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メタルプリントパッケージ市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Metal Print Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

メタルプリントパッケージ市場は、予測期間(2021年~2026年)において、約5.4%のCAGRが見込まれています。 金属印刷パッケージを使用することで、メーカーは製品のブランド認知度を向上させることができ、そ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

メタルプリントパッケージ市場は、予測期間(2021年~2026年)において、約5.4%のCAGRが見込まれています。

金属印刷パッケージを使用することで、メーカーは製品のブランド認知度を向上させることができ、その結果、ユーザーの関心を引き、製品の購入を促進することができます。近年のCOVID-19の流行による消費者の購買行動の変化や、柔軟で安価で使いやすいパッケージの採用が進んでいることなどが、2020年~2021年の印刷パッケージ市場への投資を促進する大きな要因となっています。2020年には、プラスチックが低コストにより市場を回復しましたが、環境への配慮から、特に食品・飲料業界では金属製パッケージの需要も拡大しています。

- 世界では急速に都市化が進んでおり、国連(UN)によると、都市部に住む人の割合は2050年までに66%に増加すると予想されています。都市化が進み、豊かさが増すにつれ、食生活が変化し、パッケージ化された食品への需要が高まっているのが特徴です。そのため、大手組織小売業者は膨大な量の缶詰や飲料を積み上げるようになりました。現在では、オフラインおよびオンラインの小売業者が、さまざまなブランドのパッケージ食品を店頭に並べています。
- 食品・飲料、化粧品、パーソナルケアなどの業界でも、再利用可能な金属製パッケージや部分的に再利用可能な金属製パッケージの選択肢が、先進的で魅力的な印刷技術とともに模索されています。米国でパーソナルケア製品のパッケージを製造している新興企業のVerity社は、リサイクルが難しいプラスチックの代わりに、リサイクル可能なアルミ製のパッケージを製造しています。同社は、消臭剤用のアルミとステンレスのケースを製造していますが、より広いパーソナルケア市場を視野に入れています。同社は現在、米国の消臭剤メーカーであるノニコに金属製パッケージを供給しています。ノニコ社は現在、Verity社の再利用可能なステンレススチール製パッケージの消臭剤を提供しています。
- また、デジタル印刷の進歩により、食品・飲料メーカーが後期カスタマイズのようなコンセプトを採用できるようになったことも、研究市場での需要を促進しています。偽造品に対する製品のセキュリティとトレーサビリティーを強化するために、セキュリティラベルやスマートメタリックラベル、RFIDの採用が増えており、市場規模はさらに拡大しています。
- 世界のスナック市場のような産業が活況を呈している中で、スナックのプレミアム化は大きな成長を見せています。パッケージングはプレミアム化の3つの重要な要素の1つであるため、エンドユーザーの市場への投資が増加しています。例えば、Crown Food Europe社は、「活況を呈する」スナック菓子市場において、パッケージに高級感を持たせるために金属の使用を提唱しています。同社によると、金属は、内容物を保護する価値があるという印象を与える堅固で堅牢な素材であるため、高級感があるとのことです。

主な市場動向

オフセットリソグラフィーが大きな市場成長をもたらすと予想される

- オフセットリソグラフィは、印刷物を作成するために広く使用されているパッケージ印刷方法の一つです。オフセット印刷は、他の印刷方式と比較して、経済的に高品質な印刷物を大量に生産することができ、メンテナンスも少なくて済むという特徴があります。
- また、オフセット印刷は高品質で高速な印刷が可能であることから、パッケージ印刷の中でも需要が高く、メタルタイプの市場も形成されています。ヨーロッパのような地域では、金属缶は硬くて吸水性のない素材であるため、オフセット印刷が広く採用されています。
- クラウンホールディングス社などは、2ピース、3ピースの金属パッケージにオフセット印刷を採用しており、印刷版にインクを塗布し、ブランケットに転写した後、金属自体にインクを塗布しています。2ピース缶は成形時に印刷し、3ピース缶はシートに印刷します。クラウン・フード・ヨーロッパは、スナック分野の多くの顧客のために金属印刷パッケージを製造しています。例えば、Bier Nutsのクランチーなコーティングされたピーナッツの100%リサイクル可能な金属フォーマットの容器や、Satisfied SnacksのSalad (as) Crispsコンセプトの金属缶の印刷パッケージなどです。
- また、オフセット印刷技術では、国際的な食品安全基準を満たすために無溶剤のインクを使用しており、塗布するコーティング液や乾燥液はVOC(揮発性有機化合物)を排出しません。 オフセット印刷の需要増加に後押しされて、多くの企業が新しいインク製品を発売しています。例えば、2019年には、印刷インキを製造するSun Chemical(米国に本社を置く企業)が、商業用金属印刷向けの高性能UV LED硬化型枚葉オフセットインキの新シリーズ「SunWave Lumina」を発売しました。
- オフセット印刷の品質は高いのですが、グラビア印刷やフォトグラビアなどの印刷方式に比べると劣っています。また、オフセット印刷に使用される印刷版は、アルマイト処理されたアルミニウム材であるため、酸化により錆びる可能性があり、十分なメンテナンスが必要である。このようなデメリットがあるため、金属パッケージにおけるオフセット印刷の成長は制限されると予想されていた。

欧州地域が大きなシェアを占める

- Barclays Premier LeagueやLa Ligaなど、数多くのスポーツ大会でパッケージ飲料が大量に消費され、食品の取り扱いが便利になっていることから、予測期間中、欧州における金属印刷パッケージの需要が高まると予想されています。
- 欧州で事業を展開するベンダーは、今後数年間の同地域の成長を後押しするために、新製品の開発や施設の拡張に注力しています。2019年には、金属缶用の金属印刷システムを開発しているTonejet社が、イギリスに1,300平方メートルの施設を新設しました。この施設は、大手飲料ブランドやクラフトビールメーカーからの新興印刷技術に対する世界的な需要の高まりに対応するため、同社の増産を後押しします。
- 2021年3月、欧州アルミニウム社とメタル・パッケージング・ヨーロッパ社は、2030年のブリュッセルまでにアルミニウム飲料缶のリサイクル率を100%にするための共同ロードマップを発表しました。このロードマップは、缶シートのアルミニウムメーカー、アルミニウム飲料缶のメーカー、使用済みアルミニウム飲料缶のリサイクル業者の間で、真の循環型経済におけるフロントランナーとしてのアルミニウム飲料缶の可能性を、今後10年以内に完全に達成できるという確信を反映したものです。
- 2020年5月、イタリアのミネラルウォーターメーカーであるAcqua S. Bernardo社は、同社のプレミアムスティルウォーターおよびスパークリングウォーターのパッケージを金属製に変更しました。Acqua S. Bernardo社は、Crown Holdings Inc.と提携し、ブランドの品質と伝統を反映したクリエイティブなデザインを開発しました。また、同社は、大規模な屋外イベント、ビーチ、スポーツ活動など、特定のパッケージに制限がある場所での消費が高まることを可能にするため、ポートフォリオを多様化することの重要性を認識していました。
- 最近のCOVID-19の発生は、欧州地域の消費者の行動に大きな影響を与えています。需要側では、消費者が加工済みの果物や野菜など、保存可能な食品を買いだめしています。一方、供給側では、メーカーやサプライヤーが、労働力や物流能力の問題から、増加する需要に対応するのに苦労しています。この地域の缶詰工場のほとんどは、小売用の小型金属パッケージ(缶)の注文が多い。しかし、外食産業向けの5kg以上の大型缶の需要は、レストランの閉鎖などにより大幅に減少しています。

競合状況

金属印刷パッケージ市場は競争が激しく、世界的にも地域的にもかなりの数のプレイヤーが存在しています。これらのプレーヤーは、市場で大きなシェアを占めており、世界中の消費者基盤を拡大することに注力しています。これらの企業は、新しいソリューションを導入するための研究開発投資、戦略的パートナーシップ、その他の有機的・無機的な成長戦略に注力し、予測期間中に競争力を獲得しようとしています。

- 2021年5月-ヒューバーグループ・プリント・ソリューションズは、ポーランドのブロツワフ地区に、ヨーロッパ中の顧客に納品する最先端の生産工場を開設することを発表しました。フーバーグループはこの新しい建物で、フレキソ印刷やグラビア印刷用の水性ワニスや溶剤系インクを生産し、UVインクを含むオフセットインクの吐出ラインを備えています。
- 2020年3月 - ブラジルのクラフトビールブランドであるBierlandは、Crown Holdings Inc.の子会社であるCrown Embalagens Metálicas da Amazônia SAと提携し、製品ポートフォリオ全体のパッケージを金属缶に切り替えることができました。

このレポートを購入する理由

- 市場推定値(ME)シート(Excel形式
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 業界のサプライチェーン分析
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.3.2 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ
4.4 マーケットドライバー
4.5 市場の課題
4.6 COVID-19の市場への影響

5 金属パッケージング市場の展望
5.1 タイプ別金属包装需要
5.2 金属包装材の地域別需要
5.3 エンドユーザー産業別の金属包装需要

6 印刷インキおよびコーティング剤の市場展望
6.1 印刷インキのタイプ別需要(溶剤ベース、水性、油性、UV硬化、その他のタイプ

7 マーケット・セグメンテーション
7.1 印刷プロセス
7.1.1 オフセットリソグラフィー
7.1.2 グラビア
7.1.3 フレキソグラフィ
7.1.4 デジタル
7.1.5 その他の印刷技術
7.2 地理的状況
7.2.1 北アメリカ
7.2.2 欧州
7.2.3 アジア太平洋地域
7.2.4 ラテンアメリカ
7.2.5 中近東およびアフリカ

8 競争状況
8.1 企業の概要
8.1.1 東洋製罐株式会社Ltd.
8.1.2 ボール社
8.1.3 フーバーグループ
8.1.4 エンバセスグループ
8.1.5 CCLコンテイナー
8.1.6 ケーニッヒ&バウアーAG
8.1.7 トーンジェット株式会社
8.1.8 クラウン・ホールディングス株式会社

9 市場の将来展望

 

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Summary

The Metal Print Packaging Market is expected to register a CAGR of about 5.4% over the forecast period (2021 - 2026).

The metal printed packaging allows the manufacturers to improve the brand visibility of the products, thus, attracting the user’s attention and propelling them to buy the product. The changing consumer buying behavior due to the recent COVID-19 outbreak and growing adoption of flexible, cheap, and easy to use packaging are some of the major factors driving the investment in the print packaging market in 2020-2021. Although plastic regained its market in 2020 due to low cost, the environmental concern has also expanded the demand for metal packaging, especially in the food and beverage industry.

- The world is urbanizing rapidly; the proportion of people living in urban areas is expected to increase to 66% by 2050, according to the United Nations (UN). As urbanization is picking up, and growing affluence, diet is changing, characterized by a high demand for packaged food. Therefore, large organized retailers have started to stack vast amounts of canned food and beverages. Nowadays, offline and online retailers stock a wide range of brands of packaged food items in their stores.
- Industries like Food and Beverage, cosmetic, and personnel care are also exploring reusable and partially reusable metal packaging options, along with advance and attractive printing technologies. US-based startup making packaging for personal care products, Verity, is producing curbside-recyclable aluminum options in lieu of hard-to-recycle plastic. The company manufactures aluminum and stainless steel cases for deodorant and is looking into the wider personal care market. The company currently supplies its metal packaging to the US-based deodorant producer, Noniko. Noniko is currently offering deodorant in reusable stainless steel packaging from Verity.
- The advancement in digital printing has also enabled food and beverage companies to adopt concept like late-stage customization; hence, also fueling the demand in the studied market. The growing adoption of security or smart metallic labels or RFID to enhance product security and traceability against counterfeiting is further expanding the studied market scope.
- As industries like global snacking markets are booming, premiumization in Snacks is witnessing a massive growth. And as the packaging is one of three key elements of premiumization, the end-users are increasingly investing in the studied market. For instance, Crown Food Europe is advocating the use of metal to convey a premium feel to packaging in the “booming” snacks market. According to the company, metal conveys a premium feel, being a solid and robust material that gives the impression the contents are worth protecting.

Key Market Trends

Offset Lithography is Expected to Hold a Significant Market Growth

- Offset lithography is one of the widely used packaging printing methods used for creating printed materials. Compared to the other packaging printing methods, offset lithography printing is suitable for economically producing large volumes of high-quality prints requiring little maintenance.
- Offset printing offers advantages, such as high print quality and high-speed printing, further leading to the high demand for the packaging printing type, which has also gained its metal type market. In a region like Europe, offset printing is a widely adopted method for printing on metal cans owing to its hard and non-absorbent material.
- Companies like Crown Holdings Inc. utilize offset printing for a 2-piece and 3-piece metal packaging so that ink is applied to a printing plate, transferred to a blanket, and then on to the metal itself. 2-piece cans are printed when formed, whereas Three-piece is printed on sheets. Crown Food Europe has produced metal print packaging for many clients in the snacks sector, including metal format containers that are 100% recyclable for Bier Nuts’ crunchy, coated peanuts; and print packaging for Satisfied Snacks’ Salad (as) Crisps concept in metal tins.
- Offset printing technology also uses solvent-free inks to meet international food safety standards, and the applied coating and drying solutions do not emit VOCs (volatile organic compounds).​ Driven by the increasing demand for offset printing, many companies have launched new ink products. For instance, in 2019, Sun Chemical (United States based firm), a producer of printing inks, launched SunWave Lumina, a new range of high-performance UV LED curing sheetfed offset inks for commercial metal printing.
- Although the quality of prints produced using offset printing is high, it is flawed by better printing methods, such as rotogravure and photogravure. Because printing plates are anodized aluminum materials, which could rust from oxidation, the plates used for offset printing needs to be adequately maintained. Such disadvantages have been anticipated to restrict the growth of offset lithography printing in metal packaging.

Europe Region to Witness a Significant Share

- High consumption of packaged beverages in numerous sports tournaments, including Barclays Premier League, and La Liga, owing to the growing convenience in handling the food items, is expected to boost the demand for the metal print packaging in Europe during the forecast period.
- The vendors operating in Europe are focusing on new product developments and facility expansions to boost the region’s growth in the coming years. In 2019, Tonejet, which is developing metal printing systems for metal cans, has built a new 1,300 sqm facility in the United Kingdom. The facility will help the company to increase production to meet the rising worldwide demand for emerging printing technology from major beverage brands and craft brewers.
- In March 2021, European Aluminium and Metal Packaging Europe launched a joint Roadmap towards 100% aluminum beverage can recycling by 2030 Brussels. The Roadmap reflects the conviction among aluminum producers of cansheet, manufacturers of aluminium beverage cans and recyclers of used aluminium beverage cans that the full potential of the aluminium beverage can as a front-runner in a truly circular economy can be achieved within the next ten years.
- In May 2020, Acqua S. Bernardo, an Italian manufacturer of mineral water, had shifted to metal packaging for its premium still and sparkling waters. Acqua S. Bernardo has partnered with Crown Holdings Inc. to develop the creative designs that reflected the brand’s quality and heritage. The company also recognized the importance of diversifying its portfolio to enable rising consumption during large outdoor events, beaches, sporting activities, and other locations where certain packaging can be restrictive.
- The recent COVID-19 outbreak has greatly affected the consumer’s behavior in the European region. On the demand side, consumers are hoarding shelf-stable food items, such as processed fruit and vegetables. On the supply side, manufacturers and suppliers are struggling to meet the increasing demand owing to labor and logistics capacity issues. Most of the canneries around the region have large orders for small retail metal packages (cans). However, the demand for bigger cans, which are more than 5 kg, used for the foodservice sector has significantly decreased due to the shutting down of restaurants.

Competitive Landscape

The metal print packaging market is moderately competitive and comprises a significant number of global and regional players. These players account for a large share in the market and are focusing on expanding their consumer base across the world. These players are focusing on the research and development investment in introducing new solutions, strategic partnerships, and other organic and inorganic growth strategies to earn a competitive edge during the forecast period.

- May 2021 - HuberGroup Print Solutions announced the opening of a state-of-the-art production plant in the Wroclaw area in Poland, which delivers to customers throughout Europe. In the new buildings, hubergroup produces water-based varnishes as well as solvent-based inks for flexography and gravure printing and has dosing lines for offset inks including UV inks.
- March 2020 - Bierland, a Brazil-based craft beer brand, partnered with Crown Embalagens Metálicas da Amazônia SA, which is a subsidiary of Crown Holdings Inc., so it can switch to metal cans packaging for its whole product portfolio.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Supply Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.5 Market Challenges
4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 METAL PACKAGING MARKET LANDSCAPE
5.1 Metal Packaging Demand by Type
5.2 Metal Packaging Demand by Region
5.3 Metal Packaging Demand by End-user Industry

6 PRINTING INKS AND COATINGS LANDSCAPE
6.1 Printing Inks Demand by Type (Solvent-Based, Water Based, Oil-Based, UV Curing, and Other Types)

7 MARKET SEGMENTATION
7.1 Printing Process
7.1.1 Offset Lithography
7.1.2 Gravure
7.1.3 Flexography
7.1.4 Digital
7.1.5 Other Printing Technologies
7.2 Geography
7.2.1 North America
7.2.2 Europe
7.2.3 Asia Pacific
7.2.4 Latin America
7.2.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Company Profiles
8.1.1 Toyo Seikan Co. Ltd
8.1.2 Ball Corporation
8.1.3 HuberGroup
8.1.4 Envases Group
8.1.5 CCL Container
8.1.6 Koenig & Bauer AG
8.1.7 Tonejet Limited
8.1.8 Crown Holdings Inc.

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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