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有機乳製品市場レポート:製品別(流動乳、ヨーグルト、チーズ、バター、クリーム、その他)、包装タイプ別(ボトル、パウチ、カートン・箱、袋・ラップ、その他)、流通チャネル別(ボトル、パウチ、カートン・箱、袋・ラップ、その他)、国別、企業分析 2024-2032


Organic Dairy Market Report by Product (Fluid Milk, Yogurt, Cheese, Butter, Cream, Others), Packaging Type (Bottles, Pouches, Cartons and Boxes, Bags and Wraps, Others), Distribution Channel (Bottles, Pouches, Cartons and Boxes, Bags and Wraps, Others), Countries and Company Analysis 2024-2032

世界の有機乳製品市場は、2023年に265億3,000万米ドルと評価された。2024年から2032年までの年平均成長率は8.44%で、2032年には550億2,000万米ドルになると予測されている。 有機酪農では成長ホルモンと生殖ホ... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年6月1日 US$2,790
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サマリー

世界の有機乳製品市場は、2023年に265億3,000万米ドルと評価された。2024年から2032年までの年平均成長率は8.44%で、2032年には550億2,000万米ドルになると予測されている。

有機酪農では成長ホルモンと生殖ホルモンの使用は禁止されている。一方、有機酪農の牛は自然に育成され、それぞれのペースで成熟する。健康な牛は自力で繁殖し、人からの援助は必要ない。有機農業を実践する酪農家は、自己複製能力を持ち、交尾にホルモン剤を必要としない牛の品種を選ぶ。遺伝子操作されたワクチンや抗生物質は、有機乳牛には投与されない。抗生物質は命を救う可能性のある薬ですが、避けることのできる病気の治療のために頻繁に投与すべきではありません。有機農業の目標は、牛にとって最も健康的な遺伝、牧草管理方法、環境条件を維持することです。


世界の有機乳製品市場の動向

- オーガニック商品の健康効果に対する消費者の意識の高まりが、オーガニック乳製品市場の拡大に拍車をかけている。
- アクセンチュアの調査によると、一般的に確実性に欠け、経済的に困難であるにもかかわらず、人々は健康とフィットネスを「重要」と考えている。
- すべての市場において、マッキンゼーの調査参加者の少なくとも70%が健康であることを望んでいる。そのためには食が必要であり、全年齢層で約50%の顧客が、健康的な食生活を送ることを重要視している。
- 低脂肪・低糖質製品の人気の高まりも、世界の有機乳製品部門の成長を後押ししている。
- Statisaの調査では、2023年に糖分を控えようとする人が61%に上った。
- DSMグローバル・インサイト・シリーズの世論調査によると、回答者の半数近く(49%)が、体重を減らすか維持するために砂糖不使用の食品を選択していると回答した。世界中で、回答者の42%が糖尿病への懸念がこうした決断につながったと主張し、39%が健康の危険を感じていた。
- 政府は世界の有機乳製品市場を拡大するため、さまざまな取り組みを開始している。
- 2023年10月- 米国政府は "O DAIRY Act of 2023 "としても知られる "Organic Dairy Assistance, Investment, and Reporting Yields Act of 2023 "を可決した。


アジア太平洋地域の有機乳製品市場

- 可処分所得の増加と人口増加が、アジア太平洋地域の有機乳製品産業の成長を促す主な要因である。
- 国際通貨基金(IMF)は、アジア太平洋地域は2023年に4.6%、2024年に4.2%成長すると予測しており、世界成長のほぼ3分の2を生み出す勢いである。
- 消費者の健康志向が高まるにつれ、アジア太平洋地域の有機乳製品市場は、中国やインドといった国々にまで拡大している。
- 最近のボストン・コンサルティング・グループ(BCG)の分析によると、中国の消費者は世界で最も健康的であり、回答者の73%が、より健康的と思われる商品にはより高い金額を支払う用意があると答えている。
- EYのインド調査では、インドの回答者の40%が、健康とウェルネスを促進する商品にはもっとお金を払ってもいいと答えている。


世界の有機乳業ニュース

世界の有機乳製品市場は、アーラ・フーズ、クローガー・カンパニー、ゼネラル・ミルズ、中国盛母有機牛乳有限公司、サプート、ユニリーバ・ピーエルシー、ネスレ、サンオプタなどの企業で構成されている。

- 2024年1月-プライベート・エクイティ会社のプラチナ・エクイティがダノンからホライゾン・オーガニックとワラビーを買収する正式契約を締結。
- 2023年12月-小規模家族経営農場と農村地域にとって例外的に困難な年に、全米最大の有機農家協同組合オーガニック・バレーは、牛乳の増産に加えて新規農家の開拓にも積極的に取り組む。2023年、同協同組合は84の家族経営の農家を迎え入れることで、農家の減少と農業の統合の傾向に対応することに成功。
- 2023年7月-エンミがドイツ北東部の有機乳業会社Gläserne Molkereiをプライベート・エクイティ・グループのMutaresに売却する意向。
- 2023年4月-米国農務省(USDA)は、持続可能で再生可能な牧草飼育による有機酪農の市場拡大のため、メープルヒル・クリーマリーに2,000万ドルの資金を供与。
- 2022年3月、オーガニック・バレー社は最新製品であるプレミアム・オーガニック・クリーマーのフレンチバニラとスイートクリームを発表した。トップセラーのフレーバークリーマーブランドより砂糖が40%少なく、これらのクリーマーは、より健康的な選択肢を探している家庭のバリスタにアピールする。ラクトースフリーの処方と人工的な化学物質を使用していないことが特徴で、コーヒーの儀式に健康と品質を重視する人に最適な製品となっている。


製品-6つの視点からの市場分析:

1.フルードミルク
2.ヨーグルト
3.チーズ
4.バター
5.クリーム
6.その他


パッケージング・タイプ - 5つの視点からの市場細分化

1.ボトル
2.パウチ
3.カートン&ボックス
4.袋とラップ
5.その他


流通チャネル - 4つの視点からの市場細分化

1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
2.コンビニエンスストア
3.オンライン
4.その他


国別- 25の視点からの市場分析

1.北米

1.1 アメリカ
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の動向
- 収益分析


企業分析

1.アーラ・フーズ
2.クローガー社
3.ゼネラル・ミルズ社
4.中国盛母有機牛乳有限公司
5.サプート社
6.ユニリーバ
7.ネスレ
8.サンオプタ

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 チャレンジ


5.世界の有機乳製品市場

6.市場シェア分析

6.1 製品別
6.2 包装タイプ別
6.3 流通チャネル別
6.4 国別


7.製品別

7.1 牛乳
7.2 ヨーグルト
7.3 チーズ
7.4 バター
7.5 クリーム
7.6 その他


8.包装タイプ

8.1 ボトル
8.2 パウチ
8.3 カートンと箱
8.4 袋とラップ
8.5 その他


9.流通チャネル

9.1 ボトル
9.2 パウチ
9.3 カートンと箱
9.4 袋とラップ
9.5 その他


10.国名

10.1 北米

10.1.1 アメリカ合衆国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 韓国
10.3.5 タイ
10.3.6 マレーシア
10.3.7 インドネシア
10.3.8 オーストラリア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 サウジアラビア
10.5.2 UAE
10.5.3 南アフリカ


11.ポーターのファイブフォース分析

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤーの分析

13.1 アーラ・フーズ

13.1.1 事業概要
13.1.2 最近の開発
13.1.3 販売分析

13.2 クローガー社

13.2.1 事業概要
13.2.2 最近の開発
13.2.3 販売分析

13.3 ゼネラル・ミルズ社

13.3.1 事業概要
13.3.2 最近の開発
13.3.3 販売分析

13.4 中国盛母有機牛乳有限公司

13.4.1 事業概要
13.4.2 最近の開発
13.4.3 販売分析

13.5 サプト社

13.5.1 事業概要
13.5.2 最近の開発
13.5.3 販売分析

13.6 ユニリーバ・ピーエルシー

13.6.1 事業概要
13.6.2 最近の開発
13.6.3 販売分析

13.7 ネスレ

13.7.1 事業概要
13.7.2 最近の開発
13.7.3 販売分析

13.8 サンオプタ

13.8.1 事業概要
13.8.2 最近の開発
13.8.3 販売分析

 

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Summary

Global Organic Dairy Market was valued at US$ 26.53 Billion in 2023. It is anticipated to increase at a CAGR of 8.44% from 2024 to 2032 and be valued at US$ 55.02 Billion by 2032.

Growth and reproductive hormone use is rejected in organic dairy farming. Organic cows, on the other hand, are nurtured naturally and allowed to mature at their own rate. Healthy cows procreate on their own and do not need assistance from people. Dairy farmers that practice organic farming choose breeds of cows that are self-replicating and do not need hormones to mate. Genetically engineered vaccinations and antibiotics are not administered to organic dairy cows. Antibiotics are potentially life-saving medications, but they should not be given frequently to treat illnesses that may be avoided. The goal of organic farming is to maintain the healthiest possible genetics, pasture management practices, and environmental conditions for cattle.


Global Organic Dairy Market Trends

• Growing consumer awareness of the health benefits of organic goods is fueling the expansion of the organic dairy market.
• According to an Accenture survey, people still view health and fitness as "important," despite the general lack of certainty and financial hardships.
• Across all markets, at least 70% of McKinsey survey participants desire to be healthy. Food is necessary to accomplish that, and according to around 50% of customers across all age categories, eating healthily is a major priority for them.
• The growing popularity of low-fat and low-sugar products is also driving the growth of the worldwide organic dairy sector.
• 61% of those surveyed by Statisa said they were attempting to cut back on sugar in 2023.
• According to the DSM Global Insight Series poll, nearly half (49%) of respondents indicated they made lower no-sugar food choices in order to reduce or maintain their weight. Around the world, 42% of respondents claimed that their concerns about diabetes led them to make these decisions, and 39% felt that their health was in danger.
• The government is launching a number of initiatives to increase the worldwide organic dairy market.
• In October 2023- The United States government passed the "Organic Dairy Assistance, Investment, and Reporting Yields Act of 2023," also known as the "O DAIRY Act of 2023."


Asia-Pacific Organic Dairy Market

• Growing disposable income and population expansion are the main factors driving the growth of the organic dairy industry in the Asia-Pacific region.
• The International Monetary Fund projects that the Asia-Pacific area will grow by 4.6 percent in 2023 and by 4.2 percent in 2024, putting it on track to generate almost two thirds of global growth.
• As consumers grow more health-conscious, the Asia-Pacific organic dairy market has expanded to include countries like China and India.
• Chinese consumers are the healthiest in the world, according to a recent Boston Consulting Group (BCG) analysis, and 73% of respondents said they would be ready to pay more for goods that they considered to be healthier.
• In an EY India survey, 40% of Indian respondents said they would be willing to pay more for products that promote health and wellness, compared to 29% of respondents worldwide.


Global Organic Dairy Industry News

The global organic dairy market constitutes companies like Arla Foods, The Kroger Company, General Mills, Inc., China Shengmu Organic Milk Ltd., Saputo, Inc, Unilever plc, Nestle, and SunOpta Inc.

• In January 2024 - A formal deal has been struck by private equity firm Platinum Equity to purchase Horizon Organic and Wallaby from Danone.
• In December 2023 - In an exceptionally challenging year for small family farms and rural communities, the nation's largest organic farmer cooperative, Organic Valley, is actively seeking out new farmers in addition to increasing milk production. In 2023, the cooperative successfully responded to the trend of farm loss and agricultural consolidation by bringing in 84 family farms.
• In July 2023 - Emmi intends to sell organic dairy company Gläserne Molkerei in northeastern Germany to Mutares, a private equity group.
• In April 2023 - The U.S. Department of Agriculture (USDA) has awarded $20 million in funding to Maple Hill Creamery in order to expand markets for organic dairy farming that is sustainable, regenerative, and grass-fed.
• In March 2022 - Organic Valley just unveiled their newest products, delicious French Vanilla and Sweet Cream varieties of their premium organic Creamers. With 40% less sugar than the top-selling flavored creamer brand, these creamers appeal to at-home baristas looking for a healthier option. Their lactose-free formulation and lack of artificial chemicals distinguish them, which makes them a great addition for individuals who value health and quality in their coffee rituals.


Product – Market breakup in 6 viewpoints:

1. Fluid Milk
2. Yogurt
3. Cheese
4. Butter
5. Cream
6. Others


Packaging Type – Market breakup in 5 viewpoints:

1. Bottles
2. Pouches
3. Cartons and Boxes
4. Bags and Wraps
5. Others


Distribution Channel – Market breakup in 4 viewpoints:

1. Hypermarkets/Supermarkets
2. Convenience Stores
3. Online
4. Others


Country– Market breakup in 25 viewpoints:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherland
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Developments
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. Arla Foods
2. The Kroger Company
3. General Mills, Inc.
4. China Shengmu Organic Milk Ltd.
5. Saputo, Inc
6. Unilever plc
7. Nestle
8. SunOpta Inc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenge


5. Global Organic Dairy Market

6. Market Share Analysis

6.1 By Product
6.2 By Packaging Type
6.3 By Distribution Channel
6.4 By Countries


7. Product

7.1 Fluid Milk
7.2 Yogurt
7.3 Cheese
7.4 Butter
7.5 Cream
7.6 Others


8. Packaging Type

8.1 Bottles
8.2 Pouches
8.3 Cartons and Boxes
8.4 Bags and Wraps
8.5 Others


9. Distribution Channel

9.1 Bottles
9.2 Pouches
9.3 Cartons and Boxes
9.4 Bags and Wraps
9.5 Others


10. Countries

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherland
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 South Korea
10.3.5 Thailand
10.3.6 Malaysia
10.3.7 Indonesia
10.3.8 Australia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 Saudi Arabia
10.5.2 UAE
10.5.3 South Africa


11. Porter’s Five Forces Analysis

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Key Players Analysis

13.1 Arla Foods

13.1.1 Business overview
13.1.2 Recent Development
13.1.3 Sales Analysis

13.2 The Kroger Company

13.2.1 Business overview
13.2.2 Recent Development
13.2.3 Sales Analysis

13.3 General Mills, Inc.

13.3.1 Business overview
13.3.2 Recent Development
13.3.3 Sales Analysis

13.4 China Shengmu Organic Milk Ltd.

13.4.1 Business overview
13.4.2 Recent Development
13.4.3 Sales Analysis

13.5 Saputo, Inc

13.5.1 Business overview
13.5.2 Recent Development
13.5.3 Sales Analysis

13.6 Unilever plc

13.6.1 Business overview
13.6.2 Recent Development
13.6.3 Sales Analysis

13.7 Nestle

13.7.1 Business overview
13.7.2 Recent Development
13.7.3 Sales Analysis

13.8 SunOpta Inc.

13.8.1 Business overview
13.8.2 Recent Development
13.8.3 Sales Analysis

 

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