世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

放送機器市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Broadcast Equipment Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

放送機器の世界市場は、2021年に48億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には67億4千万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間にCAGR5.30%を示すと予測しています。COVID-19の不... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年3月15日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

放送機器の世界市場は、2021年に48億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には67億4千万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間にCAGR5.30%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに記載されています。

放送機器とは、電子的なマスメディアを通じて映像や音声を放送するために使用される自動化されたシステムおよび装置のことである。レコーディングスタジオやラジオ局などで幅広く採用され、時間とコストをかけずに高品質の映像や音声を制作・伝送することができる。一般的に使用される放送機器には、カメラ、ビデオサーバー、アンプ、トランスミッター、リピーター、アンテナ、エンコーダー、マイク、モジュレーターなどがあります。現在、業界をリードするメーカーは、消費者層を拡大するために高度なワイヤレス放送機器を発売しています。

放送機器の市場動向。
スマートフォン、ノートパソコン、高速インターネットの普及により、大衆の間でデジタルコンテンツの消費が増加していることが、市場を牽引する主要な要因の一つとなっています。また、高品質の音声・映像コンテンツに対する需要の高まりは、超高精細(UHD)および4Kフォーマットのコンテンツ制作につながり、その結果、より良い視聴品質のために高度な放送機器の採用が加速しています。さらに、大手企業は、より多くの顧客を引き付け、市場での競争力を高めるために、革新的な製品バリエーションの開発に多額の投資を行っています。また、従来のSDIベースの環境を、高い効率性とシステム制御を実現するライブプロダクションシステムに置き換えることにも注力しています。さらに、最近のコロナウイルス感染症(COVID-19)の発生により、インターネットプロトコル(IP)およびクラウドベースのソリューションへの移行が顕著になっています。これは、オーバー・ザ・トップ(OTT)加入者の増加と相まって、市場の成長を後押ししています。さらに、デジタルプラットフォームの普及、クラウドインフラの改善、モノのインターネット(IoT)の進歩、急速なデジタル化なども、市場の見通しを明るくしている要因の1つです。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の放送機器市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、技術、用途に基づいて市場を分類しています。

製品別の内訳。

ディッシュアンテナ
スイッチ
ビデオサーバー
エンコーダー
トランスミッターとリピーター
その他

技術別構成比

アナログ放送
デジタル放送

アプリケーション別構成比。

スタジオ制作
ポストプロダクション
スポーツプロダクション
ニュースプロダクション

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、AvL Technologies、Belden Inc、Broadcast RF Limited、Clyde Broadcast、ETL Systems Ltd、Evertz、EVS Broadcast Equipment、General Dynamics Corporation、Global Invacom、Grass Valley、Sencore (Wellav Technologies Ltd.) および Telefonaktiebolaget LM Ericssonなどの主要企業のプロファイルと共に検証しています。本レポートで回答した主な質問
世界の放送機器市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の放送機器市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
製品別の市場構成は?
技術別の市場構成は?
アプリケーション別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の放送機器市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Broadcast Equipment Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Dish Antennas
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Switches
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Video Servers
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Encoders
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Transmitters and Repeaters
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Analog Broadcasting
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Digital Broadcasting
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Studio Production
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Post Production
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Sports Production
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 News Production
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AvL Technologies
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Belden Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Broadcast RF Limited
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Clyde Broadcast
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 ETL Systems Ltd
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Evertz
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 EVS Broadcast Equipment
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.8 General Dynamics Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Global Invacom
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.10 Grass Valley
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Sencore (Wellav Technologies Ltd.)
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global broadcast equipment market reached a value of US$ 4.86 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 6.74 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 5.30% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Broadcast equipment refers to a set of automated systems and devices utilized for broadcasting video or audio content through any electronic mass communication medium. It is widely employed in recording studios, radio stations and other facilities to ensure high-quality video and audio production and transmission in a time- and cost-efficient manner. Some of the commonly used broadcast equipment includes cameras, video servers, amplifiers, transmitters and repeaters, dish antennas, encoders, microphones, and modulators. Nowadays, leading manufacturers operating in the industry are launching advanced wireless broadcast equipment to expand their consumer base.

Broadcast Equipment Market Trends:
The rising consumption of digital content among the masses due to the increasing penetration of smartphones, laptops and high-speed internet represents one of the primary factors driving the market. Besides this, the escalating demand for high-quality audio and video content is resulting in the production of ultra-high-definition (UHD) and 4K format content, which, in turn, is accelerating the adoption of advanced broadcast equipment for better viewing quality. Additionally, leading players are heavily investing in the development of innovative product variants to attract more customers and gain a competitive edge in the market. They are also focusing on replacing conventional SDI-based environments with live production systems that provide high efficiency and system control. Furthermore, the recent outbreak of coronavirus disease (COVID-19) has led to a significant shift towards internet protocol (IP)- and cloud-based solutions. This, in confluence with the increasing number of over-the-top (OTT) subscriptions, is propelling the market growth. Moreover, the rising adoption of digital platforms, improving cloud infrastructure, advancements in the Internet of Things (IoT), and rapid digitization are some of the other factors creating a positive market outlook.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global broadcast equipment market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, technology and application.

Breakup by Product:

Dish Antennas
Switches
Video Servers
Encoders
Transmitters and Repeaters
Others

Breakup by Technology:

Analog Broadcasting
Digital Broadcasting

Breakup by Application:

Studio Production
Post Production
Sports Production
News Production

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AvL Technologies, Belden Inc., Broadcast RF Limited, Clyde Broadcast, ETL Systems Ltd, Evertz, EVS Broadcast Equipment, General Dynamics Corporation, Global Invacom, Grass Valley, Sencore (Wellav Technologies Ltd.) and Telefonaktiebolaget LM Ericsson. Key Questions Answered in This Report:
How has the global broadcast equipment market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global broadcast equipment market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global broadcast equipment market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Broadcast Equipment Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Dish Antennas
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Switches
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Video Servers
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Encoders
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Transmitters and Repeaters
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Analog Broadcasting
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Digital Broadcasting
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Studio Production
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Post Production
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Sports Production
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 News Production
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AvL Technologies
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Belden Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Broadcast RF Limited
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Clyde Broadcast
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 ETL Systems Ltd
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Evertz
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 EVS Broadcast Equipment
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.8 General Dynamics Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Global Invacom
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.10 Grass Valley
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Sencore (Wellav Technologies Ltd.)
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(broadcast)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/19 10:26

155.94 円

162.31 円

199.02 円

ページTOPに戻る