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イギリスのファシリティマネジメント市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2021年~2026年


United Kingdom Facility Management Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

イギリス(UK)のファシリティマネジメント市場は、2020年に639.7億米ドルと評価されましたが、2021年から2026年の間に1.42%のCAGRを記録し、2026年には714.3億米ドルに達すると予想されています。英国は、成熟度... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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サマリー

イギリス(UK)のファシリティマネジメント市場は、2020年に639.7億米ドルと評価されましたが、2021年から2026年の間に1.42%のCAGRを記録し、2026年には714.3億米ドルに達すると予想されています。英国は、成熟度と洗練度の点で欧州最大の施設管理サービス市場の一つです。施設管理サービスの普及率が高いことから、英国で事業を展開している複数のサービスベンダーは、特に非中核業務のアウトソーシングを好む最近の傾向を受けて、施設管理に対する需要の高まりを活用するために、プレゼンスの拡大に注力しています。

- BCISの調査によると、英国のメンテナンス費用はGDPの3%弱です。BCISのライフサイクルコストベンチマーク試算によると、清掃や光熱費を含むファシリティマネジメントの総コストのうち、メンテナンス(ファブリックおよびサービスのメンテナンスと装飾)は約40%を占めており、FM市場は同国のGDPの約7.5%と評価されています。このように、国内ではアウトソーシングの動きが活発化しているため、FM市場は今後数年間でさらなる成長が見込まれています。
- ファシリティマネジメント業界は、同国の経済生産にプラスの影響を与えているサービス産業のひとつですが、予測期間中にBrexitの影響を受ける可能性が高いと考えられます。EU加盟国である英国で活動するFM企業は、比較優位性のある活動に特化することで、あらゆる恩恵を受けることができました。外国直接投資(FDI)の流入と労働力の自由な移動により、同国の企業はEU全域から専門家を雇用することができました。
- COVID-19の発生により、人の移動が制限されたことで、多くの顧客の現場でプロジェクト作業が減少し、活動レベルが低下したため、施設管理会社には様々なビジネス上の影響がありました。Mitie、CBREグループなどの市場の主要プレーヤーは、パンデミックによるロックダウンのために悪影響を受けました。
- FM事業者は、サプライチェーンの混乱により、材料や消耗品の調達が困難になっています。また、ロックダウンの制限、自己隔離、病気などの様々な要因により、スタッフの不足に対処することも難しくなっています。しかし、容易に構築できる環境は、医療や社会福祉、輸送や公共事業など様々な産業を支える重要な役割を果たしており、ウイルスの蔓延を食い止めることができました。
- 以来、ファシリティマネジメント業界は、欧州連合からの労働者に大きく依存しています。ソフトなFMサービスは主にこの労働力の供給源に依存しており、ブレグジット後のアクセス制限は大きな影響を与える可能性があります。FM事業者、特にEUとの契約を持つ事業者は、ブレグジット後のシナリオにおいて、移民労働力、サプライチェーン、その他の規制の潜在的な変化による影響を受けることが予想されます。

主な市場動向

シングルFMサービスが大きな成長を遂げると予想される

- 単一のファシリティマネジメントサービスプロバイダーを利用することは、主にタスク管理を独立した組織に委託することを意味します。また、清掃、受付、自動販売機など、組織が必要とするサービスごとに異なるサービスプロバイダーを利用することを意味します。これらのサービスを専門のサービスプロバイダーに依頼すると、次のようなメリットがあります。
- お客さまは自分たちが得意とするコアビジネスに集中でき、一方、専門業者は自分たちが得意とする分野に集中できる。専門家にタスク管理を任せることで、効率とサービスの質が格段に向上します。また、企業の従業員は、最も重要なビジネス分野に集中することができ、非中核活動のためのリソースを節約することができる。
- FMサービスのアウトソーシングは、公共部門、小売、専門サービス、ヘルスケア、テクノロジー、物流、製造、教育など、さまざまな分野で成功を収めている。FMサービスの対象となる分野は多岐にわたり、主にその種類、企業の規模、事業を展開する部門によって異なります。これは一律のアプローチではありません。単一のサービスソリューションプロバイダーのみを必要とする組織もあれば、バンドルサービスや完全なファシリティーマネージメントソリューションを求める大企業もあるでしょう。
- 英国市場で事業を展開しているベンダーは、バンドルサービスや統合サービスの出現にかかわらず、単一のソリューションを必要とする組織があるため、顧客に単一のサービスを提供してきた。例えば、TC Facilities Management Ltdは、全国5,500以上の拠点で、清掃やセキュリティなどの単一サービスを複数の産業分野にわたって提供している。
- The Q2 2021 RICS UK Facilities Management Survey」によると、回答者の約6%が、2021年2月の時点で、今後12カ月間にシングルFM部門が最も高い成長を遂げると考えており、2021年5月には10%の回答者がシングルFMが最も高い成長を遂げると考えている。しかし、回答者の多くは、バンドルFMやインハウスサービスなどの他のサービスが今後1年間で最も高い成長率を示すと考えています。

商業施設が大きな市場シェアを占めると予想

- 商業施設とは、製造業やIT・通信業などのサービス業が入居しているオフィスビルを指します。そのため、必要な設備やインテリアの提供、商業ビルの装飾や管理が重要視されており、国内の商業セクターの市場を牽引しています。
- UK Commercial Groupは、ニューカッスルのオフィスで、商業施設の清掃サービス、ダクト清掃トレーニング、総合的な施設管理など、幅広い商業施設管理サービスを提供しています。同様に、B38グループは、商業施設分野で顧客の高い期待に応えるために設立された全国規模の施設管理・不動産サポート会社で、施設管理、不動産メンテナンス、建築、土木、企業の内装工事、エネルギーサービスなどの商業不動産サポートサービスを提供しています。
- COVID-19の蔓延により、ほとんどの業界、特にIT・通信業界の企業ビルでは、ワークスペースの大量閉鎖や在宅勤務制度の導入を余儀なくされ、市場に悪影響を与えています。しかし、一部の企業にとっては、当初、新常態とは、短期的な修正、新しい労働パターン、ワークプレイス計画の中核に衛生を置く長期的なデザインのアップグレードによって、オフィスをウイルスから守ることを意味するかもしれない。これは、この地域におけるCOVID-19クリーニングサービスなどのソフトサービスにプラスの影響を与えるかもしれません。
- 2020年9月、「ELLE」「Harper's Bazaar」「Cosmopolitan」「Esquire」など複数のブランドを展開する出版社であるハーストUKは、ロンドンオフィスのファシリティサービスプロバイダーとしてChurchill GroupとPareto FMを指名しました。今回の契約により、Churchill社のポートフォリオは、清掃およびイベント管理を担当し、Pareto社は、機械、電気、ファブリック関連の計画的および非計画的なメンテナンスサービスとプロジェクト管理サービスを提供する責任を負うことになります。また、職場の衛生管理プログラムであるPRISMや、PortfolioによるCOVID-19緩和サービス、ParetoによるWomen in Engineeringプログラムの拡大と電気工事の実習など、いくつかの新しいサービスソリューションも導入されました。
- この市場では、ベンダーとイギリスの商業団体との間で複数のパートナーシップ活動が行われています。2019年、TC Facilities Management(TCFM)は、英国内の卸売業、商業施設、ハイストリートやオフィスの分野で、清掃や窓拭きサービスを提供する多数の新規顧客を獲得しました。年間300万ポンド相当の契約で、300人以上の同僚がTCFMに入社しました。新規顧客のうち14社の100以上の施設に清掃サービスを提供しました。

競争状況

英国のファシリティマネジメント市場は、規模の異なる複数の企業が存在する競争の激しい市場であるため、非常に細分化されています。この市場では、企業が戦略的に経験している現在の低迷を補うために投資を続けているため、多くのM&Aやパートナーシップが発生することが予想されます。

- 2020年9月 - Interserve Ltd.は、London Fire Brigadeとの間で、今後3年間で760万ユーロ相当のFMサービス契約を締結しました。この契約には、94の消防署と関連施設からなる消防団の施設の清掃も含まれている。このように、産業界は生産性と持続可能性のために、サービスの統合化を進めていくことが期待されています。
- 2020年10月 - ENGIEは、新しいゼロカーボン住宅の改修モデルを立ち上げました。英国の家庭は、英国全体のCO2排出量の4分の1以上を占め、市場の半分がEPC評価D以下であることから、英国が2050年までに温室効果ガスの排出量を大幅に削減するには、抜本的な対策が必要です。この新サービスは、改善工事によって得られる節約効果に加え、既存の収入源や政府の奨励策(Energy Companies Obligation (ECO)、Renewable Heat Incentive (RHI)、Grid Balancing Agreementsなど)を利用して、工事の初期費用を賄うものです。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.2.2 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競合他社の脅威
4.2.5 競合他社との競争の激しさ
4.3 イギリスにおけるハード(MEP)およびソフト(サービス)FMの主要な市場動向
4.4 マーケットドライバー
4.4.1 FMのコモディティ化に向けたトレンドの高まり
4.4.2 ワークプレイスの最適化と生産性の向上が再び注目されている
4.4.3 新興国におけるIFMと非中核業務のアウトソーシングに対する需要の高まり
4.5 市場における課題
4.5.1 公共部門における市場の飽和状態
4.5.2 競争の激化により、既存ベンダーの利益率に影響を与えることが予想される
4.6 ブレグジットがFM業界に与える主な影響(貿易、関税、労働関連の問題、サプライチェーンの課題
4.7 COVID-19がファシリティマネジメント業界に与える影響(様々なシナリオを考慮して主要エンドユーザー業界を対象に分析した近・中期的影響
4.8 主要地域の市場動向(ロンドン・南東部|北イングランド|ミッドランド|スコットランド|ウェールズ)
4.9 市場機会と主要動向(XaaSの出現|社会・人口動態の変化|FMに影響を与えると予想される巨大トレンド|業界統合の影響)
4.10 欧州FM業界におけるイギリスの現在の位置づけ

5 英国の施設管理業界の見通し(インハウスおよびアウトソース

6 市場のセグメンテーション
6.1 FMサービスのアウトソース
6.1.1 シングルFM
6.1.2 バンドル型FM
6.1.3 統合型FM
6.2 エンドユーザー
6.2.1 商業企業
6.2.2 金融サービス
6.2.3 製造業および工業
6.2.4 官公庁(公共・社会)
6.2.5 小売業
6.2.6 ヘルスケア
6.2.7 交通機関
6.2.8 その他のエンドユーザー・セグメント(食品・飲料、ホスピタリティ、レジャー、ロジスティクス、軍事

7 ベンダーの市場シェア分析-英国の施設管理市場

8 競合情報
8.1 会社概要
8.1.1 CBREグループ
8.1.2 Mitie Group PLC
8.1.3 EMCOR Facilities Services WLL
8.1.4 Interserve Limited
8.1.5 G4Sファシリティーズ・マネジメントUK社
8.1.6 ISS UK
8.1.7 JLL Limited
8.1.8 Serco Group PLC
8.1.9 Kier Group PLC
8.1.10 エイミー社
8.1.11 Atalian Servest
8.1.12 Sodexo Facilities Management Services(ソデクソ・ファシリティーズ・マネジメント・サービス
8.1.13 コンパス・グループ
8.1.14 ENGIE FM Limited (Cofely AG)
8.1.15 VINCIファシリティーズ・リミテッド
8.1.16 アラマーク・ファシリティーズ・サービス

9 市場の将来性

 

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Summary

The United Kingdom (UK) facility management market was valued at USD 63.97 billion in 2020, and it is expected to reach USD 71.43 billion by 2026, registering a CAGR of 1.42%, during 2021-2026. UK is one of the largest markets for facility management services in Europe in terms of maturity and sophistication. Given the high penetration of facility management services, several service vendors operating in the country have been focused on expanding their presence, in order to leverage the growing demand for facility management, especially with the recent trend favoring the outsourcing of non-core operations.

- According to a BCIS study, maintenance expenditure in the UK stands just under 3% of the country's GDP; BCIS's life cycle cost benchmark estimates indicate that maintenance (fabric and services maintenance and decorations) represents around 40% of total facilities management costs, including cleaning and utilities, thus, valuing the FM market at around 7.5% of the country's GDP. Owing to such developments in the country driven by the growing trend of outsourcing, the market is expected to see further growth over the coming years.
- Facility Management industry is one of the service industries in the country that made a positive impact to the economic output, is likely to witness the probable impact of Brexit during the forecast period. As a member of the EU, the FM firms operating in the United Kingdom were able to enjoy all the benefits by specializing in activities where they had comparative advantage. The inflow of foreign direct investment (FDI) and free labor movement aided the firms in the country to hire experts from across the EU.
- The outbreak of COVID-19 has had mixed business impact on facilities management firms, as the restrictions on the movement of people have resulted in a decline in project work and reduced level of activity across many customer sites. Major players in the market, such as Mitie, CBRE Group, and others, were adversely affected due to the pandemic lockdown.
- FM providers have been experiencing supply chain disruptions leading to difficulties in procuring materials and supplies. Also, they have found it harder to cope with staff shortages owing to various factors that include lockdown restrictions, self-isolation, and illness. However, the readily built environment has played an important role in supporting various industries from health and social care to transport and utilities and helped tackle the spread of the virus.
- Since, the facility management industry is heavily reliant on workers from the European Union. The soft FM services are primarily dependent on this source of labor, and restricted access post-Brexit can have significant implications. FM businesses, particularly those holding EU contracts, are expected to be affected by potential changes to migrant labor, the supply chain, and other regulations in the post-Brexit scenario.

Key Market Trends

Single FM Service is Expected to Witness a Significant Growth

- Working with a single facility management service provider primarily means outsourcing task management to independent entities. It also means having a different services provider for each different service the organization requires, such as one for cleaning, one for the reception, one for vending machines, among others. Enlisting these services of specialized service providers offers multiple advantages.
- It lets the customers focus on their core business and what they are best at, while the single-service providers can primarily focus on what they are best at. Having the experts handle the task management will lead to much higher efficiency and better service quality. It will also free up the company employees to focus on business areas that matter the most and save resources for non-core activities.
- The outsourced FM has been successfully used in various sectors that include the public sector, retail, professional services, healthcare, technology, logistics, manufacturing, and education. The areas that FM services look after vary widely, primarily depends on its type, the size of the company, and the sector in which it operates. This is not a one size fits all approach. Some organizations will only require a single service solution provider, whereas other big organizations will be looking for a bundled services offering or complete facilities management solution.
- Vendors operating in the UK market have been offering single services to the clients, regardless of the emergence of bundled and integrated services, because some organizations still require single solutions. For example, TC Facilities Management Ltd offers single services, such as Cleaning and Security, across multiple industry sectors in more than 5,500 locations nationwide.
- According to The Q2 2021 RICS UK Facilities Management Survey, approximately 6% of the respondents believed that the Single FM sector is going witness the highest growth in the next twelve months in Feb 2021, and the response rate increased as 10% of the respondents believed Single FM to witness the highest growth in May 2021. However, substantial respondents in the survey believed that other services such as bundled FM and in-house services are poised to see the highest growth rate in the next 12 months.

Commercial Entities is Expected to Hold a Significant Market Share

- The commercial entities covers office buildings occupied by business services, such as corporate offices of manufacturers, IT and communication, and other service providers. Owing to this, the provision of necessary fitments and interiors and commercial buildings decoration and management has gained significant importance, thereby driving market in the country's commercial sector.
- UK Commercial Group provides a broad range of commercial facilities management services such as commercial cleaning services, duct cleaning training, and complete facilities management across its Newcastle office. Similarly, B38 Group, a national facilities management and property support company established to meet clients' highest expectations in the commercial property sector, delivers commercial property support services, including; facilities management, property maintenance, construction, civil engineering, corporate interior fit-out, and energy services.
- The spread of COVID-19 has forced the mass closure of workspace and the implementation of work-from-home policies in most industries, especially in the corporate buildings of the IT and telecommunication sector, which negatively affected the market. However, for some businesses, the new normal initially may mean virus-proofing their offices through short-term fixes, new working patterns, and long-term design upgrades that put hygiene at the core of workplace planning. This may positively impact soft services, such as COVID-19 cleaning services, in the region.
- In September 2020, Hearst UK, a publisher of multiple brands, including ELLE, Harper's Bazaar, Cosmopolitan, and Esquire, appointed Churchill Group and Pareto FM as facility services providers for its London offices. Under the terms of the agreement, the Portfolio by Churchill may oversee cleaning and event management activities, with Pareto assuming responsibility for delivering all mechanical, electrical, and fabric-related planned and reactive maintenance services and project management services. Several new service solutions were also introduced, including a workplace hygiene program, PRISM, and COVID-19 mitigation services from Portfolio, and Pareto expanding its Women in Engineering program with an electrical apprenticeship.
- The market is witnessing multiple partnership activities between the vendors and the commercial entities in the United Kingdom. In 2019, TC Facilities Management (TCFM) secured numerous new customers to deliver its cleaning and window cleaning services in the wholesale, commercial and high street and office sectors across the UK. The contracts, worth GBP 3 million per annum, saw more than 300 colleagues joined TCFM. The company delivered cleaning services to more than 100 sites for 14 of its new customers.

Competitive Landscape

The United Kingdom Facility Management is highly fragmented as it is a highly competitive market with the presence of several players of different sizes. This market is expected to experience a number of mergers, acquisitions, and partnerships as companies continue to invest in offsetting the present slowdowns that they are experiencing strategically.

- September 2020 - Interserve Ltd. secured a contract for FM services worth EUR 7.6 million over the span for next three years with the London Fire Brigade. The contract includes cleaning the Brigade’s estate, which consists of 94 fire stations and associated sites. Thus, the industry is expected to move toward service integration for productivity and sustainability.
- October 2020 - ENGIE launched a new zero carbon home retrofit model. With UK households accounting for more than a quarter of the entire UK CO2 emissions, and half the market achieving a EPC rating of D or less, radical steps are required if the United Kingdom is to achieve a mass reduction in greenhouse gas emissions by 2050. The new offer utilizes the savings generated from the improvement works together with existing revenue streams and government incentives including Energy Companies Obligation (ECO), Renewable Heat Incentive (RHI) and Grid Balancing Agreements to help finance the upfront costs of the works.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends in Hard (MEP) and Soft (Service) FM in the United Kingdom
4.4 Market Drivers
4.4.1 Growing Trend Toward Commoditization of FM
4.4.2 Renewed Emphasis on Workplace Optimization and Productivity
4.4.3 Growing Demand for IFM and Outsourcing of Non-core Operations from Emerging Verticals
4.5 Market Challenges
4.5.1 Market Saturation in the Public Sector
4.5.2 Growing Competition Expected to Impact Profit Margins of Existing Vendors
4.6 Key Effects of Brexit on the FM Industry (Trade, Tariff, and Labor-related Issues| Supply Chain Challenges)
4.7 Impact of COVID-19 on the Facility Management Industry (Near- and Medium-term Effects Analyzed for the Major End-user Industries Considering Various Scenarios)
4.8 Key Regional Market Trends (London & Southeast| North England| Midlands| Scotland| Wales)
4.9 Market Opportunities and Key Developments (Emergence of XaaS| Social and Demographic Changes| Mega Trends Expected to Have an Impact on FM| Effects of Industry Consolidation)
4.10 Current Positioning of the United Kingdom in the European FM Industry

5 UK FACILITY MANAGEMENT INDUSTRY OUTLOOK (IN-HOUSE AND OUTSOURCED)

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Outsourced FM Service
6.1.1 Single FM
6.1.2 Bundled FM
6.1.3 Integrated FM
6.2 End User
6.2.1 Commercial Entities
6.2.2 Financial Services
6.2.3 Manufacturing and Industrial
6.2.4 Government (Public and Social)
6.2.5 Retail
6.2.6 Healthcare
6.2.7 Transportation
6.2.8 Other End-user Segments (Food and Beverage, Hospitality, Leisure, Logistics, and Military)

7 VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS- UK FACILITY MANAGEMENT MARKET

8 COMPETITIVE INTELLIGENCE
8.1 Company Profiles*
8.1.1 CBRE Group
8.1.2 Mitie Group PLC
8.1.3 EMCOR Facilities Services WLL
8.1.4 Interserve Limited
8.1.5 G4S Facilities Management UK Limited
8.1.6 ISS UK
8.1.7 JLL Limited
8.1.8 Serco Group PLC
8.1.9 Kier Group PLC
8.1.10 Amey PLC
8.1.11 Atalian Servest
8.1.12 Sodexo Facilities Management Services
8.1.13 Compass Group
8.1.14 ENGIE FM Limited (Cofely AG)
8.1.15 VINCI Facilities Limited
8.1.16 Aramark Facilities Services

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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