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放送機器市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Broadcast Equipment Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

放送機器の世界市場は、2021年に48億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には67億4千万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間にCAGR5.30%を示すと予測しています。COVID-19の不... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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143 英語

 

サマリー

放送機器の世界市場は、2021年に48億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には67億4千万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間にCAGR5.30%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに記載されています。

放送機器とは、電子的なマスメディアを通じて映像や音声を放送するために使用される自動化されたシステムおよび装置のことである。レコーディングスタジオやラジオ局などで幅広く採用され、時間とコストをかけずに高品質の映像や音声を制作・伝送することができる。一般的に使用される放送機器には、カメラ、ビデオサーバー、アンプ、トランスミッター、リピーター、アンテナ、エンコーダー、マイク、モジュレーターなどがあります。現在、業界をリードするメーカーは、消費者層を拡大するために高度なワイヤレス放送機器を発売しています。

放送機器の市場動向。
スマートフォン、ノートパソコン、高速インターネットの普及により、大衆の間でデジタルコンテンツの消費が増加していることが、市場を牽引する主要な要因の一つとなっています。また、高品質の音声・映像コンテンツに対する需要の高まりは、超高精細(UHD)および4Kフォーマットのコンテンツ制作につながり、その結果、より良い視聴品質のために高度な放送機器の採用が加速しています。さらに、大手企業は、より多くの顧客を引き付け、市場での競争力を高めるために、革新的な製品バリエーションの開発に多額の投資を行っています。また、従来のSDIベースの環境を、高い効率性とシステム制御を実現するライブプロダクションシステムに置き換えることにも注力しています。さらに、最近のコロナウイルス感染症(COVID-19)の発生により、インターネットプロトコル(IP)およびクラウドベースのソリューションへの移行が顕著になっています。これは、オーバー・ザ・トップ(OTT)加入者の増加と相まって、市場の成長を後押ししています。さらに、デジタルプラットフォームの普及、クラウドインフラの改善、モノのインターネット(IoT)の進歩、急速なデジタル化なども、市場の見通しを明るくしている要因の1つです。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の放送機器市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、技術、用途に基づいて市場を分類しています。

製品別の内訳。

ディッシュアンテナ
スイッチ
ビデオサーバー
エンコーダー
トランスミッターとリピーター
その他

技術別構成比

アナログ放送
デジタル放送

アプリケーション別構成比。

スタジオ制作
ポストプロダクション
スポーツプロダクション
ニュースプロダクション

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、AvL Technologies、Belden Inc、Broadcast RF Limited、Clyde Broadcast、ETL Systems Ltd、Evertz、EVS Broadcast Equipment、General Dynamics Corporation、Global Invacom、Grass Valley、Sencore (Wellav Technologies Ltd.) および Telefonaktiebolaget LM Ericssonなどの主要企業のプロファイルと共に検証しています。本レポートで回答した主な質問
世界の放送機器市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の放送機器市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
製品別の市場構成は?
技術別の市場構成は?
アプリケーション別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の放送機器市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Broadcast Equipment Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Dish Antennas
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Switches
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Video Servers
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Encoders
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Transmitters and Repeaters
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Analog Broadcasting
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Digital Broadcasting
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Studio Production
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Post Production
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Sports Production
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 News Production
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AvL Technologies
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Belden Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Broadcast RF Limited
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Clyde Broadcast
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 ETL Systems Ltd
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Evertz
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 EVS Broadcast Equipment
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.8 General Dynamics Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Global Invacom
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.10 Grass Valley
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Sencore (Wellav Technologies Ltd.)
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global broadcast equipment market reached a value of US$ 4.86 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 6.74 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 5.30% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Broadcast equipment refers to a set of automated systems and devices utilized for broadcasting video or audio content through any electronic mass communication medium. It is widely employed in recording studios, radio stations and other facilities to ensure high-quality video and audio production and transmission in a time- and cost-efficient manner. Some of the commonly used broadcast equipment includes cameras, video servers, amplifiers, transmitters and repeaters, dish antennas, encoders, microphones, and modulators. Nowadays, leading manufacturers operating in the industry are launching advanced wireless broadcast equipment to expand their consumer base.

Broadcast Equipment Market Trends:
The rising consumption of digital content among the masses due to the increasing penetration of smartphones, laptops and high-speed internet represents one of the primary factors driving the market. Besides this, the escalating demand for high-quality audio and video content is resulting in the production of ultra-high-definition (UHD) and 4K format content, which, in turn, is accelerating the adoption of advanced broadcast equipment for better viewing quality. Additionally, leading players are heavily investing in the development of innovative product variants to attract more customers and gain a competitive edge in the market. They are also focusing on replacing conventional SDI-based environments with live production systems that provide high efficiency and system control. Furthermore, the recent outbreak of coronavirus disease (COVID-19) has led to a significant shift towards internet protocol (IP)- and cloud-based solutions. This, in confluence with the increasing number of over-the-top (OTT) subscriptions, is propelling the market growth. Moreover, the rising adoption of digital platforms, improving cloud infrastructure, advancements in the Internet of Things (IoT), and rapid digitization are some of the other factors creating a positive market outlook.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global broadcast equipment market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, technology and application.

Breakup by Product:

Dish Antennas
Switches
Video Servers
Encoders
Transmitters and Repeaters
Others

Breakup by Technology:

Analog Broadcasting
Digital Broadcasting

Breakup by Application:

Studio Production
Post Production
Sports Production
News Production

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AvL Technologies, Belden Inc., Broadcast RF Limited, Clyde Broadcast, ETL Systems Ltd, Evertz, EVS Broadcast Equipment, General Dynamics Corporation, Global Invacom, Grass Valley, Sencore (Wellav Technologies Ltd.) and Telefonaktiebolaget LM Ericsson. Key Questions Answered in This Report:
How has the global broadcast equipment market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global broadcast equipment market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global broadcast equipment market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Broadcast Equipment Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Dish Antennas
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Switches
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Video Servers
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Encoders
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Transmitters and Repeaters
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Analog Broadcasting
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Digital Broadcasting
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Studio Production
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Post Production
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Sports Production
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 News Production
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AvL Technologies
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Belden Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Broadcast RF Limited
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Clyde Broadcast
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 ETL Systems Ltd
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Evertz
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 EVS Broadcast Equipment
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.8 General Dynamics Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Global Invacom
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.10 Grass Valley
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Sencore (Wellav Technologies Ltd.)
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis

 

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