世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

サービスとしての自動化市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Automation as a Service Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のサービスとしてのオートメーション市場は、2021年に47億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR27.07%を示し、2027年までに199億米ドルに達すると予想しています。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界のサービスとしてのオートメーション市場は、2021年に47億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR27.07%を示し、2027年までに199億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

Automation-as-a-Service (AaaS) とは、既存のアプリケーションで生成されたデータを記録・分析し、反復的なビジネスタスクやプロセスを自動化するために使用されるプラットフォームベースのソリューションのことを指します。すべてのドメインの機能、イベント、プロセスを自動化レイヤーに統合し、すべてのワークフローに統一されたインターフェイスを提供します。固定的、プログラム可能、柔軟なオートメーションが含まれ、これらはデータの操作、応答の起動、他のデジタルシステムとの通信に使用され、組織の高い生産性とパフォーマンスを実現します。AaaSは、オンプレミス、パブリッククラウド、プライベートクラウド、ハイブリッドクラウドに展開することができます。その結果、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、通信、情報技術(IT)、ヘルスケア、製造、輸送など、さまざまな業界で幅広い用途が見出されています。
Automation as a Serviceの市場動向。
世界中で産業用オートメーションシステムの利用が増加していることが、市場の成長を促進する重要な要因の1つとなっています。また、クラウドコンピューティングサービスの普及が、市場成長の推進力となっています。仮想ワークスペースやコグニティブ・コンピューティングの出現により、企業はサービス提供や運用プロセスの適応のためにAaaSプラットフォームを活用するようになってきています。例えば、金融機関では、自動預け払い機、手形預け払い機、現金預け払い機でAaaSプラットフォームを使用しています。また、情報の集約、ローン申請の審査、クレジットプロファイルの検証、ローン処理、不正行為の検出、顧客情報(KYC)処理、顧客サービス、コンプライアンスなどにも利用されています。さらに、コネクテッドデバイスと産業用モノのインターネット(IIoT)の統合、人工知能(AI)、機械学習(ML)なども、成長を促す要因となっています。これらの技術は、ヘルスケアや小売アプリケーションにおける仮想アシスタントやボットの運用を支援します。その他、IT産業の著しい成長、急速なデジタル化、インダストリー5.0の登場などが、市場を成長へと導くと予想されます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界のサービスとしての自動化市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、コンポーネント、ビジネス機能、企業規模、業種に基づき、市場を分類しています。

コンポーネント別の内訳
ソリューション
サービス

事業機能別構成比。

インフォメーションテクノロジー
セールス&マーケティング
オペレーション
財務
ヒューマンリソース
その他

企業規模別構成比。

大企業
中小企業

業種別構成比。

BFSI
通信・IT
小売・消費財
ヘルスケア・ライフサイエンス
製造業
その他

地域別構成比
北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
オートメーション・エニウェア社、ブループリズム社、HCLテクノロジーズ社、ヒューレット・パッカード社、インターナショナル・ビジネス・マシーンズ社、コファックス社、マイクロソフト社、NICE社、ペガシステムズ社、UiPath社の主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境も検証しています。

本レポートで扱う主な質問
1.2022-2027年の世界のサービスとしての自動化市場の成長率はどの程度と予想されますか?
2.サービスとしての自動化の世界市場を牽引する主要因は何か?
3.COVID-19がサービスとしての自動化の世界市場に与えた影響とは?
4.サービスとしての自動化の世界市場の構成要素に基づく内訳は?
5.サービスとしての自動化の世界市場の企業規模別内訳は?
6.サービスとしての自動化の世界市場の業種別内訳は?
7.サービスとしての自動化の世界市場における主要地域は?
8.自動化サービスの世界市場における主要なプレイヤー/企業は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Automation as a Service Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solution
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Business Function
7.1 Information Technology
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Sales and Marketing
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Operations
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Finance
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Human Resource
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Enterprise Size
8.1 Large Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Small and Medium Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Vertical
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Telecom and IT
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Retail and Consumer Goods
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Healthcare and Life Sciences
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Manufacturing
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Automation Anywhere Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Blue Prism Limited
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 HCL Technologies Limited
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Hewlett Packard Enterprise Development LP
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 International Business Machines Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Kofax Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Microsoft Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 NICE
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Pegasystems Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 UiPath
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global automation as a service market reached a value of US$ 4.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 19.9 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 27.07% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Automation-as-a-service (AaaS) refers to a platform-based solution used for automating repetitive business tasks and processes by recording and analyzing data generated by existing applications. It integrates the functions, events and processes of all domains into automation layers to produce a unified interface for all workflows. It involves fixed, programmable and flexible automation, which are used for manipulating data, trigger responses and communicate with other digital systems to achieve higher productivity and performance for the organization. AaaS can be deployed on-premises or on public through private or hybrid clouds. As a result, it finds extensive applications across various industries, such as banking, financial services and insurance (BFSI), telecommunication, information technology (IT), healthcare, manufacturing and transportation.
Automation as a Service Market Trends:
The increasing utilization of industrial automation systems across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Moreover, the widespread adoption of cloud computing services is providing a thrust to the market growth. With the emergence of virtual workspaces and cognitive computing, organizations are increasingly utilizing AaaS platforms for adapting their service delivery and operations processes. For instance, BFSI organizations use AaaS platforms in automated teller, draft deposit and cash deposit machines. They are also used for aggregating information, reviewing loan applications, validating credit profiles, processing loans, detecting fraud, know your customer (KYC) processing, customer service and compliance. Additionally, the integration of connected devices with the Industrial Internet of Things (IIoT), artificial intelligence (AI) and machine learning (ML), are acting as other growth-inducing factors. These technologies aid in operating virtual assistants and bots in healthcare and retail applications. Other factors, including significant growth in the IT industry, along with rapid digitization and the advent of Industry 5.0, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global automation as a service market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, business function, enterprise size and vertical.

Breakup by Component:
Solution
Services

Breakup by Business Function:

Information Technology
Sales and Marketing
Operations
Finance
Human Resource
Others

Breakup by Enterprise Size:

Large Enterprises
Small and Medium Enterprises

Breakup by Vertical:

BFSI
Telecom and IT
Retail and Consumer Goods
Healthcare and Life Sciences
Manufacturing
Others

Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Automation Anywhere Inc., Blue Prism Limited, HCL Technologies Limited, Hewlett Packard Enterprise Development LP, International Business Machines Corporation, Kofax Inc., Microsoft Corporation, NICE, Pegasystems Inc. and UiPath.

Key Questions Answered in This Report
1. What is the expected growth rate of the global automation as a service market during 2022-2027?
2. What are the key factors driving the global automation as a service market?
3. What has been the impact of COVID-19 on the global automation as a service market?
4. What is the breakup of the global automation as a service market based on the component?
5. What is the breakup of the global automation as a service market based on the enterprise size?
6. What is the breakup of the global automation as a service market based on the vertical?
7. What are the key regions in the global automation as a service market?
8. Who are the key players/companies in the global automation as a service market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Automation as a Service Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solution
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Business Function
7.1 Information Technology
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Sales and Marketing
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Operations
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Finance
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Human Resource
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Enterprise Size
8.1 Large Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Small and Medium Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Vertical
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Telecom and IT
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Retail and Consumer Goods
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Healthcare and Life Sciences
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Manufacturing
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Automation Anywhere Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Blue Prism Limited
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 HCL Technologies Limited
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Hewlett Packard Enterprise Development LP
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 International Business Machines Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Kofax Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Microsoft Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 NICE
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Pegasystems Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 UiPath
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(automation)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る