世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ナツメヤシ市場(性質:有機および慣行、形態:生および加工)-世界産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2023-2031年


Date Palm Market (Nature: Organic and Conventional; and Form: Raw and Processed) - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2023-2031

ナツメヤシ市場 - レポートの範囲 TMR社の調査レポート「世界のナツメヤシ市場」は、2023年から2031年までの予測期間における市場の指標に関する貴重な洞察を得るために、過去だけでなく現在の成長動向と機会を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Transparency Market Research
トランスペアレンシーマーケットリサーチ
2024年1月8日 US$5,795
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
192 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

ナツメヤシ市場 - レポートの範囲
TMR社の調査レポート「世界のナツメヤシ市場」は、2023年から2031年までの予測期間における市場の指標に関する貴重な洞察を得るために、過去だけでなく現在の成長動向と機会を調査しています。2023年を基準年、2031年を予測年として、2017年から2031年までの世界のナツメヤシ市場の収益を提供しています。また、2023年から2031年までの世界のナツメヤシ市場の複合年間成長率(CAGR %)も掲載しています。

本レポートは広範な調査を経て作成された。主要オピニオンリーダー、業界リーダー、オピニオンメーカーへのインタビューを実施しました。二次調査では、主要企業の製品資料、年次報告書、プレスリリース、関連文書などを参照し、ナツメヤシ市場を理解した。

二次調査には、インターネットソース、政府機関の統計データ、ウェブサイト、業界団体も含まれる。アナリストは、世界のナツメヤシ市場の様々な属性を調査するために、トップダウンアプローチとボトムアップアプローチの組み合わせを採用した。

本レポートには、調査範囲に含まれる様々なセグメントの成長動向のスナップショットとともに、詳細なエグゼクティブサマリーが含まれています。さらに、世界のナツメヤシ市場における競争ダイナミクスの変化に光を投げかけています。これらは、既存の市場プレイヤーだけでなく、世界のナツメヤシ市場への参入に関心のある企業にとっても貴重なツールとなります。

本レポートでは、世界のナツメヤシ市場の競争環境について掘り下げています。世界のナツメヤシ市場で事業を展開する主要企業を特定し、その各企業を様々な属性からプロファイルしています。会社概要、財務状況、最近の動向、SWOTは、本レポートでプロファイリングされた世界のナツメヤシ市場のプレーヤーの属性である。

世界のナツメヤシ市場レポートで回答された主な質問
- 予測期間中の全地域におけるナツメヤシの売上高/売上収益は?
- 世界のナツメヤシ市場におけるビジネスチャンスは?
- 市場の主な促進要因、阻害要因、機会、脅威は何か?
- 予測期間中に最も速いCAGRで拡大する地域市場はどこか?
- 2031年に世界で最も高い収益を上げると予測されるセグメントは?
- 予測期間中に最も高いCAGRで拡大すると予測されるセグメントは?
- 世界市場で事業を展開する各企業の市場ポジションは?

ナツメヤシ市場 - 調査目的と調査アプローチ
世界のナツメヤシ市場に関する包括的なレポートは、概要から始まり、調査範囲と目的が続きます。本レポートでは、本調査の目的、市場で事業を展開する主要ベンダーと流通業者、製品認可のための規制シナリオについて詳しく解説しています。

本レポートは、読みやすさを考慮し、各セクションを章ごとに分割したレイアウトになっています。本レポートは、グラフや表が適切に散りばめられた網羅的なコレクションで構成されています。主要セグメントの実績値と予測値を図式化し、読者に視覚的に訴える。また、過去と予測期間末の主要セグメントの市場シェアを比較することもできる。

本レポートでは、世界のナツメヤシ市場を製品、エンドユーザー、地域の観点から分析している。各基準における主要セグメントを詳細に調査し、2031年末時点での各セグメントにおける市場シェアを掲載している。このような貴重な洞察により、市場関係者は世界のナツメヤシ市場への投資について十分な情報に基づいたビジネス上の意思決定を行うことができる。


ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.日付「機能性バーにおける高品質素材への健全なこだわり
3.2.オーガニック食品の需要動向
3.3.その他
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用状況分析
4.2.製品のUSP/特徴
5.世界のナツメヤシ市場の需要量(トン)分析2018-2022年および予測、2023-2031年
5.1.過去の市場(トン)分析、2018年-2022年
5.2.現在と将来の市場(トン)予測、2023-2031年
6.ナツメヤシの世界市場-価格分析
6.1.地域別価格分析
6.2.世界平均価格分析ベンチマーク
7.世界のナツメヤシ市場の需要額(US$ Mn)分析2018-2022年および予測、2023-2031年
7.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2018-2022年
7.2.現在および将来の市場価値(US$ Mn)予測、2023-2031年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対価格機会分析
8.市場背景
8.1.マクロ経済要因
8.2.世界の食品・飲料業界の展望
8.3.世界のベーカリー・菓子業界の概要
8.4.世界の化粧品・パーソナルケア業界の展望
8.5.産業価値とサプライチェーン分析
8.5.1.各販売時点での利益率分析
8.5.1.1.ナツメヤシ加工業者
8.5.1.2.ディストリビューター/サプライヤー/卸売業者
8.5.1.3.貿易業者/小売業者
8.5.1.4.エンドユーザー
8.6.主要認証/主要規制
8.7.市場ダイナミクス
8.7.1.促進要因
8.7.2.阻害要因
8.7.3.機会分析
8.8.予測要因-関連性と影響
9.世界のナツメヤシ市場分析2018-2022年および予測2023-2031年、性質別
9.1.はじめに / 主要な調査結果
9.2.2018年~2022年の過去の市場規模(US$ Mn)と自然別数量分析
9.3.現在および将来の市場規模(US$ Mn)と数量分析および自然別予測、2023-2031年
9.3.1.有機
9.3.2.従来型
9.4.性状別市場魅力度分析
10.ナツメヤシの世界市場分析2018-2022年および予測2023-2031年:形態別
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.過去のデーツパーム市場(US$ Mn)と数量分析(形態別)、2018-2022年
10.3.デーツパーム市場の現在と将来(US$ Mn)と形態別数量予測 、2023-2031年
10.3.1.1.生
10.3.1.2.加工品
10.3.1.2.1.ペースト
10.3.1.2.2.乾燥
10.3.1.2.3.ピューレ・シロップ
10.4.形態別市場魅力度分析
11.ナツメヤシの世界市場分析2018-2022年および予測2023-2031年、品種別
11.1.はじめに / 主要な調査結果
11.2.2018年~2022年の過去の市場規模(US$ Mn)と品種別数量分析
11.3.品種別の現在および将来市場規模(US$ Mn)と数量予測、2023-2031年
11.3.1.デグレット・ヌール
11.3.2.メジュール
11.3.3.バルヒ
11.3.4.ザヒディ
11.3.5.その他
11.4.品種別市場魅力度分析
12.ナツメヤシの世界市場分析2018-2022年および予測2023-2031年:最終用途別
12.1.はじめに
12.2.ナツメヤシの過去市場(US$ Mn)と最終用途別数量分析、2018-2022年
12.3.現在のナツメヤシ市場(百万米ドル)分析と最終用途別数量予測、2023-2031年
12.3.1.食品産業
12.3.1.1.ベーカリー&デザート
12.3.1.2.菓子
12.3.1.3.機能性食品と栄養補助食品
12.3.1.4.その他
12.3.2.小売/家庭用
12.3.3.フードサービス
12.3.4.栄養補助食品
12.3.5.化粧品・パーソナルケア
12.4.最終用途別市場魅力度分析
13.ナツメヤシの世界市場分析2018-2022年および予測2023-2031年、地域別
13.1.はじめに
13.2.過去のデーツパーム市場(US$ Mn)と地域別数量分析、2018-2022年
13.3.現在のナツメヤシ市場(百万米ドル)と地域別数量予測、2023-2031年
13.3.1.北米
13.3.2.ラテンアメリカ
13.3.3.西ヨーロッパ
13.3.4.東欧
13.3.5.南アジア
13.3.6.東アジア
13.3.7.オセアニア
13.3.8.中東・アフリカ(MEA)
13.4.地域別市場魅力度分析
14.北米のナツメヤシ市場分析2018-2022年および予測2023-2031年
14.1.はじめに
14.2.2018年~2022年の市場分類別過去市場価値(US$ Mn)と数量動向分析
14.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)および数量予測(2023-2031年
14.3.1.国別
14.3.1.1.米国
14.3.1.2.カナダ
14.3.1.3.メキシコ
14.3.2.性質別
14.3.3.形態別
14.3.4.種類別
14.3.5.最終用途別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.性質別
14.4.2.形態別
14.4.3.種類別
14.4.4.最終用途別
14.5.主要市場動向
14.6.促進要因と抑制要因-影響分析
15.ラテンアメリカのナツメヤシ市場分析2018-2022年および予測2023-2031年
15.1.はじめに
15.2.2018年~2022年の市場分類別過去市場価値(US$ Mn)と数量動向分析
15.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)および数量予測(2023-2031年
15.3.1.国別
15.3.1.1.ブラジル
15.3.1.2.アルゼンチン
15.3.1.3.その他のラテンアメリカ
15.3.2.性質別
15.3.3.形態別
15.3.4.種類別
15.3.5.最終用途別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.性質別
15.4.2.形態別
15.4.3.種類別
15.4.4.最終用途別
15.5.主要市場動向
15.6.促進要因と抑制要因-影響分析
16.西欧のナツメヤシ市場分析2018-2022年および予測2023-2031年
16.1.はじめに
16.2.2018年~2022年の市場分類別過去市場価値(US$ Mn)と数量動向分析
16.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)および数量予測(2023-2031年
16.3.1.国別
16.3.1.1.ドイツ
16.3.1.2.イタリア
16.3.1.3.フランス
16.3.1.4.イギリス
16.3.1.5.スペイン
16.3.1.6.ベネルクス
16.3.1.7.北欧
16.3.1.8.その他の西ヨーロッパ
16.3.2.性質別
16.3.3.形態別
16.3.4.種類別
16.3.5.最終用途別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.性質別
16.4.2.形態別
16.4.3.種類別
16.4.4.最終用途別
16.5.主要市場動向
16.6.促進要因と抑制要因-影響分析
17.東欧のナツメヤシ市場分析2018-2022年および予測2023-2031年
17.1.はじめに
17.2.2018年~2022年の市場分類別過去市場価値(US$ Mn)と数量動向分析
17.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)および数量予測2023-2031年
17.3.1.国別
17.3.1.1.ロシア
17.3.1.2.ハンガリー
17.3.1.3.ポーランド
17.3.1.4.バルカン&バルト
17.3.1.5.その他の東欧諸国
17.3.2.性質別
17.3.3.形態別
17.3.4.種類別
17.3.5.最終用途別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.性質別
17.4.2.形態別
17.4.3.種類別
17.4.4.最終用途別
17.5.主要市場動向
17.6.促進要因と抑制要因-影響分析
18.南アジアのナツメヤシ市場分析2018-2022年および予測2023-2031年
18.1.はじめに
18.2.2018年~2022年の市場分類別過去市場価値(US$ Mn)と数量動向分析
18.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)および数量予測(2023-2031年
18.3.1.国別
18.3.1.1.インド
18.3.1.2.タイ
18.3.1.3.インドネシア
18.3.1.4.マレーシア
18.3.1.5.その他の南アジア
18.3.2.性質別
18.3.3.形態別
18.3.4.種類別
18.3.5.最終用途別
18.4.市場魅力度分析
18.4.1.性質別
18.4.2.形態別
18.4.3.種類別
18.4.4.最終用途別
18.5.促進要因と阻害要因-影響分析
19.東アジアのナツメヤシ市場分析2018-2022年および予測2023-2031年
19.1.はじめに
19.2.2018年~2022年の市場分類別過去市場価値(US$ Mn)と数量動向分析
19.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)および数量予測(2023-2031年
19.3.1.国別
19.3.1.1.中国
19.3.1.2.日本
19.3.1.3.韓国
19.3.2.性質別
19.3.3.形態別
19.3.4.種類別
19.3.5.最終用途別
19.4.市場魅力度分析
19.4.1.性質別
19.4.2.形態別
19.4.3.種類別
19.4.4.最終用途別
19.5.主要市場動向
19.6.促進要因と抑制要因-影響分析
20.オセアニアのナツメヤシ市場分析 2018-2022年および予測 2023-2031年
20.1.はじめに
20.2.2018~2022年の市場分類別過去市場価値(US$ Mn)と数量動向分析
20.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)および数量予測(2023-2031年
20.3.1.国別
20.3.1.1.オーストラリア
20.3.1.2.ニュージーランド
20.3.2.ネイチャー
20.3.3.形態別
20.3.4.種類別
20.3.5.最終用途別
20.4.市場魅力度分析
20.4.1.性質別
20.4.2.形態別
20.4.3.種類別
20.4.4.最終用途別
20.5.促進要因と阻害要因-影響分析
21.中東・アフリカのナツメヤシ市場分析 2018-2022年および予測 2023-2031年
21.1.はじめに
21.2.2018~2022年の価値分類別過去市場価値(US$ Mn)と数量動向分析
21.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)と数量予測、2023-2031年
21.3.1.国別
21.3.1.1.KSA
21.3.1.2.その他のGCC諸国
21.3.1.3.南アフリカ
21.3.1.4.その他のアフリカ連合
21.3.1.5.その他の中東・アフリカ
21.3.2.性質別
21.3.3.形態別
21.3.4.種類別
21.3.5.最終用途別
21.4.市場魅力度分析
21.4.1.性質別
21.4.2.形態別
21.4.3.種類別
21.4.4.最終用途別
21.5.主要市場動向
21.6.促進要因と抑制要因-影響分析
22.2021年の国別ナツメヤシ市場分析
22.1.はじめに
22.2.アメリカのナツメヤシ市場分析
22.2.1.産地別
22.2.2.形態別
22.2.3.種類別
22.2.4.最終用途別
22.3.カナダのナツメヤシ市場分析
22.3.1.性質別
22.3.2.形態別
22.3.3.種類別
22.3.4.最終用途別
22.4.メキシコのナツメヤシ市場分析
22.4.1.性質別
22.4.2.形態別
22.4.3.種類別
22.4.4.最終用途別
22.5.ブラジルのナツメヤシ市場分析
22.5.1.性質別
22.5.2.形態別
22.5.3.品種別
22.5.4.最終用途別
22.6.アルゼンチン産ナツメヤシ市場分析
22.6.1.産地別
22.6.2.形態別
22.6.3.品種別
22.6.4.最終用途別
22.7.ドイツのナツメヤシ市場分析
22.7.1.性質別
22.7.2.形態別
22.7.3.品種別
22.7.4.最終用途別
22.8.イタリアのナツメヤシ市場分析
22.8.1.性質別
22.8.2.形態別
22.8.3.品種別
22.8.4.最終用途別
22.9.フランスのナツメヤシ市場分析
22.9.1.性質別
22.9.2.形態別
22.9.3.品種別
22.9.4.最終用途別
22.10.イギリスのナツメヤシ市場分析
22.10.1.性質別
22.10.2.形態別
22.10.3.品種別
22.10.4.最終用途別
22.11.スペインのナツメヤシ市場分析
22.11.1.性質別
22.11.2.形態別
22.11.3.品種別
22.11.4.最終用途別
22.12.ロシアのナツメヤシ市場分析
22.12.1.性質別
22.12.2.形態別
22.12.3.品種別
22.12.4.最終用途別
22.13.ポーランドのナツメヤシ市場分析
22.13.1.性質別
22.13.2.形態別
22.13.3.品種別
22.13.4.最終用途別
22.14.ハンガリー産ナツメヤシの市場分析
22.14.1.性質別
22.14.2.形態別
22.14.3.品種別
22.14.4.最終用途別
22.15.バルカン半島とバルト海のナツメヤシ市場分析
22.15.1.性質別
22.15.2.形態別
22.15.3.品種別
22.15.4.最終用途別
22.16.中国のナツメヤシ市場分析
22.16.1.性質別
22.16.2.形態別
22.16.3.品種別
22.16.4.最終用途別
22.17.日本のナツメヤシ市場分析
22.17.1.性質別
22.17.2.形態別
22.17.3.品種別
22.17.4.最終用途別
22.18.韓国のナツメヤシ市場分析
22.18.1.性質別
22.18.2.形態別
22.18.3.品種別
22.18.4.最終用途別
22.19.インドのナツメヤシ市場分析
22.19.1.性質別
22.19.2.形態別
22.19.3.品種別
22.19.4.最終用途別
22.20.タイのナツメヤシ市場分析
22.20.1.性質別
22.20.2.形態別
22.20.3.種類別
22.20.4.最終用途別
22.21.インドネシアのナツメヤシ市場分析
22.21.1.性質別
22.21.2.形態別
22.21.3.品種別
22.21.4.最終用途別
22.22.マレーシアのナツメヤシ市場分析
22.22.1.性質別
22.22.2.形態別
22.22.3.品種別
22.22.4.最終用途別
22.23.オーストラリアのナツメヤシ市場分析
22.23.1.性質別
22.23.2.形態別
22.23.3.品種別
22.23.4.最終用途別
22.24.ニュージーランドのナツメヤシ市場分析
22.24.1.性質別
22.24.2.形態別
22.24.3.品種別
22.24.4.最終用途別
22.25.トルコのナツメヤシ市場分析
22.25.1.性質別
22.25.2.形態別
22.25.3.品種別
22.25.4.最終用途別
22.26.南アフリカのナツメヤシ市場分析
22.26.1.性質別
22.26.2.形態別
22.26.3.品種別
22.26.4.最終用途別
23.市場構造分析
23.1.企業階層別市場分析
23.2.市場集中度
23.3.市場プレゼンス分析
24.競合分析
24.1.競合ダッシュボード
24.2.競合ディープダイブ
25.競合分析
25.1.競合ダッシュボード
25.2.競合ディープダイブ
25.2.1.アル・バラカ・デーツ・ファクトリー・エルエルシー
25.2.1.1.概要
25.2.1.2.製品ポートフォリオ
25.2.1.3.販売拠点
25.2.1.4.主な展開
25.2.1.5.戦略の概要
25.2.2.アトゥル・ラジャスタン・デイトパーム社
25.2.2.1.概要
25.2.2.2.製品ポートフォリオ
25.2.2.3.販売拠点
25.2.2.4.主な展開
25.2.2.5.戦略の概要
25.2.3.ハルディクライム・デーツ生産者協同組合
25.2.3.1.概要
25.2.3.2.製品ポートフォリオ
25.2.3.3.販売拠点
25.2.3.4.主な展開
25.2.3.5.戦略の概要
25.2.4.マガディの日付
25.2.4.1.概要
25.2.4.2.製品ポートフォリオ
25.2.4.3.販売拠点
25.2.4.4.主な展開
25.2.4.5.戦略の概要
25.2.5.ハイファ・ダテス
25.2.5.1.概要
25.2.5.2.製品ポートフォリオ
25.2.5.3.販売拠点
25.2.5.4.主な展開
25.2.5.5.戦略の概要
25.2.6.SUFFCO
25.2.6.1.概要
25.2.6.2.製品ポートフォリオ
25.2.6.3.販売拠点
25.2.6.4.主な展開
25.2.6.5.戦略概要
25.2.7.ナチュラル・デライト
25.2.7.1.概要
25.2.7.2.製品ポートフォリオ
25.2.7.3.販売拠点
25.2.7.4.主な展開
25.2.7.5.戦略概要
25.2.8.ベストフード社
25.2.8.1.概要
25.2.8.2.製品ポートフォリオ
25.2.8.3.販売拠点
25.2.8.4.主な展開
25.2.8.5.戦略概要
25.2.9.グラウンドワークス・オブ・パームビーチ・カウンティー
25.2.9.1.概要
25.2.9.2.製品ポートフォリオ
25.2.9.3.販売拠点
25.2.9.4.主な展開
25.2.9.5.戦略の概要
25.2.10.バヤラ・サウジアラビア
25.2.10.1.概要
25.2.10.2.製品ポートフォリオ
25.2.10.3.販売拠点
25.2.10.4.主な展開
25.2.10.5.戦略の概要
25.2.11.ケージーフレッシュデーツ
25.2.11.1.概要
25.2.11.2.製品ポートフォリオ
25.2.11.3.販売拠点
25.2.11.4.主な展開
25.2.11.5.戦略の概要
25.2.12.クリスタルデイト社
25.2.12.1.概要
25.2.12.2.製品ポートフォリオ
25.2.12.3.販売拠点
25.2.12.4.主な展開
25.2.12.5.戦略の概要
25.2.13.グリーンパーム
25.2.13.1.概要
25.2.13.2.製品ポートフォリオ
25.2.13.3.販売拠点
25.2.13.4.主な展開
25.2.13.5.戦略の概要
25.2.14.サリアの日付
25.2.14.1.概要
25.2.14.2.製品ポートフォリオ
25.2.14.3.販売拠点
25.2.14.4.主な展開
25.2.14.5.戦略の概要
25.2.15.RANA アグロインダストリー社
25.2.15.1.概要
25.2.15.2.製品ポートフォリオ
25.2.15.3.販売拠点
25.2.15.4.主な展開
25.2.15.5.戦略の概要
25.2.16.ビオナ
25.2.16.1.概要
25.2.16.2.製品ポートフォリオ
25.2.16.3.販売拠点
25.2.16.4.主な展開
25.2.16.5.戦略の概要
25.2.17.マラバル食品
25.2.17.1.概要
25.2.17.2.製品ポートフォリオ
25.2.17.3.販売拠点
25.2.17.4.主な展開
25.2.17.5.戦略の概要
25.2.18.ライオンデーツインペックス社
25.2.18.1.概要
25.2.18.2.製品ポートフォリオ
25.2.18.3.販売拠点
25.2.18.4.主な展開
25.2.18.5.戦略の概要
25.2.19.株式会社ラティンコーシュ
25.2.19.1.概要
25.2.19.2.製品ポートフォリオ
25.2.19.3.販売拠点
25.2.19.4.主な展開
25.2.19.5.戦略の概要
25.2.20.ラプンツェル・ナチュルコスト
25.2.20.1.概要
25.2.20.2.製品ポートフォリオ
25.2.20.3.販売拠点
25.2.20.4.主な展開
25.2.20.5.戦略の概要
26.調査方法
27.前提条件と略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Date Palm Market – Scope of Report
TMR’s report on the global date palm market studies the past as well as the current growth trends and opportunities to gain valuable insights of the indicators of the market during the forecast period from 2023 to 2031. The report provides revenue of the global date palm market for the period 2017–2031, considering 2023 as the base year and 2031 as the forecast year. The report also provides the compound annual growth rate (CAGR %) of the global date palm market from 2023 to 2031.

The report has been prepared after an extensive research. Primary research involved bulk of the research efforts, wherein analysts carried out interviews with key opinion leaders, industry leaders, and opinion makers. Secondary research involved referring to key players’ product literature, annual reports, press releases, and relevant documents to understand the date palm market.

Secondary research also included Internet sources, statistical data from government agencies, websites, and trade associations. Analysts employed a combination of top-down and bottom-up approaches to study various attributes of the global date palm market.

The report includes an elaborate executive summary, along with a snapshot of the growth behavior of various segments included in the scope of the study. Moreover, the report throws light on the changing competitive dynamics in the global date palm market. These serve as valuable tools for existing market players as well as for entities interested in participating in the global date palm market.

The report delves into the competitive landscape of the global date palm market. Key players operating in the global date palm market have been identified and each one of these has been profiled in terms of various attributes. Company overview, financial standings, recent developments, and SWOT are the attributes of players in the global date palm market profiled in this report.

Key Questions Answered in Global date palm Market Report
• What is the sales/revenue generated by date palm across all regions during the forecast period?
• What are the opportunities in the global date palm market?
• What are the major drivers, restraints, opportunities, and threats in the market?
• Which regional market is set to expand at the fastest CAGR during the forecast period?
• Which segment is expected to generate the highest revenue globally in 2031?
• Which segment is projected to expand at the highest CAGR during the forecast period?
• What are the market positions of different companies operating in the global market?

Date Palm Market – Research Objectives and Research Approach
The comprehensive report on the global date palm market begins with an overview, followed by the scope and objectives of the study. The report provides detailed explanation of the objectives behind this study and key vendors and distributors operating in the market and regulatory scenario for approval of products.

For reading comprehensibility, the report has been compiled in a chapter-wise layout, with each section divided into smaller ones. The report comprises an exhaustive collection of graphs and tables that are appropriately interspersed. Pictorial representation of actual and projected values of key segments is visually appealing to readers. This also allows comparison of the market shares of key segments in the past and at the end of the forecast period.

The report analyzes the global date palm market in terms of product, end-user, and region. Key segments under each criterion have been studied at length, and the market share for each of these at the end of 2031 has been provided. Such valuable insights enable market stakeholders in making informed business decisions for investment in the global date palm market.



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Dates ‘A Healthy Obsession for Quality Ingredient in Functional Bar’
3.2. Trending Demand for Organic Food
3.3. Others
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
5. Global Date Palm Market Demand Volume (Tons) Analysis 2018–2022 and Forecast, 2023–2031
5.1. Historical Market (Tons) Analysis, 2018–2022
5.2. Current and Future Market (Tons) Projections, 2023–2031
6. Global Date Palm Market - Pricing Analysis
6.1. Regional Pricing Analysis
6.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
7. Global Date Palm Market Demand Value (US$ Mn) Analysis 2018–2022 and Forecast, 2023-2031
7.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2018–2022
7.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2023–2031
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Market Background
8.1. Macro-Economic Factors
8.2. Global Food & Beverage Industry Outlook
8.3. Global Bakery & Confectionery Industry Overview
8.4. Global Cosmetics & Personal Care Industry Outlook
8.5. Industry Value and Supply Chain Analysis
8.5.1. Profit Margin Analysis at Each Point of Sale
8.5.1.1. Date Palm Processors
8.5.1.2. Distributors/Suppliers/Wholesalers
8.5.1.3. Traders/Retailers
8.5.1.4. End-users
8.6. Key Certifications/Key Regulations
8.7. Market Dynamics
8.7.1. Drivers
8.7.2. Restraints
8.7.3. Opportunity Analysis
8.8. Forecast Factors - Relevance & Impact
9. Global Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031, By Nature
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Nature, 2018–2022
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Nature, 2023–2031
9.3.1. Organic
9.3.2. Conventional
9.4. Market Attractiveness Analysis By Nature
10. Global Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031, By Form
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Date Palm Market (US$ Mn) and Volume Analysis By Form , 2018–2022
10.3. Current and Future Date Palm Market (US$ Mn) and Volume Forecast By Form , 2023–2031
10.3.1.1. Raw
10.3.1.2. Processed
10.3.1.2.1. Paste
10.3.1.2.2. Dried
10.3.1.2.3. Puree & Syrups
10.4. Market Attractiveness Analysis By Form
11. Global Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031, By Variety
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Variety, 2018–2022
11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Variety, 2023–2031
11.3.1. Deglet Noor
11.3.2. Medjool
11.3.3. Barhi
11.3.4. Zahidi
11.3.5. Others
11.4. Market Attractiveness Analysis By Variety
12. Global Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031, By End-use
12.1. Introduction
12.2. Historical Date Palm Market (US$ Mn) and Volume Analysis By End-use, 2018–2022
12.3. Current Date Palm Market (US$ Mn) Analysis and Volume Forecast By End-use, 2023–2031
12.3.1. Food Industry
12.3.1.1. Bakery & Desserts
12.3.1.2. Confectionery
12.3.1.3. Functional Foods & Nutritional Supplements
12.3.1.4. Others
12.3.2. Retail/ Household
12.3.3. Foodservice
12.3.4. Dietary Supplements
12.3.5. Cosmetics & Personal Care
12.4. Market Attractiveness Analysis By End-use
13. Global Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031, by Region
13.1. Introduction
13.2. Historical Date Palm Market (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2018–2022
13.3. Current Date Palm Market (US$ Mn) and Volume Forecast By Region, 2023–2031
13.3.1. North America
13.3.2. Latin America
13.3.3. Western Europe
13.3.4. Eastern Europe
13.3.5. South Asia
13.3.6. East Asia
13.3.7. Oceania
13.3.8. Middle East & Africa (MEA)
13.4. Market Attractiveness Analysis By Region
14. North America Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2018–2022
14.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2023–2031
14.3.1. By Country
14.3.1.1. U.S.
14.3.1.2. Canada
14.3.1.3. Mexico
14.3.2. By Nature
14.3.3. By Form
14.3.4. By Variety
14.3.5. By End-use
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Nature
14.4.2. By Form
14.4.3. By Variety
14.4.4. By End-use
14.5. Key Market Trends
14.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. Latin America Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2018–2022
15.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2023–2031
15.3.1. By Country
15.3.1.1. Brazil
15.3.1.2. Argentina
15.3.1.3. Rest of Latin America
15.3.2. By Nature
15.3.3. By Form
15.3.4. By Variety
15.3.5. By End-use
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Nature
15.4.2. By Form
15.4.3. By Variety
15.4.4. By End-use
15.5. Key Market Trends
15.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. Western Europe Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2018–2022
16.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2023–2031
16.3.1. By Country
16.3.1.1. Germany
16.3.1.2. Italy
16.3.1.3. France
16.3.1.4. U.K.
16.3.1.5. Spain
16.3.1.6. BENELUX
16.3.1.7. Nordic
16.3.1.8. Rest of Western Europe
16.3.2. By Nature
16.3.3. By Form
16.3.4. By Variety
16.3.5. By End-use
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Nature
16.4.2. By Form
16.4.3. By Variety
16.4.4. By End-use
16.5. Key Market Trends
16.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. Eastern Europe Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031
17.1. Introduction
17.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2018–2022
17.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy2023–2031
17.3.1. By Country
17.3.1.1. Russia
17.3.1.2. Hungary
17.3.1.3. Poland
17.3.1.4. Balkan & Baltics
17.3.1.5. Rest of Eastern Europe
17.3.2. By Nature
17.3.3. By Form
17.3.4. By Variety
17.3.5. By End-use
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Nature
17.4.2. By Form
17.4.3. By Variety
17.4.4. By End-use
17.5. Key Market Trends
17.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. South Asia Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031
18.1. Introduction
18.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2018–2022
18.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2023–2031
18.3.1. By Country
18.3.1.1. India
18.3.1.2. Thailand
18.3.1.3. Indonesia
18.3.1.4. Malaysia
18.3.1.5. Rest of South Asia
18.3.2. By Nature
18.3.3. By Form
18.3.4. By Variety
18.3.5. By End-use
18.4. Market Attractiveness Analysis
18.4.1. By Nature
18.4.2. By Form
18.4.3. By Variety
18.4.4. By End-use
18.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. East Asia Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031
19.1. Introduction
19.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2018–2022
19.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2023–2031
19.3.1. By Country
19.3.1.1. China
19.3.1.2. Japan
19.3.1.3. South Korea
19.3.2. By Nature
19.3.3. By Form
19.3.4. By Variety
19.3.5. By End-use
19.4. Market Attractiveness Analysis
19.4.1. By Nature
19.4.2. By Form
19.4.3. By Variety
19.4.4. By End-use
19.5. Key Market Trends
19.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
20. Oceania Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031
20.1. Introduction
20.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2018–2022
20.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2023–2031
20.3.1. By Country
20.3.1.1. Australia
20.3.1.2. New Zealand
20.3.2. By Nature
20.3.3. By Form
20.3.4. By Variety
20.3.5. By End-use
20.4. Market Attractiveness Analysis
20.4.1. By Nature
20.4.2. By Form
20.4.3. By Variety
20.4.4. By End-use
20.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
21. Middle East & Africa Date Palm Market Analysis 2018–2022 and Forecast 2023–2031
21.1. Introduction
21.2. Historical Market Value (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Value Taxonomy, 2018–2022
21.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2023–2031
21.3.1. By Country
21.3.1.1. KSA
21.3.1.2. Other GCC Countries
21.3.1.3. South Africa
21.3.1.4. Other Africa Union
21.3.1.5. Rest of Middle East & Africa
21.3.2. By Nature
21.3.3. By Form
21.3.4. By Variety
21.3.5. By End-use
21.4. Market Attractiveness Analysis
21.4.1. By Nature
21.4.2. By Form
21.4.3. By Variety
21.4.4. By End-use
21.5. Key Market Trends
21.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
22. Country Wise Date Palm Market Analysis 2021
22.1. Introduction
22.2. U.S. Date Palm Market Analysis
22.2.1. By Nature
22.2.2. By Form
22.2.3. By Variety
22.2.4. By End-use
22.3. Canada Date Palm Market Analysis
22.3.1. By Nature
22.3.2. By Form
22.3.3. By Variety
22.3.4. By End-use
22.4. Mexico Date Palm Market Analysis
22.4.1. By Nature
22.4.2. By Form
22.4.3. By Variety
22.4.4. By End-use
22.5. Brazil Date Palm Market Analysis
22.5.1. By Nature
22.5.2. By Form
22.5.3. By Variety
22.5.4. By End-use
22.6. Argentina Date Palm Market Analysis
22.6.1. By Nature
22.6.2. By Form
22.6.3. By Variety
22.6.4. By End-use
22.7. Germany Date Palm Market Analysis
22.7.1. By Nature
22.7.2. By Form
22.7.3. By Variety
22.7.4. By End-use
22.8. Italy Date Palm Market Analysis
22.8.1. By Nature
22.8.2. By Form
22.8.3. By Variety
22.8.4. By End-use
22.9. France Date Palm Market Analysis
22.9.1. By Nature
22.9.2. By Form
22.9.3. By Variety
22.9.4. By End-use
22.10. U.K. Date Palm Market Analysis
22.10.1. By Nature
22.10.2. By Form
22.10.3. By Variety
22.10.4. By End-use
22.11. Spain Date Palm Market Analysis
22.11.1. By Nature
22.11.2. By Form
22.11.3. By Variety
22.11.4. By End-use
22.12. Russia Date Palm Market Analysis
22.12.1. By Nature
22.12.2. By Form
22.12.3. By Variety
22.12.4. By End-use
22.13. Poland Date Palm Market Analysis
22.13.1. By Nature
22.13.2. By Form
22.13.3. By Variety
22.13.4. By End-use
22.14. Hungary Date Palm Market Analysis
22.14.1. By Nature
22.14.2. By Form
22.14.3. By Variety
22.14.4. By End-use
22.15. Balkan & Baltics Date Palm Market Analysis
22.15.1. By Nature
22.15.2. By Form
22.15.3. By Variety
22.15.4. By End-use
22.16. China Date Palm Market Analysis
22.16.1. By Nature
22.16.2. By Form
22.16.3. By Variety
22.16.4. By End-use
22.17. Japan Date Palm Market Analysis
22.17.1. By Nature
22.17.2. By Form
22.17.3. By Variety
22.17.4. By End-use
22.18. South Korea Date Palm Market Analysis
22.18.1. By Nature
22.18.2. By Form
22.18.3. By Variety
22.18.4. By End-use
22.19. India Date Palm Market Analysis
22.19.1. By Nature
22.19.2. By Form
22.19.3. By Variety
22.19.4. By End-use
22.20. Thailand Date Palm Market Analysis
22.20.1. By Nature
22.20.2. By Form
22.20.3. By Variety
22.20.4. By End-use
22.21. Indonesia Date Palm Market Analysis
22.21.1. By Nature
22.21.2. By Form
22.21.3. By Variety
22.21.4. By End-use
22.22. Malaysia Date Palm Market Analysis
22.22.1. By Nature
22.22.2. By Form
22.22.3. By Variety
22.22.4. By End-use
22.23. Australia Date Palm Market Analysis
22.23.1. By Nature
22.23.2. By Form
22.23.3. By Variety
22.23.4. By End-use
22.24. New Zealand Date Palm Market Analysis
22.24.1. By Nature
22.24.2. By Form
22.24.3. By Variety
22.24.4. By End-use
22.25. Turkiye Date Palm Market Analysis
22.25.1. By Nature
22.25.2. By Form
22.25.3. By Variety
22.25.4. By End-use
22.26. South Africa Date Palm Market Analysis
22.26.1. By Nature
22.26.2. By Form
22.26.3. By Variety
22.26.4. By End-use
23. Market Structure Analysis
23.1. Market Analysis by Tier of Companies
23.2. Market Concentration
23.3. Market Presence Analysis
24. Competition Analysis
24.1. Competition Dashboard
24.2. Competition Deep Dive
25. Competition Analysis
25.1. Competition Dashboard
25.2. Competition Deep Dive
25.2.1. Al Barakah Dates Factory LLC
25.2.1.1. Overview
25.2.1.2. Product Portfolio
25.2.1.3. Sales Footprint
25.2.1.4. Key Developments
25.2.1.5. Strategy Overview
25.2.2. Atul Rajasthan Date Palm Ltd.
25.2.2.1. Overview
25.2.2.2. Product Portfolio
25.2.2.3. Sales Footprint
25.2.2.4. Key Developments
25.2.2.5. Strategy Overview
25.2.3. Haldiklaim Date Growers Co-operative
25.2.3.1. Overview
25.2.3.2. Product Portfolio
25.2.3.3. Sales Footprint
25.2.3.4. Key Developments
25.2.3.5. Strategy Overview
25.2.4. Maghadi Dates
25.2.4.1. Overview
25.2.4.2. Product Portfolio
25.2.4.3. Sales Footprint
25.2.4.4. Key Developments
25.2.4.5. Strategy Overview
25.2.5. Haifa Dattes
25.2.5.1. Overview
25.2.5.2. Product Portfolio
25.2.5.3. Sales Footprint
25.2.5.4. Key Developments
25.2.5.5. Strategy Overview
25.2.6. SUFFCO
25.2.6.1. Overview
25.2.6.2. Product Portfolio
25.2.6.3. Sales Footprint
25.2.6.4. Key Developments
25.2.6.5. Strategy Overview
25.2.7. Natural Delights
25.2.7.1. Overview
25.2.7.2. Product Portfolio
25.2.7.3. Sales Footprint
25.2.7.4. Key Developments
25.2.7.5. Strategy Overview
25.2.8. Best Food Company LLC
25.2.8.1. Overview
25.2.8.2. Product Portfolio
25.2.8.3. Sales Footprint
25.2.8.4. Key Developments
25.2.8.5. Strategy Overview
25.2.9. Groundworks of Palm Beach County Inc.
25.2.9.1. Overview
25.2.9.2. Product Portfolio
25.2.9.3. Sales Footprint
25.2.9.4. Key Developments
25.2.9.5. Strategy Overview
25.2.10. Bayara Saudi Arabia Ltd.
25.2.10.1. Overview
25.2.10.2. Product Portfolio
25.2.10.3. Sales Footprint
25.2.10.4. Key Developments
25.2.10.5. Strategy Overview
25.2.11. K.G. Freshdates
25.2.11.1. Overview
25.2.11.2. Product Portfolio
25.2.11.3. Sales Footprint
25.2.11.4. Key Developments
25.2.11.5. Strategy Overview
25.2.12. Crystal Date Company
25.2.12.1. Overview
25.2.12.2. Product Portfolio
25.2.12.3. Sales Footprint
25.2.12.4. Key Developments
25.2.12.5. Strategy Overview
25.2.13. Green Palm
25.2.13.1. Overview
25.2.13.2. Product Portfolio
25.2.13.3. Sales Footprint
25.2.13.4. Key Developments
25.2.13.5. Strategy Overview
25.2.14. Saliah Dates
25.2.14.1. Overview
25.2.14.2. Product Portfolio
25.2.14.3. Sales Footprint
25.2.14.4. Key Developments
25.2.14.5. Strategy Overview
25.2.15. RANA Agro-Industry Corp
25.2.15.1. Overview
25.2.15.2. Product Portfolio
25.2.15.3. Sales Footprint
25.2.15.4. Key Developments
25.2.15.5. Strategy Overview
25.2.16. BIONA
25.2.16.1. Overview
25.2.16.2. Product Portfolio
25.2.16.3. Sales Footprint
25.2.16.4. Key Developments
25.2.16.5. Strategy Overview
25.2.17. Malabar Food Products
25.2.17.1. Overview
25.2.17.2. Product Portfolio
25.2.17.3. Sales Footprint
25.2.17.4. Key Developments
25.2.17.5. Strategy Overview
25.2.18. Lion Dates Impex Pvt. Ltd
25.2.18.1. Overview
25.2.18.2. Product Portfolio
25.2.18.3. Sales Footprint
25.2.18.4. Key Developments
25.2.18.5. Strategy Overview
25.2.19. Ratinkhosh Co
25.2.19.1. Overview
25.2.19.2. Product Portfolio
25.2.19.3. Sales Footprint
25.2.19.4. Key Developments
25.2.19.5. Strategy Overview
25.2.20. Rapunzel Naturkost
25.2.20.1. Overview
25.2.20.2. Product Portfolio
25.2.20.3. Sales Footprint
25.2.20.4. Key Developments
25.2.20.5. Strategy Overview
26. Research Methodology
27. Assumptions and Acronyms Used

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート

Transparency Market Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


Transparency Market Research社はどのような調査会社ですか?


トレンスペアレンシーマーケットリサーチ(Transparency Market Research /TMR)は市場参入やホワイトスペースの特定、新商品や新サービスの立ち上げ、戦略的M&Aなどの実現のた... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る