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2030年までの欧州ケチャップ市場調査レポート予測


Europe Ketchup Market Research Report Forecast to 2030

2030年までの欧州ケチャップ市場調査レポート予測 主要プレイヤー 欧州のケチャップ市場は予測期間中、CAGR 5.50%で継続的な成長が注目されている。2022年には、66億8,505万米ドルがケチャップ市場全体の規模... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2023年12月2日 US$5,250
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127 英語

 

サマリー

2030年までの欧州ケチャップ市場調査レポート予測

主要プレイヤー
欧州のケチャップ市場は予測期間中、CAGR 5.50%で継続的な成長が注目されている。2022年には、66億8,505万米ドルがケチャップ市場全体の規模であり、予測期間中には104億5,984万米ドルの規模に達すると予測されている。
トマトケチャップは、トマト、酢、砂糖、塩、香辛料で作られる調味料である。世界で最も人気のあるソースのひとつで、さまざまな料理に使用されている。一方、ハラペーニョ・ケチャップは、ハラペーニョ唐辛子を使用した、オリジナルのより辛いバリエーションである。ケチャップに少し辛みを加えたい人に最適だ。
さらに、ヨーロッパ全土で無糖ケチャップやオーガニック・ケチャップの需要が高まっているのは、多くの消費者が健康志向を強め、低糖質で人工的な原材料を使用していないものを求めているからだ。砂糖不使用のケチャップは、砂糖の代わりにステビアやエリスリトールなどの天然甘味料を使用している。オーガニック・ケチャップは、農薬やその他の化学物質を使用せずに栽培された原材料を使用しているため、消費者にとっても環境にとっても健康的な選択肢となる。その結果、多くのケチャップ・ブランドがこの需要の高まりに応えるため、オーガニックや砂糖不使用の選択肢を提供するようになった。ケチャップ製造において、主な関心事は製品の糖分である。多くの国で砂糖の消費を制限する法律が施行されており、ケチャップ市場全体に影響を与える可能性がある。例えば、英国では政府が砂糖税を導入し、一部のケチャップを含む飲料に含まれる添加砂糖に影響を及ぼしている。これにより、一部の非適合ケチャップ・ブランドの売上が減少する可能性がある。
市場の細分化
製品タイプ別では、トマトケチャップ、ハラペーニョケチャップ、バナナケチャップが欧州ケチャップ市場の主要セグメントである。トマトケチャップカテゴリーは2022年に49億8,845万米ドルの市場価値で74.62%の圧倒的な市場シェアを維持した。
欧州ケチャップ市場はまた、砂糖の有無に基づいて分析され、さらに無糖とレギュラーに区分される。
オーガニックとスタンダードが欧州ケチャップ市場のカテゴリー別主要サブセグメントである。これらのセグメントのうち、2022年にはスタンダードが75.36%と圧倒的な市場シェアを占めている。
包装タイプに基づき、市場はさらにボトルとパウチに二分される。ボトル・セグメントは2022年に56.04%の市場シェアを占めた。
さらに、ケチャップ市場で事業を展開するメーカーは、ナチュラル、オーガニック、遺伝子組み換え食品不使用など、さまざまなラベルを付けた高品質で革新的な製品の開発に継続的に注力している。
主要プレーヤー
ケチャップ市場で事業を展開する主要企業には、デルモンテ・フーズ社(米国)、ゼネラル・ミルズ社(米国)、ネスレS.A.(スイス)、ユニリーバ(英国)、クラフト・ハインツ社(米国)、マコーミック・アンド・カンパニー社(米国)、アソシエイテッド・ブリティッシュ・フード社(英国)、フォレージング・フォックス社(英国)、カール・クーネKG(GMBH & CO.)(ドイツ)、グラヴプロデュクト社(ロシア)などがある。


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目次

目次
1 エグゼクティブ・サマリー 15
1.1 市場の魅力度分析 17
1.1.1 欧州ケチャップ市場:製品タイプ別 18
1.1.2 欧州ケチャップ市場:砂糖含有量別 19
1.1.3 欧州ケチャップ市場:カテゴリー別 20
1.1.4 欧州ケチャップ市場:包装タイプ別 21
1.1.5 欧州ケチャップ市場:エンドユーザー別 22
1.1.6 欧州ケチャップ市場:流通チャネル別 23
2 市場紹介 24
2.1 定義 24
2.2 調査範囲 24
2.3 調査目的 24
2.4 市場構造 25
2.5 主要な購買基準 26
3 調査方法 27
3.1 調査プロセス 27
3.2 一次調査 28
3.3 二次調査 29
3.4 市場規模の推定 30
3.5 予測モデル 31
3.6 前提条件と限界のリスト 32
4 市場ダイナミクス
4.1 はじめに
4.2 推進要因 34
4.2.1 スナック製品に対する需要の高まり 34
4.2.2 天然食品素材に対する需要の高まり 34
4.2.3 ドライバーの影響分析 35
4.3 抑制要因 36
4.3.1 食品業界における厳しい規制 36
4.3.2 抑制要因の影響分析 37
4.4 機会 37
4.4.1 地域全体での砂糖消費削減に関する政府の取り組み 37
4.4.2 ファーストフード産業の成長 38
4.5 課題 39
4.5.1 原材料価格の変動 39
5 市場要因分析 40
5.1 バリューチェーン分析 40
5.1.1 原材料 41
5.1.2 加工 41
5.1.2.1 パルプ化 41
5.1.2.2 調理 41
5.1.2.3 仕上げ加工 41
5.1.2.4 空気除去 41
5.1.2.5 充填 41
5.1.2.6 冷却 42
5.1.3 包装 42
5.2 サプライチェーン分析 43
5.2.1 原材料の調達 44
5.2.2 製造 44
5.2.3 流通 44
5.2.4 エンドユーザー 44
5.3 ポーターの5力モデル 45
5.3.1 新規参入の脅威 45
5.3.2 供給者の交渉力 46
5.3.3 代替品の脅威 46
5.3.4 買い手の交渉力 46
5.3.5 ライバルの激しさ 46
5.4 COVID-19の影響分析 47
5.4.1 サプライチェーンへの影響 47
5.4.2 生産への影響 48
5.4.3 販売への影響 49
6 欧州のケチャップ市場:製品タイプ別 50
6.1 概要
6.1.1 欧州ケチャップ市場予測:製品タイプ別、2020-2030年 51
6.2 トマトケチャップ 52
6.3 ハラペーニョ・ケチャップ 53
6.4 バナナ・ケチャップ 54
6.5 その他 55

7 欧州ケチャップ市場:砂糖含有量別 56
7.1 概要 56
7.1.1 欧州ケチャップ市場予測:砂糖含有量別、2020~2030年 57
7.2 無糖 57
7.3 レギュラー 58
8 欧州ケチャップ市場:カテゴリー別 59
8.1 概要
8.1.1 欧州ケチャップ市場の推定と予測:カテゴリー別、2020-2030 60
8.2 オーガニック 60
8.3 スタンダード
9 欧州ケチャップ市場:包装タイプ別 62
9.1 概要 62
9.1.1 欧州ケチャップ市場の推定と予測:包装タイプ別、2020-2030年 63
9.2 パウチ 63
9.3 ボトル 64
10 欧州ケチャップ市場:エンドユーザー別 65
10.1 概要
10.1.1 欧州ケチャップ市場の推定と予測:エンドユーザー別、2020-2030年 66
10.2 住宅/小売業 66
10.3 商業/ホリカ 67
11 欧州ケチャップ市場:流通チャネル別 68
11.1 概要 68
11.1.1 欧州ケチャップ市場の推定と予測:流通チャネル別、2020-2030年 69
11.2 スーパーマーケットとハイパーマーケット 70
11.3 コンビニエンスストア・食料品店 71
11.4 オンラインストア 72
12 欧州ケチャップ市場:国別 73
12.1 概要
12.1.1 ドイツ 74
12.1.2 イギリス
12.1.3 フランス 77
12.1.4 スペイン 79
12.1.5 イタリア 80
12.1.6 ベネルクス 82
12.1.7 ノルディックス 83
12.1.8 ロシア 85
12.1.9 その他のヨーロッパ 86
13 競争環境 89
13.1 はじめに
13.2 市場戦略分析 89
13.3 競合のベンチマーク 90
13.4 主要開発と成長戦略 91
13.4.1 製品発売 91
14 会社プロファイル 92
14.1 デルモンテ・フーズ 92
14.1.1 会社概要 92
14.1.1 財務概要 93
14.1.2 提供製品 94
14.1.3 主要な開発 94
14.1.4 swot分析 95
14.1.5 主要戦略 95
14.2 ゼネラル・ミルズ社 96
14.2.1 会社概要 96
14.2.2 財務概要 97
14.2.3 提供製品 98
14.2.4 主要な開発 98
14.2.5 swot 分析 99
14.2.6 主要戦略 99
14.3 ネストレS.A. 100
14.3.1 会社概要 100
14.3.2 財務概要 101
14.3.3 提供製品 102
14.3.4 主要な開発 103
14.3.5 主要戦略 103
14.4 ユニリーバ 104
14.4.1 会社概要 104
14.4.2 財務概要 105
14.4.3 提供製品 106
14.4.4 主要開発商品 106
14.4.5 swot分析 106
14.4.6 主要戦略 107
14.5 クラフトハインツ社 108
14.5.1 会社概要 108
14.5.2 財務概要 109
14.5.3 提供製品 110
14.5.4 主要な開発 110
14.5.5 swot分析 111
14.5.6 主要戦略 111
14.6 マコーリック・アンド・カンパニー 112
14.6.1 会社概要 112
14.6.2 財務概要 113
14.6.3 提供製品 113
14.6.4 主要開発製品 114
14.6.5 swot分析 115
14.6.6 主要戦略 115
14.7 アソシエイテッド・ブリティッシュ・フード・ピーエルシー 116
14.7.1 会社概要 116
14.7.2 財務概要 117
14.7.3 提供製品 117
14.7.4 主要開発商品 118
14.7.5 swot分析 119
14.7.6 主要戦略 119
14.8 フォレージング・フォックス 120
14.8.1 会社概要 120
14.8.2 財務概要 120
14.8.3 提供製品 120
14.8.4 主要な開発 120
14.8.5 主要戦略 120
14.9 カール・クネ(ドイツ) 121
14.9.1 会社概要 121
14.9.2 財務概要 121
14.9.3 提供製品 121
14.9.4 主要な開発 121
14.9.5 主要戦略 122
14.10 主要製品 123
14.10.1 会社概要 123
14.10.2 財務概要 123
14.10.3 提供製品 123
14.10.4 主要開発品 123
14.10.5 主要戦略 123
15 付録 124
15.1 組織・団体 124
15.2 関連レポート 125

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図表リスト

LIST OF TABLES
TABLE 1 PRIMARY INTERVIEWS 28
TABLE 2 LIST OF ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 32
TABLE 3 EUROPE KETCHUP: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 51
TABLE 4 EUROPE KETCHUP: TOMATO MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY 2020–2030 (USD MILLION) 52
TABLE 5 EUROPE KETCHUP: JALAPENO MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 53
TABLE 6 EUROPE KETCHUP: BANANA MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY 2020–2030 (USD MILLION) 54
TABLE 7 EUROPE KETCHUP: OTHERS MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY 2020–2030 (USD MILLION) 55
TABLE 8 EUROPE KETCHUP MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 57
TABLE 9 EUROPE KETCHUP: SUGAR-FREE MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 57
TABLE 10 EUROPE KETCHUP: REGULAR MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 58
TABLE 11 EUROPE KETCHUP: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 60
TABLE 12 EUROPE KETCHUP: ORGANIC MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 60
TABLE 13 EUROPE KETCHUP: STANDARD MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 61
TABLE 14 EUROPE KETCHUP: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 63
TABLE 15 EUROPE KETCHUP: POUCH MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 63
TABLE 16 EUROPE KETCHUP: BOTTLES MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 64
TABLE 17 EUROPE KETCHUP MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 66
TABLE 18 EUROPE KETCHUP: RESIDENTIAL/RETAIL MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 66
TABLE 19 EUROPE KETCHUP: COMMERCIAL/HORECA MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 67
TABLE 20 EUROPE KETCHUP MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 69
TABLE 21 EUROPE KETCHUP: SUPERMARKETS & HYPERMARKETS MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY,
2020–2030 (USD MILLION) 70
TABLE 22 EUROPE KETCHUP: CONVENIENCE STORES & GROCERY STORES MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY,
2020–2030 (USD MILLION) 71
TABLE 23 EUROPE KETCHUP: ONLINE MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 72
TABLE 24 EUROPE: KETCHUP, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 74
TABLE 25 GERMANY: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 74
TABLE 26 GERMANY: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 75
TABLE 27 GERMANY: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 75
TABLE 28 GERMANY: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 75
TABLE 29 GERMANY: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 75
TABLE 30 GERMANY: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 76
TABLE 31 UK: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 76
TABLE 32 UK: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 76
TABLE 33 UK: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 76
TABLE 34 UK: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 77
TABLE 35 UK: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 77
TABLE 36 UK: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 77
TABLE 37 FRANCE: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 77
TABLE 38 FRANCE: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 78
TABLE 39 FRANCE: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 78
TABLE 40 FRANCE: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 78
TABLE 41 FRANCE: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 78
TABLE 42 FRANCE: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 79
TABLE 43 SPAIN: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 79
TABLE 44 SPAIN: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 79
TABLE 45 SPAIN: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 79
TABLE 46 SPAIN: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 80
TABLE 47 SPAIN: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 80
TABLE 48 SPAIN: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 80
TABLE 49 ITALY: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 80
TABLE 50 ITALY: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 81
TABLE 51 ITALY: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 81
TABLE 52 ITALY: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 81
TABLE 53 ITALY: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 81
TABLE 54 ITALY: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 82
TABLE 55 BENELUX: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 82
TABLE 56 BENELUX: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 82
TABLE 57 BENELUX: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 82
TABLE 58 BENELUX: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 83
TABLE 59 BENELUX: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 83
TABLE 60 BENELUX: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 83
TABLE 61 NORDICS: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 83
TABLE 62 NORDICS: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 84
TABLE 63 NORDICS: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 84
TABLE 64 NORDICS: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 84
TABLE 65 NORDICS: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 84
TABLE 66 NORDICS: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 85
TABLE 67 RUSSIA: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 85
TABLE 68 RUSSIA: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 85
TABLE 69 RUSSIA: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 85
TABLE 70 RUSSIA: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 86
TABLE 71 RUSSIA: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 86
TABLE 72 RUSSIA: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 86
TABLE 73 REST OF EUROPE: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 86
TABLE 74 REST OF EUROPE: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 87
TABLE 75 REST OF EUROPE: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 87
TABLE 76 REST OF EUROPE: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 87
TABLE 77 REST OF EUROPE: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 87
TABLE 78 REST OF EUROPE: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 88
TABLE 79 PRODUCT LAUNCH 91
TABLE 80 DEL MONTE FOODS, INC.: PRODUCTS OFFERED 94
TABLE 81 GENERAL MILLS INC.: PRODUCTS OFFERED 98
TABLE 82 NESTLÉ S.A.: PRODUCTS OFFERED 102
TABLE 83 UNILEVER: PRODUCTS OFFERED 106
TABLE 84 THE KRAFT HEINZ COMPANY: PRODUCTS OFFERED 110
TABLE 85 THE KRAFT HEINZ COMPANY: KEY DEVELOPMENTS 110
TABLE 86 MCCORICK & COMPANY, INC.: PRODUCTS OFFERED 113
TABLE 87 ASSOCIATED BRITISH FOOD PLC: PRODUCTS OFFERED 117
TABLE 88 THE FORAGING FOX: PRODUCTS OFFERED 120
TABLE 89 CARL KUHNE KG (GMBH & CO.): PRODUCTS OFFERED 121
TABLE 90 GLAVPRODUKT: PRODUCTS OFFERED 123

 

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Summary

Europe Ketchup Market Research Report Forecast to 2030

Major Players
The Europe Ketchup market is noticing continuous growth during the forecast period, with a CAGR of 5.50%. In 2022, USD 6,685.05 million was the overall market for Ketchup and is anticipated to reach the value of USD 10,459.84 million by the forthcoming period.
Tomato ketchup is a condiment made with tomatoes, vinegar, sugar, salt, and spices. It is one of the world's most popular sauces and is used in a range of cuisines. Jalapeno ketchup, on the other hand, is a hotter variation of the original that is created using jalapeno peppers. It's an excellent choice for individuals who enjoy a bit of extra heat in their ketchup.
Moreover, as for the rising demand for sugar-free and organic ketchups across Europe, many consumers are becoming more health-conscious and are looking for options that are lower in sugar and free from artificial ingredients. Sugar-free ketchups are made with natural sweeteners like stevia or erythritol instead of sugar. Organic ketchups are made with ingredients that are grown without the use of pesticides and other chemicals, which makes them a healthier option for both consumers and the environment. As a result, many ketchup brands are now offering organic and sugar-free options to meet this growing demand. In ketchup production, the main concern is the sugar content of the product. Many countries have implemented laws to limit sugar consumption, which could affect the ketchup overall market. For example, in the UK the government has implemented a sugar tax that affects added sugar in drinks, including some ketchups. This could reduce sales of some non-compliant ketchup brands.
Market Segmentation
Based on product type, tomato ketchup, jalapenos ketchup, and banana ketchup key segments for the Europe ketchup market. The tomato ketchup category upheld the dominant market share of 74.62% in 2022 in terms of a market value of USD 4,988.45 million.
The Europe Ketchup market is also analyzed based on the sugar presence and is further segmented into sugar free and regular.
Organic & Standard are the major subsegments by the category of the Europe Ketchup market. Among these segments, standard accounted for the dominant market share of 75.36% in 2022.
Based on the packaging types, the market is further bifurcate into bottles and pouches. The bottles segment accounted for the market share of 56.04% in 2022.
Moreover, the manufacturers operating in the Ketchup market are continuously focusing on the development of quality, and innovative products with various labels such as natural, organic, and GMO-free among others.
Major Players
The key players operating in the ketchup market include Del Monte Foods, Inc. (US), General Mills Inc. (US), Nestlé S.A. (Switzerland), Unilever (UK), The Kraft Heinz (US), McCormick & Company, Inc. (US), Associated British Food Plc (UK), The Foraging Fox (UK), Carl Kuhne KG (GMBH & CO.) (Germany), and Glavprodukt (Russia).



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY 15
1.1 MARKET ATTRACTIVENESS ANALYSIS 17
1.1.1 EUROPE KETCHUP MARKET, BY PRODUCT TYPE 18
1.1.2 EUROPE KETCHUP MARKET, BY SUGAR PRESENCE 19
1.1.3 EUROPE KETCHUP MARKET, BY CATEGORY 20
1.1.4 EUROPE KETCHUP MARKET, BY PACKAGING TYPE 21
1.1.5 EUROPE KETCHUP MARKET, BY END-USER 22
1.1.6 EUROPE KETCHUP MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL 23
2 MARKET INTRODUCTION 24
2.1 DEFINITION 24
2.2 SCOPE OF THE STUDY 24
2.3 RESEARCH OBJECTIVE 24
2.4 MARKET STRUCTURE 25
2.5 KEY BUYING CRITERIA 26
3 RESEARCH METHODOLOGY 27
3.1 RESEARCH PROCESS 27
3.2 PRIMARY RESEARCH 28
3.3 SECONDARY RESEARCH 29
3.4 MARKET SIZE ESTIMATION 30
3.5 FORECAST MODEL 31
3.6 LIST OF ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 32
4 MARKET DYNAMICS 33
4.1 INTRODUCTION 33
4.2 DRIVERS 34
4.2.1 ESCALATING DEMAND FOR SNACKS PRODUCTS 34
4.2.2 RISING DEMAND FOR NATURAL FOOD INGREDIENTS 34
4.2.3 DRIVER IMPACT ANALYSIS 35
4.3 RESTRAINTS 36
4.3.1 STRINGENT REGULATIONS IN THE FOOD INDUSTRY 36
4.3.2 RESTRAINT IMPACT ANALYSIS 37
4.4 OPPORTUNITIES 37
4.4.1 GOVERNMENT'S INITIATIVES ON REDUCED SUGAR CONSUMPTION ACROSS THE REGION 37
4.4.2 GROWTH OF THE FAST-FOOD INDUSTRY 38
4.5 CHALLENGES 39
4.5.1 FLUCTUATIONS IN PRICES OF RAW MATERIALS 39
5 MARKET FACTOR ANALYSIS 40
5.1 VALUE CHAIN ANALYSIS 40
5.1.1 RAW MATERIAL 41
5.1.2 PROCESSING 41
5.1.2.1 PULPING 41
5.1.2.2 COOKING 41
5.1.2.3 FINISHING 41
5.1.2.4 REMOVING AIR 41
5.1.2.5 FILLING 41
5.1.2.6 COOLING 42
5.1.3 PACKAGING 42
5.2 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 43
5.2.1 RAW MATERIALS SOURCING 44
5.2.2 MANUFACTURING 44
5.2.3 DISTRIBUTION 44
5.2.4 END-USER 44
5.3 PORTER'S FIVE FORCES MODEL 45
5.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 45
5.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 46
5.3.3 THREAT OF SUBSTITUTES 46
5.3.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 46
5.3.5 INTENSITY OF RIVALRY 46
5.4 COVID-19 IMPACT ANALYSIS 47
5.4.1 IMPACT ON SUPPLY CHAIN 47
5.4.2 IMPACT ON PRODUCTION 48
5.4.3 IMPACT ON SALES 49
6 EUROPE KETCHUP MARKET, BY PRODUCT TYPE 50
6.1 OVERVIEW 50
6.1.1 EUROPE KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 51
6.2 TOMATO KETCHUP 52
6.3 JALAPENO KETCHUP 53
6.4 BANANA KETCHUP 54
6.5 OTHERS 55

7 EUROPE KETCHUP MARKET, BY SUGAR PRESENCE 56
7.1 OVERVIEW 56
7.1.1 EUROPE KETCHUP MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 57
7.2 SUGAR-FREE 57
7.3 REGULAR 58
8 EUROPE KETCHUP MARKET, BY CATEGORY 59
8.1 OVERVIEW 59
8.1.1 EUROPE KETCHUP MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY CATEGORY, 2020–2030 60
8.2 ORGANIC 60
8.3 STANDARD 61
9 EUROPE KETCHUP MARKET, BY PACKAGING TYPE 62
9.1 OVERVIEW 62
9.1.1 EUROPE KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 63
9.2 POUCH 63
9.3 BOTTLES 64
10 EUROPE KETCHUP MARKET, BY END USER 65
10.1 OVERVIEW 65
10.1.1 EUROPE KETCHUP MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY END USER, 2020–2030 66
10.2 RESIDENTIAL/RETAIL 66
10.3 COMMERCIAL/HORECA 67
11 EUROPE KETCHUP MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL 68
11.1 OVERVIEW 68
11.1.1 EUROPE KETCHUP MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 69
11.2 SUPERMARKETS & HYPERMARKETS 70
11.3 CONVENIENCE STORES & GROCERY STORES 71
11.4 ONLINE 72
12 EUROPE KETCHUP MARKET, BY COUNTRY 73
12.1 OVERVIEW 73
12.1.1 GERMANY 74
12.1.2 UK 76
12.1.3 FRANCE 77
12.1.4 SPAIN 79
12.1.5 ITALY 80
12.1.6 BENELUX 82
12.1.7 NORDICS 83
12.1.8 RUSSIA 85
12.1.9 REST OF EUROPE 86
13 COMPETITIVE LANDSCAPE 89
13.1 INTRODUCTION 89
13.2 MARKET STRATEGY ANALYSIS 89
13.3 COMPETITIVE BENCHMARKING 90
13.4 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES 91
13.4.1 PRODUCT LAUNCH 91
14 COMPANY PROFILES 92
14.1 DEL MONTE FOODS, INC. 92
14.1.1 COMPANY OVERVIEW 92
14.1.1 FINANCIAL OVERVIEW 93
14.1.2 PRODUCTS OFFERED 94
14.1.3 KEY DEVELOPMENTS 94
14.1.4 SWOT ANALYSIS 95
14.1.5 KEY STRATEGIES 95
14.2 GENERAL MILLS INC. 96
14.2.1 COMPANY OVERVIEW 96
14.2.2 FINANCIAL OVERVIEW 97
14.2.3 PRODUCTS OFFERED 98
14.2.4 KEY DEVELOPMENTS 98
14.2.5 SWOT ANALYSIS 99
14.2.6 KEY STRATEGIES 99
14.3 NESTLÉ S.A. 100
14.3.1 COMPANY OVERVIEW 100
14.3.2 FINANCIAL OVERVIEW 101
14.3.3 PRODUCTS OFFERED 102
14.3.4 KEY DEVELOPMENTS 103
14.3.5 KEY STRATEGIES 103
14.4 UNILEVER 104
14.4.1 COMPANY OVERVIEW 104
14.4.2 FINANCIAL OVERVIEW 105
14.4.3 PRODUCTS OFFERED 106
14.4.4 KEY DEVELOPMENTS 106
14.4.5 SWOT ANALYSIS 106
14.4.6 KEY STRATEGIES 107
14.5 THE KRAFT HEINZ COMPANY 108
14.5.1 COMPANY OVERVIEW 108
14.5.2 FINANCIAL OVERVIEW 109
14.5.3 PRODUCTS OFFERED 110
14.5.4 KEY DEVELOPMENTS 110
14.5.5 SWOT ANALYSIS 111
14.5.6 KEY STRATEGIES 111
14.6 MCCORICK & COMPANY, INC. 112
14.6.1 COMPANY OVERVIEW 112
14.6.2 FINANCIAL OVERVIEW 113
14.6.3 PRODUCTS OFFERED 113
14.6.4 KEY DEVELOPMENTS 114
14.6.5 SWOT ANALYSIS 115
14.6.6 KEY STRATEGIES 115
14.7 ASSOCIATED BRITISH FOOD PLC 116
14.7.1 COMPANY OVERVIEW 116
14.7.2 FINANCIAL OVERVIEW 117
14.7.3 PRODUCTS OFFERED 117
14.7.4 KEY DEVELOPMENTS 118
14.7.5 SWOT ANALYSIS 119
14.7.6 KEY STRATEGIES 119
14.8 THE FORAGING FOX 120
14.8.1 COMPANY OVERVIEW 120
14.8.2 FINANCIAL OVERVIEW 120
14.8.3 PRODUCTS OFFERED 120
14.8.4 KEY DEVELOPMENTS 120
14.8.5 KEY STRATEGIES 120
14.9 CARL KUHNE KG (GMBH & CO.) 121
14.9.1 COMPANY OVERVIEW 121
14.9.2 FINANCIAL OVERVIEW 121
14.9.3 PRODUCTS OFFERED 121
14.9.4 KEY DEVELOPMENTS 121
14.9.5 KEY STRATEGIES 122
14.10 GLAVPRODUKT 123
14.10.1 COMPANY OVERVIEW 123
14.10.2 FINANCIAL OVERVIEW 123
14.10.3 PRODUCTS OFFERED 123
14.10.4 KEY DEVELOPMENTS 123
14.10.5 KEY STRATEGIES 123
15 APPENDIX 124
15.1 ORGANIZATIONS & ASSOCIATIONS 124
15.2 RELATED REPORTS 125

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List of Tables/Graphs

LIST OF TABLES
TABLE 1 PRIMARY INTERVIEWS 28
TABLE 2 LIST OF ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 32
TABLE 3 EUROPE KETCHUP: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 51
TABLE 4 EUROPE KETCHUP: TOMATO MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY 2020–2030 (USD MILLION) 52
TABLE 5 EUROPE KETCHUP: JALAPENO MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 53
TABLE 6 EUROPE KETCHUP: BANANA MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY 2020–2030 (USD MILLION) 54
TABLE 7 EUROPE KETCHUP: OTHERS MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY 2020–2030 (USD MILLION) 55
TABLE 8 EUROPE KETCHUP MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 57
TABLE 9 EUROPE KETCHUP: SUGAR-FREE MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 57
TABLE 10 EUROPE KETCHUP: REGULAR MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 58
TABLE 11 EUROPE KETCHUP: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 60
TABLE 12 EUROPE KETCHUP: ORGANIC MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 60
TABLE 13 EUROPE KETCHUP: STANDARD MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 61
TABLE 14 EUROPE KETCHUP: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 63
TABLE 15 EUROPE KETCHUP: POUCH MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 63
TABLE 16 EUROPE KETCHUP: BOTTLES MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 64
TABLE 17 EUROPE KETCHUP MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 66
TABLE 18 EUROPE KETCHUP: RESIDENTIAL/RETAIL MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 66
TABLE 19 EUROPE KETCHUP: COMMERCIAL/HORECA MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 67
TABLE 20 EUROPE KETCHUP MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 69
TABLE 21 EUROPE KETCHUP: SUPERMARKETS & HYPERMARKETS MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY,
2020–2030 (USD MILLION) 70
TABLE 22 EUROPE KETCHUP: CONVENIENCE STORES & GROCERY STORES MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY,
2020–2030 (USD MILLION) 71
TABLE 23 EUROPE KETCHUP: ONLINE MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 72
TABLE 24 EUROPE: KETCHUP, BY COUNTRY, 2020–2030 (USD MILLION) 74
TABLE 25 GERMANY: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 74
TABLE 26 GERMANY: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 75
TABLE 27 GERMANY: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 75
TABLE 28 GERMANY: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 75
TABLE 29 GERMANY: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 75
TABLE 30 GERMANY: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 76
TABLE 31 UK: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 76
TABLE 32 UK: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 76
TABLE 33 UK: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 76
TABLE 34 UK: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 77
TABLE 35 UK: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 77
TABLE 36 UK: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 77
TABLE 37 FRANCE: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 77
TABLE 38 FRANCE: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 78
TABLE 39 FRANCE: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 78
TABLE 40 FRANCE: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 78
TABLE 41 FRANCE: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 78
TABLE 42 FRANCE: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 79
TABLE 43 SPAIN: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 79
TABLE 44 SPAIN: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 79
TABLE 45 SPAIN: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 79
TABLE 46 SPAIN: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 80
TABLE 47 SPAIN: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 80
TABLE 48 SPAIN: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 80
TABLE 49 ITALY: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 80
TABLE 50 ITALY: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 81
TABLE 51 ITALY: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 81
TABLE 52 ITALY: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 81
TABLE 53 ITALY: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 81
TABLE 54 ITALY: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 82
TABLE 55 BENELUX: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 82
TABLE 56 BENELUX: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 82
TABLE 57 BENELUX: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 82
TABLE 58 BENELUX: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 83
TABLE 59 BENELUX: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 83
TABLE 60 BENELUX: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 83
TABLE 61 NORDICS: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 83
TABLE 62 NORDICS: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 84
TABLE 63 NORDICS: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 84
TABLE 64 NORDICS: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 84
TABLE 65 NORDICS: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 84
TABLE 66 NORDICS: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 85
TABLE 67 RUSSIA: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 85
TABLE 68 RUSSIA: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 85
TABLE 69 RUSSIA: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 85
TABLE 70 RUSSIA: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 86
TABLE 71 RUSSIA: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 86
TABLE 72 RUSSIA: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 86
TABLE 73 REST OF EUROPE: KETCHUP, BY PRODUCT TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 86
TABLE 74 REST OF EUROPE: KETCHUP MARKETESTIMATES & FORECAST, BY SUGAR PRESENCE, 2020–2030 (USD MILLION) 87
TABLE 75 REST OF EUROPE: KETCHUP, BY CATEGORY, 2020–2030 (USD MILLION) 87
TABLE 76 REST OF EUROPE: KETCHUP, BY PACKAGING TYPE, 2020–2030 (USD MILLION) 87
TABLE 77 REST OF EUROPE: KETCHUP, BY END USER, 2020–2030 (USD MILLION) 87
TABLE 78 REST OF EUROPE: KETCHUP, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2020–2030 (USD MILLION) 88
TABLE 79 PRODUCT LAUNCH 91
TABLE 80 DEL MONTE FOODS, INC.: PRODUCTS OFFERED 94
TABLE 81 GENERAL MILLS INC.: PRODUCTS OFFERED 98
TABLE 82 NESTLÉ S.A.: PRODUCTS OFFERED 102
TABLE 83 UNILEVER: PRODUCTS OFFERED 106
TABLE 84 THE KRAFT HEINZ COMPANY: PRODUCTS OFFERED 110
TABLE 85 THE KRAFT HEINZ COMPANY: KEY DEVELOPMENTS 110
TABLE 86 MCCORICK & COMPANY, INC.: PRODUCTS OFFERED 113
TABLE 87 ASSOCIATED BRITISH FOOD PLC: PRODUCTS OFFERED 117
TABLE 88 THE FORAGING FOX: PRODUCTS OFFERED 120
TABLE 89 CARL KUHNE KG (GMBH & CO.): PRODUCTS OFFERED 121
TABLE 90 GLAVPRODUKT: PRODUCTS OFFERED 123

 

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