船舶修理・メンテナンスサービス市場調査レポート情報:船舶タイプ別(コンテナ船、タンカー、バルクキャリア、クルーズ船、海軍・政府船、オフショア支援船、その他船舶タイプ)、サービスタイプ別(定期メンテナンス・修理、乾ドッキング、洋上修理、特殊修理、改造・改装、緊急修理)、修理場所別(船舶修理ヤード、水中船舶修理施設)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、南米):2032年までの予測
Ship Repair & Maintenance Services Market Research Report Information By Ship Type (Container Ships, Tankers, Bulk Carriers, Cruise Ships, Naval and Government Vessels, Offshore Support Vessels, and Other Ship Types), Service Type (Routine Maintenance and Repair, Drydocking, Afloat Repairs, Specialized Repairs, Conversion and Retrofitting, and Emergency Repairs), Repair Location (Ship Repair Yards and Under Water Ship Repair Facilities), and Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East & Africa, and South America) Forecast to 2032
船舶修理・メンテナンスサービス市場調査レポート情報:船舶タイプ別(コンテナ船、タンカー、バルクキャリア、クルーズ船、海軍・政府船、オフショア支援船、その他船舶タイプ)、サービスタイプ別(定期メンテ... もっと見る
サマリー 船舶修理・メンテナンスサービス市場調査レポート情報:船舶タイプ別(コンテナ船、タンカー、バルクキャリア、クルーズ船、海軍・政府船、オフショア支援船、その他船舶タイプ)、サービスタイプ別(定期メンテナンス・修理、乾ドッキング、洋上修理、特殊修理、改造・改装、緊急修理)、修理場所別(船舶修理ヤード、水中船舶修理施設)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、南米):2032年までの予測
市場概要
船舶修理・メンテナンスサービス市場は、予測期間中に年平均成長率(CAGR)3.7%で成長すると予測される。
洋上風力発電の需要増と船舶の老朽化により市場が拡大している。
市場は、予知保全などの新たな技術によって拡大している。予知保全とは、始動状態を綿密に評価し、機器の故障前にタイムリーな保全警告を出す手法である。このアプローチを踏まえると、機器がより深刻な状態に進行する前に問題を特定できるセンサーとシステムを確実に装備することが極めて重要である。さらに、メンテナンス予測は、機器の故障によって引き起こされる予定外のダウンタイムを軽減するように設計されたプロアクティブな戦略であり、オフショアでのダウンタイムにコストがかかることがよくあります。船上での厳密な予防保守スケジュールとは対照的に、この戦略の特徴は、より抽象的な予測である。船舶の機械や設備のメンテナンスパターンを事前に調査することは、こうしたサービスの重要な側面である。この情報は、差し迫った故障を船主に通知するために利用できる。これにより、船員は自分の機器の能力と将来の発展の可能性について知ることができる。環境に配慮した製品への需要の高まり 船舶修理・メンテナンスサービス
市場セグメントに関する洞察
船舶修理・メンテナンスサービス市場は、船舶の種類に基づき、コンテナ船、タンカー、バルクキャリア、クルーズ船、海軍・政府船、オフショア支援船、その他の船舶の種類に区分されている。
市場はサービスの種類によって以下のカテゴリーに分けられる:定期メンテナンスと修理、乾ドッキング、洋上修理、特殊修理、改造とレトロフィット、緊急修理。
また、修理の場所によって、船舶修理ヤードと水中船舶修理施設に分けられる。
地域別展望
アジア太平洋地域の船舶修理・メンテナンスサービス市場は、予測期間中その優位性を維持すると予測される。北米は、商業船、軍用船、民間船を含む広範で多様な船隊があるため、世界の船舶修理・メンテナンスサービス市場に大きく貢献している。
欧州は、最も先進的な造船・修理センターを保有していることから、世界の船舶修理・メンテナンスサービス市場で圧倒的な強さを誇っている。
アジア太平洋地域は、船舶修理・メンテナンス・サービス市場において最大かつ最も急成長しているが、これは主に同地域が海上貿易と造船において優位を占めているためである。アジア太平洋地域は世界の海上貿易の60%以上を占めているため、上海、香港、シンガポールなどの港は修理サービスの需要を刺激する上で不可欠である。
ブラジル、アルゼンチン、チリ、ペルーなどの主要国は海事産業で重要な役割を果たしており、南米は世界の船舶修理・保守サービス分野の新興市場である。同地域の船舶修理サービス需要は、主に石油・ガス産業の拡大、海上貿易の増加、船隊規模の拡大によって推進されている。
中東とアフリカは、石油とガスの輸送量が多く、世界の海上貿易の中心に位置しているため、船舶修理・メンテナンスサービス市場において戦略的に重要な地域であるが、新興地域でもある。
主要プレーヤー
Damen Shipyards Group、FINCANTIERI S.P.A、China Shipbuilding Industry Corporation、Sembcorp Industries Ltd、Harland & Wolff、Navantia、Lisnave、Besiktas Shipyard、TERSAN SHIPYARD、Sefine Shipyard、TK TUZLA SHIPYARD、ONEX NEORION SHIPYARDS S.A、Palumbo group spa、CERNAVAL GROUP SHIPYARDS、Varren Marines Shipping Pvt. Ltd.などが、船舶修理・メンテナンスサービス市場の主要企業である。
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目次 目次
1 エグゼクティブ・サマリー 20
2 市場紹介 23
2.1 定義 23
2.2 調査範囲 23
2.3 調査目的 23
2.4 市場構造 24
3 調査方法 25
3.1 概要 25
3.2 データフロー 26
3.2.1 データマイニングプロセス 27
3.3 購入データベース: 28
3.4 二次ソース: 29
3.4.1 二次調査のデータフロー: 30
3.5 一次調査: 31
3.5.1 一次調査のデータフロー: 32
3.5.2 一次調査:実施したインタビューの数 33
3.5.3 一次調査:対象地域 33
3.6 市場規模推定のためのアプローチ: 34
3.6.1 収益分析アプローチ 34
3.7 データ予測 35
3.7.1 データ予測手法 35
3.8 データモデリング 36
3.8.1 ミクロ経済要因分析: 36
3.8.2 データモデリング: 36
3.9 チームとアナリストの貢献 38
4 市場ダイナミクス 40
4.1 はじめに 40
4.2 推進要因 40
4.2.1 船隊の老齢化 40
4.2.2 洋上風力発電所需要の増加 41
4.3 阻害要因 42
4.3.1 船舶の修理・メンテナンス費用の高騰 42
4.3.2 経済不況 42
4.4 チャンス 43
4.4.1 新技術の開発 43
4.5 COVID-19の影響分析 44
4.5.1 海洋産業全体への影響 44
4.5.2 船舶修理・保守サービスへの影響 44
4.5.3 船舶修理・保守サービスのサプライチェーンへの影響 44
4.5.4 船舶修理・メンテナンスサービスの市場需要への影響 45
4.5.5 船舶修理・メンテナンスサービスの価格設定への影響 45
5 市場要因分析 46
5.1 サプライチェーン分析 46
5.1.1 サプライヤー 46
5.1.2 物流と輸送 46
5.1.3 船舶修理施設 47
5.1.4 エンドユーザー 47
5.2 ポーターの5力モデル 48
5.2.1 新規参入者の脅威 48
5.2.2 供給者の交渉力 48
5.2.3 代替品の脅威 49
5.2.4 買い手の交渉力 49
5.2.5 ライバルの激しさ 49
5.3 市場スウォット分析 50
5.4 市場ペステル分析 50
5.5 規制の枠組み 52
6 船舶修理・メンテナンスサービスの世界市場(船舶タイプ別) 55
6.1 はじめに
6.2 コンテナ船 56
6.3 タンカー
6.4 バルカー 57
6.5 クルーズ船 57
6.6 艦艇および政府船 57
6.7 オフショア支援船 57
6.8 その他
7 船舶修理・メンテナンスサービスの世界市場:サービスタイプ別 59
7.1 はじめに
7.2 定期メンテナンスと修理 60
7.3 ドッキング 60
7.4 浮上修理 61
7.5 特殊修理
7.6 改造と改造 61
7.7 緊急修理 62
8 世界の船舶修理・保守サービス市場:修理場所別 63
8.1 はじめに
8.2 船舶修理ヤード 64
8.3 水中船舶修理施設 64
9 船舶修理・保守サービスの世界市場:地域別 65
9.1 概要
9.2 北米 66
9.2.1 米国
9.2.2 カナダ 70
9.2.3 メキシコ 71
9.3 ヨーロッパ 72
9.3.1 ドイツ 75
9.3.2 イギリス 76
9.3.3 フランス 77
9.3.4 ロシア 78
9.3.5 イタリア 79
9.3.6 スペイン 80
9.3.7 ベルギー 81
9.3.8 その他のヨーロッパ 82
9.4 アジア太平洋 84
9.4.1 中国 87
9.4.2 インド 88
9.4.3 日本 89
9.4.4 韓国 90
9.4.5 マレーシア 91
9.4.6 タイ 92
9.4.7 インドネシア 93
9.4.8 その他のアジア太平洋地域 94
9.5 南米 95
9.5.1 ブラジル 98
9.5.2 アルゼンチン 99
9.5.3 その他の南米 100
9.6 中東・アフリカ 102
9.6.1 GCC諸国 104
9.6.2 南アフリカ 106
9.6.3 その他の地域 107
10 競争環境 109
10.1 はじめに 109
10.2 競合のダッシュボード 110
10.3 各社の市場シェア分析、2024年(シェア%) 111
10.4 主要開発と成長戦略 111
10.4.1 新製品の発売/開発 111
10.4.2 提携・提携、投資、事業拡大、その他 111
11 会社プロファイル 113
11.1 ダーメン造船グループ 113
11.1.1 会社概要 113
11.1.2 財務概要 114
11.1.3 提供サービス 114
11.1.4 主要な開発 114
11.1.5 swot分析 115
11.1.6 主要戦略
11.2 フィンカンティエリ S.P.A. 116
11.2.1 会社概要 116
11.2.2 財務概要 117
11.2.3 提供サービス 117
11.2.4 主要な事業展開 117
11.2.5 swot 分析 118
11.2.6 主要戦略 118
11.3 中国造船工業集団公司 119
11.3.1 会社概要 119
11.3.2 財務概要 120
11.3.3 提供サービス 120
11.3.4 主要な開発 120
11.3.5 swot分析 121
11.3.6 主要戦略 121
11.4 セミコープ・インダストリーズ社 122
11.4.1 会社概要 122
11.4.2 財務概要 123
11.4.3 提供サービス 123
11.4.4 主要な事業展開 123
11.4.5 swot分析 124
11.4.6 主要戦略 124
11.5 ハーランド&ウルフ 125
11.5.1 会社概要 125
11.5.2 財務概要 126
11.5.3 提供サービス 126
11.5.4 主要な開発 126
11.5.5 swot分析 127
11.5.6 主要戦略 127
11.6 ナヴァンティア 128
11.6.1 会社概要 128
11.6.2 財務概要 128
11.6.3 提供サービス 128
11.6.4 主要な事業展開 128
11.6.5 swot分析 128
11.6.6 主要戦略 129
11.7 リスナーブ 130
11.7.1 会社概要 130
11.7.2 財務概要 130
11.7.3 提供サービス 130
11.7.4 主要な開発 130
11.7.5 swot分析 131
11.7.6 主要戦略 131
11.8 ベシクタス造船所 132
11.8.1 会社概要 132
11.8.2 財務概要 132
11.8.3 提供サービス 132
11.8.4 主要開発事業 133
11.8.5 swot 分析 133
11.8.6 主要戦略 133
11.9 テルサン造船所 134
11.9.1 会社概要 134
11.9.2 財務概要 134
11.9.3 提供サービス 134
11.9.4 主要な開発 134
11.9.5 swot分析 135
11.9.6 主要戦略 135
11.10 セフィーヌ造船 136
11.10.1 会社概要 136
11.10.2 財務概要 136
11.10.3 提供サービス 136
11.10.4 主要開発分野 136
11.10.5 swot分析 137
11.10.6 主要戦略 137
11.11 TKトゥズラ造船所 138
11.11.1 会社概要 138
11.11.2 財務概要 138
11.11.3 提供サービス 138
11.11.4 主要な事業展開 138
11.11.5 swot分析 139
11.11.6 主要戦略 139
11.12 オネックス・ネオリオン・シップヤーズ S.A. 140
11.12.1 会社概要 140
11.12.2 財務概要 140
11.12.3 提供サービス 140
11.12.4 主要な開発状況 140
11.12.5 swot 分析 141
11.12.6 主要戦略 141
11.13 パルンボ・グループ・スパ 142
11.13.1 会社概要 142
11.13.2 財務概要 142
11.13.3 提供サービス 142
11.13.4 主要な事業展開 142
11.13.5 swot分析 142
11.13.6 主要戦略 143
11.14 セルナバル・グループ造船所 144
11.14.1 会社概要 144
11.14.2 財務概要 144
11.14.3 提供サービス 144
11.14.4 主要な開発 144
11.14.5 swot分析 144
11.14.6 主要戦略 145
11.15 ヴァーレン・マリンズ・シッピング社 146
11.15.1 会社概要 146
11.15.2 財務概要 146
11.15.3 提供サービス 146
11.15.4 主要な開発 147
11.15.5 swot 分析 147
11.15.6 主要戦略 147
11.16 データ引用 150
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Summary Ship Repair & Maintenance Services Market Research Report Information By Ship Type (Container Ships, Tankers, Bulk Carriers, Cruise Ships, Naval and Government Vessels, Offshore Support Vessels, and Other Ship Types), Service Type (Routine Maintenance and Repair, Drydocking, Afloat Repairs, Specialized Repairs, Conversion and Retrofitting, and Emergency Repairs), Repair Location (Ship Repair Yards and Under Water Ship Repair Facilities), and Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East & Africa, and South America) Forecast to 2032
Market Overview The Ship Repair & Maintenance Services market is anticipated to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.7% over the forecast period. The market is expanding due to the increasing demand for offshore wind farms and the aging of the ship fleet. The market is expanding due to emerging technologies such as predictive maintenance. Predictive maintenance is the method of meticulously assessing starting conditions to generate timely maintenance alerts before equipment failure. Given this approach, it is crucial to ensure that the devices are equipped with sensors and systems that can identify issues prior to their progression to a more severe state. Moreover, maintenance forecasting is a proactive strategy that is designed to mitigate unscheduled downtime caused by equipment malfunctions, which frequently results in costly offshore downtime. In contrast to the rigorous preventive maintenance schedule onboard, this strategy is characterized by more abstract forecasts. The proactive examination of maintenance patterns for a vessel's machinery and equipment is a critical aspect of these services. This information can be used to notify proprietors of impending breakdowns. This will ensure that sailors are apprised about the capabilities of their equipment and its potential for future development. The growing demand for environmentally beneficial products Ship repair and maintenance services
Market segment insights The market for Ship Repair & Maintenance Services has been segmented into Container Ships, Tankers, Bulk Carriers, Cruise Ships, Naval and Government Vessels, Offshore Support Vessels, and Other Ship Types, based on the type of ship. The market has been divided into the following categories based on the type of service: Routine Maintenance and Repair, Drydocking, Afloat Repairs, Specialized Repairs, Conversion and Retrofitting, and Emergency Repairs. The market has been divided into Ship Repair Yards and Underwater Ship Repair Facilities based on the location of the repair.
Regional Perspectives The Asia-Pacific Ship Repair & Maintenance Services market is anticipated to maintain its dominance during the forecast period. North America is a significant participant in the global ship repair and maintenance services market, owing to its extensive and diverse shipping fleet, which encompasses commercial, military, and private vessels. Europe is a dominant force in the global ship repair and maintenance services market due to its possession of some of the most advanced shipbuilding and repair centers. The Asia Pacific region is the largest and fastest-growing market for ship repair and maintenance services, primarily as a result of the region's dominance in maritime trade and shipbuilding. Ports such as Shanghai, Hong Kong, and Singapore are essential in stimulating the demand for repair services, as the Asia Pacific region accounts for over 60% of global maritime trade. Key countries such as Brazil, Argentina, Chile, and Peru are playing significant roles in the maritime industry, and South America is an emerging market in the global ship repair and maintenance services sector. The region's demand for ship repair services is primarily propelled by the expansion of its oil and gas industries, the increasing maritime trade, and the increasing size of its shipping fleets. The Middle East and Africa are a strategically significant but emerging region in the ship repair and maintenance services market, owing to the high volume of oil and gas shipping and its central location in global maritime trade. Major Players Damen Shipyards Group, FINCANTIERI S.P.A, China Shipbuilding Industry Corporation, Sembcorp Industries Ltd, Harland & Wolff, Navantia, Lisnave, Besiktas Shipyard, TERSAN SHIPYARD, Sefine Shipyard, TK TUZLA SHIPYARD, ONEX NEORION SHIPYARDS S.A, Palumbo group spa, CERNAVAL GROUP SHIPYARDS, and Varren Marines Shipping Pvt. Ltd. are among the key companies in the Ship Repair & Maintenance Services market.
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Table of Contents TABLE OF CONTENTS 1 EXECUTIVE SUMMARY 20 2 MARKET INTRODUCTION 23 2.1 DEFINITION 23 2.2 SCOPE OF THE STUDY 23 2.3 RESEARCH OBJECTIVE 23 2.4 MARKET STRUCTURE 24 3 RESEARCH METHODOLOGY 25 3.1 OVERVIEW 25 3.2 DATA FLOW 26 3.2.1 DATA MINING PROCESS 27 3.3 PURCHASED DATABASE: 28 3.4 SECONDARY SOURCES: 29 3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW: 30 3.5 PRIMARY RESEARCH: 31 3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW: 32 3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED 33 3.5.3 PRIMARY RESEARCH: REGIONAL COVERAGE 33 3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: 34 3.6.1 REVENUE ANALYSIS APPROACH 34 3.7 DATA FORECASTING 35 3.7.1 DATA FORECASTING TECHNIQUE 35 3.8 DATA MODELING 36 3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS: 36 3.8.2 DATA MODELING: 36 3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION 38 4 MARKET DYNAMICS 40 4.1 INTRODUCTION 40 4.2 DRIVERS 40 4.2.1 THE INCREASING AGE OF THE SHIP FLEET 40 4.2.2 THE GROWING DEMAND FOR OFFSHORE WIND FARMS 41 4.3 RESTRAINTS 42 4.3.1 THE HIGH COST OF SHIP REPAIR AND MAINTENANCE 42 4.3.2 THE ECONOMIC DOWNTURN 42 4.4 OPPORTUNITY 43 4.4.1 THE DEVELOPMENT OF NEW TECHNOLOGIES 43 4.5 COVID-19 IMPACT ANALYSIS 44 4.5.1 IMPACT ON OVERALL MARINE INDUSTRY 44 4.5.2 IMPACT ON SHIP REPAIR AND MAINTENANCE SERVICES 44 4.5.3 IMPACT ON SUPPLY CHAIN OF SHIP REPAIR AND MAINTENANCE SERVICES 44 4.5.4 IMPACT ON MARKET DEMAND OF SHIP REPAIR AND MAINTENANCE SERVICES 45 4.5.5 IMPACT ON PRICING OF SHIP REPAIR AND MAINTENANCE SERVICES 45 5 MARKET FACTOR ANALYSIS 46 5.1 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 46 5.1.1 SUPPLIERS 46 5.1.2 LOGISTICS AND TRANSPORTATION 46 5.1.3 SHIP REPAIR FACILITIES 47 5.1.4 END USER 47 5.2 PORTER'S FIVE FORCES MODEL 48 5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 48 5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 48 5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES 49 5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 49 5.2.5 INTENSITY OF RIVALRY 49 5.3 MARKET SWOT ANALYSIS 50 5.4 MARKET PESTEL ANALYSIS 50 5.5 REGULATORY FRAMEWORK 52 6 GLOBAL SHIP REPAIR & MAINTENANCE SERVICES MARKET, BY SHIP TYPE 55 6.1 INTRODUCTION 55 6.2 CONTAINER SHIPS 56 6.3 TANKERS 57 6.4 BULK CARRIERS 57 6.5 CRUISE SHIPS 57 6.6 NAVAL AND GOVERNMENT VESSELS 57 6.7 OFFSHORE SUPPORT VESSELS 57 6.8 OTHERS 58 7 GLOBAL SHIP REPAIR & MAINTENANCE SERVICES MARKET, BY SERVICE TYPE 59 7.1 INTRODUCTION 59 7.2 ROUTINE MAINTENANCE AND REPAIR 60 7.3 DRYDOCKING 60 7.4 AFLOAT REPAIRS 61 7.5 SPECIALIZED REPAIRS 61 7.6 CONVERSION AND RETROFITTING 61 7.7 EMERGENCY REPAIRS 62 8 GLOBAL SHIP REPAIR & MAINTENANCE SERVICES MARKET, BY REPAIR LOCATION 63 8.1 INTRODUCTION 63 8.2 SHIP REPAIR YARDS 64 8.3 UNDER WATER SHIP REPAIR FACILITIES 64 9 GLOBAL SHIP REPAIR & MAINTENANCE SERVICES MARKET, BY REGION 65 9.1 OVERVIEW 65 9.2 NORTH AMERICA 66 9.2.1 US 69 9.2.2 CANADA 70 9.2.3 MEXICO 71 9.3 EUROPE 72 9.3.1 GERMANY 75 9.3.2 UK 76 9.3.3 FRANCE 77 9.3.4 RUSSIA 78 9.3.5 ITALY 79 9.3.6 SPAIN 80 9.3.7 BELGIUM 81 9.3.8 REST OF EUROPE 82 9.4 ASIA PACIFIC 84 9.4.1 CHINA 87 9.4.2 INDIA 88 9.4.3 JAPAN 89 9.4.4 SOUTH KOREA 90 9.4.5 MALAYSIA 91 9.4.6 THAILAND 92 9.4.7 INDONESIA 93 9.4.8 REST OF APAC 94 9.5 SOUTH AMERICA 95 9.5.1 BRAZIL 98 9.5.2 ARGENTINA 99 9.5.3 REST OF SOUTH AMERICA 100 9.6 MIDDLE EAST & AFRICA 102 9.6.1 GCC COUNTRIES 104 9.6.2 SOUTH AFRICA 106 9.6.3 REST OF MEA 107 10 COMPETITIVE LANDSCAPE 109 10.1 INTRODUCTION 109 10.2 COMPETITOR DASHBOARD 110 10.3 COMPANY MARKET SHARE ANALYSIS, 2024 (% SHARE) 111 10.4 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES 111 10.4.1 NEW PRODUCT LAUNCH/ DEVELOPMENT 111 10.4.2 PARTNERSHIP/COLLABORATION, INVESTMENT, EXPANSION, AND OTHERS 111 11 COMPANY PROFILES 113 11.1 DAMEN SHIPYARDS GROUP 113 11.1.1 COMPANY OVERVIEW 113 11.1.2 FINANCIAL OVERVIEW 114 11.1.3 SERVICES OFFERED 114 11.1.4 KEY DEVELOPMENTS 114 11.1.5 SWOT ANALYSIS 115 11.1.6 KEY STRATEGIES: 115 11.2 FINCANTIERI S.P.A.. 116 11.2.1 COMPANY OVERVIEW 116 11.2.2 FINANCIAL OVERVIEW 117 11.2.3 SERVICES OFFERED 117 11.2.4 KEY DEVELOPMENTS 117 11.2.5 SWOT ANALYSIS 118 11.2.6 KEY STRATEGIES 118 11.3 CHINA SHIPBUILDING INDUSTRY CORPORATION 119 11.3.1 COMPANY OVERVIEW 119 11.3.2 FINANCIAL OVERVIEW 120 11.3.3 SERVICES OFFERED 120 11.3.4 KEY DEVELOPMENTS 120 11.3.5 SWOT ANALYSIS 121 11.3.6 KEY STRATEGIES 121 11.4 SEMBCORP INDUSTRIES LTD. 122 11.4.1 COMPANY OVERVIEW 122 11.4.2 FINANCIAL OVERVIEW 123 11.4.3 SERVICES OFFERED 123 11.4.4 KEY DEVELOPMENTS 123 11.4.5 SWOT ANALYSIS 124 11.4.6 KEY STRATEGIES 124 11.5 HARLAND & WOLFF. 125 11.5.1 COMPANY OVERVIEW 125 11.5.2 FINANCIAL OVERVIEW 126 11.5.3 SERVICES OFFERED 126 11.5.4 KEY DEVELOPMENTS 126 11.5.5 SWOT ANALYSIS 127 11.5.6 KEY STRATEGIES 127 11.6 NAVANTIA 128 11.6.1 COMPANY OVERVIEW 128 11.6.2 FINANCIAL OVERVIEW 128 11.6.3 SERVICES OFFERED 128 11.6.4 KEY DEVELOPMENTS 128 11.6.5 SWOT ANALYSIS 128 11.6.6 KEY STRATEGIES 129 11.7 LISNAVE 130 11.7.1 COMPANY OVERVIEW 130 11.7.2 FINANCIAL OVERVIEW 130 11.7.3 SERVICES OFFERED 130 11.7.4 KEY DEVELOPMENTS 130 11.7.5 SWOT ANALYSIS 131 11.7.6 KEY STRATEGIES 131 11.8 BESIKTAS SHIPYARD 132 11.8.1 COMPANY OVERVIEW 132 11.8.2 FINANCIAL OVERVIEW 132 11.8.3 SERVICES OFFERED 132 11.8.4 KEY DEVELOPMENTS 133 11.8.5 SWOT ANALYSIS 133 11.8.6 KEY STRATEGIES: 133 11.9 TERSAN SHIPYARD 134 11.9.1 COMPANY OVERVIEW 134 11.9.2 FINANCIAL OVERVIEW 134 11.9.3 SERVICES OFFERED 134 11.9.4 KEY DEVELOPMENTS 134 11.9.5 SWOT ANALYSIS 135 11.9.6 KEY STRATEGIES 135 11.10 SEFINE SHIPYARD 136 11.10.1 COMPANY OVERVIEW 136 11.10.2 FINANCIAL OVERVIEW 136 11.10.3 SERVICES OFFERED 136 11.10.4 KEY DEVELOPMENTS 136 11.10.5 SWOT ANALYSIS 137 11.10.6 KEY STRATEGIES: 137 11.11 TK TUZLA SHIPYARD 138 11.11.1 COMPANY OVERVIEW 138 11.11.2 FINANCIAL OVERVIEW 138 11.11.3 SERVICES OFFERED 138 11.11.4 KEY DEVELOPMENTS 138 11.11.5 SWOT ANALYSIS 139 11.11.6 KEY STRATEGIES 139 11.12 ONEX NEORION SHIPYARDS S.A. 140 11.12.1 COMPANY OVERVIEW 140 11.12.2 FINANCIAL OVERVIEW 140 11.12.3 SERVICES OFFERED 140 11.12.4 KEY DEVELOPMENTS 140 11.12.5 SWOT ANALYSIS 141 11.12.6 KEY STRATEGIES 141 11.13 PALUMBO GROUP SPA 142 11.13.1 COMPANY OVERVIEW 142 11.13.2 FINANCIAL OVERVIEW 142 11.13.3 SERVICES OFFERED 142 11.13.4 KEY DEVELOPMENTS 142 11.13.5 SWOT ANALYSIS 142 11.13.6 KEY STRATEGIES 143 11.14 CERNAVAL GROUP SHIPYARDS 144 11.14.1 COMPANY OVERVIEW 144 11.14.2 FINANCIAL OVERVIEW 144 11.14.3 SERVICES OFFERED 144 11.14.4 KEY DEVELOPMENTS 144 11.14.5 SWOT ANALYSIS 144 11.14.6 KEY STRATEGIES 145 11.15 VARREN MARINES SHIPPING PVT. LTD. 146 11.15.1 COMPANY OVERVIEW 146 11.15.2 FINANCIAL OVERVIEW 146 11.15.3 SERVICES OFFERED 146 11.15.4 KEY DEVELOPMENTS 147 11.15.5 SWOT ANALYSIS 147 11.15.6 KEY STRATEGIES 147 11.16 DATA CITATIONS 150
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