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北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - 用途別(トレーニングシミュレーション、マーケティング&広告、ビデオゲーム、製品ビジュアライゼーション、建築ビジュアライゼーション)、展開別(オンプレミス、クラウド)、エンドユーザー別(メディア&エンターテインメント、建築&建設、設計&エンジニアリング、ヘルスケア、その他)


North America Visualization & 3D Rendering Software Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Application (Training Simulation, Marketing and Advertisement, Video Games, Product Visualization, and Architectural Visualization), Deployment (On-Premise and Cloud), and End User (Media and Entertainment, Architecture and Construction, Design and Engineering, Healthcare, and Others)

北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、2022年の9億8,556万米ドルから2030年には40億5,761万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は19.4%と推定さ... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年3月4日 US$3,550
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サマリー

北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、2022年の9億8,556万米ドルから2030年には40億5,761万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は19.4%と推定される。

より高速で効率的なソリューションへのニーズの高まりが北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場を後押し

3Dモデルを設計する従来の方法は、時間とコストがかかる。そのため、ビジュアライゼーションとシミュレーションは、新製品を導入しようとする企業にとって中核的な要素となっている。ビジュアライゼーション・ソフトウェアと3Dレンダリング・ソフトウェアは、さまざまな業界で高い採用率を誇っている。これらのソフトウェアにより、ユーザーは迅速かつ現実的な画像を作成し、プロトタイプを設計し、何かを構築する前に空間の完全な視覚化と徹底的な理解を提供することができます。また、企業が利用可能なスペースやリソースを最適化するのにも役立ちます。さらに、実際の製品を作成する前に、企業が積極的にエラーを回避し、より良い設計を保証するのに役立ちます。ビジュアライゼーションと3Dレンダリングソフトウェアは、企業にとって効果的なマーケティングツールとして機能します。

3Dモデルは、2Dモデルやその他のモデルよりも迅速にバーチャルなサイトや構造物を作成するのに役立ち、多くのエラーを排除して時間を節約します。エンジニアや建築家は、プロジェクトの設計に費やす時間を減らし、他のビジュアライゼーションや製品設計のタスクを完了する時間を増やすことができます。また、専門家は事前に問題を特定できるため、スケジュールの手直しや予算の増加を防ぐことができる。

現在、市場には、さまざまな業種や領域の要件に合わせて特別に設計された、多くのビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングソフトウェアが出回っています。これらのソフトウェアは、企業の既存のワークフローに容易に適合し、リアルタイムのインタラクションと最適化能力により、非常にリアルな表示を提供します。また、製品エンジニアリング・プロセス全体の設計を強化し、企業の意思決定能力の向上を支援します。

アニメーション開発と迅速なビジュアライゼーションを可能にすることで、アニメーション、画像処理、グラフィックデザインの全プロセスを高速化します。さらに、モデルを追加する必要もなくなる。これらすべての要因が、北米のビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングソフトウェア市場を牽引している。

北米のビジュアライゼーションと3Dレンダリングソフトウェア市場概要

北米のビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングソフトウェア市場は、カナダ、米国、メキシコに区分される。このうち、米国とカナダは先進国で、最新技術の受け入れが進んでおり、生活水準も高く、インフラも整備されている。さらに、この地域には世界最大のメディア&エンタテインメント・セクターがあり、最新のデザイン・アニメーション・ツールを駆使して、充実したグラフィック・コンテンツを制作している。フォーチュン500社に名を連ねる世界的企業のほとんどが、この地域に進出しており、その中には大規模なデザイン・研究開発センターも含まれている。製造企業は、競争力のある製品を提供するために、ビジュアライゼーションや3Dレンダリングなどの設計ツールに多額の投資を行っている。

広大な製造業の存在は、北米の物流業界を補完している。リソースの最適化に焦点を当て、物流業界は現在、倉庫施設を最大限に活用するため、可視化や3Dレンダリングツールなどの先端技術に積極的に投資している。ヘルスケア、インフラ、建設は、この地域の主要セクターのひとつである。設計者やエンジニアは、計画や建設業務にビジュアライゼーションや3Dレンダリングを活用している。また、交通機関や公共インフラの維持が重視されていることも、これらのツールの需要を促進している要因の1つである。北米のいくつかの企業は、ダイナミックな市場での地位を維持するために、製品の発売や拡張などの有機的成長戦略を採用している。例えば、2022年、オートデスクは、ニュージーランドを拠点とし、主要な映画監督によって使用されるデジタルデイリーのための強力なクラウドベースのプラットフォームの開発者であるMoxionの買収を発表した。

スマートデバイス、デジタルサイネージ、インターネットの普及に伴い、北米ではマーケティングや広告のためのビジュアライゼーションや3Dレンダリングコンテンツの利用が著しく増加している。これらの高度なデザインツールは、アニメーション、VFX、デジタルメディア、映画に使用されている。さらに、巨大なコンテンツクリエイターコミュニティや、エレクトロニック・アーツ、アクティビジョン・ブリザード、ロックスター・ゲームズといったビデオゲーム大手の本社がこの地域に存在することも、北米におけるビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングツールの採用に寄与している。

北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の収益と2030年までの予測 (百万米ドル)

北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場細分化

北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、アプリケーション、デプロイメント、エンドユーザー、国別にセグメント化されている。

用途別では、北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、トレーニングシミュレーション、マーケティング&広告、ビデオゲーム、製品ビジュアライゼーション、建築ビジュアライゼーションに区分される。建築ビジュアライゼーションセグメントは、2022年の北米ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場で最大のシェアを占めた。

展開に基づいて、北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場はオンプレミスとクラウドに区分される。2022年の北米ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場では、オンプレミスセグメントが大きなシェアを占めている。

エンドユーザー別に見ると、北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、メディア&エンターテインメント、建築&建設、デザイン&エンジニアリング、ヘルスケア、その他に区分される。建築・建設セグメントが、2022年の北米ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場で最大のシェアを占めている。

国別では、北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、米国、カナダ、メキシコに区分される。2022年の北米ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、米国が支配的であった。

Autodesk Inc、Chaos Group、Christie Digital Systems、Dassault Systemes SE、Luxion Inc、NVIDIA Corp、OTOY Inc、Thea Render by Altairは、北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

目次
1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.2.1 サービスプロバイダー
4.2.2 エンドユーザー産業
4.2.3 バリューチェーンのベンダー一覧
4.3 プレミアムインサイト
4.3.1 3Dファイルフォーマットで使用されるデータフォーマットの詳細分析
4.3.1.1 OBJ
4.3.1.2 STEP
4.3.1.3 COLLADA
4.3.1.4 STL
4.3.1.5 FBX
4.3.1.6 GLTF
4.3.1.7 3DS
4.3.1.8 IGES
5.北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場 - 主な産業動向
5.1 ドライバ
5.1.1 より高速で効率的なソリューションへのニーズの増加
5.1.2 ゲームとビデオ撮影需要の急増
5.1.3 建設およびインフラ開発の増加
5.1.4 リアルな映像に対する需要の増加
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 発展途上国における熟練労働力と支援インフラの不足
5.3 市場機会
5.3.1 バーチャルリアリティ(VR)の普及
5.3.2 製造業の急拡大とプロトタイピングの必要性
5.3.3 医療・科学研究におけるビジュアライゼーションと3Dレンダリングソフトウェアの利用の増加
5.4 今後の動向
5.4.1 ファクトリーオートメーションの出現
5.4.2 クラウドベースの技術採用の増加
5.5 推進要因と阻害要因の影響
6.ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場:北米市場分析
6.1 北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場概観
6.2 北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場収益(US$ Million)、2022年~2030年
6.3 北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の予測・分析
7.北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場分析:用途
7.1 トレーニングシミュレーション
7.1.1 概要
7.1.2 トレーニングシミュレーション北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の収益と2030年までの予測 (百万米ドル)
7.2 マーケティングと広告
7.2.1 概要
7.2.2 マーケティングと広告北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.3 ビデオゲーム
7.3.1 概要
7.3.2 ビデオゲーム:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
7.4 製品ビジュアライゼーション
7.4.1 概要
7.4.2 製品ビジュアライゼーション:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
7.5 建築ビジュアライゼーション
7.5.1 概要
7.5.2 建築ビジュアライゼーション:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
8.北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場分析:展開
8.1 オンプレミス
8.1.1 概要
8.1.2 オンプレミス:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.2 クラウド
8.2.1 概要
8.2.2 クラウド:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
9.北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場分析:エンドユーザー
9.1 メディアとエンターテインメント
9.1.1 概要
9.1.2 メディアとエンターテインメント北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の収益と2030年までの予測 (百万米ドル)
9.2 建築・建設
9.2.1 概要
9.2.2 建築と建設:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
9.3 設計とエンジニアリング
9.3.1 概要
9.3.2 設計とエンジニアリング:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
9.4 ヘルスケア
9.4.1 概要
9.4.2 ヘルスケア:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
9.5 その他
9.5.1 概要
9.5.2 その他:北米北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の収益と2030年までの予測(百万米ドル)
10.北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場:国別分析
10.1 北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場概観
10.1.1 北米のビジュアライゼーション・3Dレンダリングソフトウェア市場収入と予測・分析 - 国別
10.1.1.1 米国:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.1.1.1 米国北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の用途別内訳
10.1.1.1.2 米国:北米:ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場展開別内訳
10.1.1.1.3 北米:ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア北米:ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場 エンドユーザー別内訳
10.1.1.2 カナダ:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の2030年までの収益と予測 (US$ Mn)
10.1.1.2.1 カナダ北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の用途別内訳
10.1.1.2.2 カナダ:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の展開別内訳
10.1.1.2.3 カナダ:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場のエンドユーザー別内訳
10.1.1.3 メキシコ北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の2030年までの収益と予測 (US$ Mn)
10.1.1.3.1 メキシコ北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の用途別内訳
10.1.1.3.2 メキシコ:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場:展開別市場内訳
10.1.1.3.3 メキシコ:北米のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場のエンドユーザー別内訳
11.産業展望
11.1 概要
11.2 市場イニシアティブ
11.3 製品開発
11.4 合併・買収
12.企業プロフィール
12.1 オートデスク
12.1.1 主要事実
12.1.2 事業内容
12.1.3 製品とサービス
12.1.4 財務概要
12.1.5 SWOT分析
12.1.6 主要開発
12.2 クリスティ・デジタル・システムズ
12.2.1 主要事実
12.2.2 事業内容
12.2.3 製品とサービス
12.2.4 財務概要
12.2.5 SWOT分析
12.2.6 主要開発
12.3 ダッソー・システムズSE
12.3.1 主要事実
12.3.2 事業内容
12.3.3 製品とサービス
12.3.4 財務概要
12.3.5 SWOT分析
12.3.6 主要開発
12.4 エヌビディア
12.4.1 主要事実
12.4.2 事業内容
12.4.3 製品とサービス
12.4.4 財務概要
12.4.5 SWOT分析
12.4.6 主要開発
12.5 カオス・グループ
12.5.1 主要事実
12.5.2 事業内容
12.5.3 製品とサービス
12.5.4 財務概要
12.5.5 SWOT分析
12.5.6 主要開発
12.6 Luxion Inc.
12.6.1 主要事実
12.6.2 事業内容
12.6.3 製品とサービス
12.6.4 財務概要
12.6.5 SWOT分析
12.6.6 主要開発
12.7 OTOY Inc.
12.7.1 主要事実
12.7.2 事業内容
12.7.3 製品とサービス
12.7.4 財務概要
12.7.5 SWOT分析
12.7.6 主要な開発
12.8 AltairのThea Render
12.8.1 主要データ
12.8.2 事業内容
12.8.3 製品とサービス
12.8.4 財務概要
12.8.5 SWOT分析
12.8.6 主要開発
13.付録
13.1 単語索引

 

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Summary

The North America visualization & 3D rendering software market is expected to grow from US$ 985.56 million in 2022 to US$ 4,057.61 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 19.4% from 2022 to 2030.

Increase in Need for Faster and Efficient Solutions Fuels North America Visualization & 3D Rendering Software Market

The conventional way of designing 3D models is time-consuming and expensive. Hence, visualization and simulation have become the core factors for businesses that seek to introduce a new product. Visualization and 3D rendering software are experiencing high adoption among various industry verticals. They allow users to create a fast and realistic picture, design prototypes, and provide complete visualization of space and thorough understanding before building anything. They also help companies optimize their available space and resources. Moreover, they help companies proactively avoid errors and ensure better design before creating real products. Visualization and 3D rendering software work as effective marketing tools for enterprises as these tools allow them to visualize available space for client presentations and other activities better.

3D models help create virtual sites or structures quicker than 2D or other models and eliminate a lot of errors, which saves time. The engineers and architects can spend less time on the design of their projects and have more time to complete other visualization and product designing task. Also, the professionals can identify any issues beforehand, saving them from reworking schedules or increasing the budgets.

Currently, there are many visualizations and 3D rendering software available in the market, specifically designed according to the requirements of various industry verticals and domains. They easily fit into the existing workflow of enterprises and provide a highly realistic display with real-time interaction and optimization ability. They also aid enterprises in enhancing their design for the entire product engineering process and help companies achieve improved decision-making abilities.

By enabling animation development and quick visualization, the software aids in accelerating the entire process of animation, image processing, and graphics designing. Further, it eliminates the need for additional models. All these factors are driving the North America visualization and 3D rendering software market.

North America Visualization & 3D Rendering Software Market Overview

The visualization and 3D rendering software market in North America is segmented into Canada, the US, and Mexico. Of these, the US and Canada are the developed countries with significant acceptance of modern technologies, a high standard of living, and advanced infrastructure. Moreover, the region is home to the worlds largest media & entrainment sector, which harnesses the latest designing and animation tools for producing enhanced graphical content. Most Fortune 500 companies worldwide, including extensive designing and R&D centers, are present in the region. Manufacturing companies invest ample amounts in designing tools such as visualization and 3D rendering to deliver competitive products.

The presence of a vast manufacturing sector subsequently complements the logistics industry in North America. With a focus on optimizing resources, logistics industries are now actively investing in advanced technologies, including visualization and 3D rendering tools, to maximize the use of their warehouse facilities. Healthcare, infrastructure, and construction are among the major sectors in the region. Designers and engineers use visualization and 3D rendering in planning and construction operations. Also, the high emphasis on maintaining transport and public infrastructure is among the other factors propelling the demand for these tools. Several companies across North America adopt organic growth strategies such as product launches and expansions to sustain their position in the dynamic market. For instance, in 2022, Autodesk announced the acquisition of Moxion, the New Zealand-based developer of a powerful, cloud-based platform for digital dailies used by the leading filmmaker.

With the increasing adoption of smart devices, digital signage, and the internet, the use of visualization and 3D rendering content for marketing and advertisement is remarkably high in North America. These advanced design tools are used for animation, VFX, digital media, and films. Further, the presence of a huge content creator community and the headquarters of video game giants, such as Electronic Arts, Activision Blizzard, and Rockstar Games, Inc., in the region is contributing to the adoption of visualization and 3D rendering tools in North America.

North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

North America Visualization & 3D Rendering Software Market Segmentation

The North America visualization & 3D rendering software market is segmented into application, deployment, end user, and country.

Based on application, the North America visualization & 3D rendering software market is segmented into training simulation, marketing and advertisement, video games, product visualization, and architectural visualization. The architectural visualization segment held the largest share of the North America visualization & 3D rendering software market in 2022.

Based on deployment, the North America visualization & 3D rendering software market is segmented into on-premise and cloud. The on-premise segment held a larger share of the North America visualization & 3D rendering software market in 2022.

Based on end user, the North America visualization & 3D rendering software market is segmented into media and entertainment, architecture and construction, design and engineering, healthcare, and others. The architecture and construction segment held the largest share of the North America visualization & 3D rendering software market in 2022.

Based on country, the North America visualization & 3D rendering software market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America visualization & 3D rendering software market in 2022.

Autodesk Inc, Chaos Group, Christie Digital Systems, Dassault Systemes SE, Luxion Inc., NVIDIA Corp, OTOY Inc., and Thea Render by Altair are some of the leading companies operating in the North America visualization & 3D rendering software market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. North America Visualization & 3D Rendering Software Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 Service Provider:
4.2.2 End-User Industry:
4.2.3 List of Vendors in the Value Chain:
4.3 Premium Insights
4.3.1 In-depth Analysis on Data Formats used in 3D File Formats
4.3.1.1 OBJ
4.3.1.2 STEP
4.3.1.3 COLLADA
4.3.1.4 STL
4.3.1.5 FBX
4.3.1.6 GLTF
4.3.1.7 3DS
4.3.1.8 IGES
5. North America Visualization & 3D Rendering Software Market - Key Industry Dynamics
5.1 Drivers
5.1.1 Increase in Need for Faster and Efficient Solutions
5.1.2 Surge in Demand for Gaming and Videography
5.1.3 Rise in Construction and Infrastructure Developments
5.1.4 Increase in Demand for Realistic Visuals
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of Skilled Workforce and Supporting Infrastructure in Developing Countries
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Proliferation of Virtual Reality (VR)
5.3.2 Rapid Expansion in Manufacturing Industry and Need for Prototyping
5.3.3 Increased Use of Visualization and 3D Rendering Software in Medical and Scientific Research
5.4 Future Trends
5.4.1 Emergence of Factory Automation
5.4.2 Rise in Adoption of Cloud-based Technologies
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Visualization & 3D Rendering Software Market - North America Market Analysis
6.1 North America Visualization & 3D Rendering Software Market Overview
6.2 North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
6.3 North America Visualization & 3D Rendering Software Market Forecast and Analysis
7. North America Visualization & 3D Rendering Software Market Analysis - Application
7.1 Training Simulation
7.1.1 Overview
7.1.2 Training Simulation: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.2 Marketing and Advertisement
7.2.1 Overview
7.2.2 Marketing and Advertisement: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.3 Video Games
7.3.1 Overview
7.3.2 Video Games: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.4 Product Visualization
7.4.1 Overview
7.4.2 Product Visualization: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.5 Architectural Visualization
7.5.1 Overview
7.5.2 Architectural Visualization: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8. North America Visualization & 3D Rendering Software Market Analysis - Deployment
8.1 On-Premise
8.1.1 Overview
8.1.2 On-Premise: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8.2 Cloud
8.2.1 Overview
8.2.2 Cloud: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9. North America Visualization & 3D Rendering Software Market Analysis - End User
9.1 Media and Entertainment
9.1.1 Overview
9.1.2 Media and Entertainment: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.2 Architecture and Construction
9.2.1 Overview
9.2.2 Architecture and Construction: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.3 Design and Engineering
9.3.1 Overview
9.3.2 Design and Engineering: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.4 Healthcare
9.4.1 Overview
9.4.2 Healthcare: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.5 Others
9.5.1 Overview
9.5.2 Others: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
10. North America Visualization & 3D Rendering Software Market - Country Analysis
10.1 North America Visualization & 3D Rendering Software Market Overview
10.1.1 North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
10.1.1.1 US: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.1.1 US: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Application
10.1.1.1.2 US: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Deployment
10.1.1.1.3 US: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by End User
10.1.1.2 Canada: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.2.1 Canada: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Application
10.1.1.2.2 Canada: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Deployment
10.1.1.2.3 Canada: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by End User
10.1.1.3 Mexico: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.3.1 Mexico: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Application
10.1.1.3.2 Mexico: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Deployment
10.1.1.3.3 Mexico: North America Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by End User
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Market Initiative
11.3 Product Development
11.4 Mergers & Acquisitions
12. Company Profiles
12.1 Autodesk Inc
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products and Services
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 Christie Digital Systems
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 Dassault Systemes SE
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products and Services
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Developments
12.4 NVIDIA Corp
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products and Services
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
12.4.6 Key Developments
12.5 Chaos Group
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products and Services
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 Luxion Inc.
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products and Services
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 OTOY Inc.
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products and Services
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
12.8 Thea Render by Altair
12.8.1 Key Facts
12.8.2 Business Description
12.8.3 Products and Services
12.8.4 Financial Overview
12.8.5 SWOT Analysis
12.8.6 Key Developments
13. Appendix
13.1 Word Index

 

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