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北米のプロバイオティクス食品市場規模・予測(2021年〜2031年)、地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲:タイプ別(ヨーグルト、コンブチャ、ケフィア、チーズ、乳児用ミルク、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケットとハイパーマーケット、専門店、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他)、国別


North America Probiotic Food Products Market Size and Forecast (2021 - 2031), Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type (Yogurt,Kombucha, Kefir, Cheese, Infant Formula, and Others), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Stores, Convenience Stores, Online Retail, and Others), and Country

北米のプロバイオティクス食品市場規模は、2023年の120億4,000万米ドルから2031年には196億9,000万米ドルに成長すると予測されており、2023~2031年の年平均成長率は6.3%と予測されている。 消費者は、健康的... もっと見る

 

 

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サマリー

北米のプロバイオティクス食品市場規模は、2023年の120億4,000万米ドルから2031年には196億9,000万米ドルに成長すると予測されており、2023~2031年の年平均成長率は6.3%と予測されている。

消費者は、健康的な食生活を維持し、腸の健康を適切に保つことで、全体的な健康をサポートしようという意識が高まっている。多くの科学的研究が、免疫、消化、メンタルヘルスにおける腸内細菌叢の重要性を強調している。国際食品情報協議会(IFIC)が2022年に実施した調査によると、米国人の66%が消化器系の健康に懸念を抱いており、その多くが腸の健康を改善する食品を求めている。COVID-19の大流行中、人々が健康を優先し、生活習慣病を予防するために健康的な代替品やフィットネス活動を積極的に探すようになったため、機能性食品や栄養補助食品の人気が急上昇している。さらに、予防的健康には、北米でますます流行している糖尿病や心血管疾患などの慢性疾患の管理と予防も含まれる。そのため消費者は、プロバイオティクスを含む機能性食品をますます購入するようになっている。プロバイオティクス食品の人気の高まりに対応するため、複数の企業が幅広い製品を発売している。例えば、ダノン・ノース・アメリカは2022年5月、腸の健康のための生きた活性プロバイオティクスと、免疫系サポートのためのビタミンC、D、亜鉛を含むプロバイオティクス・ヨーグルト飲料Activia+ Multi-Benefit を発売した。

さらに、北米の消費者は合成成分や加工食品に懐疑的になり、全体的な健康とウェルネスを向上させるための自然な代替品を求めるようになっている。オーガニックや植物由来の製品に対する需要の高まりに対応するため、多くの企業が植物由来のプロバイオティクス食品の導入や既存製品の拡充に注力している。例えば、ピラーズ・ヨーグルトは2021年8月、オーガニック・ココナッツ・プロバイオティクス・ヨーグルト「ピラーズ・プラント」を発売し、ウェグマンズとセントラル・マーケットで販売している。全体として、消費者が腸の健康を維持し、慢性疾患やその他の疾病を予防することの利点についてより多くの情報を得るようになるにつれて、また植物由来やオーガニックのプロバイオティクス食品の傾向が強まるにつれて、プロバイオティクス食品の需要は増加の一途をたどっている。このように、消費者の間で予防衛生に関する意識が高まっていることが、北米のプロバイオティクス食品市場の成長を促進している。

タイプ別に見ると、市場はヨーグルト、コンブチャ、ケフィア、チーズ、乳児用粉ミルク、その他に区分される。ケフィア分野は予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想される。ケフィアは、微生物の多様性と健康上の利点という点で、幅広いプロバイオティクス菌株を提供している。ケフィアは、伝統的な乳製品をベースとしたものや、乳糖不耐症や菜食主義の消費者に対応するためにココナッツミルク、アーモンドミルク、オートミルクから作られた非乳製品代替品など、様々な風味や形態で入手可能である。消化器系の健康、免疫サポート、総合的な健康への効果が謳われるケフィアは、消費者の健康志向が高まり、機能性食品を求めるようになっていることから、プロバイオティクス食品として人気の高い選択肢となっている。

市場は流通チャネルに基づき、スーパーマーケットおよびハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分される。スーパーマーケットおよびハイパーマーケット部門が2023年に大きなシェアを占めた。これらの店舗は、快適な顧客体験や複数の支払いオプションの利点とともに、魅力的な割引を提供している。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、利益を高めるために商品の売上を最大化することに注力している。北米のプロバイオティクス食品市場で事業を展開する主要企業は、これらの小売チャネルにおいて、人通りの多い場所での製品の視認性と、より多くの来店者から利益を得ている。

Danone SA、Lifeway Foods Inc.、KeVita, Inc.、Health-Ade LLC、Alexandre Family Farm、Suja Life, LLC.、Karma Culture LLC、Springfield Creamery Inc.、Nature's Garden、Sunsweet Growers Inc.などが北米プロバイオティクス食品市場で事業を展開する主要企業である。



北米のプロバイオティクス食品市場全体の規模は、一次情報源と二次情報源を用いて導き出されたものである。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施した。また、データを検証し、トピックに関するより分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施した。この調査プロセスには、北米のプロバイオティクス食品市場を専門とする副社長、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャー、評価専門家、調査アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントなどの業界専門家が参加しています。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要市場インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 二次調査
3.2 一次調査
3.2.1 仮説の設定
3.2.2 マクロ経済要因分析
3.2.3 基礎数値の作成
3.2.4 データの三角測量
3.2.5 国レベルのデータ
4.北米プロバイオティクス食品の市場展望
4.1 市場概要
4.2 ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者の交渉力
4.2.2 バイヤーの交渉力
4.2.3 競争相手のライバル関係
4.2.4 代替品の脅威
4.2.5 新規参入企業の脅威
4.3 エコシステム分析
4.3.1 原材料
4.3.2 製造プロセス
4.3.3 流通業者
4.3.4 エンドユーザー
4.4 バリューチェーンのベンダー一覧
5.北米のプロバイオティクス食品市場-主要市場動向
5.1 北米プロバイオティクス食品市場:主要市場動向
5.2 市場の促進要因
5.2.1 予防衛生に関する意識の高まり
5.2.2 成長する戦略的イニシアティブと製品イノベーション
5.3 市場の阻害要因
5.3.1 製品回収の増加
5.4 市場機会
5.4.1 Eコマースサービスへの依存度の高まり
5.5 今後の動向
5.5.1 免疫強化プロバイオティクス食品
5.6 推進要因と阻害要因の影響:
6.北米プロバイオティクス食品市場分析
6.1 北米プロバイオティクス食品市場売上高(百万米ドル)、2021-2031年
6.2 北米プロバイオティクス食品市場の予測・分析
7.北米プロバイオティクス食品市場分析-タイプ別
7.1 ヨーグルト
7.1.1 概要
7.1.2 ヨーグルト北米のプロバイオティクス食品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
7.2 コンブチャ
7.2.1 概要
7.2.2 コンブチャ:北米プロバイオティクス食品市場-2031年までの収益と予測(百万米ドル)
7.3 ケフィア
7.3.1 概要
7.3.2 ケフィア:北米プロバイオティクス食品市場-2031年までの収益と予測(百万米ドル)
7.4 チーズ
7.4.1 概要
7.4.2 チーズ北米のプロバイオティクス食品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
7.5 粉ミルク
7.5.1 概要
7.5.2 粉ミルク:北米のプロバイオティクス食品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
7.6 その他
7.6.1 概要
7.6.2 その他北米のプロバイオティクス食品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
8.北米のプロバイオティクス食品市場分析:流通経路別
8.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
8.1.1 概要
8.1.2 スーパーマーケットとハイパーマーケット北米プロバイオティクス食品市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
8.2 専門店
8.2.1 概要
8.2.2 専門店北米のプロバイオティクス食品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
8.3 コンビニエンスストア
8.3.1 概要
8.3.2 コンビニエンスストア北米のプロバイオティクス食品市場:2031年までの収入と予測(百万米ドル)
8.4 オンライン小売
8.4.1 概要
8.4.2 オンライン小売業北米のプロバイオティクス食品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
8.5 その他
8.5.1 概要
8.5.2 その他北米のプロバイオティクス食品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
9.北米のプロバイオティクス食品市場:国別分析
9.1 北米
9.1.1 概要
9.1.2 北米プロバイオティクス食品市場の収益と予測・分析-国別
9.1.2.1 北米プロバイオティクス食品市場の収益と予測・分析-国別
9.1.2.2 米国北米のプロバイオティクス食品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
9.1.2.2.1 米国:北米のプロバイオティクス食品市場のタイプ別内訳
9.1.2.2.2 米国:北米のプロバイオティクス食品市場北米のプロバイオティクス食品市場の流通経路別内訳
9.1.2.3 カナダ北米のプロバイオティクス食品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
9.1.2.3.1 カナダ北米のプロバイオティクス食品市場のタイプ別内訳
9.1.2.3.2 カナダ:北米のプロバイオティクス食品市場北米のプロバイオティクス食品市場の流通経路別内訳
9.1.2.4 メキシコ北米のプロバイオティクス食品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
9.1.2.4.1 メキシコ北米のプロバイオティクス食品市場のタイプ別内訳
9.1.2.4.2 メキシコ:北米プロバイオティクス食品市場北米のプロバイオティクス食品市場の流通経路別内訳
10.競争環境
10.1 ヒートマップ分析
10.2 企業のポジショニングと集中度
11.北米のプロバイオティクス食品産業展望
11.1 概要
11.2 合併と買収
11.3 製品発売
12.企業プロフィール
12.1 ダノンSA
12.1.1 主要事実
12.1.2 事業内容
12.1.3 製品およびサービス
12.1.4 財務概要
12.1.5 SWOT分析
12.1.6 主要な開発
12.2 ライフウェイ食品
12.2.1 主要事実
12.2.2 事業内容
12.2.3 製品とサービス
12.2.4 財務概要
12.2.5 SWOT分析
12.2.6 主要開発
12.3 スージャライフ
12.3.1 主要事実
12.3.2 事業内容
12.3.3 製品とサービス
12.3.4 財務概要
12.3.5 SWOT分析
12.3.6 主要開発
12.4 カルマ・カルチャーLLC
12.4.1 主要事実
12.4.2 事業内容
12.4.3 製品とサービス
12.4.4 財務概要
12.4.5 SWOT分析
12.4.6 主要な開発
12.5 ヘルスエイドLLC
12.5.1 主要事実
12.5.2 事業内容
12.5.3 製品とサービス
12.5.4 財務概要
12.5.5 SWOT分析
12.5.6 主要な開発
12.6 スプリングフィールド・クリーマリー社
12.6.1 主要事実
12.6.2 事業内容
12.6.3 製品およびサービス
12.6.4 財務概要
12.6.5 SWOT分析
12.6.6 主要開発
12.7 0アレクサンドル・ファミリー・ファーム
12.7.1 主要事実
12.7.2事業内容
12.7.3 製品とサービス
12.7.4 財務概要
12.7.5 SWOT分析
12.7.6 主要な開発
12.8 ネイチャーズガーデン
12.8.1 主要事実
12.8.2 事業内容
12.8.3 製品とサービス
12.8.4 財務概要
12.8.5 SWOT分析
12.8.6 主要開発
12.9 サンスウィート・グロワーズ社
12.9.1 主要事実
12.9.2 事業内容
12.9.3 製品およびサービス
12.9.4 財務概要
12.9.5 SWOT分析
12.9.6 主要な開発
12.10 KeVita, Inc.
12.10.1 主要事実
12.10.2 事業内容
12.10.3 製品とサービス
12.10.4 財務概要
12.10.5 SWOT分析
12.10.6 主要開発
13.付録
13.1 インサイト・パートナーズについて

 

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Summary

The North America probiotic food products market size is projected to grow from US$ 12.04 billion in 2023 to US$ 19.69 billion by 2031; the market is expected to register a CAGR of 6.3% during 2023–2031.

Consumers are increasingly becoming aware of maintaining a healthy diet and proper gut health to support overall well-being. Many scientific studies highlight the importance of gut microbiota in immunity, digestion, and mental health. According to a survey conducted by the International Food Information Council (IFIC) in 2022, 66% of Americans were concerned about digestive health, with many seeking foods that can improve gut health. During the COVID-19 pandemic, there has been a sharp rise in the popularity of functional foods and dietary supplements, as people have been prioritizing their health and actively searching for healthy alternatives and fitness activities to prevent lifestyle-related illnesses. Moreover, preventive health also encompasses the management and prevention of chronic diseases such as diabetes and cardiovascular diseases, which are increasingly prevalent in North America. Therefore, consumers are increasingly purchasing functional foods, including probiotics, as they help mitigate the risks associated with these conditions. To keep up with the growing popularity of probiotic food products, several companies are launching a wide range of products. For instance, in May 2022, Danone North America introduced Activia+ Multi-Benefit probiotic yogurt drinks, containing live and active probiotics for gut health and vitamins C and D and zinc for immune system support.

Moreover, consumers in North America are increasingly skeptical of synthetic ingredients and processed foods, seeking natural alternatives for improving overall health and wellness. To meet the growing demand for organic and plant-based products, many companies are focused on introducing plant-based probiotic food products and expanding their existing product ranges. For instance, in August 2021, Pillars Yogurt launched Pillars Plant, an organic coconut probiotic yogurt, which is available in Wegmans and Central Market. Overall, as consumers become more informed about the benefits of maintaining gut health and preventing chronic and other diseases, as well as the increasing trend of plant-based and organic probiotic food products, the demand for probiotic food products continues to rise. Thus, rising awareness regarding preventive health among consumers fuels the North America probiotic food products market growth.

By type, the market is segmented into yogurt, kombucha, kefir, cheese, infant formula, and others. The kefir segment is expected to register the highest CAGR during the forecast period. Kefir offers a wide range of probiotic strains in terms of microbial diversity and health benefits. It is available in various flavors and forms, including traditional dairy-based and nondairy alternatives made from coconut, almond, and oat milk to cater to lactose-intolerant and vegan consumers. With its claimed benefits for digestive health, immune support, and overall well-being, kefir has become a popular choice as a probiotic food product, with consumers becoming more health-conscious and seeking functional foods.

Based on distribution channel, the market is segmented into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. Supermarkets and hypermarkets segment held a significant share in 2023. These stores offer attractive discounts, along with a pleasant customer experience and the advantage of multiple payment options. Supermarkets and hypermarkets focus on maximizing product sales to boost their profits. Key players operating in the North America probiotic food products market benefit from product visibility in higher-traffic areas and heavier footfall in these retail channels.

Danone SA; Lifeway Foods Inc.; KeVita, Inc.; Health-Ade LLC; Alexandre Family Farm; Suja Life, LLC.; Karma Culture LLC; Springfield Creamery Inc; Nature's Garden; and Sunsweet Growers Inc., are among the key players operating in the North America probiotic food products market.



The overall North America probiotic food products market size has been derived using primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights into the topic. The participants of this process include industry experts such as VPs; business development managers; market intelligence managers; national sales managers; and external consultants, including valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the North America probiotic food products market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Market Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Secondary Research
3.2 Primary Research
3.2.1 Hypothesis formulation:
3.2.2 Macro-economic factor analysis:
3.2.3 Developing base number:
3.2.4 Data Triangulation:
3.2.5 Country level data:
4. North America Probiotic Food Products Market Landscape
4.1 Market Overview
4.2 Porter’s Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Competitive Rivalry
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Threat of New Entrants
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Materials:
4.3.2 Manufacturing Process:
4.3.3 Distributors
4.3.4 End User
4.4 List of Vendors in the Value Chain
5. North America Probiotic Food Products Market – Key Market Dynamics
5.1 North America Probiotic Food Products Market – Key Market Dynamics
5.2 Market Drivers
5.2.1 Rising Awareness Regarding Preventive Health
5.2.2 Growing Strategic Initiatives and Product Innovations
5.3 Market Restraints
5.3.1 Increasing Incidences of Product Recall
5.4 Market Opportunities
5.4.1 Increasing Dependency on E-Commerce Services
5.5 Future Trends
5.5.1 Immune-Boosting Probiotic Food Products
5.6 Impact of Drivers and Restraints:
6. North America Probiotic Food Products Market Analysis
6.1 North America Probiotic Food Products Market Revenue (US$ Million), 2021–2031
6.2 North America Probiotic Food Products Market Forecast and Analysis
7. North America Probiotic Food Products Market Analysis – by Type
7.1 Yogurt
7.1.1 Overview
7.1.2 Yogurt: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.2 Kombucha
7.2.1 Overview
7.2.2 Kombucha: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.3 Kefir
7.3.1 Overview
7.3.2 Kefir: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.4 Cheese
7.4.1 Overview
7.4.2 Cheese: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.5 Infant Formula
7.5.1 Overview
7.5.2 Infant Formula: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.6 Others
7.6.1 Overview
7.6.2 Others: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8. North America Probiotic Food Products Market Analysis – by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Overview
8.1.2 Supermarkets and Hypermarkets: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.2 Specialty Stores
8.2.1 Overview
8.2.2 Specialty Stores: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.3 Convenience Stores
8.3.1 Overview
8.3.2 Convenience Stores: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.4 Online Retail
8.4.1 Overview
8.4.2 Online Retail: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.5 Others
8.5.1 Overview
8.5.2 Others: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9. North America Probiotic Food Products Market – Country Analysis
9.1 North America
9.1.1 Overview
9.1.2 North America Probiotic Food Products Market Revenue and Forecast and Analysis – by Country
9.1.2.1 North America Probiotic Food Products Market Revenue and Forecast and Analysis – by Country
9.1.2.2 United States: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.1.2.2.1 United States: North America Probiotic Food Products Market Breakdown by Type
9.1.2.2.2 United States: North America Probiotic Food Products Market Breakdown by Distribution Channel
9.1.2.3 Canada: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.1.2.3.1 Canada: North America Probiotic Food Products Market Breakdown by Type
9.1.2.3.2 Canada: North America Probiotic Food Products Market Breakdown by Distribution Channel
9.1.2.4 Mexico: North America Probiotic Food Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.1.2.4.1 Mexico: North America Probiotic Food Products Market Breakdown by Type
9.1.2.4.2 Mexico: North America Probiotic Food Products Market Breakdown by Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1 Heat Map Analysis
10.2 Company Positioning & Concentration
11. North America Probiotic Food Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Mergers And Acquisitions
11.3 Product Launch
12. Company Profiles
12.1 Danone SA
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products and Services
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 Lifeway Foods Inc.
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 Suja Life, LLC.
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products and Services
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Developments
12.4 Karma Culture LLC
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products and Services
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
12.4.6 Key Developments
12.5 Health-Ade LLC
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products and Services
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 Springfield Creamery Inc
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products and Services
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 0Alexandre Family Farm
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products and Services
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
12.8 Nature's Garden
12.8.1 Key Facts
12.8.2 Business Description
12.8.3 Products and Services
12.8.4 Financial Overview
12.8.5 SWOT Analysis
12.8.6 Key Developments
12.9 Sunsweet Growers Inc.
12.9.1 Key Facts
12.9.2 Business Description
12.9.3 Products and Services
12.9.4 Financial Overview
12.9.5 SWOT Analysis
12.9.6 Key Developments
12.10 KeVita, Inc.
12.10.1 Key Facts
12.10.2 Business Description
12.10.3 Products and Services
12.10.4 Financial Overview
12.10.5 SWOT Analysis
12.10.6 Key Developments
13. Appendix
13.1 About The Insight Partners

 

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