世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

放送機器市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Broadcast Equipment Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

世界の放送機器市場は、2020年に44.3億米ドルの規模であった。2021年から2026年の間に5.66%のCAGRを記録し、2026年には61.3億米ドルに達すると予想されています。デジタルメディアに対応した機器の増加と、高速イ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

世界の放送機器市場は、2020年に44.3億米ドルの規模であった。2021年から2026年の間に5.66%のCAGRを記録し、2026年には61.3億米ドルに達すると予想されています。デジタルメディアに対応した機器の増加と、高速インターネットへのアクセスの増加により、消費者はいつでもどこでも、情報、娯楽、社会活動など、自分の好きなメディアコンテンツにアクセスすることができるようになりました。

- ここ数十年の間に、より高品質な映像や音声を求める消費者の声に応えて、放送機器の製品や技術は急速に進歩してきました。コンテンツがUHDや4Kフォーマットで制作され、同じフォーマットで伝送することで視聴品質が向上することから、IPライブプロダクション技術が生まれました。これは、柔軟で効率的なシステム制御が重視されるライブプロダクションにとって重要な意味を持ちます。
- 放送局では、従来のSDIベースの環境から、システムコントロールや高効率を実現するライブプロダクションシステムに置き換えるための製品イノベーションに注目が集まっています。また、高効率ビデオコーディング(HEVC)規格の普及に伴い、エンコーダーなどの機器の需要が高まっています。さらに、マルチチャンネルビデオエンコーダーの導入により、ユーザーは複数の異なるストリームを生成できるようになり、ハードウェアの削減につながりました。HEVCは、AVCやH.264と比較して、同じビットレートで、同じまたは大幅に向上した映像品質で、最大50%のデータ圧縮が可能です。この能力により、既存の配信ネットワークで4KおよびHDR映像を配信することができます。
- COVID-19に起因する不確実性にもかかわらず、市場は、経済の回復とIPおよびクラウドベースのソリューションへの業界の移行から利益を得るための有利な立場にあります。この業界は、ほとんどの放送局やメディア企業にとって、新しい習慣や仕事のやり方が定着する段階に達しています。クラウドインフラは、遠隔地のワークフローをサポートし、オンプレミスシステムへの依存を解消するものと期待されています。
- 目的に応じて構築されたハードウェアに関わらず、現場の放送インフラはピーク時の需要をサポートできなければなりません。このため、オンプレミスのハードウェアに機能を仮想化しただけでは、SaaSモデルで期待されるようなコスト削減や柔軟性は得られません。仮にサプライヤーがハードウェアの所有権を保持したまま、従量制モデルで顧客に使用料を請求したとしても、ハードウェアのコストを回収する必要があります。さらに、お客様はサービスをベンダーに依存することになります。このため、お客様は交渉力が弱くなり、年々増加する家賃を抑えることができません。このような背景から、市場ではハードウェアからSaaSモデルへの移行が進んでいます。
- デジタルオーディオやビデオのフォーマットが急速に進化していることや、デジタルオーディオやビデオを作成・保存するためのオープンな国内・国際的なコンセンサス規格がないことが、市場の成長を阻んでいます。デジタルオーディオやビデオのフォーマットや圧縮方法の規格は、デジタル技術が新たに進歩するたびに進化しています。

主な市場動向

デジタル放送が大きな成長を遂げると予想される

- アナログ信号の代わりにデジタル信号を使用して無線周波数帯で放送することをデジタル放送と呼ぶ。この技術は年々進化しており、世界各国の政府がデジタル・スイッチオーバーやアナログ・スイッチオフに力を入れている。また、BVB-T+MPEG2からDBV-T2+MPEG7へと移行している。
- この技術には主に、DTH-Direct to Home(衛星テレビ)、IPTV-Terrestrial or Internet Protocol Television(地上波テレビ)、そして顧客が料金を支払って利用するケーブルテレビという3つのテレビ放送方式がある。さらに、この技術は、FMチャンネルやポッドキャストチャンネルの無線周波数信号を送信するのにも適していることが証明されています。
- この市場では、さまざまな合併、買収、提携、協力が行われており、アンテナ、スイッチャー、サーバー、エンコーダー、トランスミッター、リピータなどのデジタル放送インフラの必要性が高まっています。例えば、2021年2月、アメリカで主にポッドキャストを配信しているオーディオ企業のiHeartMediaは、デジタルオーディオやポッドキャスト業界のテクノロジープロバイダーであるTriton digitalを2億3000万米ドルで買収しました。この買収により、放送、オーディオ、オンデマンド、デジタルストリーミングラジオ、ポッドキャスティングなどの配信方法が強化されることが期待されます。
- ロッククライミング、クリケット、サッカー・テニスなどの様々なスポーツ活動をリニアTVで放送するために、スポーツ協会から様々な投資が行われています。例えば、国際スポーツクライミング連盟(The International Federation of Sport Climbing)は、RAI Sport、Sport5、SRG-SSR、Zhibo.tvといった4つの放送パートナーと提携し、2021年に開催されるIFSCワールドカップと世界選手権大会、ワールドカップ12大会の決勝戦、スイスのマイリンゲンで開催されるワールドカップを、ディレイ・アズ・ライブまたはライブで放送することを発表しました。これにより、放送局はより多くの視聴者をターゲットにするため、インフラへの投資をさらに増やしています。
- また、デジタル放送局は、パラマウント+、ディズニー+、ディスカバリー+、OTTなどのD2Cで、リニアTV向けのコンテンツを充実させることにも投資しており、インフラ放送の発展を後押ししています。放送局の戦略の中には、D2CプラットフォームのすべてのコンテンツをリニアTVチャンネルで放送できるようにするものもあります。しかし、放送局は、D2Cでコンテンツを放送した後、一定期間後に無料放送でも同じコンテンツを放送するのか、あるいは、無料放送で一部のコンテンツを放送した後、D2Cですべてのコンテンツを放送するのか、疑問と計画を抱えています。このような事例が、市場の成長に貢献しています。

北米が大きなシェアを占める見込み

- 予測期間中、北米地域は大きな成長が見込まれています。インターネットの普及に伴い、衛星放送やケーブルテレビのチャンネル数が急速に増加していることから、放送局は視聴者に高品質なコンテンツを提供する機会を得ており、これが放送機器の需要を支える重要な要因の一つとなっています。この地域では、オンラインプラットフォームが急速に拡大しており、主にパーソナライズされたユーザー体験を向上させるための新しい革新的な技術が盛り込まれています。
- また、スマートフォン、タブレット、ノートPCなどのスマートデバイスの普及も、市場の成長に貢献しています。米国の非営利団体Pew Research Centerによると、米国の成人でスマートフォンを所有している人の割合は2011年から倍増しています。2021年2月の時点で、米国の成人の85%がスマートフォンを所有していると答えています。これは、2019年2月のそれと比べて4%の増加でした。このようなポータブルデバイスの導入は、インターネットの普及率の高さと相まって、動画の消費量の増加につながっています。
- この地域の市場を牽引する大きな要因の一つは、OTTサービスの急速な普及です。この地域におけるOTTサービスの契約数の急速な増加は、放送機器、特にビデオストリームを圧縮することで適切なビデオ品質と密度を可能にするエンコーダーの採用につながります。OTTサービスにエンコーダーを使用すると、ラップトップ、スマートフォン、タブレットなど、さまざまな視聴デバイスに対応するために、異なるフォーマットの出力で中断のないストリーミングが可能になります。
- また、放送機器がSaaS(Software as a Service)に移行していることも、予測期間中の市場を形成しています。SaaSベースのインフラストラクチャは、インフラストラクチャのコストを削減し、統合されたソリューションを提供します。また、放送局が機器を購入する際に、使用した分だけ支払うモデルに移行していることも、この市場にチャンスをもたらしています。
- 現地のベンダーも、パンデミックがもたらす機会に乗じて多額の投資を行っています。例えば、2021年3月、Signiant Inc.は、組み込みメディア処理ソフトウェアを提供するKyno社の買収を発表しました。この買収により、Signiant Inc.はSaaSプラットフォームであるSoftware Defined Content Exchange(SDCX)の機能を拡張し、メディア資産とのインタラクションのためのツールを追加することができます。全世界で約100万人のユーザーを持つこのプラットフォームは、あらゆる規模の50,000社以上のメディア&エンターテインメント企業を結びつけています。

競合状況

放送機器市場は、国内および海外で活動する多くの中小企業や大手企業が存在するため、競争が激しくなっています。市場は適度に集中しており、大手企業は、製品イノベーション、戦略的パートナーシップ、M&Aなどの戦略を採用し、主に製品ポートフォリオの拡大と市場での競争力を高めるために活動しています。この市場の主要なプレーヤーには、Evertz Microsystems, Ltd., EVS Broadcast Equipment, Grass Valley などがいます。

- 2021年6月 - Sencore Inc.は、ATSC 3.0放送ソリューション製品群に新しいトランスコーダーを発表しました。Sencore TXS 3800は、複数のATSC 3.0サービスをATSC 1.0ライクなフォーマットに変換するトランスコーダ・アプライアンスで、既存のトランスレータ、ケーブル、MVPDシステムでの再利用や再送に対応します。
- 2021年4月 - 米国のケーブル事業者であるOtelco社は、ビデオ配信ソフトウェア、製品、システムソリューション、およびサービスの著名なプロバイダーであるHarmonic Inc.と提携しました。Otelco社は、Harmonic社のCableOS Cloud-Native Core PlatformとCableOS Central分析サービスを使用して、地方の加入者にギガビットの速度とインターネット体験の向上を提供しています。
- 2021年3月 - Evertz Microsystems Ltd.は、AWS Media solutionsと提携し、放送局&メディアストリーミングサービス、高度な画像・映像解析、Evertzのコンテンツ管理プラットフォームMediator-Xで使用する音声からテキストへの転写ツールを提供します。さらに、Mediator-Xは、タイムコード付きの音声-テキストファイルを保存することができ、QC、リプレイ、ポストプロダクションのためのビデオインデックスやタイムコードへのジャンプを可能にします。

このレポートの購入理由

- 市場推定値(ME)シート(Excel形式
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 業界のバリューチェーン分析
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.3.2 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 競合他社の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ
4.4 COVID-19の市場への影響
4.5 マーケットドライバー
4.5.1 複数のフォーマットに対応することによるエンコーダの需要拡大
4.5.2 OTTサービスによるD2C提供の拡大
4.5.3 SAASソリューションの採用増加
4.6 市場の課題
4.6.1 放送に使用されるメディアフォーマットとコーデックの標準化の欠如

5 市場区分
5.1 テクノロジー
5.1.1 アナログ放送
5.1.2 デジタル放送
5.2 製品
5.2.1 ディッシュアンテナ
5.2.2 スイッチ
5.2.3 ビデオサーバー
5.2.4 エンコーダー
5.2.5 トランスミッターとリピーター
5.2.6 その他の製品
5.3 地理的条件
5.3.1 北アメリカ
5.3.2 欧州
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.4 ラテンアメリカ
5.3.5 中近東・アフリカ

6 競争力のある情報
6.1 企業の概要
6.1.1 Cisco Systems Inc.
6.1.2 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
6.1.3 Evertz Microsystems Ltd.
6.1.4 EVS Broadcast Equipment SA
6.1.5 グラスバレー
6.1.6 ハーモニック株式会社
6.1.7 クライド・ブロードキャスト
6.1.8 Sencore
6.1.9 Eletec Broadcast Telecom S.A.R.L
6.1.10 AVL Technologies, Inc.
6.1.11 ETL Systems Ltd.

7 投資分析

8 市場の将来性

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global broadcast equipment market was valued at USD 4.43 billion in 2020. It is expected to reach a value of USD 6.13 billion by 2026, registering a CAGR of 5.66% during 2021-2026. The growing number of devices capable of supporting digital media along with increasing access to high-speed internet has provided consumers with an option to access the media content of their own choice in terms of information, entertainment, or social activity anywhere, anytime.

- Over the last few decades, the demand for better-quality video and audio from consumers has resulted in broadcast equipment products and technology being upgraded rapidly. With content being produced in UHD and 4K formats, transmission in the same format for improved viewing quality has led to IP live-production technology. This is significant for live production, where a premium is placed on flexible and efficient system control.
- Broadcasters are increasingly focusing on product innovation to replace conventional SDI-based environments with live production systems that offer system control and high efficiency. Also, the growing popularity of high-efficiency video coding (HEVC) standards propels the demand for equipment, such as encoders, in the market. Moreover, the introduction of multi-channel video encoders has allowed users to generate multiple different streams, resulting in reduced hardware. HEVC can deliver up to 50% better data compression than AVC or H.264 with the same or substantially improved video quality, at the same bit rate. This ability enables delivering 4K and HDR video over existing delivery networks.
- Notwithstanding the uncertainties owing to COVID-19, the market is well-positioned to benefit from an economic revival and the industry transition to IP and Cloud-based solutions. The industry has reached a stage where new habits and means of working have settled for most broadcast and media organizations. Cloud infrastructure is expected to continue to support remote workflows and eliminate dependency on on-premises systems.
- Regardless of purpose-built hardware, any broadcast infrastructure on site must be able to support peak demand. Due to this, just the virtualization of functions into on-premise hardware does not provide the expected cost savings or flexibility that an SaaS model could bring. Even if a supplier retains their ownership of the hardware and charges the customer for use through a pay-as-you-go model, they will need to recoup the hardware costs. Furthermore, the customer becomes reliant on the vendor for services. This places the consumer in a weak bargaining position and unable to keep rent from increasing year to year. Due to this, the market is witnessing a shift from hardware to SaaS models.
- The rapidly evolving nature of digital audio and video formats and the lack of any open, national or international consensus standards for creating and preserving digital audio and video are challenging the market’s growth. Standards for digital audio and video formats and compression methods are evolving with every new advancement of digital technology.

Key Market Trends

Digital broadcasting is Expected to Witness Significant Growth

- The practice of using digital signals instead of using analog signals for broadcasting over radio frequency band is called digital broadcasting. The technology has evolved over the years, with various governments across the world focusing on digital switch over and analog switch off. Moreover, the technology has transitioned from BVB-T + MPEG2 to DBV-T2 + MPEG7.
- The technology mainly involves three ways of broadcasting for television such as the DTH-Direct to Home, also called the Satellite Television, IPTV- Terrestrial or Internet Protocol Television, and Cable Television which predominantly involves the customers to pay and use. Furthermore, the technology has proven worthy to transmit the radio frequency signals for FM and podcast channels.
- The market is witnessing various mergers, acquisitions, partnerships, and collaborations, which boosts the need for digital broadcasting infrastructure that includes antennas, switchers, servers, encoders, transmitters, repeaters, among others. For instance, In February 2021, iHeartMedia, an audio company that mainly publishes podcasts in America acquired Triton digital, a technology provider for the digital audio and podcast industry, for USD 230 million. The acquisition is expected to enhance the distribution methods of broadcasting, audio, on-demand, digital streaming radio, and podcasting.
- Various investments are being made from the Sports associations to broadcast various sports activities such as rock climbing, cricket, football tennis, among others, on linear TVs. For instance, The International Federation of Sport Climbing announced the partnership with four broadcast partners such as RAI Sport, Sport5, SRG-SSR, and Zhibo.tv to broadcast IFSC World Cup and World Championships competitions in 2021, finals of the 12 World Cup competitions, and World Cup in Meiringen, Switzerland either on delayed as live or on a live basis. This further increases the investments of the broadcasters on the infrastructure to target a greater audience.
- Digital broadcasters are also investing in enhancing the content for linear TVs with D2C such as a paramount+, Disney+, discovery+, and OTT offering that boosts infrastructure broadcasting development. Some of the strategies of the broadcasters are to ensure all the content of the D2C platform to be aired on linear TV channels. However, the broadcasters are still questioning and planning whether to display the content on D2C and then display the same on free to air after a period of time or show some content on free to air and then show the full content on D2C. Such instances are catering to the growth of the market.

North America is Expected to Hold Significant Market Share

- The North American region is expected to witness substantial growth during the forecast period. The rapidly growing number of satellite and cable television channels, buoyed with the increasing internet penetration, has provided broadcasters with the opportunity to offer high-quality content to viewers, which is one of the prominent factors behind the demand for broadcast equipment. The online platforms in the region are expanding at a high rate and including new innovative technologies, primarily meant to enhance personalized user experiences.
- The increasing use of smart devices, such as smartphones, tablets, laptops, and others, also contributes to the market's growth. According to Pew Research Center, an American non-profit organization, the percentage of the US adults who own smartphones has doubled since 2011. As of February 2021, 85% of the US adults said that they owned a smartphone. This was an increase of 4% from that of February 2019. The adoption of such portable devices, coupled with high internet penetration, is leading to high video consumption.
- One of the major drivers for the region's market has been the rapid adoption of OTT services. The rapid growth in the OTT subscriptions in the region leads to the adoption of broadcast equipment, especially encoders, which allow appropriate video quality and density by compressing a video stream. The use of encoders for OTT also ensures uninterrupted streaming with outputs of different formats to serve different viewing devices such as laptops, smartphones, tablets, and others.
- The shift of broadcasting equipment toward software as a service (SaaS) also molds the market over the forecast period. The SaaS-based infrastructure reduces the cost of infrastructure, thus, providing an integrated solution. Also, the move toward the pay-as-you-go model from the load of equipment by broadcasters creates opportunities for the market.
- Local vendors are also investing heavily to capitalize on the opportunities brought by the pandemic. For instance, in March 2021, Signiant Inc. announced the acquisition of Kyno, which provides embedded media processing software. The acquisition helps Signiant Inc. extend the functionality of the Software Defined Content Exchange (SDCX) SaaS platform, adding tools for interaction with media assets. With nearly one million users worldwide, the platform connects more than 50,000 Media & Entertainment companies of all sizes.

Competitive Landscape

The Broadcast Equipment Market is highly competitive owing to the presence of many small and large players in the market operating in domestic as well as in the international market. The market appears to be moderately concentrated with major players adopting strategies such as product innovation, strategic partnerships, and mergers and acquisitions primarily to broaden their product portfolio and expand their geographic reach in order to achieve competitive advantage in the market. Some of the major players in the market are Evertz Microsystems, Ltd., EVS Broadcast Equipment, Grass Valley, among others.

- June 2021 - Sencore Inc. launched a new transcoder in its ATSC 3.0 broadcast solutions product line. Sencore TXS 3800 is a transcoder appliance that converts multiple ATSC 3.0 services into ATSC 1.0-like formats, for reuse and retransmission in existing translator, cable, and MVPD systems.
- April 2021 - Otelco a cable operator in the United States collaborated with Harmonic Inc., a prominent provider of video delivery software, products, system solutions, and services. Otelco is using Harmonic's CableOS Cloud-Native Core Platform and CableOS Central analytics service to deliver gigabit speeds and improved internet experience to rural subscribers.
- March 2021 - Evertz Microsystems Ltd. partnered with AWS Media solutions to offer broadcasters & media streaming services, advanced image and video analysis, and speech-to-text transcription tools for use in Evertz’ content management platform Mediator-X. Additionally, Mediator-X can store speech-to-text files with timecode to enable video indexing and jump-to-timecode for QC, replay, and post-production.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Market Drivers
4.5.1 Growing Demand for Encoders due to Support for Multiple Formats
4.5.2 Growing D2C Offerings through OTT Services
4.5.3 Increased Adoption of SAAS Solutions
4.6 Market Challenges
4.6.1 Lack of Standardization of Media Formats and Codecs Used for Broadcasting

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Technology
5.1.1 Analog Broadcasting
5.1.2 Digital Broadcasting
5.2 Product
5.2.1 Dish Antennas
5.2.2 Switches
5.2.3 Video Servers
5.2.4 Encoders
5.2.5 Transmitters and Repeaters
5.2.6 Other Products
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Cisco Systems Inc.
6.1.2 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
6.1.3 Evertz Microsystems Ltd.
6.1.4 EVS Broadcast Equipment SA
6.1.5 Grass Valley
6.1.6 Harmonic Inc.
6.1.7 Clyde Broadcast
6.1.8 Sencore
6.1.9 Eletec Broadcast Telecom S.A.R.L
6.1.10 AVL Technologies, Inc.
6.1.11 ETL Systems Ltd.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(broadcast)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る