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リッチコミュニケーションサービス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Rich Communication Services Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

リッチコミュニケーションサービス市場は、2021年~2026年の予測期間で12.5%のCAGRを記録すると予想されています。A2P通信チャネルは、COVID-19のロックダウン時に、対面でのやりとりが激減したため、事業継続を... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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120 英語

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サマリー

リッチコミュニケーションサービス市場は、2021年~2026年の予測期間で12.5%のCAGRを記録すると予想されています。A2P通信チャネルは、COVID-19のロックダウン時に、対面でのやりとりが激減したため、事業継続を保証するために不可欠なものとなっている。経済がパンデミックによる新しい状況に適応し始めた結果、A2Pサービスに対する需要も変化している。

主なハイライト
テキストメッセージは、現在でも最も直接的で広く利用されているコミュニケーション形態です。その結果、A2Pモバイルメッセージングとして知られる企業対個人の双方向自動テキストメッセージングは、ビジネスにとって不可欠なものとなっています。
リッチコミュニケーションサービス(RCS)は、SMSの後継サービスで、既読受信、タイピングインジケーター、グループチャットの改善、高画質をサポートしています。RCSは、ユニバーサルプロファイルと呼ばれる規格に依存しており、他の携帯電話にRCSを使用・受信できることを伝える方法を定義している。さまざまな著名なスマートフォンベンダーや通信事業者が、RCSプラットフォームの開発、投資、提供を進めています。
例えば、2019年11月、GoogleはイギリスとフランスでRCSを展開しました。このほか、AT&T、Sprint、T-Mobile、Verizonは、2020年までにSMSをRCSに置き換えることも視野に入れており、Googleが関与しないCCMI(Cross Carrier Messaging Initiative)のもと、Android向けのRCS実装で技術を構築することを発表しています。
OTTメッセージングアプリの普及が進んでいるとはいえ、国民の間ではまだまだSMSが浸透している。ここ数年、他のメッセージング・アプリに押されてユーザー数は減少していますが、SMSは依然としてメッセージング、情報共有、広告、CRMツールの主要なソースの1つです。Salesforceによると、テキストメッセージの開封率は98%で、受信者の約90%は3分以内にSMSメッセージを開封しています。
さらに、バーストSMSによると、テキストメッセージは、アドワーズなどのクリック課金型広告に比べて約56倍もリーズナブルだという。また、テキストメッセージのクリックスルー率は10%であり、このような費用対効果の高い手段により、情報発信という観点でSMSの需要は非常に高い。


主な市場動向

予測期間中、BFSIが最も高い成長率を示す


RCSビジネスメッセージングは、膨大なユーザー数を背景に、予測期間中にさらに大きな市場規模が見込まれる。この技術の特徴は、SMSの既存機能に加え、新しさにあります。RCSは、すでに多くの消費者がその機能を使用しており、世界市場で人気を集める新しいチャネルです。
RCSは、最大10枚の縦型リッチカードの水平スクロール可能なカルーセル、支店検索、提案型リプライなどを含めることができるため、銀行にとって大きなメリットがあります。
RCSビジネスメッセージングの重要な機能として、ウェブベースのキャンペーンや電子メールへのディープリンクが挙げられ、銀行に最適な技術となっています。また、既読の受信者、配信の領収書、画面上のイベント追跡、メッセージへの反応に基づく顧客のカスタマイズ情報などの機能も含まれています。
5Gの登場により、メディアコンテンツの遅延、データ、配信の問題が軽減されるため、RCSの需要は世界的に急拡大すると予想され、今後数年間で様々な通信事業者が5Gサービスの一環としてRCSを提供することが予想されます。
現在、RCSのアクティブユーザーの多くは、通信事業者がサービスを提供している米国、韓国、日本、ドイツに限られており、これらの国に加え、メキシコ、英国、フランスもGoogleの継続的な取り組みにより最前線にあります。これらの層は、今後数年の間に5Gの強力なサポートを受けて、急速に変化することが予想されます。


北米が最大の市場シェアを占める


北米では、RCSがデフォルトのメッセージングクライアントとして人気を集めており、IMSスタックを共有するVoLTEと相まって、デバイスやネットワークの効率を高め、RCSサービスの展開を簡素化しています。
北米地域は、スマートフォンとSMSアプリケーションのユーザーの普及率が世界で最も高い地域の1つです。CTIAによると、2019年には、米国の人口の99.7%が4G LTEがカバーされている地域に住んでいます。さらに、エリクソンによると、2019年には、この地域のスマートフォン契約数は3億2000万になり、2025年には3億6000万に達すると予想されています。
これに加えて、2025年には北米のモバイル契約数の74%が5G向けと予想されており、2019年には同地域のLTE普及率は91%を誇っています。このような普及率から、同地域はさまざまなスマートフォン通信アプリケーションの需要を大きく左右すると予想されます。
潜在的なユーザー層の広大なネットワークを背景に、様々なベンダーが同地域でRCSを提供する動きが活発化しています。2019年11月、Googleは全米のアンドロイドメッセージユーザーにRCSのサポートを展開しました。これに加え、この年、Verizon、AT&T、Sprint、T-Mobileの米国大手キャリア4社が手を組み、2020年に同国でandroidスマートフォン向けにRCSメッセージングを提供することが決定しました。
北米の強固な財務体質により、組織は先進的なソリューションや技術に投資することが可能になりました。米国は、最初の5G商用ネットワークの展開で主導権を握っています。2018年には、世界のあらゆる主要市場でトライアルが行われ、Verizonは2019年初頭に5Gハンドセットを発売する予定です。
2018年のMobile World Congress Americasでは、GoogleのInnovation CityブースでRedboxがRCSを活用した。これは、パーソナライズド・マーケティングの先取りとして、企業がRCSを採用していることを示している。


競合他社の状況

リッチコミュニケーションサービス市場が提供する新たな可能性を活用する企業が多く、市場の競争は緩やかである。企業は、技術力や革新性を求めて、技術系企業やネットワーク事業者と提携しています。


2020年5月 - マベニール社が欧州におけるモバイルビジネスメッセージングクラウドが、テレフォニカ、ボーダフォン、ドイツテレコムのネットワークとピアツーピア(P2P)RCS相互接続を完了したことを発表。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the market

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Investments in the field of advertising and marketing
4.3.2 Recent developments associated with Android phones enabling RCS messaging to rapidly drive adoption
4.3.3 Direct Association of the Service Providers
4.3.4 Ongoing efforts to regulate OTT messaging to also open up new opportunities
4.4 Market Restraints
4.4.1 Interoperability and Privacy concerns due to lack of end-to-end encryption
4.5 Industry Stakeholder Analysis
4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the RCS Market

5 RCS MESSAGING – TIMELINE and IMPLEMENTATION
5.1 Evolution of RCS
5.2 Current use-cases and implementation studies
5.2.1 Barclays & HDFC Banks focus on switching to RCS to drive customer engagement
5.2.2 Virgin Trains and Japan Railway company launch RCS to provide customer support in the travel industry
5.2.3 Google bypasses local operator support to launch RCS in major European countries
5.3 Major Applications

6 ANALYSIS ON THE IMPACT OF RCS ADOPTION ON NATIVE SMS
6.1 Breakdown of A2P SMS and OTT Messaging for 2016-2021
6.2 Share of A2P of the overall Digital Advertising revenue
6.3 Anticipated changes in the P2P landscape

7 MARKET SEGMENTATION
7.1 End-User
7.1.1 BFSI
7.1.2 Media and Entertainment
7.1.3 Travel and Hospitality
7.1.4 Retail
7.1.5 Healthcare
7.1.6 Other End-User verticals
7.2 Geography
7.2.1 North America
7.2.2 Europe
7.2.3 Asia Pacific
7.2.4 Rest of the World

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Company Profiles*
8.1.1 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
8.1.2 Google LLC
8.1.3 Huawei Technologies Co Ltd
8.1.4 Mavenir Systems
8.1.5 Samsung Electronics Co Ltd
8.1.6 ZTE Corporation
8.1.7 Global Message Services
8.1.8 Sinch AB
8.1.9 Juphoon System Software Co Ltd
8.1.10 Summit Tech
8.1.11 AT&T Inc
8.1.12 T-Mobile USA Inc
8.1.13 Verizon Wireless
8.1.14 SK Telecom Co Ltd
8.1.15 Telstra Corporation Limited
8.1.16 Vodafone Group PLC

9 RCS ROADMAP FOR MAJOR MNOS

10 MARKET OUTLOOK

 

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Summary

The Rich Communication Services Market is expected to register a CAGR of 12.5 % over the forecast period 2021 - 2026. A2P communication channels have become critical to assure business continuity during COVID-19 lockdowns since the number of in-person interactions has been dramatically reduced. The economy has started to adapt to the new conditions created by the pandemic, and as a result, the demand for A2P services has also changed.

Key Highlights
Text messaging is still the most direct and widely used form of communication. As a result, two-way automated enterprise-to-person text messaging, known as A2P mobile messaging, has become essential for businesses.
Rich Communication Services (RCS) is a successor to SMS that supports read receipts, typing indicators, improved group chats, and high-quality images. RCS relies on a standard called Universal Profile, which defines a way to tell other phones that it can spend and receive RCS. Various prominent smartphone vendors and telecom operators are increasingly developing, investing, and offering RCS platforms.
For instance, in November 2019, Google rolled out RCS in the United Kingdom and France. In addition to this, AT&T, Sprint, T-Mobile, and Verizon announced that they are also looking to replace SMS with RCS by 2020, and technology will be built on an RCS implementation for Android under the Cross-Carrier Messaging Initiative (CCMI) where Google will not be involved.
Despite the growing popularity of OTT messaging apps, SMS is still prevalent amongst the population. Even though a significant number of users have been declining since the last few years due to various other messaging apps, but SMS remains one of the prominent sources of messaging, information sharing, advertising, and CRM tool. According to Salesforce, text messages have a 98% open rate, and about 90% of the recipients open SMS messages within three minutes.
Moreover, text messages are nearly 56 times more affordable compared to cost-per-click advertising such as Adwords, according to Burst SMS. Also, text messages command a 10% click-through rate; owing to such cost-effective means, the demand for SMS in terms of information dissemination is significantly high.


Key Market Trends

BFSI to Witness the Highest Growth Rate Over the Forecast Period


RCS Business Messaging foresees an even larger market size in the forecast period with a huge user base. The specialty of the technology lies in the newness along with existing features of SMS; RCS is a new channel to gain traction in the worldwide market with a notable number of consumers already using its functions.
RCS can benefit banks to a great extent as it will let them include a horizontally scrollable carousel of up to 10 vertical rich cards, branch locator, suggestive replies, and many more.
Some important features of the RCS Business Messaging which make the technology well suited for banks are deep-linking for web-based campaigns and/or emails. It also encompasses features like read recipients, delivery receipts, on-screen event tracking, and customized information of customers on the basis of their responses to a message.
With the advent of 5G, the global demand for RCS is expected to see exponential growth owing to reduced latency, data, and delivery issues of media content; various telecom operators are expected to offer RCS as part of their 5G services over the coming years.
Currently, a large share of the active RCS users is limited to the United States, South Korea, Japan, Germany, where operators are offering the service; along with these countries, Mexico, United Kingdom and France are also at the forefront due to an ongoing effort by Google. These demographics are expected to change rapidly, with strong 5G support over the coming years.


North America to Hold the Largest Market Share


In North America, RCS is gaining traction as the default messaging client, coupled with VoLTE to share the IMS stack that enhances the efficiency of the devices, network and simplifies the deployment of RCS services.
North America region is home to one of the highest penetration of smartphones and SMS application users in the world. According to CTIA, in 2019, 99.7% of the US population lives in areas that are covered by 4G LTE; moreover, according to Ericsson, in 2019, a number of smartphone subscriptions in the region stood at 320 million and expected to reach 360 million by 2025.
In addition to this, 74% of North American mobile subscriptions are expected to be for 5G in 2025, and in 2019 the region boasted 91% LTE penetration. Owing to such adoption rates, the region is expected to command significant demand for various smartphone communication applications.
With a vast network of the potential user base, various vendors are increasingly offering their RCS in the region. In November 2019, Google rolled out RCS support to android messages users across the US. In addition to this, during the year, four major US carriers, Verizon, AT&T, Sprint, and T-Mobile, joined forces to deliver RCS messaging in the country for an android smartphone in 2020.
The strong financial position of North America has enabled organizations to invest in advanced solutions and technologies. The United States is leading the charge with the rollout of the first 5G commercial networks. In 2018, trials took place in every major market worldwide, with Verizon's plans to launch a 5G handset in early 2019.
In 2018, at Mobile World Congress Americas, Redbox leveraged RCS at Google's Innovation City Booth. This is indicative of businesses adopting RCS as a way ahead for personalized marketing.


Competitive Landscape

The competitive rivalry in the market is moderate, with companies leveraging onto the newer possibilities that the rich communication services market offers. Organizations are partnering with tech companies and network operators for technological capabilities and innovation.


May 2020 - Mavenir announced its Mobile Business Messaging Cloud in Europe completed peer-to-peer (P2P) RCS interconnection with the networks of Telefónica, Vodafone, and Deutsche Telekom Germany.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the market

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Investments in the field of advertising and marketing
4.3.2 Recent developments associated with Android phones enabling RCS messaging to rapidly drive adoption
4.3.3 Direct Association of the Service Providers
4.3.4 Ongoing efforts to regulate OTT messaging to also open up new opportunities
4.4 Market Restraints
4.4.1 Interoperability and Privacy concerns due to lack of end-to-end encryption
4.5 Industry Stakeholder Analysis
4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the RCS Market

5 RCS MESSAGING – TIMELINE and IMPLEMENTATION
5.1 Evolution of RCS
5.2 Current use-cases and implementation studies
5.2.1 Barclays & HDFC Banks focus on switching to RCS to drive customer engagement
5.2.2 Virgin Trains and Japan Railway company launch RCS to provide customer support in the travel industry
5.2.3 Google bypasses local operator support to launch RCS in major European countries
5.3 Major Applications

6 ANALYSIS ON THE IMPACT OF RCS ADOPTION ON NATIVE SMS
6.1 Breakdown of A2P SMS and OTT Messaging for 2016-2021
6.2 Share of A2P of the overall Digital Advertising revenue
6.3 Anticipated changes in the P2P landscape

7 MARKET SEGMENTATION
7.1 End-User
7.1.1 BFSI
7.1.2 Media and Entertainment
7.1.3 Travel and Hospitality
7.1.4 Retail
7.1.5 Healthcare
7.1.6 Other End-User verticals
7.2 Geography
7.2.1 North America
7.2.2 Europe
7.2.3 Asia Pacific
7.2.4 Rest of the World

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Company Profiles*
8.1.1 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
8.1.2 Google LLC
8.1.3 Huawei Technologies Co Ltd
8.1.4 Mavenir Systems
8.1.5 Samsung Electronics Co Ltd
8.1.6 ZTE Corporation
8.1.7 Global Message Services
8.1.8 Sinch AB
8.1.9 Juphoon System Software Co Ltd
8.1.10 Summit Tech
8.1.11 AT&T Inc
8.1.12 T-Mobile USA Inc
8.1.13 Verizon Wireless
8.1.14 SK Telecom Co Ltd
8.1.15 Telstra Corporation Limited
8.1.16 Vodafone Group PLC

9 RCS ROADMAP FOR MAJOR MNOS

10 MARKET OUTLOOK

 

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