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IT運用・サービス管理(ITOSM)市場規模・予測(2021年~2031年)、世界・地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲タイプ別(ソリューションとサービス)、用途別(運用とパフォーマンス管理、ダッシュボードレポーティングと分析、構成の自動化と発見、その他)、展開別(クラウドとオンプレミス)、企業規模別(大企業と中小企業)、産業別(ITと通信、BFSI、ヘルスケア、製造、政府、その他)、地域別


IT Operations and Service Management (ITOSM) Market Size and Forecast (2021 - 2031), Global and Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type (Solution and Services), Application (Operation and Performance Management, Dashboard Reporting and Analytics, Configuration Automation and Discovery, and Others), Deployment (Cloud and On-Premises),Enterprise Size (Large Enterprises and SMEs), Industry (IT & Telecom, BFSI, Healthcare, Manufacturing, Government, and Others), and Geography

IT運用・サービス管理(ITOSM)市場規模は、2023年の277億4,000万米ドルから2031年には692億1,000万米ドルに達すると予測される。2023年から2031年までの年平均成長率は12.1%を記録すると推定される。 IT運用... もっと見る

 

 

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サマリー

IT運用・サービス管理(ITOSM)市場規模は、2023年の277億4,000万米ドルから2031年には692億1,000万米ドルに達すると予測される。2023年から2031年までの年平均成長率は12.1%を記録すると推定される。

IT運用・サービス管理(ITOSM)市場は、主要6地域に区分される:北米、欧州、アジア太平洋(APAC)、中東、アフリカ、中南米である。2023年には北米が市場を支配し、欧州とAPACがそれぞれこれに続く。北米は、技術革新と先端技術の採用という点で最も急成長している地域のひとつであり、同地域は優れたITインフラを有している。国際貿易局によると、米国は世界最大の情報技術(IT)市場であり、5兆米ドルの世界市場の3分の1を占めている。同地域では、過去3年間(2021年、2022年、2023年)に、機械学習(ML)、人工知能(AI)、ブロックチェーンなどの技術が、あらゆる主要産業分野で大規模に採用されている。さまざまな業界でデジタル化が浸透するにつれ、IT運用とサービス管理は企業にとって不可欠な要素となっている。この地域には、IBM Corporation、オラクル、BMC Software, Inc.、ServiceNow Inc.、ブロードコムなど、主要な市場プレーヤーが多数進出している。また、CompTIAによると、米国には55万7,000社を超えるソフトウェアおよびITサービス企業がある。

アジア太平洋地域のIT運用・サービス管理(ITOSM)市場は、2023年から2031年にかけて最も高い成長率を示すと予測されている。APACでは新技術の採用が増加している。同地域には、複数のハイテク企業やハイテクグループが進出している。同地域では、長期的な競争力を維持するため、デジタル機能が絶えず開発されている。各国政府は、デジタル化のための戦略的措置を講じている。例えば、中国政府は2023年2月、デジタル中国発展のための全体配置計画を発表した。この計画は、経済、政治、文化、社会、環境の各分野でデジタル技術の利用を奨励するものである。同計画によると、中国はデジタル・チャイナの目標を達成するため、2025年までに国家規模のシステムを確立する。2035年までに、中国はデジタル化レベルにおいて世界トップクラスの国になることを目指している。各業界の企業がデジタルトランスフォーメーションを進める中、効率的なITOSMソリューションの必要性が極めて重要になっている。したがって、デジタル技術の採用が拡大していることが、同地域のIT運用・サービス管理(ITOSM)市場の成長を促進すると予想される。

IT運用・サービス管理市場は、タイプ別にソリューションとサービスに区分される。IT運用・サービス管理市場で最大のシェアを占めているのはソリューションである。企業は統合ITOSMソリューションを広く採用しており、これがIT運用・サービス管理(ITOSM)市場をさらに活性化している。IT機能とワークフローの自動化は、企業の競争力強化に貢献する。例えば、ハイブリッド・マルチクラウド・コンピューティングのリーダーであるNutanix (NASDAQ: NTNX)は、2024年4月、業界における企業のクラウド導入の進捗状況を測定する第6回グローバル公共部門エンタープライズ・クラウド・インデックス(ECI)調査と調査レポートの結果を発表した。調査によると、公共部門のITリーダーは、近い将来、複数のIT運用モデルの大幅な導入(87%)を見込んでおり、現在の利用率(57%)は他の業界(60%)と比べて平均よりやや低い。公共部門は、ITインフラを近代化し、より良いサービスを提供するために革新的なテクノロジーを採用するための基盤を構築することを熱望しています。

Ardent IT Private Limited、Alnafitha IT、PROV INTERNATIONAL INC.、BMC Software, Inc.、Happiest Minds、IBM Corporation、Oracle Corporation、Microsoft Corporation、富士通、NTT DATA Corp.などが、この市場調査で紹介されているIT運用・サービス管理市場の主要企業である。

IT運用およびサービス管理市場全体の規模は、一次資料と二次資料の両方を用いて算出されている。徹底的な二次調査は、IT運用およびサービス管理市場規模に関連する質的および量的情報を得るために、社内外の情報源を用いて実施しました。また、このプロセスにより、すべての市場セグメントに関する市場の概要と予測を得ることができます。また、データを検証し分析的洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスには、副社長、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家と、IT運用・サービス管理市場を専門とする評価専門家、調査アナリスト、主要オピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが参加しています。



 

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Summary

The IT operations and service management (ITOSM) market size is expected to reach US$ 69.21 billion by 2031 from US$ 27.74 billion in 2023. The market is estimated to record a CAGR of 12.1% from 2023 to 2031.

The IT operations and service management (ITOSM) market is segmented into six major regions: North America, Europe, Asia Pacific (APAC), the Middle East, Africa, and South & Central America. North America dominated the market in 2023, followed by Europe and APAC, respectively. North America is one of the fastest-growing regions in terms of technological innovations and adoption of advanced technologies, and the region has a good IT infrastructure. Per the International Trade Administration, the US is the world's largest information technology (IT) market, accounting for one-third of the US$ 5 trillion global market. The region has witnessed massive adoption of technologies such as machine learning (ML), artificial intelligence (AI), and blockchain in the past three years i.e. 2021, 2022, and 2023 across all the major industry verticals. With the rising penetration of digitization in various industries, IT operations and service management have become a vital component of businesses. The region is home to a majority of key market players such as IBM Corporation; Oracle; BMC Software, Inc.; ServiceNow Inc; and Broadcom. In addition, according to CompTIA, there are over 557,000 software and IT service companies in the US

The Asia Pacific IT operations and service management (ITOSM) market is projected to experience highest growth rate from 2023 to 2031. APAC is witnessing an increase in the adoption of new technologies. The region is home to several tech and high-tech groups. Digital capabilities are constantly being developed in the region to maintain long-term competitiveness. Governments of various countries are taking strategic steps for digitalization. For instance, in February 2023, the government of China published the Overall Layout Plan for the development of a Digital China. The plan is to encourage the use of digital technology in economic, political, cultural, social, and environmental sectors. According to the plan, China will establish a statewide system by 2025 in order to accomplish its Digital China aim. By 2035, China aims to be among the world's top countries in terms of digitalization level. As businesses across industries undergo digital transformation, the need for efficient ITOSM solutions becomes crucial. Hence, the growing adoption of digital technologies is expected to fuel the growth of the IT operations and service management (ITOSM) market in the region

On the basis of type, the IT operations and service management market is segmented into solution and services. The solutions segment held the largest IT operations and service management market share. Businesses are widely adopting unified ITOSM solutions, which is further fueling the IT operations and service management (ITOSM) market. Automating IT functions and workflow helps businesses gain a competitive advantage. For example, in April 2024, Nutanix (NASDAQ: NTNX), a leader in hybrid multicloud computing, announced the findings of its sixth annual global Public Sector Enterprise Cloud Index (ECI) survey and research report—which measures enterprise progress with cloud adoption in the industry. The research showed that Public Sector IT leaders expect substantial near-term adoption of multiple IT operating models (87%), with current usage (57%) being slightly lower than the average compared to other industries (60%). Public sector organizations are eager to modernize their IT infrastructure and lay the foundation to adopt innovative technologies to deliver better services.

Ardent IT Private Limited; Alnafitha IT; PROV INTERNATIONAL INC.; BMC Software, Inc.; Happiest Minds; IBM Corporation.; Oracle Corporation; Microsoft Corporation; Fujitsu, and NTT DATA Corp are among the key IT operations and service management market players that are profiled in this market study.

The overall IT operations and service management market size has been derived using both primary and secondary sources. Exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the IT operations and service management market size. The process also helps obtain an overview and forecast of the market with respect to all the market segments. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain analytical insights. This process includes industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers, along with external consultants such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders specializing in the IT operations and service management market.



 

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