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大豆市場レポート:自然(慣行、有機)、形態(加工、生)、エンドユーザー(食品・飲料、動物飼料、その他)、地域別、企業分析 2024-2032


Soybean Market Report by Nature (Conventional, and Organic), Form (Processed, and Raw), End User (Food & Beverages, Animal-feed, and Others), Regions and Company Analysis 2024-2032

世界の大豆市場は、2023年の1,655億6,000万米ドルから2032年には2,458億9,000万米ドルに達し、2024年から2032年までの年平均成長率は4.49%となる。 大豆(Glycine max)は、タンパク質と植物油を豊富に含む最... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年6月1日 US$2,790
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サマリー

世界の大豆市場は、2023年の1,655億6,000万米ドルから2032年には2,458億9,000万米ドルに達し、2024年から2032年までの年平均成長率は4.49%となる。

大豆(Glycine max)は、タンパク質と植物油を豊富に含む最も重要な主食のひとつである。大豆は、十分な栄養素であるオメガ3脂肪酸とα-リノレン酸を含む主要な穀物源である。さらに、ビオチンはビタミンの主役として主要な栄養学的意義を持っていることが示されており、大豆のビオチン濃度は、他の野菜、果物、ほとんどすべての種類の肉製品よりも高いことが判明している。大豆には36%以上のタンパク質、30%以上の炭水化物、そして食物繊維、ビタミン、ミネラルが含まれており、侮ることはできない。また、油分も20%含まれており、食用油を生成する能力があるため、他の作物よりも不可欠である。大豆には、イソフラボンやフェノール化合物など、人間の健康に役立つ植物化学物質が豊富に含まれている。


大豆の世界市場動向

現在、世界では大豆の生産が拡大しており、これが世界市場を牽引している。大豆製品を生産・輸出する主要国には、アメリカ合衆国、ブラジル、アルゼンチン、カナダ、パラグアイ、ウルグアイが含まれる。以前は、米国が大豆生産において優位を保っていたが、近年は南米、特にブラジルがリードしている。

世界の大豆消費量は過去20年間で大幅に増加しており、今後も増加が見込まれている。このため、今後10年間で、世界各国における新たな中産階級消費者の定着から生じる飼料、食料、燃料の需要に対応するため、8,000万トンの大豆が必要となる。米国農務省によると、2024年から2025年までの世界の大豆生産量は4億2200万トンと予測されており、販売年度としては6%の増加である。

中国は世界最大の大豆輸入国であり、輸入総量の60%を占めている。中国ほどではないが、欧州連合、メキシコ、日本、台湾も大豆の最大輸入国である。このことは、国際的な大豆市場のアジェンダ設定において、米国、ブラジル、中国を含む中心的なアクターの必要性を強調している。これらの利害関係者は、自分たちが市場で影響力を持つと同時に、コストをかけていることを常に認識しなければならない。

世界市場で大豆の需要が急増しているのは、肉や植物性タンパク源に対する需要の結果である。製造業やビジネスプロセスが高度化し、人々が農村部から都市部へ移転するにつれて、特に発展途上国では肉類、特に食肉と乳製品の消費が増加している。大豆は家禽、豚、牛にタンパク質とビタミンを供給するという非常に重要な機能を果たすため、動物飼料に配合される。このことは、企業活動が増加すればするほど、家畜の数も増加し、家畜の餌となる大豆の必要量も増加することを意味している。さらに、食品加工産業は、豆乳、豆腐、醤油、大豆食用油などの食品を製造する際にも大豆を利用している。ベンチャー企業の増加や生活水準の向上により、豆乳やソイバーガーといった付加価値の高い製品が消費され、食品加工に利用されるため、原料としての大豆の需要が高まっている。

大豆油から生産されるバイオディーゼルへの関心は、以下のような特徴から生じている。大豆は大規模に生育し、すでに他の用途で大豆を生産している既存の産業があるため、大豆はバイオ燃料生産のための非常に入手しやすい原料である。残留大豆を家畜の飼料に利用するだけで、持続可能性が可能になる。このため、大豆は理想的な油糧種子原料であり、その生産面積は他の油糧種子を上回っている。バイオディーゼル市場における大豆のポテンシャルの高さと成長の可能性を示すもう一つの特徴は、2008年以前のゼロスペックを含め、短期間でバイオディーゼル生産能力が転換され、年間10億ガロン以上成長したことである。


米国大豆市場

米国は、大豆の世界的な主要市場であり、特に食品や畜産食品産業でタンパク質や油として使用される。米国は大豆の最大の生産国であると同時に輸出国でもあり、主な州はイリノイ州、アイオワ州、ミネソタ州、ネブラスカ州などである。イリノイ州、アイオワ州、ミネソタ州、ネブラスカ州などが主な産地で、技術の向上、農法の改善、旺盛な需要など、さまざまな形で米国の生産量を押し上げている。米国は国際市場であり、中国、メキシコ、欧州連合(EU)に大規模な輸出が行われている。新たな貿易障壁により、米国と中国は関税を課すことで輸出を減少させた。国内需要供給の持続可能性は、健康に良いことで知られる植物性飼料や大豆製品の摂取量の増加によってもたらされる。米国農務省が提供するレムナラティブ燃料基準とプログラムは、バイオディーゼルへの大豆油の使用を増加させる。2023年11月、カーギル・シッドのオハイオ州の生産部門は、飼料、食品、再生可能燃料産業の上昇に対応して設備能力を増強した。


大豆市場の企業分析

大豆市場の主要企業は、Kerry Group P.C.、不二製油株式会社、ハウス食品株式会社、ダノン・フーズ・コーポレーション(Danone Foods Co.CHS社、カーギル社、スクーラー社、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社である。


大豆市場 企業ニュース

2022年11月 カーギルは戦略的にOwensboro Grain Companyの買収を発表し、大豆市場における地位を強化する。
2022年11月:世界銀行はブラジルの持続可能な土地管理プロジェクトに2,458万ドルの大幅な助成金を承認した。このプロジェクトは、大豆と肉牛のバリューチェーンにおける農業生産性を大幅に向上させ、同時に温室効果ガスの排出を効果的に削減することを目的としている。
2022年8月、バイエルは、持続可能で低炭素な油糧種子生産会社であるカバークレス社の株式の過半数を取得するために投資を拡大し、持続可能性へのコミットメントを実証した。
2023年6月、アーガスは米国を拠点とする持続可能な農業のプライシング・プロバイダーであるマーカリスを買収した。
2023年11月、アリゾナ州がインディアナ州で開発された大豆ベースのコンクリート保護剤の特許を取得。
2022年2月:バイエルはM.S. Technologies LLCと提携し、「エンリストE3形質」を使用した大豆を2023年作期に流通させる。
2022年8月:CGB Enterprises Inc.とMinnesota Soybean Processorsの合弁事業であるノースダコタ・ソイビーン・プロセッサーズ(NDSP)が、年間4,250万ブッシェルの大豆を粉砕する新施設を建設中。この施設では、大豆油、ミール、外皮も生産され、2024年の操業開始を予定している。


ネイチャー - 世界の大豆市場は2つの視点に分けられる

1.従来型
2.オーガニック


形態 - 世界の大豆市場は2つの視点に分けられる

1.加工
2.生


エンドユーザー - 市場は3つの視点に分けられる

1.食品・飲料
2.動物飼料
3.その他


国別 - 市場区分

北米

1.米国
2.カナダ

ヨーロッパ

1.フランス
2.ドイツ
3.イタリア
4.スペイン
5.イギリス
6.ベルギー
7.オランダ
8.トルコ

アジア太平洋

1.中国
2.日本
3.インド
4.オーストラリア
5.韓国
6.タイ
7.マレーシア
8.インドネシア
9.ニュージーランド

ラテンアメリカ

1.ブラジル
2.メキシコ
3.アルゼンチン

中東・アフリカ

1.南アフリカ
2.サウジアラビア
3.アラブ首長国連邦


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の発展
- 財務状況


企業分析

1.ケリー・グループP.C.
2.不二製油株式会社不二製油株式会社
3.ハウス食品株式会社
4.ダノンノースアメリカ
5.デュポン株式会社
6.CHS社
7.カーギル
8.スクーラー
9.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.世界の大豆市場

6.世界の大豆市場シェア分析

6.1 性質別
6.2 形状別
6.3 エンドユーザー別
6.4 国別


7.ネイチャー

7.1 コンベンショナル
7.2 オーガニック


8.形態

8.1 加工
8.2 生


9.エンドユーザー

9.1 食品・飲料
9.2 畜産飼料
9.3 その他


10.国名

10.1 北米

10.1.1 アメリカ合衆国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 韓国
10.3.5 タイ
10.3.6 マレーシア
10.3.7 インドネシア
10.3.8 オーストラリア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 サウジアラビア
10.5.2 アラブ首長国連邦
10.5.3 南アフリカ


11.ポーターのファイブフォース分析

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 競争の程度
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤーの分析

13.1 ケリー・グループ plc

13.1.1 概要
13.1.2 最近の発展
13.1.3 収益

13.2 不二製油株式会社

13.2.1 概要
13.2.2 近年の展開
13.2.3 収益

13.3 ハウス食品株式会社

13.3.1 概要
13.3.2 最近の展開
13.3.3 収益

13.4 ダノンノースアメリカ

13.4.1 概要
13.4.2 最近の展開
13.4.3 収益

13.5 デュポン社

13.5.1 概要
13.5.2 最近の展開
13.5.3 収益

13.6 CHS社

13.6.1 概要
13.6.2 最近の展開
13.6.3 収益

13.7 カーギル社

13.7.1 概要
13.7.2 最近の発展
13.7.3 収益

13.8 スクーラー

13.8.1 概要
13.8.2 最近の発展
13.8.3 収益

13.9 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社

13.9.1 概要
13.9.2 最近の発展
13.9.3 収益

 

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Summary

The global soybean market will reach US$ 245.89 billion by 2032 from US$ 165.56 billion in 2023, with a CAGR of 4.49% between 2024 and 2032.

Soybean (Glycine max) is among the most important food staples that are rich in protein and vegetable oil. Soybean is the primary grain source that avails adequate nutrient omega-3 fatty acids and alpha-linolenic acid. Moreover, it is shown that biotin possesses the primary nutritional significance as a vitamin protagonist; it is found that the concentration of biotin in soybeans is higher than it is in other vegetables, fruits, and almost all kinds of meat products. Soybean includes over 36% proteins, 30% carbohydrates, and dietary fiber, vitamins, and minerals that cannot be underestimated. It also contains 20% oil; more essential than other crops because of its capabilities in generating edible oil. Soybeans is rich in phytochemicals such as isoflavones and phenolic compounds that are good health to human beings.


Global Soybean Market Trends

Today, the world has witnessed an expand in the production of soybeans and this has striven the global market. Included among the leading countries that produce and export soybean product are United States of America, Brazil, Argentina, Canada, Paraguay and Uruguay since they contribute more than 85 percent. In the past, the USA remain predominant in soybean production, while South America and particularly Brazil have taken the lead in recent years.

World consumption of soybeans has risen significantly in the past twenty years and is expected to rise in the future. For this reason, 80 million metric tons of soybeans will be required in the next decade to meet the global requirement of this strategic product for feed, food, and fuel needs arising out of the establishment of new middle-class consumers in various countries across the globe. According to the United States Department of Agriculture, the world’s soybean production by 2024-2025 is projected at 422MIlion tons, an increase of 6 percent for the marketing year.

China is the largest global importer of soybeans, and it controls 60% of total importation. European union, Mexico, Japan and Taiwan are also among the largest importers of the commodity though not as massive as China. It underscores the necessity of core actors that include the US, Brazil, and the China in agenda setting of the international soybean marketplace. These stakeholders must always realize that they are influential in the market and at the same time they are cost.

The escalating demand for soy in global markets is as a result of the demand for meat and vegetable protein sources. As the manufacturing and business processes become more advanced and people relocating from rural areas to cities, the consumption of meats especially meat and dairy products is on the rise, particularly in the developing countries. Soybeans are formulated into animal feeds hence perform a very crucial function of supplying protein and vitamins for poultry, swine and cattle. This implies that as business activities increase, so does the population of animals and therefore the need for soybeans for feeding these animals. Furthermore, the food processing industry also makes use of soybeans in making foods such as soy milk, tofu, soy sauce, as well as soy cooking oil. The consumption of value-added products such as soy milk and soy burgers due to a growth in business ventures and better standards of living, for utilization in food processing, there is increased demand for soybeans as a raw material.

Interest in biodiesel produced from soybean oil arises from the following worthy features. Because they grow in large scale and there are existing industries that already produce soybeans for other uses, soybeans are a very easily accessible feedstock for biofuel production. Sustainability is made possible merely by using the residual soybean in feeding animals. This makes soybean ideal oilseed feedstock since acreage devoted to its production has exceeded that of other oilseeds. Another feature indicative of the high potential of soybeans in the biodiesel market and having a great potential for growth is its growth by more than one billion gallons per year through conversion of the biodiesel capacity within a short time period, including zero speck before 2008.


United States Soybean Market

The United States is a major global market for soybeans, particularly for usage as protein and oil in the food and stock-foods industry. The US plays a remarkable role as the largest producer as well as exporter of soybeans, major states are Illinois, Iowa, Minnesota, Nebraska, and others. These have boosted the production of the US in various ways including; improvement in technology, improved farming practices and the strong demand market. It is an international market and large exportations to China, Mexican, and the European Union take place. New trade barriers pushed US and China to decrease their exports through imposing a tariff. Sustainability in supplying domestic demand comes from the increased intake of plant diets and soy products known to have health benefits. The Remunerative fuel standard and the programs offered by the United States Department of Agriculture increase the use of soybean oil in biodiesel. In November 2023, Cargill Sid’s Ohio’s production unit increased facility capacity in response to ascending feed, food, and renewable fuel industries.


Soybean Market Company Analysis

The prominent companies in the soybean market are Kerry Group P.C., Fuji Oil Co. Ltd., House Foods Corporation, Danone North America, DuPont de Nemours, Inc., CHS Inc., Cargill, Inc., Scoular, and Archer-Daniels-Midland Co.


Soybean Market Company News

In November 2022, Cargill strategically announced the acquisition of Owensboro Grain Company, strengthening our position in the soybean market.
Nov 2022: The World Bank has approved a substantial $24.58 million grant for a Sustainable Land Management project in Brazil. This project is designed to significantly increase agricultural productivity in the soybean and beef cattle value chains, all while effectively reducing greenhouse gas emissions.
In August 2022, Bayer demonstrated its commitment to sustainability by expanding its investment to acquire a majority share in CoverCress Inc., a sustainable, lower-carbon oilseed producer.
In June 2023, Argus acquired Mercaris, a sustainable agriculture pricing provider based in the US.
In November 2023, Arizona acquired a patented soy-based concrete protectant developed in Indiana.
February 2022: Bayer has partnered with M.S. Technologies LLC to distribute soybeans with the 'Enlist E3 trait' for the 2023 crop season.
August 2022: North Dakota Soybean Processors (NDSP), a joint venture between CGB Enterprises Inc. and Minnesota Soybean Processors, is constructing a new facility to crush 42.5 million bushels of soybeans annually. The facility will also produce soybean oil, meal, and hulls and is expected to be operational in 2024.


Nature – Global Soybean Market is divided into 2 viewpoints

1. Conventional
2. Organic


Form – Global Soybean Market is divided into 2 viewpoints

1. Processed
2. Raw


End User – Market is divided into 3 viewpoints

1. Food & Beverages
2. Animal-feed
3. Others


Countries – Market breakup into

North America

1. United States
2. Canada

Europe

1. France
2. Germany
3. Italy
4. Spain
5. United Kingdom
6. Belgium
7. Netherlands
8. Turkey

Asia Pacific

1. China
2. Japan
3. India
4. Australia
5. South Korea
6. Thailand
7. Malaysia
8. Indonesia
9. New Zealand

Latin America

1. Brazil
2. Mexico
3. Argentina

Middle East & Africa

1. South Africa
2. Saudi Arabia
3. United Arab Emirates


All key players have been covered from 3 viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Financial Insight


Company Analysis:

1. Kerry Group P.C.
2. Fuji Oil Co. Ltd.
3. House Foods Corporation
4. Danone North America
5. DuPont de Nemours, Inc.
6. CHS Inc.
7. Cargill, Inc.
8. Scoular
9. Archer-Daniels-Midland Co.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Soybean Market

6. Global Soybean Market Share Analysis

6.1 By Nature
6.2 By Form
6.3 By End User
6.4 By Country


7. Nature

7.1 Conventional
7.2 Organic


8. Form

8.1 Processed
8.2 Raw


9. End User

9.1 Food & Beverages
9.2 Animal-feed
9.3 Others


10. Countries

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherlands
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 South Korea
10.3.5 Thailand
10.3.6 Malaysia
10.3.7 Indonesia
10.3.8 Australia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 Saudi Arabia
10.5.2 United Arab Emirates
10.5.3 South Africa


11. Porter's Five Forces Analysis

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Competition
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threats


13. Key Players Analysis

13.1 Kerry Group plc

13.1.1 Overviews
13.1.2 Recent Development
13.1.3 Revenues

13.2 Fuji Oil Co., Ltd.

13.2.1 Overviews
13.2.2 Recent Development
13.2.3 Revenues

13.3 House Foods Corporation

13.3.1 Overviews
13.3.2 Recent Development
13.3.3 Revenues

13.4 Danone North America

13.4.1 Overviews
13.4.2 Recent Development
13.4.3 Revenues

13.5 DuPont de Nemours, Inc.

13.5.1 Overviews
13.5.2 Recent Development
13.5.3 Revenues

13.6 CHS Inc.

13.6.1 Overviews
13.6.2 Recent Development
13.6.3 Revenues

13.7 Cargill, Inc.

13.7.1 Overviews
13.7.2 Recent Development
13.7.3 Revenues

13.8 Scoular

13.8.1 Overviews
13.8.2 Recent Development
13.8.3 Revenues

13.9 Archer-Daniels-Midland Co.

13.9.1 Overviews
13.9.2 Recent Development
13.9.3 Revenues

 

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