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ブラジルの即席めん市場規模予測(2021年~2031年)、国別シェア、動向、成長機会分析レポート収録範囲包装タイプ別(カップ/ボウル、分包)、カテゴリー別(従来型、グルテンフリー)、流通チャネル別(スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他)


Brazil Instant Noodles Market Size and Forecast (2021 - 2031), Country Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Packaging Type (Cup/Bowl and Packet), Category (Conventional and Gluten-Free), and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Online Retail, and Others)

ブラジルの即席めん市場規模は、2023年には5億5,237万米ドルと評価され、2031年には7億4,973万米ドルに達すると予測されている。 ブラジルの即席めん市場は、都市化、ライフスタイルの変化、便利で手頃な価格... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年10月1日 US$3,550
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サマリー

ブラジルの即席めん市場規模は、2023年には5億5,237万米ドルと評価され、2031年には7億4,973万米ドルに達すると予測されている。

ブラジルの即席めん市場は、都市化、ライフスタイルの変化、便利で手頃な価格の食事オプションに対する需要の急増により、広範な食品産業において活気に満ちた成長分野となっている。日清や味の素といった国内大手メーカーに加え、国際的ブランドのネスレやユニリーバが、多様な消費者の嗜好に応える様々なフレーバーと手頃な価格を提供している。ブラジルの主な消費者は、手ごろな価格で調理が簡単なため、若年層や低~中所得層で人気が高く、手軽な食事ソリューションを求める都市部の栽培農家、学生、社会人である。

ブラジルはここ数十年、政治、経済、社会、文化の面で大きな変貌を遂げ、人々のライフスタイルに変化をもたらしている。急速な人口動態と栄養状態の変化は、ライフスタイルと食品消費パターンに影響を与えるいくつかの要因である。こうした要因により、即席麺のようなインスタント食品に対する需要が高まっている。メーカー各社は、ブラジルの即席麺需要の増加に対応するために生産能力を増強し、輸出向けオプションを含む製品ラインナップの拡大を計画している。例えば、日清食品ホールディングスの子会社である日清食品ブラジル(NISSIN FOODS DO BRASIL LTDA)は、ブラジルのパラナ州ポンタ・グロッサに新工場を建設中である。同社は、袋めん「日清ラ-メン」、カップめん「カップヌードル」、「日清焼そばU.F.O.」など、高品質の製品ポートフォリオを拡大している。

即席めんの消費率は、消費者を維持し惹きつけるための新しい味、包装形態、調理方法の継続的な革新と開発により増加している。加えて、小売チェーン店の増加、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売店での即席めんの入手が可能になったことで、ブラジルの幅広い消費者層へのアクセスが拡大した。

ブラジルの即席麺市場に参入している主要企業には、日清食品ホールディングス、ユニリーバ、ネスレSA、農心、こんにゃくマッサMF、サムヤン食品、味の素、マルちゃんなどがある。これらの企業は革新的な製品を手頃な価格で提供し、多くの消費者を引き付けている。



ブラジルの即席麺市場全体の規模は、一次情報源と二次情報源の両方を用いて導き出された。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施した。また、データを検証し、トピックに関する分析的洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施した。このプロセスには、副社長、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家や、ブラジル即席麺市場を専門とするバリュエーション専門家、リサーチアナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが参加しています。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要市場インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 二次調査
3.2 一次調査
3.2.1 仮説の設定
3.2.2 マクロ経済要因分析
3.2.3 基礎数値の作成
3.2.4 データの三角測量
3.2.5 国レベルのデータ
4.ブラジルの即席めん市場の展望
4.1 概要
4.2 ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者の交渉力
4.2.2 買い手の交渉力
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競争上のライバル
4.2.5 代替品の脅威
4.3 エコシステム分析
4.3.1 原材料サプライヤー
4.3.2 メーカー
4.3.3 流通業者または供給業者
4.3.4 流通チャネル
4.4 バリューチェーンのベンダー一覧
5.ブラジルの即席めん市場:主要市場動向
5.1 ブラジルの即席めん市場:主要市場動向
5.2 市場の促進要因
5.2.1 コンビニエンスフードの普及台頭
5.2.2 世界企業のブラジル進出
5.3 市場の阻害要因
5.3.1 即席めんにおける汚染リスク
5.4 市場機会
5.4.1 電子商取引の拡大
5.5 今後の動向
5.5.1 グルテンフリー製品への嗜好
5.6 推進要因と阻害要因の影響
6.ブラジルの即席めん市場分析
6.1 ブラジルの即席めん市場の売上高(百万米ドル)、2021-2031年
6.2 ブラジルの即席めん市場の予測と分析
7.ブラジルの即席めん市場の分析-包装タイプ別
7.1 カップ/ボウル
7.1.1 概要
7.1.2 カップ/ボウルブラジルの即席めん市場:2031年までの収益予測(百万米ドル)
7.2 パケット
7.2.1 概要
7.2.2 パケットブラジルの即席めん類市場:2031年までの収入と予測(百万米ドル)
8.ブラジルの即席めん類市場分析:カテゴリー別
8.1 従来型
8.1.1 概要
8.1.2 従来型ブラジルの即席めん市場:2031年までの収益予測(百万米ドル)
8.2 グルテンフリー
8.2.1 概要
8.2.2 グルテンフリー:ブラジルの即席めん市場-2031年までの収益と予測(百万米ドル)
9.ブラジルの即席めん市場分析:流通経路別
9.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
9.1.1 概要
9.1.2 スーパーマーケットとハイパーマーケットブラジルの即席めん市場:2031年までの収益予測(百万米ドル)
9.2 コンビニエンスストア
9.2.1 概要
9.2.2 コンビニエンスストアブラジルの即席めん類市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
9.3 オンライン小売
9.3.1 概要
9.3.2 オンライン小売ブラジルの即席めん類市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
9.4 その他
9.4.1 概要
9.4.2 その他ブラジルの即席めん類市場:2031年までの収入と予測(百万米ドル)
10.競争環境
10.1 ヒートマップ分析
10.2 企業のポジショニングと集中度
11.企業プロフィール
11.1 日清食品ホールディングス株式会社
11.1.1 主要事実
11.1.2 事業内容
11.1.3 商品とサービス
11.1.4 財務概要
11.1.5 SWOT分析
11.1.6 主要な開発
11.2 ユニリーバ・ピーエルシー
11.2.1 主要事実
11.2.2 事業内容
11.2.3 製品とサービス
11.2.4 財務概要
11.2.5 SWOT分析
11.2.6 主要開発
11.3 ネスレSA
11.3.1 主要事実
11.3.2 事業内容
11.3.3 製品とサービス
11.3.4 財務概要
11.3.5 SWOT分析
11.3.6 主要開発
11.4 農心株式会社
11.4.1 主要事実
11.4.2 事業内容
11.4.3 製品とサービス
11.4.4 財務概要
11.4.5 SWOT分析
11.4.6 主要な開発
11.5 味の素株式会社
11.5.1 主要事実
11.5.2 事業内容
11.5.3 製品とサービス
11.5.4 財務概要
11.5.5 SWOT分析
11.5.6 主要開発
11.6 株式会社マルちゃん
11.6.1 主要事実
11.6.2 事業内容
11.6.3 商品とサービス
11.6.4 財務概要
11.6.5 SWOT分析
11.6.6 主要開発
11.7 三陽商会
11.7.1 主要事実
11.7.2 事業内容
11.7.3 製品・サービス
11.7.4 財務概要
11.7.5 SWOT分析
11.7.6 主要な開発
11.8 こんにゃくマッサMF
11.8.1 主要事実
11.8.2 事業内容
11.8.3 製品とサービス
11.8.4 財務概要
11.8.5 SWOT分析
11.8.6 主要開発
12.付録
12.1 インサイト・パートナーズについて

 

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Summary

The Brazil Instant Noodles market size was valued at US$ 552.37 million in 2023 and is projected to reach US$ 749.73 million by 2031; it is expected to register a CAGR of 3.9% from 2023 to 2031.

The Brazil instant noodles market is a vibrant and growing segment in the broader food industry, owing to urbanization, changing lifestyles, and a surge in demand for convenient and affordable meal options. Major domestic players such as Nissin and Ajinomoto dominate the landscape, along with international brands Nestle and Unilever, providing various flavors and affordable pricing that cater to diverse consumer tastes. The primary consumers in Brazil are urban growers, students, and working professionals seeking quick meal solutions, owing to their significant popularity in younger demographics and lower to middle-income groups as the product is affordable and easy to prepare.

Brazil has experienced significant political, economic, social, and cultural transformations in recent decades, leading to changes in population lifestyles. Rapid demographic and nutritional transitions are a few factors impacting lifestyle and food consumption patterns. Owing to these factors, there is a growing demand for instant food products, such as instant noodles. The manufacturers plan to boost production capacity to meet Brazil's increasing demand for instant noodles and expand its product lineup, including export-oriented options. For instance, NISSIN FOODS DO BRASIL LTDA, a subsidiary of NISSIN FOODS HOLDINGS CO LTD, is building a new plant in Ponta Grossa, Parana, Brazil. The company is expanding its high-quality product portfolio, including bag-type noodles Nissin Lamen, cup-type noodles CUP NOODLES, and NISSIN YAKISSOBA U.F.O.

The consumption rate of instant noodles is increasing due to continued innovation and development of new flavors, packaging formats, and preparation methods to retain and attract consumers. In addition, the rise in the number of retail chains and the availability of instant noodles in supermarkets, hypermarkets, convenience stores, and online retail have expanded accessibility to a broader consumer base in Brazil.

Some of the key players operating in the Brazil instant noodles market are Nissin Foods Holdings Co Ltd, Unilever Plc, Nestle SA, Nongshim Co Ltd, Konjac Massas MF, Samyang Food Co Ltd, Ajinomoto Co Inc, and Maruchan Inc. These players offer innovative products at affordable prices that attract a large number of consumers, opening new opportunities for them in the coming years.



The overall Brazil instant noodles market size has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information about the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain analytical insights into the topic. Participants in this process include industry experts, such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers, along with external consultants, such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the Brazil instant noodles market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Market Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Secondary Research
3.2 Primary Research
3.2.1 Hypothesis formulation:
3.2.2 Macro-economic factor analysis:
3.2.3 Developing base number:
3.2.4 Data Triangulation:
3.2.5 Country level data:
4. Brazil Instant Noodles Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter’s Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers:
4.3.2 Manufacturers:
4.3.3 Distributors or Suppliers:
4.3.4 Distribution Channel
4.4 List of Vendors in the Value Chain
5. Brazil Instant Noodles Market – Key Market Dynamics
5.1 Brazil Instant Noodles Market – Key Market Dynamics
5.2 Market Drivers
5.2.1 Rise in Adoption of Convenience Food
5.2.2 Expansion of Global Companies in Brazil
5.3 Market Restraints
5.3.1 Risk of Contamination in Instant Noodles
5.4 Market Opportunities
5.4.1 Expansion of E-Commerce
5.5 Future Trends
5.5.1 Preference for Gluten-free Products
5.6 Impact of Drivers and Restraints:
6. Brazil Instant Noodles Market Analysis
6.1 Brazil Instant Noodles Market Revenue (US$ Million), 2021–2031
6.2 Brazil Instant Noodles Market Forecast and Analysis
7. Brazil Instant Noodles Market Analysis – by Packaging Type
7.1 Cup/Bowl
7.1.1 Overview
7.1.2 Cup/Bowl: Brazil Instant Noodles Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.2 Packet
7.2.1 Overview
7.2.2 Packet: Brazil Instant Noodles Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8. Brazil Instant Noodles Market Analysis – by Category
8.1 Conventional
8.1.1 Overview
8.1.2 Conventional: Brazil Instant Noodles Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.2 Gluten-Free
8.2.1 Overview
8.2.2 Gluten-Free: Brazil Instant Noodles Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9. Brazil Instant Noodles Market Analysis – by Distribution Channel
9.1 Supermarkets and Hypermarkets
9.1.1 Overview
9.1.2 Supermarkets and Hypermarkets: Brazil Instant Noodles Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.2 Convenience Stores
9.2.1 Overview
9.2.2 Convenience Stores: Brazil Instant Noodles Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.3 Online Retail
9.3.1 Overview
9.3.2 Online Retail: Brazil Instant Noodles Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.4 Others
9.4.1 Overview
9.4.2 Others: Brazil Instant Noodles Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10. Competitive Landscape
10.1 Heat Map Analysis
10.2 Company Positioning & Concentration
11. Company Profiles
11.1 Nissin Foods Holdings Co Ltd
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 Unilever Plc
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 Nestle SA
11.3.1 Key Facts
11.3.2 Business Description
11.3.3 Products and Services
11.3.4 Financial Overview
11.3.5 SWOT Analysis
11.3.6 Key Developments
11.4 Nongshim Co Ltd
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
11.5 Ajinomoto Co Inc
11.5.1 Key Facts
11.5.2 Business Description
11.5.3 Products and Services
11.5.4 Financial Overview
11.5.5 SWOT Analysis
11.5.6 Key Developments
11.6 Maruchan Inc
11.6.1 Key Facts
11.6.2 Business Description
11.6.3 Products and Services
11.6.4 Financial Overview
11.6.5 SWOT Analysis
11.6.6 Key Developments
11.7 Samyang Food Co Ltd
11.7.1 Key Facts
11.7.2 Business Description
11.7.3 Products and Services
11.7.4 Financial Overview
11.7.5 SWOT Analysis
11.7.6 Key Developments
11.8 Konjac Massas MF
11.8.1 Key Facts
11.8.2 Business Description
11.8.3 Products and Services
11.8.4 Financial Overview
11.8.5 SWOT Analysis
11.8.6 Key Developments
12. Appendix
12.1 About The Insight Partners

 

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