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米国シングルユースパッケージング市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


United States Single Use Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

米国の単回使用パッケージ市場(以下、調査対象市場)は、2020年に233.9億米ドルと評価されましたが、2021年から2026年の間に3.6%のCAGRを記録し、2026年には293.4億米ドルになると予測されています。一方、米国... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

米国の単回使用パッケージ市場(以下、調査対象市場)は、2020年に233.9億米ドルと評価されましたが、2021年から2026年の間に3.6%のCAGRを記録し、2026年には293.4億米ドルになると予測されています。一方、米国地域では、COVID-19の発生に伴うロックダウンにより、電子商取引が大幅に加速しました。しかし、COVID-19の影響で、2020年の3月、4月、5月の小売売上高は減少しました。このような要因は、それぞれの月の米国小売業における軟質プラスチックパッケージの使用に悪影響を及ぼしました。しかし、米国の小売業は2020年後半に大幅な伸びを示し、この地域での軟質プラスチック包装の使用率を回復させました。

- 小型で利便性の高いパッケージへのニーズの高まりや、視覚的なインパクトの強さなどが、予測期間中に単回使用パッケージの成長に寄与すると予想される要因です。単回使用パッケージとは、捨てられるかリサイクルされる前に一度だけ使用される製品のことです。レジ袋、ストロー、コーヒーストレーナー、ソーダや水のボトル、そしてほとんどの食品包装などがこれに該当します。
- 米国のフレキシブル・プラスチック・パッケージ業界は、直面しているいくつかのパッケージの課題に対して革新的なソリューションを導入することができたため、健全な成長を遂げています。Flexible Packaging Association(FPA)によると、アメリカの消費者に受け入れられていることもあり、ブランドオーナーは、パウチ、フィルム、バッグなどのパッケージソリューションを採用しています。
- ボトルウォーター、ソフトドリンク、アルコール飲料、インスタント飲料、ミルクなどの需要の増加に伴い、さまざまなサイズのパッケージが生産されるようになると、使い捨てプラスチック飲料容器市場の成長が加速します。
- ポーランドのウォッカブランド「Sobieski」は、ウォッカをプラスチックボトルに詰めています。Marie Brizard Wine & Spiritsグループの一員であるSobieskiは、プレミアムウォッカとして販売されており、米国でも人気があります。プラスチックボトルはGreiner Packaging社が製造しており、顧客にとって魅力的なデザインと実用性の組み合わせに依存しています。

主な市場動向

ヘルスケア&医薬品が市場シェアを独占

- パンデミックの影響でSUPやプラスチック系包装材の使用量が増加し、医療品や包装材の需要が高まっていることから、世界的にプラスチック廃棄物の発生量が急増しています。その中でも、RT-PCRを採用したコロナウイルス検査キットのプラスチック部分を衛生的に廃棄したいというニーズがありました。
- 世界中で使い捨てプラスチックの使用が禁止されつつありますが、COVID-19のパンデミックの際には、プラスチック製の袋や容器を再利用することによる二次汚染の懸念から、米国などの国では使い捨てプラスチックの使用禁止を一時的に撤回または延期せざるを得ませんでした。
- 例えば、ニューヨークでは、2020年3月に開始された全州的なレジ袋の禁止令が、パンデミックのために2020年5月に保留されました。また、カリフォルニア州とオレゴン州でもビニール袋の使用禁止が中止され、コネチカット州、デラウェア州、ハワイ州、ニュージャージー州、ニューメキシコ州、オレゴン州、ワシントン州などでは同様の禁止措置が延期されました。
- PPEの大半は、ポリウレタン(PU)、ポリプロピレン(PP)、ポリカーボネート(PC)、低密度ポリエチレン(LDPE)、ポリ塩化ビニル(PVC)などのポリマーで構成されています。これらのうち、PSとLDPEはほとんどリサイクルされず、PETとHDPEは広くリサイクルされますが、PVCとPPはリサイクルされないことが多いです。
- 施設で使用するプラスチックの種類を変えることも、プラスチック汚染の抑制につながります。例えば、病院で使用される標準的なプラスチックであるPVCは、焼却すると有害な化学物質を排出します。そこでクラレアメリカは、ポリ塩化ビニルに比べて製造に必要なエネルギーが少なく、排出量も少ないポリオレフィン系エラストマーを開発しました。

プラスチックが大きなシェアを占める

- Biologicaldiversity.orgによると、アメリカ国民は1年間に1,000億枚のレジ袋を使用しており、その製造には1,200万バレルの石油が必要です。アメリカ人は一人当たり年間平均365枚のレジ袋を使用しています。デンマークの人々は、1年に平均4枚のレジ袋を使用しています。
- さらに、コロナウイルスの蔓延により、そのバリア性から使い捨てプラスチックの採用が一時的に増加しています。主な使用者は、レストラン、食料品店、Eコマース業者です。食料品店では、レジ袋の使用量が急激に増加しています。家庭では、COVID-19以前に比べて廃棄物の量が最大50%増加しており、需要の増加を示しているが、州が平常時に近いシナリオを達成すると同時に、COVID以前に制定された使い捨てプラスチックの使用を禁止する規制により、これらの包装材の流通が沈静化することが予想される。
- クイックサービスレストラン(QSR)における使い捨てパッケージと再利用可能な食器を比較すると、使い捨てシステムには、特に二酸化炭素の排出量と淡水の消費量において利点があります。
- これは、複数回使用する食器の洗浄、消毒、乾燥に必要なエネルギーと水の量によるものです。ベースラインシナリオでは、ポリプロピレンを使用したマルチユースシステムは、紙を使用したシングルユースシステムと比較して、2.5倍以上のCO2-E排出量と3.6倍の淡水を使用することになります。
- その結果、使い捨てプラスチックの市場は、市場に参入しているベンダーが、より高いリサイクル率のパッケージを導入したり、分解を助ける材料を含んだパッケージを導入したりしなければ、維持できない可能性があります。このような懸念から、バイオベースの使い捨てプラスチック製品を導入する新しいプレーヤーが市場に参入しています。

競争状況

米国の使い捨て包装市場は、新規参入企業と数社の有力企業によって緩やかな競争が行われている。各企業は市場シェアを維持するために、技術革新や戦略的パートナーシップの締結を続けている。

- 2021年5月 - Interfor Corporationは、Georgia-Pacific Wood Products LLCおよびGP Wood Products LLCとの間で、Miss.のBay Springs、Ala.のFayette、La.のDeQuincy、Ore.のPhilomathにある4つの製材所を買収することで合意に達したと報告しました。買収総額は3億7,500万米ドルで、運転資金を含め、全額手元資金で賄います。

本レポートの購入理由

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 業界のサプライチェーン分析
4.3 市場ドライバー
4.3.1 軽量化と持続可能なソリューション(紙ベースのカップなど)の使用に向けた継続的なトレンド
4.3.2 利便性と実用性を高めた柔軟な使い捨て包装製品
4.4 市場の課題
4.4.1 厳しい規制が単回使用プラスチック包装製品の成長を妨げる大きな要因となっている
4.5 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.5.1 サプライヤーの交渉力
4.5.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.5.3 新規参入者の脅威
4.5.4 代替製品の脅威
4.5.5 競合他社との競争の激しさ
4.6 主要な規格および規制
4.7 COVID-19のシングルユースパッケージング市場への影響

5 市場区分
5.1 素材
5.1.1 紙・板紙
5.1.2 プラスチック
5.1.3 アルミニウム
5.1.4 その他の材料
5.2 エンドユーザー産業
5.2.1 食品
5.2.2 飲料
5.2.3 医療・医薬品
5.2.4 パーソナルケア
5.2.5 その他のエンドユーザー産業

6 競争状況
6.1 企業プロフィール*1
6.1.1 Dart Container Corporation
6.1.2 ジョージア・パシフィック・エルエルシー
6.1.3 Graphic Packaging International Inc.
6.1.4 ノボレックス
6.1.5 Pactiv LLC
6.1.6 Snapsil Corporation
6.1.7 Berry Global Inc.

7 市場の将来展望

 

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Summary

The US single-use packaging market (henceforth, referred to as the market studied) was valued at USD 23.39 billion in 2020, and it is projected to be worth USD 29.34 billion by 2026, registering a CAGR of 3.6% during the period of 2021-2026. Meanwhile, the US region has witnessed a significant acceleration in e-commerce driven by lockdowns imposed with the outbreak of COVID-19. However, COVID-19 dented the retail sales in March, April, and May in 2020. Such factors negatively impacted the usage of flexible plastic packaging in the US retail landscape in those respective months. However, retail in the United States witnessed a significant surge in late 2020, and this bounced back the usage of flexible plastic packaging in the region.​

- The increasing need for small and more convenient packaging, and strong visual impact are some of the factors that are expected to contribute to the growth of single-use packaging over the forecast period. Single-use packaging is for products used only once before they are thrown away or recycled. These items are things like plastic bags, straws, coffee stirrers, soda and water bottles, and most food packaging.
- The US flexible plastic packaging industry is witnessing healthy growth, as the industry was able to implement innovative solutions for the several packaging challenges it faced. According to the Flexible Packaging Association (FPA), brand owners are adopting pouches, films, and bags as a go-to packaging solution, in part due to rising acceptance by American consumers.
- The growing production of different package sizes in line with the increasing demand for bottled water, soft drinks, alcoholic beverages, ready-to-drink beverage, and milk will fuel growth of the single-use plastic beverage container market. ​
- Polish vodka brand Sobieski packages vodka in plastic bottles. Part of the Marie Brizard Wine & Spirits Group, Sobieski is marketed as premium vodka and is popular in the United States. The plastic bottle is produced by Greiner Packaging, which relies on a combination of appealing design and practicality for the customer.​

Key Market Trends

Healthcare & Pharmaceutical to Dominate Market Share

- The growing usage of SUPs and plastic-based packaging materials and the increasing demand for medical products and packaging amid the pandemic has significantly spiked the plastic waste generation worldwide. One primary need was the disposal of plastic-based parts of the coronavirus testing kits employing RT-PCR for hygienic concerns.
- Although single-use plastics are becoming increasingly banned worldwide, concerns of cross-contamination by reusing plastic bags and containers have forced countries like the US to temporarily revoke or defer bans on single-use plastics during the COVID-19 pandemic.
- For instance, a statewide ban on plastic bags in New York initiated in March 2020 was put on hold in May 2020 owing to the pandemic. California and Oregon also suspended their bans on plastic bags, while Connecticut, Delaware, Hawaii, New Jersey, New Mexico, Oregon, Washington, etc., postponed similar prohibitions.
- The majority of PPEs are made up of polymers like polyurethane (PU), polypropylene (PP), polycarbonate (PC), low-density polyethylene (LDPE), polyvinyl chloride (PVC). Among these, PS and LDPE are rarely recycled plastics, PET and HDPE are widely recycled while PVC and PP are often not recycled.
- Changing the type of plastic that facilities use can also help curb plastic pollution. For example, PVC is a standard plastic used in hospitals that discharge toxic chemicals when incinerated. To counter this, Kuraray America developed Polyolefin-based elastomers that require less energy to produce and contribute fewer emissions than PVC.

Plastics to Hold a Significant Market Share

- According to Biologicaldiversity.org, American citizens use 100 billion plastic bags a year, which require 12 million barrels of oil to manufacture. Americans use an average of 365 plastic bags per person per year. People in Denmark use an average of four plastic bags per year.
- Moreover, the spread of coronavirus has temporarily increased the adoption of single-use plastic due to its barrier properties. The major users being restaurants, grocery stores, and e-commerce vendors. Grocery stores have sharply increased plastic bag usage. Households are generating up to 50% more waste by volume than they did pre-COVID-19, indicating an increased demand, but as soon as the state achieves near-normal scenarios, the pre-covid established regulations to ban the use of single-use plastics is expected to subside the circulation of these packaging materials.
- On comparing single-use packaging to that of reusable tableware in Quick Service Restaurants (QSR), single-use systems have their advantages, particularly in carbon emissions and freshwater consumption.
- These are due to the amounts of energy and water needed to wash, sanitize and dry multi-use tableware. In the baseline scenario, the polypropylene-based multi-use system was responsible for generating over 2.5 times more CO2-e emissions and using 3.6 times the amount of freshwater than the paper-based single-use system.
- As a result, the market for single-use plastics might sustain only if the vendors in the market introduce packaging with higher recycling rates or including materials that help in decomposition. The above concerns are leading to the entry of new players in the market that are introducing Bio-based single-use plastic products.

Competitive Landscape

The United States Single Use Packaging Market is moderately competitive with new firms entering the market and few dominant firms in the market. The firms keep on innovating and entering into strategic partnerships in order to retain their market share.

- May 2021 - Interfor Corporation reported that it had reached an agreement with Georgia-Pacific Wood Products LLC and GP Wood Products LLC to acquire four of its sawmill operations located in Bay Springs, Miss., Fayette, Ala., DeQuincy, La., and Philomath, Ore. The total purchase price of USD375 million, which includes working capital, will be funded entirely from cash on hand.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 Introduction
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Supply Chain Analysis
4.3 Market Drivers
4.3.1 Ongoing Trend toward Lightweighting and Use of Sustainable Solutions (such as Paper-based cups)
4.3.2 Flexible Single-use Packaging Products Offering Increased Convenience and Utility
4.4 Market Challenges
4.4.1 Stringent Regulations as Major Impediment to Growth of Single-use Plastic Packaging Products
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Consumers
4.5.3 Threat of New Entrants
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Key Standards & Regulations
4.7 Impact of COVID-19 on the Single-use Packaging Market

5 Market Segmentation
5.1 Material
5.1.1 Paper & Paperboard
5.1.2 Plastic
5.1.3 Aluminium
5.1.4 Other Materials
5.2 End-User Industry
5.2.1 Food
5.2.2 Beverage
5.2.3 Healthcare & Pharmaceutical
5.2.4 Personal Care
5.2.5 Other End-user Industries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Dart Container Corporation
6.1.2 Georgia-Pacific LLC
6.1.3 Graphic Packaging International Inc.
6.1.4 Novolex
6.1.5 Pactiv LLC
6.1.6 Snapsil Corporation
6.1.7 Berry Global Inc.

7 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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