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ネットワークアナリティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Network Analytics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ネットワークアナリティクス市場は、2020年に1億8,352万米ドルとなり、2026年には5億4,563万米ドルに達すると予測され、予測期間(2021~2026年)のCAGRは20.12%となっています。ネットワークアナリティクス市場... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ネットワークアナリティクス市場は、2020年に1億8,352万米ドルとなり、2026年には5億4,563万米ドルに達すると予測され、予測期間(2021~2026年)のCAGRは20.12%となっています。ネットワークアナリティクス市場は、自律的で自己管理可能なネットワークのニーズが高まっていることから、近い将来大きな成長率を記録すると考えられています。

主なハイライト
ネットワーク通信は、現在の通信事業者にとって複数のビジネスモデルに不可欠な要素となっており、世界のIPトラフィックは今後数年間で飛躍的に増加すると予想されています。
そのため、ネットワークの信頼性を向上させ、障害をなくすことが必要となっています。クラウドサービスプロバイダ(サービスレベル合意(SLA)基準の維持や、トップクラスの高品質サービスや体感品質(QuE)パラメータへの対応に課題を抱えている)によるネットワーク分析の採用が増加し、ネットワーク分析の採用率が高まると予想されています。
IoTの採用が進み、インダストリー4.0が登場することで、相互接続されるエンティティが急増し、膨大な量のネットワークデータの生成につながると予想されます。
また、ネットワークセキュリティがあらゆる組織で優先的に重要視されるようになったため、ネットワーク分析の重要性が高まり、広く展開されるようになる可能性があります。


主な市場動向

通信サービス事業者が大幅な成長を遂げる見通し


ネットワーク分析の導入率では、通信業界が市場をリードしています。モバイル業界の成長は事実上どのような指標を用いても劇的であり、減速の報告もありますが、まだ上昇すると予想されます。
5Gネットワークの登場は、スマートフォンの普及率の上昇と相まって、データトラフィックの膨大な波をもたらすことが約束されています。より高速、より効率的、より低遅延を求める5Gの兆候は、今後コネクテッド・シングスをサポートするために不可欠となるかもしれません。
電気通信事業者は、サイロで生成・保存され、ビジネス・エコシステムに散在しているテラバイト単位のデータに依存しています。しかし、関連するデータのみをよりシンプルかつ迅速に処理するために、通信事業者は高度な分析主導のデータソリューションを必要としており、これがタイムリーで正確なインサイトを実現する一助となる可能性があります。
革新的で収益の可能性を最大化したい通信事業者は、組織に入ってくるデータの量、種類、速度を制御し、そのデータから得られる実用的な洞察を活用できるように、適切な場所に適切なタイミングで適切なソリューションを導入する必要があります。


北米が市場をリードする見込み


同地域は最大の市場シェアを占めると予想されますが、同地域の主要プレーヤーがネットワークアナリティクスを早期に導入したため、成長率は緩やかなものになると予想されます。
技術やインフラの利用が可能であること、同地域のネットワークに対するサイバーマルウェア攻撃の増加、技術の採用率の高さなどが、同地域の市場成長に寄与するものと思われます。また、この地域にはAT&Tやベライゾンといった世界有数の通信事業者があり、ネットワークアナリティクスを幅広く導入しています。
さらに、この地域、特に米国では、ネットワーク分析に特化したクラウドベースの分析新興企業の数が増加しています。このことは、今後数年間、この地域の優位性を維持するのに役立つと予想されます。


競合他社の状況

ネットワークアナリティクス市場は、競争が激しい市場でもなければ、存在するプレイヤーの数が限られている市場でもありません。

2017年9月 - IBMとVMwareは、1,400社以上の企業が両社のクラウドベースの分析サービス「IBM Cloud」を取り入れていると発表しました。両社のパートナーシップをさらに進めるため、IBMはF5 NetworksとFortinetのネットワーク制御および可視化ソリューションを発表している。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Need for Autonomous and Self-managing Networks
5.1.2 Rise of IoT and Machine-to-Machine Communications
5.1.3 Need for Improved Network Reliability and Elimination of Costly Disruptions
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Initial Costs and Low ROI
5.2.2 Design and Upgradation of Platforms

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Deployment
6.1.1 On-premise
6.1.2 On-cloud
6.2 By Type
6.2.1 Network Intelligence Solutions
6.2.2 Services
6.2.2.1 Managed Services
6.2.2.2 Professional Services
6.3 By End User
6.3.1 Cloud Service Providers
6.3.2 Communication Service Providers
6.3.2.1 Telecom Providers
6.3.2.2 Internet Service Providers
6.3.2.3 Satellite Communication Providers
6.3.2.4 Cable Network Providers
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 United Kingdom
6.4.2.2 Rest of Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.3.1 China
6.4.3.2 Japan
6.4.3.3 India
6.4.3.4 Australia and New Zealand
6.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.4.1 Brazil
6.4.4.2 Mexico
6.4.4.3 Rest of Latin America
6.4.5 Middle-East & Africa
6.4.5.1 Middle East
6.4.5.2 Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Accenture PLC
7.1.2 Cisco Systems Inc.
7.1.3 Hewlett Packard Enterprise Company
7.1.4 IBM Corporation
7.1.5 Juniper Networks Inc.
7.1.6 SAS Institute Inc.
7.1.7 Sandvine Corporation
7.1.8 Alcatel-Lucent Enterprise SA
7.1.9 Tibco Software Inc.
7.1.10 Bradford Networks Inc.
7.1.11 Ericsson Inc.
7.1.12 Nokia Corporation
7.1.13 Allot Communication

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The network analytics market was valued at USD 1803.52 million in 2020, and it is expected to reach USD 5456.35 million in 2026, registering a CAGR of 20.12% over the forecast period (2021 - 2026). The network analytics market is set to witness a significant growth rate in the near future, owing to the increasing need for autonomous and self-managing networks.

Key Highlights
The global IP traffic is expected to increase exponentially in the upcoming years, as network communications are becoming an essential component of multiple business models for present day’s communication companies.
Hence, it is necessary to improve the network reliability and eliminate disruptions. Increasing adoption of network analytics by cloud service providers (who are facing challenges in maintaining service level agreement (SLA) standards and coping with the top-class quality service and quality of experience (QuE) parameters) is expected to boost the adoption rate of network analytics.
With the growing adoption for IoT and emergence of Industry 4.0, the number of interconnected entities is expected to grow steeply, leading to the generation of extensive amounts of network data.
Additionally, network analytics may become more important and broadly deployed, as network security has become more critical on priority basis across any organization.


Key Market Trends

Communication Service Providers Segment is Expected to Witness a Significant Growth


The telecom industry is leading the market, in terms of the adoption rate of network analytics. Growth in the mobile industry has been dramatic by virtually any measure, and despite some reports of a slowdown, it is still expected to rise.
The advent of 5G network, coupled with increasing penetration of smartphones, promises to lead to an enormous wave of data traffic. The signs of 5G that demand more speed, greater efficiency, and less latency may be essential to support the connected things in future.
Telecom organizations are depending on terabytes of data that are being generated and stored in silos and scattered across the business ecosystem. However, for simpler and faster processing of only relevant data, telecom companies need an advanced analytics-driven data solution, which may help them to achieve timely and accurate insights.
Telecom operators that want to be innovative and maximize their revenue potential must have the right solution at the right place and right time, so that they can control the volume, variety, and velocity of data coming into their organization and leverage on actionable insights obtained from that data.


North America is Expected to Lead the Market


The region is expected to occupy the largest market share, but is expected to show a moderate growth rate, due to the early adoption of network analytics by the leading players in the region.
Availability of technology and infrastructure, increased cyber-malware attack on the networks in the region, and higher technology adoption rate are expected to contribute to the growth of the market in the region. Additionally, the region has the world’s leading telecom companies, like AT&T and Verizon, who are employing network analytics, extensively.
Furthermore, the region, especially the United States, is seeing a rise in the number of cloud-based analytics startups focused on network analytics. This is expected to help maintain the region’s dominance in the upcoming years.


Competitive Landscape

The network analytics market is neither a highly competitive market nor has limited number of players present in the market.

Sep 2017 - IBM and VMware announced that more than 1,400 enterprises are incorporating their cloud-based analytics services, IBM Cloud. To take their partnership further, IBM is launching network control and visibility solutions from F5 Networks and Fortinet.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Need for Autonomous and Self-managing Networks
5.1.2 Rise of IoT and Machine-to-Machine Communications
5.1.3 Need for Improved Network Reliability and Elimination of Costly Disruptions
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Initial Costs and Low ROI
5.2.2 Design and Upgradation of Platforms

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Deployment
6.1.1 On-premise
6.1.2 On-cloud
6.2 By Type
6.2.1 Network Intelligence Solutions
6.2.2 Services
6.2.2.1 Managed Services
6.2.2.2 Professional Services
6.3 By End User
6.3.1 Cloud Service Providers
6.3.2 Communication Service Providers
6.3.2.1 Telecom Providers
6.3.2.2 Internet Service Providers
6.3.2.3 Satellite Communication Providers
6.3.2.4 Cable Network Providers
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 United Kingdom
6.4.2.2 Rest of Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.3.1 China
6.4.3.2 Japan
6.4.3.3 India
6.4.3.4 Australia and New Zealand
6.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.4.1 Brazil
6.4.4.2 Mexico
6.4.4.3 Rest of Latin America
6.4.5 Middle-East & Africa
6.4.5.1 Middle East
6.4.5.2 Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Accenture PLC
7.1.2 Cisco Systems Inc.
7.1.3 Hewlett Packard Enterprise Company
7.1.4 IBM Corporation
7.1.5 Juniper Networks Inc.
7.1.6 SAS Institute Inc.
7.1.7 Sandvine Corporation
7.1.8 Alcatel-Lucent Enterprise SA
7.1.9 Tibco Software Inc.
7.1.10 Bradford Networks Inc.
7.1.11 Ericsson Inc.
7.1.12 Nokia Corporation
7.1.13 Allot Communication

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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