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通信衛星市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Communication Satellite Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

商業衛星市場は、予測期間中に7%以上のCAGRを記録すると予想されています。 主なハイライト 機内接続サービスや海上ブロードバンドサービスなど、衛星を利用したサービスへの需要の高まりと、通信分野の成長... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

商業衛星市場は、予測期間中に7%以上のCAGRを記録すると予想されています。

主なハイライト
機内接続サービスや海上ブロードバンドサービスなど、衛星を利用したサービスへの需要の高まりと、通信分野の成長により、予測期間中に新たな通信衛星の打ち上げ需要が発生すると予測されます。
再構成可能なオンボードプロセッサー(オンボードデジタル処理ペイロード)やオンボードスイッチング技術などの先進技術の統合は、新しい技術やプロトコルの実装により、衛星通信をさらに強化する可能性があります。
市場は、独自の小型衛星やコンステレーションを製造する通信会社や機関など、多くの地域メーカーが存在し、断片化されています。


主な市場動向

2019年、商業セグメントが最も高いシェアを記録

商業衛星事業者は、GEO高スループット衛星の建設と配備に多額の投資を行っています。消費者のブロードバンド利点を高めるため、GEO衛星の容量は2019年の260Gbpsから2020年には1,000Gbpsに増加する計画である。これは、周波数再利用とスポットビーム技術によって実現することができます。さらに、複数の企業がLEOおよびMEOで新たな高スループット衛星を打ち上げ、低遅延レベルでさらなる高速ブロードバンドサービスを提供する計画を立てている。これに加えて、音声およびデータサービスのための海上および機内接続の需要増加が、予測期間中の商用セグメントの成長を促進している。通信衛星による5G技術の導入は、ネットワークのカバレッジを拡大し、光ファイバの設置コストを削減し、その後のメンテナンスコストの削減を可能にする可能性がある。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い需要を生み出すと予想される

中国、インド、日本などの国々は、軍事および商業通信分野の需要の大部分を占めています。これは、それぞれの国の海事、航空、軍事分野をより安全なものにするための政府戦略のサポートによるものです。中国は2019年12月に最も重い通信衛星である「Shijian-20」を打ち上げました。これは、中国航空宇宙科学技術公司(CASC)傘下の中国宇宙技術院(CAST)が製造したGEO衛星で、さまざまな新技術、すなわち形状記憶ポリマーの制御可能な変形の利用やQ/V帯(超高周波(EHF)の33~75GHz)を用いた衛星・地上通信試験を行うものである。この実験は、将来的に1Tbpsの容量を持つ中国の高スループット衛星の開発の鍵となることが期待されています。同様に、インドは2020年1月にGSAT-30を打ち上げ、インド国内のKuバンド通信サービスと多くのアジア諸国、湾岸諸国、オーストラリアでCバンドサービスを提供する。同地域の通信サービスの需要増加に伴い、アジア太平洋地域は予測期間中に通信衛星への投資を強化すると予測される。

競合他社の状況

商業衛星市場は、多くの地域メーカーが存在し、細分化されています。地域メーカーの中には、独自の小型衛星やコンステレーションを製造している通信会社や機関もある。商業衛星市場の主要企業は、Lockheed Martin Corporation、Space Systems/Loral, LLC、Airbus SE、Boeing Company、Thales Groupである。Airbus SEは、軍事・商業部門にサービスを提供する子会社Surrey Satellite Technology LtdとAstriumを通じて通信衛星の製造に従事しており、ヨーロッパ、アジア太平洋、中東、アフリカの地域で大きな存在感を示している。小型衛星特有の製造コストの低さから、小型衛星の需要が増加しており、今後、衛星製造会社からの投資の可能性を高めています。通信衛星メーカーと衛星通信サービスプロバイダとのパートナーシップや、世界中の顧客基盤を増やすための拡張計画によって、メーカーの成長機会がさらに推進されると予想されます。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application
5.1.1 Commercial
5.1.1.1 Telecommunication
5.1.1.2 Broadcasting
5.1.2 Military
5.1.2.1 Disaster Recovery
5.1.2.2 Network-centric Warfare
5.2 Position
5.2.1 Low Earth Orbit (LEO)
5.2.2 Medium Earth orbit (MEO)
5.2.3 Geostationary orbit (GEO)
5.2.4 Polar Orbits
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 Germany
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Rest of Latin America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 United Arab Emirates
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Israel
5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Lockheed Martin Corporation
6.2.2 Israel Aerospace Industries
6.2.3 Space Systems/Loral LLC
6.2.4 Airbus SE
6.2.5 The Boeing Company
6.2.6 Thales Group
6.2.7 Northrop Grumman Corporation
6.2.8 China Aerospace Science and Technology Corporation
6.2.9 JSC Academician M.F. Reshetnev
6.2.10 Space Exploration Technologies Corp.
6.2.11 Indian Space Research Organisation
6.2.12 OHB SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The commercial satellite market is anticipated to register a CAGR of more than 7% during the forecast period.

Key Highlights
The increasing demand for satellite-based services, like inflight connectivity and maritime broadband services, along with the growth of the telecommunication sector, is anticipated to generate demand for new communication satellite launches during the forecast period.
Integration of advanced technologies, like reconfigurable onboard processors (onboard digital processing payloads) and onboard switching techniques, may further enhance satellite communication with implementation of new techniques and protocols.
The market is fragmented with the presence of many regional manufacturers, including telecommunication companies and institutions, which manufacture their own small satellites and constellations.


Key Market Trends

Commercial Segment Registered the Highest Share in 2019

Commercial satellite operators are investing heavily in construction and deployment of GEO high throughput satellites. To increase the consumer broadband benefits, the GEO satellite capacities are planned to be increased to 1,000 Gbps in 2020 from 260 Gbps in 2019. This can be achieved by frequency re-use and spot beam technology. Furthermore, several companies have plans to launch new high throughput satellites in LEO and MEO to provide additional high-speed broadband services at low latency levels. In addition to this, the increase in demand for maritime and inflight connectivity for voice and data services is propelling the growth of the commercial segment during the forecast period. The introduction of 5G technology with communication satellites may increase the coverage of the network, reduce the installation cost of optic fibers, and subsequent reduction in maintenance cost.

Asia-Pacific Region is Expected to Generate the Highest Demand During the Forecast Period

Countries, like China, India, and Japan, are accounting for the majority of the demand for military and commercial communication sectors. This is due to the support of government strategies to make their respective maritime, aeronautical, and military sectors more secure. China launched Shijian-20, the heaviest communications satellite in December 2019. It is a GEO satellite manufactured by the China Academy of Space Technology (CAST) under the China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC) to test various new technologies, namely the use of controllable deformation of shape memory polymers and satellite-ground communication tests using Q/V bands (33-75 GHz in extremely high frequency (EHF)). The tests are anticipated to become the key for the development of high throughput satellites of China, which have capacities of 1 Tbps in the future. Similarly, India launched GSAT-30 in January 2020, to provide Ku-band communication services in India and C-band services in many Asian countries, Gulf countries, and Australia. With the increasing demand for communication services in the region, the Asia-Pacific region is anticipated to bolster the investments into communication satellites during the forecast period.

Competitive Landscape

The commercial satellite market is fragmented with the presence of many regional manufacturers. Some of the regional manufacturers are telecommunication companies and institutions, which manufacture their own small satellites and constellations. The prominent players in the commercial satellite market are Lockheed Martin Corporation, Space Systems/Loral, LLC, Airbus SE, the Boeing Company, and Thales Group. Airbus SE is into the manufacturing of communication satellites through its subsidiaries, namely Surrey Satellite Technology Ltd and Astrium serving military and commercial sectors, with a major presence in regions of Europe, Asia-Pacific, Middle-East and Africa. The increase in the demand for small satellites due to their inherent low cost of manufacturing has bolstered the scope of potential investments from satellite manufacturing companies in the upcoming period. Partnerships of the communication satellite manufacturers with the satellite communication service providers with expansion plans to increase their customer base around the world are anticipated to further propel the growth opportunities for the manufacturers.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application
5.1.1 Commercial
5.1.1.1 Telecommunication
5.1.1.2 Broadcasting
5.1.2 Military
5.1.2.1 Disaster Recovery
5.1.2.2 Network-centric Warfare
5.2 Position
5.2.1 Low Earth Orbit (LEO)
5.2.2 Medium Earth orbit (MEO)
5.2.3 Geostationary orbit (GEO)
5.2.4 Polar Orbits
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 Germany
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Rest of Latin America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 United Arab Emirates
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Israel
5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Lockheed Martin Corporation
6.2.2 Israel Aerospace Industries
6.2.3 Space Systems/Loral LLC
6.2.4 Airbus SE
6.2.5 The Boeing Company
6.2.6 Thales Group
6.2.7 Northrop Grumman Corporation
6.2.8 China Aerospace Science and Technology Corporation
6.2.9 JSC Academician M.F. Reshetnev
6.2.10 Space Exploration Technologies Corp.
6.2.11 Indian Space Research Organisation
6.2.12 OHB SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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