世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州カンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス データブック 2023年第2四半期


Europe Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics Databook 2Q 2023

PayNXT360によると、欧州の会話型コマース産業は年率25.4%成長し、2023年には2369億米ドルに達すると予想されている。 会話型コマース産業は予測期間中に安定的に成長し、2022年~2028年のCAGRは22.5%を記録... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
PayNXT360
ペイネクスト360
2023年8月23日 US$5,900
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
1 英語

 

サマリー

PayNXT360によると、欧州の会話型コマース産業は年率25.4%成長し、2023年には2369億米ドルに達すると予想されている。

会話型コマース産業は予測期間中に安定的に成長し、2022年~2028年のCAGRは22.5%を記録すると予想されている。同地域における会話型コマースの取引額は、2023年の2369億米ドルから増加し、2028年には6543億米ドルに達する。

顧客との関係、エンゲージメント、体験を向上させるため、欧州の小売業者はWhatsAppのような会話型コマースツールの活用を模索している。このことは、同地域のインターネットやスマートフォンの普及率の高さと相まって、短期的・中期的な観点から欧州の会話型コマース産業の成長を後押しすると予測されている。

欧州では、革新的な新興企業も、高成長分野を活用するために会話型コマース分野に参入している。さらに、TikTokのような世界的な大手企業も、欧州の会話型コマース産業でのプレゼンス拡大を計画している。これらすべての要因が、今後3~4年にわたって市場の競争環境と技術革新を促進し続けるだろう。

小売業者はWhatsAppと提携し、フランスの消費者のショッピング体験を最適化しようとしている。

より多くの顧客にリーチし、ショッピング体験とブランドエンゲージメントを高めるため、小売企業はWhatsAppに注目し、フランスで会話型コマース機能を活用している。
- 2022年12月、欧州の大手小売企業の1つであるCarrefourは、同社がWhatsAppと戦略的提携を結び、クリスマス期間中に消費者がメッセージングアプリを通じてギフトを注文できるようにしたと発表した。12月5日から12月21日にかけて開始された試験的プロジェクトでは、ゲーム、家電、玩具、ハイテクなど、食品以外のさまざまなカテゴリーの商品を購入することができた。WhatsAppとのコラボレーションは、顧客とのエンゲージメントを高め、革新的なショッピング体験を提供する同社の戦略の一環である。

PayNXT360は、短中期的な観点から、Carrefourがフランスや他の市場でこのような取り組みをさらに開始すると予想している。さらにPayNXT360は、欧州の顧客の間で会話型コマースの人気が高まり続けていることから、WhatsAppと提携する小売企業が増えると予想しています。これは、短期的・中期的な観点から市場の成長を後押しし続けるだろう。

欧州の会話型コマース市場では、ベンチャーキャピタルとプライベートエクイティによる資金調達が拡大すると予想される

市場が成長を続ける中、革新的な新興企業は今後3~4年の間に、欧州市場でベンチャーキャピタルやプライベートエクイティ企業から数百万ドル規模の案件を調達すると予想される。2022年、新興企業はすでにベンチャーキャピタルやプライベートエクイティ企業から広く支持を得ている。例えば
- 2022年7月、会話型コマースに特化したドイツの新興企業シャルルは、セールスフォース・ベンチャーズが主導したシリーズAラウンドで2000万米ドルを調達したと発表した。2021年のシード資金調達ラウンドを主導したHVキャピタルとアクセルもシリーズAラウンドに参加した。2022年の資金調達ラウンドにより、シャルルは会話型コマース分野における主要プレイヤーの一社となった。
- 同社はこの資金で、欧州の会話型コマース業界におけるプレゼンスをさらに拡大する計画だ。ブランドや企業がチャットを通じて商品を販売したり、ニュースレターを送ったりすることを可能にする同社は、2023年にヨーロッパでより高く、より大きな企業顧客基盤を目標としている。シャルルは国内企業で広く支持を得ているが、イタリア、スペイン、フランス、イギリスなど他のヨーロッパ諸国でも強力な足場を築いている。

PayNXT360は、欧州全域のWhatsAppに会話型コマースを導入する意向で、シャルルが短中期的な観点から市場の成長を引き続き支援すると予想している。さらに、ベンチャーキャピタルやプライベートエクイティ企業からの資本投資の増加も、今後3~4年間の競争環境と業界の成長を後押しするだろう。

本レポートは、会話型コマース産業の詳細なデータ中心の分析を提供し、市場機会とリスクを網羅しています。国別の50以上のKPIを掲載し、会話型コマース市場のダイナミクス、市場規模および予測、市場シェア統計を包括的に理解することができます。

PayNXT360の調査手法は業界のベストプラクティスに基づいています。独自の分析プラットフォームを活用した偏りのない分析により、新たなビジネスおよび投資市場機会に関する詳細な見解を提供します。

本レポートは、地域および国レベルでのデータ中心の分析とともに、地域の洞察をカバーする16の詳細なレポートを提供します:

1.欧州カンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック)
2.オーストリアのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック)
3.ベルギーのカンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
4.デンマークのカンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
5.フィンランド:カンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
6.フランスのカンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
7.ドイツのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック)
8.ギリシャ:カンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
9.アイルランドのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
10.イタリアのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
11.オランダ:カンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
12.ポーランドのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
13.ロシア:カンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
14.スペインのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
15.スイス:カンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
16.イギリスのカンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)


- 欧州のカンバセーショナルコマース市場のダイナミクスを詳細に理解:欧州の市場機会と主要トレンドを予測とともに把握
- エンドユースセクター別の機会に関する洞察:エンドユースセクター別の市場ダイナミクスを把握し、様々なエンドユースセクターにおける新たな機会を評価します。
- 製品別の機会に関する洞察:会話型商取引の主要製品別の市場ダイナミクスを把握します。
- 市場に特化した戦略の策定成長セグメントを特定し、特定の機会を狙います。
- ヨーロッパにおける会話型商取引の市場機会に関するマーケットインテリジェンスと将来を見据えた分析を通じて、積極的で有利なビジネス戦略を策定します。

ページTOPに戻る


目次

この冊子は、地域および国レベルでのデータ中心の分析とともに、地域の洞察をカバーする16の詳細なレポートを提供するものである:

1.欧州のカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック)
2.オーストリアのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック)
3.ベルギーのカンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
4.デンマークのカンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
5.フィンランド:カンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
6.フランスのカンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
7.ドイツのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック)
8.ギリシャ:カンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
9.アイルランドのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
10.イタリアのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
11.オランダ:カンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
12.ポーランドのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
13.ロシア:カンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
14.スペインのカンバセーショナルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
15.スイス:カンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
16.イギリスのカンバセーショナル・コマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)

上記の地域別および国別のセクションはすべて、各国/地域別に57の図表と44の表を網羅した以下の目次に従っています:

1.本レポートについて
1.1.概要
1.2.方法論
1.3.会話型商取引の定義
1.4.免責事項

2.カンバセーショナルコマース産業の市場規模と主要業績指標による今後の成長ダイナミクス
2.1.カンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019年〜2028年
2.2.カンバセーショナルコマース:取引量動向分析、2019年〜2028年
2.3.カンバセーショナルコマース - トランザクションあたりの平均価値動向分析、2019年~2028年

3.カンバセーショナルコマース産業:仮想アシスタントタイプ別市場規模・予測
3.1.カンバセーショナルコマース市場:仮想アシスタントタイプ別シェア-トランザクション金額(%)、2022年対2028年
3.1.1.カンバセーショナルコマースのAIベース仮想アシスタント - 取引額動向分析、2019年〜2028年
3.1.2.カンバセーショナルコマース 非知能チャットボット - 取引額トレンド分析、2019年~2028年
3.2.カンバセーショナルコマース市場:仮想アシスタントタイプ別シェア-取引額(%)、2022年対2028年
3.2.1.AIベースの会話型バーチャルアシスタント - 取引量動向分析、2019-2028年
3.2.2.カンバセーショナルコマース 非知能チャットボット - 取引量動向分析、2019年~2028年

4.カンバセーショナルコマース産業の市場規模と製品提供別予測
4.1.カンバセーショナルコマース市場:製品提供別シェア-取引額(%)、2022年対2028年
4.1.1.チャットボットによるカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019年〜2028年
4.1.2.デジタル音声アシスタントによるカンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019-2028年
4.1.3.OTTメッセージングによるカンバセーショナルコマース-取引額トレンド分析、2019-2028年
4.1.4.RCSメッセージングによるカンバセーショナルコマース:取引額トレンド分析、2019-2028年
4.2.カンバセーショナルコマースの製品別取扱高シェア(%)、2022年対2028年
4.2.1.チャットボットによるカンバセーショナルコマース - 取引量動向分析、2019-2028年
4.2.2.デジタル音声アシスタントによるカンバセーショナルコマース - 取引量動向分析、2019-2028年
4.2.3.OTTメッセージングによるカンバセーショナルコマース - 取引量トレンド分析、2019-2028年
4.2.4.RCSメッセージングによるカンバセーショナルコマース - 取引量トレンド分析、2019年~2028年
4.3.製品提供別カンバセーショナルコマースのトランザクション当たり平均価値(%)、2022年対2028年
4.3.1.チャットボットによるカンバセーショナルコマース - トランザクション当たりの平均価値動向分析、2019年~2028年
4.3.2.デジタル音声アシスタントによるカンバセーショナルコマース - トランザクション当たりの平均価値動向分析、2019年~2028年
4.3.3.OTTメッセージングによるカンバセーショナルコマース-トランザクション当たりの平均価値動向分析、2019年~2028年
4.3.4.RCSメッセージングによるカンバセーショナルコマース-トランザクション当たりの平均価値動向分析、2019-2028年

5.チャットボット別カンバセーショナルコマース産業市場規模・予測
5.1.チャットボットによるカンバセーショナルコマース-トランザクション金額推移分析、2019年~2028年
5.1.1.Webベースによるカンバセーショナルコマースチャットボット-取引額動向分析、2019年~2028年
5.1.2.アプリベース別会話型コマースチャットボット-取引額動向分析、2019年~2028年
5.2.チャットボットによるカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019年~2028年
5.2.1.Webベース別会話型コマースチャットボット-取引額トレンド分析、2019年~2028年
5.2.2.アプリベース別会話型コマースチャットボット-取引量動向分析、2019年~2028年
5.3.チャットボットによるカンバセーショナルコマース-トランザクションあたりの平均価値動向分析、2019年~2028年
5.3.1.アプリベース別会話型コマースチャットボット-トランザクション当たり平均価値動向分析、2019年~2028年
5.3.2.アプリベース別会話型コマースチャットボット-トランザクション当たり平均価値動向分析、2019年~2028年

6.カンバセーショナルコマース産業の分野別市場規模・予測
6.1.カンバセーショナルコマース市場分野別シェア-トランザクション金額(%)、2022年対2028年
6.2.小売ショッピング別カンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019年〜2028年
6.3.旅行・ホスピタリティ別のカンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019-2028年
6.4.オンラインフードサービス別カンバセーショナルコマース-取引額トレンド分析、2019-2028年
6.5.メディア・エンタテインメント別カンバセーショナルコマース-取引額トレンド分析、2019-2028年
6.6.ヘルスケアとウェルネス別のカンバセーショナルコマース-取引額トレンド分析、2019-2028年
6.7.金融サービス別カンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019-2028年
6.8.テクノロジー製品・サービス別カンバセーショナルコマース-取引額トレンド分析、2019-2028年
6.9.その他のセクター別カンバセーショナルコマース-取引額トレンド分析、2019-2028年

7.カンバセーショナルコマース産業の製品提供別主要部門市場規模・予測
7.1.製品提供別小売ショッピングにおけるカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019年-2028年
7.1.1.チャットボットによる小売ショッピングにおけるカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019年~2028年
7.1.2.デジタル音声アシスタントによる小売ショッピングにおけるカンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019-2028年
7.1.3.OTTメッセージングによる小売ショッピングにおけるカンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019-2028年
7.1.4.RCSメッセージングによる小売店での会話型コマース - 取引額トレンド分析、2019-2028年
7.2.旅行・ホスピタリティにおけるカンバセーショナルコマース(製品提供別)-取引額トレンド分析、2019-2028年
7.2.1.チャットボットによる旅行・ホスピタリティ分野のカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019年~2028年
7.2.2.デジタル音声アシスタントによる旅行・ホスピタリティ分野のカンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019-2028年
7.2.3.OTTメッセージングによる旅行・ホスピタリティ分野のカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019-2028年
7.2.4.RCSメッセージングによる旅行・ホスピタリティ分野のカンバセーショナルコマース:取引額トレンド分析、2019年~2028年
7.3.オンラインフードサービスにおけるカンバセーショナルコマース(製品提供別)-取引額トレンド分析、2019-2028年
7.3.1.チャットボットによるオンラインフードサービスのカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019年~2028年
7.3.2.デジタル音声アシスタントによるオンラインフードサービスのカンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019-2028年
7.3.3.OTTメッセージングによるオンラインフードサービスのカンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019-2028年
7.3.4.RCSメッセージングによるオンラインフードサービスのカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019年~2028年
7.4.メディアとエンターテインメントにおけるカンバセーショナルコマース(製品提供別)-取引額動向分析、2019-2028年
7.4.1.チャットボットによるメディア・娯楽分野のカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019年~2028年
7.4.2.デジタル音声アシスタントによるメディア・エンタテインメント分野のカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019-2028年
7.4.3.OTTメッセージングによるメディア・エンタテインメント分野のカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019-2028年
7.4.4.RCSメッセージングによるメディアとエンターテインメントのカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019-2028年
7.5.ヘルスケアとウェルネスにおけるカンバセーショナルコマース(製品提供別)-取引額トレンド分析、2019-2028年
7.5.1.チャットボットによるヘルスケアとウェルネスのカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019年~2028年
7.5.2.デジタル音声アシスタントによるヘルスケアとウェルネスのカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019-2028年
7.5.3.OTTメッセージングによるヘルスケアとウェルネスのカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019-2028年
7.5.4.RCSメッセージングによるヘルスケアとウェルネスのカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019-2028年
7.6.金融サービスにおけるカンバセーショナルコマース(製品提供別)-取引額動向分析、2019年~2028年
7.6.1.チャットボットによる金融サービスのカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019年~2028年
7.6.2.デジタル音声アシスタントによる金融サービスのカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019年~2028年
7.6.3.OTTメッセージングによる金融サービスのカンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019-2028年
7.6.4.RCSメッセージングによる金融サービスのカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019年~2028年
7.7.テクノロジー製品・サービスにおけるカンバセーショナルコマース(製品提供別)-取引額動向分析、2019-2028年
7.7.1.テクノロジー製品・サービスにおけるチャットボットによるカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019年~2028年
7.7.2.デジタル音声アシスタントによるテクノロジー製品・サービスのカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019年~2028年
7.7.3.OTTメッセージングによるテクノロジー製品・サービスのカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019-2028年
7.7.4.RCSメッセージングによるテクノロジー製品・サービスのカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019-2028年
7.8.製品オファリング別その他のセクターにおけるカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019-2028年
7.8.1.チャットボットによるその他分野のカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019年~2028年
7.8.2.デジタル音声アシスタントによるその他分野のカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019年~2028年
7.8.3.OTTメッセージングによるその他分野のカンバセーショナルコマース - 取引額動向分析、2019年~2028年
7.8.4.RCSメッセージングによるその他分野のカンバセーショナルコマース - 取引額トレンド分析、2019年~2028年

8.カンバセーショナルコマース産業の組織規模別市場規模推移と予測
8.1.カンバセーショナルコマース市場:組織規模別取引額シェア(%)、2022年対2028年
8.2.大企業別カンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019年〜2028年
8.3.中堅企業別カンバセーショナルコマース-取引額動向分析、2019-2028年
8.4.小企業別カンバセーショナルコマース-取引額トレンド分析、2019-2028年

9.カンバセーショナルコマースへの総支出額

10.カンバセーショナル・コマース産業の市場規模と予測:アプリケーション別、2019〜2028年
10.1.カンバセーショナルコマース市場:用途別支出額シェア(%)、2022年対2028年
10.2.カンバセーショナルコマースのソフトウェアアプリケーション別支出額-取引額動向分析、2019年〜2028年
10.3.ITサービスにおけるカンバセーショナルコマース決済支出額-取引額動向分析、2019-2028年
10.4.コンサルティングサービスへのカンバセーショナル・コマース支出-取引額動向分析、2019-2028年

11.主要セクターのカンバセーショナル・コマース支出(2019-2028年
11.1.主要セクターのカンバセーショナルコマース支出額(%)、2022年対2028年
11.2.小売ショッピングにおけるカンバセーショナルコマース支出 - 取引額動向分析、2019-2028年
11.3.旅行・接客業におけるカンバセーショナル・コマース支出-取引額動向分析、2019-2028年
11.4.オンラインフードサービスにおけるカンバセーショナルコマース支出額-取引額トレンド分析、2019-2028年
11.5.メディアとエンターテインメントにおけるカンバセーショナルコマース支出額-取引額トレンド分析、2019-2028年
11.6.ヘルスケアとウェルネスへのカンバセーショナルコマース支出-取引額動向分析、2019-2028年
11.7.金融サービスにおけるカンバセーショナル・コマース支出-取引額動向分析、2019-2028年
11.8.テクノロジー製品とサービスに対するカンバセーショナルコマース支出-取引額動向分析、2019-2028年
11.9.その他のセクターへのカンバセーショナルコマース支出-取引額動向分析、2019-2028年

12.参考資料
12.1.PayNXT360について
12.2.関連リサーチ

ページTOPに戻る



図表リスト

上記のすべての国別報告書には以下の表がある:

表1:カンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表2:カンバセーショナルコマース AIベースのバーチャルアシスタント - 取引額(百万米ドル)、2019年-2028年
表3:カンバセーショナルコマース 非インテリジェントチャットボット - 取引額(百万米ドル)、2019年-2028年
表4:会話型商取引AIベースのバーチャルアシスタント - 取引量(百万件)、2019年-2028年
表5:カンバセーショナルコマース 非インテリジェントチャットボット - 取引量(百万件)、2019年-2028年
表6:チャットボットによるカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019年-2028年
表7:デジタル音声アシスタントによるカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019年-2028年
表8:OTTメッセージングによるカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表9:RCSメッセージングによるカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表10:チャットボットによるカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表11:デジタル音声アシスタントによるカンバセーショナルコマース-取引額(百万ドル)、2019-2028年
表12:OTTメッセージングによるカンバセーショナルコマース-取引量(百万件)、2019-2028年
表13:RCSメッセージング別会話型コマース-取扱高(百万件)、2019-2028年
表14:チャットボット別カンバセーショナルコマース-トランザクション当たり平均金額(米ドル)、2019年-2028年
表15:デジタル音声アシスタントによるカンバセーショナルコマース-トランザクションあたりの平均価値(米ドル)、2019年-2028年
表16:OTTメッセージングによるカンバセーショナルコマース-トランザクションあたりの平均価値(米ドル)、2019-2028年
表17:RCSメッセージングによるカンバセーショナルコマース-トランザクション当たり平均価値(米ドル)、2019-2028年
表18:ウェブベース別会話型コマースチャットボット-取引額(百万米ドル)、2019年-2028年
表19:アプリベース別会話型コマースチャットボット-取引額(百万米ドル)、2019年-2028年
表20:ウェブベース別会話型コマースチャットボット-取引量(百万件)、2019-2028年
表21:アプリベース別会話型コマースチャットボット-取引量(百万件)、2019-2028年
表22:ウェブベース別会話型コマースチャットボット-トランザクション当たり平均価値(米ドル)、2019年-2028年
表23:アプリベース別会話型コマースチャットボット-トランザクション当たり平均価値(米ドル)、2019年-2028年
表24:小売ショッピング別会話型コマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表25:旅行・ショッピング別のカンバセーショナルコマース旅行・ホスピタリティ別会話型コマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表26:オンラインフードサービス別会話型コマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表27:メディア・エンタテインメント別会話型コマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表28:ヘルスケア・ウェルネス別会話型コマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表29:金融サービス別会話型コマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表30:技術製品・サービス別会話型コマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表31:その他の部門別会話型コマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表32:小売ショッピングにおけるカンバセーショナルコマースチャットボットによる小売ショッピングにおけるカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表33:デジタル音声アシスタントによる小売ショッピングにおけるカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表34:OTTメッセージングによる小売ショッピングにおける会話型コマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表35:RCSメッセージング別小売ショッピングにおけるカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表36:旅行・ショッピングにおけるカンバセーショナルコマースチャットボットによる旅行・ホスピタリティのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表37:チャットボットによる旅行・ホスピタリティ分野のカンバセーショナルコマースデジタル音声アシスタントによる旅行・ホスピタリティのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表38:OTTメッセージングによる旅行・ホスピタリティのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表39:旅行・ホスピタリティ分野のカンバセーショナルコマースRCSメッセージングによる旅行・ホスピタリティのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表40:チャットボットによるオンラインフードサービスのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表 41:デジタル音声アシスタントによるオンラインフードサービスのカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表 42:OTTメッセージングによるオンラインフードサービスのカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表 43:RCSメッセージングによるオンラインフードサービスのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表44:メディアとサービスにおける会話型コマースチャットボットによるメディア・娯楽分野のカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表45 メディアとエンターテインメントにおける会話型コマースデジタル音声アシスタントによるメディア・娯楽分野のカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表46:メディアとエンターテインメントにおける会話型商取引OTTメッセージングによるメディアとエンターテインメントのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表47:メディアと娯楽における会話型コマースメディアとエンターテインメントの会話型コマース:RCSメッセージング別-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表 48:チャットボットによるヘルスケアとウェルネスのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表49:ヘルスケアとウェルネスにおける会話型コマースデジタル音声アシスタントによるヘルスケアとウェルネスのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表50:OTTメッセージングによるヘルスケアとウェルネスのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表51:RCSメッセージングによるヘルスケアとウェルネスのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表52:金融サービスにおけるカンバセーショナル・コマースチャットボットによる金融サービスのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表53:チャットボットによる金融サービスのカンバセーショナルコマースデジタル音声アシスタントによる金融サービスのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表 54:OTTメッセージングによる金融サービスのカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表55:金融サービスにおける会話型コマースRCSメッセージングによる金融サービスのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表56:チャットボットによる技術製品・サービスのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表57:技術製品・サービスにおける会話型コマースデジタル音声アシスタントによるテクノロジー製品・サービスのカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表58:テクノロジー製品・サービスにおける会話型コマース:OTTメッセージング別-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表59:技術製品・サービスにおけるカンバセーショナルコマーステクノロジー製品・サービスにおけるカンバセーショナルコマース:RCSメッセージング別-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表60:チャットボットによるその他分野のカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表61:チャットボット別デジタル音声アシスタントによるその他分野の会話型商取引-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表62:デジタル音声アシスタント別の会話型商取引OTTメッセージングによるその他分野のカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表63:その他の分野における会話型商取引RCSメッセージング別その他分野のカンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表64:大企業の会話型コマース大企業別のカンバセーショナルコマース:取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表65:中堅企業別カンバセーショナルコマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表66:中堅企業別会話型コマース小規模企業別会話型コマース-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表67:カンバセーショナルコマースへの総支出額-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表68:ソフトウェアアプリケーションのカンバセーショナルコマース支出額-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表69:ITサービスに対するカンバセーショナルコマース支出-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表70:コンサルティングサービスに対するカンバセーショナルコマース支出-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表71:小売ショッピングに対するカンバセーショナルコマース支出-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表72:旅行とホスピタリティに対するカンバセーショナルコマース支出-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表73:旅行・ホスピタリティオンラインフードサービスにおけるカンバセーショナルコマース支出-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表74:メディアとエンターテイメントに関するカンバセーショナルコマース支出-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表75:メディアとエンターテインメントに関する会話型商取引支出ヘルスケアとウェルネスに関するカンバセーショナルコマース支出-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表76:ヘルスケアとウェルネスにおけるカンバセーショナル・コマース支出金融サービスにおけるカンバセーショナルコマース支出-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表77:金融サービス技術製品とサービスに対するカンバセーショナルコマース支出-取引額(百万米ドル)、2019-2028年
表78:技術製品・サービスに対するカンバセーショナル・コマース支出その他の部門に対するカンバセーショナルコマース支出-取引額(百万米ドル)、2019-2028年

 

ページTOPに戻る


 

Summary

According to PayNXT360, conversational commerce industry in Europe is expected to grow by 25.4% on annual basis to reach US$236.9 billion in 2023.

The conversational commerce industry is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 22.5% during 2022-2028. The conversational commerce transaction value in the region will increase from US$236.9 billion in 2023 to reach US$654.3 billion by 2028.

To improve customer relationships, engagement, and experience, retailers in Europe are seeking to leverage conversational commerce tools such as WhatsApp. This, coupled with the high internet and smartphone penetration rate in the region, is projected to aid the growth of the conversational commerce industry in Europe from the short to medium-term perspective.

In Europe, innovative startups are also entering the conversational commerce space to capitalize on the high-growth sector. Furthermore, global giants such as TikTok are also planning to expand their presence in the conversational commerce industry in Europe. All of these factors will keep driving the competitive landscape and innovation in the market over the next three to four years.

Retailers are forging alliances with WhatsApp to optimize the shopping experience of French consumers

To reach more customers and enhance their shopping experience and brand engagement, retailers have turned to WhatsApp to leverage conversational commerce capabilities in France.
• In December 2022, Carrefour, one of the leading retailers in Europe, announced that the firm had entered into a strategic collaboration with WhatsApp, enabling consumers to order gifts through the messaging app during Christmas. The pilot project, launched between December 5 to December 21, allowed customers to purchase products across different non-food categories, such as gaming, household appliances, toys, and high-tech. The collaboration with WhatsApp is part of the firm’s strategy to boost customer engagement and provide them with innovative shopping experiences.

From the short to medium-term perspective, PayNXT360 expects Carrefour to launch more such initiatives in France and in other markets where it is operating. Furthermore, PayNXT360 also expects more retailers to forge alliances with WhatsApp, as conversational commerce continues to grow in popularity among customers in Europe. This will keep aiding the growth of the market from the short to medium-term perspective.

Venture capital and private equity funding are expected to grow in the European conversational commerce market

As the market continues to grow, innovative startups are expected to raise multi-million-dollar deals from venture capital and private equity firms over the next three to four years in the European market. In 2022, startups have already gained widespread traction from venture capital and private equity players. For instance,
• In July 2022, Charles, the conversational commerce-focused German startup, announced that the firm had raised US$20 million in its Series A round, which was led by Salesforce Ventures. HV Capital and Accel, who led the seed funding round in 2021, also participated in the Series A round. The 2022 funding round makes Charles one of the leading players in the conversational commerce space.
• The firm is planning to use the capital to further expand its presence in the European conversational commerce industry. The firm, which enables brands and businesses to sell products and send newsletters via chat, is targeting a higher and larger enterprise client base in Europe in 2023. While Charles has gained widespread traction in its domestic firm, it also gaining a strong foothold in other European countries such as Italy, Spain, France, and the United Kingdom.

With its intention to bring conversational commerce to WhatsApp across Europe, PayNXT360 expects Charles to keep aiding the growth of the market from the short to medium-term perspective. Furthermore, higher capital investment from venture capitalists and private equity firms will also aid the competitive landscape and industry growth over the next three to four years.

This report provides a detailed data centric analysis of conversational commerce industry, covering market opportunities and risks. With over 50+ KPIs at country level, this report provides a comprehensive understanding of conversational commerce market dynamics, market size and forecast, and market share statistics.

PayNXT360’s research methodology is based on industry best practices. Its unbiased analysis leverages a proprietary analytics platform to offer a detailed view on emerging business and investment market opportunities.

This tittle is a bundled offering provides detailed 16 reports, covering regional insights along with data centric analysis at regional and country level:

1. Europe Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
2. Austria Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
3. Belgium Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
4. Denmark Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
5. Finland Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
6. France Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
7. Germany Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
8. Greece Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
9. Ireland Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
10. Italy Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
11. Netherlands Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
12. Poland Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
13. Russia Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
14. Spain Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
15. Switzerland Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
16. United Kingdom Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)


• In-depth Understanding of Europe Conversational Commerce Market Dynamics: Understand market opportunities and key trends along with forecast in Europe.
• Insights into Opportunity by end-use sectors: Get market dynamics by end-use sectors to assess emerging opportunity across various end-use sectors.
• Insights into Opportunity by products: Get market dynamics by key products of conversational commerce.
• Develop Market Specific Strategies: Identify growth segments and target specific opportunities.
• Develop proactive and lucrative business strategies through market intelligence and forward-looking analysis of conversational market opportunities in Europe.



ページTOPに戻る


Table of Contents

This tittle is a bundled offering provides detailed 16 reports, covering regional insights along with data centric analysis at regional and country level:

1. Europe Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
2. Austria Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
3. Belgium Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
4. Denmark Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
5. Finland Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
6. France Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
7. Germany Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
8. Greece Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
9. Ireland Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
10. Italy Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
11. Netherlands Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
12. Poland Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
13. Russia Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
14. Spain Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
15. Switzerland Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
16. United Kingdom Conversational Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)

All the regional and country sections above follow the following table of contents covering 57 charts and 44 tables for each country / region:

1. About this Report
1.1. Summary
1.2. Methodology
1.3. Conversational Commerce Definitions
1.4. Disclaimer

2. Conversational Commerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
2.1. Conversational Commerce - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
2.2. Conversational Commerce - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
2.3. Conversational Commerce - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028

3. Conversational Commerce Industry Market Size and Forecast by Virtual Assistant Type
3.1. Conversational Commerce Market Share by Virtual Assistant Type - Transaction Value (%), 2022 Vs. 2028
3.1.1. Conversational Commerce AI-Based Virtual Assistants - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
3.1.2. Conversational Commerce Non-Intelligent Chatbot - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
3.2. Conversational Commerce Market Share by Virtual Assistant Type - Transaction Volume (%), 2022 Vs. 2028
3.2.1. Conversational Commerce AI-Based Virtual Assistants - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
3.2.2. Conversational Commerce Non-Intelligent Chatbot - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028

4. Conversational Commerce Industry Market Size and Forecast by Product Offering
4.1. Conversational Commerce Market Share by Product Offering - Transaction Value (%), 2022 Vs. 2028
4.1.1. Conversational Commerce by Chatbots - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
4.1.2. Conversational Commerce by Digital Voice Assistants - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
4.1.3. Conversational Commerce by OTT Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
4.1.4. Conversational Commerce by RCS Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
4.2. Conversational Commerce Volume Share by Product Offering (%), 2022 Vs. 2028
4.2.1. Conversational Commerce by Chatbots - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
4.2.2. Conversational Commerce by Digital Voice Assistants - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
4.2.3. Conversational Commerce by OTT Messaging - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
4.2.4. Conversational Commerce by RCS Messaging - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
4.3. Conversational Commerce by Product Offering Average Value Per Transaction (%), 2022 Vs. 2028
4.3.1. Conversational Commerce by Chatbots - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
4.3.2. Conversational Commerce by Digital Voice Assistants - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
4.3.3. Conversational Commerce by OTT Messaging - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
4.3.4. Conversational Commerce by RCS Messaging - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028

5. Conversational Commerce Industry Market Size and Forecast by Chatbots
5.1. Conversational Commerce by Chatbots - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
5.1.1. Conversational Commerce Chatbots by Web-Based - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
5.1.2. Conversational Commerce Chatbots by App-Based - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
5.2. Conversational Commerce by Chatbots - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
5.2.1. Conversational Commerce Chatbots by Web-Based - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
5.2.2. Conversational Commerce Chatbots by App-Based - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
5.3. Conversational Commerce by Chatbots - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
5.3.1. Conversational Commerce Chatbots by App-Based - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
5.3.2. Conversational Commerce Chatbots by App-Based - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028

6. Conversational Commerce Industry Market Size and Forecast by Sector
6.1. Conversational Commerce Market Share by Sector - Transaction Value (%), 2022 Vs. 2028
6.2. Conversational Commerce by Retail Shopping - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
6.3. Conversational Commerce by Travel & Hospitality - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
6.4. Conversational Commerce by Online Food Service - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
6.5. Conversational Commerce by Media and Entertainment - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
6.6. Conversational Commerce by Healthcare and Wellness - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
6.7. Conversational Commerce by Financial Services - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
6.8. Conversational Commerce by Technology Products and Services - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
6.9. Conversational Commerce by Other Sectors - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028

7. Conversational Commerce Industry Market Size and Forecast in Key Sectors by Product Offering
7.1. Conversational Commerce in Retail Shopping by Product Offering - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.1.1. Conversational Commerce in Retail Shopping by Chatbots - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.1.2. Conversational Commerce in Retail Shopping by Digital Voice Assistants - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.1.3. Conversational Commerce in Retail Shopping by OTT Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.1.4. Conversational Commerce in Retail Shopping by RCS Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.2. Conversational Commerce in Travel & Hospitality by Product Offering - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.2.1. Conversational Commerce in Travel & Hospitality by Chatbots - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.2.2. Conversational Commerce in Travel & Hospitality by Digital Voice Assistants - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.2.3. Conversational Commerce in Travel & Hospitality by OTT Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.2.4. Conversational Commerce in Travel & Hospitality by RCS Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.3. Conversational Commerce in Online Food Service by Product Offering - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.3.1. Conversational Commerce in Online Food Service by Chatbots - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.3.2. Conversational Commerce in Online Food Service by Digital Voice Assistants - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.3.3. Conversational Commerce in Online Food Service by OTT Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.3.4. Conversational Commerce in Online Food Service by RCS Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.4. Conversational Commerce in Media and Entertainment by Product Offering - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.4.1. Conversational Commerce in Media and Entertainment by Chatbots - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.4.2. Conversational Commerce in Media and Entertainment by Digital Voice Assistants - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.4.3. Conversational Commerce in Media and Entertainment by OTT Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.4.4. Conversational Commerce in Media and Entertainment by RCS Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.5. Conversational Commerce in Healthcare and Wellness by Product Offering - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.5.1. Conversational Commerce in Healthcare and Wellness by Chatbots - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.5.2. Conversational Commerce in Healthcare and Wellness by Digital Voice Assistants - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.5.3. Conversational Commerce in Healthcare and Wellness by OTT Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.5.4. Conversational Commerce in Healthcare and Wellness by RCS Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.6. Conversational Commerce in Financial Services by Product Offering - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.6.1. Conversational Commerce in Financial Services by Chatbots - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.6.2. Conversational Commerce in Financial Services by Digital Voice Assistants - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.6.3. Conversational Commerce in Financial Services by OTT Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.6.4. Conversational Commerce in Financial Services by RCS Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.7. Conversational Commerce in Technology Products and Services by Product Offering - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.7.1. Conversational Commerce in Technology Products and Services by Chatbots - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.7.2. Conversational Commerce in Technology Products and Services by Digital Voice Assistants - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.7.3. Conversational Commerce in Technology Products and Services by OTT Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.7.4. Conversational Commerce in Technology Products and Services by RCS Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.8. Conversational Commerce in Other Sectors by Product Offering - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.8.1. Conversational Commerce in Other Sectors by Chatbots - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.8.2. Conversational Commerce in Other Sectors by Digital Voice Assistants - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.8.3. Conversational Commerce in Other Sectors by OTT Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
7.8.4. Conversational Commerce in Other Sectors by RCS Messaging - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028

8. Conversational Commerce Industry Market Size and Forecast by Organization Size
8.1. Conversational Commerce Market Share by Organization Size Transaction Value (%), 2022 Vs. 2028
8.2. Conversational Commerce by Large Enterprise - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
8.3. Conversational Commerce by Medium-Sized Enterprise - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
8.4. Conversational Commerce by Small Enterprise - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028

9. Total Spend on Conversational Commerce

10. Conversational Commerce Industry Market Size and Forecast by Spend on Application, 2019-2028
10.1. Conversational Commerce Market Share by Spend on Application (%), 2022 Vs. 2028
10.2. Conversational Commerce Spend on Software Application - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
10.3. Conversational Commerce Payment Spend on IT Services - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
10.4. Conversational Commerce Spend on Consulting Services - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028

11. Conversational Commerce Spend on Key Sectors, 2019-2028
11.1. Conversational Commerce Spend on Key Sectors (%), 2022 Vs. 2028
11.2. Conversational Commerce Spend on Retail Shopping - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
11.3. Conversational Commerce Spend on Travel & Hospitality - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
11.4. Conversational Commerce Spend on Online Food Service - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
11.5. Conversational Commerce Spend on Media and Entertainment - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
11.6. Conversational Commerce Spend on Healthcare and Wellness - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
11.7. Conversational Commerce Spend on Financial Services - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
11.8. Conversational Commerce Spend on Technology Products and Services - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028
11.9. Conversational Commerce Spend on Other Sectors - Transaction Value Trend Analysis, 2019-2028

12. Further Reading
12.1. About PayNXT360
12.2. Related Research

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

All country reports mentioned above will have the following tables:

Table 1: Conversational Commerce - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 2: Conversational Commerce AI Based Virtual Assistants - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 3: Conversational Commerce Non-Intelligent Chatbot - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 4: Conversational Commerce AI Based Virtual Assistants - Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 5: Conversational Commerce Non-Intelligent Chatbot - Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 6: Conversational Commerce by Chatbots - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 7: Conversational Commerce by Digital Voice Assistants - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 8: Conversational Commerce by OTT Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 9: Conversational Commerce by RCS Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 10: Conversational Commerce by Chatbots - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 11: Conversational Commerce by Digital Voice Assistants - Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 12: Conversational Commerce by OTT Messaging - Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 13: Conversational Commerce by RCS Messaging - Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 14: Conversational Commerce by Chatbots - Average Value Per Transaction (US$), 2019-2028
Table 15: Conversational Commerce by Digital Voice Assistants - Average Value Per Transaction (US$), 2019-2028
Table 16: Conversational Commerce by OTT Messaging - Average Value Per Transaction (US$), 2019-2028
Table 17: Conversational Commerce by RCS Messaging - Average Value Per Transaction (US$), 2019-2028
Table 18: Conversational Commerce Chatbots by Web-Based - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 19: Conversational Commerce Chatbots by App-Based - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 20: Conversational Commerce Chatbots by Web-Based - Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 21: Conversational Commerce Chatbots by App-Based - Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 22: Conversational Commerce Chatbots by Web-Based - Average Value Per Transaction (US$), 2019-2028
Table 23: Conversational Commerce Chatbots by App-Based - Average Value Per Transaction (US$), 2019-2028
Table 24: Conversational Commerce by Retail Shopping - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 25: Conversational Commerce by Travel & Hospitality - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 26: Conversational Commerce by Online Food Service - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 27: Conversational Commerce by Media and Entertainment - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 28: Conversational Commerce by Healthcare and Wellness - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 29: Conversational Commerce by Financial Services - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 30: Conversational Commerce by Technology Products and Services - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 31: Conversational Commerce by Other Sectors - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 32: Conversational Commerce in Retail Shopping by Chatbots - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 33: Conversational Commerce in Retail Shopping by Digital Voice Assistants - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 34: Conversational Commerce in Retail Shopping by OTT Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 35: Conversational Commerce in Retail Shopping by RCS Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 36: Conversational Commerce in Travel & Hospitality by Chatbots - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 37: Conversational Commerce in Travel & Hospitality by Digital Voice Assistants - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 38: Conversational Commerce in Travel & Hospitality by OTT Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 39: Conversational Commerce in Travel & Hospitality by RCS Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 40: Conversational Commerce in Online Food Service by Chatbots - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 41: Conversational Commerce in Online Food Service by Digital Voice Assistants - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 42: Conversational Commerce in Online Food Service by OTT Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 43: Conversational Commerce in Online Food Service by RCS Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 44: Conversational Commerce in Media and Entertainment by Chatbots - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 45: Conversational Commerce in Media and Entertainment by Digital Voice Assistants - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 46: Conversational Commerce in Media and Entertainment by OTT Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 47: Conversational Commerce in Media and Entertainment by RCS Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 48: Conversational Commerce in Healthcare and Wellness by Chatbots - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 49: Conversational Commerce in Healthcare and Wellness by Digital Voice Assistants - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 50: Conversational Commerce in Healthcare and Wellness by OTT Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 51: Conversational Commerce in Healthcare and Wellness by RCS Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 52: Conversational Commerce in Financial Services by Chatbots - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 53: Conversational Commerce in Financial Services by Digital Voice Assistants - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 54: Conversational Commerce in Financial Services by OTT Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 55: Conversational Commerce in Financial Services by RCS Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 56: Conversational Commerce in Technology Products and Services by Chatbots - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 57: Conversational Commerce in Technology Products and Services by Digital Voice Assistants - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 58: Conversational Commerce in Technology Products and Services by OTT Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 59: Conversational Commerce in Technology Products and Services by RCS Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 60: Conversational Commerce in Other Sectors by Chatbots - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 61: Conversational Commerce in Other Sectors by Digital Voice Assistants - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 62: Conversational Commerce in Other Sectors by OTT Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 63: Conversational Commerce in Other Sectors by RCS Messaging - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 64: Conversational Commerce by Large Enterprise - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 65: Conversational Commerce by Medium-Sized Enterprise - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 66: Conversational Commerce by Small Enterprise - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 67: Total Spend on Conversational Commerce - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 68: Conversational Commerce Spend on Software Application - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 69: Conversational Commerce Spend on IT Services - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 70: Conversational Commerce Spend on Consulting Services - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 71: Conversational Commerce Spend on Retail Shopping - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 72: Conversational Commerce Spend on Travel & Hospitality - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 73: Conversational Commerce Spend on Online Food Service - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 74: Conversational Commerce Spend on Media and Entertainment - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 75: Conversational Commerce Spend on Healthcare and Wellness - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 76: Conversational Commerce Spend on Financial Services - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 77: Conversational Commerce Spend on Technology Products and Services - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028
Table 78: Conversational Commerce Spend on Other Sectors - Transaction Value (US$ Million), 2019-2028

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


PayNXT360社はどのような調査会社ですか?


PayNXT360は世界の決済技術やクレジットカードなど、決済関連市場を調査し、世界や主要国/地域別の最新情報や市場データを提供しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/17 10:30

141.77 円

158.05 円

189.84 円

ページTOPに戻る