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米国のアイスクリーム市場企業分析 2025-2033

米国のアイスクリーム市場企業分析 2025-2033


United States Ice Cream Market: Company Analysis 2025-2033

米国のアイスクリーム市場規模 米国のアイスクリーム市場は、2024年の182.7億米ドルから2033年には254.9億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平均成長率は3.77%である。低カロリーで健康的な... もっと見る

 

 

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サマリー

米国のアイスクリーム市場規模

米国のアイスクリーム市場は、2024年の182.7億米ドルから2033年には254.9億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平均成長率は3.77%である。低カロリーで健康的なオプションに対する顧客の嗜好の高まり、高級アイスクリームフレーバーに対する需要の高まり、組織化された流通網の迅速な発展などが、市場を推進している主な要因である。


米国のアイスクリーム産業概要

アイスクリームは、世界中のあらゆる年代の人々に愛されている人気の冷凍食品である。通常、ミルクやクリーム、砂糖、香料をブレンドして作られるアイスクリームは、クリーミーで甘いスイーツである。滑らかでベルベットのような食感を出すために、ベースとなる材料を撹拌した後に凍らせる。一般的にアイスクリームには、バニラ、チョコレート、ストロベリーといった定番のものから、塩キャラメル、マンゴー、ピスタチオといった珍しいエキゾチックなものまで、幅広いフレーバーがある。アイスクリームの歴史は古代文明にさかのぼり、ギリシャ人、ペルシャ人、中国人は皆、さまざまな形のフローズン・スイーツを好んで食べていた。アイスクリームは、ミルクセーキ、サンデー、アイスクリーム・サンドイッチ、コーンやカップに入ったスクープなど、さまざまな方法で食べることができる。


アイスクリームは、お祭りや夏、余分なものと結び付けられることが多い多目的スイーツだ。多種多様なフレーバーやトッピングは、その滑らかでクリーミーな食感とともに、幅広い味覚にアピールする。さらに、アイスクリームは料理の想像力をかき立てるキャンバスのような役割を果たし、料理人は斬新な組み合わせや最先端のプレゼンテーション・テクニックを試すことができる。多くのフレーバーがあり、親しみやすく、好きなデザートとして感情に訴えかけるアイスクリームは、現在、全米で絶大な人気を誇っている。


米国アイスクリーム市場の成長促進要因

プレミアムおよび職人製品への需要の高まり

米国のアイスクリーム事業を牽引する大きな要因のひとつは、職人技を駆使したプレミアムアイスクリームへのニーズの高まりである。顧客は、天然素材と独創的で唯一無二の風味を持つ贅沢なプレミアム商品を求めるようになっている。大量生産の代替品に比べ、職人技を駆使したアイスクリームは、品質に細心の注意を払いながら少量生産されることが多いため、より個性的で本物の体験ができる。グルメ料理への関心の高まり、持続可能性、そして一流の体験への欲求が、この変化の主な原動力となっている。多くの人々が、地元産の食材や人工添加物不使用のアイスクリームを好むのは、調達や製造におけるオープンさを重視するからだ。さらに、贅沢志向や斬新でエキゾチックな味の探求の結果、少量生産の手作りアイスクリームへの欲求が高まっている。


革新的な味と製品の提供

米国のアイスクリーム市場は、新製品の選択肢と独創的なフレーバーのおかげで拡大している。勇敢な顧客にアピールするため、生産者は常に斬新でエキゾチックなフレーバーや独創的な組み合わせを試している。アイスクリーム会社は、抹茶、タヒニ、ウベのような異文化にインスパイアされたフレーバーや、塩キャラメルとバーボンバニラのような魅惑的な組み合わせで、従来の提案の限界を広げている。さらに、フルーツスワール、グルメビスケット、ナッツなどの独創的なミックスインやトッピングによって、顧客体験が向上している。季節ごとの割引や限定フレーバーは、話題を呼び、継続的なビジネスを促進する。こうした開発は、大胆な食通からノスタルジックな楽しみを求める人々まで、さまざまな味覚にアピールすることで、消費者の裾野を広げ、市場の活気を維持する。


流通チャネルの拡大

流通網の拡大は、米国のアイスクリーム市場拡大の大きな要因である。アイスクリーム・ブランドが量販店、コンビニエンス・ストア、スーパーマーケットで販売されるようになったおかげで、顧客はお気に入りのスイーツをより簡単に手に入れることができるようになった。また、食事の宅配サービスやeコマース・サイトのようなオンライン・プラットフォームの成長により、顧客はアイスクリームを購入して自宅まで配達してくれるようになった。さらに、コンビニエンスストアやクイックサービス・レストランでアイスクリームを購入できるようになったおかげで、顧客は外出先でもアイスクリームを食べられるようになった。アイスクリームは、実店舗とオンライン小売店の両方で存在感を増しているため、より便利で、より多くの人々に利用されるようになり、忙しい消費者にアピールし、全体的な売上を伸ばしている。アイスクリームは、その流通範囲の拡大により、今後も人気が高く、入手しやすいお菓子であり続けるだろう。


米国アイスクリーム市場の課題

原材料費と製造コストの上昇

製造コストと原材料価格の上昇は、米国のアイスクリーム市場にとって大きな障害である。サプライチェーンの変化、天候、インフレ圧力は、乳製品、砂糖、調味料のような必須成分の変動を引き起こす可能性がある。例えば、天候不順は乳製品の生産に影響を及ぼし、乳価を上昇させる可能性がある。また、世界的なサプライチェーンの混乱は、価格を上昇させ、原料の入手を遅らせる可能性がある。アイスクリームの生産者にとっては、生産コストの増加により利益率が圧迫される可能性がある。小規模な生産者や、価格設定の自由度が低いことが多い高級な手作り商品を製造している生産者にとっては、これは特に難しいことである。多くのブランドは、利益率を維持するために、経費の上昇を吸収するか、消費者に転嫁しなければならず、売上や競争に影響を与える可能性がある。


消費者の嗜好の変化

製造価格と原材料価格の上昇は、アメリカのアイスクリーム市場にとって大きな障害である。サプライチェーンの変化、天候の変化、インフレ圧力は、乳製品、砂糖、香料などの必須原料の価格変動を引き起こす可能性がある。例えば、天候不順は乳製品の生産に影響を及ぼし、乳価を上昇させる可能性がある。また、世界的なサプライチェーンの混乱は、価格を上昇させ、原料の入手を遅らせる可能性がある。アイスクリームの生産者にとっては、生産コストの増加により利益率が圧迫される可能性がある。小規模な生産者や、価格設定の自由度が低いことが多い高級な手作り商品を製造している生産者にとっては、これは特に困難なことである。多くのブランドは、利益率を維持するために、経費の上昇を吸収するか、消費者に転嫁しなければならず、売上や競争に影響を与える可能性がある。


アメリカのアイスクリーム市場では、チョコレートが人気である。

チョコレート・フレーバーは、米国のアイスクリーム市場をリードする構えだ。その理由は、永続的な知名度と多様性にある。チョコレート・チップやファッジ・トリュフのような伝統的な人気商品から、塩キャラメル・チョコレートのような斬新なものまで、チョコレートは幅広い層にアピールしている。その豊かで贅沢な風味は欲求を満たし、慰めを与えるため、長年にわたって選ばれ続けている。チョコレートは、消費者が馴染みがありながらも興味深いフレーバーを求める中で、依然として最高の欲求であり、米国のアイスクリーム市場におけるリーダー的存在になると予測されている。


米国のアイスクリーム市場では、インパルス・カテゴリーが好まれている。

アイスクリーム市場では、インパルス・カテゴリーが増加すると見られている。その背景には、快適さや移動中の間食に対する意識の高まりがある。衝動買いは、特に慰安店や観光地のような来客の多い場所で盛んである。また、1回分ずつのパッケージや革新的な製品形態も、自発的な欲求に応えている。顧客が快適さと即座の満足感を優先する中、米国のアイスクリーム市場における消費スタイルの進化を反映し、インパルス・クラスは成長する見込みである。


米国のアイスクリーム市場では、カップとコーンの人気が高まっている。

米国のアイスクリーム市場では、カップとコーンが主流になりそうだ。これは、カップとコーンが持ち運び可能でカスタマイズ可能な選択肢を提供し、顧客の様々な可能性に応えることができるためである。カップは移動中に食べるのに理想的で、混乱することなく楽しむことができ、コーンはクラシックでノスタルジックな体験を与えてくれる。多くのフレーバーやトッピングがあり、カップとコーンは依然として有名で、米国のアイスクリーム市場で優位に立つことが期待されている。


アメリカの消費者は、ハイパーマーケットやスーパーマーケットでアイスクリームを購入することを好む。

スーパーマーケットとハイパーマーケットは、市場内で存在感を増すと予想される。その理由は、アクセスの良さと巨大な商品展開にある。購入者が快適さとワンストップショッピング体験を求めるようになっているため、これらの小売チャネルは多様なアイスクリームブランドとフレーバーを提供している。さらに、販促戦略と積極的な価格設定が衝動買いを促進している。スーパーマーケットやハイパーマーケットがアイスクリームのサービスを拡大すれば、より大きな市場シェアを獲得できる可能性がある。


フレーバー - 4つの視点からの市場分析:
1.チョコレート
2.バニラ
3.フルーツ
4.その他


カテゴリー別 - 3つの視点からの市場構成:
1.インパルス
2.持ち帰り
3.職人技


パッケージの種類 - 6つの視点からの市場細分化:
1.カップ
2.スティック
3.コーン
4.レンガ
5.タブ
6.その他


流通チャネル - 4つの視点からの市場細分化
1.スーパーマーケットとハイパーマーケット
2.コンビニエンスストア
3.専門店
4.オンライン販売チャネル


3つの視点からキープレーヤーを網羅:
- 概要
- 最近の展開
- 収益分析


企業分析
1.ネスレSA
2.ユニリーバグループ
3.ゼネラル・ミルズ
4.ダノンS.A.
5.モンデリーズ・インターナショナル
6.株式会社明治株式会社明治
7.アメリカンデイリークイーンコーポレーション
8.ブルーベル・クリーマリーズ

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目次

1.はじめに


2.研究方法


3.エグゼクティブサマリー


4.市場ダイナミクス
4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.米国のアイスクリーム市場


6.市場シェア
6.1 フレーバー別
6.2 カテゴリー別
6.3 包装タイプ別
6.4 流通チャネル別


7.フレーバー
7.1 チョコレート
7.2 バニラ
7.3 フルーツ
7.4 その他


8.カテゴリー
8.1 インパルス
8.2 持ち帰り
8.3 職人技


9.包装タイプ
9.1 カップ
9.2 スティック
9.3 コーン
9.4 レンガ
9.5 桶
9.6 その他


10.流通チャネル
10.1 スーパーマーケット、ハイパーマーケット
10.2 コンビニエンスストア
10.3 専門店
10.4 オンライン販売チャネル


11.ポーターのファイブフォース分析
11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析
12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤーの分析
13.1 ネスレSA

13.1.1 概要
13.1.2 最近の開発
13.1.3 収益分析

13.2 ユニリーバグループ

13.2.1 概要
13.2.2 最近の開発
13.2.3 収益分析

13.3 ゼネラル・ミルズ

13.3.1 概要
13.3.2 最近の開発
13.3.3 収益分析

13.4 ダノン社

13.4.1 概要
13.4.2 最近の開発
13.4.3 収益分析

13.5 モンデリーズ・インターナショナル

13.5.1 概要
13.5.2 最近の開発
13.5.3 収益分析

13.6 株式会社明治株式会社明治

13.6.1 概要
13.6.2 最近の開発
13.6.3 収益分析

13.7 アメリカンデイリークイーンコーポレーション

13.7.1 概要
13.7.2 最近の開発

13.8 ブルーベル・クリーマリーズ

13.8.1 概要
13.8.2 最近の開発

 

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Summary

United States Ice Cream Market Size

United States Ice Cream market is expected to reach US$ 25.49 billion by 2033 from US$ 18.27 billion in 2024, with a CAGR of 3.77 % from 2025 to 2033. Increasing customer preference for low-calorie and healthier options, the growing demand for luxury ice cream flavors, and the quick development of organized distribution networks are some of the major factors propelling the market.


United States Ice Cream Industry Overview

People of all ages around the world love ice cream, a popular frozen delicacy. Usually created with a blend of milk or cream, sugar, and flavorings, it is a creamy, sweet treat. To achieve a smooth and velvety texture, the base ingredients are frozen after being churned. Typically, ice cream is available in a broad range of flavors, from classics like vanilla, chocolate, and strawberry to more unusual and exotic selections like salted caramel, mango, and pistachio. Ice cream's history dates back to ancient civilizations, when the Greeks, Persians, and Chinese all loved different forms of frozen treats. Ice cream can be consumed in a variety of ways, such as milkshakes, sundaes, ice cream sandwiches, and scoops in cones or cups.


It is a multipurpose treat that is frequently connected to festivities, the summer, and excess. A wide variety of flavors and toppings, together with its smooth, creamy texture, appeal to a wide range of palates. Additionally, ice cream acts as a blank canvas for culinary imagination, encouraging cooks to try out novel pairings and cutting-edge presentation techniques. Due to its many flavors, accessibility, and emotional appeal as a favorite dessert, ice cream is currently enjoying enormous popularity throughout the United States.


Growth Drivers for the United States Ice Cream Market

Rising Demand for Premium and Artisanal Products

One major factor driving the U.S. ice cream business is the growing desire for artisanal and premium ice cream. Customers are increasingly looking for luxurious, premium goods with natural ingredients and inventive, one-of-a-kind flavors. Compared to mass-produced alternatives, artisanal ice cream provides a more individualized, genuine experience since it is frequently made in small batches with meticulous attention to quality. Growing interest in gourmet cuisine, sustainability, and the desire for first-rate experiences are the main drivers of this change. Many people favor ice cream prepared with ingredients that are sourced locally or without artificial additives because they value openness in sourcing and production. Additionally, the desire for small-batch, handcrafted ice creams has increased as a result of the tendency toward indulgence and the exploration of novel, exotic tastes.


Innovative Flavors and Product Offerings

The U.S. ice cream market is expanding thanks in large part to new product choices and inventive flavors. In an effort to appeal to intrepid customers, producers are always experimenting with novel, exotic flavors and inventive combinations. Ice cream companies are stretching the limits of conventional offers with flavors like matcha, tahini, and ube that are inspired by other cultures, as well as decadent pairings like salted caramel and bourbon vanilla. Additionally, the customer experience is being improved by inventive mix-ins and toppings like fruit swirls, gourmet biscuits, and nuts. Seasonal discounts and limited-edition flavors can generate buzz and promote recurring business. These developments broaden the consumer base and maintain market vibrancy by appealing to a variety of palates, from daring foodies to those in search of nostalgic pleasures.


Expanding Distribution Channels

Growing distribution networks are a major factor in the U.S. ice cream market's expansion. Customers may now more easily obtain their favorite sweets thanks to the growing availability of ice cream brands in mass merchants, convenience stores, and supermarkets. Customers may now purchase ice cream to be delivered right to their homes thanks to the growth of online platforms like meal delivery services and e-commerce websites. Additionally, customers have options for on-the-go eating thanks to the availability of ice cream in convenience stores and quick-service restaurants. Ice cream is now more convenient and available to a larger audience because to its expanding presence in both physical and online retail places, which appeals to busy consumers and increases overall sales. Ice cream will continue to be a popular and accessible treat thanks to its expanding distribution reach.


Challenges in the United States Ice Cream Market

Rising Ingredient and Production Costs

Growing manufacturing and ingredient prices are a major obstacle for the American ice cream market. Changes in the supply chain, the weather, and inflationary pressures can cause swings in essential ingredients like dairy, sugar, and flavorings. Unfavorable weather conditions, for example, can affect dairy production and raise milk prices, while disruptions in the global supply chain can raise prices and delay the availability of ingredients. Profit margins may be strained as a result of increased production costs for ice cream producers. For smaller producers or those creating high-end, handmade goods, which frequently have little leeway in terms of pricing, this is particularly difficult. Many brands must either absorb rising expenses or pass them on to consumers in order to remain profitable, which may have an effect on sales and competition.


Changing Consumer Preferences

Growing manufacturing and ingredient prices are a major obstacle for the American ice cream market. Changes in the supply chain, the weather, and inflationary pressures can cause swings in essential ingredients like dairy, sugar, and flavorings. Unfavorable weather conditions, for example, can affect dairy production and raise milk prices, while disruptions in the global supply chain can raise prices and delay the availability of ingredients. Profit margins may be strained as a result of increased production costs for ice cream producers. For smaller producers or those creating high-end, handmade goods, which frequently have little leeway in terms of pricing, this is particularly difficult. Many brands must either absorb rising expenses or pass them on to consumers in order to remain profitable, which may have an effect on sales and competition.


In the American ice cream market, chocolate is a popular favorite

Chocolate flavors are poised to lead the United States ice cream market. This is due to their enduring recognition and versatility. From traditional favorites like chocolate chip and fudge truffles to innovative versions like salted caramel chocolate, chocolate appeals to a vast spectrum of customers. Its wealthy, indulgent flavor satisfies cravings and gives consolation, making it a perennial choice. Chocolate remains a pinnacle desire as consumers seek familiar but interesting flavors, driving its predicted leadership inside the US ice cream market.


In the US ice cream market, the impulse category is preferred

The impulse category is positioned to increase in the ice cream market. This is owed to a growing awareness of comfort and on-the-move snacking. Impulse purchases thrive, especially in high-visitor areas like comfort shops and tourist destinations. The upward thrust of single-serve packaging and innovative product formats also caters to spontaneous cravings. As customers prioritize comfort and instantaneous gratification, the impulse class is poised to grow, reflecting evolving consumption styles in the ice cream market in the United States.


In the US ice cream market, cups and cones are growing in popularity

Cups and cones are poised to dominate the US ice cream market. This is due to the fact that they offer portable and customizable options and cater to various customer possibilities. Cups provide mess-free enjoyment, ideal for on-the-move consumption, while cones give a classic and nostalgic experience. With many flavors and toppings, cups and cones remain famous, riding their expected dominance within the United States ice cream market.


American consumers prefer to purchase ice cream from hypermarkets and supermarkets

Supermarkets and hypermarkets are expected to increase their presence within the market. This is because of their extensive accessibility and giant product offerings. With purchasers increasingly searching for comfort and one-stop shopping experiences, these retail channels provide diverse ice cream brands and flavors. Moreover, promotional strategies and aggressive pricing drive impulse purchases. As supermarkets and hypermarkets enlarge their ice cream services, they may be poised to capture a more significant market share.


Flavor – Market breakup in 4 viewpoints:
1. Chocolate
2. Vanilla
3. Fruit
4. Others


Category – Market breakup in 3 viewpoints:
1. Impulse
2. Take-home
3. Artisanal


Packaging types – Market breakup in 6 viewpoints:
1. Cups
2. Sticks
3. Cones
4. Bricks
5. Tubs
6. Others


Distribution channel – Market breakup in 4 viewpoints:
1. Supermarkets and hypermarkets
2. Convenience Stores
3. Specialty Stores
4. Online Sales Channels


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:
• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:
1. Nestle SA
2. Unilever Group
3. General Mills
4. Danone S.A.
5. Mondelez International, Inc.
6. Meiji Co. Ltd.
7. American Dairy Queen Corporation
8. Blue Bell Creameries



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Table of Contents

1. Introduction


2. Research Methodology


3. Executive Summary


4. Market Dynamics
4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. United States Ice Cream Market


6. Market Share
6.1 By Flavors
6.2 By Category
6.3 By Packaging Type
6.4 By Distribution Channel


7. Flavors
7.1 Chocolate
7.2 Vanilla
7.3 Fruit
7.4 Others


8. Category
8.1 Impulse
8.2 Take home
8.3 Artisanal


9. Packaging Type
9.1 Cup
9.2 Stick
9.3 Cone
9.4 Brick
9.5 Tub
9.6 Others


10. Distribution Channel
10.1 Supermarkets and hypermarkets
10.2 Convenience Stores
10.3 Specialty Stores
10.4 Online Sales Channel


11. Porter’s Five Forces Analysis
11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis
12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Key Players Analysis
13.1 Nestle SA

13.1.1 Overview
13.1.2 Recent Development
13.1.3 Revenue Analysis

13.2 Unilever Group

13.2.1 Overview
13.2.2 Recent Development
13.2.3 Revenue Analysis

13.3 General Mills

13.3.1 Overview
13.3.2 Recent Development
13.3.3 Revenue Analysis

13.4 Danone S.A

13.4.1 Overview
13.4.2 Recent Development
13.4.3 Revenue Analysis

13.5 Mondelez International, Inc.

13.5.1 Overview
13.5.2 Recent Development
13.5.3 Revenue Analysis

13.6 Meiji Co. Ltd.

13.6.1 Overview
13.6.2 Recent Development
13.6.3 Revenue Analysis

13.7 American Dairy Queen Corporation

13.7.1 Overview
13.7.2 Recent Development

13.8 Blue Bell Creameries

13.8.1 Overview
13.8.2 Recent Development

 

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