed Yousuf Naghi & Brother Group), Zhongtong Bus Holding Co., Ltd (Zahran Operation & Maintenance), MAN SE (Haji Husein Alireza & CO), Anhui Ankai Automobile Co.(Hafil Transport Company)、Scania AB(General Contracting Company)、AB Volvo(Zahid Tractor & H.M Co. Ltd)、Ashok Leyland Limited(AG Auto)、Eicher Motors Limited(Arabian Truck& Construction Equipment Co)などが、サウジアラビアバス市場で活動するトッププレイヤーとして挙げられます。
レポートのスコープ
本レポートでは、サウジアラビアのバス市場を、業界動向のほか、以下のカテゴリーに分類し、その詳細を紹介しています:
1.サウジアラビアのバス市場、バス長さタイプ別
o (小型(8mまで))
o スモールミディアム(8m~10m)
o ハイミディアム(10m~12m)
o 高い(12m以上)
2.サウジアラビアのバス市場:燃料タイプ別
oディーゼル
ガソリン
o CNG
o その他
3.サウジアラビアのバス市場、用途別
o インターシティ
o 市内
o スクールバス、その他
4.サウジアラビアのバス市場:地域別
o ノーザン&セントラル・リージョン
o 西部地域
o 東部地域
o 南部地域
競合の状況
企業プロファイル:サウジアラビアのバス市場に進出している主要企業の詳細分析。
カスタマイズが可能です:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用できます:
会社情報
追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。

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目次

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Bus Market
4.1. Key Segments Impacted
4.2. Key Regions Impacted
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decision
5.3. Challenges & Unmet Needs
6. Saudi Arabia Bus Market Outlook, 2018-2028
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume & Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Bus Length Market Share Analysis (Small (Up to 8 m), Small Medium (8 m 10 m), High Medium (10 m - 12 m), High (Above 12 m)
6.2.2. By Fuel Type Market Share Analysis (Diesel, Petrol, CNG, Others)
6.2.3. By Application Market Share Analysis (Inter City, Intra City, School Bus & Others)
6.2.4. By Regional Market Share Analysis (Northern & Central Region, Western Region, Eastern Region, Southern Region)
6.2.5. By Company (2022)
6.3. Saudi Arabia Bus Market Mapping & Opportunities Assessment
6.3.1. By Bus Length Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Fuel Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Application Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. Saudi Arabia Small Bus Market Outlook, 2018-2028F
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume and Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis
7.2.2. By Application Market Share Analysis
8. Saudi Arabia High Medium Market Outlook, 2018-2028F
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume and Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis
8.2.2. By Application Market Share Analysis
9. Saudi Arabia High Bus Market Outlook, 2018-2028F
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume and Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis
9.2.2. By Application Market Share Analysis
10. Market Dynamics
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
11. Market Trends & Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Saudi Arabia Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles (Up to 10 leading companies)
14.1.1. Mercedes-Benz AG (Juffali Commercial Vehicles)
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Products & Services
14.1.1.3. Financials (As Per Availability)
14.1.1.4. Recent Development
14.1.1.5. Key Management Personnel
14.1.2. TATA Motors Limited (Manahil International Company)
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Products & Services
14.1.2.3. Financials (As Per Availability)
14.1.2.4. Recent Development
14.1.2.5. Key Management Personnel
14.1.3. Hyundai Motors Company (Mohamed Yousuf Naghi & Brother Group)
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Products & Services
14.1.3.3. Financials (As Per Availability)
14.1.3.4. Recent Development
14.1.3.5. Key Management Personnel
14.1.4. Zhongtong Bus Holding Co., Ltd (Zahran operation & Maintenance)
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Products & Services
14.1.4.3. Financials (As Per Availability)
14.1.4.4. Recent Development
14.1.4.5. Key Management Personnel
14.1.5. MAN SE (Haji Husein Alireza & CO)
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Products & Services
14.1.5.3. Financials (As Per Availability)
14.1.5.4. Recent Development
14.1.5.5. Key Management Personnel
14.1.6. Anhui Ankai Automobile Co., Ltd. (Hafil transport Company)
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Products & Services
14.1.6.3. Financials (As Per Availability)
14.1.6.4. Recent Development
14.1.6.5. Key Management Personnel
14.1.7. Scania AB (General Contracting Company)
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Products & Services
14.1.7.3. Financials (As Per Availability)
14.1.7.4. Recent Development
14.1.7.5. Key Management Personnel
14.1.8. AB Volvo (Zahid Tractor & H.M Co. Ltd)
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Products & Services
14.1.8.3. Financials (As Per Availability)
14.1.8.4. Recent Development
14.1.8.5. Key Management Personnel
14.1.9. Ashok Leyland Limited (AG Auto)
14.1.9.1. Company Details
14.1.9.2. Products & Services
14.1.9.3. Financials (As Per Availability)
14.1.9.4. Recent Development
14.1.9.5. Key Management Personnel
14.1.10. Eicher Motors Limited (Arabian Truck& Construction Equipment Co.)
14.1.10.1. Company Details
14.1.10.2. Products & Services
14.1.10.3. Financials (As Per Availability)
14.1.10.4. Recent Development
14.1.10.5. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations/Action Plan
16. About Us & Disclaimer

 

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Summary

Saudi Arabia Bus Market was valued at USD 666.31 million in 2022 and is forecasted to grow at a CAGR of 7.38% to reach USD 1,029.32 million in the year 2028.
A bus is a form of a motorized vehicle with a large motor and long length compared to other vehicles. The bus has seats and benches for the passengers and usually operates as part of scheduled services for intercity and intracity travels. The government of Saudi Arabia is constantly investing in expanding the nation's bus network, which will enable citizens to travel readily throughout the country using public transportation options. The country's public transportation facility supplier, Saptco, is expanding its bus fleet each year, and demand for buses is rising because of the expansion of the institutional sector of the economy. Additionally, SAPTCO runs intercity bus services across the nation, offering a wider network than train travel. Buses typically cost less and have frequent run periods. As a result, the Saudi Arabian Bus Market is further boosted by the usage of buses.
Increase in Tourism in the Country
Every year around 20 million tourists visit Saudi Arabia, generating around USD 5.96 billion in revenue. Also, Saudi Arabia is a religious place that has two main cities, Mecca and Medina, where people come in larger numbers for worshipping; buses are the better option for tourists who travel intercity and intracity. The government of Saudi Arabia has provided government bus services for the devotees who come to visit these cities to help bus service tourists and make it easy to travel around the different cities in the country. There has been a surge in sales of buses in the past few years due to growth in the tourism sector. The corporate sector has a high demand for buses as many companies offer transportation facilities to their employees. Owing to the ease of transmission and riding comforts, numerous people have started relying on buses for transportation in the country. Such buses are found to be convenient for use by women and old age people employed in the corporate sector since they are occupied into continuously variable transmission (CVT), have additional space, the comfort of foot resting area, etc. In addition to that, bus manufacturing brands like Mercedes-Benz AG, TATA Motors Limited, Zhongtong Bus Holding Co., Ltd, AB Volvo, etc. are launching their models in this segment, and hence this is expected to fuel the growth of the bus market in Saudi Arabia.
Increase in Electric and Hybrid Technology in Bus
An increase in electric and hybrid technology is driving the demand for zero-emission buses gradually. With changing technology advancements, global automotive manufacturers are providing better features and specifications available for the passengers, such as electric and hybrid bus vehicles. Bus manufacturers, such as Mercedes-Benz AG and Anhui Ankai Automobile Co., Ltd., Scania AB, etc., are investing in electric engines to make them future-ready for daily passengers who travel by bus. Bus owners have started preferring zero-emission buses gradually over the ICE (Internal Combustion Engine) buses due to better functioning and lower maintenance cost. Bus fleet owners are expelling out their older buses with IC engines and are purchasing new zero-emission vehicles generously, and this trend is expected to increase the demand for buses in the forthcoming years.
Growing Penetration of Chinese Brands
In Saudi Arabia the buses offered by the Chinese brands are at a comparatively lower price with all the same features compared to other bus brands in Saudi Arabia. Nowadays, Chinese brands offer better quality and features that a bus needs, such as steering adjustment, sun visor, mobile charging points, stability at high speeds, etc., which are mandatory for safe driving on the roads. Companies like Zhongtong Bus Holding Co., Ltd, MAN SE, etc. provide buses that are equipped with the latest technology, and many school and corporate offices interestingly order these buses in high numbers. Moreover, Chinese buses manufacturers have prominent dealers in the country; they have a strong client base which has increased the demand for the Chinese brand buses in the country; such brands are gaining penetration and popularity in the country and hence, are aiding the growth of Saudi Arabia Bus Market throughout the country.
Market Segmentation
The Saudi Arabia Bus Market is segmented based on bus length, fuel type, application, and region. Based on bus length, the market is fragmented into (small (up to 8 m), small medium (8 m - 10 m), high medium (10 m - 12 m), and high (above 12 m). Based on fuel type, the market is divided into Diesel, Petrol, CNG, and others. Based on application, the market is divided into inter-city, intra-city, school bus & others. The market analysis also studies the regional segmentation to devise regional market segmentation, divided among northern & central regions, Western region, Eastern region, and Southern region.
Company Profiles
Mercedes-Benz AG (Juffali Commercial Vehicles), TATA Motors Limited (Manahil International Company), Hyundai Motors Company (Mohamed Yousuf Naghi & Brother Group), Zhongtong Bus Holding Co., Ltd (Zahran Operation & Maintenance), MAN SE (Haji Husein Alireza & CO), Anhui Ankai Automobile Co., Ltd. (Hafil Transport Company), Scania AB (General Contracting Company), AB Volvo (Zahid Tractor & H.M Co. Ltd), Ashok Leyland Limited (AG Auto), Eicher Motors Limited (Arabian Truck& Construction Equipment Co), etc. are among the top players operating in the Saudi Arabia Bus Market.
Report Scope:
In this report, Saudi Arabia Bus Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends, which have also been detailed below:
1. Saudi Arabia Bus Market, By Bus Length Type:
o (Small (Up to 8 m)
o Small Medium (8 m - 10 m)
o High Medium (10 m - 12 m)
o High (Above 12 m)
2. Saudi Arabia Bus Market, By Fuel Type:
o Diesel
o Petrol
o CNG
o Others
3. Saudi Arabia Bus Market, By Application:
o Inter City
o Intra City
o School Bus & Others
4. Saudi Arabia Bus Market, By Region
o Northern & Central Region
o Western Region
o Eastern Region
o Southern Region
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Saudi Arabia Bus Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Bus Market
4.1. Key Segments Impacted
4.2. Key Regions Impacted
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decision
5.3. Challenges & Unmet Needs
6. Saudi Arabia Bus Market Outlook, 2018-2028
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume & Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Bus Length Market Share Analysis (Small (Up to 8 m), Small Medium (8 m 10 m), High Medium (10 m - 12 m), High (Above 12 m)
6.2.2. By Fuel Type Market Share Analysis (Diesel, Petrol, CNG, Others)
6.2.3. By Application Market Share Analysis (Inter City, Intra City, School Bus & Others)
6.2.4. By Regional Market Share Analysis (Northern & Central Region, Western Region, Eastern Region, Southern Region)
6.2.5. By Company (2022)
6.3. Saudi Arabia Bus Market Mapping & Opportunities Assessment
6.3.1. By Bus Length Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Fuel Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Application Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. Saudi Arabia Small Bus Market Outlook, 2018-2028F
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume and Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis
7.2.2. By Application Market Share Analysis
8. Saudi Arabia High Medium Market Outlook, 2018-2028F
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume and Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis
8.2.2. By Application Market Share Analysis
9. Saudi Arabia High Bus Market Outlook, 2018-2028F
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume and Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Fuel Type Market Share Analysis
9.2.2. By Application Market Share Analysis
10. Market Dynamics
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
11. Market Trends & Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Saudi Arabia Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles (Up to 10 leading companies)
14.1.1. Mercedes-Benz AG (Juffali Commercial Vehicles)
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Products & Services
14.1.1.3. Financials (As Per Availability)
14.1.1.4. Recent Development
14.1.1.5. Key Management Personnel
14.1.2. TATA Motors Limited (Manahil International Company)
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Products & Services
14.1.2.3. Financials (As Per Availability)
14.1.2.4. Recent Development
14.1.2.5. Key Management Personnel
14.1.3. Hyundai Motors Company (Mohamed Yousuf Naghi & Brother Group)
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Products & Services
14.1.3.3. Financials (As Per Availability)
14.1.3.4. Recent Development
14.1.3.5. Key Management Personnel
14.1.4. Zhongtong Bus Holding Co., Ltd (Zahran operation & Maintenance)
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Products & Services
14.1.4.3. Financials (As Per Availability)
14.1.4.4. Recent Development
14.1.4.5. Key Management Personnel
14.1.5. MAN SE (Haji Husein Alireza & CO)
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Products & Services
14.1.5.3. Financials (As Per Availability)
14.1.5.4. Recent Development
14.1.5.5. Key Management Personnel
14.1.6. Anhui Ankai Automobile Co., Ltd. (Hafil transport Company)
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Products & Services
14.1.6.3. Financials (As Per Availability)
14.1.6.4. Recent Development
14.1.6.5. Key Management Personnel
14.1.7. Scania AB (General Contracting Company)
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Products & Services
14.1.7.3. Financials (As Per Availability)
14.1.7.4. Recent Development
14.1.7.5. Key Management Personnel
14.1.8. AB Volvo (Zahid Tractor & H.M Co. Ltd)
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Products & Services
14.1.8.3. Financials (As Per Availability)
14.1.8.4. Recent Development
14.1.8.5. Key Management Personnel
14.1.9. Ashok Leyland Limited (AG Auto)
14.1.9.1. Company Details
14.1.9.2. Products & Services
14.1.9.3. Financials (As Per Availability)
14.1.9.4. Recent Development
14.1.9.5. Key Management Personnel
14.1.10. Eicher Motors Limited (Arabian Truck& Construction Equipment Co.)
14.1.10.1. Company Details
14.1.10.2. Products & Services
14.1.10.3. Financials (As Per Availability)
14.1.10.4. Recent Development
14.1.10.5. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations/Action Plan
16. About Us & Disclaimer

 

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