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欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - 用途別(トレーニングシミュレーション、マーケティング・広告、ビデオゲーム、製品ビジュアライゼーション、建築ビジュアライゼーション)、展開別(オンプレミス、クラウド)、エンドユーザー別(メディア・エンターテインメント、建築・建設、設計・エンジニアリング、ヘルスケア、その他)


Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Application (Training Simulation, Marketing and Advertisement, Video Games, Product Visualization, and Architectural Visualization), Deployment (On-Premise and Cloud), and End User (Media and Entertainment, Architecture and Construction, Design and Engineering, Healthcare, and Others)

欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、2022年の8億1,608万米ドルから2030年には36億9,337万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は20.8%と推定さ... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年3月4日 US$3,550
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サマリー

欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、2022年の8億1,608万米ドルから2030年には36億9,337万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は20.8%と推定される。

ゲームとビデオ撮影の需要急増が欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場を後押し

デジタル化、アクセシビリティの向上、新しいゲーム技術の使いやすさがゲーム業界を牽引する一方で、3Dモデリングはゲーム業界に革命をもたらした。European Gaming and Betting Association (EGBA)のデータによると、ヨーロッパにおけるeスポーツゲームの収益は2021年に1億米ドルに達した。2022年11月、ドイツゲーム産業協会は、ドイツのゲーム分野の発展に2,000万米ドルを投資した。ほぼすべてのハイエンドゲームが3Dを採用、または3Dアセットを使用している。ゲームは3D技術によって、よりリアルで魅力的なものになった。

ゲーマーをバーチャルの世界に完全に没入させるためには、シーンや小道具、人物がリアルに見える必要がある。3Dレンダリングは、グラフィックの向上に役立ちます。当初、3Dデザインツールは、ゲーム開発者がPCゲームやコンソールゲームを開発するために広く使用されていました。しかし、モバイル・マイクロプロセッサの処理能力が徐々に向上しているため、開発者はモバイル・ゲーム業界で3Dデザイン・ツールを使用しています。さらに、スマートフォンの低価格化とインターネットサービスの世界的な普及により、モバイルゲーム産業が発展している。さらに、COVID-19の流行は、エレクトロニック・アーツやアクティビジョン・ブリザードなどのゲーム大手が前年比増収とかつてない市場浸透を発表したように、ゲーム業界を大きく押し上げた。

映画産業とゲーム産業は、臨場感あふれる体験をもたらすコンピューター生成画像に依存するようになった。アニメーションや映画は、3D設計ツールの重要な用途の1つです。長い間、3D設計ツールはアニメーションや映画で広く使用されてきました。しかし、世界的なSFジャンルの増加傾向により、3D設計ツールの採用が増加しています。コンテンツ制作業界、小規模なプロダクション、個人プロフェッショナルは、より広いレベルで3Dデザインツールを活用しています。一方、中小企業によるアニメーション広告コンテンツの展開が世界的に拡大していることも、ビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングソフトウェア市場の成長を後押ししている。

欧州のビジュアライゼーションと3Dレンダリングソフトウェア市場概要

EUで活動する産業は、ダイナミックに変貌するテクノロジー環境と同等であり続けなければならないという継続的なプレッシャーにさらされている。このような技術の浸透の増加は、目的のインフラストラクチャや製品の設計と構築に複雑さをもたらしている。設計とモデル構築のプロセスを理解し、同じプロセスを合理化するために、さまざまな業界の企業が、革新的なアイデアのインタラクティブな設計と視覚化を促進するIT製品に多額の投資を行っている。欧州はまた、ヘルスケア、製薬、自動車、エネルギー・電力、インフラ・建設、半導体・エレクトロニクスの各分野で主要な用途を持つ高精度工業製品の拠点でもある。したがって、欧州における工業化の進展は、視覚化ツールや3Dレンダリングツールなどの設計・エンジニアリングソリューションの採用を促進する主要な要因の1つとなっている。また、特にグーグル、ヒューレット・パッカード、IBMなどのハイテク大手によるAIへの大規模なシフトが、視覚化および3Dレンダリングソフトウェア市場の成長をさらに促進している。2022年2月、ダッソー・システムズは「サステイナブル・イノベーション・インテリジェンス」のデビューを発表した。このライフサイクル・アセスメント・ツールは、企業が生み出す商品、資源、プロセスの環境影響を低減し、同時に循環経済を促進するのに役立つ。ダッソー・システムズの3Dエクスペリエンス・プラットフォームに完全に統合され、バリュー・チェーン全体をカバーするこのクラウド・ベース・ソリューションは、18,000を超える産業および農業プロセスの影響に関するecoinventデータベースを仮想設計、製品開発、製造エンジニアリング、オペレーション、ロジスティクスに統合します。このように、前述のすべての要因が、欧州におけるビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングソフトウェア市場の成長を促進している。

欧州のビジュアライゼーションと3Dレンダリングソフトウェア市場の収益と2030年までの予測 (百万米ドル)

欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場のセグメンテーション

欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、アプリケーション、デプロイメント、エンドユーザー、国別にセグメント化されている。

用途に基づき、欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、トレーニングシミュレーション、マーケティング&広告、ビデオゲーム、製品ビジュアライゼーション、建築ビジュアライゼーションにセグメント化される。建築ビジュアライゼーションセグメントは、2022年の欧州ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場で最大のシェアを占めた。

展開に基づき、欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場はオンプレミスとクラウドに区分される。2022年の欧州ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場では、オンプレミスセグメントが大きなシェアを占めている。

エンドユーザー別に見ると、欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、メディア&エンターテインメント、建築&建設、デザイン&エンジニアリング、ヘルスケア、その他に区分される。建築・建設セグメントが2022年の欧州ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場で最大のシェアを占めた。

国別に見ると、ヨーロッパのビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、フランス、ドイツ、イギリス、イタリア、スペイン、その他のヨーロッパに区分される。2022年の欧州ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場は、英国が支配的であった。

Act-3D、Autodesk Inc、Chaos Group、Christie Digital Systems、Dassault Systemes SE、Luxion Inc、Next Limit、NVIDIA Corp、Thea Render by Altairは、欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

目次
1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.2.1 サービスプロバイダー
4.2.2 エンドユーザー産業
4.2.3 バリューチェーンのベンダー一覧
4.3 プレミアムインサイト
4.3.1 3Dファイルフォーマットで使用されるデータフォーマットの詳細分析
4.3.1.1 OBJ
4.3.1.2 STEP
4.3.1.3 COLLADA
4.3.1.4 STL
4.3.1.5 FBX
4.3.1.6 GLTF
4.3.1.7 3DS
4.3.1.8 IGES
5.欧州ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場 - 主要産業ダイナミクス
5.1 ドライバ
5.1.1 より高速で効率的なソリューションへのニーズの増加
5.1.2 ゲームとビデオ撮影需要の急増
5.1.3 建設およびインフラ開発の増加
5.1.4 リアルな映像に対する需要の増加
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 発展途上国における熟練労働力と支援インフラの不足
5.3 市場機会
5.3.1 バーチャルリアリティ(VR)の普及
5.3.2 製造業の急拡大とプロトタイピングの必要性
5.3.3 医療・科学研究におけるビジュアライゼーションと3Dレンダリングソフトウェアの利用の増加
5.4 今後の動向
5.4.1 ファクトリーオートメーションの出現
5.4.2 クラウドベースの技術採用の増加
5.5 推進要因と阻害要因の影響
6.ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場:ヨーロッパ市場分析
6.1 欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場概観
6.2 欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場収益(US$ Million)、2022年~2030年
6.3 欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の予測・分析
7.ヨーロッパのビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場分析:用途
7.1 トレーニングシミュレーション
7.1.1 概要
7.1.2 トレーニングシミュレーションヨーロッパのビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の収益と2030年までの予測 (百万米ドル)
7.2 マーケティングと広告
7.2.1 概要
7.2.2 マーケティングと広告欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
7.3 ビデオゲーム
7.3.1 概要
7.3.2 ビデオゲーム:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
7.4 製品ビジュアライゼーション
7.4.1 概要
7.4.2 製品ビジュアライゼーション:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
7.5 建築ビジュアライゼーション
7.5.1 概要
7.5.2 建築ビジュアライゼーション:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
8.欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場分析:展開
8.1 オンプレミス
8.1.1 概要
8.1.2 オンプレミス:ヨーロッパのビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.2 クラウド
8.2.1 概要
8.2.2 クラウド欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
9.欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場分析:エンドユーザー
9.1 メディアとエンターテインメント
9.1.1 概要
9.1.2 メディアとエンターテインメント欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の収益と2030年までの予測 (百万米ドル)
9.2 建築・建設
9.2.1 概要
9.2.2 建築と建設:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
9.3 設計とエンジニアリング
9.3.1 概要
9.3.2 設計とエンジニアリング欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
9.4 ヘルスケア
9.4.1 概要
9.4.2 ヘルスケア:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
9.5 その他
9.5.1 概要
9.5.2 その他:欧州欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
10.欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場:国別分析
10.1.1 欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場概観
10.1.2 欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場収益と予測・分析:国別
10.1.2.1 フランス欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の収益と2030年までの予測(US$ Mn)
10.1.2.1.1 フランス欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の用途別内訳
10.1.2.1.2 フランス:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の展開別内訳
10.1.2.1.3 フランス:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場のエンドユーザー別内訳
10.1.2.2 ドイツヨーロッパのビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.2.2.1 ドイツ欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の用途別内訳
10.1.2.2.2 ドイツ:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の展開別内訳
10.1.2.2.3 ドイツ:ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場のエンドユーザー別内訳
10.1.2.3 イギリスヨーロッパのビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.2.3.1 イギリス欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の用途別内訳
10.1.2.3.2 イギリス:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の展開別内訳
10.1.2.3.3 イギリス欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場のエンドユーザー別内訳
10.1.2.4 イタリア:ヨーロッパのビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.2.4.1 イタリア欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の用途別内訳
10.1.2.4.2 イタリア:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の展開別内訳
10.1.2.4.3 イタリアヨーロッパのビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場のエンドユーザー別内訳
10.1.2.5 スペインヨーロッパのビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.2.5.1 スペイン欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の用途別内訳
10.1.2.5.2 スペイン:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の展開別内訳
10.1.2.5.3 スペイン:欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場のエンドユーザー別内訳
10.1.2.6 その他のヨーロッパ地域ヨーロッパのビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.2.6.1 その他のヨーロッパ地域欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の用途別内訳
10.1.2.6.2 その他のヨーロッパ:ビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場欧州のビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場の配置別内訳
10.1.2.6.3 その他の地域:ヨーロッパヨーロッパのビジュアライゼーション&3Dレンダリングソフトウェア市場のエンドユーザー別内訳
11.産業展望
11.1 概要
11.2 市場イニシアティブ
11.3 製品開発
11.4 合併・買収
12.企業プロフィール
12.1 オートデスク
12.1.1 主要事実
12.1.2 事業内容
12.1.3 製品とサービス
12.1.4 財務概要
12.1.5 SWOT分析
12.1.6 主要開発
12.2 クリスティ・デジタル・システムズ
12.2.1 主要事実
12.2.2 事業内容
12.2.3 製品とサービス
12.2.4 財務概要
12.2.5 SWOT分析
12.2.6 主要開発
12.3 ダッソー・システムズSE
12.3.1 主要事実
12.3.2 事業内容
12.3.3 製品とサービス
12.3.4 財務概要
12.3.5 SWOT分析
12.3.6 主要開発
12.4 エヌビディア
12.4.1 主要事実
12.4.2 事業内容
12.4.3 製品とサービス
12.4.4 財務概要
12.4.5 SWOT分析
12.4.6 主要開発
12.5 カオス・グループ
12.5.1 主要事実
12.5.2 事業内容
12.5.3 製品とサービス
12.5.4 財務概要
12.5.5 SWOT分析
12.5.6 主要開発
12.6 Luxion Inc.
12.6.1 主要事実
12.6.2 事業内容
12.6.3 製品とサービス
12.6.4 財務概要
12.6.5 SWOT分析
12.6.6 主要開発
12.7 ネクスト・リミット
12.7.1 主要事実
12.7.2 事業内容
12.7.3 製品とサービス
12.7.4 財務概要
12.7.5 SWOT分析
12.7.6 主要開発
12.8 アクト-3D
12.8.1 主要事実
12.8.2 事業内容
12.8.3 製品とサービス
12.8.4 財務概要
12.8.5 SWOT分析
12.8.6 主要な開発
12.9 AltairのThea Render
12.9.1 主要データ
12.9.2 事業内容
12.9.3 製品とサービス
12.9.4 財務概要
12.9.5 SWOT分析
12.9.6 主要開発
13.付録
13.1 単語索引

 

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Summary

The Europe visualization & 3D rendering software market is expected to grow from US$ 816.08 million in 2022 to US$ 3,693.37 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 20.8% from 2022 to 2030.

Surge in Demand for Gaming and Videography Fuels Europe Visualization & 3D Rendering Software Market

While the rise in digitalization, increased accessibility, and user-friendliness of newer gaming technologies have driven the gaming industry, 3D modeling has revolutionized it. According to the European Gaming and Betting Association (EGBA) data, e-sports gaming revenues in Europe reached US $ 0.1 billion in 2021. In November 2022, the German Games Industry Association invested USD 20.0 million in the development of the German gaming sector. Almost every high-end game deploys 3D or uses 3D assets. Games have become more realistic and enticing through 3D technologies.

In order to indulge a gamer entirely in the virtual world, the scenes, props, and people should seem realistic. 3D rendering helps in improving graphics. Initially, 3D designing tools were widely used by game developers to develop PC and console games. However, due to the incremental advancement in processing capacities of mobile microprocessors, developers are using 3D designing tools in the mobile gaming industry. Moreover, increasing affordability of smartphones and growing penetration of internet services worldwide have subsequently flourished the mobile gaming industry. Further, the COVID-19 pandemic propelled the gaming industry substantially as gaming giants, such as Electronic Arts and Activision Blizzard, announced higher year-on-year revenues and greater market penetration than ever before.

Film and gaming industries have become dependent on computer-generated images for a realistic experience. Animation and movies are one of the significant applications of 3D designing tools. For long, 3D designing tools have been widely used in animation and movies. However, the growing trend of the sci-fi genre worldwide has resulted in the rising adoption of 3D designing tools. The content creation industry, small production houses, and individual professionals utilize 3D designing tools at a broader level. Meanwhile, the growing deployment of animated advertisement content by small and medium businesses worldwide is also propelling the visualization and 3D rendering software market growth.

Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Overview

Industries operating in the EU are under continuous pressure to stay at par with the dynamically transforming technology landscape. This increasing technology penetration has resulted in complications in designing and building the desired infrastructures or products. To understand the designing and model-building process and streamline the same, companies from various industries heavily invest in IT offerings that facilitate interactive designing and visualization of innovative ideas. Europe is also a hub of high-precision industrial goods, having prime applications in the healthcare, pharmaceuticals, automotive, energy & power, infrastructure & construction, and semiconductors & electronics sectors. Thus, the growing industrialization in Europe is one of the major factors driving the adoption of designing and engineering solutions, such as visualization and 3D rendering tools. Also, the massive shift toward AI, particularly by tech giants such as Google, Hewlett Packard, and IBM, has further propelled the growth of the visualization and 3D rendering software market. In February 2022, Dassault Systèmes announced the debut of "Sustainable Innovation Intelligence," a life cycle assessment tool that helps businesses reduce the environmental consequences of the goods, resources, and processes they generate, simultaneously promoting the circular economy. The cloud-based solution, which is fully integrated into Dassault Systèmes 3DEXPERIENCE platform and covers the entire value chain, integrates the ecoinvent database on the impacts of over 18,000 industrial and agricultural processes into virtual design, product development, manufacturing engineering, operations, and logistics. Thus, all the aforementioned factors are driving the visualization and 3D rendering software market growth in Europe.

Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Segmentation

The Europe visualization & 3D rendering software market is segmented into application, deployment, end user, and country.

Based on application, the Europe visualization & 3D rendering software market is segmented into training simulation, marketing and advertisement, video games, product visualization, and architectural visualization. The architectural visualization segment held the largest share of the Europe visualization & 3D rendering software market in 2022.

Based on deployment, the Europe visualization & 3D rendering software market is segmented into on-premise and cloud. The on-premise segment held a larger share of the Europe visualization & 3D rendering software market in 2022.

Based on end user, the Europe visualization & 3D rendering software market is segmented into media and entertainment, architecture and construction, design and engineering, healthcare, and others. The architecture and construction segment held the largest share of the Europe visualization & 3D rendering software market in 2022.

Based on country, the Europe visualization & 3D rendering software market is segmented into France, Germany, the UK, Italy, Spain, and the Rest of Europe. The UK dominated the Europe visualization & 3D rendering software market in 2022.

Act-3D, Autodesk Inc, Chaos Group, Christie Digital Systems, Dassault Systemes SE, Luxion Inc., Next Limit, NVIDIA Corp, and Thea Render by Altair are some of the leading companies operating in the Europe visualization & 3D rendering software market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 Service Provider:
4.2.2 End-User Industry:
4.2.3 List of Vendors in the Value Chain:
4.3 Premium Insights
4.3.1 In-depth Analysis on Data Formats used in 3D File Formats
4.3.1.1 OBJ
4.3.1.2 STEP
4.3.1.3 COLLADA
4.3.1.4 STL
4.3.1.5 FBX
4.3.1.6 GLTF
4.3.1.7 3DS
4.3.1.8 IGES
5. Europe Visualization & 3D Rendering Software Market - Key Industry Dynamics
5.1 Drivers
5.1.1 Increase in Need for Faster and Efficient Solutions
5.1.2 Surge in Demand for Gaming and Videography
5.1.3 Rise in Construction and Infrastructure Developments
5.1.4 Increase in Demand for Realistic Visuals
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of Skilled Workforce and Supporting Infrastructure in Developing Countries
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Proliferation of Virtual Reality (VR)
5.3.2 Rapid Expansion in Manufacturing Industry and Need for Prototyping
5.3.3 Increased Use of Visualization and 3D Rendering Software in Medical and Scientific Research
5.4 Future Trends
5.4.1 Emergence of Factory Automation
5.4.2 Rise in Adoption of Cloud-based Technologies
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Visualization & 3D Rendering Software Market - Europe Market Analysis
6.1 Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Overview
6.2 Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
6.3 Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Forecast and Analysis
7. Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Analysis - Application
7.1 Training Simulation
7.1.1 Overview
7.1.2 Training Simulation: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.2 Marketing and Advertisement
7.2.1 Overview
7.2.2 Marketing and Advertisement: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.3 Video Games
7.3.1 Overview
7.3.2 Video Games: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.4 Product Visualization
7.4.1 Overview
7.4.2 Product Visualization: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.5 Architectural Visualization
7.5.1 Overview
7.5.2 Architectural Visualization: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8. Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Analysis - Deployment
8.1 On-Premise
8.1.1 Overview
8.1.2 On-Premise: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8.2 Cloud
8.2.1 Overview
8.2.2 Cloud: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9. Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Analysis - End User
9.1 Media and Entertainment
9.1.1 Overview
9.1.2 Media and Entertainment: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.2 Architecture and Construction
9.2.1 Overview
9.2.2 Architecture and Construction: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.3 Design and Engineering
9.3.1 Overview
9.3.2 Design and Engineering: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.4 Healthcare
9.4.1 Overview
9.4.2 Healthcare: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9.5 Others
9.5.1 Overview
9.5.2 Others: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
10. Europe Visualization & 3D Rendering Software Market - Country Analysis
10.1.1 Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Overview
10.1.2 Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
10.1.2.1 France: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.2.1.1 France: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Application
10.1.2.1.2 France: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Deployment
10.1.2.1.3 France: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by End User
10.1.2.2 Germany: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.2.2.1 Germany: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Application
10.1.2.2.2 Germany: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Deployment
10.1.2.2.3 Germany: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by End User
10.1.2.3 UK: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.2.3.1 UK: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Application
10.1.2.3.2 UK: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Deployment
10.1.2.3.3 UK: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by End User
10.1.2.4 Italy: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.2.4.1 Italy: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Application
10.1.2.4.2 Italy: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Deployment
10.1.2.4.3 Italy: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by End User
10.1.2.5 Spain: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.2.5.1 Spain: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Application
10.1.2.5.2 Spain: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Deployment
10.1.2.5.3 Spain: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by End User
10.1.2.6 Rest of Europe: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.2.6.1 Rest of Europe: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Application
10.1.2.6.2 Rest of Europe: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by Deployment
10.1.2.6.3 Rest of Europe: Europe Visualization & 3D Rendering Software Market Breakdown by End User
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Market Initiative
11.3 Product Development
11.4 Mergers & Acquisitions
12. Company Profiles
12.1 Autodesk Inc
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products and Services
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 Christie Digital Systems
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 Dassault Systemes SE
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products and Services
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Developments
12.4 NVIDIA Corp
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products and Services
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
12.4.6 Key Developments
12.5 Chaos Group
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products and Services
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 Luxion Inc.
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products and Services
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 Next Limit
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products and Services
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
12.8 Act-3D
12.8.1 Key Facts
12.8.2 Business Description
12.8.3 Products and Services
12.8.4 Financial Overview
12.8.5 SWOT Analysis
12.8.6 Key Developments
12.9 Thea Render by Altair
12.9.1 Key Facts
12.9.2 Business Description
12.9.3 Products and Services
12.9.4 Financial Overview
12.9.5 SWOT Analysis
12.9.6 Key Developments
13. Appendix
13.1 Word Index

 

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